Se full versjon : Obi Mikel-saken
bob hund
12-05-2005, 13:03
Alle de nigerianske spillerne til Lyn har sikkert et visst talent og er kan godt hende de er helt OK folk. Men jeg sier SEND PAKKET langt tilbake der det kom fra fort som svint. Og da snakker jeg ikke om dem, men det de drar med seg. En gjennom-korrupt verden med maktsyke svin. (og ikke prøv dere på å fomle opp noe så ubetenktsomt som rasisme nå!)
Obi Mikel setter tydeligvis denne rotta John Shittu foran sin egen arbeidsgiver Lyn som har forsøkt å beskytte han for sitt eget beste og gitt han hotellrom.
Den ene nigerianeren sa i går tydelig på TV at Chelsea betalte for oppholdet. Altså tyder alt på hverken Man. Utd eller Lyn har rent mel i posen.
Men om Lyn hadde hatt annet enn millioner på hjernen hadde de sendt tilbake trøbbelet. Det de driver med nå sprer bare makten til folk som Shittu.
Og hør på han briten Fletcher som sier han skal ha 30% av lønna til Obi Mikel! 30 prosent!!! Til en agent!!!
En annen ting er at personlig synes jeg ikke Obi Mikel spiller så godt som en promille av avisoverskriftene. En grei midtbanespiller men synes ikke akkurat han har rundtspilt den norske tippeligaen..
aljahnsen
12-05-2005, 13:17
... Så måtte denne saken komme inn hitt også, jeg er så lei den idiotiske saken der...
Helt utrolig hva som skjer i den saken, har aldri sett maken...
Og Obi har rømt når han hadde politibeskyttelse, sånn går det når du koser deg med Tex Wrap på Statoil politimannen :P
bob hund
12-05-2005, 13:24
Du er lei av den? Jaha...
Jeg har og knapt hørt om annet de siste ukene, men NÅ er jeg definitivt ikke lei av den. Det er jo NÅ det skjer noe, dette er jo dramatikk norsk fotball aldri har sett før.
Dette er helt sykt egentlig.
Vi vet jo ikke alt men mye tyder på at at den agenten eller noen andre kanskje truet han ?! Eller familien.
Han skal ha grinet før han forsvant, og det tyder ikke på bare sportslige saker tror jeg.
En ting er sikkert, jeg har jævlig liten respekt for CFC nå. Oppfører seg som en gjeng rike og griske russere. Og forundrer meg ikke om den nigerianske agenten kanskje er inne i cfc miljøet...
bob hund
12-05-2005, 13:44
Rike og griske er det mange i det spillet her som er, definitivt inkludert Chelsea. Men jeg tror ikke de er verst her. Vi vet ikke alt her og det kommer vi aldri til å få vite. Men jeg tror de største verstingene her er den korrupte organisasjonen i Nigeria med John Shittu.
Samtidig dukker det opp utrolige ting fra britene og Lyn som tilsynelatende lar Chelsea betale utgifter for spillere (selv om det er for ingenting å regne) de selger til andre klubber.
Her er det Lyn, Morgan og Brynestad som er griske! De gjør alt for å lure Chelsea og skumme fløten på salget til Man U!
Mye tyder på at det faktisk er Lyn og Manchester United, som sammen med alle agentene som dukker opp, er de griske partene.
Hvis det stemmer at Chelsea har betalt og ordnet alt for å få Nigerianerne til Oslo, gjennom en avtle med Lyn, så er det Lyn som har gjort en stor feil i denne saken.
Det kan godt hende Obi Mikel har underrettet Lyn med diverse avtaler med Chelsea og flere agenter som er blitt undertegnet for lenge siden, men at Lyn likevel har skøvet disse tingene fremfor seg og inngått en gullavtale med Manchester United.
