PDA

Se full versjon : Lyn - Start (kamptråd)

frankieboy
14-08-2009, 14:47
Neste helg er det klart for siste kamp mot Liiin før vi evt møtes igjen i 2011. Jeg kan ikke se for meg at noenting kan redde Lyn fra nedrykk, men rare ting har skjedd før også..

Lyn spiller kommende søndag borte mot Sandefjord (i en "6-poengskamp") og de har følgende spillere i faresonen med gule kort:

- Theodor Elmar Bjarnason (4 gule)
- Paul Obiefule (4 gule)
- Stanley Ihugba (4 gule)
- Erling Knudtzon (2 gule)
- Magne Simonsen (2 gule)
- Jo Inge Berget (2 gule)
- Mads Dahm (2 gule)

I tillegg hadde både Stefanutto og Gustavinho 2 gule, men de er jo solgt. Lyn har jo solgt masse spillere i det siste, og det er mulig at flere av de i faresonen også er solgt nå, uten at jeg har fått registrert det..
Uansett så er Lyn veldig sårbare for karantener med en fra før veldig tynn og urutinert stall.

Start spiller som kjent hjemme mot Fredrikstad samtidig, og har følgende spillere som må unngå kort hvis de skal få sjansen til å spille sesongens siste kamp på Ullevaal.

- Cristian Bolanos (4 gule)
- Hunter Freeman (4 gule)
- Branco (2 gule)

Tar vi en titt på tabellen før denne helgs kamper så ligger Lyn desidert sist med 13 poeng - hele 7 poeng bak Bodø/Glimt på plassen over. Og selv om Lyn klarte 2-2 mot Brann i forrige kamp så er det ingenting som tyder på at laget skal klare å holde plassen.

Start har falt til 6.plass med sine 29 poeng, men har ennå kontakt med Odd på medaljeplass som har 4 poeng mer. Samtidig så begynner lagene under å få kontakt og disse 2 kampene mot FFK og Lyn avgjør om laget vil kjempe i toppen eller om vi blir liggende i midten eller i verste fall må kjempe om å beholde plassen i Tippeligaen.

Ser vi litt til på tabellen så har sluppet inn 5 mål mer enn Lyn, til tross for 16 poeng mer.. Det viser Starts problem denne sesongen. Lyn på sin side har scoret kun 20 mål og det er minst i Tippeligaen. Start har 36 fulltreffere - og kun lagene på medaljeplassene har scoret flere. Start har produsert 110 sjanser til nå mens Lyn bare har produsert 59 sjanser - dog flere enn både Sandefjord (58) og Bodø/Glimt (55).

Lyn er Tippeligaens svakeste hjemmelag og har ennå ikke vunnet, men har spilt uavgjort hele 7 av 10 kamper. Start har 3-3-4 på bortebane og ligger med det på 6.plass på bortetabellen. De har dog sluppet inn flest mål av samtlige lag på bortebane, mye pga kampene i Telefonkiosken og på Røkkeløkka der vi slapp inn 13 mål - mot 25 totalt på bortebane denne sesongen.

Lyn er Tippeligaens er Tippeligaens tammeste lag i 1.omg, og har denne sesongen kun scoret 5 mål før pause. Start har i samme tidsrom scoret 13 ganger, men begge disse lagene er bedre etter pause og har scoret 15 mål (Lyn) og 23 mål (Start).

Dette er en kamp Start skal vinne, og når Lyn i tillegg har solgt sin beste spiller (Gustavinho) så er det ingen grunn til at vi skal gi bort noen poeng i denne kampen. Problemet er dog vår svake borteform i det siste, og at Lyn nå spiller uten press. Alle har gitt opp laget, og ingen har tro på dem lenger. Når de i tillegg spiller med en gjeng sultne unggutter, så kan det dog bli farlig - noe Brann fikk merke forrige kamp.

Begge lagene skal dog ut i viktige kamper denne helgen, og et nytt tap for Lyn mot Sandefjord vil bare bli et par nye spikre i nedrykkskisten, mens Start med seier mot FFK, kan legge bort alt snakk om et evt nedrykk..

Ellers så er vel dette den eneste bortekampen vi skal vinne kampen på tribunen. Kommer det som normalt mange Sørlendinger til Ullevaal, så skal Start få mer støtte fra tribunen enn hjemmelaget. Derfor er det bare å henstille alle Start-supportere om å ta turen til Ullevaal neste helg. Det er siste gang vi får spille på nasjonalarenaen denne sesongen, og gutta trenger hjelp for å rette på den svake borteformen i det siste.

Så får vi nå håpe at det blir en tett og tøff kamp i Sandefjord og at flere Lyn-spillere må sone denne kampen.

Heia Start!

Krs
14-08-2009, 15:20
Det bør også nevnes at det var Lyn som formelt sett sendte oss ned i Adecco-ligaen sist. (Reelt sett kunne vi bare takke oss selv). Hevn... :icon_twisted:

Ole Gilboe Hermansen
14-08-2009, 20:55
Håper på seier her,men en skadet bjørn er veldig farlig.

frankieboy
16-08-2009, 18:35
Da fikk Magne Simonsen gult for Lyn og spiller ikke mot Start..

7 andre Lyn-spillere i faresonen....

Jegers
16-08-2009, 23:44
Bør være en god mulighet her til å ta revansj for den gangen i 2007 da Lyn sendte oss ned i Adeccoligaen, hadde vært en skjebnens ironi om vi sender dem ned i år.

balas
17-08-2009, 00:07
hadde vært en skjebnens ironi om vi sender dem ned i år.

Det begynner vel nesten å bli litt sent å finne plass til flere spiker i den kisten...

doppelt gemoppelt
17-08-2009, 00:44
Vi sende oss vel ned selv i 2007!!! Det var den kampen vi skulle og måtte gjøre det selv.
Tror Lyn vil møte oss her selv om man kan bli litt kjepphøy av å se hvor håpløst det går ann å bli en fotballklubb.
Lyn er å blir en fin skiklubb som de er, men fotball for snobbiser og dress har de aldri fått til.
Regner med å applaudere Start-spillerene for en fin og god kamp på Søndag men her må det ikke taes lett på ting.
Skade fri uke på alle nå og ei fin treningsuke så er det et glimrede utgangspunkt.

Stig Hornnes
17-08-2009, 10:10
Lyn sliter voldsomt om dagen, men det er verdt å merke seg at de sjeldent blir overspilt. Offensivt har de fremdeles mange strenger å spille på, men etter avgangene til Stamatopolus, Dahlin, Sigurdsson og Stefanutto er forsvaret lagets store problem. Mange talenter, null rutine. En god kamp mot Brann ble blant annet ødelagt av to dårlige innvolveringer fra keeper. Om Start er tålmodige kommer sjansene med andre ord til å komme, men vi skal vikte oss vel for å ta seieren på forskudd.

Giovanni
17-08-2009, 11:32
Theodor Bjarnason er solgt til IFK Göteborg.

Simonsen fikk gult og må stå over.

Jeg anser dette som en av de tøffeste kampene som er igjen. Tross tabellsituasjonen. Start er ikke glad i kjappe spillere med høyt balltempo

Bård Larsen
17-08-2009, 13:24
Denne kampen skal guttungen og jeg på og den må vinnes! Vi var på 3-2 kampen mot Vålrenga og da holdt en forfjamset niåring på å miste fatningen av spenning. Da Bolanos satte inn vinnermålet på overtid knakk colakruset sammen mellom fingrene hans!

Tipper det blir 3-2 til Start på søndag også. Værmeldingen lover 20 grader og sol!!!!!!

Fish
21-08-2009, 13:35
Under og ikke minst etter Lyn-Start høsten 2007 sto hundrevis av bastion-folk og skreik mens de laget runkebevegelser og sang hoverende over at Start nå var sendt ned til Adeccoen.

Joda, jeg skal nok finne plass til en spiker til i den kista der. Nei, en jævla BOLT faktisk!

Fish
21-08-2009, 13:39
PS: Hva med et banner à la "Takk for sist i 2007 - god tur ned!" ? :D

Krs
21-08-2009, 14:02
"Takk for 2007 - god tur hjem"

Helge
21-08-2009, 15:42
Kan vi ikke vente til SEIEREN ER I BOKS før vi eventuelt blafrer med denne banneren? Ville tatt seg veldig dårlig ut om vi taper kampen....

Olavh
21-08-2009, 16:54
Lyn har 0-7-3-statistikk hjemme. Hadde blitt litt flau om vi ble det første laget som tapte mot dem på Ullevål i år. Må passe på at dem ikke undervurderes

Krs
21-08-2009, 17:13
Kan vi ikke vente til SEIEREN ER I BOKS før vi eventuelt blafrer med denne banneren? Ville tatt seg veldig dårlig ut om vi taper kampen....

Tor ikke seier mot Start er nok til å hindre nedrykk på beste vest....

jbasma
21-08-2009, 18:54
Nå må vi ikke ta seieren på forskudd. Vi klarte bare 1-1 hjemme, og med ny trener, ikke noe press og mange unge sultne talenter skal vi passe oss. Lett å undervurdere Lyn. Viktig å score først.

Du må forresten huske feil i 2007 Fish. Hundrevis av Bastion-folk? Du mener vel 4-5 stykker. Flere er de vel ikke:icon_wink:

Supporteren
21-08-2009, 21:20
Denne kampen skal vi selvfølgelig vinne, men vi klarer vel å rote det til. Alle andre lag knuser jo Lyn for tiden, så ville jo være typisk av Start å tape, eller avgi poeng i dette oppgjøret.

