PDA

Se full versjon : Forumet - hva med å dele inn i grupper ?

Supporteren
22-02-2005, 19:26
Akkurat nå har vi bare en diskusjonsgruppe "Menigheden".
Hva med å dele inn i flere grupper, så vi kan skille mellom hva som handler om Supporterklubben og hva som handler om Start.
En gruppe som handler om supporterklubben, en om Start, en om Start 2 kansje, og slikt. Det begynner å bli mange innlegg nå, og det blir nok bare flere og flere, så da blir det mye enklere å holde kontroll på ting.

:wink:

Lynet
22-02-2005, 19:46
Kan også bli mer stress om man har flere hovedtråder, lettere å gå inn på forumet nå og se hvilke tråder om er "gule" og så klikke inn der og se om det er noe man vil svare på... Slipper man inn på flere hovedtråder osv.
Synes det er enkelt og greit slik det er nå.

Men en ting folk bør bli flinkere til er å se på hvilke tråder som allerede er opprettet. For det opprettes ofte tråder i hytt og pine når det allerede er tråder om emnet. F eks er det en tråd om "Start 2-Fløy" som det er diskutert mye om Start 2 generelt på. Jeg opprettet en tråd "Start 2", der man kan diskutere hva som helst angående andrelaget, for det er tross alt ikke så ofte andre laget diskuteres, selv om det har vært endel i det siste. Nå det da kommer en ny tråd idag "Start 2 spillerne" eller hva det var, så er det etter min mening håpløst når det allerede er en tråd som omhandler temaet! Vil presisere at dette bare var et eksempel....

Folk må ha øynene med seg og holde tunga rett i munnen, så vil det gå veldig fint!

mr.leipsland
23-02-2005, 00:08
Vi holder det nok alt i en kategori en stund fremover. Er redd en inndeling vil føre til at enkelte deler ligger brakke og at mye ikke blir lest. Det vil også føre til litt ekstraklikking.

Togval
03-03-2005, 19:25
Var inne å tittet litt på andre klubbers forum nå, og kom over Bastionen sitt. De har noe av det samme oppsettet som oss. Forskjellen er at de har inndelt i grupper. Min erfaring med andre forum er att dette er praktisk. Bastionen kan umulig ha flere som skriver i forumet enn oss, samtidig så så det ikke ut som om noen av deres "grupper" sto øde...

Jeg synes ansvarlig skal ta en titt, evt. sende en mail til dem og spør om de er fornøyd osv.

http://www.bastionen.no/forum/

Bare en ide fra min side

Rolling stones
03-03-2005, 20:55
For guds skyld, forumet vårt er ikke akkurat der hvor det er flest innlegg, om ikke forumet skal bli enda stillere med en oppdeling.. :oops:

Ser omtrent alle andre supporterklubber har oppdelt forum, men det er definitivt ikke opptimalt!

Lynet
03-03-2005, 21:06
Nei, ikke del opp! Synes bastionens forum var meget rotete, ikke oversiktlig en plass med alle de hovedtrådene. Mye bedre med en hovedtråd der de trådene med siste innlegg står øverst. Når man entrer forumet er det bare å lese alle trådene med gult merke. Enklere og mer oversiktlig kan det ikke bli!!

Keiko
03-03-2005, 23:27
Er enig med Lynet her! Synes vi må gi forumet slik det er i dag litt mer innarbeidelse. Utrolig lettvint når alle nye linker er gule og på topp!

Tror vi må bruke forumet ekstremt mye dersom det skal være "lønnsomt" med grupper! :o

Ronny
05-03-2005, 12:37
Vil bare komme med et kvalifisert innspill her:

Jeg eier og driver en side, som også bruker dette forum scriptet (phpBB), du finner det her (www.mcsiden.com\forum).

Den siden har mindre aktivitet enn denne og jeg må si at jeg finner det svært underlig at mr. leipsland vegrer seg for å lage i det minste 2-3 nye kategorier, men det er min mening.

Lurer du på hva store forum bruker, kan du gå inn på denne siden her (www.nmcf.net) og se hva en virkelig stor side, som bruker det samme forumet, har gjort. Nettopp akkurat det samme, laget kategorier.

Kan ikke se noen som helst grunn til at noen kategorier skal ligge døde, da gjør admin en særdeles elendig jobb i så tilfelle. Min erfaring er faktisk at disse kategoriene inspirerer til å skrive innlegg :mrgreen:

Rolling stones
05-03-2005, 12:49
Vil bare komme med et kvalifisert innspill her:

Jeg eier og driver en side, som også bruker dette forum scriptet (phpBB), du finner det her (www.mcsiden.com\forum).

Den siden har mindre aktivitet enn denne og jeg må si at jeg finner det svært underlig at mr. leipsland vegrer seg for å lage i det minste 2-3 nye kategorier, men det er min mening.

Lurer du på hva store forum bruker, kan du gå inn på denne siden her (www.nmcf.net) og se hva en virkelig stor side, som bruker det samme forumet, har gjort. Nettopp akkurat det samme, laget kategorier.