Siste er jo nå at Mikel har dratt til London for å snakke med Chelsea sammen med "agenten" sin Shittu, uten Lyns tillatelse. Han føler seg lurt av Lyn direktør Morgan Andersen, og ønsker absolutt ikke å spille for Manchester United. For ei solid dose røre...
Jeg tror Chelsea har gjort alt rett for det har de mer enn nok penger til, men blitt lurt av Lyn og United. Det lukter rederlighet fra Chelsea`s side, og både Lyn og Manchester United kan slik jeg ser det bli sittende igjen med svarte per...
Skal bli spennende å se hvordan saken utvikler seg!
Mikel går til Man utd. Han er jo kjøpt og betalt! Er han ikke?
Jeg tror ikke manu er svarte per her.
Men vi vet jo ikke særlig mye så vi får se, men som jeg så det var jo Obi veldig glad for å komme til Manu. Alex Ferguson ser ut til å ikke skjønne en ting og skal nå i ettermiddag (kl16.00) til Oslo for å kanskje få klargjort en del ting. Og få informasjon om hva som har skjedd.
Det jeg tror er at det er agenten og chelsea som driver et skitent spill her.
Og kanskje også, desverre, ett eller annet utenom det sportslige.
Vi får se! Synes dette er sykt men spennendes å følge også.
Håper han går til Manu, ikke drukner blandt rike russere i Chelsea.
bob hund
12-05-2005, 14:54
Jeg tror ikke Man Utd eller Chelsea er hverken bedre eller verre enn hverandre. Det er jo også tross alt helt feil at bare siden Chelsea betaler et par hybler og flybilletten fra Nigeria pluss noe lommepenger så skal de eie disse taltentene til evig tid og hvis de engang blomstrer så skal Chelsea få all fortjeneste.
Men det er jo selvfølgelig dumt av Lyn likevel å gå bak ryggen på Chelsea på denne måten.
Men Obi Mikel gjør jo svært dumme valg hele tiden her. Han har jo største skylden i alt dette selv. Og å bare stikke av på denne måten. Da setter han det største svinet av alle John Shittu foran de som tross alt prøver å hjelpe han.
jeg hørte akkurat på radioen at Mikel er i London og snakker med chelsea! :roll:
bob hund
12-05-2005, 18:35
Den gutten er ikke mye smart...
Om Chelsea følte seg forrådt, hva kommer så Man Utd til å si om han nå skulle bli enig med Chelsea. Etter å ha definitivt skrevet under for man utd...
Reservesamen
12-05-2005, 19:53
Her er min teori:
Alle disse nigerianske spillerne er Chelseas eiendom. Siden de ikke får arbeidtillatelse i England, må de spille en annen plass, og for å gjøre det enklest mulig, blir kontraktene hemmeligholdt, slik at de kan spille for Lyn. Mikel sa jo i vinter at han hadde skrevet under for Chelsea, men dette ble trukket tilbake av Mikel selv, sannsynlighvis etter press fra Lyn. Morgan Andersen som tidligere har vært så opptatt av at alt skal være korrekt (var iallefall det som Niso-leder) har nå dritt seg ut.
Faktisk så håper jeg at Lyn har bæsja på leggen her og går glipp av alle disse millionene.. Uansett så er det lumpent gjort av Lyn å gå bak ryggen på Chelsea og selge Mikel til United, i og med at Chelsea betaler oppholdet hans i Norge! Meget smålig gjort av Lyn! Hadde jeg vært Chelsea og Roman, hadde jeg vært pottesur.. Poenget er jo om Mikel har skrevet under på en intensjonsavtale med Chelsea.. Har han det og den er holdbar, så har Morgan et j....g stort problem!
bob hund
12-05-2005, 22:01
Morgan har overhodet ikke noe problem. Han ser ut til å være den eneste som opptrer noenlunde anstendig og etter loven her.
