Se full versjon : LYNs eventuelle konkurs
langemannen
10-09-2009, 15:02
LYNs eventuelle konkurs
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article149943.ece
skulle Lyn rent faktisk gå konkurs så er det faktisk ikke så dumt for Start sportlig sett.
Skulle det skje så blir kampene alle lag har spilt mot Lyn annullert og alle får følgelig 0 poeng fra kampene mot dem. Start har jo bare 1 poeng på de to kamper (og har jo som en bonus fått inntektene fra hjemmekampen) og mister så kun det ene poeng.
Molde mister 6, sammen med Sandefjord. Brann mister 4 og vil så være 1 poeng foran oss. Viking vil også miste 4 og vi får så en liten luke ned til dem..
doppelt gemoppelt
10-09-2009, 15:35
Slike ting ordner seg oftes i tolvte time, desverre!!..
Blir vel hverken fugl eller fisk på oss i år alikevell:)
Ole Gilboe Hermansen
10-09-2009, 15:44
Tror ikke vi skal ha slike forhåpninger. Må nok avgjøles på banen.
Visst ikke fotballforbundet har baller nok til å endelig gjøre noe md lyn nå, er det merkverdig...så mye utenomsportslig det har vært med den klubben di siste 5 årene. Drittlei av og lese om FC Lyn i aviser, at en klubb med 3000 tilskuere får såå mye omtale er for meg en gåte(selv om det er i med negativt fortegn)
Bli kvitt hele FC lyn, la dem gå konkurs og la dem få tid til og bygge et nytt lag fra 2 div.
Å selvfølgelig gagner det oss om så gjøres
Stig Hornnes
10-09-2009, 22:35
Dersom Lyn går konkurs er det bare trist. Ser overhodet ingen grunn til å velte meg i deres ulykke, spesielt ikke når jeg vet at Start hadde vært i samme situasjon om ikke det var for pengesterke bakmenn.
"Hvis en klubb ikke tilfredsstiller lisensnemndas krav, vil den bli flyttet ned til nærmeste divisjon uten lisenskrav – 2. divisjon for herrer og 1. divisjon for damer. Både Raufoss (menn) og Asker (kvinner) opplevde å bli flyttet ned etter ikke å ha fått fornyet lisens.
Hvis en klubb blir slått konkurs, er imidlertid raset ned i divisjonssystemet dypere.
– Hovedregelen er at klubben skal helt til bunns, til den aller laveste divisjonen, sier leder i NFFs lovkomité, Steinar Magnus Trovåg."
http://fotball.fvn.no/incoming/article141348.ece
Syntes absolut ikke dette er en sak vi skal godte oss av da vi har vært i nesten samme situasjon flere ganger.
Om Lyn blir slått konkurs er det kun ett tap for norsk fotball.
Som det sies lengre opp i tråden, fotballkamper skal vinnes på banen.
Ellers er det jo ikke noe gøy.
Bare tenk om det hadde vært i 2005 sesongen, hadde jo vært gull med bismak( men dog gull)
Uansett så håper jeg det ordner seg for Lyn.
Visst ikke fotballforbundet har baller nok til å endelig gjøre noe md lyn nå, er det merkverdig...så mye utenomsportslig det har vært med den klubben di siste 5 årene. Drittlei av og lese om FC Lyn i aviser, at en klubb med 3000 tilskuere får såå mye omtale er for meg en gåte(selv om det er i med negativt fortegn)
Bli kvitt hele FC lyn, la dem gå konkurs og la dem få tid til og bygge et nytt lag fra 2 div.
Å selvfølgelig gagner det oss om så gjøres
Mister Lyn lisensen blir det 2. div, men for Lyn sin del ender det muligens med konkurs og da blir det 5. div neste sesong.
Isåfall snakker vi 8. divisjon, men Lyn har flere lag som tilhører en annen forening enn topplaget, så blir vel i verste fall 3. divisjon.
