Se full versjon : Start - Stabæk (kamptråd)
frankieboy
10-07-2009, 02:40
Tid: Lørdag 25.juli kl. 1945
Sted: Sør Arena
--------------------------------------------------------------------------
Første kamp etter den utrolig lange sommerferien er mot fjorårsvinner Stabæk. Et lag som slet veldig i sesonginnledningen, men som har kommet sterkere og sterkere og er nå med i medaljekampen sammen med bl.a Start.
Stabæk spiller hjemme mot Viking førstkommende lørdag kl.1800 og følgende spillere må unngå kort hvis de skal få lov til å spille på Norges fineste gressmatte(må jo være en himla kontrast å komme fra kunstgress innendørs til Norges beste gressbane i Norges beste sjøluft):
- Henning Hauger (4 gule kort)
- Pontus Farnerud (2 gule kort)
- Daigo Kobayashi (2 gule kort)
Stabæk spiller i mellomtiden også 2 kvalik-kamper til Mesterligaen. De skal til Tirana 15.juli, og har returoppgjør den 21 juli, så de vil ha en kamp i bena når de tar veien til Kristiansand. Som i kampen mot Odd, så er dette fordel Start!
Hos Start har Branco 2 gule og Chrisian Bolanos 4 gule, og disse er de eneste i faresonen, med mindre noen får rødt i kampen mot Odd Grenland på søndag.
Stabæk ligger før helgens runde på 7 plass. De ligger 2 plasser og 1 poeng bak Start, men Stabæk har en klart bedre målforskjell, mye takket være lagenes første møte den 21.juni hvor det endte med begredelige 5-0 i Melodi Grand Prix-hallen.
Tross dette resultatet, så har Start scoret 4 mål mer enn den regjerende mesteren som til nå har nettet 27 ganger. Bare 9 av disse har kommet i 1.omgang mens Stabæk - i likhet med Start har scoret 18 mål etter pause.
Ser vi på forsvaret, så er Stabæk mye bedre til å forsvare seg i kampens siste halvdel. De har kun sluppet inn 8 av 19 mål i dette tidsrommet, mens Kenneth Høie i samme periode har måtte hente hele 18 baller ut av nettet.
Stabæk er Tippeligaens 6 beste bortelag, men har allikevel kun tatt 9 poeng på sine 9 bortekamper. De har vunnet borte mot VIF og mot FFK, men har tapt mot svake lag som Bodø/Glimt, Strømsgodset og AAFK.
Start på sin side er Tippeligaens 4.beste hjemmelag, med 4 seire, 4 uavgjorte og 1 tap (det fryktelig bitre tapte mot RBK). Start er også ligaens neste mest målkåte hjemmelag med 20 fulltreffere på 9 kamper. Dette er kanskje ekstra imponerende når man tenker på at vi har spilt hjemme mot de 3 suverene topplagene så langt... (RBK, Molde og Odd)
Start er fremdeles det laget som produserer flest målsjanser med sine 97, mens Stabæk følger på 4 plass med 93.
Alt ligger til rette for en veldig severdig kamp, mellom 2 morsomme lag, mange profiler og 2 av Tippeligaens toppscorere. (Nannskog og Hulsker)
Kom på kamp og hei laget fram til en ny 3-poenger!!
Men først skal vi ha en kjempelang sommerferie på hele 13 dager!!
God sommer!
Her skal vi søren klype meg hevne oss for det latterlige 0-5 tapet i gymsalen, regner med at vi stiller med tilnærmet fullt lag her, og Goodson tilbake. Satser på skikkelig makrellfotball og en underholdene kamp fra begge lag hvor vi vinner 3-1.
Lars Olav Karlsen
13-07-2009, 13:45
Her skal vi søren klype meg hevne oss for det latterlige 0-5 tapet i gymsalen, regner med at vi stiller med tilnærmet fullt lag her, og Goodson tilbake. Satser på skikkelig makrellfotball og en underholdene kamp fra begge lag hvor vi vinner 3-1.
Vi skal nok dessverre ha mye flaks om Clay skal være tilbake til denne. Tror nok ikke vi skal satse på at han kommer hjem for Molde kampen.
Rune Hareide
13-07-2009, 16:08
Ble vel ingen gule på de gule i går? :) Husker ikke helt i gledesrusen :p
Hvordan ble det med Stabæk? Noen kort som ble utdelt?
frankieboy
13-07-2009, 22:44
Ble vel ingen gule på de gule i går? :) Husker ikke helt i gledesrusen :p
Hvordan ble det med Stabæk? Noen kort som ble utdelt?
Nei, ingen av de 3 i faresonen fikk gult...
Ang USA og Clay, så spilles det 1/8 finale i midtuka nå kvartfinale neste helg, og så semifinale i midtuka før Stabæk-kampen. Finalen er helga etter, og det er langtfra sikkert at USA kommer til finalen. De har ikke imponert til nå i turneringen, selv om de har spart endel spillere.. De utlignet jo på overtid mot Haiti nå i helga..
Ole Gilboe Hermansen
15-07-2009, 07:18
Nei, ingen av de 3 i faresonen fikk gult...
Ang USA og Clay, så spilles det 1/8 finale i midtuka nå kvartfinale neste helg, og så semifinale i midtuka før Stabæk-kampen. Finalen er helga etter, og det er langtfra sikkert at USA kommer til finalen. De har ikke imponert til nå i turneringen, selv om de har spart endel spillere.. De utlignet jo på overtid mot Haiti nå i helga..
Hvordan går det med USA i denne cupen? Lite info her til lands.
Når det gjelder denne kampen blir det tøft,men ingen umulighet. Spiller vi med samme entusiasmen som mot Odd skal dette gå bra.
Ole-Bernt
15-07-2009, 09:39
[QUOTE=Ole Gilboe Hermansen;204479]Hvordan går det med USA i denne cupen? Lite info her til lands.
QUOTE]
live.nettavisen.no følger alle kampene med scoringer og resultater. USA-Panama finner du her: http://live.nettavisen.no/fotball/live/?kamp_id=425262
Skift dag og kamp i kalenderen oppe til venstre
frankieboy
15-07-2009, 16:28
Hvordan går det med USA i denne cupen? Lite info her til lands.
USA spiller til lordag mot Panama, som endte paa 3.plass i sin gruppe. Panama spilte bl.a uavgjort mot Mexico i gruppa, men endte paa 3.plass med 4 poeng.
Taper USA denne kampen faar vi garantert se Clarence i kampen mot Stabaek.
Vinner USA den kampen, saa skal de spille semifinale torsdag 23.juli mot vinneren av kampen mellom Honduras og Canada. Honduras endte paa 2.plass i USA sin gruppe med 6 poeng, mens Canada vant sin gruppe foran Costa Rica. Disse lagene spilte forresten uavgjort i sin kamp.