Jeg begriper ikke at Chelsea kan eie spillere som faktisk er under kontrakt med Lyn! Som Morgan sier, en ting er å være amatør noe annet er å faktisk ha en profesjonell kontrakt under Lyn! Da kan han ikke være noe annet enn Lyn-spiller. Og kom ikke å si at Roman er sur. Med en trillion eller fem i hver lomme så kan han stikke den surheten sin et visst sted.
Den dummeste av alle er Obi selv som ikke tar ansvar for egne handlinger på noe nivå og skylder på alle andre. Det er jo han som har inngått disse avtalene sine med gud og hvermann om at agentene skal ha hele lønna hans.
Er intervju med Obi på tv2 kl 23.40 !
Det skal sees, hvis han kommer da: P
Søndag1800
12-05-2005, 23:16
"Police later located Mikel hiding in nearby woods with his agent John Shittu"
http://www.manutd.com/news/fullstory.sps?iNewsid=175233&itype=466&icategoryid=120
Haha!
bob hund
12-05-2005, 23:59
Intervjuet på TV2 avslørte alt!
Mikel sier nå plutselig at familien hans har aldri fått trusler i Nigeria, det var bare tull. De eneste som har truet han er Morgan Andersen og Man utd. Og han "vil" ikke til man utd uten å oppgi noen grunn til at han foretrekker Chelsea...
Og hvilken nisse skulle tro på et eneste ord av det der? Det er som han leser opp et manus skrevet av John Shittu og co. Det er jo også hele grunnen til at han stiller opp på TV for at agentene mener det nå er formålstjenelig og dikterer hva han skal si.
Hvem i all verden er det da som har drapstruslet han? Morgan Andersen? Veldig sannsynlig...
Jeg skjønner at han bare er en stokk dum ungutt som ikke kan annet enn trikse med en ball og ikke vet sitt eget beste, men nå fremstår han mer patetisk enn noensinne! Få dette trøbbelet UT av norsk fotball. Dette må vises ryggen.
Det er rett og slett en skandale at Lyn kan behandle en ungutt slik, tvinge han til å skrive under for en klubb han ikke vil spille for, makan. Det var trist å se Morgan lyve på TV 2 og NRK i dag, slikt trodde jeg ikke om han. Lyn er en grisk vestkantklubb som kjører over lik for å tjene penger på en stakkarslig unggutt. Og den måten United snyter Chelsea for denne Mikel, er stygg.
Eller? Vet ikke hva jeg skal tro jeg :wink:
bob hund
13-05-2005, 00:27
InnleggSkrevet: 13 Mai 2005 00:06 Tittel:
Det er rett og slett en skandale at Lyn kan behandle en ungutt slik
Dummeste jeg har hørt. Jeg tror på hvert ord Morgan Andersen sier. Han har jo gjort alle kontrakter og avtaler i samarbeid med NFF!
Det er nok Mikel rev som er så dum at det ryker ut av hodet på han og angrer på gamle avtaler straks noen vifter med noen flere pund.
Hvorfor skulle han ha så sterk preferanse i forhold til Chelsea eller Man utd? Det er kun pengene han går etter.
Bedreviter
13-05-2005, 02:38
Hvis jeg har forstått dette riktig så har følgende skjedd: Chelsea oppdager (eller får høre om) 4 nigerianske talenter, for å sjekke dem ut så får de prøvespille hos Chelsea. Obi Mikel imponerer til de grader, Murinho sier han har funnet gull, og vil gjerne sikre seg Mikel. Men fordi Mikel er under 18år og statsborger i et land utenfor EU/EØS så kan han ikke signere en kontrakt med Chelsea utifra europeiske regler.
For at Mikel skal holde seg "varm" og i nærheten så ordner Chelsea det slik at disse 4 nigerianske ung-guttene reiser til Norge hvor de begynner på Norges Toppidretts Gymnas, oppholdet dekket av Chelsea (omlag 500.00kr tror jeg det var).
