Se full versjon : Bodø/Glimt - Start (kamptråd)
frankieboy
29-08-2009, 14:53
Tid: Søndag 13.September kl. 1800
Sted: Aspmyra (kunstgress)
Tur: Ikke organisert...
--------------------------------------------------------------------------
Skrekk og gru. Ny bortekamp.. Med tanke på hva Start har prestert i endel av de siste bortekampene, så er det også grunn til å frykte denne kampen. Samtidig leverte vi en god bortekamp mot Odd Grenland, så vi vet vi kan...
La oss først kikke litt på kortsituasjonen og eventuelle karantener:
Hos Start så må Bolanos sone sin siste kamp etter utvisningen mot Lyn.
Ellers så er det bare Owello og Branco som er i faresonen når det gjelder antall gule kort.
Start spiller søndag kl. 2000 mot Brann hvis noen ikke skulle ha fått det med seg.. :-)
Glimt spiller søndag kl.1800 borte mot Aalesund og har også kun 2 spillere i faresonen:
- Akwasi Oduro (4 gule)
- Thiago Martins (2 gule)
Tar vi en titt på tabellen før kampene denne runden så ligger Start på 6.plass med 32 poeng - 7 poeng bak Odd på 3.plass og 3 poeng bak Stabæk på 4.plass. Start har en målforskjell på utrolige 40-42 og har med det sluppet inn klart flest mål i Tippeligaen...
Glimt ligger veldig utsatt til på en 13.plass med 23 poeng. Kun 3 poeng over SIF på direkte nedrykk (15.plass) og 1 poeng over FFK på kvalikplass. Målforskjellen er 23-40 og dermed braker de to eneste lagene som har sluppet inn over 40 scoringer sammen.. (Kan bli målrikt..)
Glimt vant forrige runde 2-0 mot Viking (hjemme) mens Start som kjent ble feid av banen av "nedrykksklare" Lyn... De er faktisk brukbare på hjemmebane og har 5-2-4 og har 13-15 i målforskjell. Laget ligger dermed på en 10.plass på hjemmetabellen.
Start ligger utrolig nok på en 7.plass på bortetabellen men det skyldes at alle lagene bortsett fra RBK og Molde er svake borte. Start har 3-3-5 men har en begredelig målforskjell på bortebane med 15-29. Hele 17 av disse har dog kommet i katastrofekampene mot Stabæk, Molde og Lyn...
Ser vi på sjansestatistiskken så ligger Start ennå høyt her med 114 sjanser (4.plass) mens Bodø/Glimt ligger desidert sist med usle 59 skapte sjanser...Når det gjelder sjanser imot, å ligger Start på 11.plass med 108 skapte sjanser for motstanderlaget. Glimt ligger her nest sist med 117 målsjanser i mot.
Tar vi en titt på motstander Bodø/Glimt så er deres beste spiller til nå denne sesongen (VG-børsen) Pavel Londak (keeper) med et snitt på 4.90 mens toppscoreren deres er Stig Johansen med 5 scoringer.
Ellers så er det verdt å merke seg at Glimt er eneste lag som ikke har fått straffespark denne sesongen og de er også det laget som lekker mest bakover i 2.omg. Hele 27 baklengsmål har de sluppet inn de siste 45 minuttene. Start har i samme tidsrom scoret 24 ganger...
Det var litt tall og statistikker. Dette er som sagt regnet ut før Start spiller mot Brann og Glimt skal til Aalesund så vi kan fokusere på de kampene først, og så kan vi i tillegg følge med og se om noen av lagene får noen karantener.
På tide at Start viser at de kan spille fotball også borte!!
Ole Gilboe Hermansen
29-08-2009, 18:08
Jeg skal opp til kampen og jeg forventer en mye bedre innsats og vilje enn i Molde og i Oslo sist.
frankieboy
30-08-2009, 19:45
Thiago Martins fikk i dag sitt 3.gule kort og får ikke spille mot Start...
