PDA

Se full versjon : Start - Viking (kamptråd)

frankieboy
10-09-2009, 18:16
Neste mandag er det klart for et av årets høydepunkter. Kamp mot rivalene fra Stavanger..
Først - Tusen takk til NFF som har gjort alt de kan for å ødelegge festen ved å legge kampen til en mandag. Da kan vi vinke farvel til noen tusen ekstra publikummere fra både Sørlandet og Vestlandet..

Vil som vanlig begynne med potensielle karantener slik at vi kan følge med på lagenes kamper denne helga.
Viking spiller mandag kl. 1900 borte mot Brann og har følgende spillere i "faresonen" med gule kort:
- Andre Danielsen (4 gule)
- Birkir Bjarnason (2 gule)
- Tommy Høiland (2 gule)

Start spiller søndag kl. 18 i Bodø, og har følgende spillere i faresonen:
- Clarence Goodson (2 gule)
- Solomon Owello (2 gule)

Hos Start så soner Bolanos og Branco karantener denne helga, så begge disse er klar for kamp mot Viking.

Ser vi på tallenes tale (før kampene denne helga) så ligger Start ennå på 6.plass med 32 poeng, mens Viking ligger på plassen bak med 31 poeng.
Start ligger på 7.plass på "hjemmetabellen" med 5 seire, 5 uavgjorte og 2 tap.
Viking ligger på 8.plass på "bortetabllen" med 3 seire, 3 uavgjorte og 5 tap.
Start har en målforskjell på 38-43 og har ikke overraskende sluppet inn klart flest av alle lagene i Tippeligaen. Viking har en målforskjell på 32-32 og utmerker seg hverken offensivt eller defensivt.

Start har skapt 116 sjanser til nå denne sesongen og ligger på 4 plass på denne lista, mens Viking ligger på 11.plass med sine 95 skapte målsjanser.
Tar vi en titt på når målene kommer, så er Start som kjent best mot slutten av kampene hvor de har scoret 21 av 38 mål den siste halvtimen. Viking har i samme periode scoret 11 ganger.
Ser vi derimot på når lagene slipper inn mål, så er Viking Tippeligaen nest-gjerrigste lag i 1.omg hvor da bare har sluppet inn 10 mål så langt. Start lekker jo som ei sil stort sett hele tiden, og har sluppet inn 17 mål i samme periode. Etter pause har Start sluppet inn hele 26 scoringer, mens Viking har sluppet inn 22 mål.

Tar vi en titt på Vikings lag, så er deres beste spiller denne sesongen Tomasz Sokolowski som ligger på 8.plass på VG's børs. Toppscorer for siddisene er Birkir Bjarnarson som har 6 scoringer så langt, mens Peter Ijeh har 5 fulltreffere. Den spilleren med flest målgivende er Alexander Ødegaard som har 5 assists.

Først skal Viking til Bergen, mens vi skal til Bodø og vi kan følge med der hvem som evt mister dette storoppgjøret. Men etter det er det fullt fokus og med flomlys og med Menigheden i storform burde dette bli en uforglemmelig kveld og med 3 velfortjente poeng til Start.

God kamp!

aljahnsen
11-09-2009, 17:27
Gleder meg stort til denne kampen.

Vi planleger et stort TIFO show mot Viking, og skal legge til rette for at vi fortsetter stemningen og engasjementet som vi hadde mot Brann. Vi skal toppe dette, så det er bare å komme på feltet mot Viking folkens. Dette blir rått ;)

josty
13-09-2009, 22:03
Brann spiller mandag kl. 1900 borte mot Brann

Brann Mot Brann borte :)

Ellers kampen mot viking burde alle få med seg, har sørget for fridag fra jobb og reiser ned fra Stavanger for å ha noe å mobbe siddisene med når jeg kommer hjem igjen!

Te æ dø-øør

frankieboy
14-09-2009, 20:52
Ingen karantener paa verken Start eller Viking...

doppelt gemoppelt
14-09-2009, 21:15
Burde være mulig å putte 2-3 baller bak Myhre i vikingmålet.......
Gleder meg til storkamp PÅ EN MANDAG

aljahnsen
14-09-2009, 21:23
Håper virkelig at mange tar turen til Sør Arena for å se Start - Viking.

De kampene skal det alltid være mange folk, og en god ramme rundt kampen.

Menigheden skal iallefall fortsette der vi slapp mot Brann og levere på tribunen. Det skal virkelig være trøkk i oss. Så er bare å komme på feltet mot Viking.

Ole Gilboe Hermansen
14-09-2009, 21:41
Jeg er klar....

Boostersau
15-09-2009, 12:42
Gleder meg. Årets høydepunkt.

Boostersau
16-09-2009, 12:57
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article150409.ece

aljahnsen
18-09-2009, 00:12
Start - Viking på Sør Arena Mandag 21/9, klassikeren og rivaloppgjør... Vi knuser Viking på banen og sidissene på tribunen. Det skal koke fra feltet. Blir en magisk aften, så kom dere på kamp. ;)

Vi sees på feltet ;)

Wangel
18-09-2009, 14:40
Ikke altfor dumt dette da!

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article150564.ece

Espen K G
18-09-2009, 16:53
Dette gleder meg mer enn skadde Vikingspillere:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article150573.ece

Dessverre blir Stokkelien litt tannløs alene på topp. Så en Hulsker i form på topp er absolutt å foretrekke med Fevang løpende bakfra. Nå krysser jeg bare fingrene for at de to og Bolaños kan finne tilbake til storspillet de sammen viste i vår!

