PDA

Se full versjon : Ønskeliste for 2010 sesongen

Sider : [1] 2 3 4

frankieboy
14-09-2009, 15:23
Er vel på tide at vi ser fram mot neste sesong, og lager en ny tråd ang dette. Vi diskuterer ennå i "nye spillere foran 2009-sesongen" men den har vel gått ut på dato nå..

Ser at siste innlegg i den tråden nevner Eirik Mjelde fra Sandefjord. Det er en meget bra spiller som jeg godt kunne tenke meg, men vil tro at det er flere lag som kunne tenke seg han. Og trenger vi en midtbanespiller?

Det er vel mer behov i forsvaret og i angrepet?

Startgass
14-09-2009, 15:33
Start trenger en forsvarsspiller!,en rask en!

Millonarios
14-09-2009, 15:37
Mine ønsker:

* Daniel Aase. En ny venstrekant er livsviktig.
* Ny midtstopper, som gjerne også kan spille venstreback.
* Eventuell forsterkning sentralt.

ghanaboy
15-09-2009, 23:37
Davy Claude Angan er en speller med masse kvaliteter som hadde passa inn i start!

kompa
16-09-2009, 09:49
Mitt ønske er at vi en gang for alle er ferdige med økonomisk oppvask.
Finnes ikke den ting som tærer mere på spillere, ledere, sponsorer og supportere enn nettopp dette.

Derfor : beholder vi dagens stall, skal jeg være fornøyd. Ser ut til at vi over all forventning havner ca midt på treet i år. Klarer vi å etablere oss der, uten røde tall, så er mitt ønske oppfylt. Tror det kan være mulig med den stallen vi har.

Føler ikke dette er for passivt, for klarer vi oss uten økonomisk rot de nærmeste år, så vil vi oppnå goodwill både hos sponsorer og tilskuere. Når dette er på plass kan vi øke målsetningen med små skritt.

Må mao få på plass økonomien før vi kan ha for høye sportslige målsetninger.

Men bevares, er lov til å drømme bare en ikke mister hodet..

rooland
16-09-2009, 10:36
mitt ønske er at vi en gang for alle er ferdige med økonomisk oppvask.
Finnes ikke den ting som tærer mere på spillere, ledere, sponsorer og supportere enn nettopp dette.

Derfor : Beholder vi dagens stall, skal jeg være fornøyd. Ser ut til at vi over all forventning havner ca midt på treet i år. Klarer vi å etablere oss der, uten røde tall, så er mitt ønske oppfylt. Tror det kan være mulig med den stallen vi har.

Føler ikke dette er for passivt, for klarer vi oss uten økonomisk rot de nærmeste år, så vil vi oppnå goodwill både hos sponsorer og tilskuere. Når dette er på plass kan vi øke målsetningen med små skritt.

Må mao få på plass økonomien før vi kan ha for høye sportslige målsetninger.

Men bevares, er lov til å drømme bare en ikke mister hodet..

halleluja!!!!!!!

reiGN
16-09-2009, 16:08
Ser at siste innlegg i den tråden nevner Eirik Mjelde fra Sandefjord. Det er en meget bra spiller som jeg godt kunne tenke meg, men vil tro at det er flere lag som kunne tenke seg han. Og trenger vi en midtbanespiller?

Det er vel mer behov i forsvaret og i angrepet?

Gjett om vi trenger en midtbanespiller visst noen av utlendingene blir solgt. Annan var jo ikke her så lenge. :D Angående angrep, han kan jo også spille i rollen til fevang og spiss. ELSKER ELSKER Mjelde!

christerelholm
16-09-2009, 22:19
E.Mjelde er god, men er han solid nok? Jeg liker han også, men Start trenger en spiss som gir oss rundt 15 mål. Jeg har utrolig lyst å se Khalili og Børufsen lykkes, men hvis ikke er det spiss og venstrekant som er kritisk! Håper også at Stokkelien ikke flopper etter all suksessen!!

Trenger kanskje også en stabil kreativ spiller sentralt, enten i forsvar eller midten! Ser jo i de siste kampene at vi skaper utrolig lite.

reiGN
16-09-2009, 23:08
Trenger kanskje også en stabil kreativ spiller sentralt, enten i forsvar eller midten! Ser jo i de siste kampene at vi skaper utrolig lite.

Dette er som sagt Mjelde. Jeg føler han leverer i hver kamp han spiller. Han er utrolig bevegelig og målfarlig.

frankieboy
18-09-2009, 15:05
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=577235

Er dette en spiller vi kan se etter eller er han for gammel? Ingen tvil om at han er dyktig - og han har jo vaert Start-supporer i alle aar, saa det er kanskje en mulighet. Han kan ogsaa spille flere plasser paa laget - som er et pluss!
Det er vel uansett ikke aktuelt fQr etter 2010-sesongen og da er han 35...

