Se full versjon : Start - Brann (kamptråd)
frankieboy
21-08-2009, 15:07
Tid: Søndag 30.August kl. 2000
Sted: Sør Arena
-----------------------------------------------------------------------------------
Neste helg er vi plukket ut som hovedkampen på TV2 når Brann kommer på besøk.
Tar vi først en titt på hvilke spillere som står i fare for å miste kampen pga gule kort, så har Start 4 spillere i faresonen:
- Christian Bolanos (4 gule)
- Hunter Freeman (4 gule)
- Branco (2 gule)
- Solomon Owello (2 gule)
Brann spiller mandag kveld mot Sandefjord og følgende spillere må unngå kort hvis de skal få spille neste helg mot Start:
- David Nielsen
- Bjørnar Holmvik
- Bjørn Dahl
- Eirik Bakke
- Birkir Már Sævarsson
- Jan Gunnar Solli
- Kristján Örn Sigurdsson
Brann har denne sesongen for det meste rotet rundt midten, men i det siste har de krabbet opp i medaljestriden, og ligger før kampen mot Sandefjord på 4.plass med 33 poeng - 1 mer enn Start to plasser bak. Dette skyldes deres gode form på hjemmebane hvor de har 5 strake seire, og ikke har avgitt poeng siden Start gjestet Stadion 16.mai.
På bortebane sliter bergenserne dog for tiden, og har ikke vunnet siden de slo Fredrikstad 4-2 den 24.mai. Forrige bortekamp spilte de 2-2 mot fortapte Lyn på Ullevaal. Brann har 2-4-5 på sine 11 bortekamper denne sesongen. Verdt å legge merke til at Brann har sluppet inn hele 22 mål på bortebane denne sesongen, og kun Start og Glimt er verre med sine 25 baklengsmål.
Start har ikke tapt på hjemmebane siden kampen mot Roseborg 8.april, selv om vi har spilt mange uavgjorte. Start har 5-5-1 på sine 11 hjemmekamper til nå. Sist ble Fredrikstad sendt hjem med 0-1.
Brann har scoret 40 ganger denne sesongen, og bare Molde har flere med sine 46. Som Start så har også Brann slitt de første 45 minuttene hvor laget kun har scoret 12 ganger.
Rett etter pause er Brann dog best i Tippeligaen med 11 scoringer det første kvarteret. I samme tidsrom har Start bare scoret 3 ganger denne sesongen. Både Brann og Start har scoret 7 ganger i kvarteret midt i 2.omg og kun Molde og Odd har flere med 8 fulltreffere i denne perioden. Det siste kvarteret kan dog bli morsomt i dette oppgjøret for begge lag er farlige foran mål i dette tidsrommet. Start har scoret 13 ganger (flest i Tippeligaen) mens Brann har scoret 11 ganger..
Ser man på spillerne til Brann, så har de keeper Håkon Opdahl ute med skade i flere uker, så det blir Kenneth Udjus som skal vokte buret i Kr.sand.
Det viktigste for Start denne kampen er å stoppe formspilleren Erik Huseklepp som i forrige kamp scoret 2 ganger og hadde 2 målgivende. Spørsmålet er dog om Brann får beholde han da det etter sigende er flere interesserte klubber.. En annen spiller som vi må passe på er Gustavinho. Den tidligere Lyn-spilleren har her mange GODE spillere rundt seg og det gjør han ekstra farlig...
Skal Start kjempe om medalje, så må vi ikke tape denne kampen, og aller helst ta 3 poeng. Som nevnt så er Brann svake på bortebane, og vi er gode hjemme, så vi skal absolutt ha muligheten til 3 poeng, og så kan vi som alltid håpe på noen skader og karantener på endel Brann-spillere i denne kampen. Følg med til mandag i kampen mot Sandefjord.
Uansett, så skal vi til "Ullevaal, Ullevaal - Vi e de berømte IK Start å vi ska te Ullevaal" først og så kan vi diskutere Brann etter det.. MEN det er ingen tvil om at det her bør komme oppimot 10 000 tilskuere i flomlyskamp kl. 2000 på en søndagskveld mot et offensivt Brann-lag. La TV'en stå og kom på kamp!!!
frankieboy
23-08-2009, 20:08
Da er Bolanos og Hunter ute mot Brann.. og vi har en fantastisk mulighet til aa teste ut nye spillere paa disse plassene som de 2 nevnte har hatt klippekort paa.
Morten Hastad spiller helt sikkert - trolig back, og jeg tipper Christer Kleiven eller Leif Otto Paulsen paa hoyre midtbane.
Kanskje vi skal overraske Brann fullstendig og spille med et nytt system?
Med tanke paa prestasjonen i dag, tipper jeg dette laget: 4-4-2
Kenneth
Haestad
Goodson
Matta jr
Vikstol (selv om jeg tipper Branco faar tillit pga farten i mote med Huseklepp)
Borufsen
Olafemi
Bruer Hansen
Kleiven
Stokkelien
Hulsker
Vi er nødt til å ha hulsker på banen!
Laget bør bli som følger:
Høie
Milicevic, Goodson, Jesper, Hæstad
Børufsen, LOP, PBH, Kleiven
Stokkelien
Hulsker
doppelt gemoppelt
23-08-2009, 23:18
Finn en mann som kan stoppe farten og teknikken til Huseklepp.
Er dødlig våpen mot vår firer bak nettopp det.
Vi er nødt til å ha hulsker på banen!
Laget bør bli som følger:
Høie
Milicevic, Goodson, Jesper, Hæstad
Børufsen, LOP, PBH, Kleiven
Stokkelien
Hulsker
Hehe. Hva skal tørum gjøre nå?? må vel ha hjelp av hjelpetreneren for å fåreta laguttak. Har jo stort sett kjørt samme gjengen uansett prestasjoner, og nå som han må komponere helt nytt på høyrekanten, så må han jo begynne å tenke. !
Tørum tar med Fevang uansett. Han ser jo ikke på formen til spillerne. Ellers så blir en sentral midtbane med Ola og Bruer Hansen taklingssterk, hodesterk og TREG. Og totalt uten kreativitet. Fevang får nok plass der tipper jeg.
Hulsker og Stokkelien sammen på topp er spennende.
Fin mulighet til å la andre få sjansen, uten at jeg tror Tørum tar ut andre enn de han pleier.
Kleiven fikk jo endelig sjansen i 2.omgang mot Lyn, men tok den ikke akkurat...
Hehe. Hva skal tørum gjøre nå?? må vel ha hjelp av hjelpetreneren for å fåreta laguttak. Har jo stort sett kjørt samme gjengen uansett prestasjoner, og nå som han må komponere helt nytt på høyrekanten, så må han jo begynne å tenke. !
Tror nok vår eminente trener klarer dette selv. Han tenker nok vel så mye som tåpelige debatanter her inne hehe.
Store Tå
24-08-2009, 18:30
Kunne tenkt meg Fevang på høyrekanten. Det gir plass til Hulsker og Stokkelien på banen sammen.
Ola eller Kleiven på midtbanen ved siden av PBH.
Synes Branko har vært god på hjemmebane, så jeg ville gitt ham en sjanse til.