Gleder meg!

reiGN
18-09-2009, 22:33
"I vårkampen hadde vi en fantastisk god støtte av Start-supporterne og da lærte jeg betydningen av disse oppgjørene. Våre tilhengere er blant de aller beste i landet og den støtten vi får er av uvurderlig betydning", understreker Hulsker.

Utdrag fra Start siden. Sterkt sagt, men er det sant? Koselig at noen spillere syns det i hvert fall.

Startgass
19-09-2009, 15:22
"I vårkampen hadde vi en fantastisk god støtte av Start-supporterne og da lærte jeg betydningen av disse oppgjørene. Våre tilhengere er blant de aller beste i landet og den støtten vi får er av uvurderlig betydning", understreker Hulsker.

Utdrag fra Start siden. Sterkt sagt, men er det sant? Koselig at noen spillere syns det i hvert fall.

Det må være sant,på vårt beste så burde menigheden være på topp 4 i lande!

På Mandag skal vi vise Hordene at de er en liten supporterklubb i forhold til oss!

Håper Bola ikke spiller ving på Mandag.Han burde være sentralmidtbane,eller en offensiv!

sureup
19-09-2009, 16:32
Håper ikke at vikstøl tar plassen til branco. Branco har vært grei i hele år men hovedforskjellen mellom han og vikstøl er fart og offensiv kapasitet. Men hvis viktsøl får tillit så håper jeg de får han til å bli mer offensiv enn sist.

Også gleder jeg meg til å se owello, bola og freeman i aksjon på høyresiden :)

Alladin Sane
19-09-2009, 17:15
Håper ikke at vikstøl tar plassen til branco.

Enig. Etter en dårlig periode håper jeg Tørum prioriterer prioriterer de elleve som kicket ass i vår. Fvn melder om Hulsker og Fevang på topp, og Borgersen bak. Det er bra! Viktstøl sleit med Ludvigsen sist, og selv om målet var pent og viktig, synes jeg Branco bør spille. Han har rutinen som trengs.

Espen K G
19-09-2009, 19:17
Håper Bola ikke spiller ving på Mandag.Han burde være sentralmidtbane,eller en offensiv!
Da Bolaños og laget var på det beste spilte han ving, og lå veldig bredt! Problemet Bolaños har hatt er at han altfor ofte flytter seg fra posisjonen sin, og da gjerne innover og bakover i banen. Der er han langt fra så farlig som når han kommer på raid nedover langs kanten og legger presise innlegg.
Nei, ut på kanten med han...og da HELT ut til den hvite linja!

rooland
19-09-2009, 19:20
Hvor er det det skjer FØR kampen ??
Før i tiden var det ivertfall LITT reklame når det var en så¨stor kamp, men er jo ikke en dritt???
Brae lurer;)

Roy_Keane
19-09-2009, 19:43
plutselig nå for 3 min siden fikk jeg trua, 3-1 til start, 2 mål av bola, og 1 av hulsker, dette blir konge, håper ALLE som elsker start kommer på kamp, skal ikke være 1 ledig sete igjen!!

KOM IGJEN!!

Startgass
19-09-2009, 19:46
Enig. Etter en dårlig periode håper jeg Tørum prioriterer prioriterer de elleve som kicket ass i vår. Fvn melder om Hulsker og Fevang på topp, og Borgersen bak. Det er bra! Viktstøl sleit med Ludvigsen sist, og selv om målet var pent og viktig, synes jeg Branco bør spille. Han har rutinen som trengs.

Branco,nei.
Vikstøl er ung og vil ha fight,det ser ikke ut som Branco vil kjempe for Start i den siste tiden.
Branco er god til å ta lange løp på siden men han burde bli tøffere i taklingene sine,noe som Vikstøl kan.

Håper start stiller sånn:

Høie
Freeman,Borgersen,Goodson,Vikstøl,
Bolaños,Bruer Hansen,Kleiven,Børufsen,
Fevang,
Hulsker.

fløyøy
19-09-2009, 20:32
Branco,nei.
Vikstøl er ung og vil ha fight,det ser ikke ut som Branco vil kjempe for Start i den siste tiden.
Branco er god til å ta lange løp på siden men han burde bli tøffere i taklingene sine,noe som Vikstøl kan.

Håper start stiller sånn:

Høie
Freeman,Borgersen,Goodson,Vikstøl,
Bolaños,Bruer Hansen,Kleiven,Børufsen,
Fevang,
Hulsker.

Enig i det laget, men du kan glemme christer. Jeg tror han forsvinner neste år. Tørum finner ikke plass til han. beklager.. synd for start. en som er fast på u-21 bør være ettertr for de fleste.!

REBell
19-09-2009, 20:35
Enig i det laget, men du kan glemme christer. Jeg tror han forsvinner neste år. Tørum finner ikke plass til han. beklager.. synd for start. en som er fast på u-21 bør være ettertr for de fleste.!

Synd om Christer forsvinner i vinter. Er du helt sikker på det?

Espen K G
20-09-2009, 03:39
Jeg tror problemet til Kleiven er at han passer best i rollen til Fevang, og der har vi allerede et klart førstevalg. Så lenge Ludde holder seg skadefri tror jeg ikke vi får se Christer på sitt beste dessverre. Pdd er han en liten potet, med veldig stort potensiale. Forhåpentligvis forsvinner han ikke fra klubben, for det er liten tvil om at det finnes mye fotball i gutten.

