Se full versjon : Start - Fredrikstad (kamptråd)
frankieboy
31-07-2009, 22:04
Tid: Søndag 16.august kl.1800
Sted: Sør Arena
Skal du komme? JA
---------------------------------------------------------------------------
Neste kamp spilles om to uker, mot Fredrikstad som hele fotball Norge ler av for tiden. 1-6 på hjemmebane mot Lech Poznan i UEFA-cup kvaliken er senasjonelt!
Returkampen spilles i Polen neste uke. FFK røyk ut av cupen mot Odd Grenland og har spillefri neste helg. Start på sin side spiller treningskamp mot Viking mens det spilles NM.
Ser vi på potensielle karantener, så spiller Start borte mot Molde i morra kl.1600, og har Bolanos og Branco i faresonen. Bolanos har 4 gule denne sesongen, mens Branco har 2.
Fredrikstad spiller søndag kl.1800 hjemme mot Viking og har følgende spillere i faresonen:
- Wallace Fernando Pereira
- Kasey Wehrman
- Everton
- Raymond Kvisvik
- Joachim Thomassen
- Abgar Barsom
Alle disse har 2 gule, og det er helt klart enkelte spillere her som gjerne kan bli hjemme i Plankebyen..
Start ligger før denne helgs runde på 4.plass med 29 poeng og har mer eller mindre sikret seg fornyet kontrakt. Fredrikstad derimot kommer fra en utrolig sterk 2008-sesong til denne sesongen som de har slitt voldsomt. De ligger før kampen deres mot Viking denne helga, på en 12.plass med 17 poeng - kun 2 poeng over Bodø/Glimt på 15.plass som gir direkte nedrykk. Midtukekampen mot Lech Poznan viser at laget ikke akkurat strutter av selvtillit for tiden. Bortsett fra 2-1 seieren mot hjelpeløse Lyn 24.juni, så har ikke laget vunnet siden vi spilte mot dem 1.juni og de da vant en fullt fortjent 1-0 seier. Dette er dog en av våre svakeste kamper denne sesongen, og jeg vil tro at Knut Tørum tar med denne kampen i pep-talken før kampstart. Dette burde alene være nok til å sette full fyr på Start-gutta.
Kikker vi litt til på tabellen så har FFK en målforskjell på 22-28 mens Start har 35-30, så selv om vi ligger 10 poeng foran FFK, så har de vært tryggere bakover til nå. Heldigvis så har vi vært veldig gode framover denne sesongen har scoret hele 35 mål på 19 kamper.
Fredrikstad har heller ikke vært veldig gode på bortebane, og har 1-3-6 på sine 10 bortekamper. Kun Viking har gått av banen med 0 poeng i hjemmemøte med Plankefolket.
Start er Tippeligaens 5 beste hjemmelag, med 4-5-1 på de 10 hjemmekampene. Har kun tapt mot suverene Rosenborg, og akter ikke å ødelegge den statistikken mot Fredrikstad. Start har forøvrig(sammen med Odd) scoret flest mål på hjemmebane med 22 fulltreffere.
På sjansestatistikken så ligger Start ennå på 2.plass med 108 sjanser, mens FFK ligger på 8.plass med 88. Ser man da på at Fredrikstad bare har scoret 22 mål, så gir dette en uttelling på 25 % - noe som er klart dårligst i Tippeligaen. Start har scoret 35 mål på 108 sjanser, og med en uttelling på 32.4 % så gir det oss en 10.plass over omsetningen av sjansene vi skaper. Begge lag har mye å hente her.
Tar vi til slutt en titt på når lagene scorer, så har Fredrikstad vært brukbare det siste kvarteret hvor de har scoret 8 av sine 22 mål. Men i denne perioden så er Start best i landet med hele 13 scoringer de siste 15 minuttene av kampene. Vil tro at alle de som dro ut stadionportene på 0-2 mot Stabæk - IKKE gjør samme tabben igjen! Start kan snart begynne å selge egne billetter for det siste kvarteret av kampene...
Men her kan vi legge til at Fredrikstad er Tippeligaens nest mest gjerrige lag det siste kvarteret. De har kun sluppet inn 4 mål i denne perioden. La det bli mange flere neste helg!!
Tar vi en titt på VG-børsen, så er FFK's beste spiller evigunge Raymond Kvisvik som har et snitt på 5.17. Neste FFK-spiller er Lasse Staw på 83.plass med 4.67 i snitt. Over dette finner vi 5 Start-spillere, og høyest av disse er Christian Bolanos som med et snitt på 6.25 ligger på 2.plass - like bak Moldes El Hadji Makhtar Thioune.
Det er ennå lenge til kamp, så det er for tidlige å se på lagoppstillinger. Men det er 2 store spørsmålstegn hos Start. Vil man finne lisensen til "Ola" slik at han kan få sin debut her, og vil Ole Martin gjøre comeback i Start-drakta.
UANSETT, så burde det ikke være noe i veien med motivasjonen til Start-gutta. Ikke bare leverte vi en av sesongens svakeste kamper nettopp i Fredrikstad - men Fredrikstad har de siste sesongene snytt oss for både seriegull og cupfinale. Det skal de få svi for nå....
Sett av tid til Start-kamp. Vi har levert en fantastisk sesong til nå og gutta fortjener masse folk på tribunene!!
fishkillen
31-07-2009, 23:44
wallace har vel karantene i helga.
Men dette er en kamp vi skal vinne. FFK er på gyngende grunn om dagen.
frankieboy
01-08-2009, 03:46
wallace har vel karantene i helga.
Men dette er en kamp vi skal vinne. FFK er på gyngende grunn om dagen.
Wallace har i folge VG bare 2 gule, og han er ute denne uka pga skade...