Taper USA i denne kampen, saa vil jeg tro at sjansen er god for at Clarence i det minste blir med i troppen, men veldig sannsynlig saa er han ikke i startoppstillingen i denne kampen, og vil da vaere klar for Start-kamp helga etter.
Kommer USA til finalen, saa spilles den samme dag som Start-Stabaek og dermed er Start-kamp utelukket. Naar det er sagt saa har absolutt ikke USA imponert til naa. De utlignet bl.a til 2-2 paa overtid mot Haiti sist lordag.
Saa vi faar satse paa tidlig USA-exit saa vi faar Clay hjem...
Ole-Bernt
17-07-2009, 00:17
Forøvrig: Stabæk spiller returkamp mot Tirana tirsdag 21. juli. CL kvalifisering.
DelPiero
20-07-2009, 19:53
Tviler på Stabæk har hatt ferie. Spennende å se hvordan dette slår ut.
Får håpe på ekstraomganger i Stabæk kampen, og ett Start lag som bobler av overskudd. Da kan vi hevne det forsmedelige grusingen i Tupperware hallen..
Ett par gode resultater i de nærmeste kampene og vi får forhåpentligvis en høst i flotte farger..
Boostersau
21-07-2009, 11:22
Blir bare å stå på gjennom heile kampen (publikum også). Selv om vi har 0-1 i fleisen til pause, så tipper jeg det kommer til å være mange slitne stabæk bein i løpet av 2. omgang :)
fishkillen
21-07-2009, 13:53
Jeg har litt troa på at stabækspillerne kjenner kjøret. Håper Tirana har litt å by på slik at stabæk må jobbe for tre poeng.
Start imponerte mot Odd og Mathisen viser seg å være en god erstatter for Goodson. Noen som vet om Ola har fått kontrakt og om han blir klar til stabæk kampen? Håper han blir en god tilvekst.
Gleder meg til helga.
Noen som vet om Ola har fått kontrakt og om han blir klar til stabæk kampen? Håper han blir en god tilvekst.
Blir klart i slutten av uka, var litt usikkert med lisensen hans.. Men uansett virker det ikke som om han blir klar til helga..
Store Tå
21-07-2009, 21:51
Ser ut som Stabæk kommer seg lett videre til neste runde i kvalifiseringen til CL, og skal møte København til uken.
Tror en tøff start på kampen med mye løping og noen harde taklinger kan få de til å fokusere mest mulig på København, selv på Sør arena...
Stabæk imponerer med et et-touch spill bare de i Norge kan...
Håper midtbanen vår støter, å ikke stabæk får så mye rom som de har fått idag...
gmkarlsen
21-07-2009, 23:36
Stabæk imponerer med et et-touch spill bare de i Norge kan...
Håper midtbanen vår støter, å ikke stabæk får så mye rom som de har fått idag...
Forhåpentligvis er det nivåforskjeller mellom Tirana og Start, og Stabæk imponerte ikke akkurat på bortebane mot Tirana.
Det positive for oss er at Stabæk må ha i bakhodet en vanskelig kamp mot København uka etter.
Frykter denne kampen etter å ha sett Stabæk leke seg ikveld! Greit nok at nivået kanskje ikke er veldig bra på Tirana, men jeg synes likevel de viser et angrepsspill det lukter fjoråret av for tiden, og da er de fryktelig gode...
Har likevel troa på at gutta klarer å overliste et Stabæk lag som forhåpentligvis tenker for mye på Europa for tiden!
gmkarlsen
22-07-2009, 08:59
Jeg ser at Christian Keller har spilt sin siste kamp for Stabæk. Han er en av spillerene som har vært rimelig faste i start-elleveren, får håpe de lider litt pga det.
Tap mot Aalesund og Rosenborg har det blitt i de to kampene han ikke har spilt i år. Og de kampene han har vært innbytter har blitt tap mot Molde og Strømsgodset og seier mot Fredrikstad.
Dette taler for Start:
- Hjemmebane. Hvordan er statistikken mot de blå fra Bærum? Husker Kong David satt inn 1-1(?) på overtid i 2007.
- Keller ferdig i klubben. En viktig spiller.
- Spilt CL-kvalik på tirsdag. Vil vi se slitne bein i slutten av kampen, slik som Odd? Stabæk stilte vel med sitt presumptivt beste lag?
Er det noen spillere i Stabæk som sliter med skader eller suspansjoner?
Se opp for Nannskog, Berglund og japsen sier jeg bare. Håper på tre poeng til de gule :)
gmkarlsen
22-07-2009, 12:01
Slik ser det ut til at laget blir:
Kenneth Høie - Hunter Freeman, Bård Borgersen, Jesper Mathisen, Branko - Christian Bolaños, Solomon Owello, Leif Otto Paulsen, Espen Børufsen - Geir Ludvig Fevang - Bernt Hulsker.
Hadde vært flott om vi kunne brukt Oladapo i stedet for Paulsen. Oladapo og Owello sentralt har jeg tro på.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article145478.ece
Håper Petter Bruer blir klar. Mannen stabiliserer midtbanen veldig bra og slår perfekte crossere. Fortsatt mange dager til lørdag, så satser på at Petter blir klar.
Evt, hvorfor ikke heller starte med Christer Kleiven? LOP er jo elendig og er ferdig i klubben.
gmkarlsen
22-07-2009, 13:13
Håper Petter Bruer blir klar. Mannen stabiliserer midtbanen veldig bra og slår perfekte crossere. Fortsatt mange dager til lørdag, så satser på at Petter blir klar.
Evt, hvorfor ikke heller starte med Christer Kleiven? LOP er jo elendig og er ferdig i klubben.
fvn.no har endret artikkelen nå og skriver at det er sannsynlig at Bruer Hansen spiller.
Espen K G
22-07-2009, 13:25
Forbanna merkelig å skrive at Stokkelien "vrakes". Han har vel ytterst sjeldent vært i en startellever.
Ellers ser laget ut som forventet. Absolutt ingen overraskelser, så lenge PBH blir klar til kamp.
Stokkelien er og blir supersub.
Rolling stones
22-07-2009, 14:33
Var på fornebu arena i går, og må innrømme at Stabæk var skremmende gode. Livsfarlige på dødballer med silkefoten til japaneren.
Og sant skal sies så burde Stabæk ha vunnet 8-0 og ikke 4-0, noe som forteller litt om antallet STORE sjanser Stabæk skapte. Livsfarlige både på dødball, kontringer og i lange angrep.
Forsvaret ble ikke akkurat utfordret i går, men de få gangene de ble, var det antydning til rufs. Så resepten må helt klart være å angripe, da har vi muligheter.
Millonarios
22-07-2009, 15:18
Forbanna merkelig å skrive at Stokkelien "vrakes". Han har vel ytterst sjeldent vært i en startellever.
Han var vel i startoppstillingen mot Stabæk. Også ved par andre tilfeller.
