Se full versjon : Lyn-Start???
magnussl
02-08-2009, 01:31
I MtC er vi 15-16 stk som er maks klar for tur. jeg tar gjerne på meg annsvaret med å lede turen hvis dette er ønskelig. ALLE som er interessert skriver på denne tråden og/eller sender en mail til tur@menigheden.no!
Jeg er veldig interessert. Vet om et par til uten bruker her som er med også :)
Ikstart92
02-08-2009, 19:12
Jeg vett hvertfal om 4-5 andre som vil :D
er utrolig klar for ny oslo tur :D så er selvfølgelig med !
Som Magnus sier så er vi 14-16 stk som er kjempeklare for tur i MtC!
Meg, Totto, Vegard, Jones, Magnus, Jens, Boye, Ose, Kjetil, Geir, Håkon, Cato, Alf, LP, Kristoffer, Matias - og hvis jeg nå har glemt noen, så er det faktisk enda flere..
Kenneth Storberget
03-08-2009, 18:52
14-16 stykker hjelper dessverre ikke, for at vi skal kunne kjøre tur og ikke gå i minus så må vi være nærmere 40 personer.
Vi har dessverre kjørt alt for mange minus turer i år og har ikke råd til flere.
Men hvis dere er villige og betale ca 500-600 kr for turen så skal det ikke være noen problemer og ordne en buss tror jeg. Men hvor mange er inntresserte i det?
500 er helt fint for min del. Og man får nok med flere enn oss også om man bare reklamerer litt ;)
Kan dere ikke gi ut ark med info og påmelding til turen på kampen mot ffk? Så kan dere jo se hvor mange som ønsker å være med!
Jeg kunne fint betalt 500 kroner for den turen.
jeg vet 15-16 stk ikke er nok, dum er jeg ikke Kenneth, selv om det kan virke sånn noen ganger :-)
Men hvis vi som er 16 stk forteller dette til flere, så er det flere som er på hver eneste tur - som sikkert vil til Oslo igjen, vi hadde jo en TOPP tur dit i vår! :-)
men men.
Fasitsetteren
04-08-2009, 23:55
Hva med en minibuss? Evt. to.
Kenneth Storberget
05-08-2009, 18:20
Hva med en minibuss? Evt. to.
Koster penger det også, og jo mindre folk man er jo dyrere blir det for dem som reiser.
Bestiller vi en minibuss så kommer ikke alle sammen men, og bestiller vi to så kunne vi like gjerne bestilt en buss. Men bussen fyller vi ikke og da går vi i minus.
Pluss at det er masse jobb både før ogetter turen som jeg har gjort hele tiden. Men akkurat nå har jeg fått meg en ny jobb og holder på og sette meg inn i denne. Det er ikke da så lett for meg og ordne alt som skal ordne før turen.
Det er dessverre ikke bare og ringe et buss selskap og bestille, det er mange telefoner som må ringes for og finne buss. Det skal ordnes mat, drikke, papirer, quiz, premier og litt andre ting og dette har jeg ikke tid til før Lyn kampen, dessverre.
Men hvis noen andre blir godkjent av styret til og drive denne turen så er det bare og ringe meg så skal jeg lære deg/dere opp i det som trenges.
Neste oppsatte tur er mot Sandefjord 27 september og det er bare og holde av datoen og gjøre seg klar til denne turen.
strawdog79
05-08-2009, 19:05
Synes MtC bør få fingeren ut, og ordne seg en 16seter til denne turen. Er man 15 stk som er klare for tur og har en kamerat som kan kjøre bussen, så er resten plankekjøring.
Start-Homb
08-08-2009, 21:15
Skal på kampen, kjører selv though
Koster penger det også, og jo mindre folk man er jo dyrere blir det for dem som reiser.
Bestiller vi en minibuss så kommer ikke alle sammen men, og bestiller vi to så kunne vi like gjerne bestilt en buss. Men bussen fyller vi ikke og da går vi i minus.
Pluss at det er masse jobb både før ogetter turen som jeg har gjort hele tiden. Men akkurat nå har jeg fått meg en ny jobb og holder på og sette meg inn i denne. Det er ikke da så lett for meg og ordne alt som skal ordne før turen.
Kanskje jeg som misforstår,men er det problematisk at magnussl bruker forumet for å prøve å få til en tur på eget initiativ?
Kanskje jeg som misforstår,men er det problematisk at magnussl bruker forumet for å prøve å få til en tur på eget initiativ?