Giovanni
24-08-2009, 20:47
Håper Start har lært litt av Sandefjord i kveld hvordan de kan pakke inn Huseklepp...
Noen suspensjoner på Brann? (Da de tapte mot Sandefjord i går).
gmkarlsen
25-08-2009, 22:04
Noen suspensjoner på Brann? (Da de tapte mot Sandefjord i går).
Nei, ingen i faresonen fikk gult.
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=489824
Hæstad tråkket over.
Hva med høyresida om vi mangler både Bolanos, Freeman og i tillegg Hæstad?
DayWalker
27-08-2009, 10:00
Begynner å bli rimelig skralt på den siden der ja.
Owello, Fevang eller muligens Kleiven dyttes vel ut på høyre kant? Kanskje kommer vi til å spille i en litt skjev formasjon mot Brann.
Bakover derimot ser jeg ingen klare valg. Skjønner ikke helt hvem som kan inn på høyrebacken. Noen som tror Vikstøl kan klare å spille på høyre?
Eller hva med noen av de yngre, har for eksempel Knudsen eller Follerås, som vel er de to som er nærmest A-laget, noe erfaring fra høyre-back?
Ser ut som Ola tar høyrebacken.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article148835.ece
Synes også det er det beste valget hvis Hæstad ikke blir klar.
Kleiven var høyrekant i Fredrikstad uten hell,men det var en kamp hele laget var under pari. Personlig ser jeg helst Solo på høyrekanten.
Deilig å se Hulsker tilbake fra start,han er bare helt konge :D
At Rolf trolig tar venstrebacken fra Branko er jeg ikke helt enig i,selv om han sikkert gjør det greit. Branko er god hjemme på Sør Arena og viktig med rutinerte spillere mot herrer som Pyseklepp og Solli. El Fakiri kommer nok også på et par overlaps.
Bård inn for Jesper har jeg forøvrig ingen kommentar til.
Ola > Morten, uansett tilstanden til Morten!
"Ola" som høyreback? Har Tørum røykt sokkene sine?
Vi husker alle da Ygor ble plassert på backen av mannen vi ikke nevner ved navn. *grøsse*
Hva skjer med Branko på venstrebacken forresten?
Alladin Sane
28-08-2009, 10:25
"Ola" som høyreback? Har Tørum røykt sokkene sine?
Tenkte det samme. Men inntil videre velger jeg å tro at dette er grunnløse spekulasjoner fra Fevennen.
Tenkte det samme. Men inntil videre velger jeg å tro at dette er grunnløse spekulasjoner fra Fevennen.
Jo, satser selvsagt på det. Men pleier det ikke ofte å stemme desverre når FVN er på treningsfeltet og ser hvem som er kamplaget?
Hva er galt med Ola som høyreback? Han er rask og er jo anker/stopper til vanlig så det kan ikke være det defansive dere uroer dere for.
Hva er galt med Ola som høyreback? Han er rask og er jo anker/stopper til vanlig så det kan ikke være det defansive dere uroer dere for.
Først og fremst er jeg veldig i mot å plassere spillere i andre posisjoner.
Når det er sagt, så ble Ygor, som også er anker og delvis stopper, plassert på backen. Klok av skade ville jeg ikke gjort det igjen.
For det andre, Ola har ikke vist seg laget verdig, og nå skal han plutselig plasseres på en posisjon han ikke kjenner veldig godt? (Jeg tar forbehold hvis han har spilt mye back tidligere).
Jeg synes dette blir som å spille russisk rullett. Ofte taper man, av og til vinner man om man er heldig.
Andre synspunkter?
Magne Hadland
28-08-2009, 12:59
Det er vel bare snakk om alternativer, hvor ingen av løsningene synes optimale.
Hæstad har spilt på høyrebacken og gjort en ok figur tidligere i år (Start-Tromsø), men han har tråkket over for n´te gang..
Hvilke alternativer har man igjen da? De med defensive fibre er Haraldsen, Mathisen (han synes å være ute av midtforsvaret til denne kampen) og Ola.
Alladin Sane
28-08-2009, 14:25
Ola har jo kjempeproblemer med å tilpasse seg norsk fotball og måten Start spiller på. Han er ikke i nærheten av eliteserieklasse på favorittposisjonen engang. Han har knapt truffet med en pasning til nå. På backen handler det meste om rutine, posisjonering og kløkt. Jeg har en dårlig følelse for dette selv om Branns venstreside ikke har holdt vanlig kvalitet i år og Ola virker brukbar mann-mann.
Med Hæstad skadet og Paulsen i Bryne er de naturlige alternativene borte. Men det må da finnes folk på juniorlaget som har bedre forutsetninger for å ta plassen enn en dessorientert afrikaner uten erfaring fra posisjonen?
Personlig ville jeg nesten heller sett Rune Nilssen på høyrebacken enn Ola.
Magne Hadland
28-08-2009, 14:28
Tommel for den :)
Giovanni
28-08-2009, 14:43
Håper jeg slipper å se Nilssen mellom stengene i Start-drakt noensinne igjen.
Men er enig i et av poengene dine Alladin, bemerkelsesverdig at ingen av de yngre kan snuse på den plassen. De vant jr.NM to åp på rad, og noen talenter må det være.
Alle andre klubber pøser ut smågutter på banen, hvor det som oftest går greit.
Skulle gjerne sett litt mer tiltro til egen jr.avd.
Slik som forsvaret har spilt i det siste syns jeg det er fornuftig å få inn Borgersen igjen, da Goodson tilsynelatende virker mer komfortabel sammen med han. Ikke det at Mathisen har spilt dårligst, men virker ikke til å ha kjemien med resten.
Jeg vil oppfordre hylekoret til å vente med sin negativtet til de har sett hvordan Ola spiller på høyreback!
Ola har jo kjempeproblemer med å tilpasse seg norsk fotball og måten Start spiller på. Han er ikke i nærheten av eliteserieklasse på favorittposisjonen engang. Han har knapt truffet med en pasning til nå. På backen handler det meste om rutine, posisjonering og kløkt. Jeg har en dårlig følelse for dette selv om Branns venstreside ikke har holdt vanlig kvalitet i år og Ola virker brukbar mann-mann.
Med Hæstad skadet og Paulsen i Bryne er de naturlige alternativene borte. Men det må da finnes folk på juniorlaget som har bedre forutsetninger for å ta plassen enn en dessorientert afrikaner uten erfaring fra posisjonen?
Tommel opp for innlegget! Endelig en som ser det samme som meg. Jeg mener det er hasard å sette Ola på backen.
Hvem kunne ellers vært aktuelle? Jeg håper Morten kan bli klar, det er nok kanskje den beste løsninga iom han har spilt på backen tidligere.
Ellers er Petter Vågan Moen ute med skade(?) og dermed er Branns venstreside mindre skummel. Men jeg er livredd for Huseklepp, han må vi temme.
Millonarios
28-08-2009, 15:41
Hvem kunne ellers vært aktuelle? Jeg håper Morten kan bli klar, det er nok kanskje den beste løsninga iom han har spilt på backen tidligere.