Synes Tørum gjør et rett valg i å starte med Hulsker om da ikke alternativet er å gå over til 4-4-2. Hulsker gjorde en god kamp mot Odd Grenland, og har per dags dato mer rutine i forhold til å spille som ensom spiss. Mads Stokkelien vil selvsagt bli byttet inn i løpet av kampen.
Synes forøvrig bredden i stallen er skremmende når man ser Leif Otto Paulsen aspirere til en plass i Bruer Hanssens sykdomsfravær. Det skal bli godt med en forhåpentligvis ny spiller og back-up i "Ola". Det trengs.
Han var vel i startoppstillingen mot Stabæk. Også ved par andre tilfeller.
Hulsker fikk karantene i to kamper (stabæk kampen var en av dem).
Håper virkelig at vi får signert ola før helgen spesielt hvis PBH ikke kan spille. Men som andre nevner, hvorfor tar ikke kleiven plassen istedenfor LOP? Trodde han var ferdig med skaden nå...
TV2-sporten nå: Stabæk har et umenneskelig kampprogram. Var det snakk om ni kamper på 34 dager? De ville prioritere CL-kvalik fremfor serie og cup, og dermed var det aktuelt å spare spillere i serien blant annet.
Ser vi et par b-lagsspillere på lørdag på Sør-Arena?
Hei, godtfolk!
Lurer litt på dette med billetter til bortesupport. Klarte ikke å finne noe på Starts hjemmeside. Regner med at man kan kjøpe i porten, men noen som vet hvor mye de koster?
Hei, godtfolk!
Lurer litt på dette med billetter til bortesupport. Klarte ikke å finne noe på Starts hjemmeside. Regner med at man kan kjøpe i porten, men noen som vet hvor mye de koster?
I følge http://billetter.ikstart.no/venue_areas.asp koster bortebillettene 170,-
Borte feltene er H1 og I1
Lars Olav Karlsen
22-07-2009, 20:54
TV2-sporten nå: Stabæk har et umenneskelig kampprogram. Var det snakk om ni kamper på 34 dager? De ville prioritere CL-kvalik fremfor serie og cup, og dermed var det aktuelt å spare spillere i serien blant annet.
Ser vi et par b-lagsspillere på lørdag på Sør-Arena?
Jeg vil nok tro vi ser et noe B-preget lag nå ja, spesielt med tanke på alle kampene fremover samt at de ikke har en så sterk og bred stall som de hadde for noen uker siden.
Dessuten er det liten tvil om hvor det ligger meste penger, seier over FCK eller noen ekstra poeng i tippeligaen? For en klubb i økonomisk uføre er det bare og satse strategisk og der pengene ligger.
Derimot kan dette bety at spillere som Espen Hoff dukker opp, og han er utrolig sterk på sitt beste selv om han har gjort det dårlig i det siste.
Drømmen hadde vært om vi hadde klart og straffe dem med en hevn ifra gamle testamentet og vunnet like mye over dem som de vant over oss.
Jeg vil tro at en an spissene hviles, til forden for Mikkel "Mix" Diskerud. Mye sannsynlig at vi også får sett Hoff ja....!
frankieboy
22-07-2009, 21:47
Drømmen hadde vært om vi hadde klart og straffe dem med en hevn ifra gamle testamentet og vunnet like mye over dem som de vant over oss.
???
Finner lite i biblen min om noe 5-0 resultat...
Men, ellers saa er det veldig klart at vi spiller mot Stabaek paa et veldig gunstig tidspunkt. De har nok gitt opp aa forsvare seriegullet, og dermed er DETTE sjansen de har til aa spille Mesterligafotball!
Hadde de prioritert kampen mot Start, saa hadde de tatt ut endel profiler til pause i kampen mot Tirana. Naar de ikke gjorde dette, saa tror jeg de heller ville la dem spille hele kampen for saa aa "hvile" dem mot Start.
Men selv om vi ikke spiller mot et toppet Stabaek-lag saa er det viktig at vi er fullt skjerpet!!
gmkarlsen
22-07-2009, 22:15
???
Finner lite i biblen min om noe 5-0 resultat...
Det var vel mer snakk om hevn.
Fra 2. mos 31, 23-25: "liv for liv, øye for øye, tann for tann, hånd for hånd, fot for fot, brannsår for brannsår, sår for sår, skramme for skramme"
Men siden Jesus tok avstand fra dette, så burde en heller kanskje hente noe aktuelt fra det nye testamentet.
Fra Fil 3, 13-14: "Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak, og strekker meg etter det som er foran, og jager fram mot målet"
Og vi forsvarer fortsatt menigheden navnet;)
fishkillen
22-07-2009, 23:11
Var på fornebu arena i går, og må innrømme at Stabæk var skremmende gode. Livsfarlige på dødballer med silkefoten til japaneren.
Og sant skal sies så burde Stabæk ha vunnet 8-0 og ikke 4-0, noe som forteller litt om antallet STORE sjanser Stabæk skapte. Livsfarlige både på dødball, kontringer og i lange angrep.
Forsvaret ble ikke akkurat utfordret i går, men de få gangene de ble, var det antydning til rufs. Så resepten må helt klart være å angripe, da har vi muligheter.
Var på telenor arena selv. Og det skal sies at stabæk spilte god fotball, men syns samtidig at Tirana gjorde stabæk gode også. I første omg. stod de jo bare og spilte ball på egen halvdel. De hadde ingen plan over det offensive spillet sitt. De to feite på midten gjorde joben enkel for farnerud og Keller.
Nei. Tror nok stabøk skal få det tøffere mot start, bom ikke de også begynner å trille ball på egen banehalvdel:p.
Daigo var i godt slag.Men tror og håper at arbeidsforholdene blir vanskeligere til helga.
Har ikke Nannskog 3 gule? Står hvertfall det på vg.no
fishkillen
22-07-2009, 23:14
Jeg vil tro at en an spissene hviles, til forden for Mikkel "Mix" Diskerud. Mye sannsynlig at vi også får sett Hoff ja....!
Hoff må bare spille. Han hadde et horibelt innhopp mot Tirana.
Makan til møkkaspiller.
Syng gjerne "dere har Hoff...åååå dere har hoff", var det lyn supporterne gjorde. Stabæk supp. synger alltid "vi har hoff"....Måtte le høyt da jeg hørte den.
fishkillen
22-07-2009, 23:17
De skøyt vel stort sett fra 20-25 m hver gang. Var vel to ganger at de prøvde med småspill innenfor 16meteren. Ble ikke imponert.
Men for guds skyld da! Sist jeg så på terminlisten så så jeg ikke Real Madrid satt opp mot Start i slutten av juli. Stabæk ligger bak Start på tabellen og er ikke noe mer uslåelig enn motstanderen i forrige kamp. Hvis bare Start går på banen og serverer godfotballen vi vet de har i seg, så feier vi banen med ungjentene fra Bærum. Da spiller det fint liten rolle hvem de stiller opp med.