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article146365.ece
gmkarlsen
01-08-2009, 08:57
Start har tre kamper på rad uten gule eller røde kort, satser på at det fortsetter mot Molde slik at ingen har karantene i neste kamp.
Nå har FFK slitt lenge, og det toppet seg med 1-6 hjemme for poznan. Kan vi håpe at nedturen vil fortsette til etter kampen mot oss?
Sitter dog med en uggen følelse av at FFK taper mot Viking igjen nå, også finner de formen mot oss og vi får problemer. Vi kjenner jo alle til Starts nyere historie mot FFK, men dette blir bare spekulasjoner...
Snakker vi årets laveste tilskuertall???
Fredrikstad som hele fotball Norge ler av for tiden. 1-6 på hjemmebane mot Lech Poznan i UEFA-cup kvaliken er senasjonelt!
Spørs hvem som blir ledd av nå... :(
Denne kampen kolliderer også med Liverpools tøffe PL-start borte mot Spurs, så spørs om ikke Neon har rett.
frankieboy
02-08-2009, 15:26
Spørs hvem som blir ledd av nå... :(
Denne kampen kolliderer også med Liverpools tøffe PL-start borte mot Spurs, så spørs om ikke Neon har rett.
Ser absolutt poenget ditt, og jeg hadde vel ikke brukt samme setning hvis jeg hadde skrevet innlegget idag.. :-)
MEN, samtidig saa mener jeg at FFK's prestasjon er ennaa verre enn Start sin. Molde er Norges klart neste beste (eller beste??) lag, vi spiller mot dem paa bortebane, og med 3 av 4 midtstoppere ute, saa er dette mer forstaaelig enn aa tape 1-6 paa hjemmebane mot et polsk lag...
Husker vi en gang tapte 1-7 eller var det 2-7 i en kamp i 1.divisjon paa hjemmebane. Har fortrengt hvem det var for (Honefoss?), men den kampen var MYE verre enn massakren i Molde!
2-7 mot Raufoss mener jeg det var...
Noen suspansjoner på FFK mot Start da?
Espen K G
03-08-2009, 00:28
Nope. Sokolowski på Viking fikk kampens eneste gule kort.
frankieboy
03-08-2009, 05:29
Nope. Sokolowski på Viking fikk kampens eneste gule kort.
Feil. Amir Askar hos FFK også gult, men han var ikke i faresonen. Dermed kan begge lag stille med sine beste lag..
Espen K G
03-08-2009, 16:07
Du har helt rett Frank. Av en eller annen grunn står ikke dette på oppsummeringen av kampen på fotball.fvn.no, som var den jeg brukte som referanse i går. Merkelig å ikke få med seg gule kort når man oppsummerer kamper, men men...
Håper Ola får noen minutter i denne kampen.
Millonarios
08-08-2009, 15:10
Hvordan bør laget bli?
Høie
Freeman - Goodson - Borgersen - Vikstøl
Bolaños - Owello - Bruer Hanssen - Børufsen
Fevang
Hulsker
Jeg har personlig aldri blitt imponert over Vikstøl, men han skal være i dårlig form om han ikke er bedre enn Milicevic. Gi han en sjanse. Fristende å sette ut Børufsen til fordel for Kleiven, men Børufsen pleier å være brukbar på hjemmebane. Olufemi er etter rapportene å dømme en mer defensivt orientert spiller, og må i så fall inn for Bruer Hanssen. Uaktuelt foreløpig.
Store Tå
08-08-2009, 16:26
Owello fikk vel bra karakter på noen spillerbørser etter Molde-kampen. Det var uforståelig for meg. Synes han har vært dårlig etter han kom tilbake fra skade.
Bytter gjerne han ut til fordel for Ola. Kanskje det kan være en vekker? Owellos potensial er det jo ingen tvil om.
Synes det må gjøres endel grep etter Molde-kampen, særlig når de heller ikke imponerer mot Viking.
Av samme grunn vil jeg gjerne ha inn Kleiven for Børufsen. Hvis Kleiven ikke får sjansen nå, får han det aldri...
Vil gjerne se Goodson sammen med Mathisen i form som stopperpar. Tror det kan bli gull.
Stokkelien tror jeg kan ha godt av å hviles litt, men bør definitivt være på benken. Har fortsatt tro på han som superinnbytter.
DelPiero
08-08-2009, 22:18
Syns at både Bruer og Ola bør spille sentralt, med klare defensive oppgaver. det vil gi større offensiv frihet for vingene og Fevang kan gis en fri rolle.
Hvis vi presses bakover på banen kan de også trekkes bakover igjen.
Om dette gjennomføres håper jeg at Børufsen får fornyet tillit Har tro på at han i en litt mere offensiv rolle kan vise litt av sitt gamle jeg.
Dessuten er det meget viktig å sikre en defensiv trygghet i laget, for de siste kampers hasardiøse spill svekker både moral og selvtillit. Både Owello og Bruer har slurvet med pasningene den siste tiden. Owello bør ut fordi han er svakere defensivt en Bruer.
I forsvar må backene strammes kraftig opp, noe jeg tror at både Tørum, og de selv innser. Derfor er ikke jeg sikker på at disse bør byttes. Men en gjenntagelse av de senere prestasjoner så er tålmodigheten slutt.
Etter noen heller begredelige kamper har gutta nå sjansen til å reise kjerringa mot FFK. Bør være et lag vi fint skal kunne høvle over på hjemmebane! Håper de er tent og vil revansjere Molde og Viging glippen. Heldgvis var jo bare Viging en treningskamp...
Fevang ute mot FFK???
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article147362.ece
Fevang ute mot FFK???