Tankcenter
20-09-2009, 11:56
Start- Viking kampene har ofte vært store kamper med mye folk, entusiasme og spenning. Håper det blir det samme denne gang, selv om tabellen viser noe annet. Viktig at folk kommer på kampen!! Det er så utrolig at ivrige tilhengere blir sittende foran TV`en istedenfor å ta turen til Sør-Arena.
Kampen håper jeg vinnes av Start med 2-0. Det hadde vært gøy med god gammeldags Start-Viking stemning.

Simen
20-09-2009, 15:49
Desverre ser det ut som det blir latterlig lite folk på denne kampen.. Alt under 10 000 er jo egentlig en skam, men jeg tipper vi så vidt bikker 9000...

Bård Larsen
20-09-2009, 18:42
Bunnlagene ser ut til å plukke poeng i denne runden. Hvis Godset vinner og Glimt tar Lillestrøm betyr det at vi bør vinne mot Viking, for sikkerhets skyld. Er fremdeles skeptisk til at 33 poeng er nok. I Enga snakkes det om 32 poeng for å overleve. Det er små marginer altså.

magnussl
20-09-2009, 21:29
Desverre ser det ut som det blir latterlig lite folk på denne kampen.. Alt under 10 000 er jo egentlig en skam, men jeg tipper vi så vidt bikker 9000...
åssen i helvette huleste vet du det? Kilde takk? Typisk sørlandsk pesimisme, fy faen...

Espen K G
20-09-2009, 21:48
Magnus da...for et språk!! :)

På ikstart.no er det akkurat nå ca 6100 ledige billetter (+borte, VIP, m.fl) og det er jo ikke særlig bra. Håper på masse salg i lukene i morgen, men mandagskamp på TV er jo ikke et veldig bra utgangspunkt dessverre :(

doppelt gemoppelt
20-09-2009, 22:04
åssen i helvette huleste vet du det? Kilde takk? Typisk sørlandsk pesimisme, fy faen...

Gå og legg deg å se virkligheten i morgen;)

Har en virkelig god følelse mot viking i morgen. Mange mål og god stemning.(9-10.000 er ikke så gale på en mandag vel, tenk om det hadde blitt lørdagskamp!! )
Fevang, hulsker og bakre rekker er noen som bør gå i bresjen i denne kampen samt kansje de 2 førstnevnte bør vikelig begynne å la seg kjenne slik de utmerket seg tidligere i sesongen. m.ao få fyr på kjelen igjen.
Viking møter oss og her må vi være løpelystne, konsentrert og stå sammen.
God Match!:)

stallis
21-09-2009, 09:05

Er jo ikke så vanskelig å finne ut av hvis en vil. http://billetter.ikstart.no/venue_areas.asp

I skrivende stund er det 6135 ledige plasser, hva som er tilgjengelig på Vip, bortefelt og Start Vip er ikke medregnet siden disse feltene ikke er åpne for salg på nett.

Simen
21-09-2009, 09:11

Haha nå må du se å rullan inn her. Sørlandsk pessimisme? Jeg kaller det realisme. Og å eventuelt komme nå å påstå at jeg er pessimist mtp. Start er å gjøre en skivebom. Hadde det vært OPTIMISME her nede, hadde vi jo hatt et snitt langt høyere enn det vi har nå, men dessverre tar det nok tid før publikum her nede våkner..

Stig Hornnes
21-09-2009, 09:45
Jeg tror problemet til Kleiven er at han passer best i rollen til Fevang, og der har vi allerede et klart førstevalg. Så lenge Ludde holder seg skadefri tror jeg ikke vi får se Christer på sitt beste dessverre. Pdd er han en liten potet, med veldig stort potensiale. Forhåpentligvis forsvinner han ikke fra klubben, for det er liten tvil om at det finnes mye fotball i gutten.

Enig i det. Jeg er likevel av den oppfatning at han burde fått flere sjanser. Fevang spilte mange gode kamper i vår, men har etterhvert levert stadig mer ustabilt før han de siste ukene har forsvunnet helt. Totalt sett har han faktisk skuffet meg en anelse denne sesongen. Om ikke han får et løft igjen snart er det på tide at Kleiven får sjansen.

aljahnsen
21-09-2009, 11:37
Håper mange tar turen til Sør Arena i kveld, selv om det er TV og Mandagskamp så er dette en kamp som bør trekke mye mer enn vanlig. Det skulle vært fullt hus i kveld, uansett tror jeg det blir en god ramme og stemning rundt dagens kamp.

Virker som spillerene våre også er på hugget og har god selvtillit før møtet med Viking. Tror Viking vil få en virkelig vanskelig oppgave idag mot et helttent Start lag. Jeg har en virkelig god følelse i dag, for vi skal høvle over Viking både på banen og tribunen i kveld.

Så det er bare å komme seg på kamp idag, avlys alt annet. I kveld er det en ting som gjelder og det er Start - Viking på Sør Arena.

Vi fortsetter stemningen og trøkket på feltet som vi hadde mot Brann og skal prøve å toppe det hele i kveld. Tror på en magisk aften på Sør Arena i kveld, gleder meg virkelig.

Vi sees på feltet.

magnussl
21-09-2009, 11:50
Haha nå må du se å rullan inn her. Sørlandsk pessimisme? Jeg kaller det realisme. Og å eventuelt komme nå å påstå at jeg er pessimist mtp. Start er å gjøre en skivebom. Hadde det vært OPTIMISME her nede, hadde vi jo hatt et snitt langt høyere enn det vi har nå, men dessverre tar det nok tid før publikum her nede våkner..
Kanskje drøyt av meg, men alle negative innlegg som dine gjør at gnisten slukker hos folk som er gira. Du får ikke med deg ei bra dame på fest hvis du røper at gjestelista er kort. Det skjer ikke. Og du får heller ikke med deg masse folk på kamp ved å messe om at det ikke kommer mange tilskuere.

balas
21-09-2009, 13:09
Kanskje drøyt av meg, men alle negative innlegg som dine gjør at gnisten slukker hos folk som er gira. Du får ikke med deg ei bra dame på fest hvis du røper at gjestelista er kort. Det skjer ikke. Og du får heller ikke med deg masse folk på kamp ved å messe om at det ikke kommer mange tilskuere.