Helt greit det...
frankieboy
30-08-2009, 23:47
Og Branco fikk gult hos Start og faar heller ikke spille denne kampen...
Da blir det nok Vikstol paa venstreback i denne kampen!
Store Tå
02-09-2009, 19:19
Glimts kaptein skadet i seks uker...
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article149410.ece
Det er jo ikke noe superlag vi møter, med kapteinen skadet og toppspissen i karantene, så spennende å se om Start klarer å by dem litt motstand.
Vi vant 4-0 sist så om vi taper nå vil jeg si det er noe dramatisk som har skjedd med laget vårt. Synes vi har spilt elendig de siste kampene, på tide å vise oss frem!
Glimt har ikke fått straffespark denne sesongen. Vel da kommer de til å få mot Start. Alle kjipe statistikker ryker når man måter Start!
jbakkemoen
08-09-2009, 21:50
Vi e nå noen ihugga startsupportere som bor her oppe i Bodø og har gleda oss til kampen lenge.
Er det noen andre som leser her inne som har tenkt seg på kamp? da må man kanskje møtes og sånt før kamp.
selv om vi e få skal vi gjøre vårt for å skaffe liv,vi klarte d i 2005, da klarer vi d i 2009 også
Startgass
08-09-2009, 23:30
Hvor mange er dere?,om jeg får spørre:icon_question:
jbakkemoen
09-09-2009, 10:15
Nei vi får da se hvor mange som dukker opp. Vi var vel kanskje 50 her sist start spilte, da reiste noen (inkludert meg selv fra k.sand) å opp. vil anbefale flere å gjøre d, er artig å reise på bortekamp. Vi få som skal på kampen skal ihvertfall gjøre vårt for at laget vinner
StartGutten
09-09-2009, 17:00
Jeg har tenkt meg oppover å reiser med fly fra gardermoen på fredag..noen som vet om start supporterene skal møtes før kamp på søndagen?:)
jbakkemoen
09-09-2009, 19:30
Det er jo ikke store plassen i Bodø å treffes for startsupportere her oppe, Bodø har jo ikke noen supporterpub. men Wembley er et bra sted, d e kort vei te stadion, og vi kommer til å gå der, så alle andre må gjerne komme
doppelt gemoppelt
10-09-2009, 15:42
..En kamp jeg ikke vil mene eller tro noen ting om.
Alt kan vel bare bli bedere en de siste kampene!!
Ole Gilboe Hermansen
12-09-2009, 08:34
Da går turen snart med fly opp til Bodø. Nå er jeg sulteforet på en meget solid kamp med klare sifrer når det gjelder seier.
aljahnsen
12-09-2009, 16:35
På tide med en borteseier igjen, hadde smakt godt med seier over Bodø/Glimt.
Kom igjen gutta..
Tankcenter
13-09-2009, 07:37
Må innrømme at gløden har dabbet litt, det tror jeg gjelder både publikum og lag, beklagligvis. Selvfølgelig håper og tror jeg på seier i Bodø, det hadde vært så godt, vi har jo ikke vært så godt vant i det siste. Vi går for SEIER!!
Må innrømme at jeg mangler trua. Bodø-Glimt har vist formstigning hjemme, noe man ikke kan beskylde Start for... Det er et lag vi skal slå (på papiret og med tanke på forrige møte), men...
Forrige gang jeg var like skeptisk før en bortekamp var mot Odd. Får håpe at det er et godt tegn:)
fishkillen
13-09-2009, 14:02
Er spent på kampen. Tror vi skal få det tøft i nord. Vi må helt klart spille bedre enn hva vi har gjort de siste to mnd.
Spennende å se om Vikestøl gjør nok en solid kamp. Han var meget god da han kom inn mot Molde.
Lykke til folkens. Heia Start.
Laget mot Bodø/Glimt
Knut Tørum har mannskapet klart. Rolf Daniel Vikstøl debuterer fra start i Tippeligaen.