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article147362.ece
Håper virkelig ikke det!! Får håpe Fevang greier resten av sesongen, så må han få operert rett etter sesongslutt. Sikker på at skadene har satt ham tilbake i år, og da kan man jo tenke seg hvor god han hadde vært uten...
frankieboy
12-08-2009, 14:48
Skadeproblemer i Fredrikstad...
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=489624
Helt greit det, men denne kampen skal vi vinne UANSETT!
Håper det kommer bra med folk...
Ole Gilboe Hermansen
14-08-2009, 20:54
Nå gleder jeg meg til søndagen. En reprise av hjemmekampen mot Bodø Glimt hadde vært deilig.
Håper virkelig ikke det!! Får håpe Fevang greier resten av sesongen, så må han få operert rett etter sesongslutt. Sikker på at skadene har satt ham tilbake i år, og da kan man jo tenke seg hvor god han hadde vært uten...
Ingen vits i å gamble med helsa hans heller...Vi fåt neppe europacup neste år, og heller ikke rykker vi ned (håper jeg). Da er det bedre at han opererer nå (eller når det nevnte er avgjort), slik at han ikke tar med seg dette inn i neste sesong. Vi husker vel alle hvor mange som var skadet etter sølvsesongen under Tom Nordlie, og som ikke leverte neste år.
Noen som vet om Bolanos rekker kampen? Er han tilbake fra landslagsoppdrag?
Ingen vits i å gamble med helsa hans heller...Vi fåt neppe europacup neste år, og heller ikke rykker vi ned (håper jeg). Da er det bedre at han opererer nå (eller når det nevnte er avgjort), slik at han ikke tar med seg dette inn i neste sesong. Vi husker vel alle hvor mange som var skadet etter sølvsesongen under Tom Nordlie, og som ikke leverte neste år.
Noen som vet om Bolanos rekker kampen? Er han tilbake fra landslagsoppdrag?
Balanos spiller ja. Det samme gjør hans landsmann Borges.
Jeg husker ikke alle som var skadet etter 2005-sesongen og som ikke leverte varene det påfølgende året. Fortell meg hvem alle disse var.
Ifølge FVN rekker ikke Bolanos kampen:icon_confused:
men jeg har ikke lest riktig. Sannsynligvis er Bola klar til kampen :icon_confused::p
Balanos spiller ja. Det samme gjør hans landsmann Borges.
Jeg husker ikke alle som var skadet etter 2005-sesongen og som ikke leverte varene det påfølgende året. Fortell meg hvem alle disse var.
F.eks Valencia og Hæstad som misset store deler av sesongoppkjøringen og vel aldri kom opp på samme nivå igjen.
Ellers så var vel Håland og Strømstad også plaget en lang stund hvis jeg ikke husker feil.
Mitt poeng er uansett at det er liten vits i å gamble hvis de siste kampene i sesongen likevel har liten betydning. Om vi ender på 6 eller 10. har vel lite å si?
doppelt gemoppelt
16-08-2009, 00:41
Nå må vi bevise at molde og Vikingkampen(Trening) ikke er annet en en arbeidsulykke.
Fart på beina, vinne dueller, tempo og gode forran mål.
Tankcenter
16-08-2009, 09:59
Nå må vi bevise at molde og Vikingkampen(Trening) ikke er annet en en arbeidsulykke.
Fart på beina, vinne dueller, tempo og gode forran mål.
Ja, måtte det skje!! det hadde vært vidunderlig:icon_lol:
La oss vise at vi støtter gutta, la de høre fra oss idag!!!
http://menigheden.no/
- Deler av fronten på feltet sperret av, slik at Menigheden Web kan filme og ta bilder av tribuneliv. Står det folk der, er det umulig.. De som føler dette blir krise, får bare leve med det.. ihvertfall denne kampen.
Store Tå
16-08-2009, 16:09
Bolaños og Hulsker starter på benken. Lover ikke godt...
HVA FAEN? Hulsker og Bolanos på benken!!!! HVORFOR??????
Bolanos på benken, grunnet Jet Lag. Borges, på FFK spiller.
Vurderer sterkt å endre resultat-tipset mitt nå!
Nei nei nei nei nei nei nei nei nei NEI!
Jeg hadde en så god følelse i dag men så ser jeg at jesper, hæstad (kan forstå(jetlag)) og stokkelien(starter alene på topp...) spiller?
Ærlig talt er det tid for å eksperiementere nå?
Jaja det er jo tørum som ser disse gutta hver dag så får håpe han har gjort noen rette valg! Alt annet enn seier idag er kjempeskuffende. Håper også at bola får spilt litt av kampen ihvertfall...
Skulle tippe 5-1, men nå får jeg gå for 3-1 :P
Store Tå
16-08-2009, 18:01
Nesten ikke tilskuere, jo. 1267 stk?
Store Tå
16-08-2009, 18:22
STEIKE så bra Stokkelien er til å avslutte!!!
Mathisen er knallhard i duellene :)
Nettopp kommet hjem etter kampen. Deilig med 3 poeng mot FFK. En dårlig kamp men fortjent seier alt i alt. Vi ble nok noe baktunge på slutten så ut som det manglet noe på pusten hos spillerne våre?.
Ellers må jeg si at Mathisen spiller bra så dere såm har hånet han til de grader har noen kameler og sluke nå. Har hatt troa på Jesper helt siden han ble prøvd på stopperplassen i fjor. Også Stokkelien gjør en bra kamp nydelig scoring og han stod på kampen igjennom. Goodson som vanlig bra.
Bra vi vinner på en nokså dårlig dag iallefall.