Jeg liker spilleren, men det er nok noen aar for sent!!

reiGN
18-09-2009, 18:39
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=577235

Er dette en spiller vi kan se etter eller er han for gammel? Ingen tvil om at han er dyktig - og han har jo vaert Start-supporer i alle aar, saa det er kanskje en mulighet. Han kan ogsaa spille flere plasser paa laget - som er et pluss!
Det er vel uansett ikke aktuelt fQr etter 2010-sesongen og da er han 35...

Jeg liker spilleren, men det er nok noen aar for sent!!

Enig, Fevang er solid spiller. Visst Start hadde vist interesse så tror jeg ikke han hadde vært avvisende til en overgang. Som Start supporter og greier. Men..

"Jeg vil helst være i Odd" og "Det kan se ut som om jeg blir i Odd ut karrieren, men man vet aldri"

Så vil ikke håpe for mye hehe.

balas
18-09-2009, 22:29
Jeg vil heller spise mine egne testikler enn å se en så kjip og grisespillende fyr i Start.

frankieboy
19-09-2009, 13:42
Jeg vil heller spise mine egne testikler enn å se en så kjip og grisespillende fyr i Start.

Det var da voldsomt...

Ang alderen saa tar Roar Strand ennaa ett aar i RBK, og han er da over 40...
Saa er man god nok, er man ung nok kan man vel si!

At Fevang er tQff i duellene er jo bare et pluss. Vi har vel et par selv som ikke legger saa mye i mellom i duellene (Jesper og Hulsker)

jbasma
19-09-2009, 19:10

Enig i at han er en lite sympatisk spiller. Men vi har jo allerede Hulsker som er i samme kategori, så hvorfor ikke. Og kanskje kan vi hente Riseth også...:)

Wangel
19-09-2009, 20:08
Så kan vi jo prøve oss på Ørjan Berg...

Blir for dumt å hente 35 åringer. Spesielt spillere som M. Fevang som aldri bør få lov til å ta i ei start drakt eigang!

R.A Try
19-09-2009, 21:09
Slik jeg ser det trenger vi en spiller som kan spille venste back og venstre kant.
å som ikke koster for mye penger.
Kunne tenke meg å få midtun lie tilbake. koster lite. trives i start(spiller bedre i start en alle andre steder han har vert(les statestiker)
Ville gjerne hatt en ekstra midtstopper også med stor fart.
en annen gammel startkjempe(håland-om han kunne tenke seg det da)

I vår verden må vi satse på talenter å egenutviklede spillere i støre grad en før.
men samtidig beholde en dobbeldekning på alle plasser.

Vi mangler en venstrekant(børulfsen trenger konkurangse)
vi har 2 midtstoppere med ok nivå. prob alle mangler hurtighet.
Goodsen/matta/borgersen.
haraldsen holder ikke nivå i 2 div lenger en gang.

en ekstra høyre back å venstre back kunne også vært kjekt.
men penger til å hente slike som styrker laget direkte er ikke lett.

Midtun lie er vell den eneste med et ok nivå. erfaring å evne til å kunne gjøre dette på en ok måtte, slik jeg ser det.
Han er ingen ener. men en som vil spille mye for oss.

vikstøl tror jeg tar steget opp til et klart førstevalg i løpet av høsten(håper i allefall det)
å at borgersen tar 1 år til.

om han gjør det er det et pluss for oss i forhold til å kunne spille inn unge talenter sakte men sikkert.

Slik ser i allefall jeg det!

Millonarios
19-09-2009, 21:49
Midtun lie er vell den eneste med et ok nivå. erfaring å evne til å kunne gjøre dette på en ok måtte, slik jeg ser det.
Han er ingen ener. men en som vil spille mye for oss.

Føler meg vel egentlig ganske trygg på at Lie IKKE kommer til Start. Og godt er det. :)

kompa
20-09-2009, 18:44
Midtun Lie er en spiller vi kunne trengt i år. Vil mer enn gjerne ha han tilbake.
Er sansligvis en spiller etter vår lommebok.

jbasma
22-09-2009, 19:00
Midtun Lie er en spiller vi kunne trengt i år. Vil mer enn gjerne ha han tilbake.
Er sansligvis en spiller etter vår lommebok.

Hva er målet for neste år? Å få tak i stallfyll a la Midtun Lie, eller å forsterke første-11eren?
Jeg stemmer for heller å hente et par som går rett inn på laget.

kompa
22-09-2009, 20:22
Hva er målet for neste år? Å få tak i stallfyll a la Midtun Lie, eller å forsterke første-11eren?

Og jeg stemmer for Huseklepp og Per Siljan........
Se innlegget mitt litt tidligere i tråden, så skjønner du hva jeg mener.