I mål: Kenneth Høie
Bak: Rolf Daniel Vikstøl, Bård Borgersen, Clarence Goodson, Hunter Freeman
Midten: Espen Børufsen, Petter Bruer Hanssen, Solomon Owello, Christer Kleiven
Mellomrommet: Geir Ludvig Fevang
På topp: Mads Stokkelien
----------------------------------
Igjen gjør Tørum to taktiske blundere i forhold til laguttaket mener jeg:
- Christer Kleiven er ingen ving. Hvorfor ikke Starte med Morten Hæstad?
- Gang på gang på gang får Owello tillit. Når skal han levere en god kamp? Benken neste.
Jeg håper Hunter har en god kamp, noe som betyr at han leverer mange gode crossere etter gode løp, ellers kommer dette kanskje til å bli en trist kamp uten innlegg fra Start-laget. Håper også at Børre har en god kamp.
aljahnsen
13-09-2009, 16:14
Morten må levere på trening for å kunne få tillit som de andre, Kleiven og Solo har vært i slaget på trening i det siste. Christer har også vært veldig solid på andrelaget.
Spennende lagoppstilling, tror på seier i dag.
Hulsker har vært for dårlig i det siste, rett og slett. Dermed er benken fullt fortjent, så får han heller komme inn fly forbanna og putte et par :p
God kamp folkens ;)
AndersH.
13-09-2009, 17:20
Skuffende at Hulsker blir vraket.
Men vi bør slå Bodø/Glimt.
Håper på en bra kamp fra vår side. Håper Rolf blir helt.
AndersH.
13-09-2009, 17:33
Rart ikke Kleiven får spille sentralt.
Midtbanen skulle vært slik:
Hæstad - Bruer - Kleiven - Børufsen
Enig AndersH.
Helvete! Jeg blir uvel hver gang jeg ser de blå bortedraktene!
Blå drakter = ofte tap. La guttene motbevise det i dag.
Store Tå
13-09-2009, 18:11
Synes Owello har begynt ok. Kanskje har han funnet tilbake toppformen. Ser ut som det var riktig av Tørum å la ham starte.
Start er ikke et lag som skal slå langt. Nå blir jeg forbanna.
Gi meg kantspill og innlegg!
frankieboy
13-09-2009, 18:21
Igjen gjør Tørum to taktiske blundere i forhold til laguttaket mener jeg:
- Gang på gang på gang får Owello tillit. Når skal han levere en god kamp? Benken neste.
Jeg synes Owello har vært en av våre beste til nå. Vi vet han kan, og med selvtillit burde han være selvskreven på laget. Jeg synes det er riktig å bruke Owello, etter at han fikk smake benken littegrann.
Jeg synes Owello har vært en av våre beste til nå. Vi vet han kan, og med selvtillit burde han være selvskreven på laget. Jeg synes det er riktig å bruke Owello, etter at han fikk smake benken littegrann.
Ja, i dag har han vært ganske bra, noe som er gledelig.
frankieboy
13-09-2009, 18:31
Skulle Start hatt straffe da Baard Borgersen ble dytta med strake armer i feltet?
Hadde nok blitt frispark andre steder paa banen......
Årets kjedeligste omgang. Vi har kontroll defensivt (bare Høie vasker vekk såpa fra hanskene), men det skulle faen meg bare mangle mot dette møkkalaget. Skaper ingenting, og spillerne jogger rundt der som de har gjort de sist kampene. Blir vi ikke bedre i 2.omgang kommer vi til å tape stort, for Bodø-Glimt kan umulig være like dårlig i 2.omgang...?
+ til Vikstøl. Starts beste til nå
Skulle ha vært straffe på den siste situasjonen med Goodson, uansett er vi altfor tamme, det offensive spillet har gått helt i stå i høst og det irriterer meg at løpene i bakrom ikke kommer, ikke tør vi utfordre på kantene heller, dette er rett og slett feig fotball fra Tørum, og jeg liker det ikke.