Jaja fortjent seier! :) Vi hadde mange store sjanser spesielt med fevang, men han må få øvd litt på avslutninger... :p
Ellers var kampen dårlig av begge lag. Vi rota vanvittig mye på egen banehalvdel, og i noen perioder så rota vi vanvittig mye framover. Da bola endelig kom innpå så fikk vi skikkelig fart på sakene, men senere i kampen så mistet vi dette ettersom folk var så slitne. Men vi skapte flere sjanser (spesielt store) så da er ettmålsseier ok. Deilig at vi ikke klarte å rote det bort på slutten!
Ola gjorde en grei debut i TL. Hadde en del svake pasninger men det er ok ettersom han har hatt lite kamptrening.
Og angående jesper, ja han gjør en ok kamp. Men det skjønner jeg ikke hvorfor han skal få skryt for det? Alle på banen skal gjøre ok kamper hele tida, alt annet er jo ræv, så hvorfor snakke om banens beste osv? Skjønner ingenting av det... Skulle tro han hadde en list på 1 meter å hoppe over når alle andre har en 2 meter list...
Men en ting jeg vil si noe om er denne jævla dommeren. Ja han gir endelig et par korrekte kort uti andre omgang, men ellers så gir han jo frispark til FFK HELE FUCKINGS TIDA? Er det mulig å ødelegge flyten mer enn å gi ett frispark til FFK hvert 4 minutt? Må ha vært MINST 20 frispark til ffk, der 75% var feil/unødvendig.... Helt utrolig og det irriterte meg jævlig og ødela store deler av kampen...
Jaja 3 poeng er det som gjelder. HERLIG! :D
Ja, da har vi så godt som sikret ny Tippeliga-kontrakt! Skal mye til for at vi ikke plukker de nødvendige poeng resten av sesongen.
Men veldig skuffende kamp. Ikke imponert av Oladapo som slurver en del og ikke virker å ha oversikten. Børufsen må ha lagt ned utrolig mange meter i dag, så var god å ha defensivt.
PBH gjør nok en skuffende kamp, og Fevang har et stykke igjen til formen. Er uvanlig at han brenner så mange sjanser som han gjør for tiden.
Artig at vi akkurat nå har Tippeligaens beste midtstopperpar!
Jaja fortjent seier! :) Vi hadde mange store sjanser spesielt med fevang, men han må få øvd litt på avslutninger... :p
Og angående jesper, ja han gjør en ok kamp. Men det skjønner jeg ikke hvorfor han skal få skryt for det? Alle på banen skal gjøre ok kamper hele tida, alt annet er jo ræv, så hvorfor snakke om banens beste osv? Skjønner ingenting av det... Skulle tro han hadde en list på 1 meter å hoppe over når alle andre har en 2 meter list...
Jaja 3 poeng er det som gjelder. HERLIG! :D
Jesper er blitt hånet og spyttet på av egne suportere til de grader her inne. Jesper gjør en bra kamp dvs han blir kåret til dagens beste Startspiller helt fortjent. Nå er ikke jeg forundret over at han presterer så bra. Men påpeker at en del såkalte suportere her inne har en del kameler og svelge. Jesper trør til i duellene og styrer verbalt på en bra måte. Han har som de andre på laget en del å gå på, men som sagt dagens Starter er mannen en del her inne ville gi bort for ett par mnd siden. :-)
Jesper er blitt hånet og spyttet på av egne suportere til de grader her inne. Jesper gjør en bra kamp dvs han blir kåret til dagens beste Startspiller helt fortjent. Nå er ikke jeg forundret over at han presterer så bra. Men påpeker at en del såkalte suportere her inne har en del kameler og svelge. Jesper trør til i duellene og styrer verbalt på en bra måte. Han har som de andre på laget en del å gå på, men som sagt dagens Starter er mannen en del her inne ville gi bort for ett par mnd siden. :-)
Man kan respektere hvordan han har klart å samle seg etter mye motgang uten å hylle han for "kanongode" kamper når faktum er at han bare ikke driter seg ut som før og dermed gjør ok kamper. Alt i alt så har jesper fortsatt vært dårlig i år, men har vært positiv men ikke kjempegod de siste kampene. Og det bør han få litt ros for men ikke hyllest ;).
Kan også nevne at jesper hadde flere stygge taklinger idag, og jeg er ikkenoen fan av det. Holdt på å ødelegge et par spillere men heldigvis gikk det bra...
Dagens beste synes jeg er fevang, som gjør en del bra og er veldig farlig, men dessverre har for dårlige avslutninger.
Hæstad var som forventet: dårligst.
Stig Hornnes
16-08-2009, 20:58
Deilig med seier igjen, selv om det var litt urovekkende at FFK fikk lov til å styre så mye som de gjorde. Olufemi var et spennende bekjentskap som kom inn og gjorde en god kamp for en svak Owello. Jeg var overrasket over at Bolanos begynte på benken, men det at han ble så fort sliten etter innbytte viste at Tørum valgte rett. Ellers gjorde midtforsvaret en god kamp, og Jesper fortsetter å imponere meg.
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=35214
Kan også nevne at jesper hadde flere stygge taklinger idag, og jeg er ikkenoen fan av det. Holdt på å ødelegge et par spillere men heldigvis gikk det bra...
Tenker du på taklinga som gav han det gule kortet? Var den stygg? Den var hard og på ballen. At han river med seg mannen er jo sånn fotball er. Ingen sjans i havet for å påføre noen skade i den taklinga.
Fint at du nevner at han hadde noen stygge taklinger, for jeg så kampen men så ingen av disse taklingene som du nevner.
Derimot så jeg en solid forsvarsspiller som ryddet opp gang på gang, uten kompromiss. Rent spill, men selvsagt hardt. En fantastisk kamp av en spiller som kanskje endelig er blitt voksen.