Er det et poeng å ha et styre når dere er såpass få?

Litt selvmotsigende, kanskje?

Simen
21-09-2009, 13:45

Gleder meg til å se alle de negative innleggene mine... og vi nevner i fleng?

Og det er forskjell på innlegg som sier "jeg gidder ikke gå på kamp", og innlegg som kritiserer at folk uteblir (noe jeg gjorde). men hei, nå sporer vi veldig av her.

Med flomlys, forhåpentligvis killerinnstinkt blant gutta - og mentalitet på tribune ligger det an til å bli en herlig kveld! Trøkk te på tribune folkens!

Start in my heart
21-09-2009, 14:10
Gleder meg som en unge til denne kampen!! Håper på mange tilskuere, konge trøkk fra Menigheden og 3-0 til Start! Satser på årets høydepunkt! :D

Roy_Keane
21-09-2009, 14:16
Så har Tørum bestemt førsteoppstillingen som møter rivalene fra Stavanger

Kenneth Høie,
Hunter Freeman, Clarence Goodson, Bård Borgersen, Rolf Daniel Vikstøl,
Christian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen,
Geir Ludvig Fevang og Bernt Hulsker

direkte fra IKstart.no

et bra lag mener jeg, tror stokkelien har godt av å være tilbake i joker rollen, og hulsker er en kriger som passer inn i en sånn kamp :)
rolf får ny tilitt, hvorfor ikke :)
borsett fra det, et ganske standard lag, håper fevang finner igjen godfølelsen i dag, det trrenger vi!

sees på stadion! :D

AndersH.
21-09-2009, 14:20
Har Hulsker dagen vinner vi :)
Bolanos blir også viktig. Har de to, og Fevang en brukbar dag tar vi dette lekent!

zgull
21-09-2009, 16:53
Jeg har tro på at den negative trenden snur i dag. Jeg tror på godspill og tre poeng!!!

sureup
21-09-2009, 17:05
Enig med laget bortsett fra venstrebacken. Men men jeg har tro på festfotball uansett :)

Men hovedsaklig så er det viktigst med 3 poeng. Alt annet enn det er veldig skuffende

frankieboy
21-09-2009, 18:32
Er lenge siden jeg har observert slik optimisme og forventninger før en kamp...

Håper ikke vi blir skuffa!!

KOM IGJEN START!!

Espen K G
21-09-2009, 19:02
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mye betyr en Bolaños i form for oss! HERLIG!!

Jegers
21-09-2009, 19:27
Slutt med de hersens langpasningene mot Hulsker, start spillet bakfra, og Høie, hvis du ikke greier å holde ballen innenforbi banen får du heller kaste ballen ut.

frankieboy
21-09-2009, 19:30
Bolanos viser glimt av det vi saa tidlig i sesongen!!

Viktig at det neste maalet kommer til Start!

Solid i forsvaret til naa forresten...

Stig Hornnes
21-09-2009, 19:52
Herlig med ledelse, men en svak omgang. Begge lag har hatt noen fine angrep, men Viking har vel hatt ballen 70 prosent av tiden. For mye når Start er hjemmelaget. Når det gjelder straffesparket kan det komme til å koste oss dyrt når Fevang bommer. Start MÅ overta mer av spillet her! Likevel; min personlige mening er at det straffesparket var feil idømt. Det var ikke rare kontakten mellom Stenslid og Goodson samtidig som det var langt unna scoringsposisjon.

sureup
21-09-2009, 19:53
Latterlig av dommeren.... Først så gir han oss en korrekt straffe, men så får myhre lov til å jukse... Helvete heller det var jo SÅÅÅÅ tydelig. At ikke de 3/4 dommerne får med seg det er utrolig...

Jaja ellers så var første omgang helt middels. Vi starter bra og avslutter veldig bra. Forhåpentligvis så fortsetter gutta i andre omgang som de avsluttet første omgang med høy intensitet, masse løpt og høyere press!

Jegers
21-09-2009, 19:54
God omgang defensivt, men jeg er ikke imponert over hva vi får til fremover på banen, Hulsker er totalt ute av form, kan like godt sette innpå Stokkelien, og hvorfor skal vi ligge så forbannet lavt i presset, det er tross alt vi som er på hjemmebane. Nei, skjerpings gutter, begynn å angrip litt mer.

Espen K G
21-09-2009, 19:54
Straffesparket er helt korrekt dømt pga holding i trøya, og det var andre gangen samme mann gjorde det (første mot Borgersen).

Synd med straffen, men vi får håpe det ikke blir skjebnesvangert!

Student
21-09-2009, 20:44
Legger merke til at live.fvn.no sender kampen med ca. 7 minutters forsinkelse i forhold til TV2 Zebra. Er dette vanlig i hver kamp?

sureup
21-09-2009, 21:00
Skuffet...

Goodson, Bola og Solo var gode. Ellers var det veldig mye variabelt... Hulsker var rævva.