Store Tå
13-09-2009, 18:52
Helt OK å spille feigt på bortebane etter tre håpløse bortekamper.
Særlig er det lov i første omgang.
Hvis det fortsatt står 0-0 når det er ti minutter igjen, kan en heller satse litt mer. Tre poeng er jo langt bedre enn ett. Men forhåpentligvis vil Glimt satse litt mer før den tid, noe som kan gi gode overgangsmuligheter.
aljahnsen
13-09-2009, 18:53
Håper helt klart på en bedre andre omgang, og at Start blir mer ivrige etter å gå i angrep og spille offensiv fotball.
Tipper at Hulken kommer inn å sikrer seieren i dag.
frankieboy
13-09-2009, 18:58
Helt OK å spille feigt på bortebane etter tre håpløse bortekamper.
Særlig er det lov i første omgang.
Hvis det fortsatt står 0-0 når det er ti minutter igjen, kan en heller satse litt mer. Tre poeng er jo langt bedre enn ett. Men forhåpentligvis vil Glimt satse litt mer før den tid, noe som kan gi gode overgangsmuligheter.
Vil heller tro at jo lenger ut vi kommer i kampen - jo mer vil Glimt satse. De trenger 3 poeng mer enn oss, og hvis de blir mer offensive, saa kan vi kanskje kontre inn et maal eller to..
La oss spille paa det trygge, saa vil vi faa sjanser etterhvert!!
frankieboy
13-09-2009, 19:07
Vi har aapnet bra i 2.omg, og Owello fortsetter aa spille bra. Smaa marginer som gjor at vi ikke har scoret til naa.
KOM IGJEN!!!
Store Tå
13-09-2009, 19:14
Synes Owello var bedre i første.
Synes det er på tide å få inn Hulken. Fevang kan ta Owellos plass.
Synes vi spiller dårlig rett og slett, inn med Hulsker, blir mer pondus med to spisser.
Start fortsetter å være de hjelpesløses hjelper.
Roy_Keane
13-09-2009, 19:17
helvete altså, tørum er så jævla feig. dette er den gråeste og kjedeligste start kampen jeg noengang har sett, 1 målsjangse etter 60 min? kleiven suger som ving, stokkelien er ute av form, få nå inn hæstad og hulsker i ei jævla fart.
faen altså
Der måtte det komme ja, blir bare oppgitt, for dette spillet er fullstendig uakseptabelt, ingen guts, ingen vilje, feigt og pinglete.
Jævla tull å forsvare seg til tap mot Glimt.
Vi får for at vi er så jævla feige...
Å gå inn for 0-0 i en kamp nytter ikke for et lag som har sluppet inn flest mål i Tippeligaen. Fint om noen kunne forklart dette for Tørum og laget
Roy_Keane
13-09-2009, 19:19
tåpelig bytte.... hva faen gjør kleiven på banen?
Pinlig.
Er helt utrolig hvor kjedelig dette laget er for tida.
Fevang jogger forbi ballen, bruer hansen løper med ryggen mot motstanderens mål, børulfsen har lært seg et handbevegelsemove for å ikke overraske motstandern.
Og joda. I dag prøver vi å spille på 0-0.
HALLO!
Bjørn Ove Norlan....
13-09-2009, 19:22
alle bånnlaga vinner denne runden,er ikke helt trygg på at
32 poeng holder oss unna kvalikkplassen.......
har ikke så stor tro på veldig mange poeng resten av sesongen
ja kan kansje bli skummelt aliavell
Dette er det verste jeg noensinne har sett av en fotballkamp i tippeligaen noensinne. Start spiller utrolig elendig, og B/G er nesten like dårlige...
Det er INGEN bevegelse. Ballfører har INGEN alternativer når alle står stille..