"Problemet" er vel at han forsøker å skyve organiseringen over på Kenneth :)
"Problemet" er vel at han forsøker å skyve organiseringen over på Kenneth :)
Jaja..
Så "jeg tar gjerne på meg annsvaret med å lede turen hvis dette er ønskelig" var bare skryt da?
Kenneth Storberget
10-08-2009, 19:20
Jaja..
Så "jeg tar gjerne på meg annsvaret med å lede turen hvis dette er ønskelig" var bare skryt da?
Lede og organisere et to ting, Magnus kan godt lede turen det han har gjort før. Men det er da mye jobb som må gjøres før og etter turen som jeg må gjøre og det har jeg ikke tid til på denne turen dessverre.
Lede og organisere et to ting, Magnus kan godt lede turen det han har gjort før. Men det er da mye jobb som må gjøres før og etter turen som jeg må gjøre og det har jeg ikke tid til på denne turen dessverre.
Hvorfor må du gjøre den jobben egentlig?
Er du liksom unnværlig du...? eh....
Sikker på at Magnus ville klart å fått gutta på tur veldig greit. Trenger vel ikke akkurat være rakettforsker for å arrangere en supportertur:)
Billy Bright
11-08-2009, 15:19
Har selv arrangert noen turer med både minibuss og stor buss gjennom årenes løp. Og jo, det er faktisk bare å bestille en buss og få tak i en sjåfør (om man leier minibuss). Budget bilutleie har forholdsvis gode priser, så det eneste som mangler da er å skaffe en med minibusslappen. Spander et måltid og kampbillett, så er jeg sikker på at en Start-supporter stiller opp. Ta betaling mens folk går inn i bussen, deretter betal sjåføren. Rydd vekk det verste når man kommer hjem, og vips, så enkelt var det. Drit i quiz og fjas. Det viktigste er at folk reiser.
Velbekomme.
Kenneth Storberget
11-08-2009, 17:58
Har selv arrangert noen turer med både minibuss og stor buss gjennom årenes løp. Og jo, det er faktisk bare å bestille en buss og få tak i en sjåfør (om man leier minibuss). Budget bilutleie har forholdsvis gode priser, så det eneste som mangler da er å skaffe en med minibusslappen. Spander et måltid og kampbillett, så er jeg sikker på at en Start-supporter stiller opp. Ta betaling mens folk går inn i bussen, deretter betal sjåføren. Rydd vekk det verste når man kommer hjem, og vips, så enkelt var det. Drit i quiz og fjas. Det viktigste er at folk reiser.
Velbekomme.
Helt sant BB, det er så lett. Men hvis det er så lett hvorfor er det ingen som vil være tur leder da og orden med turer.
Jeg har holt på med dette i 3 år nå og syens det er kjempe gøy, men den tiden jeg hadde når jeg satte på kontor har jeg dessverre ikke nå når jeg kjører lastebil.
Men det er lett. Sette opp regnskap for at det skal vises fram til styret, hente og levere penger i banken, kjøpe inn brus og evt. snacks så at folk kan få noe og drikke på veien. (stopper vi på en bensin stasjon så må vi regne med 1 - 2 timer ekstre på kjøring). Rydde bussen både i Oslo og i Kristiansand, (ufattelig hvor mye noen kan rote noen ganger).
Quiz og fjas er det faktis folk som spør etter, dem vil ha quiz, tippekonk og ha hjelp til og bestille mat som vi får levert på bussen etter kampen.
Men hvis folk ikke vil ha dette så kan jeg anbefale en side som heter http://www.nor-way.no/ eller https://lavprisekspressen.no/ da kan dere reise sammen opp til Oslo og se kampen og reise sammen hjem igjen, uten quiz og fjas for ca samme pris som om Menigheden skulle sette opp turen.
Så lurer jeg på en ting til, ikke direkte til BB men til ALLE som maser om turer.
Hvor var dere i 2008 når vi spilte i adecco og fikk satt opp EN tur på hele sesongen for at det var for lite folk.
Kenneth Storberget
11-08-2009, 17:58
Hvorfor må du gjøre den jobben egentlig?
Er du liksom unnværlig du...? eh....
Sikker på at Magnus ville klart å fått gutta på tur veldig greit. Trenger vel ikke akkurat være rakettforsker for å arrangere en supportertur:)
Jeg MÅ ikke gjøre denne jobben. Men det er noen som har valgt meg til Turansvarlig og derfor gjør jeg denne jobben. Men hvis du vil så kan du få denne jobben... Bare ring meg så ordner vi det. 47653053. Vi snakkes.