God kamp av Start, tross en del smårusk hos enkelte spillere. Nei, ikke i form av skittent spill, noe jeg ikke synes Start preges av, men i form av mange dårlige pasninger. Både Owello og Ola er for dårlige i avleveringene på midten. Der har vi et problem.
Tror forresten Bolanos har godt av å smake benken litt fremover også. Han spilte særdeles bra som ukjent underdog, men etter at suksessen ble stor har også formen dalt. Mulig han trenger en vekker for å prestere igjen.
Kaptein: Jeg er en av dem som har vært veldig kritisk til Jesper, men da han begynte å ta seg sammen ga jeg ham den skryten han fortjente. For det var akkurat det som var feil med ham. Det rent tekniske har han nok hatt hele tiden, men han tok ikke jobben sin seriøst. Han tok enormt store sjanser i kamp etter kamp, noe som er uprofesjonelt. Om det er evnene det står på skal jeg ikke si så mye, men når spillerne ikke gidder eller spiller dumdristig, da reagerer jeg høylydt.
Jeg mener du tar feil angående Mathisen de siste kampene. Han har vært en bauta og har bidratt fremover med fantastiske langpasninger og kaldt hode. Nå vet jeg ikke om du så kampen på stadion eller tv, men flere replay viste at Jesper var på ball i situasjonene. Greit, det kan nok forsvares å blåse pga farefullt spill, men han var tøff og fair i dag synes jeg. Spiller på grensen, men var ikke noe usportslig jeg reagerte på.
Vi hadde veldig mye trøkk mot oss, forsvaret hadde noe å henge fingrene i, så midtforsvaret gjorde det langt bedre enn bare OK.
DelPiero
16-08-2009, 21:14
Bra kamp av Matta Jr. Ikke landslagsklasse, men bra spill.
Owello har etterhvert utviklet en skremmende feilprosent på pasninger og ble helt korrekt byttet ut. Dessverre var ikke Bruer så mange hakk bedre. Syns at vi sliter sentralt med ballfordeling, press, posisjonering, gjøre seg ledig som pasningsalternativ mm. Dvs stort sett det meste. Noe som også fører til at vi blir liggende for dypt. Børufsen gjør sesongens beste kamp, selv om det ikke sier så mye. Både han og Hæstad skal ha for innsats og løpsvillighet.
Heldigvis gjør forsvaret en god jobb og rydder opp denne gangen(kan det være at Goodson er tilbake?)
Syns også Branko spiller seg opp og forsvarer plassen på laget.
Tørum skal ha for å ha fått inn bedre defensiv organisering. Selv om et godt tippeliga lag hadde slått oss idag. Så alt ialt er vi på bedringens vei.
Ingen imponerende kamp, brukbar førsteomgang, dårlig andreomgang. Midtforsvaret med Goodson og Mathisen var derimot solide, Høie likeså, backene var rufsete, midtbanen slet med å styre kampen, Hæstad var elendig som vanlig, Owello var ikke god, Bruer Hansen rotet seg vekk altfor mange ganger og Børufsen utfordret bare tidvis.
På topp gjør Stokkelien det en spiss skal,nemlig å score mål, ellers blir han altfor ensom og beviser at Tørum snarere burde bruke to midtspisser snarere en en, spesielt på hjemmebane. Fevang viser prov på mye bra,men han burde ha scoret minst et mål idag, og touchet satt ikke helt heller, tror han heller burde flyttes ned på midtbanen hvor han vil få mere rom. Bolanos viste at han ikke har formen helt inne, men gud hvor godt det var å se han komme inn for Morten "Feilpasning" Hæstad. Den nye spilleren Ola var i det minste et steg i riktig retning iforhold til Owello som jeg synes har vært direkte svak i de siste kampene. Uansett viktig med en seier igjen.
Dårlig kamp med to for dagen dårlige lag.
Jeg er en av dem som har vært kritisk til Jesper Mathiesen, og må svelge noen kameler...men det gjør jeg med glede!
Han gjør nok en bra kamp.
Ellers så må jeg si meg enig med sureup at det ikke er noe pent syn de to "saksetaklingene" han har. Burde hatt gult kort på begge, og ikke bare den siste. Har lite å si at han er på ball på den andre når han kommer med knottene først i stor fart og feier med seg mannen i tillegg. Farlig spill rett og slett. Men godt å se at han trøkker til a la Borgersen:icon_biggrin:
Søndag1800
16-08-2009, 21:28
Deilig å slå fredrikstad!!!!!!!!!!!!!
DelPiero
16-08-2009, 21:29
Glemte kampens desidert dårligste: dommeren.. Veldig partisk, lar en FFk spiller sparke Freeman midt i ansiktet blant annet. Meget svak..
Stig Hornnes
16-08-2009, 21:31
Angående Jesper sine taklinger; den ene idag var på ball mens den andre ikke var det. Problemet slik jeg ser det er teknikken han bruker. Han går inn med begge bein som en saks, noe som kan være farlig og ihvertfall ikke ser pent ut. Da ender han dessuten ofte opp med å ta både mann og ball og vil dermed få mange frisaprk imot seg
Dommeren var svak ja, desverre så virker det som dommernivået følger den generelle kvaliteten i Eliteseriern.
Angående Jesper sine taklinger; den ene idag var på ball mens den andre ikke var det. Problemet slik jeg ser det er teknikken han bruker. Han går inn med begge bein som en saks, noe som kan være farlig og ihvertfall ikke ser pent ut. Da ender han dessuten ofte opp med å ta både mann og ball og vil dermed få mange frisaprk imot seg
Enig. Farlig måte å takle på. Her må han læres opp
Ole Gilboe Hermansen
16-08-2009, 21:45
Vanvittig deilig seier.