Det virker jo som folk har brukt litt mye fantasi på å finne måter vi kan lure skjebnen på, men det trengs ikke. Vi vinner kampen fordi vi er best på lørdag.
Lars Olav Karlsen
23-07-2009, 09:44
Men for guds skyld da! Sist jeg så på terminlisten så så jeg ikke Real Madrid satt opp mot Start i slutten av juli. Stabæk ligger bak Start på tabellen og er ikke noe mer uslåelig enn motstanderen i forrige kamp. Hvis bare Start går på banen og serverer godfotballen vi vet de har i seg, så feier vi banen med ungjentene fra Bærum. Da spiller det fint liten rolle hvem de stiller opp med.
Det virker jo som folk har brukt litt mye fantasi på å finne måter vi kan lure skjebnen på, men det trengs ikke. Vi vinner kampen fordi vi er best på lørdag.
Amen (ti tegn)
Leif Otto Paulsen, skal gifte seg til Lørdag, og er ikke med i troppen.
BBH, er nok klar for kamp tenker jeg :)
Deilig!
Amatørmessig planlegging fra LOP sin side ;)
Hadde vært deilig og fått "Ola" klar snart også. Da har vi en meget spennende midtbane.
DelPiero
23-07-2009, 17:35
Er vel tvilsomt at Ola kastes rett inn i førsteelveren. Tipper han debuterer i det 65 min i en kamp, om vi er så heldige at vi får ham...
doppelt gemoppelt
23-07-2009, 21:42
Tipper på en revansje her.
Kansje ikke så stor som vi fikk mot oss men tror gutta er klar for høytflyvende Stabæk og møter dem med tempo, sammensveiset gjeng motsettning til Forrige kamp i Telefonkiosken.
Tørum og co har nok planen klar :)
Håper inderlig på 3 poeng mot en nokså høytflyvende stabæk gjeng som har fått mye mediefokus med Steen Jensen i spissen som spyr ut ord i en ren munndiare.
Kom igjen gutta, smell til.
Tankcenter
24-07-2009, 18:24
Håper på en skikkelig hevn fra forrige kamp, dette må / skal Start ordne opp i.
Jeg har en god følelse. Dette håper/tror jeg vil gå vår vei. Vi må vise at det er vi som bestemmer på Sør-Arena.
aljahnsen
24-07-2009, 22:46
Tror uansett det blir en bra kamp i morgen, som kommer til å bli langt mer jevn enn den borte i gymsalen på Fornebuland. Har troen på seier i morgen, og håper på mye folk og god stemning. Vi sees på feltet ;)
Ser at VG skriver dette:
"Johan Andersson og Jon Inge Høiland sliter med skader hos Stabæk, og er uaktuelle. Christian Keller er heller ikke med i troppen, han har forsvunnet fra klubben og til tyrkiske Kasimpasa."
Kan da ikke være noen dårlig nyhet for oss. Hvis de i tillegg velger og spare en til to av de beste spillerne blir jo dette perfekt ;)
gmkarlsen
25-07-2009, 06:48
Er det ikke noen lokalavis i bærumsområdet som er innom trening til Stabæk og kommer med antatt lagoppstilling?
Kikket på forumet på www.stabaek.no og der fant jeg kun Starts antatte lagoppstilling, og resten var diskusjon om reisemåte, billetter og Hulsker. Bryr de seg så lite om eget lag?
aljahnsen
25-07-2009, 11:22
Ser at VG skriver dette:
"Johan Andersson og Jon Inge Høiland sliter med skader hos Stabæk, og er uaktuelle. Christian Keller er heller ikke med i troppen, han har forsvunnet fra klubben og til tyrkiske Kasimpasa."
Kan da ikke være noen dårlig nyhet for oss. Hvis de i tillegg velger og spare en til to av de beste spillerne blir jo dette perfekt ;)
Johan Andersson har vært satt ut med kneskadet i hele år, han opererete kneet i Mai. Selv om han er en meget bra spiller så har han ikke spilt en eneste kamp for Stabæk i år.
Inge Andre Olsen: - Vi må se opp for Hulsker og Fevang
.
http://www.stabak.no/menn/article2270.ece
DelPiero
25-07-2009, 15:00
Ser at Stabæk ønsker å sette favoritt stempelet på Start. Får håpe at vi gjengjelder tjenesten med å bekrefte det i kampen..
Dette går enten veldig bra eller veldig dårlig. Håper på det første!
sven_kloster
25-07-2009, 17:53
I mål: Kenneth Høie
Bak: Hunter Freeman, Bård Borgersen, Jesper Mathisen, Branislav Milicevic
Midtbane: Christian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen
I mellomrommet: Geir Ludvig Fevang
På topp: Bernt Hulsker
Innbyttere:
Tommy Runar
Morten Hæstad
Espen Knudsen
Rolf Daniel Vikstøl
Christer Kleiven
Mads Stokkelien
Aram Khalili
Observerer at Aram er tilbake i troppen, og Knudsen skyver ud Knut Henry.
Hent han fra bryllupsfesten ;)
DelPiero
25-07-2009, 19:29
Tviler på at han er den vi savner mest til denne kampen. Ps! gratulerer LOP.
Dessverre bortreist så dette blir TV kamp for meg. Måtte jeg angre bittert for å dra på ferie i kamp tid...
frankieboy
25-07-2009, 19:50
God start på kampen...
Håper vi tar en tidlig ledelse!!
frankieboy
25-07-2009, 19:52
For en utrolig sjanse til Fevang!!
Kom igjen...
Skal si Hulsker har fått seg bart!
Bra åpning av Start, virker som om de spiller trygt og sikkert.
gmkarlsen
25-07-2009, 20:00
Skal si Hulsker har fått seg bart!
Kanskje han satser på en overgang til RBK, for de er så gode i Europa :-)
gmkarlsen
25-07-2009, 20:03
Offsidefella virker foreløpig.
DelPiero
25-07-2009, 20:04
Den forsvinner sikkert når han setter ballen i nota.
frankieboy
25-07-2009, 20:16
Fevang kunne vel hatt 3 mål til nå...
Litt morsomt at Knutsen i Stabæk-målet begynte å drøye etter 24 minutter...
La oss holde tempoet oppe!!
frankieboy
25-07-2009, 20:40
Pause og 0-0.
Etter det Jon Kudsen har vist, så er det akkurat det resultatet Stabæk er ute etter. Flere ganger har han drøyet voldsomt før han har spilt ballen ut, og det må vel ligge et kort i lufta hvis dette forstsetter i 2.omg.
Ellers kom jeg over en morsom kommentar på Nettavisens live-tjenste:
"26 min Stabæk-fansen lager liv på Sør Arena, og har møtt mannsterkt opp til dagens kamp. Sannsynligvis har alle kommet i egen cabincruiser til Sørlandets perle..."