Supporteren
21-08-2009, 21:22
Jeg anser dette som en av de tøffeste kampene som er igjen. Tross tabellsituasjonen.

Jeg ser virkelig ikke denne logikken. Hvorfor skal en kamp mot det desidert dårligste laget i tippeligaen være vanskeligere enn oppgjør mot Tromsø, Rosenborg, Brann eller noen av de andre?

frankieboy
21-08-2009, 22:01
Jeg ser virkelig ikke denne logikken. Hvorfor skal en kamp mot det desidert dårligste laget i tippeligaen være vanskeligere enn oppgjør mot Tromsø, Rosenborg, Brann eller noen av de andre?

Det som er problemet her er at ALLE forventer at Start skal vinne greit. Lyn har ikke noe press paa seg, og det er en farlig situasjon. Greit at Lyn har et mye svakere lag paa papiret, men det er unge gutter som kan kjempe, og plutselig blir det en kamp som vi spilte mange av i fjor i Adeccoligaen. Vi moter lag som ikke er veldig godt, men som kjemper til de stuper.. Slike kamper er aldri lette aa vinne! Da er det kanskje lettere aa spille mot RBK, Brann eller TIL fordi faa forventer at vi skal vinne en slik kamp...

JA, vi kan og skal forvente seier, men vi saa alle at Brann - som er hoyere enn oss paa tabellen - slet veldig paa Ullevaal for noen uker siden.

Men det er sinnsykt viktig at alle mann er skjerpet, og at ikke spillerne gaar ut og tror de har vunnet paa forhaand. Vil tro at Knut snakker endel om dette fram mot kampen!

Neon
21-08-2009, 22:03
Lyn henter landslagskaptein:

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=5707

Osloklubben forsterker stallen med midtstopper.

Allerede søndag kan han få sin debut, når Lyn tar i mot Start på Ullevål. –Han vurderes på lik linje med alle andre som har kontrakt i Lyn, sier Lyns trener Gunnar Halle.

doppelt gemoppelt
22-08-2009, 00:04
Blir ingen lett match. Om vi sløser og er uinspirerte forran kan det bli en smell.
Men ikke det vanskligste vi har igjen. RBK,. den blir tøff.

Wangel
22-08-2009, 00:07
Ble litt skremt når jeg så det stod landslagskaptein!

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article148255.ece

Men roet meg når jeg så hvor de fikk han fra!

ghanaboy
22-08-2009, 04:24
Ble litt skremt når jeg så det stod landslagskaptein!

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article148255.ece

Men roet meg når jeg så hvor de fikk han fra!

HAHAHHAHAH! jeg å faktisk:P

Millonarios
22-08-2009, 19:03
Vil gjerne ha Kleiven inn på midtbanen på bekostning av Owello i denne kampen, selv om det ifølge FVN ser ut til at nigerianeren starter også mot Lyn. Ser man bort fra kvarteret hjemme mot Molde, har Owello ikke vist noe som tilsier TL-nivå for øyeblikket.

Kleiven derimot har hatt en stigende formkurve. God kamp for U21-landslaget, og en gigant for Start 2 borte mot VIF 2. Han ser ut til å være dominerende alle andre steder enn på A-laget. Potensialet må komme ut snart. Passer fint inn i Owellos rolle med et litt større ansvar offensivt, eller som offensiv midtbane der Fevang flyttes ned sentralt.

sureup
22-08-2009, 22:39
Owello var veldig god i starten av sesongen, men etter skaden så har han mistet en del av løpskapasiteten, og ikke minst presisjonen. Så jeg håper at han snart kommer opp på det nivået igjen og kan utvikle seg videre til en skikkelig klassespiller. Men kleiven har imponert mye i det siste så det blir et vanskelig valg. Men kanskje la Owello begynne kampen og så kaste kleiven innpå i pausen?

Gleder meg til denne kampen :D Håper vi ikke driter oss ut!

AndersH.
23-08-2009, 02:07
Med Pepsi Max i drikkeflaska tar Mads Stokkelien ansvar og fører oss opp i ledelsen relativt tidlig - slik han gjorde det så elegant mot FFK sist. Jesper dukker opp på bakerste stolpe like før pause på en corner og stanger ballen i nettet via krysstolpen.
Andreomgangen blir forhåpentligvis like velspilt som førsteomgangen, og gutta ruller opp angrep etter angrep. Idrettsklubben har - som i første omgang - initiativet og leverer årsbeste. Christian har for alvor fått godfølelsen tilbake og dribler av 5-6 mann før han plasserer ballen mellom beina på Lyns keeper etter en times spill; det står 3-0 og det er sambatakter over de gulsvartes spill. Og hvem setter kronen på verket? Joda, Bernt Hulsker tar et sugende defensivt løp to minutter på overtid, han vinner ballen på egen halvdel før han setter fart i retning VG-svingen. I fullt firsprang smeller han til med venstreslegga og ballen fyker som ei kule opp i krysset. Utagbart. Et mesterverk av en scoring.
Og Start har lekt seg til tre nye, viktige poeng.

Ole Gilboe Hermansen
23-08-2009, 11:17
Med Pepsi Max i drikkeflaska tar Mads Stokkelien ansvar og fører oss opp i ledelsen relativt tidlig - slik han gjorde det så elegant mot FFK sist. Jesper dukker opp på bakerste stolpe like før pause på en corner og stanger ballen i nettet via krysstolpen.
Andreomgangen blir forhåpentligvis like velspilt som førsteomgangen, og gutta ruller opp angrep etter angrep. Idrettsklubben har - som i første omgang - initiativet og leverer årsbeste. Christian har for alvor fått godfølelsen tilbake og dribler av 5-6 mann før han plasserer ballen mellom beina på Lyns keeper etter en times spill; det står 3-0 og det er sambatakter over de gulsvartes spill. Og hvem setter kronen på verket? Joda, Bernt Hulsker tar et sugende defensivt løp to minutter på overtid, han vinner ballen på egen halvdel før han setter fart i retning VG-svingen. I fullt firsprang smeller han til med venstreslegga og ballen fyker som ei kule opp i krysset. Utagbart. Et mesterverk av en scoring.
Og Start har lekt seg til tre nye, viktige poeng.

Hadde vært greit.

fløyøy
23-08-2009, 14:03
Vil gjerne ha Kleiven inn på midtbanen på bekostning av Owello i denne kampen, selv om det ifølge FVN ser ut til at nigerianeren starter også mot Lyn. Ser man bort fra kvarteret hjemme mot Molde, har Owello ikke vist noe som tilsier TL-nivå for øyeblikket.

Kleiven derimot har hatt en stigende formkurve. God kamp for U21-landslaget, og en gigant for Start 2 borte mot VIF 2. Han ser ut til å være dominerende alle andre steder enn på A-laget. Potensialet må komme ut snart. Passer fint inn i Owellos rolle med et litt større ansvar offensivt, eller som offensiv midtbane der Fevang flyttes ned sentralt.

Enig i at det hadde vært gøy å se han istedenfor Owello. Han slår jo stort sett på tvers.
Men hvordan skal man få vist sitt potensial når man aldri får sjansen?
Ifjor var det Esben sin tur til å ikke få tilitt, iår er det Christer. Landslaget er han tydeligvis selvskreven på, men ikke i Knut sitt hue. Derfor mener jeg han bør vekk til neste år om han ikke får mere spilletid.
Med en slik bra stall med midtbanespillere som Start har nå, så hadde kanskje en formasjons endring vært tingen? Kanskje gå til en trener som tror på han, i Notodden?

Giovanni
23-08-2009, 14:07
Fordi Lyn spiller en type fotball som ikke alltid Start er så glad i.

Greit at Lyn er dårligste laget i ligaen, men det Start viser for tiden holder ikke mye høyere nivå.

Det Lyn viste mot Brann tilsier at man ikke skal ta lett på oppgaven i kveld, da jeg mener Brann var heldige som fikk med seg ett poeng hjem til de syv fjell. Og pr. dags dato syns jeg Brann framstår som et bedre lag enn Start.

Selvsagt håper jeg at jeg tar feil, og at Start rundspiller Lyn etter alle kunstens regler. Det hadde vært fint å rette opp målforskjellen, men jeg tar det ikke forgitt.

gmkarlsen
23-08-2009, 14:17
Laget mot Lyn:

Kenneth Høie, Hunter Freeman, Clarence Goodson, Jesper Mathisen, Branislav Milicevic, Christian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen, Geir Ludvig Fevang og Mads Stokkelien.

sureup
23-08-2009, 14:43
Gleder meg til kamp! Vi ses på ullevaal!

Millonarios
23-08-2009, 14:51
Enig i at det hadde vært gøy å se han istedenfor Owello. Han slår jo stort sett på tvers.
Men hvordan skal man få vist sitt potensial når man aldri får sjansen?
Ifjor var det Esben sin tur til å ikke få tilitt, iår er det Christer. Landslaget er han tydeligvis selvskreven på, men ikke i Knut sitt hue. Derfor mener jeg han bør vekk til neste år om han ikke får mere spilletid.
Med en slik bra stall med midtbanespillere som Start har nå, så hadde kanskje en formasjons endring vært tingen? Kanskje gå til en trener som tror på han, i Notodden?