Store Tå
16-08-2009, 22:12
Synes Ola gjorde en svært god figur. Trygg og god med ballen i beina. Flink til å lese spillet. Men tydelig at han manglet litt kamptrening, samt at han var vant til å sentre på fot ut til kantene, i stedet for å gi dem løpeballer.
Dette kan kjapt rettes opp, og da har vi fått oss en klassespiller!
aljahnsen
16-08-2009, 22:16
Herlig med seier, og endelig en kveld med både Spurs og Start seier :)
Ingen god kamp idag, men vi sliter oss til en seier som smakte virkelig godt. Stokkelien fortsetter å banke inn mål, mens Jesper fortsetter å storspille. FFK var virkelig ineffektive idag, og det kan vi være glad for, vi ble fryketlig baktunge på slutten istad.
doppelt gemoppelt
16-08-2009, 23:25
Etter å ha satt knock-out på 3 startspillere med albue forsto ikke Piroja noe som helst hvorfor det gule kom...Da er du passe syk i hodet.
Nei, dette var oppløftende etter å ha sluppet inn mål for en halv sesong på 2 kamper.
Goodson er klasse, for all del behold han så langt det kan gjøres.
Takk gutter. Smakte like godt som NY Vif smell.
Ole-Bernt
17-08-2009, 01:04
HVA FAEN? Hulsker og Bolanos på benken!!!! HVORFOR??????
Start-FFK 1-0
frankieboy
17-08-2009, 05:11
Dommeren var svak ja, desverre så virker det som dommernivået følger den generelle kvaliteten i Eliteseriern.
Ja, Hagen er en utrolig svak dommer. La merke til episoden med Jesper i 2.omg hvor han gir FFK frispark og ikke viser tegn til aa gi noe kort, helt til Gashi kommer bort og kjefter og smeller og skriker helt til Hagen til slutt kaller til seg baae Gashi og Jesper og gir gult til begge. Hadde ikke Gashi klaget saa fryktelig der, hadde ingen faatt gult...
Tydelig en dommer som lar seg paavirke! Og som andre sier, saa var han tydelig veldig redd for aa vaere en hjemmedommer, og domte derfor konstant 30/70...
Ellers en grei kamp, uten det store spillet... Jeg ble veldig skuffet over Hunter i dag. Ikke det at han har vaert saa veldig bra tidligere heller, men han virker overtent hver eneste kamp og selv om han ble behandlet stygt med spark i hodet i dag, saa mister han helt hodet til tider. Det var en episode mot slutten av kampen, der han kastet seg inn ALTFOR sent i en duell, men heldigvis bommet... men dette resulterte i en overtallsituasjon for FFK.
Vi trenger en solid backup paa hoyrebacken, for Hunter trenger aa vite at alt han gjor ikke kan akseptereres. Naa har vi ikke alternativer og derfor har han klippekort og spiller uten press!
Goodson og Jesper var banens beste i dag. Jeg ble skuffet over Olafemi i dag. Greit at det var forste kamp, men han hadde mye rare pasninger og virket litt usikker. Forhaapentligvis har han mye mer "inne"...
Deilig med seier mot FFK, og det gjor meg ingenting om det laget rykker ned sammen med Lyn. Saa kan de ta med seg Aafk via kvalik saa blir det veldig greit!
Ingen imponerende kamp, brukbar førsteomgang, dårlig andreomgang. Midtforsvaret med Goodson og Mathisen var derimot solide, Høie likeså, backene var rufsete, midtbanen slet med å styre kampen, Hæstad var elendig som vanlig, Owello var ikke god, Bruer Hansen rotet seg vekk altfor mange ganger og Børufsen utfordret bare tidvis.
På topp gjør Stokkelien det en spiss skal,nemlig å score mål, ellers blir han altfor ensom og beviser at Tørum snarere burde bruke to midtspisser snarere en en, spesielt på hjemmebane. Fevang viser prov på mye bra,men han burde ha scoret minst et mål idag, og touchet satt ikke helt heller, tror han heller burde flyttes ned på midtbanen hvor han vil få mere rom. Bolanos viste at han ikke har formen helt inne, men gud hvor godt det var å se han komme inn for Morten "Feilpasning" Hæstad. Den nye spilleren Ola var i det minste et steg i riktig retning iforhold til Owello som jeg synes har vært direkte svak i de siste kampene. Uansett viktig med en seier igjen.
Ja, enig i at midtbanen hadde mye feipasninger idag. Det har Owello hatt lenge. Hvorfor ikke kaste inn BB mot Cypros?
Christer har tydeligvis null tillitt hos Tørum. Han har visst ikke noe valg. Må leies ut.
Alladin Sane
17-08-2009, 10:08
Jeg er enig med Jesper.
Jesper er en bra ballspiller, men har gjort altfor mange taktiske feil denne sesongen. I går spilte han nesten feilfritt defensivt, og gjør med det sin beste kamp for Start.
Posisjoneringen hans og sikringsspillet hans har vært svakt. I går så det bedre ut. I stopperpar med Borgersen eller Haraldsen er dette avgjørende, fordi disse er helt avhengige av riktige avstander i laget siden de er trege og svake mann mot mann langs bakken uten sikring. Med Goodson som makker blir det annerledes.
Jesper har fått masse ufortjent kritikk her inne. Jeg har bare gitt ham masse fortjent kritikk. Men når man kritiserer enkeltspillere, må man passe på å rose dem når de leverer. Slik sett ligger nok lista litt lavere for Jesper.
Han skulle riktignok vært utvist. Første taklingen på Gardar Johanson minner om rødt kort alene, men er muligens utilsiktet. Taklingen som gir gult, er brutal og unødvendig, for han kunne nøyd seg med å ta ballen. Slikt liker vi!