Lyn oppdager at det bor et supertalent i nærheten, og inviterer han til å bli med i klubben. Lyn får dispansasjon av NFF til å signere en intensjonsavtale med Mikel (omgår de Europeiske reglene). Mikel sier selv at han allerede har signert en avtale med Chelsea (men den er nok ulovlig siden Chelsea ikke har en slik dispansasjon, og forøvrig hemmelig), neste dag så sier Mikel og Morgan Andersen at det ikke stemmer likevel, Mikel tilhører Lyn og har ingen avtale med Chelsea hevdes det.
Mikel fyller 18år, Lyn er raske med å få han til å skrive under en profesjonell kontrakt, og knapt har blekket tørket før Lyn har solgt ham videre til Manchester United for en sum som visstnok kan være opptil 100 mill kroner.
Ganske bra betaling for Lyn for å ha spilleren i klubben i knapt et år, mens Chelsea som oppdaget gutten, ordnet opphold for ham i Norge, dekket utgiftene... de sitter igjen med ingenting. Lyn har utnyttet Chelseas ordning med å la Obi får trene i trygge omgivelser i Norge til han fyller 18 år, slik at Lyn selv kan tjene millioner. Lyn hadde aldri i verden visst hvem denne spilleren var hadde det ikke vært for at Chelsea sendte ham til Norge for å trene mens de ventet på at han skulle bli gammel nok til å kunne signere for dem.
Er det bare jeg, eller virker det som det er Lyn som har utnyttet denne situasjonen til egen vinning, og latt Chelsea sittet igjen med alle utgifter og all risiko?
bob hund
13-05-2005, 11:48
Lyn har gjort alt etter boka. Hvem er det som sier alt dette med prøvespill hos Chelsea og at de har oppdaget og ditt og datt...
Siden Utd etter hva som blir sagt er villig til å gi over 100 mill for en spiller som knapt har rørt en ball på seniornivå tyder det jo på at Utd har hatt spilleren like mye i kikkerten.
Jeg er enig i at det er veldig påfallende at Obi signer Lyn-kontrakt den ene uka og Man Utd kontrakt andre uka. Men det er jo ingen tvil om at for Lyns beste ville det vært å sitte på gjerdet, la han spille en sesong og imponere litt i tippeligaen. For så å ha hele Europa til å by over hverandre...
Alladin Sane
13-05-2005, 12:45
De fleste har vel nå konkludert med at Chelsea har plassert de fire nigerianerne i Norge, og at det er Rune Hauge som har vært mannen bak dette.
NTG har vært brukt som alibi for å få dispensasjon fra FIFA-regler, og Lyn har vært benyttet som utklekkingsanstalt.
Det er åpenbart at Lyn har hatt en avtale med Chelsea. Det dukker ikke opp fire nigerianere på Lyn-trening med kost og losji dekket av Chelsea, uten at det foreligger en avtale mellom klubbene. Disse spillerne er indirekte kontraktsbundet med Chelsea gjennom agentavtaler.
Om disse avtalene er lovlige og juridisk bindende, er jo et annet spørsmål.
I praksis har Lyn solgt en Chelsea-spiller til Manchester United. Og i virvaret av lovbrudd, ugyldige og oppsagte kontrakter og avtaler, kan det være de kan komme unna med det. Men å si at Lyn har sitt på det tørre her, blir vel i overkant naivt. Dette er et skittent spill, og Lyn fremstår i mine øyne som den mest kyniske aktøren.
Ellers er det jo verdt å merke seg at Lyn ledes av Morgan Andersen. Som NISO-leder instruerte Andersen sine ansatte til å ta ut lønn i falske kjøregodtgjørelser slik at NISO skulle spare arbeidsgiveravgift. Deretter sparket Andersen en av sine ansatte, fordi denne ansatte fylte ut falske kjøregodtgjørelser. Han presset en ansatt til å begå lovbrudd, og sparket den ansatte fordi han gjorde lovbrudd. Den ansatte vant arbeidsrettsaken mot NISO og Morgan Andersen. Norsk rettsvesen har mao slått fast at Morgan Andersen er en løgner og en kjeltring.