Det er ekstremt få andre alternativer. Henrik Ommundsen har eviglang fartids bak seg på Start 2, men er vel ferdig i klubben? Espen Knudsen har spilt som høyreback tidligere en del ganger på andrelaget, men er jo opprinnelig midtstopper. Det samme er Christian Follerås. Christopher Olesen er så og si fast i den posisjonen nå, men er nok ikke noe TL-kaliber i øyeblikket.
Morten Hæstad er det klart beste alternativet, og om han er skadefri regner jeg det som ganske sikkert at han går inn på laget. "Ola" har skuffet meg av det lille jeg har sett, og trenger nok i hvert fall høsten og vinteren til å bli klimatisert til norsk spillestil, om han noen gang kommer opp på et respektabelt nivå. Mathisen eller Haraldsen er kanskje "bedre" alternativer i så måte, selv om det ikke er optimalt.
Alladin Sane
28-08-2009, 15:43
Jeg vil oppfordre hylekoret til å vente med sin negativtet til de har sett hvordan Ola spiller på høyreback!
Den er grei.
Ola kan sikkert gjøre en grei kamp, men det kan også gå helt galt. Problemet er vel at kandidater som Owello og Haraldsen er enda verre. Det måtte bli Jesper. For flere spillere finnes vel ikke i stallen? Har Start virkelig bare 13 tilgjengelige utespillere til kampen?
Store Tå
28-08-2009, 17:20
Tull. Han er da venstrebeint. :icon_confused:
aljahnsen
28-08-2009, 20:33
Lurt å spille med to spisser, med Hulsker og Mads på topp sammen. Er spent på hva Ola kan klare som høyreback.
Tror på seier til Søndag, håper på mye folk og god stemning.
Startgass
28-08-2009, 20:35
Mathisen på høyrebacken,han har mye av det de moderne backene skal ha,han er jo en nokså offensiv forsvarer så da passer vell Høyrebacken utmerket for han?Særlig når han har vært spiss før.
Mathisen på høyrebacken,han har mye av det de moderne backene skal ha,han er jo en nokså offensiv forsvarer så da passer vell Høyrebacken utmerket for han?Særlig når han har vært spiss før.
Galskap, samt dårlig signal å gi til Morten at han ikke får starte på høyre back. At han nå er degradert til 3. plass i køa er ikke et signal som tilsier at han fortsetter i klubben vår neste år.
At Tørum er en trener uten bedømmelseskraft er nå bekreftet når vi ser at han tester OLA først som midtstopper, så sentral, og nå som høyre back. Han er nettopp kommet, og det virker som at Knut uansett vil at han skal spille.. Er han virkelig så missf med de som har vært her en årrekke????
Hadde ikke treneren hatt slikt behov for å teste ut nye spillere, så er min mening at vi hadde vunnet flere poeng enn det vi til nå har klart.
Christer og Morten kjenner hverandre ut og inn.. Ola og christer har null peiling på hverandres kvaliteter.. At Knut tør...
Espen K G
28-08-2009, 21:38
Galskap, samt dårlig signal å gi til Morten at han ikke får starte på høyre back. At han nå er degradert til 3. plass i køa er ikke et signal som tilsier at han fortsetter i klubben vår neste år.
Hvor har du vært de siste dagene? Morten har tråkket over (igjen) og er derfor mest sannsynlig ikke klar til kampen på søndag. Følg med litt før du taster i vei og deretter trykker "send svar"!!
Resten gadd jeg ikke quote engang, for det fortjener ikke å bli gjentatt! 6. plass! Jeg gjentar, 6. plass!!
Nå er det på tide med en god hjemmekamp som inneholder festfotball. Kampen vises tross alt på TV2 og mange vil se på kampen, så det hadde vært meget hyggelig om IK Start viste seg fram med sine positive sider. Det er dog synd Bolanos ikke spiller, så jeg håper Fevang og Stokkelien står for magien i denne kampen.
Heia Start! Makrell er bedre enn breiflabb :)
DelPiero
29-08-2009, 12:50
Hvis både Branko og Vikstøl er klare så er d ett alternativ å bruke en venstre back på høyre backen. Vil sikkert slite med offensive bidrag, men da bør ihvertfall ikke posisjoneringen være noe problem.
Morten Torjussen
29-08-2009, 13:03
Vi får lade opp til kampen med denne http://www.youtube.com/watch?v=AZTM2kzrZ8Q
Helt utrolig hvis vi klarer å vinne denne kampen. Håper ihvertfall at alle gir 100% i 100% av kampen, da finnes det alltid muligheter!
Euphemism
30-08-2009, 11:38
http://fotball.bt.no/eliteserien/article149042.ece
Da slipper vi Karadas i kveld... han hadde vel ikke startet uansett, men kunne fort vært en joker på benken.
Ole Gilboe Hermansen
30-08-2009, 11:46
Er det en ting jeg aldri kommer til å miste så ,er det troen på at vi skal vinne før kampene er spillt. Jeg kommer alltid til å ha troen på laget. Når jeg leser igjennom ikke bare denne tråden,men andre tråder også synes jeg det er mye negativitet før kampene er spillt.
Jeg synes ikke vi skal halshugge Tørum eller Ola før kampen er spillt. For all det vi vet kan kanskje Morten være klar eller Ola gjøre en bra jobb på høyre siden.
doppelt gemoppelt
30-08-2009, 11:53
Brann har en match vinner i opdal og huseklepp, Armann Bjørnsson er solgt til england og er på desperat forsterkninger i forsvar.
Ellers vil vel Eirik Bakke(Bache) gjøre sitt for å knottetakle.
Hvis "ola" får høyreback plassen så får han banens vanskligste plass å spille på. En generellt hektisk plass å spille på.
Hvordan det går får vi bare vente med å se, satser på at tørum har fått satt han inn i rollen på skikkelig vis.
Tror på et startlag som vil stå for underholdingen og overskriftene idag men sittrer av spenning og litt delte magefølelser.
Startgass
30-08-2009, 12:19
Vi får lade opp til kampen med denne http://www.youtube.com/watch?v=AZTM2kzrZ8Q
Oppmuntrer noe jævlig:icon_mrgreen:
Er klar for seier!!,tror faktisk det kommer nokså mange på Sør Arena i dag!
Får en følese at vi vinner av den videoen:icon_razz:
Brann har en match vinner i opdal
Opdal er skadet og Startfanen Udjus står i mål...
Jeg anser kampen som helt åpen (50/50). Husk at Brann er dårlige borte, de imponerer sjelden. Jeg håper vi knuser Brann så får jeg et godt år uten mobbing. I tillegg har jeg hatt et veddemål om en kasse øl til vinneren i ca. 15 år...
Jeg så kampen mot Sandefjord på Brann Stadion, og mener vi kan klare det samme. Vi må være kompakte og presse Brann sånn passe høyt. Der ligger nøkkelen.
Store Tå
30-08-2009, 14:07
Opdal skadet. Austin Powers skadet. Björnson solgt. Karadas så godt som solgt.
Og ikke minst: Vaagan Moen skadet. Det vil si at vår problemplass, høyrebacken, får spille mot en reserve på Branns venstrekant.