Giovanni
17-08-2009, 11:05
Jesper har absolutt tatt seg sammen, og han har i de siste kampene spilt bedre enn hva tilfellet var tidligere i sesongen da han var svært dårlig.
Honnør skal han absolutt får for at han har klart å ta seg sammen når vinden blåste som verst, men jeg er ikke med på noe hyllest enda. Til det så har sesongen hans totalt sett vært for svak. Og han har heller ikke vært outstanding i de siste kampene, men bedre enn tidligere. Han har fortsatt ting hvor det finnes mye forbedringspotensial. Dog syns jeg det er riktig at han har blitt foretrukket foran Borgersen som jeg i det siste syns har vært vanvittig svak.
Bra med en seier mot et lag Start tradisjonelt sett har slitt mot, og et lag som du aldri vet hva kan finne på. Men selve kampen var fryktelig svak fra begge sider.
Personlig syns jeg det er merkelig å ha Hulsker på benken fra starten av da Start kun spiller med en spiss. Stokkelien scorte, men utover det så blir det ikke skapt så mye, hvilket jeg mener Hulsker er flinkere til da han er sterkere og flinkere til å binde opp forsvaret til motstanderen. Jeg tror Start vil få enda mer trykk framover med dem to, og Fevang ned på midten. Owello har vært fryktelig svak i det siste.
Er glad på Jesper sine vegne at han spiller en slik god kamp som han gjorde i går. Kåret fortjent til Start sin bestemann. Enkelte her inne har hånet og spyttet på han til de grader så dette fortjener Jesper. Men når det er sagt så er det ikke noe superkamp fra han sin side men nok til å være starts beste som sagt. Jesper har ett stort utviklingspotensiale som jeg håper vi i Start får nyte godt av. Om han holder seg skadefri resten av sesongen med mye spilletid pluss en god vinter da skal vi nok se en enda bedre stopper en det vi gjorde i går mot FFK.
Når det gjelder det gule kortet som han fikk så var jeg sterkt uenig i det da jeg så kampen på Sør-Arena det så helt klart ut som han tok ballen og at det var en rein takling. Men i reprise på TV og nett så kan en se at han er knallhard og takler mannen i knehøyde ikke farlig men hardt og kontant. Dommeren dommer korekt frispark og gir ikke tegn til noe gult kort. Men FFK spillere kjefter og hyler slik at det ender mned gult til en FFK spiller og ett til Jesper. Utrolig dårlifg døm,t da det skinner helt klart igjennom at dommer blir styrt av situasjonen med mange FFK spillere rundt seg til å gi gult til Jesper.
flaxxlodd
17-08-2009, 14:29
Jeg vil benytte anledningen til å hylle den defensive jobben Børufsen gjorde igår. Som vanlig utrolig statisk i den offensive biten, med kun ett bein (venstre). Men bakover var han glimrende og gjorde jobben for Branco som kun kjøre fremover. Herlig innsats på Børufsen igår, slikt varmer et gult hjerte. Man kan desverre ikke si det samme om den andre kanten, en meget svak Hæstad som noe overraskende startet matchen.
Hører han dominerer i Start 2 kampene og bør vell finne seg en Adecco klubb til neste år. Var god både for FKH og Tønsberg når han ble utleid der for en tid tilbake.
Startgass
17-08-2009, 14:46
Ser ikke det store potensialet i Hæstad.
Han er bare sånn middels i alt ikke noen spesielle egenskaper som f.eks Stokkelien,på rett plass til rett tid.
Tror aldri Hæstad får det til å Start,men en nokså god høyreback kan han bli!
Skjønner valget til Tørum,Bolaños er sliten å klarer ikke å spille i 90 minutter,og er det ikke like godt at han ikke spilte enn at han skal få seg en skade pga for trøtt i beina?
Neste kamp 3 poeng!
Mot Lyn!
AndersH.
17-08-2009, 15:08
Owello var grusomt dårlig igår. Han må vi selge.
Ellers synes jeg alle leverte en solid kamp, og særlig defensivt leverte gutta varene. FFK slapp lite til.
Fremover ble det for tannløst, dessverre. Synd vi ikke brukte Fevang mer, hver gang han ble tredd igjennom ble det farligheter.
For øvrig var Oluf svært, svært bra. Utrolig god med ball i beina. Gleder meg stort over at vi har fått på plass en såpass solid spiller når Owello svikter.
Herlig med en trepoenger igjen. Dette var viktigviktig.
[QUOTE=AndersH.;206050]Owello var grusomt dårlig igår. Han må vi selge.
HAHAHAHAHAHAHAHA........
Er du klar over hvor ung gutten er eller? Å hvor start potesiale han har??
[QUOTE=AndersH.;206050]Owello var grusomt dårlig igår. Han må vi selge.
HAHAHAHAHAHAHAHA........
Er du klar over hvor ung gutten er eller? Å hvor start potesiale han har??
Ja, klarte ikke ta Anders seriøst jeg heller. Å si at Owello var grusomt dårlig og at Oladapo var kjempegod er ganske på trynet. Skal se gjennom kampen en gang til for å se om det var noe jeg gikk glipp av, for jeg syntes ikke Owello var dårligere enn andre. Jeg tenkte at han ble byttet ut først og fremst pga sitt gule kort, og at Oladapo skal være bedre defensivt. Oladapo fulgte jeg dog selv spesielt nøye, og jeg ble ikke imponert for å si det slik. Men kan være debutantnerver. Han har åpenbart vært bedre på trening enn dette.
Alf Qaida
17-08-2009, 19:39
Ja, enig i at midtbanen hadde mye feipasninger idag. Det har Owello hatt lenge. Hvorfor ikke kaste inn BB mot Cypros?