Tror ikke Lie hadde blitt stallfyll. Kanskje ikke et solklart førstevalg, men et godt alternativ enkelte kamper. Han var en av mange grunner til vår gode sesong i -05. Må nok innrømme at det er en stund siden og at han muligens har stagnert noe, men det er her en bør legge lista. Desverre. Heller kjempe på nedre halvdel et par år enn å komme i samme økonomisk krise en gang til. Troverdighet blant sponsorer og den vanlige mann, det er her fokuset bør være fremover.

doppelt gemoppelt
22-09-2009, 21:23
Celso Borges i FFK når de rykker ned:)
Soleklart førstevalg til en bevegelig spiss og tenk Bola i kombinasjon om han blir værende. Yummy

beng222
22-09-2009, 21:25

Da stemmer jeg for at du sponser start med minst 15-20 millioner.

Alladin Sane
23-09-2009, 11:19
At Start trenger forsterkninger er vel like åpenbart som at klubben er pengelens.

Dårlig dekning på venstrekanten, stoppere på AFP, en svært ujevn og urutinert sentral midtbane, ingen spisser som fyller rollen og en generell mangel på karakter, vinnervilje og rutine i laget, illustrert av en kaptein som knapt endrer ansiktsutrykk når han brenner straffe.

Det er så mye man skulle forsterket om man hadde hatt råd.

Årsts avgang kan gi en åpning i lønnsbudsjettet. Og salg av et par stagnerte talenter kan kanskje fremskaffe noen kroner i transferkassa. Jeg stemmer for å vrenge lommene for å få tak i en midtspiss som både gidder å jobbe, kan holde på ballen og kan true bakrom. Slik Start spiller under Tørum er spissplassen i mine øyne Starts klart svakeste posisjon, og hvis Start har noen kroner å bruke, bør de brukes her.

Så får man heller satse på at Borgersen har en sesong til i seg og at øvrige forsterkninger kan hentes lokalt og gratis.

Daniel Aase på venstrekanten er nevnt. Personlig skulle jeg også gjerne sett Roger Risholt i Start. Jeg så nok en gang litt på Kongsvinger i går, og er helt sikker på at Risholt ville vært en umiddelbar forsterkning på Start. Ikke fordi han nødvendigvis er en bedre spiller enn Starts sentrale midtbanespillere, men fordi han fremstår uendelig mye klokere og profesjonell. Når man ser hvordan Risholt håndterer kapteinsbindet i Kongsvinger, forstår man hva en kaptein kan være. Det er en guts, vilje og løpskraft i Kongsvinger som Start ikke har oppvist på mange måneder, og Risholt står frem som innpiskeren sentralt. Han styrer spillet med kloke pasningsvalg og styrer medspillerne med klare beskjeder. Kongsvinger er i mine øyne et klart bedre lag en Start per dags dato, og Risholt er hjernen og hjertet i laget.

zgull
23-09-2009, 12:55
Både Angan, Mjelde er gode spillere som vil forsterke laget. Likeså kunne det vært bra med en VM. Jeg føler imidlertid det er i forsvar det virkelig kniper. Vi har sluppet inn 45 mål på 25 kamper, 23 av dem på de 8 kampene Goodson ikke har spilt. Det er 1 mindre enn Lyn som rykker ned så det griner. Offensivt skaper vi alltid målsjanser. Fevang kunne ha vært en løsning, han er en habil stopper. Eller enda bedre; Piroja om FFK rykker ned...eller Ørn Sigurdsson i Brann...

jbasma
24-09-2009, 21:28
Da stemmer jeg for at du sponser start med minst 15-20 millioner.

Nok av spillere der ute i den store verden som er Bosman-spillere, og som holder høy kvalitet. To spillere til 15-20 millioner vil si 2 landslagsspillere. Start er ikke akkurat avhengige av landslagsklasse for å forsterke...Valencia kostet Fredrikstad 1,8 mill i overgangssum (+ 800000 i sign-on-fee). Ja, jeg vet at vi ikke trenger en ny høyrekant
Men skulle gjerne hatt 15-20 mill å bruke på Start. Må bare spare litt først:)

Krs
24-09-2009, 21:54
Jeg har egentlig bare to ønsker.

1. Start unngår konkurs.
2. Start overlever i tippeligaen 2010.

Alt er nå så usikkert i Norsk toppfotball, at vi skal være fornøyde om vi overlever som klubb og tippeligalag.

Mange av våre konkurrenter vil garantert ikke klare det.

I en slik sammenheng er det å finne en venstrekant med litt bedre førstetouch, eller en ny midtstopper av underordnet betydning.

Overlever vi denne økonomiske syndefloden, kan vi plukke arbeisløse- og/eller Bosmanspillere som holder høyt nivå.

erikya
25-09-2009, 12:05
Jeg vet hvertfall at jeg IKKE ønsker meg Midttun Lie.