Uklart hvem som spiller på Branns venstrekant. Det står vel mellom Sævarson og Puseklepp. Sistnevnte er klart den beste av de, men da mister Brann fart og kreativitet på topp.
I så fall har de bare to spisser igjen i troppen, Guastavino og kong David, som aldri har spilt sammen før.
Bør kunne gå bra dette :)
At Tørum er en trener uten bedømmelseskraft er nå bekreftet når vi ser at han tester OLA først som midtstopper, så sentral, og nå som høyre back. Han er nettopp kommet, og det virker som at Knut uansett vil at han skal spille.. Er han virkelig så missf med de som har vært her en årrekke????
Hadde ikke treneren hatt slikt behov for å teste ut nye spillere, så er min mening at vi hadde vunnet flere poeng enn det vi til nå har klart.
Christer og Morten kjenner hverandre ut og inn.. Ola og christer har null peiling på hverandres kvaliteter.. At Knut tør...
Ikke piss på Tørum, lær vår nyere historie og tenk deg om før du sprer det søppelet ditt. Vi har virkelig ikke mange spillere å ta av for tiden, men økonomien vår er jo som folk vet det motsatte av veldig god. Og uten Knut hadde sesongen sett helt annerledes ut(rim:)).
Visdomsord
30-08-2009, 15:26
Jeg tror vi vinner i dag jeg eller i værste fall enda en uavgjort. Brann har like mange ute som oss.
Veldig fornøyd med at Jesper ikke spiller. Vet ikke hvorfor men det er noe særdeles hasardiøst over spillet hans, samt han passer for dårlig sammen med de andre. Han kan nok bli veldig god på sikt, men føler meg per i dag alltid utrygg med han der bak og ser en etter gjør han som regel noen alvorlige brølere i hver kamp. (også mot Odd der vi vant der en "snill" dommer ikke ga straffe for Mathisens holding)
Jeg syntes Ola har vært brukbar det lille han har spilt. Klart bedre enn både Freeman og Solo. Plassen i dag skal selvfølgelig bli spennende.
Men med Goodson og Borgersen i midtforsvaret tror jeg det kun blir 2 baklengs. Det kan holde hvis Hulsker, Stokkelien og Fevang har dagen.
MEN håper det snart kommer prøvespillere som er forsvarsspillere til Start. Denne lagdelen må forsterkes til neste år.
Er nervøs før denne kampen. Vi pleier å slite veldig mot lag med raske og tekniske spillere... Forsvaret må være skikkelig på tå hev.
DelPiero
30-08-2009, 15:51
Tror at det første halvtimen blir avgjørende i dette oppgjøret. Klarer Start å trøkke til og få brann spillerne til å gå sure så er mye gjordt. Får vi en dårlig start på kampen kommer usikkerheten til å bre seg i vårt lag og bergenserne kommer til å leke med oss(grøss). Har troren på at Borgersen kan piske opp stemningen i laget og sette både krav til de andre og gå foran å vise vei. Skjer d så kan den forsmedelige perioden vi har vært inne i være slutt og vi atter kan se oppover på tabellen.
Da er laget klart:
Kenneth Høie
Olufemi Oladapo - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branislav Milicevice
Christer Kleiven - Geir Ludvig Fevang - Petter Bruer Hanssen - Espen Børufsen
Mads Stokkelien - Bernt Hulsker.
Innbyttere: Tommy Runar, Jesper Mathisen, Espen Knudsen, Morten Hæstad, Solomon Owello, Rolf Daniel Vikstøl
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=489865
Bård Larsen
30-08-2009, 17:10
Dette skal holde hardt mot Brann. Med denne reserveløsningen ligner vi mer på Kongsvinger og Ham-Kam enn et tippeligalag høyt opp på tabellen. Men A-laget har vist tydelige tegn på slitasje, så kanskje dette laget vil overraske. Skulle ikke forundre meg om Brann undervurderer Start som de gjorde mot Sandefjord.
Tipper allikevel at Brann vinner relativt overlegent. Det bør de gjøre på en normal dag og særlig etter forrige bortekamp.
Dette skal holde hardt mot Brann. Med denne reserveløsningen ligner vi mer på Kongsvinger og Ham-Kam enn et tippeligalag høyt opp på tabellen. Men A-laget har vist tydelige tegn på slitasje, så kanskje dette laget vil overraske. Skulle ikke forundre meg om Brann undervurderer Start som de gjorde mot Sandefjord.
Tipper allikevel at Brann vinner relativt overlegent. Det bør de gjøre på en normal dag og særlig etter forrige bortekamp.
Pokkers pessimist! Vi spiller på hjemmebane mot et svekka Brann-lag. Kom igjen, dette skal vi klare!
Det eneste ankepunktet med det laget er at Tørum gjør en stor blunder når han ikke setter Morten Hæstad på høyreback. Morten har spilt høyreback før og klart seg greit.
"Ola" har ikke imponert på midtbanen, og nå skal han plutselig spille back, en plass han ikke har snøring på. Nei Tørum, nå driter du deg ut.
Ellers ser laget OK ut mtp at Freeman og Bolanos er suspendert.
Edit: gøy at Aram scorer igjen! (På Jæren).
Espen K G
30-08-2009, 17:41
En særdeles svekket høyreside og en normalt svak venstreside tilsier en kamp om å tre ting inn i midten. Det har laget slitt med tidligere, og jeg er redd det ikke blir bedre i dag. Håper Fevang er litt mer offensiv, selv om han stiller ett hakk lengre bak enn normalt, og at han faktisk putter en av mulighetene sine. Det har han virkelig slitt med i det siste.
Hulsker og Stokkelien på topp lukter mål, men jeg er redd det blir færre fremover enn bakover.
Med spillet vi har vist i det siste skal vi være fornøyd med uavgjort i denne kampen.
Hvis da Viking spiller uavgjort med Sandefjord, Odd tap i Drammen, og FFK med Nordlie-effekten mot TIL, forandrer ikke mye seg på tabellen. Så uavgjort er ikke så galt, men seier hadde selvsagt vært å foretrekke med resultatene over :)
Morten er skadet...
Niks, han sitter på benken. Derfor synes jeg det er en latterlig disponering av Tørum. Blir dette utslagsgivende skal han jammen få hørt det.
Niks, han sitter på benken. Derfor synes jeg det er en latterlig disponering av Tørum. Blir dette utslagsgivende skal han jammen få hørt det.
Derfor jeg fjernet innlegget (Lenge siden). Han har uansett vært skadet hele uken, og Ola har blitt drillet i rollen, så ganske naturlig at han Morten på benken.
Er selv skeptisk, men vi får se....
AndersH.
30-08-2009, 18:51
Har Start-gutta dagen i dag skal Brann-spillerne virkelig få kjørt seg.
Tror ikke savnet av Bolanos blir veldig merkbart - det viktigste er at Goodson spiller. Han er helten.
Håper Hulsker orker å leke seg i dag. Da blir det gøy :)
Setter 200,- på at det blir minst ett rødt kort i denne kampen!