Norsk rettsvesen har mao slått fast at Morgan Andersen er en løgner og en kjeltring.
Ja nettopp, så derfor er det ikke lett å vite hvem som prater sant i denne saken! Lyn har utvilsomt gått bak ryggen på Chelsea. Dette kan de sikkert gjøre fullt lovlig juridisk, men moralsk så er det en forkastelig ting Lyn har gjort! De skulle jo selvsagt ha informert Chelsea at United har bydd på gutten, slik at United og Chelsea kunne se hvem som betalte mest. Ikke slik som Lyn har gjort det, gå bak ryggen på den klubben som betaler oppholdet i Norge og selger til hovedfienden United! Nei, Morgan og Lyn, skjerp dere!
Advokaten til Lyn:
http://www.lyn.no/index.php?mod=one&id=6848
Lyns redgjørelse:
http://www.lyn.no/index.php?mod=one&id=6847&PHPSESSID=d714f3da9e2b0eb4daaa29ce398dc255
tendenfan
13-05-2005, 18:41
Alle vet vel at Morgan Andersen har en fortid som hockey spiller. Det er vel rimelig klart at alle puckene ikke bare har gått langs isen. Man kan få varige mèn av å få en slik hard tass i skallen.
Bedreviter
13-05-2005, 22:37
"Lyn har gjort alt etter boka."
Den boka vil jeg gjerne lese... :shock:
Selv om jeg er Chelsea fan tipper jeg at saken er slik:
Mikel lurer alle, og vet han får mer penger hos Chelsea, dermed angrer han, og later som han blir "dårlig behandlet" av Lyn. Alle skal syns synd på han er hans intensjon.
Chelsea derimot, vil fortsatt ha spilleren, men vet ikke at Mikel spiller "dum". De setter advokater på saken og mener de har rett på spilleren, etter at Mikel har lyvd litt om falske avtaler til de.
Noen som tror jeg er på riktig spor?
Altså: Mikel går i grøfta når alle forstår at han spiller et spill.
Faren vil seff også ha mye penger.
It's all about money, Abramovich..
etter det jeg oppfatter så kommer Mikel til å spille på Man utd. Han var vel bare på en tur i London for å komme seg vekk fra alt vaset og tullet i Norge! Selv om jeg ikke er Man utd fan ( Newcastle-fan :wink: ). Han kan få tillit i Man utd, noe jeg tviler på at han får i Chelsea. Det så du på f.eks Beckham, Neville, Ronaldo. alle disse startet da de var ganske unge!
Jeg håper Obi Mikel får gjordt det samme. :P
Han er vel fornøyd så lenge han får spillt litt og får MASSE penger
bob hund
14-05-2005, 13:45
"Lyn har gjort alt etter boka."
Den boka vil jeg gjerne lese...
Det må de ha gjort når Morgan Andersen sitter i studio og bedyrer høyt og hellig at NFF har vært med på alle avtaler Lyn har med Obi, og Roger Solheim fra NFF sitter rett ovenfor og ikke sier noe på det. Men nå snakker vi SELVFØLGELIG hva de har gjort rent juridisk. Moralsk sett er jo noe helt annet. Det er ikke Lyns feil at Obi har signet alt som ikke rører på seg. Lyn spurte han direkte om andre avtaler, Obi løy til dem som han gjorde på TV2 og til alle.
Alle er griske her og i gråsonen, Obi er bare dum i hodet. Men å tro at Morgan Andersen er Lucifer selv og klarer fra noenlunde siviliserte Norge å styre korrupsjonen i Nigeria, få Obi til å love seg bort til alle og enhver som vifter med noen pund, skyld i at agenter får kløpperen Obi til å signe kontrakter som sikrer agenten alt fra 30-100% av lønna...DET tror jeg er litt naivt.