Jeg MÅ ikke gjøre denne jobben. Men det er noen som har valgt meg til Turansvarlig og derfor gjør jeg denne jobben. Men hvis du vil så kan du få denne jobben... Bare ring meg så ordner vi det. 47653053. Vi snakkes.
Var ikke det jeg mente. Jeg er ikke interessert i jobben, og synes du gjør en såpass god jobb at du bør fortsette!
Men virket som at du MÅTTE gjøre noe for at det skulle være tur, og at Magnus ikke kunne kjøre hele pakka selv for denne ene turen. Bare et inntrykk jeg fikk, og det ville vært rart hvis det stemte...
Kenneth Storberget
11-08-2009, 22:25
Som du ser i innlegget som jeg skrev til BB så er det litt ting som må gjøres. Banken kan ikke Magnus gå i for det er kun jeg som er disponent på konto, handling av brus kan han ikke for det er jeg som er kontakt person der vi handler og kun jeg som får handlet på konto der, pluss at man må jo kanskje ha en bil for og få med seg brusen. Er jo ikke helt super gøy og bære med seg 6-8 kasser brus på rutebussen først opp til Hånes og så ned til Rutebilen for og så ta dem med hjem igjen etter turen.
Men til neste år vil vi prøve å få til en person til som har disponibel bil og kan være med og hjelpe i turgruppa når ikke jeg kan.
Billy Bright
12-08-2009, 14:47
Det jeg mener Kenneth, er at om Magnus (?) og kameratene han sine vil på tur, går det an å ordne det privat. Lei en buss og spleis. Så kutter man alt av stress rundt, som brus, quiz osv.
Vi hadde et par private turer i fjor, det har vi også hatt i år, og jeg må si det er lett som en plett å gjennomføre. Og nei, jeg er ikke interessert i ditt verv som turleder. Er heller ikke medlem av Menigheden.
Vi hadde for ordens skyld en stor buss til Skien, med 40 påmeldte. Menigheden stilte ikke med buss. Så et eller annet sted må det være noe stein hakke galt.
Kenneth Storberget
12-08-2009, 17:46
Vi hadde for ordens skyld en stor buss til Skien, med 40 påmeldte. Menigheden stilte ikke med buss. Så et eller annet sted må det være noe stein hakke galt.
Har hørt at det var en buss opp der, å det som er kjipt er jo folk ikke gidder og melde seg på Menigheden sine turer. Hvorfor ikke egentlig? Hva er det som er feil på våre turer å som får U1905 til og sette opp egen turer. Er det flaut og reise med vår buss bare for at det er noen under 18 på den?
strawdog79
12-08-2009, 18:41
Har hørt at det var en buss opp der, å det som er kjipt er jo folk ikke gidder og melde seg på Menigheden sine turer. Hvorfor ikke egentlig? Hva er det som er feil på våre turer å som får U1905 til og sette opp egen turer. Er det flaut og reise med vår buss bare for at det er noen under 18 på den?
Hehe, du er nesten værre enn meg når det kommer til å takle litt kritikk. Men bare nesten.
Folk drar på det alternativet de synes er best. Dere er disco, vi er rock'n'roll. Og det tror jeg skinner igjennom ganske greit om man sammenligner turene til alternative Start og Menigheden.
flaxxlodd
12-08-2009, 23:23
Dette er vell bare nok et bevis på at Menigheden er litt 2005. Going down !
aljahnsen
12-08-2009, 23:39
I steden for å skape strid hvorfor ikke stå sterkt sammen? Det er det vi trenger her nede, det er positivt med forskjellige meninger og synspunkter, men disse må klare å møtes.
Når det gjelder tur til Lyn så kjører jeg denne mer enn gjerne, men vi trenger interesse. Skal prøve å lodde stemningen til Søndag.
Men vi må samle hverandre, og skape et samhold her nede. Supporterkulturen må fremmes og vokse, slik vi har det nå så dreper det all mulighet til å fremme noe sammen og skape noe. Vi trenger engasjerte supportere, vi er ingen barnehage som skal ta vare på alt og alle. Vi skal STÅ STERKT sammen å skape liv, engasjement og en god supporterkultur. Da er glatte likegyldig hva slags meninger og ytringer man står for, bare man står sterkt sammen å støtter det laget vi holder med og elsker.