Jeg er så irritert at jeg tror jeg skal slutte å skrive nå...
herregud for et møkkalag vi har!!!!!!!!!!!!
Herregud, dette er pinlig, hva i helvete er det som foregår inne i hauet på disse nautene.
Fevang må ta ansvar, hele mannen lukter resignasjon.
Store Tå
13-09-2009, 19:36
Vikstøl!!!!!!!!!!!!
Roy_Keane
13-09-2009, 19:37
haha, VIKSTØL
fantastisk.
KJØR PÅ NÅ!!!!!!
VIL ha 3 poeng.
JAA, Vikstøl tar ansvar mens de andre feiler. Bra GUTT.
Fullstendig ufortjent, men vi må jo ta det vi kan få...
Roy_Keane
13-09-2009, 19:38
men, en U passer svært dårlig inn på min odds kupong, gi meg et MÅL
Store Tå
13-09-2009, 19:45
Et svært viktig poeng.
Nå blir det vanskelig for Glimt å ta igjen Start. I så fall må de ta poeng mot mange andre lag som ligger bak Start på tabellen.
Gøy for Vikstøl, men skremmende at det er nykommerne (Vikstøl+Stokkelien) som må trø til for Start i år.
1-1 er helt greit i en kamp hvor begge lag egentlig er for dårlige til å skape skikkelige sjanser. Bodøglimt nærmest, Start håpløst tamme.
Savner det lille ekstra hos Start. Finner liksom ingen plan for spillet. Det blir tannløst og litt sånn uplanlagt virker det som. Ingen som stikker seg frem for å gjøre det lille ekstra, ingen som står frem med solid innsats. Det er liksom fotball sånn på det jevne. Ingen kjempestore feil, men heller ingen kreativitet eller guts.
Start fremstår pr idag som dritkjedelig, og jeg må si det er en lidelse å se på for tiden.
Men godt med et poeng. På bortebane er vel det over all forventning.
Tam kamp av begge lag. Bodø glimt skaper bittelitt mer enn start. Men det som skremmer meg er hvor utrolig defensivt vi gikk til verks, spesielt på store overgangsmuligheter. Selvom vi har en defensiv instilling så må jo PBH osv sette full fart når det er masse rom fremover.
Kleiven og Hæstad var rævva idag. Eneste hæstad gjorde bra var det ene løpet, men latterlig at han ikke klarer å stikke ut hodet og sette den i mål.
Vikstøl var veldig lite med fremover, og gjemte seg hele tiden bort etter han hadde gitt fra seg ballen. Men defensivt var han grei men lot det glippe et par ganger. Men kjempeartig at han fikk et viktig mål da :)
Owello var dagens beste, og det ser virkelig ut som at han har fått tilbake frekvensen og utholdenheten som han har manglet etter skaden! Kjempepositivt! Får håpe han får bli mer med offensivt neste hjemmekamp. :)
Goodson var som vanlig god og trygg og en klar dagens 2. beste.
Ola hadde et bra innhopp.
Alt i alt så var det en ok defensiv kamp men veldig dårlig offensivt... Håper de satser mye mye mye mer offensivt neste kamp når både bolanos og branco er tilbake!
Må også legge til at jeg håper goodson kan få kapteinsbindet. Fevang virker ikke som en leder i det hele tatt
Problemet er vel at så godt som alle er ute av form. Start er ikke bedre enn at hvis et par-tre mann er under pari, lider hele laget...
Men å legge seg bakpå og satse på 0-0 etter at vi har Tippeligaens dårligste forsvar målt i antall baklengs og mot et av ligaens dårligste lag er vel neppe veien å gå...?
Bra Vikstøl
DayWalker
13-09-2009, 20:05
Jeg vet ikke hvs som irriterer meg medt i dag, det står mellom selve kampen eller gliset til Tørum etter kamp hvor han snakker om positive opplevelser.