Stig Hornnes
14-05-2005, 22:32
Men så er det denne avtalen som er inngått mellom Lyn og Profile Sport(PS). Lyn har gått på en alvorlig kjempesmell dersom denne avtalen er juridisk bindende også etter at Mikel fikk profesjonell status. Da kan saken sammenliknes med at en av oss her på forumet skulle finne på å selge doffen til Rosenborg på vegne av Start! Og så vidt jeg så i den kontrakten som ble publisert i dagens dagbladet var der ingen tidsbegrensning på den. Da er jo spørsmålet igjen om denne kontrakten er gyldig...
herregud for en smørje sier jeg bare, det eneste som er sikkert er at noen kommer til å få en skikkelig smell når dette tilslutt løser seg!
bob hund
18-05-2005, 11:30
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/lyn/article390739.ece
Fra artikkelen:
- Hauges Mikel-kontrakt er ugyldig
- En agent, direkte eller indirekte, kan ikke inngå en avtale som gjør at de har eierett på en spiller, mener Leren.
Han støtter dermed Lyn og sportsdirektør Morgan Andersen, som hele tiden har hevdet dette.
Dette er jo helt sykt.
Kan sammenlignes med en haug lykkejegere som sloss over en uregistrert lottokupong.
Er bare en stakkars gutt på 18 det er snakk om.
Håper det ender godt for Mikel.
Og til dere som kaller Mikel dum, eller sier at det er han selv som står bak. Hallo? Gutten er nettopp fylt 18 år. Hvor inneforstått tror du han er med dette utenomsportslige penge-spillet? Mikel er nok kun en kasteball, og jeg tror han har svært liten peiling på hva som egentlig skjer.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=286622
Ja da er Obi kanskje tilbake til Oslo. Må jo være en gedigen atraksjon for Norsk fotball og Lyn dette for og si det mildt hehe.
Selv tviler jeg på at han i det hele tatt kommer tilbake til Oslo.
Bedreviter
12-08-2005, 18:24
Hvem sitter på film-rettighetene til denne farsen?
Tja, det samme lurer jeg på.
Shittu har jo et godt poeng..Kanskje de er de snille og Morgan den slemme?
Han sier til VG: "Vi forholder oss ikke til skurker, løgnhalser og kjeltringer som Morgan Andersen, svarer Shittu. "
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=286637
Rimelig underholdende hele filmen.,ehh.. når vi tenker oss om er det jo IRL og det er rimelig sykt..
killerwolf
12-08-2005, 21:47
Er glad for at vi ikke sliter med sånne spillere i Start, du kan ikke bare stikke av når du er under kontrakt. Greit de er unge, men de oppfører seg som fjortiser!
Mye av skylden har vel agenten Shitface, liker ikke Morgan Andersen heller men tror Shittu er den største badguyen her.
Håper Mikel & co får seg en smell i form av langvarig utestengelse!
DayWalker
13-08-2005, 12:47
Hum, er ikke folk lei dette? Begynner å bli lei trynet på Mikel, agenten eller Morgan hver gang jeg tråler aviser etter gode Start nyheter.
bob hund
01-09-2005, 01:52
Latterlig hvordan Lyn oppfører seg. Fullstendig uten både pondus og ryggrad. De står og smiler mens de blir pisset midt i trynet. Når nå Morgan endelig turte si at et sted går streken. Så kommer ikke bandittene allikevel. Og nå sier plutselig Lyn at det er helt greit at de spiller landskamp igjen, noe de har garantert at de skulle nekte.
Mer bekymringsverdig er det at de ikke tar ansvar for norsk fotball. Og internasjonalt for den saks skyld. Slikt må man ha null-toleranse mot.
Reservesamen
02-09-2005, 20:40
Tenker kanskje at Lyn ikke er så sikker på at de har "fast fisk" og derfor ikke tør å sette hardt mot hardt, rett og slett for at de er redd for å sitte igjen med svarteper. (to' du an)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.