PDA

Se full versjon : Åpne opp menighedsfeltet for alle syngende supportere!

Rolling stones
13-09-2009, 12:12
Mitt råd foran neste sesong er at "Menighedsfeltet" åpnes opp for alle som ønsker å synge. Og ikke krev medlemsskap for å komme inn på feltet, men krev at de er syngende..

Tror det er mange som kunne tenkt seg å stå på feltet uten å nødvendigvis melde seg inn i Menigheden. Syntes egentlig det er litt snodig at kravet for å stå på feltet er at man er medlem, og ikke syngende supporter?

Det er ikke værre en at de som ikke er medlemmer kanskje heller kan betale kr. 10 mere pr. kampbillett?

Noen ønsker ikke å være medlem av forskjellige grunner, og følgelig kjøper de seg en plass en annen plass på stadion, selv om de sikkert kunne tenke seg å stå med de syngende supporterene de gangene de kommer på Sør Arena!

Så åpne opp feltet for alle som ønsker å synge!

Startgass
13-09-2009, 12:59
Dårlig forslag,men du er inne på noe.

Tenk hvis det kommer 600 ekstra inn på menighedsfeltet som ikke er medlem.
sansynligvis kommer bare 50 av de til å synge,mens 300 av de kommer inn fordi de tror de er kule at de sitter i menigheden,mens 250 siste kommer inn fordi billettprisen er mindre.

Enda være er det jo for oss som er med i Menigheden,og liker og sitte nærme trappa,men fordi det kommer inn et par ekstra så er det ikke plass til de som sitter nærme trappa og synger som bare det,men ikke er med i MTC.

For min del som "bare" er med i Menigheden så er dette en dårlig idee.

Hvorfor ikke reklamere noe utforbi Sør Arena,sånn at det er flere som melder seg inn?
f.eks sett opp et par skilt utforbi Sør Arena, der det står bare www.menigheden.no bli medlem i dag!

boyeman
13-09-2009, 13:28
Tanken er god, og det ble tatt opp på sist tribunemøte!

aljahnsen
13-09-2009, 16:06
Jeg er helt for å åpne opp for alle som ønsker å synge, og kutte medlemskontrollen.

Men samtidig så er jeg veldig interessert i å vite hvorfor det er så problematisk at folk melder seg inn, hva er galt med en supporterklubb? Er det Menigheden spesielt? Eller er det andre ting som hindrer dette? Navnet?

For at man skal klare å forbedre noe så trenger man respons.

Rolling stones
13-09-2009, 21:50
Men samtidig så er jeg veldig interessert i å vite hvorfor det er så problematisk at folk melder seg inn, hva er galt med en supporterklubb? Er det Menigheden spesielt? Eller er det andre ting som hindrer dette? Navnet?

Blir litt som at man kan liksom ikke være medlem av alt.. jeg er ikke medlem av IK Start, men jeg kan da heldigvis komme inn på sørArena!

Tror dette er viktig foran neste sesong. En ting hadde vært om det var kamp om plassen, men det er det altså ikke..

Og viktigst av alt, vi ønsker SYNGENDE supportere på feltet, IKKE medlemmer!

doppelt gemoppelt
13-09-2009, 22:24
Kan ikke de som ønsker å synge melde seg inn i Menigheden???
Koster så lite at mann og mus må jo ha råd til det!

Kansje forran neste sesong reklamere for hva menigheden er, hva det gjøres og hva man får oppleve.
Få det til å se gøy ut.
VIL DU SYNGE UT:
BLI MEDLEM NÅ ;)
(Vedlagt sang- erklæring)

At man lager et sang hefte som blir sent heimat eller deles ut første hjemmkamp el slikt.

Aner ikke hva dere gjør nå egentlig på det området, selv er jeg medlem men ikke ofte på kamp. hehe;) ( Bor litt krokete til da, mm ).

jensm
13-09-2009, 22:34
Som medlem blir en med en gang definert inn i en eller annen type bås. Vi så det tydelig i TB, da var vi harry alle mann. Menighedens bås er kanskje preget av snillisme ovenfor -, og samarbeid med Start. Og det er det ikke alle som kan stå inne for.

Poenget med å samle supportere er jo å få en syngende skare. Og ikke å definere noen felles meninger til noe. Heller ikke å inngå formelle avtaler med Start om noe.

Så et felt med sangtvang, uten medlemsskap og krav til annet enn at man synger høres bra ut. Bør som noen nevner koste minst 10,- ekstra, eller ihvertfall ingen som helst rabatt.

Supporteren
13-09-2009, 23:09
sansynligvis kommer bare 50 av de til å synge,mens 300 av de kommer inn fordi de tror de er kule at de sitter i menigheden

Haha, dagens! :) :) :)

frankieboy
14-09-2009, 05:31
Blir litt som at man kan liksom ikke være medlem av alt.. jeg er ikke medlem av IK Start, men jeg kan da heldigvis komme inn på sørArena!

Tror dette er viktig foran neste sesong. En ting hadde vært om det var kamp om plassen, men det er det altså ikke..

Og viktigst av alt, vi ønsker SYNGENDE supportere på feltet, IKKE medlemmer!

Vi trenger begge deler. Det at mange er medlemmer i Menigheden, gjor jo tross alt at man kan finansiere eks TIFO og andre ting. Menigheden faar vel en eller annen statstotte basert paa antall medlemmer ogsaa? Og de skarve 200 kr det koster (eller hvor mye det er) er jo ingenting. Er vel endel her inne som ikke er medlem, men som brenner av det 10-dobbelte paa byen i helgene? Jeg bor i USA og faar ingen fordeler av aa vaere medlem, men jeg velger aa stotte SUPPORTERKLUBBEN og tror at mine 200 kr blir brukt til aa skape bedre stemning eks via TIFO..

Man kan eks innfore et eller annet "tribune-medlemskap" hvor man betaler 50-100 kr i aaret, for aa kunne staa med Menigheden og der man ogsaa hjelper til med aa stotte TIFO og andre aktiviteter. Saa kan man heller la vaere aa motta Menighedsbladet og andre fordeler hvis man absolutt ikke onsker aa vaere vanlig medlem for 200 kr pr aar..

Til slutt: Jeg kommer til aa forbli medlem hvert eneste aar av supporterklubben - selv om jeg bor i USA og det gjor jeg uansett om vi heter Menigheden, Startfansen eller et annet navn...

josty
14-09-2009, 08:16
Jeg vil både synge å stå med menigheden når jeg er på kamp, har desverre ikke mulighet til å stille opp på så mange kamper pga plassen jeg bor. Ser lissom lite vits i å melde seg inn i menigheden når jeg ikke får sett så mange kamper og kan heller ikke stille opp på de møtene dere arrangerer. Men ingenting er som å stå stolt med menigheden å tømme stemmen, testet det borte mot viking. Aldri vært på gøyere kamp :D