Sett det på grisen Bakke eller "pusegutten" Hulsker ;)
frankieboy
30-08-2009, 19:00
Vil også tro at Tørum ikke vil risikere Morten siden han har vært skada det meste av uka. Kjedelig å måtte bytte han ut etter 10 minutter hvis det ikke funker.. Vil faktisk tro at Tørum har bedre oversikt over skadesituasjonen enn oss her inne, og synes det er helt greit å prøve Ola. Er også skeptisk og usikker på om det funker, men greit å prøve i mangel av noe annet.
Dessuten så kan Morten evt komme inn på høyre midtbane også hvis det skulle bli nødvendig utover kampen!
Er forresten lenge siden jeg har vært så usikker på en kamp. Det kan gå rett i dass, men samtidig så er Brann veldig ustabile - særlig borte, så her kan alt skje..
gmkarlsen
30-08-2009, 20:09
Den kan ikke diskuteres, det var hands.
gmkarlsen
30-08-2009, 20:16
Huseklepp har ingenting å stille opp med mot "Ola" :-)
gmkarlsen
30-08-2009, 20:21
Høie er ikke helt i form i dag.
absolutt på tide at Tommy Runar får sjansen snart, Høie gjør for mye tabber.
gmkarlsen
30-08-2009, 20:40
Hulsker bør byttes, eller snakkes til. Han går jo bare rundt og er sur og gjør ingenting.
Edit: Jo, han har jo gjort to ting. Bommet grovt på stor sjanse, og pådratt seg gult kort.
Herregud for en mulighet på slutten av omgangen. Syns den ballen gikk i stolpen!
Skulle trodd det var et helt annet lag som spillte idag enn sist søndag. Vi har løftet oss godt.
Virker som det er veldig bra med liv på feltet idag *thumbup*
gmkarlsen
30-08-2009, 20:51
Utrolig tydelig taktikken med to i offside på dødballene er i dag.
Er veldig positivt overrasket over laget. Alle jobber bra (kanskje unntatt hulsker som fokuserer mer på å være et rasshøl) og vi har kommet til noen svære sjanser. Men utrolig synd at vi gjør som før og må ha MANGE store sjanser før vi får mål...
KOM IGJEN NÅ KNUS DEM I ANDRE OMGANG!
Må også legge til at Ola har vært veldig god!
gmkarlsen
30-08-2009, 21:00
Må også legge til at Ola har vært veldig god!
Fortsetter han slik kan han fort ta plassen fra Freeman.
Bård Larsen
30-08-2009, 21:11
Alle tversoverpasningers mor!
frankieboy
30-08-2009, 21:14
Stadberg er en skandale...
absolutt på tide at Tommy Runar får sjansen snart, Høie gjør for mye tabber.
Ingen av de såkalte tabbene hans har ført til mål i mot, enn så lenge.
Høie er en mye bedre keeper enn Runar.
Bård Larsen
30-08-2009, 21:22
Enig. Frisyren hans er triste greier...
gmkarlsen
30-08-2009, 21:30
Nei nei nei
Bård Larsen
30-08-2009, 21:31
der satt den der den ikke skulle sitte. ingen overraskelse
gmkarlsen
30-08-2009, 21:32
Veldig kjedelig for "Ola" som utenom det har spilt veldig bra.
Faen i helvete ola....
Faen vi må slutte å gi bort mål pga dårlige markeringer!!! FAEN!
Jeg sa jo at Ola ikke er noen back. Tåpelig.
Bård Larsen
30-08-2009, 21:36
Gutta er så satans upresise. de evner ikke å bygge opp et angrep, bare måking...og brann har blitt varme i hodet. dette går i dass, nesten som bestilt.
vi skal håpe at 33 poeng holder. godset ligger ni poeng bak - på valik - sju kamper to go!
Bård Larsen
30-08-2009, 21:41
Tørum må terpe på følgende: B A L L M O T T A K
Bård Larsen
30-08-2009, 21:48
Jaja og takk for i år. Det er absolutt ingenting igjen av Start fra vårsesongen. I dag har vi tapt hjemme mot et søplete Brann som bare kunne spasere inn seieren mot gulsvarte som ikke finner hverandre - de løper rundt som hodeløse høns.
det verste er at jeg ikke er skuffa engang.
Utrolig planløst og forutsigbart, dette er ikke måten Start skal spille på. Taktisk feilvalg av Tørum. Vi spiller som et bunnlag for tiden.
Faen i helvete... Tap som forventet før kampen... Men utrolig surt når vi er best i førsteomgang men som vanlig så må start være minst 10 ganger bedre enn motstanderen for å klare å dra i land en seier...
Og når skal PBH lære seg å skyte ordentlige innlegg/dødballer som gir oss sjanser til å skåre?
:(
Hulsker bør byttes, eller snakkes til. Han går jo bare rundt og er sur og gjør ingenting.
Edit: Jo, han har jo gjort to ting. Bommet grovt på stor sjanse, og pådratt seg gult kort.
synes ikke Stokkelien er noe bedre i dag.
Svært oppløftende kamp. Vi viser klart stigende form og fighter oss til 0-1 mot medaljekandidat Brann. Sterk kontrast til 1-4 mot Tippeligajumbo Lyn.
Roy_Keane
30-08-2009, 22:00
Ingen av de såkalte tabbene hans har ført til mål i mot, enn så lenge.
Høie er en mye bedre keeper enn Runar.
jeg sier bare se min signatur... det finnes bare 1
Bård Larsen
30-08-2009, 22:00
På dette laget er det bare hulsker og borgersen som ikke får stryk. de var de eneste som ikke var helt zombie.
Svært oppløftende kamp. Vi viser klart stigende form og fighter oss til 0-1 mot medaljekandidat Brann. Sterk kontrast til 1-4 mot Tippeligajumbo Lyn.
Prøver å være morsom du :P
Høh, ja det var jo en måte å se det på.
Bård Larsen
30-08-2009, 22:03
På hjemmebane? Mot et lag som hadde fått juling av Lyn når som helst hvor som helst? Dette er ikke noe fremskritt - bare mer av det gutta har holdt på med i ukesvis nå. feilpasninger, planløshet, mangel på løp, dårlig kondis, skader og en presset tørum som ikke skjønner bæret.
Hva er det Staberg har imot start. Må først markere seg med gult mot Hulsker, men når en helt identisk situasjon oppstår motsatt er det selvsagt ingenting. Ville sett annerledes ut om Start hadde scoret først på noe Staberg allerede hadde demonstrert at det skulle blåses og gis gult kort på. Han har vært fordømt dårlig de andre kampene i år. Når det er sagt, så vr det mange dårlige i gult også.
Espen K G
30-08-2009, 22:08
Et begredelig tap, og det bærer nok en del av kommentarene her inne preg av. Det finnes derimot både lyspunkt og mørke sider ved kampen i dag.
Positivt:
Ola; bortsett fra målet imot, hvor han er helt ute å kjøre, gjør han en god jobb. Jeg hadde virkelig forventet meg mye værre av en omskolert defensiv midtbane (reserve midtstopper).
1. omgang: Aggresive, fotrappe, og nydelige en-touch angrep var gjengangeren for laget. En litt bedre touch av Børufsen hadde sendt oss i føringen. At Udjus får en liten finger på den er utrolig bittert.