Viking var best i første og Start var best i andre så sånn sett så er det vel et ok resultat. Men jeg er skuffet over mye.
I store perioder så legger vi oss langt bakpå og når vi først får ballen så er det lite bevegelse på midten (spesielt PBH og Børufsen) som fører til at vi må lempe ballen oppover til en elendig hulsker.
Presisjonen var også veldig dårlig + lite samspill mellom spillerne (noen unntak)

Jaja 1 poeng er bedre enn 0.

Jegers
21-09-2009, 21:14
Mja, ingen stor kamp, bra defensivt, dårlig offensivt(hvor ble det av godspillet du lovet Tørum) og Viking kunne like fort vunnet her.

Høie 5, på det jevne, noen gode redninger, mange elendige utspill.

Borgersen 6 God, rydder unna bra.

Goodson 7 Meget god

Freeman 5 Roter endel, selger seg lett, bra med framover

Vikstøl 6 Solid defensivt, taklingssterk og lar seg ikke vippe av pinnen, lite med fremover

Børufsen 6 Scorer mål, jobber uttrettelig, flere gode iniativ

Bruer Hansen 4 Jobber bra, gjør noen ufattelig dårlige feilvalg inne iblant, men gjør også mange viktige taklinger.

Owello 5 Hmm, gjør mye rart, trekker ned tempoet, ødelegger overgangsspillet, jobber dog bra hjemover.

Bolanos 6 Den mest konstruktive på Start idag, skaper mye av det som skjer offensivt, jobber også bra tilbake, er litt vel nonchalant til tider.

Fevang 4 Mja, ikke så mye å rope hurra for idag, bommer med de viktige gjennombruddspasningene, bommer på straffe og tar ikke nok ansvar

Hulsker 2 Ubrukelig, skaper ingenting, greier nesten å ødelegge for laget ved å prate på seg rødt kort, utrolig stasjonær, huffhuff.

jbasma
21-09-2009, 21:15
Positivt at Owello ser ut til å være på vei tilbake i form.
Men hva har skjedd med Fevang? Er det bare jeg som irriterer meg over han?Synes han bare dasser rundt utpå der uten å gjøre noenting. Bommer på straffe og ser ut som om ingenting har skjedd. Han viser 0 engasjement. Vi trenger en kaptein som går foran i krigen! Fevang ser ut som om han egentlig ønsker å være en helt annen plass, og bare venter på at kampen skal bli ferdig.
Tidligere i sesongen holdt han seg ihvertfall til hodet/ansiktet når han brant store sjanser, nå bare jogger han videre som om det ikke har skjedd.

Stig Hornnes
21-09-2009, 21:22
Utrolig skuffende sør-vest derby, rett og slett drit kjedelig. Godt med et poeng, men det er vel det eneste.

http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=36687

geirwi
21-09-2009, 21:23
Goodson, Bola og Solo var gode. Ellers var det veldig mye variabelt... Hulsker var rævva.

Veldig enig i det. Goodson og Bolanos ble nevnt ustanselig av TV2, men ingen nevnte Solo som var minst like god. Jeg synes faktisk sistnevnte var Starts beste - til tider glitrende. Bryter ballbanen flere ganger, er bevegelig, god på små flater, takler og hadde presise pasninger.

Oladapo er den rareste spilleren jeg har sett. Kan gjøre det helt geniale, og samtidig gjøre noe man bare ser i 7. divisjon. Han forstår ikke hvordan medspillerne beveger seg, så selv korte tremeterspasninger går i hytt og gevær. Er som å se en stupfull Zidane på banen. Men jeg synes at han ser mer selvsikker ut nå, og innsatsen er det ingenting å si på. Tydelig at han ønsker å lykkes. Man kan enkelt se potensialet som ligger der, og jeg tror det kun er et spørsmål om tid. Han er fremdeles veldig ung, og modenheten og fotballintelligensen kommer.

Også godt å se at Borgersen har spilt flere solide kamper på rad nå. Trodde han var over toppen i første del av sesongen, men tror det har vært godt med benken og konkurranse fra Mathisen.

Jegers
21-09-2009, 21:27
Ja, Bård har en utrolig profesjonell innstilling, noe som gjør at han fortsatt er en meget habil midtstopper tross sin høye alder.

skvik
21-09-2009, 21:27
Hulsker skuffer desverre mer og mer for hver kamp. Sørgelig, for mannen kan jo score mål. Men løpsvillig er han ikke. Daffer rundt. Og jeg er dritnervøs hver gang han kjefter på dommeren. DET er jeg lei av.

doppelt gemoppelt
21-09-2009, 21:53
Innlysende at vi trenger en mere bevegelig spiss, Mads skaper noe helt annet en Hulsker og det blir lettere å spille angrep med beveglige spisser.
Hulsker gjør tidvis mye og legger ned mye uro men det blir for lite løp rundt han og det fungerer ikke slik vi ser match etter match.
Tror det kan bli en mager høst dere.....
Positivt med Bolanos, owello, Vikstøl, Clarence og innbytter Oladapo.
Andre var greit men ingen halleluja.
Hvorfor setter man ikke en formspiller til å ta straffen istede for en spiller som burde vært benket for å få en liten tenkepause?

Ikke skuffet men hadde forventet noe annet.

geirwi
21-09-2009, 21:57
Stig: "drit kjedelig" var det i hvert fall ikke. Det var mange sjanser i begge ender av banen, og spesielt for Start- og Viking-supportere vil det alltid være spennende med uavgjort eller ettmålsledelse til et av lagene.

Videre skriver du at det var knappe 8000 tilskuere på kampen i dag. Det var det ikke - det var drøye 8000 tilskuere.