Christer har tydeligvis null tillitt hos Tørum. Han har visst ikke noe valg. Må leies ut.
Jeg velger å tro at CK får ut sitt beste ved å kjempe seg inn i "Fevang-rollen". Selv om Fevang er vår kaptein, og svært sjeldent leverer dårlig, så er det svært lenge siden han har glitret i samfulle 90 min. Kanskje bør Fevang hviles for å gi sjansen til CK? Jeg tror det hadde gått veldig bra, og det hadde definitivt vært spennende.
Tror også det er lurt å bruke kleiven istedetfor fevang litt nå. Fevang virker sliten og får ikke ting helt til. De siste kampene har han vært direkte ineffektiv i tillegg til å slite med sitt ellers så geniale spill.
Når det gjelder Ola så skal en huske det var en debut ja. Men debutnervene virket noe ekstreme også. Han virket helt forvirret når han fikk ballen i beina, og slo enten en smårar pasning eller driblet seg bort. Får gi han noen kamper så får vi se hva det blir av han.
Når det gjelder Owello så er han helt på bærtur for tiden. Tidvis en hissig og god ballvinner, men han bommer på altfor mange vitale pasninger som gir motstanderne gode overgangsmuligheter. Sånn sett har han vært livsfarlig for Start i det siste. La mannen hvile og gi heller Ola tillit til å spille på seg trygghet.
Forøvrig bra å benke Hulsker. Han trenger å smake treverket noen kamper i blant for å kunne yte maks.
Stokkelien er jo en forunderlig spillertype da. Jager baller og presser keeper og forsvarere, men blir stort sett løpt opp med ball. Mister lett også i duell med andre. Men får han ballen foran mål et sted, så er han nærmest blitt en garantist for scoring. Han scorer vel på hver andre eller tredje sjanse han får, og er en sjeldent effektiv mann! FFK kampen var nok et eksempel på dette.
Men synd med Fevang, han var suveren tidligere i sesongen. Nå bommer han mye og får det ikke helt til virker det som. Forhåpentligvis en form som snus bråkjapt.
Men om vi skal summere opp sesongen så langt, tross noen litt for store tap, så er det egentlig sprøtt at årets Startlag faktisk kjemper på øvre halvdel av tabellen. Imponerende!
Giovanni
18-08-2009, 14:08
joda, de har absolutt gjort en bedre sesong enn forventet. 99,9% sikkert så vil de overleve sesongen hvor de var dømt nord og ned av samtlige.
Til tross for at de står for de styggeste tapene i årets serie så kan de se tilbake på denne sesongen med hevet hode. Så får vi håpe de klarer og avslutte sesongen med stil.
Gledelig å se at Kleiven presterte så bra i går, og da ikke bare mot et rent juniorlag (les Doffen). Formkurven til Fevang har dessverre pekt nedover i en god stund, og i så måte kan kanskje en kamp på benken være fornuftig. Jeg håper også at vi får se Aram i den nærmeste tid. Ble lenge regnet som et av norges 10 største talenter, og det bør virkelig Start klare å utnytte. Er det problemer mellom han og Tørum, så får de se å finne en løsning på det. Start har ikke råd til skusle fra seg slike talenter.
Stig Hornnes
18-08-2009, 19:58
Når det gjelder Ola så skal en huske det var en debut ja. Men debutnervene virket noe ekstreme også. Han virket helt forvirret når han fikk ballen i beina, og slo enten en smårar pasning eller driblet seg bort. Får gi han noen kamper så får vi se hva det blir av han.
Når det gjelder Owello så er han helt på bærtur for tiden. Tidvis en hissig og god ballvinner, men han bommer på altfor mange vitale pasninger som gir motstanderne gode overgangsmuligheter. Sånn sett har han vært livsfarlig for Start i det siste. La mannen hvile og gi heller Ola tillit til å spille på seg trygghet.
Enig i din karakteristikk av Owello, synes faktisk han har vært litt oppskrytt. Han er ofte god til å posisjonere seg riktig men sliter voldsomt med pasningskvaliteten og gjør mange både gale og farlige valg. Ola synes jeg derimot gjorde en bra figur. Han var riktig nok forsiktig, men han gjorde få feil og spilte på det trygge for å komme inn i spillet. Slik jeg så det ihvertfall.
Ja, Hagen er en utrolig svak dommer. La merke til episoden med Jesper i 2.omg hvor han gir FFK frispark og ikke viser tegn til aa gi noe kort, helt til Gashi kommer bort og kjefter og smeller og skriker helt til Hagen til slutt kaller til seg baae Gashi og Jesper og gir gult til begge. Hadde ikke Gashi klaget saa fryktelig der, hadde ingen faatt gult...
Tydelig en dommer som lar seg paavirke! Og som andre sier, saa var han tydelig veldig redd for aa vaere en hjemmedommer, og domte derfor konstant 30/70...
Jeg tar gjerne Hagen som dommer i flere kamper jeg...Han har dømt oss to ganger i år, og begge har vi vunnet 1-0 (Viking og Fr.stad). Heller han enn Edvartsen...
AndersH.
18-08-2009, 23:40
[QUOTE=rooland;206057]
Å si at Owello var grusomt dårlig og at Oladapo var kjempegod er ganske på trynet.
Nei. Det er ikke på trynet, overhodet.
Det er kalde fakta.
[QUOTE=geirwi;206060]
Nei. Det er ikke på trynet, overhodet.
Det er kalde fakta.
Det har jeg aldri skrevet. Fikk meg bare en god latter til at du skulle SELGE Owello.....
aljahnsen
21-08-2009, 00:31
Intervjuer etter kampen:
http://www.youtube.com/watch?v=8yAlqZna_aY
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.