Kleiven fikk vel noe spilletid i vår, da gjerne som venstrekant. Han har også vært skadet i lang tid, og kan ha trengt matchtrening for å komme i form igjen. Rett skal være rett.

Jeg mener dog nå tiden er inne for å la han få spilletid på bekostning av en av midtbanespillerne, og da gjerne Owello som ikke har prestert i de siste kampene.

Kleiven er en ganske naturlig god fotballspiller. Det kan hende han trenger et miljøskifte for å slå ut i full blomst. Det er ikke uten grunn at Stabæk har vist interesse tidligere. Nils Johan Semb satt han på topp 10 lista over de største talentene i Norge, sammen med Skjelbred, Tarik, Nordtveit etc. Det hadde vært fryktelig synd å se han blomstre ut i en annen fotballklubb.

kaptein
23-08-2009, 18:13
Det var som søren da. Ligger under for Lyn etter få min. Nåmå det skjerpings til.

Jegers
Gud for en slapp gjeng, nå må vi våkne litt.

steffn
Jada! Bra jobba Start. Lyn leder 1-0.

gmkarlsen
23-08-2009, 18:17
Må få inn "Ola" for Owello og Borgersen for Mathisen.

Jegers
23-08-2009, 18:19
Dette her er jo flaut, blir spilt ut av tabelljumboen, ser ikke ut som denne gjengen har mye ambisjoner.

jbasma
23-08-2009, 18:19
Ut med Mathisen og Owello. De virker jo til å spille i fylla der ute. Inn med Ola og Borgersen. Dette har vært 20 ræva minutter. Hvor er Fevang og Stokkelien?

frankieboy
23-08-2009, 18:22
Ja, dette er labert.. Virker som om Start-spillerne tror de kan spasere seg til seier.. Vi kan fort bli knust av dette Lyn-laget hvis vi ikke skjerper noe veldig.

Har vaert en stor fan av Owello, men naa er han i daarlig form, og vi bQr enten faa inn Christer eller Olafemi.. Ogsaa Bolanos mangler veldig mye i forhold til det han leverte tidlig i sesongen!

Jesper har forQvrig spilt veldig bra til naa...

Her avgjQr det neste maalet. Blir det 1-1 saa vinner vi.... Blir det 2-0 saa taper vi!
Det tipper iallefall jeg...

jbasma
23-08-2009, 18:25
Ifølge VGnettlive er ikke Ola med på benken...

Jegers
23-08-2009, 18:31
PATETISKE MØKKAGJENG, går det ikke an å få litt tenning, dette er skammelig.

steffn
Fy faen.

Ræva pasning av Owello som gjør at Lyn kontrer hull i det ræva forsvaret til Start.

jbasma
PINLIG

Owello er totalt ute av form, og bør benkes.

Store Tå
23-08-2009, 18:32
Inn med Ola eller Kleiven for Owello. NÅ!

steffn
23-08-2009, 18:33
Ifølge VGnettlive er ikke Ola med på benken...
Hvem stoler du på mest på? Vg live eller ikstart.no?

Sakser fra sistnevnte:

I troppen finner vi ellers: Tommy Runar, Morten Hæstad, Bernt Hulsker, Bård Borgersen, Olufemi Oladapo, Leif Otto Paulsen og Christer Kleiven.

trondjo
23-08-2009, 18:34
Sover hele jævla gjengen :icon_confused:

kaptein
23-08-2009, 18:35
[
Jesper har forQvrig spilt veldig bra til naa...

Her avgjQr det neste maalet. Blir det 1-1 saa vinner vi.... Blir det 2-0 saa taper vi!
Det tipper iallefall jeg...[/QUOTE]

Ja da ser det mørkt ut, følger bare kampen igjennom nettet ser at Lyn har drøssevis av cornere mens vi har hatt 1 sier vel litt. Er redd løpet er kjørt men det er 1 omg igjen så vi får se. Men typisk Start dette spille dårlig mot dårlige lag.

Jegers
Gjør grep Tørum NÅ! Ut med tragiske Owello.

jbasma
Egentlig driter jeg i hvem som sitter på benken, bare Owello byttes ut

Seven
23-08-2009, 18:37
Fevang ned og Owello ut for Hulsker kanskje?

Jegers
23-08-2009, 18:40
Vi ser ut som Trauma ut på der. Hele laget må ha vært på fylla igår.

bosve
23-08-2009, 18:46
jeg sitter her også ser kampen..det som slår meg er: "åssen er det mulig å spille så dårlig!?". Vi får adecco laget Lyn til å se ut som et champios league lag...pasningene er grusomme, posisjonering grusomt, og mottak minner mere om skudd..uff og uff

trondjo
23-08-2009, 18:49
Regner med at gutta er knusktørre i håret etter pausen!!!!!!

Jegers
23-08-2009, 18:49
Owello har spilt til en fortjent 0'er til nå. Tror ikke jeg har sett noen spille så dårlig i Start drakt noensinne, får flashbacks til den grusomme 02 sesongen etter denne "forestillingen".

trondjo
23-08-2009, 18:51
Ikke det at noen av dem har svettet så veldig

jbasma
23-08-2009, 18:52
Dette er værre enn mot Molde og Stabæk.
Hvorfor går alt så vannvittig sakte? Spillerne jogger jo bare rundt utpå der. Hver gang de mister ballen (og det er ofte) jogger de bare etter, hvis de da gidder såpass. Alle mottakene deres ser ut som taklinger, og 1 av 10 pasninger treffer (bortsett fra Owello som ikke treffer på noen). T.o.m. Goodson ser ut som Haraldsen utpå der. Nå får vi se om Tørum har evnen til å piske spillerne til å overkjøre Lyn i 2.omgang. Akkurat nå føler jeg at det beste hadde vært å sende utpå juniorlaget i 2.omgang.

Men, vi har fremdeles 45 minutter igjen... Det kan bare bli bedre

frankieboy
23-08-2009, 18:53
Ja, dette er aarsverste. Greit at vi laa under 5-0 mot Molde, men her spiller vi mot et Adeccolag, og blir utspilt. Ingenting fungerer.

Haaper vi gjor 2 bytter... Ut med Owello og Borufsen.

Inn med Hulsker og Kleiven!

Og saa haaper jeg at Lyn og Gunnar Halle ikke vet at 2-0 er en farlig ledelse!

Giovanni
23-08-2009, 18:55
fytti satan hvor jævla forpult udugelig de ser ut på den matta der!!!!!

Har de betong i skoene eller... På tide at spillere med klippekort får en liten pause, og da tenker jeg på Owello, Fevang, Børufsen og Freeman.
Sistnevnte kan sette seg på flyet til statene, to max tre gode kamper, resten har du vært ræva. Børufsen bør gå til fløy neste år, har vist at han ikke mestrer dette nivået.
Fevang har potensial, og hatt en bra sesong, men begynner å bli en stund siden... har godt av et par kamper på benken. Owello har jeg fortsatt tro på, men ikke denne sesongen... du spiller helt for jævlig for tiden.

Få inn Kleiven!

Stokkelien kan ikke spille alene, skjønner ikke at Tørum ikke ser det. Hulsker må inn å rive litt, hvis ikke han er i form så få inn Aram, som er litt av samme typen.

Det fins jo ikke plan for spillet... ser ut som en gjeng med drittunger som ikke skjønner hvor de befinner seg.

NB: Mathisen har vært suverent best av de fire bak... eller la meg omformulere meg... minst dårlig. Goodsen har vært søppel i denne kampen, det samme som Freeman.

NB1: Nei jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan jeg kunne frykte denne kampen.

Jegers
23-08-2009, 18:55
Men, vi har fremdeles 45 minutter igjen... Det kan bare bli bedre

Ja, stort verre enn dette kan det vel ikke bli, eller?

DayWalker
23-08-2009, 18:59
Owello bør bli god venn med benken noen kamper fremover ja!

Null innsats. Null bevegelighet. Null ære.

Ut med Owello og en småskadet Fevang!

geirwi
23-08-2009, 18:59
Man kan gjerne henge ut spillere her, men det er vel ikke en eneste spiller som presterer i dag. Selv ikke Goodson, Fevang eller Bolanos. Owello har kanskje vært den svakeste, for han må forstå at man ikke kan ta så stor risiko når laget er i ubalanse. Fevang har også vært grusom. Misforståelser hele tiden, og er ikke spilleren som jobber hardest, eller har mest fysisk tilstedeværelse.

Vil bytte ut Owello med Kleiven, og Hulsker inn for Fevang.

Store Tå
23-08-2009, 19:01
Haaper vi gjor 2 bytter... Ut med Owello og Borufsen.

Tror nesten Børufsen har vært vel så god som Bolaños i første omgang...
Bruer Hansen kunne derimot gått ut sammen med Owello...

jbasma
23-08-2009, 19:02
Yes, første skritt mot å hente inn Lyn, Owello og Børufsen ut

jbasma
23-08-2009, 19:06
Har Bruer Hansen og Haraldsen samme sprinttrener?

Jegers
23-08-2009, 19:10
Dette er FLAUT, jeg begynner å grine snart.

geirwi
23-08-2009, 19:12
Bruer Hanssen ut pga skade? Er vel det eneste som kan få ham av banen. For elendig spill hjelper ikke.

Roy_Keane
23-08-2009, 19:13
faen i helvete.
bunnlag!!!!!!!!

kaptein
Dette er tragisk, ligger fortjent under 3-0 mot seriens desidert dårligste lag. ikke ett mål for lite heller. Det er vel bare kampen mot Løv Ham som kan sidestilles mot dette.