Det vi trenger er en rutinert og solid midtbanespiller som kan styre spillet når vi trenger det. Vi har mange unge spillere der som ikke ennå har lært å holde hodet kaldt, så derfor ville det vært nyttig med en lederfigur og mentor som i tillegg kan støtte forsvarsleddet.
Er vel få som er aktuelle til en slik posisjon, men det ville vært fantastisk å hente f.eks Strømstad i en overgangsperiode..

aljahnsen
25-09-2009, 18:54
Jeg ønsker virkelig at Fredrik lykkes i Frankrike, men trives han ikke og ikke ser en lys fremtid i Le Mans så er det ingen andre jeg ønsker mer enn Fredrik Strømstad.

En spiller vi virkelig hadde trengt på midtbanen vår. ;)

farsund
25-09-2009, 21:26
-Roger Risholt
-Mats Cato Moldskred
-Roman Kienast
-Lars Lafton
-Adem Güven
-Marius Helle
-Espen Ertzeid
-Christian Gauseth

Hadde vært gode forsterkninger, men drømmen hadde vært Strømstad!!!!!!

DMcCarty
26-09-2009, 00:06
Vi har sett at toppnivået til laget og troppen er meget bra.

Så det vi trenger er en mental mentor som kan trykke på de rette knappene når det trengs.
Vi trenger en kaptein med autoritet og som er særdeles klar i sine meninger.
Føler ikke fevang har nevneverdig gjennomslagskraft da han utallige ganger klager på at det ikke er noen som hører på han.

Bedre trente spillere som står distansen bedre utover høsten når formen ikke er på topp..

AndersH.
26-09-2009, 20:35
Jeg ser gjerne at vi signerer Lars Martin Engedal. I og med at Borgersen sannsynligvis ikke orker mer neste år, kan det være lurt å hente inn en til stopper.
http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090925/MFK/619902029/1044

stwa
26-09-2009, 22:01
Neeeeeeeeeeeeeei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Espen K G
27-09-2009, 03:41
Jeg ser gjerne at vi signerer Lars Martin Engedal.Hva f... er det med deg og LME? Dater han søstra di eller noe? Han klarer seg ok på et lag midt i 1. divisjon, men falt helt gjennom på et lag som kjempet i toppen av samme divisjonen, og i eliten. Han er "over the top" og har ingenting i den øverste divisjonen å gjøre. Aksepter det, og gå videre!

fløyøy
27-09-2009, 11:28
At Start trenger forsterkninger er vel like åpenbart som at klubben er pengelens.

Dårlig dekning på venstrekanten, stoppere på AFP, en svært ujevn og urutinert sentral midtbane, ingen spisser som fyller rollen og en generell mangel på karakter, vinnervilje og rutine i laget, illustrert av en kaptein som knapt endrer ansiktsutrykk når han brenner straffe.

Det er så mye man skulle forsterket om man hadde hatt råd.

Årsts avgang kan gi en åpning i lønnsbudsjettet. Og salg av et par stagnerte talenter kan kanskje fremskaffe noen kroner i transferkassa. Jeg stemmer for å vrenge lommene for å få tak i en midtspiss som både gidder å jobbe, kan holde på ballen og kan true bakrom. Slik Start spiller under Tørum er spissplassen i mine øyne Starts klart svakeste posisjon, og hvis Start har noen kroner å bruke, bør de brukes her.

Så får man heller satse på at Borgersen har en sesong til i seg og at øvrige forsterkninger kan hentes lokalt og gratis.

Daniel Aase på venstrekanten er nevnt. Personlig skulle jeg også gjerne sett Roger Risholt i Start. Jeg så nok en gang litt på Kongsvinger i går, og er helt sikker på at Risholt ville vært en umiddelbar forsterkning på Start. Ikke fordi han nødvendigvis er en bedre spiller enn Starts sentrale midtbanespillere, men fordi han fremstår uendelig mye klokere og profesjonell. Når man ser hvordan Risholt håndterer kapteinsbindet i Kongsvinger, forstår man hva en kaptein kan være. Det er en guts, vilje og løpskraft i Kongsvinger som Start ikke har oppvist på mange måneder, og Risholt står frem som innpiskeren sentralt. Han styrer spillet med kloke pasningsvalg og styrer medspillerne med klare beskjeder. Kongsvinger er i mine øyne et klart bedre lag en Start per dags dato, og Risholt er hjernen og hjertet i laget.

Jeg tror at Morten ,Christer og Aram forsvinner. Jeg ser ikke deres muligheter slik som Tørum tenker laget skal spille. Spess for Christer og Aram er det viktig å finne nytt marked. De er U-21 spillere, samt typer som Tørum ikke ønsker i sin spillestil. Tipper han heller vil beholde Morten, pga hans enorme arbeids moral.
Mitt tips er : Christer blir enten fristilt, eller solgt til Brann, og Aram selges til Bodø. Begge disse klubbene har tidligere vist interesse for dem.