Vel, viktig at vi trykker på i beg av 2.omg og får et tidlig mål, sånn at Knudsen & Co ikke kan drøye hele omgangen!
Børusen har vært Starts beste i 1.omg! Men morro å se at Jesper også følger opp det gode spillet fra de siste kampene..
fYREN STÅR Å VENTER, JOBBER MINIMALT.
Han er mer opptatt av å filme seg til et frispark enn straffe enn å skape noe på ærlig vis.
Jobb, det er det du er betalt for. Få fyren ut på benken. Vi har ikke bruk for folk som ikke har mer tæl. Det er Bolanjos som har " scora målene " for Hulsker
gmkarlsen
25-07-2009, 21:13
Jeg har vel sett dårligere kamper av Hulsker.
frankieboy
25-07-2009, 21:18
Irriterende filming på han Stabæk-forsvareren. Linjedommeren går rett på og ødelegger en flott mulighet for Stokkelien! Han holder seg for munnen, men reprisen viser at Stokkelien treffer på skuldra...
Frustrerende.
Flate.. 0-2
Borgersen... :(
gmkarlsen
25-07-2009, 21:18
Og så feilaktig offside
Bli kvitt folk med så elendig innstilling
frankieboy
25-07-2009, 21:23
Dommeren har heller ikke med seg kort... At ikke det blir gult når Hunter blir meid ned, er utrolig. Og Knudsen kan bruke akkurat hvor mye tid han vil..
Det er sikkert bare småpirk, men allikevel veldig frustrerende..
Får vi 1-2 tidlig nå, så kan det bli litt trøkk på slutten..
1 poeng. Føles som ran, men imponerende å hente inn 2 mål
Ole Gilboe Hermansen
25-07-2009, 21:42
2-2. Skuffende at vi ikke vant,men jeg velger å se det possitive i det og det er at vi klarer å hente inn to mål.
fYREN STÅR Å VENTER, JOBBER MINIMALT.
Han er mer opptatt av å filme seg til et frispark enn straffe enn å skape noe på ærlig vis.
Jobb, det er det du er betalt for. Få fyren ut på benken. Vi har ikke bruk for folk som ikke har mer tæl. Det er Bolanjos som har " scora målene " for Hulsker
Noen skal klage uansett , her inne er Hulsker og Mathisen utsatt for det til de grader. Når en kan få seg til å kalle Hulsker tragisk i dag da bør en begynne med noe annet en å følge med i fotball. Hulsker har slitt og vært veldig aktiv i dag. nydelig fremspill til Bolanos på 2-2 målet.
Kjempeskuffa. Borgersen var utrolig dårlig og sammen med jesper og litt hjelp av bekkene så klarte de å ødelegge seieren. Helt ufattelig at vi ikke vinner...
Men men så smakte comebacket men klarer ikke riste av meg skuffelsen for dette er det samme vi har gjort flere ganger og har derfor mista mange 3 poengere...
Og faen når skal forsvaret vårt lære å forsvare seg uten goodson? Gang på gang på cornere kom ballen ned i beina på stabækspillere rett forran mål?!!?!? Hvordan er det mulig? Jo fordi INGEN dekker det området der ballen kommer 99% av gangene, for vanligvis har man Goodson som gjør den jobben...
Jaja 1 er bedre enn 0... Og det var gøy å se at laget fortsetter å imponere med flott spill og masse sjanser, men dessverre får vi for få mål
Og selger vi Goodson nå så får vi med på kjøpet en 10ende plass på tabellen...
Bra av Start å komme tilbake på 0-2. Høye holdt oss inne i kampen i dag. Stabæk kommer litt for lett til ved en del anledninger. Selv om jeg synes forsvaret var ok, så ser man at Goodson fortsatt savnes. Men bra for Mathisen at han får mere kamptrening. Flaskehalsen i Start laget er helt klart det defensive. Men med Goodson tilbake kan fort mye være løst. All ære til Jesper som har hevet seg de siste kampene, men Goodson er tross alt blant tippeligaens beste stoppere og der er ikke Jesper helt ennå. Men Jesper begynner å true Borgersen om hvem som får spille sammen med Goodson.
Bola gjør ikke noe stor kamp sett i lys av tidligere kamper, likevel blir det vanskelig å klage på han etter det målet han gjør.
Jeg er også glad for det ene poenget, men vi kunne og burde fått 3 poeng i dag. Skulle ønske Stokkelien fikk spille hele kampen. Da hadde vi sikkert vunnet 6-2, eller no'. Noen som vet argumentasjonen for å la ham være innbytter? For dårlig kondis eller no'?
Nettopp tilbake fra kampen og er andpusten. Ikke bare fordi jeg har sykla, men fordi de siste 8 minuttene nærmest tok knekken på meg. Sinnsykt moro med de to målene på slutten, og jeg så virkelig for meg ett til. Men det kom dessverre ikke.
Joda, det var mye bra fra guttane i dag. Men: Effektiviteten foran gållen er altfor dårlig!
Også lurer jeg på en ting: Hvordan klarte Høie å redde det skuddet fra 5 meter? Casillas hadde ikke tatt det der!
Neste lørdag KNUSER vi Molde...1-0.
1 poeng. Føles som ran, men imponerende å hente inn 2 mål
Hallo, har du virkelig sett kampen... ???
Vi var best i 1.omg. Sjeldent har vi derimot blitt utspilt så mye som vi gjorde de første 20 av 2.omg. Scorer 2 mål de siste 5, og så presterer du å kalle det et ran ????
Mulig vi vant sjansestatistikken med en sjanse, men må uansett være fornøyd met ett poeng slik kampen utviklet seg.
Artig kamp. Stabæk er det nest beste laget ( etter Molde ) som har besøkt Sør Arena i år.
Også lurer jeg på en ting: Hvordan klarte Høie å redde det skuddet fra 5 meter? Casillas hadde ikke tatt det der!
Leser hvor den kommer og slenger seg før Nannskog skyter. Fantastisk redning.
Jeg hiver meg ikke på hylekoret mot hulsker eller mathisen idag.
Syntes begge jobbet veldig bra i første omgang.
I andre må nok flere enn dem ta skylda for 2 baklengs.
Hulsker har en spillestil som på mange virker litt lat, men han dukker opp innimellom og putter noen mål, noe som har gjordt han til vår toppscorer i år.
Hva Mathisen angår så syntes jeg han viser seg bra frem offensivt noen ganger, men har nok enda en vei å gå defensivt, dog der jobben var idag.
doppelt gemoppelt
25-07-2009, 23:08
Nettopp tilbake fra kampen og er andpusten. Ikke bare fordi jeg har sykla, men fordi de siste 8 minuttene nærmest tok knekken på meg. Sinnsykt moro med de to målene på slutten, og jeg så virkelig for meg ett til. Men det kom dessverre ikke.
Joda, det var mye bra fra guttane i dag. Men: Effektiviteten foran gållen er altfor dårlig!