Bjørn Ove Norlan....
jaja for 3.gang i år dummer vi oss ut på bortebane.
overbetalte tullinger.

DayWalker
23-08-2009, 19:15
Fy faen så forbanna at jeg rister i sofaen!

DelPiero
23-08-2009, 19:19
Nå må d gjøres grep. Etter denne kampen har vi vært det desidert dårligste laget i Tippeligaen i 3 runder. Imorgen er det ingen behov for resititusjon. Løpetrening hjem fra Oslo hadde vært passende. For makan til møkkalag. Og Owello må være fargeblind. I de siste kampene har han vel knapt truffet en i gul drakt. Nå MÅ Tørum ta alvorlig grep. Jeg har tidligere værrt imponert. Men dette er raskeste vei til en folketom Sør Arena.

Jegers
23-08-2009, 19:23
Dette er årsverste, lilleputttakter.

Bjørn Ove Norlan....
Men dette er raskeste vei til en folketom Sør Arena.

D å regnvær,ble klissvåte på rad 7 på søndag.
for de som ikke er der så ofte som var der da,kommer ikke tilbake neste
gang det er dårlig vær...helt utrolig at de ikke kunne bygge taket lengere ut,sparte sikkert masse penger på d....kortsiktig tenking!

DayWalker
Er det bare meg eller blåser dommeren for sykt mye pisse ting?

Store Tå
Litt trist når de taper mot dårligere motstandere bare fordi ikke de gidder å gjøre en innsats.
Kanskje de ville spilt bedre hvis de hadde forberedt seg? Det er i hvert fall verdt et forsøk...

jbasma
23-08-2009, 19:27
Er det bare meg eller blåser dommeren for sykt mye pisse ting?

Han har vært like dårlig som oss, men dårlig begge veier.

steffn
Litt trist når de taper mot dårligere motstandere bare fordi ikke de gidder å gjøre en innsats.
Kanskje de ville spilt bedre hvis de hadde forberedt seg? Det er i hvert fall verdt et forsøk...
Så du tror ikke Start har forberedt seg? Smart påstand.

fløyøy
Nå må d gjøres grep. Etter denne kampen har vi vært det desidert dårligste laget i Tippeligaen i 3 runder. Imorgen er det ingen behov for resititusjon. Løpetrening hjem fra Oslo hadde vært passende. For makan til møkkalag. Og Owello må være fargeblind. I de siste kampene har han vel knapt truffet en i gul drakt. Nå MÅ Tørum ta alvorlig grep. Jeg har tidligere værrt imponert. Men dette er raskeste vei til en folketom Sør Arena.

Herregud.. Har tørum glemt at han har flere spillere i stallen enn de samme 11 som stadig starter... Hører det murrer i egne rekker. Han har ikke særlig tilitt i spillergruppa, og det kan vi jo se. Han lar spillere som stadig gir elendige resultater få tilitt, samt at han eier ikke kreativitet når det gjelder spillerstil.
Vi får vel snart krokodilletårer fra hans side å se . !! Har jo sett det før.

geirwi
23-08-2009, 19:29
Hunter Freeman må selges. Nå har jeg vært tålmodig hele denne sesongen, men så synes jeg det er nok grunnlag til å felle en endelig dom. Han kan ikke sentre, har ikke luftstyrke, ikke stor fart (ser ok ut, men det er pga korte bein) og kan neste ikke takle. På toppen av det hele raker han med seg det som er av gule kort og bråker på trening.

Bjørn Ove Norlan....
23-08-2009, 19:31
Herregud.. Har tørum glemt at han har flere spillere i stallen enn de samme 11 som stadig starter... Hører det murrer i egne rekker. Han har ikke særlig tilitt i spillergruppa, og det kan vi jo se. Han lar spillere som stadig gir elendige resultater få tilitt, samt at han eier ikke kreativitet når det gjelder spillerstil.
Vi får vel snart krokodilletårer fra hans side å se . !! Har jo sett det før.

Vi ligger på 6.plass etter 22.runder..
jeg er meget fornøyd med jobben Tørum har gjort.
å si noe annet blir bare for dumt!

Jegers
23-08-2009, 19:32
Virker jo som gutta vil tape. Hvorfor er meg en gåte?

Bjørn Ove Norlan....
23-08-2009, 19:32
Bra Stokkelien:)

DelPiero
23-08-2009, 19:33
Tror ikke på å selge. Men endel spillere MÅ benkes.

Jegers
23-08-2009, 19:33
Tja, med litt innsats kan vi kanskje greie et poeng, Lyn er jo kjent for å rakne på slutten.

steffn
23-08-2009, 19:34
Stokken igjen! Kom igjen Start!

Store Tå
23-08-2009, 19:37
Så du tror ikke Start har forberedt seg? Smart påstand.

I tilfelle har de forberedt seg svært dårlig. Tviler på at så mange spillere har brukt fredag, lørdag og søndag til å forberede seg optimalt fysisk og mentalt til denne kampen. Ser i hvert fall ikke slik ut. 4-1...

Jegers
23-08-2009, 19:38
Takk og farvel, nu er det nok.

elnino
23-08-2009, 19:39
For en udugelig gjeng.
Lyn har mistet omtrent hele laget siden første seriekamp, allikevel greier de å stable et lag på beina som rundspiller Start.

geirwi
23-08-2009, 19:39
Og med målet sitt viste Stokkelien hvorfor han bør spille. Har hatt en svak kamp fordi han faller igjennom med sitt dårlige duellspill og treghet, men han scorer på alt. Hulsker er en perfekt makker, fordi han er duellspiller nummer én, og fordi han er langt mer teknisk og bedre tilrettelegger enn mange tror.

Umiddelbare løsningen er å trekke Fevang ned sammen med Oladapo i en 4-4-2-formasjon. Ola har rettet opp litt av inntrykket fra forrige kamp, så han har potensiale som vi bør satse litt på.

Jegers
23-08-2009, 19:40
Mathisen er faktisk den eneste som får godkjent i denne kampen, resten har vært søppel.
Bolanos har desverre vært elendig idag.

Visdomsord
23-08-2009, 19:41
Ja dette var flaut og svakt!
Jeg har sett alle kampene i år utenom Molde borte og dette var den desidert svakeste kampen.

Det er total underprestering på hele linja. Daft, upresist, statisk og uten samhandling. Start har med unntak av Odd kampen etter min mening spilt som et bunnlag i mange kamper nå.

Selv om det er dårlig over hele linja så må snart noe gjøres med vårt forsvar. Det er etter min mening eliteseriens dårligste og ikke overraskende slipper de også inn flest mål i eliten. Utenom Freeman er de andre spillerne spiller for spiller middels, men sammen er det katastrofe. Det ser ut som de aldri har spilt sammen og det er helt Texas og på måfå slik de spiller. Det er å slenge ut et bein, blottlegge seg og håpe de treffer på beinet de setter frem slik at motstanderen ikke kommer gjennom alene på mål. Jeg mener at vårt forsvar får alt for gode skussmål etter kampene i Fevennen etc. Ingen taper med så store sifre som Start og det kommer nok flere kalastap på bortebane i kampene som er igjen. Ser for meg 6-7 målstap mot RBK

Denne kampen må få konsekvenser for neste kamp og laguttak. Og ikke skape en målsjanse før det 74 min mot eliteseriens dårligste lag som i tillegg har solgt ut det de har av gode spillere, er så dårlig at det finnes ikke ord.

Etter min mening bør Tørum gjøre følgende:

1. Ta ut Solo. Han har spilt dårlig i laaang tid og er ekstremt upresis i pasningene.
2. Ta ut Mathisen. Jeg har sett han har hatt et par gode kamper, men føler den mannen blir så oppskrytt at det ligner ingenting. Han gjør masse uvørent, holder, samspiller dårlig med Goodson osv. Virker som mangel på erfaring rett og slett og veldig varierende i kvalitetene. Starts fremste ambassadør for Hawaii fotball.
3. Freeman. Overhodet ikke god nok for Start. Men er vel ingen som kan inn i hans posisjon dessverre. Dette må være pri en hvis en skal forsterke etter sesongen.
4. Høie ut?? Jeg har ikke latt meg imponere av keeperen noen ønsket inn på landslaget! Har tross alt sluppet inn flest mål i eliten nå. Slipper så lett inn mål i mange kamper selv om det ikke har vært kjempetabber.

Inn ville jeg hatt:

1. Hulsker på topp med Stokkelien. Fevang ned i Solo sin posisjon. Dette gir mer kreativitet og kraft der fremme.
2. Borgersen inn for Mathisen
3. Hvem som helst inn for Freeman.

fløyøy
23-08-2009, 19:42
Hunter Freeman må selges. Nå har jeg vært tålmodig hele denne sesongen, men så synes jeg det er nok grunnlag til å felle en endelig dom. Han kan ikke sentre, har ikke luftstyrke, ikke stor fart (ser ok ut, men det er pga korte bein) og kan neste ikke takle. På toppen av det hele raker han med seg det som er av gule kort og bråker på trening.

Enig. Herregud. Steffen er bossman sp i år, og har ikke hørt en dritt fra Start. Jeg kjenner faren og de skjønner ikke særlig mye når han er god, lokal, og etter manges syn den neste høyrebacken til Drillo.
Hen Steffen, før,, han går til Tyskland. Vet nemmelig at han er høy aktuell for en tysk toppklubb.