Startgass
13-09-2009, 11:20
Har ikke noe forhold til Lyn,få dem ned.
Lyn er i en helt annen verden en det Start var i.
-Lyn klarer ikke å betale lønn til spillerene sine.
Start klarte å betale lønn til spillere,problemet var at lønnen til spillerene er alt for høy,men Start klarte å betale lønn til spillerene.
-Start rykket ned i 2007 med en helt ny stadion som kostet 100-200 millioner mer en det den skulle gjør.
Lyn har ikke noen stadion men sliter med å betale leie av Ullevaal.
Hva er problemet med NFF,få dem ned for helvete!
Er sikker på vis Start hadde hat samme problem så hadde start gått rett ned til 2.divisjon.
Men Lyn nei,de skulle faen med ha rykket ned for lenge siden,er det fordi Lyn har en lang tradisjon?
Syntes absolut ikke dette er en sak vi skal godte oss av da vi har vært i nesten samme situasjon flere ganger.
Om Lyn blir slått konkurs er det kun ett tap for norsk fotball.
Som det sies lengre opp i tråden, fotballkamper skal vinnes på banen.
Ellers er det jo ikke noe gøy.
Bare tenk om det hadde vært i 2005 sesongen, hadde jo vært gull med bismak( men dog gull)
Uansett så håper jeg det ordner seg for Lyn.
Enig. Har null forhold til Lyn, men deres situasjon er rimelig lik Start sin. Hadde ikke Sparebanken Sør gått inn og reddet oss, kunne det fort vært vi som var i samme situasjon.
Bedre å støtte sitt eget lag enn å bruke energi på å godte seg over andres ulykke. Stort tap for Norge om Lyn forsvinner ned diverse divisjoner. Da står vi igjen med et Oslo-lag. Tenk hvor mye mer vi må lese om Vålerenga i avisene da...:(
PS: Har forresten lest at Lyn for to år siden hadde landets tredje største supporterklubb (har ikke sett noen oppdaterte tall). Ikke værst når det kommer 3000 på kamp.
Stig Hornnes
13-09-2009, 17:26
Hva er problemet med NFF,få dem ned for helvete!
Er sikker på vis Start hadde hat samme problem så hadde start gått rett ned til 2.divisjon.
Men Lyn nei,de skulle faen med ha rykket ned for lenge siden,er det fordi Lyn har en lang tradisjon?
Start var nær konkurrs i 1996, 2002 og i år, og har dermed uoffisiell norgesrekord i dårlig økonomistyring. Vi som Start-supportere burde med andre ord holde kjeft og ihvertfall ikke skrike etter blod når andre sliter.
Ole Gilboe Hermansen
14-09-2009, 09:21
For min del håper jeg selvsagt ikke at de går konkurs. Tror heller ikke det.
Dem jeg først å fremst synes synd på er de supporterne som i tykt og tynt har møtt opp på kamp.
Startgass
14-09-2009, 15:23
For min del håper jeg selvsagt ikke at de går konkurs. Tror heller ikke det.
Dem jeg først å fremst synes synd på er de supporterne som i tykt og tynt har møtt opp på kamp.
Ja,3000 tilskuere per kamp.Halvparten av dem bortesupportere.
Lyn må gjerne rykke ned, men da på bakgrunn av sportslige resultater. Det å håpe på at de skal gå konkurs er rett og slett tåpelig og lite modent.
Da er det avklart hva som skjer hvis Lyn går konk.
Lyn blir feid helt ut av fotballkartet og alle klubbens resultater denne sesongen slettes.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article150278.ece
Frank W. Brevik
15-09-2009, 22:31
Og Einar Gelius ber for klubben Lyn, etter foerst aa ha gravlagt den i en reklamesnutt:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article150370.ece
Jeg legger spesielt merke til at VIF fromt oensker seg flere local derbies mot Lyn--ikke meg imot i det hele tatt, for da blir det jo i vikarligaen.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.