Neste lørdag KNUSER vi Molde...1-0.
Knuse noen med 1 mål!!! Håper den var ironisk. Men ett-mål seier ja takk.
Høie er en fantastisk Keeper, har jeg sakt noe negativt så tar jeg alt tilbake og sender han etter min mening til di grader inn i landslags-diskusjon.
Bård ligger alt for offensivt ved stabæks andre scoring og etterlater seg et rom som dekker hele svartehavet.
Og ellers ok, men litt på etterskudd men ble berget av Høie. Flott mål.
Jesper synest jeg spiller seg bedre og bedre.
Owello får ikke det store til, viktig defensivt.
Bruer det samme men er litt bortgjemt der ute.
Hulsker binder opp mye folk slik at det blir tidvis mye rom bak og rundt, Hulsker er solid og viktig med det er naturlig å irritere seg om man forventer seg en mere bevegelig spiss.
Flott første omg, tragisk start på 2 omg og gutta spiller seg gradvis bedre.
Mye flott innsats idag, mye jobbing og press. Mangler kun det siste fra 20 meter og inn.
Skjønner ikke hvorfor så mange griner på nesa over Hulsker.
Han er en kriger og utrolig viktig for laget.
Uten ham hadde vi nok kavet rundt nedrykk-streken nå.
I dag er han involvert i begge målene:
Han blokkerer forsvaret og gir rom til Borgersen som reduserer.
Krempasning til Bolanos som redder poeng.
Bonus for bart.
Lat? Han er da lilla i trynet etter hver kamp. Er vel kondisen det går på, ikke innsatsen?
.
Noen skal klage uansett , her inne er Hulsker og Mathisen utsatt for det til de grader. Når en kan få seg til å kalle Hulsker tragisk i dag da bør en begynne med noe annet en å følge med i fotball. Hulsker har slitt og vært veldig aktiv i dag. nydelig fremspill til Bolanos på 2-2 målet.
Jeg sier hva jeg mener, hva du mener om det får bli opp til deg. Men Kæpten
DU HAR IKKE PATENT PÅ VETTET.
SÅ støtt dine tro på ditt osv, men igjen du har dine meninger. Det respekterer jeg, men at du skal fortelle meg hva jeg skal mene og tro hvis jeg er uenig med deg er jo direkte LATTERLIG ha en fin dag
Piren; min oppfatning av dagens kamp er at Hulsker jobber som en helt, han gir virkelig alt han har bortsett fra på et par løp hvor han nok ikke hadde rukket ballen uansett (selv om jeg nok mener han burde løpt på ihvertfall et av dem).
Håper du også kan komme med argumenter for dine meninger - og du må virkelig tåle at andre er uenige med deg, og argumenterer mot deg. Ikke angrip personen :)
Hulsker har levert mange grusomme, late, forferdelige og irriterende kamper for oss, men dette var da ikke en av dem? Jeg reagerte hvertfall ikke spesielt negativt på han i dag (og jeg pleier å være rask til å gjøre nettopp det).
Da var et langt verre med en sentral midtbane som ikke kan gjøre en av hovedjobbene sine: distribuere baller hurtig og effektivt rundt på banen. I dag var Owello og Bruer Hanssen de som skuffet meg mest med gjentatt treg og upresis ballbehandling.
AndersH.
26-07-2009, 00:47
Klasse at gutta igjen henter seg inn igjen, etter å ha rotet det til etter pause. Ordentlig sterkt.
I første omgang har vi full kontroll, og Stabæk har mer enn nok med å forsvare seg. Bare så synd vi ikke får uttelling.
Andreomgangen vakler de toogtyve fotballeggene. Stabæks spill sitter bedre. Men de stolte soldater fra Sør kaster selvsagt ikke inn håndkleet. De står på til siste slutt og får lønn for strevet - og det er ekstremt deilig, og fortjent!
Fantastisk stemning på slutten. Elektrisk. Klasse.
Høie - 8 - Viser klasse gjentatte ganger. Klasseredning på Nannskogs avslutning fra fem meter. Trygg og god. Får assosiasjoner til da Rune N. var på sitt vasseste.
Hunter - 5 - Trygg og god med ball. Full kontroll på japaneren. Steinar P.-klasse.
Mathisen - 7 - Full kontroll. Sjef. Er et helt forsvar alene.
Bård - 5 - Har bra kontroll og viser prov på god avslutningsteknikk. Herlig å ha en slik fighter å dytte frem på slutten der!
Branislav - 5 - Har virkelig noe på gang. Friske raid innimellom, og stort sett god kontroll på tannløse Hoff.
Bolanos - 7 - Uhyre viktig scoring, og fresh som få. Deilig å se at han er på gang. Klassespiller.
Bruer - 5 - Trygg og god med ball, men kan med fordel la det gå litt fortere innimellom. Men har bra god kontroll defensivt, og det er tross alt det viktigste.
Owello - 4 - Samme som Bruer. Litt for tiltaksløs med ball. Får det ikke helt til å sitte, men løper som en helt.
Børufsen - 5 - Frisk åpning, og er slettes ikke så verst - før lufta går litt ut av helten.
Fevang - 5 - Meget god med ball, men får lite å jobbe med. Blir mer delaktig når han blir flyttet ned, og viser hvilken fantastisk spiller han er.
Hulsker - 6 - Klasse med mann i rygg. Urokkelig. Klassefremspill til Christian.
Jeg sier hva jeg mener, hva du mener om det får bli opp til deg. Men Kæpten
DU HAR IKKE PATENT PÅ VETTET.
SÅ støtt dine tro på ditt osv, men igjen du har dine meninger. Det respekterer jeg, men at du skal fortelle meg hva jeg skal mene og tro hvis jeg er uenig med deg er jo direkte LATTERLIG ha en fin dag
Når fotballkunnskapen er såpass mangelfull da faller jeg for fristelsen til å komme med slik kritikk. beklager det. De allerfleste som så kampen på Sør Arena i dag så at hulsker virkelig stod på, han var tilogmed snill med dommeren i dag. Så ett lite tips til "Piren" legg merke til forarbeide til 2-2 målet der Hulsker spiller frem Bolanos. Dette er spilleren du vil gi vekk. Sier kanskje litt om det jeg mener om mangelfull fotballkunnskap. Ha forøvrig en fin kveld så gleder vi osss over til dels mye bra spill og en fantastisk opphenting.
Joda jeg har ikke noe imot at folk har meninger osv
Årsaken til at jeg går løs på Kaptein er hans evne til å angripe folk som har andre meninger enn hans. Bare nevn kritik av feks Hulsker familien Mathiesen osv så er hand er.
Han mente at "Hvis man ikke så ditt og datt i dag så kunne man finne annet å gjøre ...... bare sånn løst referert etter husken" Det er dette jeg reagerer på. At han har siden meninger, og u for din skyld plager meg ikke, og det er bare flott at en har forskjellige meninger.