Jegers
23-08-2009, 19:46
Idiot Bolanos, er du blokkert i skallen?

Store Tå
Helt korrekt utvisning. Har Bolaños spilt for mye sammen med Freeman?

jbasma
Bra Bolanos. Idiot!
Soleklart rødt kort

geirwi
23-08-2009, 19:47
Idiotisk av Bolanos den taklingen, men er nok også et uttrykk for egne og lagets prestasjoner. Men virkelig voksent å be om unnskyldning til Lyn-spilleren - etter at han fikk kortet.

fløyøy
Tror ikke på å selge. Men endel spillere MÅ benkes.

Enkelt. Kvitt Tørum, og kast Borgesen inn i den jobben som alle vet han får snart. Elendige spillervalg, samt at flere av gutta føler seg sikre.

Roy_Keane
ja, det var jo jævla nødvendig.... vi hadde ei god høyreside tidlig i sesongen, nå er den bare skam dårlig... jeg skal hvertfall ikk på sør arena og se start bli pissa på av brann..... bra vi var gode tidlig, for vi har nok poeng til å ikke rykke ned, takk for det.

kaptein
23-08-2009, 19:48
Ja vi har ett skemmende lavt bunn nivå. Har spilt som 3 div lag mot Løv-Ham, Stabæk (borte ) Molde (Borte) og nå Lyn. Men vi har også spilt tildels glitrende mot andre lag og har heldigvis nok poeng til at vi slipper tanken på noe nedrykk. Nesten alle tippet oss som klare dumpekanditater før sesongen men vi ligger nå på 6 plass og har så og si sikret plassen til neste år. Tørum har gjort en fabelaktig jobb så langt etter min mening.
Men vi har det vanlige sutrekoret som nå atter en gang henger ut enkeltspillere som de har for vane og gjøre. Alle husker jo hvordan Jesper mathisen ble latterligjort av enkelte her inn tidligere i sommer. Men han viser seg som en stor spiller som vi helt sikkert vil få mye glede av frammover. Nå er det Freeman, Høie ja egentlig hele laget som blir hundset av våre såkalte suportere. Ja til og med Tørum får dritt slengt etter seg som udugelig etc.

Det har gått mye opp og ned denne sesongen. Men det er da bedre det enn at det bare hadde gått ned som det ble spådd hos mange i media og ellers.

geirwi
23-08-2009, 19:50
Enig. Herregud. Steffen er bossman sp i år, og har ikke hørt en dritt fra Start. Jeg kjenner faren og de skjønner ikke særlig mye når han er god, lokal, og etter manges syn den neste høyrebacken til Drillo.
Hen Steffen, før,, han går til Tyskland. Vet nemmelig at han er høy aktuell for en tysk toppklubb.

Ja, lokale lovende spillere som Hagen kunne det vært verdt å smelle litt penger på bordet for. Om vi skal bruke penger på noe bør det være høyreback-plassen. Vi kan gjerne ha utlendinger på laget, men da bør de være bedre enn de lokale spillerne. Spillere sørlendingene kan identifisere seg med er viktig.

Jegers
23-08-2009, 19:51
ja, det var jo jævla nødvendig.... vi hadde ei god høyreside tidlig i sesongen, nå er den bare skam dårlig... jeg skal hvertfall ikk på sør arena og se start bli pissa på av brann..... bra vi var gode tidlig, for vi har nok poeng til å ikke rykke ned, takk for det.

Jeg skal så pokker på kamp mot Brann, for da reiser laget seg og knuser breiflabbene. Det er synd at vi skal ha så medgangspublikum her i byen.

steffn
23-08-2009, 19:52
Hvem skal spille høyrekant og høyreback mot Brann? M. Hæstad kan ikke være på begge plasser på likt, med mindre han var en jækla god vingback.

jbasma
23-08-2009, 19:52
Vi skriver mye og setter det på spissen i motgang. Vi har prestert over forventning denne sesongen, men hele laget (-Mathiesen) er ute av form. Hvorfor kan man jo spørre seg. Når jeg ser bolanos de siste 7-8 kampene, skjønner jeg hvorfor danskene ville selge ham. Er glimrende i medgang, ræva i motgang

kaptein
23-08-2009, 19:53
.. jeg skal hvertfall ikk på sør arena og se start bli pissa på av brann..... bra vi var gode tidlig, for vi har nok poeng til å ikke rykke ned, takk for det.

Slike som deg vi kaller medgangsuporter. Enten støtter du laget eller kan du gi faen.

DelPiero
23-08-2009, 19:53

Stemmer dette er det ikke mindre en skammelig. Isåfall frykter jeg at pappa frykter konkurranse.......

Uansett må Tørum stramme opp spillerne. Skjell de ut i media og. Hvis han fortsatt skal være oppriktig og ærlig. Og treffer noen en spiller på byen, send de hjem, som de gjorde i Milano med den brasilianske festløven der...

Giovanni
23-08-2009, 19:55

Hvis han er så høyaktuell for en tysk toppklubb så skjønner jeg ikke hvorfor de er så jævla interessert i å høre fra Start!? For meg så virker han som en jævla usympatisk drittunge som sutrer så fort noen er bort i han.

Tilbake til kampen i dag... ikke noe annet å si enn at dette er jævlig pinlig.
Bolanos utvist... kanskje like greit at han får roet seg ned å prøve å tenke tilbake til vår sesongen. Fint at Freeman er ute neste kamp, håper vi slipper å se han igjen.

Som noen andre påpeker så ser det ikke ut til at Goodson trives med Mathisen, altså spillemessig. Duoen Borgersen-Goodsen spilte meget solid på vårsesongen, og mulig at Tørum skal søke tilbake til den tryggheten de hadde seg i mellom tidligere i sesongen, selv om Mathisen har spilt brukbart.

Angående keeperplassen tror jeg ikke Start skal tenke på nytt materiell der, han har levert en solid jevn sesong. Selv om jeg mener at han kunne gjort noe med begge de to første målene i dag.

Geir: Hvor har du tenkt å gjøre av PBH? Som i manges øyne har vært Start's beste og viktigste midtbanespiller... inkl meg. Ja, i dag var han like ræva som alle andre.

Der Tørum virket tydelig og engasjert tidligere i sesongen, syns jeg nå at han virker resignert og uengasjert, og tidvis prøver å skjule seg.
Det er nå han må vise at han virkelig har ambisjoner om å bli en trener folk husker. Da må han begynne å ta tak, og få spilleglede inn igjen i gruppen.

Start overlever uansett, og det var vel målsettingen før sesongen, så får man begynne på nytt i januar. Nye backer, og en litt annerledes stopper bør være pri 1. Stopperne er for like

Jegers
23-08-2009, 19:58
Etter min mening har vi ihverfall altfor dårlige duellspillere i det store hele, midtbanen spesielt blir for lett, og blir løpt og taklet i senk når de møter noen som har litt guts.

DayWalker
23-08-2009, 20:01
Med tanke på midtbanen. Er det en anti Myggen effekt vi ser?

jbasma
23-08-2009, 20:05
Fantastisk av Fevang å uttale etter kampen at "vi har forbedret oss betraktelig fra forrige bortekamp ihvertfall". Her har vi ambisjoner. Han glir inn i rekken av spillere som trenger en tur på benken. Dessverre har vi ikke brei nok stall til å plassere alle som har underprestert de siste kampene der.
I dag svikter stort sett alle, t.o.m Goodson som har vært jevnt god i alle kamper.
Tørum viser svakhet ved å ikke klare å ta grep taktisk, og ved å gjemme seg unna etterpå istedenfor å ta ansvar.

Har likevel litt tro på at vi reiser oss mot Brann. Hvorfor vet jeg ærlig talt ikke...

Store Tå
23-08-2009, 20:05
Tenkte det samme. Aktuelt med et nytt comeback?

Wangel
23-08-2009, 20:06
Kenneth Høie, 1
Hunter Freeman, 1
Clarence Goodson, 1
Jesper Mathisen, 1
Branislav Milicevic, 2
Christian Bolaños, 2
Solomon Owello, 1
Petter Bruer Hanssen, 1
Espen Børufsen, 1
Geir Ludvig Fevang, 1
Mads Stokkelien, 2
Bernt Hulsker, 1
Ola, 1
Christer Kleiven, 1

FLAUT! PINLIG! SKREMMENDE!

Hva er det som skjer med start på bortebane? De blir helt tannlause, og står med lua i hånna å ser på at Motstanderne vinner HVER duell. Tenk når vi skal til lerkendal! GRØSS!

Visdomsord
23-08-2009, 20:09
Ikke rart Freeman får dritt etter seg. Har han egentlig spilt en skikkelig god kamp? Han kan løpe rett frem, være sint og takle. Han er elendig i hodedueller, blir ofte rundingsbøye og kan ikke legge innlegg.
Eneste grunn til at han spiller er jo fordi det er ingen utfordrere.

Det sier seg vel selv at et lag som slipper inn så mange mål har mange svake spillere i bakre ledd.
Det sier seg vel selv at et lag som til de grader mangler innsats og kreativitet får kjeft av sine supportere. Det er ikke det at de taper, men måten de gjør det på.

jensm
23-08-2009, 20:12
Det blir kanskje ikke sølv i år likevel...