Negativt:
2. omgang: Hele laget virket hodeløse og så ikke ut som om de hadde trua. Halv-løsninger, feilpasninger, og manglende evne til å holde på ballen. Fra et lag som normalt har vært sterke mot slutten av kampene er dette faktisk skremmende.
På en rettferdig dag hadde dette endt 0-0, eller 1-1, basert på spillet. Dessverre er ett mål alt som skal til for å avgjøre kampen. Men, jeg hadde faktisk forventet noe værre med utgangspunktet til laget. Hele høyresiden revet opp og bygd opp på nytt, i tillegg til en virkelig nedadgående formkurve var ikke lovende. Nå viser Brann at de ikke er noe topplag, og da er det synd at vi ikke kan finne tilbake til vårformen.
Synd med tap i dag, men jeg klarer ikke være helt oppgitt heller. Det har vært værre, men jeg tror også det blir bedre før vi er ferdig for i år. Klar for neste kamp!
Glemte en ting; Menigheden virket som om de virkelig stod frem i dag. Bra trøkk, og på TV2 ønsket de å gi banens beste til dere! Godt jobbet!!
Utrolig planløst og forutsigbart, dette er ikke måten Start skal spille på. Taktisk feilvalg av Tørum. Vi spiller som et bunnlag for tiden.
Og snart er vi det hvis vi fortsetter slik.
I dag savnet vi en matchvinner i Bolanos.
Store Tå
30-08-2009, 22:10
Tror laget er i ferd med å stabilisere seg på et jevnt bunnivå.
Ingen kreativitet i laget, med unntak av et par vendinger fra Fevang. Men når ingen medspillere er med på notene, faller han gjennom han også...
Borgersen og Branco var vel OK. Goodson heller ikke så verst.
Børufsen og Ola OK i første omgang, men Børufsen ble usynlig, og Ola tabbet seg ut på målet.
Stokkelien er en god avslutter, men har ellers et stykke igjen til han holder tippeliganivå. Han blir for avhengig av medspillerne, og når de ikke har dagen, er det bare å bytte ham ut.
PBH bør nok hviles en kamp eller to. Ola kan ta plassen hans.
Og ville forsøkt med Solo på høyrekanten i neste kamp. Kleiven er ingen kantspiller.
På hjemmebane? Mot et lag som hadde fått juling av Lyn når som helst hvor som helst? Dette er ikke noe fremskritt - bare mer av det gutta har holdt på med i ukesvis nå. feilpasninger, planløshet, mangel på løp, dårlig kondis, skader og en presset tørum som ikke skjønner bæret.
Slapp av, var bare et forsøk på å være morsom ;-)
Brann spilte en veldig dårlig kamp, og vi hadde vunnet om vi hadde hatt samme formen som tidligere i sesongen. Var en rimelig tett kamp, så uavgjort hadde ikke vært noe å si på. Vi viser noen tendenser i 1. omgang, men det er fremdeles mange feilpasninger og rare valg ja.
Oladapo var oppløftende i 1. omgang, men i 2. omgang er han helt på bærtur, og ser seg ikke over skulderen en gang. Han er mange ganger malplassert og følger ikke med. Han må ha vist seg frem på en helt annen måte på trening, for jeg synes han har spilt særdeles middelmådig alle gangene han har spilt.
Kleiven har heller ikke nivået inne. Synes det er underlig at han er en av nøkkelspillerne på U21. Vet at han spilte i uvant situasjon i dag, men viser ikke at det bor fotball i ham.
Borgersen er bra i dag, samme er Branko. Stokkelien blir fryktelig veik i dueller, men var generelt svært få som viste seg frem i dag.
ja vi burde vunnet mot ett middels Brannlag. nettopp kommet hjem fra kampen og det er litt surt ja. var strået vassxere enn Brann i 1 omg men det røynet på med krefter utover i kampen og Brann vinner vel fortjent alt i alt. men fra tribuneplas så det ut som at vi ble snytt for straffe. 1 i 1 omg som så ut som hands og Goodson i 2 omg men får jo ikke noe reprise på sør arena.
Espen K G
30-08-2009, 22:16
men fra tribuneplas så det ut som at vi ble snytt for straffe. 1 i 1 omg som så ut som hands og Goodson i 2 omg men får jo ikke noe reprise på sør arena.
Handsen var utenfor 16m, så det hadde vært frispark. Den var rimelig klar i hvert fall.
Straffen mot Goodson var helt identisk den Hulsker får gult kort på, så du er ikke eneste som føler deg snytt der :(
ja vi burde vunnet mot ett middels Brannlag. nettopp kommet hjem fra kampen og det er litt surt ja. var strået vassxere enn Brann i 1 omg men det røynet på med krefter utover i kampen og Brann vinner vel fortjent alt i alt. men fra tribuneplas så det ut som at vi ble snytt for straffe. 1 i 1 omg som så ut som hands og Goodson i 2 omg men får jo ikke noe reprise på sør arena.
Om det er handsen til Fakiri du tenker på, var det klar hands, men det var utenfor 16-meteren.
Dommeren gjorde mye rart, men jevnet seg egentlig ut, så dommeren var ikke utslagsgivende i dag.
doppelt gemoppelt
30-08-2009, 22:20
Vi skaper 2 målsjanser på hjemmebane.
Ellers kan jeg telle 2 forsøk med løskrutt.
Elendige innlegg å fremspill og savnet av Bolanos og de gang på gang presise innleggene som ALTID blir farlige er et STORT savn idag.
Flere falige krossere og balltap som gir brann kontringer.
Hvis noen mener dette var oppløftende og en forbedring så tar de skammelig feil.
Feilpasningene er der.
Enkle ball tap
Dårlig rytme forover(Som gjenspeiles av elendige pasninger som ødlegger rytmen)
Siste touch/pasning som skapende målsjanse.
Urytmisk og rotete match desverre så det er all grunn til å be om bedre tider.
Noe oppløftende er at vi er krigere bak igjen og relativt greit med i dueller og faller greit av når brann kommer.
Hadde spissene våre skudd på mål i det hele tatt idag???
Espen K G
30-08-2009, 22:28
Hadde spissene våre skudd på mål i det hele tatt idag???
Tror Stokkelien hadde ett, men det var fra 30m og langt fra farlig :(
Må være en av de gøyeste kampene i år i alle fall, fantastisk herlig tribuneliv. Absolutt herlig liv og et herlig trøkk gjennom stort sett hele kampen. Flott jobba gutta!
Stig Hornnes
30-08-2009, 22:46
Rytmen i Start-laget er borte og de sentrale spillerne fra vårsesongen er helt ute av form. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor de er så inni helvete dårlige i pasningsspillet. Men men, det kunne likegodt blitt poeng i kveld, Brann skaper jo veldig lite. Dette var en dårlig kamp av to dårlige lag, og det føyer seg inn i rekken av dårlige kamper fra TL i år. Svakeste sesongen i TL på mange år, og det skal Start være glade for.
http://www.norskefans.com/norge/artikel.asp?id=35879
aljahnsen
30-08-2009, 22:47
Sykt bra liv på feltet idag, trøkk gjennom hele kampen. Fantastisk jobbet folkens, dette var steike så gøy. Tross tap..