Når det gjelder Huslsker, så savner jeg mer guts vilje osv. Han er mer fokusert på å syte for at han ikke får straffe, frispark mm. Så er han gjerne det råskinnet selv. Så vel en episode med Nanskog i dag som ikke var direkte fin hvor Hulsker var innvolvert, Husker gjerne når han fiksa rødt kort mot Molde. Unødvending. Han hadde vel en fin en der tanna til motspilleren røk ut. Endel slike ting som jeg sterkt missliker selv fra våre spillere. En bør være fair.
Mht dagens kamp så savner jeg mer stå på vilje. Se bolanjos han er alle veier, stpår på løper på de umulige. Mens feks Hulsker i bestefall løper på det som ramler ned i beina hans.
OK jeg er kanskje ikke veldig objektiv, kjøper den. Men jeg savner guts, mer ståpåvilje. Han virker ikke sulten nok spør du meg.
Men men som jeg skrev jeg er imponert over at START klarte å kjempe seg tilbake i kampen, Det står det respekt av
Tankcenter
26-07-2009, 08:26
Vi var best i 1. omgang, skulle ha satt inn 2-3 mål da, men det var også på nære nippen for Stabæk. Stabæk åpnet 2.omgang best. Det var utrolig åpent foran mål da Stabæk fikk sine mål. Kjemperedning av Høye, fortjente bestemannsprisen! Synes det var meget bra opphenting på slutten. Start skal ha all ære for det. Synd at så få mennesker fant det viktig nok å komme på Sør-Arena, kanskje det er TVen som får skylda? Det var stor underholdning og publikum var med på slutten!!
Ole Gilboe Hermansen
26-07-2009, 09:31
Jeg har litt forskjellige følelser for denne kampen. Vi burde har vunnet,men samtidig fikk kampen en slik utvkling ved at Stabæk scoret to og det å komme tilbake sånn vi gjorde er meget sterkt.
Et tap idag hadde vært fryktelig, så at det ble ett poeng føles som en gigantisk lettelse. Ett poeng er dog ikke mye, men samtidig hindret vi Stabæk i å passere oss på tabellen, noe som i seg selv er temmelig viktig.
Idag skal jeg ikke klage på noen- alle viser til tider sine mangler, men jammen meg jobber de fantastisk for hverandre og som et lag. Da synes jeg ikke det er riktig å trekke fram noen som syndebukker. Gårsdagens motstander var ikke noe dårlig lag!
gmkarlsen
26-07-2009, 10:24
Mathisen - 7 - Full kontroll. Sjef. Er et helt forsvar alene.
Helt enig. Og jeg syntes han spilte best når Borgersen var spiss, og han hadde mange gode pasninger opp til Freeman på høyre kant.
Alladin Sane
26-07-2009, 12:23
Helt enig. Og jeg syntes han spilte best når Borgersen var spiss, og han hadde mange gode pasninger opp til Freeman på høyre kant.
Jasså. Og hva synes du om posisjoneringen hans på 0-2-målet?
AndersH.
26-07-2009, 12:30
Da var Borgersen på piknik. Sammen med Freeman.
Alladin Sane
26-07-2009, 12:45
Da var Borgersen på piknik. Sammen med Freeman.
Du store! Og hvis Borgersen og Freeman er på piknik, så antar jeg du mener Jesper gjør rett i å spille soneforsvar til ballen ligger i mål?
Høydepunktene fra kampen ligger på VG nett. Ta en titt på Stabæks sjanser. Jesper Mathisens forsvarsspill er ikke bra.
gmkarlsen
26-07-2009, 13:09
Borgersen skulle fulgt Palmason, men når Jesper så at dette ikke ble gjort, var det for sent å nå fram. 0-2-målet kan ikke han lastes for.
frankieboy
26-07-2009, 14:39
Tittet litt innom Stabaeks forum og merket meg dette innlegget..
Hva med dommern? Skandaløs, syns nå jeg - Arnar Bjarnar kan få ha ham helt for seg selv! Makan til møkkadommer har jeg ikke sett på lenge. Og ja, jeg var en av de som skrek 'hjemmedommer' så høyt stemmen ville tillate. Tom mine foreldre ble så forbanna at de skrek av full hals. Det er utrolig surt å rote bort en 2 måls ledelse de siste 5 min. Jeg gikk på do og kom tilbake til 2-2, helt ufattelig....SKRIK! MEN, jeg tror kampen ville vært helt annerledes om det ikke hadde vært for den inkompetente hjemmedommern. .
Hjemmedommer? Kan ikke se at han favoriserte noen av lagene - og ihvertfall ikke Start.. Nannskog ble holdt igjen av Borgersen en gang og burde hatt frispark, men ellers saa burde Stabaek hatt flere gule kort pga stygge taklinger og uthaling av tiden.
Noen andre som kan vise til situasjoner som gjor at dommeren blir kalt for hjemmedommer og til og med FORELDRE ble saa forbanna at de skrek av full hals.. :-D
gmkarlsen
26-07-2009, 14:52
De har sikkert vært uenig i offside-avgjørelsene, selv om de i de aller fleste tilfellene var korrekte. Men det er typisk at en hisser seg opp av offsideavgjørelser fordi de kan se ukorrekte ut når en sitter bak mål og om en er tilstede på kampen får en ikke dette i reprise heller.
Borgersen var verst, jesper var rævva og backene var dårlige. Derfor tapte vi to poeng igår (+ effektivitet da).
På 0-2 målet så er jesper først og fremst feilplassert, og så når han begynner å forstå hva som skjer så bare jogger han og gir dem mål uten motstand (spurter det siste sekundet når det er ALTFOR sent...).
Han gjorde noe av det samme (holdt seg unna en 2v1 situasjon) i den forrige kampen mot stabæk (tror det var 2-0 målet da og)
aljahnsen
26-07-2009, 15:27
Vi burde satt sjansene våre i går i første omgang, og vært mye bedre inne i 16 meteren. Ble mye surr igår, for det er en kamp vi burde vunnet. Men slik det ble når vi lå under 2-0 til det 86 minutt så var det fantastisk igår å få med oss et poeng. Det viser stor moral i laget og var en stor prestasjon. Men det har blitt iallefall 2-3 for mange uavgjort hjemme i år.
Uansett, så var det en deilig følelse igår når Bolanos smeller ballen i mål et par minutter før slutt :)
Knuse noen med 1 mål!!! Håper den var ironisk.
Stønn...ja.
fishkillen
26-07-2009, 22:57
Borgersen var verst, jesper var rævva og backene var dårlige. Derfor tapte vi to poeng igår (+ effektivitet da).
På 0-2 målet så er jesper først og fremst feilplassert, og så når han begynner å forstå hva som skjer så bare jogger han og gir dem mål uten motstand (spurter det siste sekundet når det er ALTFOR sent...).