Men med tanke på Starts ekstreme bunnivå er det jo sørgelig for norsk fotball at Start ligger på 6.plass!

For tiden, kanskje med unntak av molde og rbk, så tipper jeg norsk eliteserie er på nivå med finsk 3.divisjon. Hvor Start nok hadde rykka ned til 4...

Hva gjør Tørum nå? Når et lag spiller som i dag er det ingen syndebukker, men en ekstrem og kollektiv kollaps. Og det at slikt kan skje er det til syvende og sist treneren som har ansvar for.

Vi har jo blitt det laget alle gleder seg til å spille mot, for da får de så mye mål

DayWalker
23-08-2009, 20:13
Til Hunters forsvar så hadde mannen noen ganske gode kamper men disse er tydeligvis ute av systemet hans nå.

Men helt enig i det er ikke det at vi taper som er jævlig men måten det skjer på!

geirwi
23-08-2009, 20:13
Hvorfor Steffen Hagen ville vært interessert i Start? Hvor tror du familien og vennene hans bor? Det er mangt som ikke kan kjøpes for penger, og koster ingenting å forhøre seg.

Duoen Borgersen-Goodsen fungerte ikke i dag fordi Goodson ikke var interessert i å prestere. At han faller på ræva og snubler i sine egne bein har ingenting med samarbeid å gjøre.

Hva Tørum viser utad og under intervjuer behøver ikke si noen ting om hvordan Knut er på trening. Han tok riktige grep i dag og byttet fysikk inn på banen. Han er i mine øyne totalfredet inntil videre. Vi har tross alt levert en sesong som totalt sett har vært meget bra.

Jeg har nok vært PBHs aller største kritiker. Er ikke imponert av ham, og i dag var han en av Starts aller dårligste spillere. Han har hatt noen gode kamper, men fordi han er blitt Starts store maskot, er det noen som må si ifra.

Kaptein: Skal man komme med ris eller ros, må det selvfølgelig gå på enkeltspillere. Noe annet ville jo vært blodig urettferdig. Kollektiv avstraffelse er bare noen man har i militæret.

Mathisen ble latterliggjort pga hans manglende profesjonalitet. Han fortjente alt det som kom, og det hjalp - for plutselig tok han tak i seg selv og la arrogansen fra seg.

Freeman er uprofesjonell i tillegg til å være en dårlig fotballspiller. Sånn ser jeg det.

geirwi
23-08-2009, 20:16
Fantastisk av Fevang å uttale etter kampen at "vi har forbedret oss betraktelig fra forrige bortekamp ihvertfall". Her har vi ambisjoner. Han glir inn i rekken av spillere som trenger en tur på benken. Dessverre har vi ikke brei nok stall til å plassere alle som har underprestert de siste kampene der.
I dag svikter stort sett alle, t.o.m Goodson som har vært jevnt god i alle kamper.
Tørum viser svakhet ved å ikke klare å ta grep taktisk, og ved å gjemme seg unna etterpå istedenfor å ta ansvar.

Har likevel litt tro på at vi reiser oss mot Brann. Hvorfor vet jeg ærlig talt ikke...

Ja, jeg selv reagerte på fliret til Fevang under intervjuet. Passer seg ikke når supporterne har vært vitne til en sånn ydmykende forestilling.

Startgass
23-08-2009, 20:17

Vi trenger ikke sånne som deg på Sør Arena!
Skjønner at du er frustrert det er jeg og men er sikker på at vi slår brann,du kommer til å angre Keane.

Var sikker på at start tapte i dag,men ikke så mye.Bra at Stokkelien scort,men når ikke midtbanen og forsvaret gjør noe som helst for å få tak i ballen da blir vi/Start straffa.

Noen av dere var inne på at start bare jogga etter ballen,og jeg vet hvorfor.Start tok for lett på motstanderen,derfor tenker midtbanen at forsvaret tar Lyn veldig lett uten problemer:icon_neutral:

Synd at ikke Start vant i dag,for Start kan bare forvente 1000 mindre tilskuere etter denne kampen.

Jeg kommer på Start-Brann gjør dere?

jensm
23-08-2009, 20:26
Det som er problemet her er at ALLE forventer at Start skal vinne greit. Lyn har ikke noe press paa seg, og det er en farlig situasjon.

Her hadde du så rett så rett. Samme med Start i 2005. Ingen forventet noe, og da kom sjansen. Ingen forventet motstand av et utrolig svakt Lyn-lag, men når presset er minst, da smeller det.

geirwi
23-08-2009, 20:35
Her hadde du så rett så rett. Samme med Start i 2005. Ingen forventet noe, og da kom sjansen. Ingen forventet motstand av et utrolig svakt Lyn-lag, men når presset er minst, da smeller det.

En annen ting som er særdeles åpenbar er at Start sliter voldsomt mot lag som står høyt og er aggressive. Er ikke tilfeldig at vi sliter mot Molde, Stabæk, Odd og Lyn. Det er nøkkelen mot Start. Det er først når motstanderlaget gir oss rom at vi er farlige. Se på spissparet til Lyn i dag, og da spesielt Berget. Han vant mange baller høyt på banen mot oss.

Lyn har også fått veldig dårlig betalt for sine prestasjoner denne sesongen, og ni uavgjorte avspeiler dette. Har sett noen kamper med dem, bl.a. 4-4 kampen mot VIF. Var en kamp som begge lag fortjente noe mer fra. Men det er ikke tilfeldig at de vinner med så mange mål mot nettopp oss.

Roy_Keane
23-08-2009, 21:06
Jeg skal så pokker på kamp mot Brann, for da reiser laget seg og knuser breiflabbene. Det er synd at vi skal ha så medgangspublikum her i byen.

kan informere om at jeg har vært på alle de andre hjemmekampene, så jeg ser meg ikke som en medgangssupporter, men tar en pause på en kamp nå, psyken min tåler ikke et stortap mot brann, hvilket jeg tror blir utfallet...

Stig Hornnes
23-08-2009, 21:08
Dette var forferdelig rett og slett, samme nivå som kampene mot Molde og Stabæk. Men tatt i betraktning at de to sistnevnte lagene kvalitetsmessig er langt over Lyn vil jeg påstå at dette var enda verre og flauere. For selv om Lyn er et bedre lag enn det tabellen skulle tilsi er det helt absurd at det tok Start hele 75 minutter før man kunne bokføre kveldens første sjanse. Pinlig....

Hva skal man ellers si om kampen? Det første som slår meg er det åpenbare; hvorfor spiller Start slik de gjør når Start tidligere i sesongen har slitt utrolig mot raske angripere som løper i bakrom? Det virker på meg som en taktisk blunder, men det overasker meg denne gangen iom kynismen som ble utvist mot FFK sist. Det neste som slår meg er hvordan Start taper alt av dueller og andreballer. Midtbanen var aldri i nærheten av å matche Lyn idag. Owello var en katastrofe og ble helt korrekt tatt ut ved pause. Det skal også sies at Fevang og Bruer også spilte særdeles svakt. I forsvar synes jeg Milisevic startet bra den første halvtimen, men utover det var han bare litt bedre enn en pill-råtten Freeman på høyre. I midtforsvaret gjorde Jesper en grei kamp og kom best ut av midtstopperne, og er sammen med Stokkelien de to eneste som får godkjent i min bok idag.

Start er Tippeligaens dårligste lag hvis man ser på bunnnivå. Jeg blir skremt ved tanken på hvordan denne sesongen hade utviklet seg med en dårlig sesongstart. Det kunne fort endt med nedrykk.

Roy_Keane
23-08-2009, 21:12
Vi trenger ikke sånne som deg på Sør Arena!
Skjønner at du er frustrert det er jeg og men er sikker på at vi slår brann,du kommer til å angre Keane.

latterlig.... har vært på alle kampene, kan heller spørr seg om hvorfor kun 10% av byens befolkning gidder å stille opp.... 7000 av 70.000 liksom.. vil ikke ha det stempelet på meg :)
det må være mitt valg om jeg velger å ikke stille på 1 kamp, finner meg ikke i å bli beskyldt for å være medgangssupporter... har vært et fast inventar på stadion i mange, mange år takk...

Helge
23-08-2009, 21:21
Lyn har ligget hjelpesløs på sistplass og allikevel blir vi rundspilt av dette laget. De er så å si konkurs (og vi får håpe de går konk, for da slettes denne pinlige kampen..).

Det blir gjort helt elementære dustefeil i nesten alle ledd. Orwello var jo direkte skyld i et av målene med et av de helt tafatte balltapene hans. Og det ble ikke bedre at folk dassa rundt som om de var på ferie.

Jaja, vå får håpe statistikken holder seg og at vi vinner neste kamp....

Ole Gilboe Hermansen
23-08-2009, 21:25
Dette var ikke bra for å si det mildt. Det enste possitive var at Mad scoret sitt 9 mål,men det er en mager trøst. Ser at noen her i denne tråden vil droppe neste kamp. Skjerpings. Man støtter laget i mot og medgang.

AndersH.
23-08-2009, 21:35
Utrolig nonchalant opplegg. Forsvaret glemmer å falle av, og midtbanen vår løper for sent og er generelt alt for passive.
Svak kamp. Igjen.

Alladin Sane
23-08-2009, 21:46
Fantastisk av Fevang å uttale etter kampen at "vi har forbedret oss betraktelig fra forrige bortekamp ihvertfall". Her har vi ambisjoner.