Joda, på tribunen klaffet det i dag.
Men Start er og blir en skygge av seg selv. Utrolig kjedelig kamp, elendig fra begge lag.
Hva er det med Start og pasningskvalitet? Vi så det i Drammen i første runde, og med unntak av noen storkamper har det vært Starts varemerke i år: Elendige pasninger uten mål og mening. Kun med myggen på banen klarte laget slå pasninger med adresse.
Dagens utgave minner meg om flaskepost. Håper den når frem til noen.
Kan trekke frem enkeltspillere som gjorde en og annen småfeil i dag, men den største feilen er at pasningene enten er for lette å lese, eller rett og slett bommer.
En annen feil i angrep er viljen til å helst skulle drible seg så tett inn i forsvaret som mulig.
Når da Start gang på gang ødelegger gode muligheter med et håpløst pasningsspill så ser det ut til at gutta gir opp. Duellspillet er tannløst, og når kontringene da strømmer på så rakner forsvaret helt.
Hvor mange mål har Start sluppet inn pga markeringssvikt innen 16-meteren? Det er ikke få!
Så to ting å jobbe med, som har vært fatalt feil hele sesongen:
- Pasninger i hytt og pine, uten adresse, og uten kreativitet
- Et forsvar som uansett komposisjon rakner på alt som er av innlegg eller dødballer.
Hvis noen ser et lyspunkt i å tape "kun" med ett mål i denne kampen, så snarere tvert i mot. Det var et særdeles dårlig Brannlag som sørget for at det ble slik. Eneste lyspunkt var at Goodsen klarte å ta ut Huseklepp, og det reddet oss nok for 2-3 ekstra baklengs.
AndersH.
30-08-2009, 23:53
Høie - 3 - Svake utspill og svært usikker med føttene.
Oluf - 3 - Grusom markeringssvikt, fantastisk grusomt og urutinert å ikke klare å følge Sævarsson.
Ellers solid.
Goodson - 5 - God kontroll på Huseklepp og filme-Gustav. Lekent.
Borgersen - 5 - Solid kamp. Trygg og sikker.
Milicevic - 4 - For lite villig til å gå fremover. Grei kontroll på usynlige Solli.
Kleiven - 3 - Svak. Gjør det stort sett elendig. Ja takk til Morten Hæstad.
Fevang - 3 - Usynlig. Bedre i "mellomrommet".
Bruer - 3 - Et par grusomme pasninger. Gjør sikkert en god jobb som stabilisator og dekker sikkert mye viktig rom, men sender utrolig med feilpasninger.
Børufsen - 5 - Svært solid. Jobber godt. Elendig foran mål.
Stokkelien - 3 - Usynlig. Løper en del.
Hulsker - 4 - Vinner dueller til ingen nytte. Nesten på tretallet i og med at han knapt løper noe.
AndersH.
30-08-2009, 23:58
Hva er det Staberg har imot start. Må først markere seg med gult mot Hulsker, men når en helt identisk situasjon oppstår motsatt er det selvsagt ingenting. Ville sett annerledes ut om Start hadde scoret først på noe Staberg allerede hadde demonstrert at det skulle blåses og gis gult kort på. Han har vært fordømt dårlig de andre kampene i år. Når det er sagt, så vr det mange dårlige i gult også.
Meget enig. Staberg var grusom. Men så skal jo hovedkampen vinnes av rette laget; enten RBK, VIF eller Brann, så han gjør vel som han skal. Korrupte tulling av en pipeblåser.
Hulsker blir snytt for minst ett straffe, og så har vi handsen i første omgang. Merkelig Hulsker får gult. Da er alt gult.
Staberg bør finne seg noe annet å gjøre.
frankieboy
31-08-2009, 00:26
Hvis noen mener dette var oppløftende og en forbedring så tar de skammelig feil.
Feilpasningene er der.
Enkle ball tap
Dårlig rytme forover(Som gjenspeiles av elendige pasninger som ødlegger rytmen)
Siste touch/pasning som skapende målsjanse.
Urytmisk og rotete match desverre så det er all grunn til å be om bedre tider.
Noe oppløftende er at vi er krigere bak igjen og relativt greit med i dueller og faller greit av når brann kommer.
Er mulig jeg skiller meg kraftig ut her, men jeg mener det var en klar fremgang i forhold til kampen mot Lyn, og hadde vi hatt samme innsats mot Lyn, saa hadde vi iallefall tatt poeng!
JA, vi har mye aa gaa paa i forhold til tidligere i sesongen, men da overpresterte vi, og ble undervudert og vi hadde flere spillere i form.
Naa, er disse karene ute av form, og vi viser at vi sliter veldig med en tynn stall. Hoyresiden, som normalt har vaert vaar beste maatte jo byttes ut, og det er klart at vi merker at vi mangler Hunter/Bolanos i dag. (Selv om baade Ola og Kleiven klarte seg brukbart)
At vi spiller helt jevnt med Brann er faktisk ganske bra. Brann har paa papiret et veldig mye bedre lag enn oss, og de har profiler i alle ledd, og en av Tippeligaens farligste spisspar i Gustavinho og Huseklepp. At vi klarer aa noytralisere disse er bra, og hadde dommeren vaert konsekvent saa hadde vi faatt straffe da Goodson ble albuet i Branns 16-meter. Hadde vi tatt ledelsen, saa er det gode sjanser for at vi hadde vunnet kampen, og jeg vil da paastaa at pipa hadde faatt en helt annen lyd her inne. Naar Brann derimot tar ledelsen, og legger seg bakpaa saa sliter vi veldig...
I tillegg er vi best i 1.omg og har bl.a et angrep i toppklassen da Hulsker brenner ballen 10 meter utenfor etter nydelig klikk-klakk spill.
Ja, vi har daarlig pasningskvalitet og sliter offensivt, men kampen i dag viser at vi faar sjanser, og med et stort sett patent forsvar mot et saapass bra lag som Brann saa er det ingen som helst grunn til aa svartmale situasjonen.
Esben Borufsen var veldig bra i dag, og viser bra fart og bra innlegg og det er bare marginer som gjor at han ikke gir oss ledelsen i 1.omg. Ola klarte seg mye bedre enn forventet (paa tross av markeringsvikten ved maalet) og jeg synes forsvaret samt Petter Bruer var bra!
Vi sliter som sagt offensivt og det er der vi maa fokusere de neste 2 ukene fQr den utrolig viktige kampen mot Bodo/Glimt. Det er en kamp vi ikke bQr tape, og klarer vi 1 poeng der saa vil jeg tro at plassen er reddet!
Oppsummering: Mye aa gaa paa, men en klar forbedring fra sist mot et Brann-lag som har slitt i det siste, men som har mye bra spillere!
Og til slutt: FENOMENAL innsats fra Menigheden! Fortjent at spillerne kommer bort og takker etter kampen, selv etter tap....
Millonarios
31-08-2009, 00:31
Kleiven har heller ikke nivået inne. Synes det er underlig at han er en av nøkkelspillerne på U21. Vet at han spilte i uvant situasjon i dag, men viser ikke at det bor fotball i ham.