Store Tå
27-09-2009, 13:09
Celso Borges i FFK når de rykker ned:)
Soleklart førstevalg til en bevegelig spiss og tenk Bola i kombinasjon om han blir værende. Yummy

Borges er kanskje den mest lovende spilleren i Eliteserien.
Ganske urealistisk at Start skal ha råd til å kjøpe ham. Men kanskje Start kan gjøre som Stabæk gjorde med Annan, nemlig låne han en halv (helst en hel) sesong hvis FFK ryker ned.

Bør jo være en fordel for ham å kunne spille sammen med landsmannen Bolaños.

farsund
05-10-2009, 17:32
Start trenger en venstrekant som oser kvalitet!!!!!!!!!!!

Børufsen og Kleiven er bra backup, men oser ikke kvalitet (enda)

Start trenger også en midtstopper!!!!!!!!!!!!
Fjern Haraldsen og hent inn yngre krefter som enten tar den ene stopperplassen eller blir en solid backup.

Andre ønsker hadde vært en spiss og en sentral midtbanespiller.

frankieboy
05-10-2009, 20:11
Start trenger en venstrekant som oser kvalitet!!!!!!!!!!!

Børufsen og Kleiven er bra backup, men oser ikke kvalitet (enda)

Start trenger også en midtstopper!!!!!!!!!!!!
Fjern Haraldsen og hent inn yngre krefter som enten tar den ene stopperplassen eller blir en solid backup.

Andre ønsker hadde vært en spiss og en sentral midtbanespiller.

En venstrekant som oser kvalitet???? hehe.. Skal man få tak i en slik spiller, så tror jeg man må betale mer enn det klubben kan klare! Jeg har ennå troa på Børufsen. Han har mange bra kvaliteter, og har et stort potensiale.
Greit med en midtstopper til, men slik det ser ut nå så blir det nok Goodson og Mathisen i midtforsvaret neste sesong, med Bård Borgersen som evt backup. Ikke noen krise det. Men krise er det hvis Haraldsen må spille, og det kan fort skje ettersom Goodson muligens skal spille VM for USA... Derfor trenger vi en back-up der, men trenger ikke betale i dyre dommer for en slik spiller. Jeg mener fortsatt at Inge Andre Olsen hadde passet perfekt her. Både pga familien hans bor i Sogne og han kan spille både midtstopper og hoyreback! Ingen ulempe at han i tillegg er lokal gutt og som gir jernet for laget!!

En spiss trenger vi også, men igjen blir det mer snakk om back-up. Stokkelien vil helt sikkert få spille det meste av tiden, og med Hulsker som back-up så ser det ikke så ille ut. Men hadde vaert topp med en veldig hurtig spiss slik at vi har et alternativ i de kampene vi blir presset bakover!

En sentral midtbanespiller mener jeg at vi ikke trenger. Ola imponerte veldig mot RBK og kommer til å bli sentral neste sesong. Owello har også potensiale til å dominere i Tippeligaen, og med Christer Kleiven, Fevang og Bruer som back-up så ser det bra ut på denne plassen.

Venstrekant som kan utfordre Esben og en midtstopper og en spiss som back-up er det jeg ville hentet foran neste sesong.

Neon
05-10-2009, 20:25
Er nok en ganske stor mulighet for at Goodson forsvinner før, eller i løpet av neste sesong...

jbasma
05-10-2009, 22:26
Er nok en ganske stor mulighet for at Goodson forsvinner før, eller i løpet av neste sesong...

Det samme gjelder nok Bola, dessverre

Frank W. Brevik
06-10-2009, 01:09
...men hvis Clay og Bolanos forsvinner enten i vinter eller etter VM til sommeren, kan vi regne med aa faa ganske gode summer for dem!

Anyhoo, hva med han brasilianeren som Toerum hadde saa vondt for aa laa gaa i vinter? Var det Marquinho han het? Uaktuell naa?

Hadde forresten vaert fint aa hente tilbake I.A. Olsen igjen, riktignok dersom man blir enige om en fornuftig loenn. Anstendig backup dersom Clay faar tur til Syd-Afrika.

Naa bor jeg i utlandet og faar ikke med meg allverdens med kamper utenom sommerferien, men finnes der NOEN backer eller defensive kantspillere av klasse med norsk pass idag?

farsund
06-10-2009, 09:35
Hvis Godset rykker ned så hadde det vært knall hvis Start hadde prøvd å hente
Marcus Pedersen og Keita.

Med Stokkelien og Pedersen på topp hadde Start fått et skikkelig angrepspar.

Giovanni
06-10-2009, 12:04
1. Godset rykker ikke ned
2. Start er ikke videre kjent for å drite penger i disse tider.