Fevangs uttalelse er ikke bare latterlig, den er direkte feil. Å tape 1-8 med sterkt redusert tropp og kamikazetaktikk mot Norges kanskje beste lag er i mine øyne betydelig mer forsvarlig enn å ryke 1-4 når man stiller toppet mot et degradert juniorlag.

Lyn holder ikke eliteserienivå, og har ikke vunnet en eneste hjemmekamp til nå. Kampen er selve testen på om Tørum har nødvendig autoritet i spillergruppen, og resultatet er nedslående. Jeg tror vi må tilbake til Bård Wiggens velmaktsdager for å finne svakere Startspill. Kampen viste med all mulig tydelighet at Tørum ikke evnet å få spillerne sine til å levere på anstendig profesjonelt nivå.

At Tørum for tredje kamp på rad ser seg nødt til å gjøre dobbeltbytte i pausen, viser vel også klare svakheter når det gjelder laguttak. At han ofrer Børufsen, som var den eneste spilleren som leverte i nærheten av hva man kan forvente og den eneste spilleren som beveget seg uten ball, viser at grepene er bestemt på forhånd, og ikke basert på prestasjoner og taktikk.

Krs
23-08-2009, 21:50
owello og freemann var ekstremt svake. Mister ballen konstant. Selv stabile spillere som fevang og clay var dårlige.

Lite duellstyrke på midten, kombinert med lav pasningskvalitet, er døden.

sureup
23-08-2009, 21:59
Fy faen dette var helt forjævlig!

Jeg gir ALLE unntatt bolanos en 1er på børsen...

Bolanos spilte ok men kan jo ikke gjøre alt selv... Og da er det ekstra synd at han ikke får spille neste kamp :(

doppelt gemoppelt
23-08-2009, 23:13
Legger meg langflat for Berget og Angan som glitret, Lyn fremstod som overkommelige idag men når vi møter raske spisser med teknikk så suger vi som gamle horer.
En kamp der det hadde vært morro å fått statistik på Feilpasninger, duelltap og ballinnehav.
Der må Lyn ha dominert til de grader, ikke det at Lyn var så forbanna gode men med så liten interesse for å ta grep om kampen, vise lagmoral og ukonsentrerte må man ned på bedriftsfotball nivå.
Begredelig og fryktelig kamp å oppleve.
Er vel 3 skudd på mål!!!! ett i første
På toppen av det hele så får jeg opplever på nært hold at Bolanos smeller til med en takkling som helt korrekt får rødt på.
Slikt blir det 2 kamper karantene på og det er helt fortjent.
Nå må tørum stille gutta opp etter veggen, nå er det nok stor-tap og arbeidsuhell.
Og Tørum; Du er For snill fra benken, pisk mere og gi litt verbal juling.

mr.leipsland
23-08-2009, 23:55
Bolaños kommer til å få 1 kamp.

"# UTELUKKELSE I 1 KAMP gis normalt ved utvisning dersom forseelsen ikke faller inn
under punktene 3, 4 eller 5 nedenfor. En kamps utelukkelse gis normalt for bl.a.:
a) munnbruk mot dommer.
b) grov munnbruk mot med-/motspiller, publikum eller andre.
c) gjentatte overtredelser av spillereglene.
(Benyttes overfor spiller som tidligere i kampen har pådratt seg gult kort og som senere
gjør en forseelse som betinger advarsel).
d) å felle, holde eller på annen måte stoppe en motspiller i scoringsposisjon – eller på vei
til en slik – uten selv å ha mulighet til å nå ballen.
e) ved forsettlig hands av spiller på forsvarende lag for å hindre scoring eller klar
mulighet til å score.
f) forsøk på å sparke eller slå i kamp om ballen.
g) å felle en motspiller bakfra.

# UTELUKKELSE I 2 KAMPER gis normalt ved noe grovere forseelser, som bl.a.:
a) sparke eller slå i kamp om ballen.
b) for å forsøke å sparke eller slå eller å dytte hvis spillet er avbrutt eller foregår på annet
sted på banen.
c) for gjentatt eller grov munnbruk mot dommer (under grov munnbruk regnes også
sjikane, obskøne bevegelser, vise fingeren eller lignende).
d) for voldsom opptreden mot med- eller motspiller."

jbasma
24-08-2009, 09:39
Bolanos får 2 kamper. voldsom opptreden mot motspiller. Ikke mulig at han slipper unna med kun 1. Nærmere 3 enn 1. Voldsom kraft rett på standfoten lenge etter at ballen er borte og med knottene først.

Tusse
24-08-2009, 10:09
Satt tilfeldigvis vedsiden av Steinar Pedersen og Marius Johnsen i går. I beste Se og Hør-ånd prøvde jeg å overhøre kommentarer de hadde om Start. De var dessverre veldig rutinerte og kom med lite kraftsalver. Det eneste de sa var at; "Tørum ikke hadde så mye han kunne gjøre når spillerne har total mangel på konsentrasjon".

Ellers er det vel bare å legge seg på klagekoret. Jeg synes midtbanen er det største problemet. At Owello mister ballen i farlig posisjon ser alle. Men det kan være interessant å se hvorfor han mister ballen. Han har absolutt ingen å spille ballen til fordi alle medspillere gjemmer seg vekk. Det skjedde flere ganger i går! Det er lenge siden jeg har sett så mange lange baller opp mot Mads. De måtte jo komme fordi det ikke var andre alternativer. Midtbanen må være MYE mer bevegelig og gjøre seg spillbare slik at det blir enklere å spille. Da snakker jeg for det meste om sideveisbevegelser. Norske spillere tror som regel at man bare skal løpe enten fremover eller bakover, men det er ikke alltid der rommene er!

zgull
24-08-2009, 11:44
Det er ihvert fall ikke forutsigbart å se Start-kamper. Du vet ALDRI hva du får. Jeg synes imidlertid at Tørum må få ro til å bygge laget. Vi kan ikke skyte trenere hver gang vi mister flyten...det er bare en ting som virker: knallhard jobbing over hele linja. De som ikke skjønner dette må benkes! Nå har Tørum tid til å tenke på neste sesong og fremtiden. La de unge sultne spillerne få tillit. Det var det som var den store forskjellen på lagene: sult!

skvik
24-08-2009, 11:46
Svakt, svakt, svakt i går. Men Lyn er bedre enn resultatene deres hittil. De har vært uheldige. Hver kamp for de er vinn eller forsvinn. Start har en posisjon på tabellen som ser ut som Middelhavet, og det virker som at spillerne (bortsett fra Mads) har for lav tenning, spesielt på bortebane.

Vi reiser kjerringa (nok engang) mot Brann.

Lynet
24-08-2009, 12:11
Fevangs uttalelse er ikke bare latterlig, den er direkte feil. Å tape 1-8 med sterkt redusert tropp og kamikazetaktikk mot Norges kanskje beste lag er i mine øyne betydelig mer forsvarlig enn å ryke 1-4 når man stiller toppet mot et degradert juniorlag.

Lyn holder ikke eliteserienivå, og har ikke vunnet en eneste hjemmekamp til nå. Kampen er selve testen på om Tørum har nødvendig autoritet i spillergruppen, og resultatet er nedslående. Jeg tror vi må tilbake til Bård Wiggens velmaktsdager for å finne svakere Startspill. Kampen viste med all mulig tydelighet at Tørum ikke evnet å få spillerne sine til å levere på anstendig profesjonelt nivå.

At Tørum for tredje kamp på rad ser seg nødt til å gjøre dobbeltbytte i pausen, viser vel også klare svakheter når det gjelder laguttak. At han ofrer Børufsen, som var den eneste spilleren som leverte i nærheten av hva man kan forvente og den eneste spilleren som beveget seg uten ball, viser at grepene er bestemt på forhånd, og ikke basert på prestasjoner og taktikk.
Tok du den ikke? Det må da for faen være lov å komme med en spøk/"glimt i øyet kommentar" når det gikk som det gikk...

Jeg mener Tørum kan gjøre fint lite med det som ble vist igår. Spillerne viser ikke tilstrekkelig råhet i duellene, de posisjonerer seg feil, og kommer ikke opp i duellene i det hele tatt mange ganger. Altfor mange brudd i midtbaneleddet var det også. Nei dette var en katastrofekamp!

Reiser oss mot Brann!

kaptein
24-08-2009, 13:57
Bolanos får 2 kamper. voldsom opptreden mot motspiller. Ikke mulig at han slipper unna med kun 1. Nærmere 3 enn 1. Voldsom kraft rett på standfoten lenge etter at ballen er borte og med knottene først.

Stygg takling bakfra. Burde vært ett soleklart gult . Er enig med bolanos at det ikke var rødt. Takling bakfra der han bommer på ballen og treffer foten til Lyn spilleren . Som sagt stygt men ikke noe slag eller kjeftbruk kun hardt og unødvendig spill.

Skulle alle dommere dømt rødt på slike taklinger bakfra så hadde det blitt mye rødt framover.

frankieboy
24-08-2009, 14:51
Jeg synes det var et lyserQdt kort. Ikke noe klar utvisning, men man kan forstaa avgjQrelsen, siden det strake benet til Bolanos er litt unaturlig hQyt..

Samtidig saa er det ingen tvil om at dommeren ogsaa lar seg paavirke av at Lyn-spilleren ligger og vrir seg noe voldsomt (ikke det at jeg ikke tror at det var vondt), men hadde han reist seg opp igjen rimelig kjapt og ikke rullet rundt saa hadde det nok bare blitt et gult. Men som sagt saa var det en stygg sak, saa ikke en hoderystende avgjQrelse!