Kan ikke se noen som helst grunn til at noen kategorier skal ligge døde, da gjør admin en særdeles elendig jobb i så tilfelle. Min erfaring er faktisk at disse kategoriene inspirerer til å skrive innlegg :mrgreen:

Ja, må si at den siden din var et veldig godt eksempel på hvordan vi IKKE ønsker å ha det...
Var jo flere kategorier hvor det var flere dager siden de sist var besøkt, må da være optimalt å samle alt på en plass!

Og skulle vi nærme oss VGD i antall innlegg kan det heller vurderes å splittes opp :wink:

Ronny
05-03-2005, 13:48
Ja, må si at den siden din var et veldig godt eksempel på hvordan vi IKKE ønsker å ha det...
Var jo flere kategorier hvor det var flere dager siden de sist var besøkt, må da være optimalt å samle alt på en plass!

Og skulle vi nærme oss VGD i antall innlegg kan det heller vurderes å splittes opp :wink:

Hvordan kan du vite hvordan det var FØR vi splittet opp i kategorier?!? Da var det i allefall håpløst...

Greit for meg med meninger, de har jeg ingenting mot :)

Men vær så snill og dropp vi. Det er flere enn din mening som teller før man kan kalle det "vi eller oss"...

Keiko
05-03-2005, 14:28
Godt å se at vi trekker til oss medlemmer med andre bakgrunner...Som f.eks mc miljøet!! :D

Som sagt så synes jeg det er greit som det er, så lenge ikke vi har mer aktivitet enn nå!!
Men dersom vi skulle ha delt opp i ulike kategorier, hvilke temaer skulle de ha hatt da??

Ik Start, Menigheden osv... men hvilke??

Ronny
05-03-2005, 14:55
Godt å se at vi trekker til oss medlemmer med andre bakgrunner...Som f.eks mc miljøet!! :D

He he. Vel, MC-miljøet er vel like lidenskapelig om sitt som fotballgale er om fotball, så hvorfor ikke?!?

Jeg kan nok være enig i at det kan være lett å få for mange kategorier, og det har kanskje vi på vår side. Det er dog en annen sak.

Men et par hadde vært greit, kanskje sånn:

"Menigheden"
Her diskuteter vi om fotball og menigheden generelt.

"IK Start"
Her diskuterer vi alt om "klubben i våre hjerter".

"Chatten"
Her kan du poste innlegg om alt mellom himmel og jord.

Det går jo an å begynne sånn i allefall... :wink:

mr_harald
05-03-2005, 20:14
Det å ha flere grupper på forumet gjør forumet vanvittig mye mer oversiktelig.
PÅ tottenhamsvenner har de en vanvittig fin og grei inndeling på forumet.
http://www.tottenhamsvenner.no/modules.php?name=Forums&file=index

En annen ting som jeg synes er viktig på formumet er å unngå for mange dobbelpostninger. På tottenhamsvenner forumet blir alle dobbelposts flyttet inn i den gjeldene tråden eller slettet.

REBell
05-03-2005, 20:24
Jeg liker forumet slik det er.
Vi har ikke så mye trafikk på forumet, men tar dette seg opp i løpet av sesongen blir det tatt opp til ny vurdering. Men på det nåværende tidspunkt tror jeg ikke vi er tjent med ei inndeling.

mr_harald
05-03-2005, 20:27
men hva hvis f.eks noen på forumet ønsker å diskutere musikk. Ser deg ikke litt teit ut å legge en slik tråd midt i alle fotballtrådene?
Da er det bedre å ha en egen gruppe som kalles diverse eller noe slikt også kan den type tema diskuteres der.

REBell
05-03-2005, 22:10
Spørsmålet er om vi ønsker et musikk forum eller et film forum her da.

Personlig ønsker jeg meg kun fotball forum.

Keiko
05-03-2005, 22:55
Må si meg enig der! Kun fotball som teller for meg!
Men det er klart at når pågangen blir dobbel så stor på denne siden, ja da kan det være aktuelt mener jeg å gjøre litt oppdelinger!

Lynet
06-03-2005, 03:48
Mange forum har en egen tråd for å chatte, diskutere alt mellom himmel og jord. Det er ikke noe poeng, på menigheden.no sine sider er det Start og det som skjer rundt Start som skal diskuteres! Og jeg mener altså forumet bør fortsette i samme struktur som vi har nå....

En ting alle bør bli flinkere til: Å sjekke om det allerede er en tråd om emnet før de starter en ny tråd om det samme. Det har ikke forekommet så ofte men det har skjedd noen ganger likevel. Er f eks allerede opprettet en tråd om Ny stadion, og da skal det være unødvendig å starte en ny tråd om stadion. Webmaster bør sile ut de trådene som opprettes om samme temaer, noe han faktisk har vært veldig flink til.... Men altså lettere om alle sjekker litt etter selv hvilke tråder som allerede ligger ute!