Men ser man mot Lyn burde det være et par aktuelle spillere. Spesielt Magne Simonsen på høyreback burde være et potensielt mål. En av de lovende stopperne burde også være interessant

Giovanni
06-10-2009, 12:06
Forøvrig er jeg 95% sikker på at Clay forsvinner før neste sesong. Bola tror jeg ikke forsvinner. Har prestert for ustabilt enn så lenge. Først neste sommer tror jeg han er aktuell for salg.

Neon
06-10-2009, 19:41
...men hvis Clay og Bolanos forsvinner enten i vinter eller etter VM til sommeren, kan vi regne med aa faa ganske gode summer for dem!

Ikke for Goodson. Har vel bare kontrakt ut neste år, så prisen blir nok ikke særlig høy.

Store Tå
06-10-2009, 19:59
Hyggelig at pessimistene har funnet seg en ny tråd...

Til og med i en tråd om ønskede forsterkninger, blir det hevdet at de to beste spillerne forsvinner, og én av dem til og med uten at klubben får nok betalt til å kunne hente en skikkelig forsterkning...

Klar over at dette er litt off topic, men hvis Matta hadde klart å forlenget med Goodson, ville han garantert blitt kritisert for uvettig pengebruk.

Tilbake til topic: Tror Start gjør lurt i å vente til det er klart hvem som rykker ned med å kjøpe nye spillere. Her er det mulig å hente nedfallsfrukt med OK kvalitet.

I mellomtiden er det lurt å fortsette med prøvespillere på besøk. Tror de to siste signeringene etter prøvespill, Solo og Ola, blir gode kjøp. Særlig sistnevnte.
I tillegg virker det som om noen av prøvespillerne de har hatt på besøk, senest islendingen som er her nå, er spennende.

rooland
07-10-2009, 09:16
Leo Olsen og han spissen(mørke) på notodden, er 2 spillere jeg kunne tenkt meg i start...

samebror
07-10-2009, 12:08
Her er spillere som forsvinner fra Rosenborg(tjukk skrift på de jeg kunne tenkt meg):
* Alexander Lund Hansen
* Espen Johnsen
* Roy Miller
* Juska Savolainen
* Abdou Razack Traoré
* Michael Jamtfall
* Dario Zahora
* Jo Sondre Aas
* Albert Berbatovci
* Pål André Helland

Andre spillere jeg kunne tenkt meg:
* Magnus Andersen (Alta IF)
* Arnar Førsund (Ham Kam)
* Aziz Idriz (Alta IF)
* Celso Borges (På lån, visst FFK rykker ned)
* Tarik Elyounoussi (På lån)
* Fredrik Strømstad (På lån, med oppsjon)

samebror
07-10-2009, 12:09
Jeg er en av få som også vil ha Ygor videre i klubben på sin orginale midtbaneposisjon og ikke forsvaret der SIB putta han

Tusse
07-10-2009, 12:11
Hva med noen ungutter fra RBK? http://fotball.fvn.no/eliteserien/article152374.ece

De viste jo sist gang de spilte juniorfinale mot Start at selv om de tapte holdt de i i hvert fall nivået og vel så det til Startjuniorne.

Jamtfall på vingen? Berbatovic spilte også husker jeg. Er vel fare for at de fortsetter i Ranheim som rykker opp i Adecco.

farsund
07-10-2009, 17:15
Leo Olsen og han spissen(mørke) på notodden, er 2 spillere jeg kunne tenkt meg i start...

Helt enig!!!!!
Hvis det er Fabian Taylor du mener så er han en meget god spiss.
Han har mange landskamper for Jamaica

fishkillen
07-10-2009, 21:32
Kunne tenkt meg
Helge Haugen
Angan
Simonsen
Strømstad
Tarik
Grindheim
Par av de unge på glimts midtbane
Bakenga på rbk. Spennende spiller, men de selger neppe han.

beng222
07-10-2009, 21:51
Ser absolutt ingen grunn til å hente Espen Johnsen.

Vi har en god første keeper og ok backup i Tommy Runar. Jeg vil heller at Rune Nilsen legger opp, så kan vi bruke midlene til utespillerene.

Tre keepere i den økonomiske situasjonen vi er i nå er råflott!

Biphoc
07-10-2009, 22:44
Jeg ønsker meg mest av alt en ny Mads Stokkelien. Kanskje helst i forsvaret. Kunne Knutsen feks kommet inn og tatt plassen til Borgersen (regner med at Goodsen blir solgt.) Start har ikke penger og kjøper de noen da skal de være heldige vist de holder et høyt nivå.

beng222
07-10-2009, 23:10
Jeg ønsker meg mest av alt en ny Mads Stokkelien. Kanskje helst i forsvaret. Kunne Knutsen feks kommet inn og tatt plassen til Borgersen (regner med at Goodsen blir solgt.) Start har ikke penger og kjøper de noen da skal de være heldige vist de holder et høyt nivå.