Jeg regner ogsaa med at han faar 1 kamp karantene, og blir det resultatet saa hadde det lite aa si om det ble rQdt eller gult. Bolanos hadde 4 gule kort fQr dette, og med gult ville han ogsaa maatte staa over mot Brann. Og kampen i gaar var tapt for lengst saa det hadde ikke noe aa si... Vi klarte oss vel bedre uten Bolanos enn med i gaar ogsaa. (0-0 uten Bolanos og 1-4 med Bolanos paa banen)

Blir spennende aa se hva Knut naa finner paa...

Supporteren
24-08-2009, 14:51
Reiser oss mot Brann!

Er så lei av den der "vi reiser oss" greia. Vi taper 8 - 1, reiser oss i neste kamp. Så taper vi 4 - 1, skal reise oss i neste kamp. Hvorfor kan vi ikke heller stå oppreist hele tiden for faen?

Stig Hornnes
24-08-2009, 14:52
Stygg takling bakfra. Burde vært ett soleklart gult . Er enig med bolanos at det ikke var rødt. Takling bakfra der han bommer på ballen og treffer foten til Lyn spilleren . Som sagt stygt men ikke noe slag eller kjeftbruk kun hardt og unødvendig spill.

Skulle alle dommere dømt rødt på slike taklinger bakfra så hadde det blitt mye rødt framover.

Takling bakfra med strakt bein og knotter er soleklart rødt kort. Jeg tror Bola når han sier han går etter ball, men så lenge han bommer er akkurat det underordnet.

Giovanni
24-08-2009, 14:57
soleklart rødt kort. ikke i nærheten av å kunne nå ballen, og svensken er heldig som ikke ryker ankelen der. Minnet veldig om taklingen til Bakke mot Odd, og får vel mest sannsynlig to kamper vil jeg tro.

Startgass
24-08-2009, 15:29
Håper at myggen gjør enda ett sjokkcomback:shock:
Syns at Owello spiller ræva,og ber om å bli bytta.

Hver scoring til Lyn kommer av posisjoneringsfeil.
Skulle aldri ha henta Ola,det Start trenger er en rask forsvarer som klarer å holde følge med Huseklepp,Nannskog,"Molde-gutta",osv
Problemet er at ikke Tørum har sett dette enda!-så det tidlig i starten av sesong,hvorfor invistere i "Dronning Sonja",som nesten ikke har blitt brukt i denne sesongen?

Værste med Lynkampen er at Bola kunne ha spart seg,nå har vi to spiller fra høyrekanten som ikke kan spille mot Brann så har Start et problem,og situasjonen blir ikke noe bedre når Branko og Børufsen spiller som noe juniorspillere.Håper virkelig at Vikstøl kan få prøve seg mot Brann.

Hvem skal start flytte ned på Høyreback plassen når Freeman klarer å skaffe seg gult kort?Det blir sikkert Hæstad eller Bruer Hansen.

Det Start trenger er Ygor tilbake noe som ikke skjer,Owello og Ola tror jeg ikke kommer til å spille bra med det første,men selvfølgelig Ygor er alt for dyr!

1 uke igjen til overgangsmarkede stenger,blir neppe noen nye spillere i Start,men vi får håpe på at det kommer en forsvarer som kan holde følge med de raske spissene som start møter!

Stig Remnes
24-08-2009, 16:37
Soleklart rødt kort. Og går vel i kategorien voldsom opptreden.

balas
24-08-2009, 16:59
Nedsparking bakfra er definert som alvorlig brudd på spillereglene. Voldsom opptreden er normalt sett slag, dytting og sparking når ballen ikke er i spill osv.

Alladin Sane
24-08-2009, 17:43
Tok du den ikke? Det må da for faen være lov å komme med en spøk/"glimt i øyet kommentar" når det gikk som det gikk...

Jotakk. Jeg forstår jo at Norges mest uegnete kapteinsemne prøver seg med en spøk. Men er ikke like sikker på om jeg synes det er lov. Jeg finner det svært provoserende at Jesper Mathisen står og gliser i Mixed Zone når Jo Inge Berget blir intervjuet etter kampen. Det minner meg om sesongavslutningen i 2003 da en rasende Erik Soler fortalte at Startspillerne satt og gliste i garderoben etter å ha tapt mot Bærum.

Start ble rundspilt og latterliggjort av et degradert juniorlag. Fadesen var utelukkende et resultat av begredelig innstilling, dårlige holdninger og svak karakter. Når enkelte spillere tar tapet med fatning, understreker det bare at de mangler stolthet og ære.

Giovanni
24-08-2009, 18:12
tommel opp til alladins siste innlegg

geirwi
24-08-2009, 18:47
Jotakk. Jeg forstår jo at Norges mest uegnete kapteinsemne prøver seg med en spøk. Men er ikke like sikker på om jeg synes det er lov. Jeg finner det svært provoserende at Jesper Mathisen står og gliser i Mixed Zone når Jo Inge Berget blir intervjuet etter kampen. Det minner meg om sesongavslutningen i 2003 da en rasende Erik Soler fortalte at Startspillerne satt og gliste i garderoben etter å ha tapt mot Bærum.

Start ble rundspilt og latterliggjort av et degradert juniorlag. Fadesen var utelukkende et resultat av begredelig innstilling, dårlige holdninger og svak karakter. Når enkelte spillere tar tapet med fatning, understreker det bare at de mangler stolthet og ære.

Ja, jeg har aldri forstått meg på Fevang. Roen og den tilsynelatende likegyldigheten vet jeg ikke om jeg skal beundre eller ikke. Han er så forskjellig fra undertegnede (det stopper ved fornavnet) som det går an å være. Dessverre er det mest ulemper ved å være stolt, sta og tidvis hissig, men alt har en grense. Geir Ludvig er ekstremt sympatisk og diplomatisk, men som kaptein kan det sende ut gale signaler, og han er derfor ikke rett mann til å stramme opp når laget ikke gidder jobbe.

Mens de fleste banner høyt for seg selv når de bommer på mål i en bedriftskamp, ser ikke Fevang ut til å bry seg overhodet om han bommer på åpent mål. "Jaja, håper det går bedre neste gang". Ikke noe kroppsspråk eller ansiktsmine som viser følelser overhodet.

Mens ellers rolige SIB kalte Mullers karatespark et drapsforsøk, brydde offeret Geir Ludvig seg ikke om hvordan Muller skulle straffes: "Det bryr jeg meg ikke om, for å være helt ærlig", og fulgte opp med at han trodde på at det ikke var med vilje ettersom voldsmannen sa det (når tv-bildene helt klart viste at det var med fullt overlegg). "Sånt som skjer".

Hadde det skjedd med meg, hadde jeg vært utrolig forbannet. Flere måneder på sidelinjen og operasjon av en alvorlig hodeskade? Ja, vet du hva!

Mange har en naturlig autoritet uten å si noen ting som helst, og Fevang er en mann man respekterer nettopp pga hans behagelige væremåte. Derfor forstår jeg grunnen til at han er kaptein. Men sånn som laget har fremstått nå, trenger vi noen som står frem og svinger pisken. Det er bare Goodson, Høie, Hulsker og Freeman som har noe temperament å snakke om.

Både Mathisen og Fevang burde være smarte nok til å forstå at de ikke burde fleipe og sende ut signaler som overhodet ikke er på bølgelengde med supporternes.

doppelt gemoppelt
24-08-2009, 22:12

Stygge taklinger bakfra er rødt og ikke gult.
Han har ingen mulighet til å nå ballen. Farefullt spill garantert.
Greit å være supporter men man må se av og til igjennom fingrene at bolanos var en idiot her.
Meningsløst og en stygg strek i boka.

Krs
24-08-2009, 22:29
Litt enig i at GLF fremstår som litt vel "snill". Savner en kaptein som er litt mer "kontrollert sinnsyk", alla Mathin Andresen (Nei-han skal aldri bli Startspiller, det er "galskapen" jeg ønsker). En som kan dra opp temperaturen og fremme "krigermentalitet" i duellspillet.

Generelt er det en uting når godt betalte fotballspillere fremstår som fornøyde etter en dårlig kamp/prestasjon. Det sender veldig feil signaler, både internt i gruppen og overfor andre.

rooland
24-08-2009, 23:41
tror ikke man kan legge så mye i det intervjuet etter kampen...
Herregud for noen spørsmål han fikk...

Lynet
25-08-2009, 07:32
Er så lei av den der "vi reiser oss" greia. Vi taper 8 - 1, reiser oss i neste kamp. Så taper vi 4 - 1, skal reise oss i neste kamp. Hvorfor kan vi ikke heller stå oppreist hele tiden for faen?

Fordi vi har et ungt mannskap som varierer for mye i prestasjonene. Visste sesongen kom til å bli sånn, og det burde vel du også visst...

DayWalker
25-08-2009, 09:33
Tippet 8 plass her på forumet et sted mener jeg å huske før sesongen og da husker jeg var en av de mest optimistiske som tippet!

Vi er i rute :p

gmkarlsen
25-08-2009, 22:02
Tippet 8 plass her på forumet et sted mener jeg å huske før sesongen og da husker jeg var en av de mest optimistiske som tippet!

Vi er i rute :p

Jeg tippet 1. plass.