Og at Start blir forsiktige etter sin scoring etter to minutter er egentlig forståelig. Mye står på spill, og man vil ikke ødelegge statistikken fra 1996. Det ble også sånn at vi ufrivillig ble presset bakover på banen fordi Viking var bedre i duellspillet, og var aggressive. Men altså: Mål preger kamper.

Hva skjer så etter utligningen? Jo, Start blir mer offensive, og de siste 15-20 minuttene er egentlig et fyrverkeri av en fotballkamp. Spennende for selv nøytrale tilskuere.

Stig Hornnes
21-09-2009, 22:22
Stig: "drit kjedelig" var det i hvert fall ikke. Det var mange sjanser i begge ender av banen, og spesielt for Start- og Viking-supportere vil det alltid være spennende med uavgjort eller ettmålsledelse til et av lagene.

Videre skriver du at det var knappe 8000 tilskuere på kampen i dag. Det var det ikke - det var drøye 8000 tilskuere.

Og at Start blir forsiktige etter sin scoring etter to minutter er egentlig forståelig. Mye står på spill, og man vil ikke ødelegge statistikken fra 1996. Det ble også sånn at vi ufrivillig ble presset bakover på banen fordi Viking var bedre i duellspillet, og var aggressive. Men altså: Mål preger kamper.

Hva skjer så etter utligningen? Jo, Start blir mer offensive, og de siste 15-20 minuttene er egentlig et fyrverkeri av en fotballkamp. Spennende for selv nøytrale tilskuere.

Brukte feil ord der ja, skulle selvfølgelig vært drøye 8000:) Jeg står imidlertid på mitt når det gjelder underholdningsverdien. Det var noen sjanser, det legger jeg ikke skjul på. Men spillet var i altfor lange perioder uten fremdrift for noen av lagene, og for å være helt ærlig følte jeg aldri at noen av lagene var spesielt farlige fremover.

zgull
21-09-2009, 22:31
Er som å se en stupfull Zidane på banen.
Knallbra beskrivelse! Jeg synes det er veldig variabelt i dag. Fra det helt store til det begredelige. Jeg synes Goodson er BB, Bola er mye bedre i dag men svinger i prestasjonene, Freeman synes jeg er god og Solo klarer seg bra. Vikstøl synes jeg var sikker. Jeg synes Mads burde ha vært byttet inn etter pausen. Hulken skaper ingen ting, er bare gretten og er livsfarlig(kort)

aljahnsen
21-09-2009, 22:42
Skuffet, rett og slett.

Syntes mange av gutta var tente og bra i første omgang, spesielt Bolanos, Owello og Espen.

Desverre leverer ikke Fevang og Hulsker om dagen, de er langt fra i form og virker slappe uten selvtillit. Denne kampen skulle vi ha vunnet, og den straffen skulle sittet. Nei, er rett og slett bare skuffet.

Var til tider veldig bra stemning på feltet i dag, men det dalte litt til tider. Desverre alt for få tilskuere generelt på Sør Arena, men.

Vi reiser oss mot Sandefjord og setter den byen på hodet. Vi skal knuse Sandefjord :)

DayWalker
21-09-2009, 22:49
Jeg fatter ikke hva som skjer med Fevang... Hva er det som er galt liksom? Er han småskadet? Er det mentalt? Noe må det være for han dasser rundt der og står ikke frem når det trengs!
Nei, da får vi heller bruke Kleiven i hans rolle om han ikke leverer bedre enn dette.

Forøvrig en slapp og dårlig straffe... Men Myhre gikk langt ut fra streken?
Irriterer meg litt over PBH også sentralt.

Positivt i dag synes jeg er Børufsen, Goodson og Bola samt at vi på feltet bygde litt videre på stemningen fra Brann kampen.

Giovanni
21-09-2009, 23:01
i dag syns jeg faktisk at solo var starts beste. Av de tre sentrale, hvis vi tar med fevang, så var han eneste som viste vilje og innsats. At noen pasninger går bakover er naturlig da det ikke eksisterer vilje for å ta initiativ hos noen av spillerne foran. Spesielt tydelig var dette i første omgang. Også ola virket frisk da han kom inn. Noe uryddig, men ser ut til å ha et betydelig potensial. Hulsker og fevang bør benkes begge to. Ufattelig trist å se på dem om dagen.

aljahnsen
21-09-2009, 23:23
Også enig at Solo var bra i dag, kanskje Starts beste, men man merket også veldig at Bolanos var tilbake.

Fevang og Hulsker bør vrakes mot Sandefjord, de leverer alt for dårlig og spiller uten gnist og selvtillit om dagen. De er totalt ute av form, da bør heller Kleiven og Mads få sjansen fra start.

Startgass
21-09-2009, 23:43
Meget skuffet...:icon_cry:

Positivt at Bola var tilbake,målgivende pasning og greier:)
Han leker og til tider med vikings midtbane.

Det som er negativt med denne kampen må jo være Fevang,skuffet meg skiklig.Han var nokså god til å begynne med men så i 2.omgang var han helt borte,var det fordi han skyter elendige straffer som går samme retning vær eneste gang han tar straffer?,Han selger seg vertfall noe jævla på de straffene.Bolaños burde ta straffe!

Totalt sett en dårlig kamp,særlig i første ingenting fart i spillet.
Menigheden gode til Viking scora.

Vi tar de neste gang på Sør Arena.