Positive opplevelser for faen?!? Er Tørum høy på ett eller annet? Dette burde han svare for seg på supportermøtet til torsdag! Stadig fliring og glising i media etter ræva prestasjoner.
Men å legge seg bakpå og satse på 0-0 etter at vi har Tippeligaens dårligste forsvar målt i antall baklengs og mot et av ligaens dårligste lag er vel neppe veien å gå...?
Poenget er jo å få trygghet i forsvaret ettersom det har vært så dårlig. Og det er jo ikke bare forsvaret som skal forsvare. Om midtbanen ikke hjelper og/eller jobber dårlig så vil det uansett komme masse mål imot selvom forsvaret er godt;)
Store Tå
13-09-2009, 20:10
Jeg vet ikke hvs som irriterer meg medt i dag, det står mellom selve kampen eller gliset til Tørum etter kamp hvor han snakker om positive opplevelser.
Positive opplevelser for faen?!? Er Tørum høy på ett eller annet? Dette burde han svare for seg på supportermøtet til torsdag! Stadig fliring og glising i media etter ræva prestasjoner.
Hvordan ville du motivert spillerne til de siste seks kampene? Skjelt de ut i pressen som Rekdal eller gitt de en hårføner som Nordli?
Jeg synes Tørum var nyansert, i overkant postiv rent objektivt sett, men det mener jeg er fornuftig med tanke på hvordan sesongen har forløpt.
DayWalker
13-09-2009, 20:14
Jeg savner litt råskap hos Tørum og litt mindre snillisme. Personlig hadde jeg gått for en hårføner for ganske mange kamper tilbake, dette var ræva!
At spillerne får lønn for dette burde være motivasjon nok.
Oi en ting jeg glemte å nevne: Dommern var RÆVVA. Eneste gode avgjørelsen gjennom hele kampen var det gule kortet for den klare filminga. Ellers så hadde han mange dårlige avgjørelser inkludert den ene der ballen ble snappet opp fra keepern som ikke hadde kontroll over den i det hele tatt (hadde sannsynligvis blitt mål) og da glimt spillern klatret helt syk på ryggen til goodson og trykker han ned i en duell innenfor 16 meteren.
Bård Larsen
13-09-2009, 21:06
Greit med poeng for det var akkurat det vi behøver. 33 poeng bør holde til tippeligaspill neste år også. Ellers er dette bare sorgen.
Hvor er det laget som spilte på Ullevaal og banket VIF i vår? Det virker jo som om det er flere år siden....Det gode laget vi hadde er bare et fjernt minne. Trist.
doppelt gemoppelt
13-09-2009, 22:13
herregud for et møkkalag vi har!!!!!!!!!!!!
Hvis du trodde vi hadde et lag som skulle kjempe om topp 4 plassene så forstår jeg din skuffelse.
Vi har bevis tidligere i år noe helt annet når det gjelder bevegelser, pasninger, løp som var mere presise. Noe som er motstridende når man på en måte spiller seg varme og spillergruppa får flyten utover sesongen.
Men, spillergruppa er ung å utifra hva vi har i stallen er vi 9 spillere som aldri har hatt en TL kamp FØR denne sesongen.
Neste kamp har vi Bola, han VET å slå presise innlegg og pasninger. En som kan og vet å få ballen inn i 16meter. Gleder meg til det.
En inspirator for laget.
1-1 er helt greit i dag.
Håper på presise innlegg fra Bolanos som treffer pannebrasken til Kong Bernt i neste kamp ja.
Ole Gilboe Hermansen
13-09-2009, 23:40
En seier hadde helt klart snakt best,men slik kampen utviklet seg, så skal vi være fornøyd med 1 poeng. Ellers var det morro med Vikstøl.
Vil også trekke frem de ræva tribunefroholdene som vi som var på kampen stod på.
Betong gulv nær løpebane og hvor spiller/trenersittebuene øddla sammen med noen gitter greier over inngangen deler av utsikten.