Kanskje det er litt mer logisk at Knutsen bør ta plassen til Goodsen da eller?

Espen K G
07-10-2009, 23:14
Kanskje det er litt mer logisk at Knutsen bør ta plassen til Goodsen da eller?

Tenker vel at siden Goodson blir solgt er det kun Mathisen og Borgersen igjen (KHH kan vi glemme), så da er det Borgersens plass som er aktuell å bytte ut. Regner forresten med at det er Knudsen dere mener. Hva med Follerås også? To lovende unggutter, som jeg ikke har hørt mye om i det siste.

Neon
09-10-2009, 14:34
Disse forsvinner fra Fredrikstad:

Pål Andrè Czwartek, forsvar
Daniel Wass, forsvar
Raymond Kvisvik, midtbane
Gardar Jóhannsson, angrep

Noen som passer for oss?

Giovanni
09-10-2009, 15:04
Gardar syns jeg er en spennende spiller. Kunne vært interessant.

Millonarios
09-10-2009, 16:20

Daniel Wass, forsvar

Noen som passer for oss?

Ingen som frister meg.

stwa
09-10-2009, 18:54

Daniel Wass, forsvar

Noen som passer for oss?

Tviler, kanskje Gardar Jóhannsson..

zgull
09-10-2009, 19:27
Jeg er en stor fan av Kvisvik, etter å ha sett ham utallige ganger på Brann Stadion. Han kan virkelig drive forsvarene til vanvidd når han er i toppform! Pasningene hans er det i Scholes-klasse. Han fyller 35 i nov, så det er vel rimelig uaktuelt...

Millonarios
12-10-2009, 14:22
Ser at Start inviterer 23-åringen Roy Egil Myhre på prøvespill. Det vil vel dermed føre til en intern konkurranse mellom han og Daniel Aase om hvem som får kontrakt, og blir konkurrent til Espen Børufsen på venstrekanten.

Intet gleder meg mer enn at Start ser etter forholdsvis unge spillere med utviklingspotensial i lokalområdet. Jeg har sett for lite av Myhre til å få et sikkelig inntrykk, men han skal ha en god innleggsfot, bra tempo og godt steg. Kanskje litt mer ferdigutviklet som spiller enn Aase, men jeg mener samtidig at Aase har et ganske mye større potensial.

http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490485

samebror
12-10-2009, 17:17
Nå er Tarik åpen for klubb bytte, noe som intereserer oss?

http://msn.tv2sporten.no/fotball/aapner-for-heerenveenexit-2950180.html

Neon
12-10-2009, 18:11
Nå er Tarik åpen for klubb bytte, noe som intereserer oss?

http://msn.tv2sporten.no/fotball/aapner-for-heerenveenexit-2950180.html

Selvfølgelig, men intersserer vi han???

Store Tå
12-10-2009, 20:39
Blir nok sterk konkurranse om Tarik. Tipper VIF og Stabæk vil strekke seg langt for å få ham.

Men det som avgjør mest er vel hvem som har mest penger å bruke på ham. For Starts del kunne han vært en perfekt erstatter for Bolaños, og får vi et fett tilbud på ham, vil det kanskje kunne finansiere Tarik.

rooland
13-10-2009, 08:42
Ser at Start inviterer 23-åringen Roy Egil Myhre på prøvespill. Det vil vel dermed føre til en intern konkurranse mellom han og Daniel Aase om hvem som får kontrakt, og blir konkurrent til Espen Børufsen på venstrekanten.

Intet gleder meg mer enn at Start ser etter forholdsvis unge spillere med utviklingspotensial i lokalområdet. Jeg har sett for lite av Myhre til å få et sikkelig inntrykk, men han skal ha en god innleggsfot, bra tempo og godt steg. Kanskje litt mer ferdigutviklet som spiller enn Aase, men jeg mener samtidig at Aase har et ganske mye større potensial.

http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490485

Roy Egil har enda større fart en Espen, samtidig en mye bedre teknikk. I år har han vært mye skadet. Innleggsfoten vet jeg ikke om er bedre enn Espen/samt espen jobber som en slave på banen...
En mer elegant spiller i myhre...å jeg håper han slår til for fullt på oppholdet..

Start in my heart
13-10-2009, 09:42
Roy Egil Myre er og har alltid vært en av de beste spillerne for laget han har spilt for. Han regjerte på Vindbjart, og er definitivt en av Fløys beste drivkrafter offensivt.

Håper klubben ser nøye på Roy og at han imponerer på treningene, og jeg tror han er klar til å ta steget opp. Hadde gledet meg mye om Roy hadde kommet til klubben!