Han gjorde noe av det samme (holdt seg unna en 2v1 situasjon) i den forrige kampen mot stabæk (tror det var 2-0 målet da og)
Jeg syns Borgersen vinner mange luftdueller og jesper falt bra av. Det start selet med, var at forsvaret ikke er tettere i markeringen når gjennomspillet til Nannskog på 2-0 kommer. Borgersen vs Nannskog i løpsduell=rått parti.
Alt i alt..vi må komme tettere opp i ballfører. Bruer Hansen og Owello derimot. De kan dere gjerne skjelle ut etter notene. Makan til ubrukelig første og delvis andre omg. Var trist å se på alle balltapene, feilpasningene og plasseringene deres. Ble helt klart bedre da Fevang gikk ned på sentralen.
Var første gang jeg var på Sør Arena...hvilken stadion vi har fått, men hvor ble det av alle folka? Må innrømme at det var glissent, men jeg koste meg jeg. Syns Hulsker var "Lat" i 1 omg., men spilte seg, sammen med resten av gutta, meget godt opp. Er spent på Molde kampen.
Må ærlig innrømme at start virket farligere i 4-4-2 enn i 4-4-1-1. Flere som er av den oppfatningen?
Alladin Sane
27-07-2009, 18:07
Det start selet med, var at forsvaret ikke er tettere i markeringen når gjennomspillet til Nannskog på 2-0 kommer.
Man kan selvsagt være kritisk til Starts forsvarsspill i forkant av gjennomspillet til Nannskog, men jeg mener den groveste svikten skjer i etterkant.
Jesper Mathisen er bakerste mann når Palmason trer gjennom Nannskog. Enhver stopper i eliteserien, adecco , andre divisjon og trolig også tredje ville tatt dybde og sideforskjøvet for å verne eget mål i en slik situasjon. Det samme kan sies om de aller fleste stopperne i fjerde, femte og sjette. Men Jesper velger å ligge i sonen, dekke rom på bakerste stolpe og dermed la Palmason få avsluttet uhindret. Han ser ikke den åpenbare faren før det er alfor seint.
Han gjorde akkurat det samme hjemme mot Godset. Han valgte å ligge i sonen sin fremfor å sikre Haraldsen i en ren duell mot Marcus Pedersen. Da fikk Haraldsen heldigvis inn en takling.
Jesper Mathisens forsvarsfeil er så elementære at man nesten ikke tror sine egne øyne, og man må nesten bebreide trenerne mer enn spilleren selv. Likefullt er det vanskelig å se for seg at en spiller med så store taktiske problemer defensivt noensinne skal nå eliteserienivå. Dette handler om varsellamper og ryggmargsreflekser og kan vel neppe læres etter myndighetsalder.
Jesper Mathisen viser stadig vekk at han er en bra fotballspiller. Men en bra stopper må skjønne når han skal verne eget mål.
Alle målene imot trenger ikke nødvendigvis analyseres og finne syndebukker, mål kommer imot og at Stabæk scorer 2 i løpet av en kamp er vel ikke noen bombe når de er i flyten de er nå!!!
Men at ikke fevang scorer på kjæmpesjansen i 1 omgang er en GÅTE....
fevang syndebukk???
Alladin Sane
27-07-2009, 23:12
Å brenne en sjanse er sånn som skjer.
Å score selvmål, brenne straffe og bli rundlurt av Kim Rune Hellesund er sånn som skjer.
Å oppheve offsiden så det dundrer er sånn som skjer.
Men å spille soneforsvar som bakerste mann til motstanderspissen uhindret har trillet ballen i mål, er forsvarsfeil som er sjeldne selv på Norway Cup.
Er det noe som skal analyseres i fotball, så er det slike baklengs.
Men Borgersen mista på første, og Mathisen hadde ikke mulighet til og rekke tilbake jo?
FVN sier jo at det er Bård som må ta skylden for det målet?
har ikke studert det veldig, det må jeg innrømme:)
Det jeg vil fram til er at slike feil skjer over hele linja, og en spiller skal ikke belastes for det. Åpnenbare feil er OK, men ikke slike mål...
Da kan man liksågodt skylde på Tørum som må terpe mer sone...
fishkillen
28-07-2009, 00:30
Man kan selvsagt være kritisk til Starts forsvarsspill i forkant av gjennomspillet til Nannskog, men jeg mener den groveste svikten skjer i etterkant.
Jesper Mathisen er bakerste mann når Palmason trer gjennom Nannskog. Enhver stopper i eliteserien, adecco , andre divisjon og trolig også tredje ville tatt dybde og sideforskjøvet for å verne eget mål i en slik situasjon. Det samme kan sies om de aller fleste stopperne i fjerde, femte og sjette. Men Jesper velger å ligge i sonen, dekke rom på bakerste stolpe og dermed la Palmason få avsluttet uhindret. Han ser ikke den åpenbare faren før det er alfor seint.
Han gjorde akkurat det samme hjemme mot Godset. Han valgte å ligge i sonen sin fremfor å sikre Haraldsen i en ren duell mot Marcus Pedersen. Da fikk Haraldsen heldigvis inn en takling.
Jesper Mathisens forsvarsfeil er så elementære at man nesten ikke tror sine egne øyne, og man må nesten bebreide trenerne mer enn spilleren selv. Likefullt er det vanskelig å se for seg at en spiller med så store taktiske problemer defensivt noensinne skal nå eliteserienivå. Dette handler om varsellamper og ryggmargsreflekser og kan vel neppe læres etter myndighetsalder.
Jesper Mathisen viser stadig vekk at han er en bra fotballspiller. Men en bra stopper må skjønne når han skal verne eget mål.
Er helt enig med deg at Mathisen skal ta på seg skylda på det målet. Han står jo bare og ser på. Han må vel se at raffen kommer løpende.
Alladin Sane
28-07-2009, 01:03
Men Borgersen mista på første, og Mathisen hadde ikke mulighet til og rekke tilbake jo?
Årsaken til at Mathisen ikke rekker tilbake er at han jogger i feil retning. Hadde han hinket i riktig retning, ville han trolig nådd frem.
FVN sier jo at det er Bård som må ta skylden for det målet?
Og Bård sier det er en kollektiv svikt. Han erkjenner mao feilen han selv gjør da han velger å støte på Palmason, men vet jo samtidig at Jesper hadde alle muligheter til å stoppe Palmasjon på veien mot mål.
Og Bård sier det er en kollektiv svikt. Han erkjenner mao feilen han selv gjør da han velger å støte på Palmason, men vet jo samtidig at Jesper hadde alle muligheter til å stoppe Palmasjon på veien mot mål.[/QUOTE]
Da er det jo altså delt"skyld".
Noen mål må man bare godta, og JEG mener dette er ett av de. Man kan også analysere det første drittmålet. Hvorfor er det ingen på første som kan heade vekk ballen?
Nei, JEG bebreider ikke Jesper for dette målet her...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.