Men, gjestfriheten til Bodøværingene var meget bra.
Men, var gøy at så mange som 12 stykker hadde dukket opp.(selv om man sikkert kunne håpet på flere)
Ros til familien som hadde kjørt i åtte timer for å se kampen og selvsagt må jeg nevne min gode venn Martin som atter en gang bidro med sin oppfionsomhet og sine sprell. Alltid gøy å reise med deg Martin.
Supporteren
13-09-2009, 23:49
Kosta like mye å fly til Bodø fra Kjevik, som å fly til New York. Når Start i tillegg spiller møkkakjedelig fotball, og har ingen selvtillit på bortebane, så frista det ikke så veldig å ta turen opp.
Ole Gilboe Hermansen
13-09-2009, 23:54
Javel. Det er et valg du velger. Jeg velger det motsatte av deg.
Er det noen i menigheden som får sagt til Tørum at den fotballen der kan han spare til han kommer hjem og stapper henda i lommene?
Alladin Sane
14-09-2009, 00:00
Håper på presise innlegg fra Bolanos som treffer pannebrasken til Kong Bernt i neste kamp ja.
Vi kan jo håpe.
Etter at Hulsker ble vraket som spydspiss, har Start knapt skapt en sjanse på bortebane. Mot Glimt var første timen jevnspilt og Start vasset i gode overgangsmuligheter uten at angrepskvartetten klarte å skape en eneste god målsjanse. Børufsen ble effektivt tatt ut av en god Hamoud, Fevang har mistet "godfølelsen", Kleiven er hverken ving eller eliteserieformat og Stokkelien en boksspiller som trenger service. Jeg tror enhver Startkjenner, med mulig unntak av Tørum, forsto at dagens ellever ville gå av banen uten å skape sjanser i spill. Dødballen som reddet dagen var Starts eneste sjanse i kampen.
Poenget var viktig, spesielt fordi det fratok Glimt to. Forsvaret var stort sett bra, selv om Vikstøl etterhvert fikk problemer med Ludvigsen, og duoen sentralt gjorde jobben. Spesielt gledelig var det å se at Owello var tilbake etter en forferdelig periode.
Offensivt var det planløst, nølende og svært tafatt. Start sliter uten Bolanos, men har da spillere tilgjengelig til å komponere en langt mer potent angrepsrekke. Hvorfor ikke bruke et oppspillspunkt som spydspiss og en høyreving som høyreving? Det er mulig at uttaket gir mening basert på hva spillerne leverer på treningsfeltet, men resultatet er en angrepskvartett som ikke evner å skape en føkkings sjanse selv i jevnspilte kamper mot bunnlag. Det burde da også bety noe?
flaxxlodd
14-09-2009, 00:33
Javel. Det er et valg du velger. Jeg velger det motsatte av deg.
Du har vært i New York før du din luring.?
Stig Hornnes
14-09-2009, 07:29
Godt og viktig med et poeng igjen, og hyggelig for Vikstøl at han scorer sitt første mål! Utenom det var dette nok en bekmørk kamp mellom to dårlige lag. Glimt klarte riktignok å etablere et visst trøkk etter scoringen, men måten vertene nesten prøver å gi Start seieren er bemerkelsesverdig. Det er ihvertfall lenge siden jeg har sett et hjemmelag gi fra seg så mange overgangsmuligheter! Den defensive jobben til Start skal ha skryt i så måte. Offensivt er det ditto ille. At det ikke blir skapt en eneste sjanse på alle de overgangnene er helt ufattelig dårlig...
Vi kan jo håpe.
Etter at Hulsker ble vraket som spydspiss, har Start knapt skapt en sjanse på bortebane. Mot Glimt var første timen jevnspilt og Start vasset i gode overgangsmuligheter uten at angrepskvartetten klarte å skape en eneste god målsjanse. Børufsen ble effektivt tatt ut av en god Hamoud, Fevang har mistet "godfølelsen", Kleiven er hverken ving eller eliteserieformat og Stokkelien en boksspiller som trenger service. Jeg tror enhver Startkjenner, med mulig unntak av Tørum, forsto at dagens ellever ville gå av banen uten å skape sjanser i spill. Dødballen som reddet dagen var Starts eneste sjanse i kampen.