Fish
22-09-2009, 01:31
Start blir mer og mer lik seg sjøl slik de fremsto i fjorårssesongen. Altså i Sandstø-tiden. Den kjeeeedelige Sandstø-tiden. Men de glimter til når de tør å være offensive, når det går en liten faen i dem. Det gjør det dessverre veldig sjelden for tia. Hvor er selvtilliten hen, slik at de kan gjøre noe ekstra? Og da mener jeg ikke nødvendigvis noe eksepsjonelt, men bare det å bevege seg kjappere og skape rom for hverandre...det må da gå an? Også er jeg lei av å se den evinnelige rygginga på 20-25 meter som bare gjør motstanderne modigere og bedre. Får hjerteklapp av sånt!

Dette var negativt, jeg vet. Hipp hurra for at vi ikke rykker ned, men tvert i mot gjør alle forhåndstips til skamme. Med renter! Jeg bare sitter med en følelse av at vi kan så mye mer!

Dog: Vi er pr tabellen et godt eliteserielag! Tross alt...

Søndag1800
22-09-2009, 02:50
Til tider veldig bra trøkk av Menigheden, bra jobba folkens! Det gjør det ikke lett når tilskuerantallet er såpass lavt som det er.. Skaper dårligere atmosfære. Takk til TV2.

Forresten, banneret var fett!

Tusse
22-09-2009, 09:50
Ser at flere mener start spilte en god kamp defensivt. Hva? Viking hadde et lass med sjanser i første omgang. Laget stod og ventet på viking rett utenfor 16. meteren. Skal man først komme å se på en fotballkamp burde spillerne i alle fall betalt inngangsbillett.

Ellers bar kampen preg av et BEGREDELIG nivå. Utrolig svakt tempo. Midtbanen evner ikke å være kreative. Solo bruker for mange touch på vei frem og dreper tempo. Har vi ikke et alternativ til en lang crosser mot Bolanos eller måkeball til Hulsker? Hva med å prøve entouchspill via midtbanen? Sånn som spillerne fungerer på banen nå går det jo selvsagt ikke fordi det er NULL bevegelse offensivt.

En tvers gjennom nitrist kamp etter mitt syn.

Alladin Sane
22-09-2009, 10:44
Hulsker og fevang bør benkes begge to. Ufattelig trist å se på dem om dagen.

Jeg er enig i at Hulsker formelt sett bør benkes ut fra hva han leverer. Men Hulsker har tross alt vært benket i de fleste kampene etter sommeren, og Start har åpenbart ikke blitt noe bedre av det.

Når det gjelder Fevang, er jeg enig i dem som stusser litt over at ikke Kleiven får en og annen mulighet i hans rolle.

Ellers leverte vel resten ok i går. Start scoret sitt første spillemål siden 16. august og hadde en sjelden og gylden mulghet til tre komfortable poeng når Sandemoen pekte på straffemerket.

Jeg håper Start stiller uforandret til neste kamp.

Giovanni
22-09-2009, 11:53
Nei sant det, Star har vært ganske ræva uansett hvem som har spilt foran.
Men å se på Hulsker i går hvor han flere ganger nekter å bevege seg ut av offside selv om han har meget god tid på å gjøre nettopp det, blir bare flaut.

Nettopp pågrunn av dette syns jeg det var hodeløst av Start å leie ut Aram. Å ha kun to rene spisser i troppen er hodeløst, intet annet. En ung spiller som en ikke kan forvente skal prestere kamp etter kamp. En Hulsker som er av og på som hvilken som helst strømbryter.
Da hadde det vært fint med et tredje alternativ. Årst sa jeg allerede før sesongen kom til å være skadet og uaktuell hele sesongen, jammen fikk jeg rett.

Fevang er i søppelform, og burde hviles i hvert fall en kamp. Da blir det for tynt med to spisser i troppen.

Ellers så er det gledelig at det tilsynelatende er mer trygghet defensivt enn for noen kamper siden hvor matta jr spilte bak. Vikstøl imponerer meg.
Bola virket mer pigg enn på lenge, det samme gjør Børufsen.

Men uansett så var Solo Starts gigant i går. Jeg ser at du, Tusse, syns han stopper opp spillet ofte med unødvendige pasninger. I går kom de pasningene ene og alene på grunn av at det ikke fantes et jævla initiativ foran. Og da er det bedre å spille ballen bakover enn å lempe ball kun for å lempe.

Roy_Keane
22-09-2009, 15:43
syntes også ola var god i går, sammen med solo, slo noen fantastisk langpasninger og løp og så engasjerte ut, hulsker er heeeelt ute av form, sto jo bare og slo ut med armene, og prøvde jo ikke å stresse de bakre rekker til viking engang, nei det var stusselig.. fevang er også langt fra toppform, men potensiale er høyre hos han, enn kleiven, så farlig å ikke bruke han også, plutselig kan det jo løsne for han..

straffen var dårlig, men herregud, myhre stod jo 3 meter ute fra streken, burde vært tatt på nytt uten tvil!

men som folk sier, start ligger faktisk på øvre halvdel, og vi var tippet nedenom og hjem, så alt i alt kan vi jo ikke være veldig skuffa, tilskuertallet skuffet, men jeg tror faktisk ikke det er flere i denne byen som oppriktig elsker start og er villig til å møte på hver kamp, de kampene med 12.000++ tilskuere krever spesielle anledninger, myggen comback, kamp om seriegull, europa-cup osv, men men det er nå bare min mening.

ikstart
22-09-2009, 16:39
bra trøkk til tider , men ikke samme trøkke som mot Brann:icon_frown:

Startgass
22-09-2009, 17:02
men som folk sier, start ligger faktisk på øvre halvdel, og vi var tippet nedenom og hjem, så alt i alt kan vi jo ikke være veldig skuffa, tilskuertallet skuffet, men jeg tror faktisk ikke det er flere i denne byen som oppriktig elsker start og er villig til å møte på hver kamp, de kampene med 12.000++ tilskuere krever spesielle anledninger, myggen comback, kamp om seriegull, europa-cup osv, men men det er nå bare min mening.