Tilhørighet, engasjement, samhold og litt faenskap er viktig.
Vi trenger ildsjeler og engasjerte supportere som er villige til å gi mye av seg selv, samtidig som vi prøver å samarbeide og hører på hverandre.
Kenneth Storberget
13-08-2009, 19:02
Hehe, du er nesten værre enn meg når det kommer til å takle litt kritikk. Men bare nesten.
Har ikke noe imot kritik, og det som skrives ser jeg ikke som kritik. Jeg prøver bare og svare så godt jeg kan på det dere skriver.
strawdog79
13-08-2009, 20:32
I steden for å skape strid hvorfor ikke stå sterkt sammen? Det er det vi trenger her nede, det er positivt med forskjellige meninger og synspunkter, men disse må klare å møtes.
Når det gjelder tur til Lyn så kjører jeg denne mer enn gjerne, men vi trenger interesse. Skal prøve å lodde stemningen til Søndag.
Men vi må samle hverandre, og skape et samhold her nede. Supporterkulturen må fremmes og vokse, slik vi har det nå så dreper det all mulighet til å fremme noe sammen og skape noe. Vi trenger engasjerte supportere, vi er ingen barnehage som skal ta vare på alt og alle. Vi skal STÅ STERKT sammen å skape liv, engasjement og en god supporterkultur. Da er glatte likegyldig hva slags meninger og ytringer man står for, bare man står sterkt sammen å støtter det laget vi holder med og elsker.
Tilhørighet, engasjement, samhold og litt faenskap er viktig.
Vi trenger ildsjeler og engasjerte supportere som er villige til å gi mye av seg selv, samtidig som vi prøver å samarbeide og hører på hverandre.
Bra skrevet, men litt for mye Martin Luther King/ Sci-Fi for min smak. Winston Churchill er mer min type.
Tigerberget ble etterhvert Startledelsens nikkedukker og lot seg kue da Startledelsen ville ha en familievennlig supporterklubb. Da sier det seg selv at en del tar hatten og går når de har passert en viss alder, og forener seg med andre supportere som gjorde akkurat det samme. Litt seint å komme i 2009 med hundre jenter i fjortenårsalderen på slep og tro at Menigheden kan bli en feiende flott supporterklubb der alle føler seg hjemme, er kamerater og bygger band sammen. Slik statusen er nå, er det faen tute helt umulig å nevneverdig forbedre noe som helst uten å kutte over noen struper, både innad i supporterklubben og oppe på kontorene på Sør Arena. Jeg kan bare snakke for meg selv her, men mener bestemt at det eneste riktige er at de alternative supporterne kjøre sin egen skute fremover, så kan du være kaptein på din. For så lenge du ikke kaster av rottene, så vil du ikke få mye alternativt besøk. For de blir jo som kjent utpekt i neste havn, og må overvære høydepunktene på TV.
Fiffig skrevet, eller hva?
Hva har dette med en tur å gjøre?
strawdog79
13-08-2009, 21:59
Hvilken tur?
NOE må i alle fall gjøres. Kulturen i 05 var ekstremt mye bedre enn det vi ser nå, dessverre. Nå er vi vel igrunn bare en flau liten gjeng der vi står, altfor mange som statuer.
Blir det ikke noe tur?
Vi kjører i alle fall bort, med full bil.
Fler som skal? Regner i alle fall med det kommer en del fra øst-gjengen?
Espen K G
20-08-2009, 01:37
Jeg kjører fra Tønsberg dersom noen behøver plass.
Blir det ikke noe tur?
Vi kjører i alle fall bort, med full bil.
Fler som skal? Regner i alle fall med det kommer en del fra øst-gjengen?
Kommer en minibuss fra Chr.sand ihvetfall :)
Søndag1800
23-08-2009, 00:58
Håper mange tar turen! Snakkes imorra
Nå begynner jeg og forstå at det er enklere for enkelte og sette opp buss-turer fra sørlandet når en ikke tar gyldig førerkort med i beregningene ;)
Godt at dere kom dere helt inn til kampen på tross av den uheldige kontrollen der en fant ut at ingen hadde gyldig sertifikat for minibuss ;)
strawdog79
24-08-2009, 16:40
Jepp. Når sjåfører som ikke engang skal på kamp er villige til å miste vanlig bilsertifikat for å kjøre oss, så skjønner du sikkert også hvor spesielle vi er. Veldig greit å være så populære og ettertrakta som oss egentlig.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.