Poenget var viktig, spesielt fordi det fratok Glimt to. Forsvaret var stort sett bra, selv om Vikstøl etterhvert fikk problemer med Ludvigsen, og duoen sentralt gjorde jobben. Spesielt gledelig var det å se at Owello var tilbake etter en forferdelig periode.
Offensivt var det planløst, nølende og svært tafatt. Start sliter uten Bolanos, men har da spillere tilgjengelig til å komponere en langt mer potent angrepsrekke. Hvorfor ikke bruke et oppspillspunkt som spydspiss og en høyreving som høyreving? Det er mulig at uttaket gir mening basert på hva spillerne leverer på treningsfeltet, men resultatet er en angrepskvartett som ikke evner å skape en føkkings sjanse selv i jevnspilte kamper mot bunnlag. Det burde da også bety noe?
Jeg undres hvorfor du i det hele tatt gidder å skrive her på forumet.. Du skriver mye dom stort sett er dritt om start spillerne. Kan du ikke like godt finne deg et nytt favorittlag?
Alt er stort sett negativt, og du vil visst bytte ut alle spillerne om du kunne velge.Skal bli morro å se hva du sier om våre kjære etter den vanskelige 2. år sesongen?? Nei, kos deg heller over at vi er det laget med flest unge nykommere som er lokale spillere. Men kjenner jeg deg rett, så finner du noe negativt med det også.
Ole Gilboe Hermansen
14-09-2009, 09:19
Du har vært i New York før du din luring.?
He he. Har vært der ja. Men, ville nok unasett ha valgt Bodø-kamp og så evetuelt reist etter sesongen.
Supermann
14-09-2009, 09:25
Dette er vel andre kamp på rad at Goodson skulle hatt straffe etter å ha fått en albu i ansiktet innen for straffefeltet? Savner litt at Tørum også nevner slike situasjoner etter kampene. Selv om Fagermo er en ufattelig usympatisk type, så får han hvertfall oppmerksomhet om straffesituasjoner etter kamp - og det påvirker nok dommerne i lengden. Hadde Tørum gått ut i media forrige uke hadde kanskje dommeren kikket litt ekstra på Goodson i dag og dømt straffe?
Giovanni
14-09-2009, 09:25
Fløyøy: Prøver du være morsom eller?
Alladin er en av de beste skribentene her inne, og kommer i de aller fleste tilfeller med noe fornuftig. På et forum som inneholder 70% piss av hva som blir skrevet, så er Alladin en av dem som det er interessant å lese innleggene til.
Også analysen av kampen i Bodø er veldig korrekt.
Start spiller dritkjedelig, og det ser ut som de ikke har en eneste plan over spillet sitt.
Hvorfor Stokkelien spiller på topp alene uten Hulsker tror jeg det kun er Tørum som forstår.
All honnør til Stokkelien for en knallsesong, men han trives best rundt Hulsker som binder opp forsvaret, og samtidig gir Stokkelien mer rom.
Fevang har godt av en pause på benken.
Mentalt sett virker det som både spillerne og Tørum ikke har kommet tilbake fra ferie i sommer. På tide å våkne nå slik at man slipper å oppleve 2007 på nytt.
AndersH.
14-09-2009, 10:28
Håper Rolf blir helt.
.... og helt ble han :)
Herlig med et poeng! Glitrende gjennomført defensivt.
Men grusomt fremover.
Høie 5
Freeman 5
Goodson 6
Borgersen 5
Vikstøl 6
Kleiven 2
Owello 5
Bruer 5
Børufsen 5
Fevang 4
Stokkelien 3
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.