Jeg mener det bor svært mye fotball inne i Kleiven, men han klarer overhodet ikke få det ut på A-laget. Jeg har sett han vært dominerende mot god internasjonal motstand på U21-landslaget. Håper inderlig han får prøve seg som enten offensiv midtbane eller sentralt i de neste kampene. Om ikke er jeg redd Kleiven trenger et miljøskifte i en ny klubb for å blomstre ut. Et av få Start-talenter som har gode basisferdigheter, og ikke bare innsats og tæl.
Ser at spissene får 4 på børsen. De fyrer jo ikke av skudd på mål i 90 min. Hva er det de belønnes for? Løping? Snakker vi om friidrett?
Meget enig. Staberg var grusom. Men så skal jo hovedkampen vinnes av rette laget; enten RBK, VIF eller Brann, så han gjør vel som han skal. Korrupte tulling av en pipeblåser.
Hulsker blir snytt for minst ett straffe, og så har vi handsen i første omgang. Merkelig Hulsker får gult. Da er alt gult.
kan jo ikke skylde på dommeren i dag, Start var elendige
Må være en av de gøyeste kampene i år i alle fall, fantastisk herlig tribuneliv. Absolutt herlig liv og et herlig trøkk gjennom stort sett hele kampen. Flott jobba gutta!
Øyvind Alsaker sa når han leste opp tlf.nr til bestemannsprisen at den prisen burde gå til menigheden.
Stig Remnes
31-08-2009, 09:51
Ja en skandale. Han snøyt Brann for en soleklar straffe i andre omgang. Drakta til Brann spilleren stod som et seil.
Giovanni
31-08-2009, 09:58
eneste positive fra denne kampen er at stopperduoen virker mer trygg med Goodson - Borgersen enn noen annen kombinasjon. Så får håpe at med mindre de er skadet eller karantene, at det forblir sånn... så slipper vi kanskje alt i mellom 4-8 mål i ræva.
utover det så var det ikke så jævla mye positivt. at det nå kun fins to rene spisser i troppen er en total jævla skandale. Aram burde aldri vært sluppet. Verken Stokkelien eller Hulsker viser noen spesiell form for tiden, og da mener jeg at Aram kunne fått prøvd seg.
Det blir for puslete framover, mangler en klar lederfigur.
Bortsett fra de første 15 var dette bekmørkt.
Staberg var jevnt dårlig begge veier.
Start var ræva, Brann var ræva, norsk fotball og tippeliga holder et historisk bunnivå!!!
Til du som mener at gårsdagens spill hadde holdt til seier mot Lyn, er totalt blind for hvor jævla dårlig kvalitet det var på kampen i går. De hadde spist Start levende!
Alladin Sane
31-08-2009, 12:03
Start-Brann var ikke noe fyrverkeri, men det var tross alt en rimelig jevn batalje som like gjerne kunne endt uavgjort eller med Startseier. Det er i seg selv et lyspunkt.
Jeg tror Start hadde hatt mest å tape på en åpen hawaii-preget kamp slik laget har hatt for vane å spille den siste tiden. Huseklepp og Gustavino er ikke Startforsvarets drømmemotstandere, og ville nok tatt langt bedre vare på sjansene enn hva Fredrikstad gjorde i forrige hjemmekamp. Jeg mener derfor at Tørum valgte riktig taktikk.
I vår pratet alle om behovet for en ny venstreving. Nå er Børufsen beste offensive spiller. Alle offensive nøkkelspillere er ute av form. Bolanos og Owello sågar ute av laget. Dermed må Start sende alle mann i angrep for å skape sjanser. Dette skaper mer sjanser mot all den tid rytme, pasningskvalitet og ballbehandling ikke er i nærheten av vårens nivå. Da er det bedre å satse på stillingskrig og dødballer.
Jeg synes forøvrig Borgersen sto frem som Starts beste spiller i går. Bruer vant mange avgjørende dueller på midten, og Børufsen var frisk i første omgang. Ola klarte seg også bra på backen selv om målet var hans. Dog spilte han mot en spiller som i følge kommentator Alsaker er 60% bedre på høyrekanten enn på venstre, og som jo heller ikke er noe førstevalg på høyrekanten, så Ola kunne neppe fått enklere motstand.
Håpet er at Start bygger videre på kynismen inn mot kampen i Bodø. Fortsetter med Borgersen i midtforsvaret og Hulsker på topp. Stokkelien er best som innbytter på bortebane.
Start-Brann var ikke noe fyrverkeri
Var i alle fall det før kampen :icon_mrgreen: Så dere hvor fornøyde spillerne var når vi sang under oppvarminga? Hele gjengen kom jo bort og applauderte oss!
AndersH.
31-08-2009, 12:48
Start var elendige
De var ikke allverdens, nei. Gøtta var svært solide defensive, riktignok - men offensivt var det passivt som aldri før. Som å se Odd eller Strømsgodset spille.
De var ikke allverdens, nei. Gøtta var svært solide defensive, riktignok - men offensivt var det passivt som aldri før. Som å se Odd eller Strømsgodset spille.
Synes ikke første omgang er så allverdens dårlig, aggressive i midtbaneleddet og kommer til en god del gode angrep og dødballer.
frankieboy
31-08-2009, 14:14
Til du som mener at gårsdagens spill hadde holdt til seier mot Lyn, er totalt blind for hvor jævla dårlig kvalitet det var på kampen i går. De hadde spist Start levende!
Hvis det er meg du sikter til, saa mente jeg at Start hadde tatt poeng mot Lyn hvis de hadde hatt samme innsats som i gaar og det staar jeg ennaa for! 1.omg var Start best og burde ledet, selv om det ikke ble skapt mange sjanser.. Mot Lyn hadde vi ikke innsats og trodde vi kunne vinne uten aa kjempe. Defensivt var det bra i gaar, og derfor tror jeg vi hadde klart minst 1 poeng mot Lyn hadde vi vist samme innsats paa Ullevaal! Hvis du tror noe annet Giovanni, saa er det din sak og svar faar vi aldri!
Ser forresten ogsaa at Start-spillerne ogsaa mener at det var klar fremgang i forhold til kampen mot Lyn...
Startgass
31-08-2009, 15:59
En ting jeg er sikker på er at,hvis ikke vi i Menigheden hadde synget og laget sånn liv på stadioen som igår så hadde nok Brann vunnet med flere mål.
Gårsdagens beste startspiller i mine øyne er Høie.
-Han holder Start inne i kampen,etter et par fantastiske redninger,men av og til så tar han seg alt for god tid,noe som vi har sett et par ganger før.
Må bare gi et pluss for Hulsker+ så en gang at han løp etter ballen,ellers bare minuser for han.
Fevang,skjønner ikke hvorfor du spiller nesten skadet vær kamp.
Visdomsord
01-09-2009, 00:07
eneste positive fra denne kampen er at stopperduoen virker mer trygg med Goodson - Borgersen enn noen annen kombinasjon.
Så enig så enig så hva har egentlig fått Tørum til å gjøre noe annet (også når både Borgersen og Goodson begge har vært klare)? Det er noe mer trygt over de 2, noe mer sammhandling og riktig press og hvis en ser hvem som spiller når stortapene kommer...
Dette sprer seg til de andre.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.