Kan forvære det med tilskuertallene.

Tenk Aalesund har flere tilskuere en Start!
De fyller stadioen sin med klubbens farger,og sånt,men på Sør Arena så er det flere folk i svart Genser osv...enn i gult,ikke noe fint!

--------------------------------------------------------------------------
Syns at de som har noe forhold til Start ikke skal være så gjerrige med at billetten koster 30,- mer,men de kan bruke de pengene på masse annet kødd.

Vist ikke Start hadde delt ut gratisbilletter så hadde desverrre tilskuertallet vært lavere.

Del ut 4000 gratisbillet mot Aalesund og Vålerenga for de som ikke kan legge ut 30,- ekstra.

ikstart
22-09-2009, 17:22
Enig med startgass del ut 4000 gratis biletter , så kansje vi får rundt 12.000 tilskuere en kamp.

bosve
22-09-2009, 17:26
ok kamp. Men Fevang og Hulsker virker ute av form. Hulsker virker i tillegg giddalaus.

Startgass
22-09-2009, 17:38
Hulsker er Hulsker...
Hva skal Start gjøre med ham?

jbasma
22-09-2009, 18:54
De fleste her virker enige om at Hulsker og Fevang bør benkes.
Problemet med Hulsker er at han har vært benka i en del kamper i høstsesongen, uten at det har hjulpet på formen hans. Stokkelien har heller ikke imponert de siste kampene han har fått sjansen (han faller igjennom som enslig spiss når resten av laget ikke skaper målsjanser for han).
Problemet med Fevang er at vi vel ikke har noen å sette inn for han. Kleiven har jo ikke imponert de gangene han har fått sjansen (selv om han jo ikke har spilt der han er best).
Skulle gjerne ha benket halve laget, men vi har ikke brei nok stall til å gjøre det.
Personlig foretrekker jeg at Hulsker spiller enslig spiss istedenfor Stokkelien. Men Tørum har et ansvar for å få sparka han i ræva og legge ned en innsats. Det virker som Tørum sin største svakhet ligger i at han ikke klarer å motivere spillerne til innsats. Men, jeg har jo egentlig null peiling på hvordan han er som trener...:icon_frown:

Tankcenter
22-09-2009, 22:41
Ble veldig imponert av Menigheden, det var et godt trøkk fra dem igår. Synes Bolaños var et frisk pust for laget, tragisk med Fevang og Hulsker. Start har til tross for kjedelig kamp og resultat igår klart seg tålig godt i TL.

ghanaboy
23-09-2009, 06:57
Til sandefjord kampen bør vi spelle 4-4-1-1 der vi vraker Hulsker og Fevang, inn med Christer og Mads eller 4-4-2 der vi også vraker Fevang og Hulken, kjører Jesper og Mads på topp. Jesper er jo stor og sterk kan vinne dueller og Mads typisk boksspeller, kan funke det:icon_razz:

hrafn
23-09-2009, 11:08
Til sandefjord kampen bør vi spelle 4-4-1-1 der vi vraker Hulsker og Fevang, inn med Christer og Mads eller 4-4-2 der vi også vraker Fevang og Hulken, kjører Jesper og Mads på topp. Jesper er jo stor og sterk kan vinne dueller og Mads typisk boksspeller, kan funke det:icon_razz:

Og det er bare 1/6 sjans for å dø i russisk roulette....

frankieboy
23-09-2009, 14:54

Og da hadde kanskje denne passet best i traaden som handler om Sandefjord - Start???
;)

beng222
23-09-2009, 17:29
At noen folk her inne er veldig skuffa over at det kun ble uavgjort mot Viking og som hadde forventa klar seier bør stikke fingeren i jorda.

Start var tippa rett ned av de aller fleste. Vi startet serien meget bra og tok noen sterke seirer. Noe av forklaringen til formsvikten til noen av spillerene våre kan nok forklares med at motstanderene har blitt mere obs på dem(Fevang, Bolanos og Hulsker).

Etter sommerferien har Viking dessverre spist seg sagte men sikkert inn i ryggen på Start og har i det siste hatt en stigende formkurve. Det motsatte kan vel siees om Start. At noen da forventer startseier med god margin sier vel noe om personenes virklighetsoppfatning eller retter sagt mangel på så dann!

ghanaboy
23-09-2009, 17:45
Og da hadde kanskje denne passet best i traaden som handler om Sandefjord - Start???
;)

stemmer det, men det for bare gå.

Espen K G
23-09-2009, 19:51
At noen folk her inne er veldig skuffa over at det kun ble uavgjort mot Viking og som hadde forventa klar seier bør stikke fingeren i jorda.
Det er vel lov til å være skuffet over spillet til laget, uten å være skuffet over resultatet?
OK bakover, men tippe-tannløst forover. Det gjør at man ikke blir imponert, og sitter igjen med en skuffet følelse etter kampen, selv om 1-1 mot Viking i seg selv ikke er et dårlig resultat.

beng222
23-09-2009, 21:56
Det er vel lov til å være skuffet over spillet til laget, uten å være skuffet over resultatet?
OK bakover, men tippe-tannløst forover. Det gjør at man ikke blir imponert, og sitter igjen med en skuffet følelse etter kampen, selv om 1-1 mot Viking i seg selv ikke er et dårlig resultat.

Absolutt. Men det er ikke det jeg kritiserer.