Roy_Keane
13-10-2009, 12:23
Jeg er en stor fan av Kvisvik, etter å ha sett ham utallige ganger på Brann Stadion. Han kan virkelig drive forsvarene til vanvidd når han er i toppform! Pasningene hans er det i Scholes-klasse. Han fyller 35 i nov, så det er vel rimelig uaktuelt...

kunne kanskje holdt et år... tenk bola på den ene siden og kvisvik på andre siden til å slå perfekte innlegg, bruke kvisvik som inbytter siste halvtimen etter at børulfsen har løpt forsvarerene møre :D

aljahnsen
13-10-2009, 12:27
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article152886.ece

Som nevnt av mange andre her så er det spennende og bra at Start ser rundt i de lokale klubbene etter lokale spillere og talenter. Jeg kjenner ikke til Roy Egil Myre alt for mye, men utifra det jeg har hørt av andre her, samt rundt så virker han å være en spennende spiller. Godt med litt spillere med lokal forankring også, blitt veldig mange prøvespillere fra hele kontinentet i det siste.

zgull
13-10-2009, 12:47
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article152886.eceGodt med litt spillere med lokal forankring også, blitt veldig mange prøvespillere fra hele kontinentet i det siste.

...til og med fra flere kontinenter..hehe...

Tusse
13-10-2009, 14:30
Ingen som har nevnt Morten Eriksen på Sandnes så vidt jeg kan se. Han er soleklar toppscorer i sin avdeling i 2. divisjon, og også toppscorer hvis man ser på alle fire avdelingene i 2. div. Sist jeg sjekket hadde han scoret 23, men etter det vant Sandnes 11-0 over Nest Sotra, og der puttet han 2-3 mål så vidt jeg vet.

I tillegg er han sørlending.

Han har også styrkene sine i hurtighet og teknikk. Kunne vel omskoleres fra spiss til ving...

Synes det er mer interessant enn alle spillerne fra Vindbjart og Fløy.

http://fotball.aftenbladet.no/2div3/article149710.ece

LopezRivas
13-10-2009, 18:58
Sikre kilder i IK Start har bekreftet at Eriksen ble jaktet før 2008 sesongen. Han takket nei på grunn av familie og jobb.
Regner ikke med at det har endret seg noe særlig på halvannet år, eventuelt bør Idrettsklubben bla opp et noe mer spenstig kontraktstilbud han bare ikke kan si nei til.

gmkarlsen
13-10-2009, 19:57
Sikre kilder i IK Start har bekreftet at Eriksen ble jaktet før 2008 sesongen. Han takket nei på grunn av familie og jobb.
Regner ikke med at det har endret seg noe særlig på halvannet år, eventuelt bør Idrettsklubben bla opp et noe mer spenstig kontraktstilbud han bare ikke kan si nei til.

Jeg kjenner ikke til fyren, hvilken tilknytning har han til sørlandet? Ser at han har spilt på Vardeneset før, men har han spilt for noen sørlandsklubber når han var yngre?

LopezRivas
13-10-2009, 20:12
Han har spilt i Vigør i yngre alder.

farsund
15-10-2009, 11:09
Matta sier at han vil ha en midtstopper, venstreving og en rask spiss.

frankieboy
15-10-2009, 14:53

Hvis dette er riktig, saa er det veldig bra. Helt etter midt onske ogsaa!!
Hadde vaert bra hvis vi klarte aa forsterke oss paa disse plassene!

Neon
15-10-2009, 15:06
Bryne spiller, Sven Fredrik Stray skal være en av de aktuelle.

Matta ønsker å involvere Club 21, for investeringer....

reiGN
15-10-2009, 15:38
Bryne spiller, Sven Fredrik Stray skal være en av de aktuelle.

Matta ønsker å involvere Club 21, for investeringer....

Kontrakten han sin går visst ut nå med sesongslutt så må jo være for lønningen Club 21 trengs.

frankieboy
15-10-2009, 16:32
Jeg har ennaa stor tro paa at Inge Andre Olsen ogsaa tar turen hjem snart, og det er ingen tvil om at vi kan bruke han der bak. Det staar vel paa hvor mye han skal ha betalt, for kan ikke tro at Stabaek vil kreve for mye for han, siden familien hans er her nede, og han har vaert en trofast spiller i mange sesonger naa!

Alladin Sane
15-10-2009, 18:35
Jeg har ennaa stor tro paa at Inge Andre Olsen ogsaa tar turen hjem snart, og det er ingen tvil om at vi kan bruke han der bak. Det staar vel paa hvor mye han skal ha betalt, for kan ikke tro at Stabaek vil kreve for mye for han, siden familien hans er her nede, og han har vaert en trofast spiller i mange sesonger naa!

Du verden!

Inge Andre har vel fortsatt ett år igjen av eventyrkontrakten han fikk i Stabæk, har ikke spilt førstelagsfotball siden juli måned, og er vel heller ikke en stoppertype som passer spesielt godt inn i Tørums høye press.

Start har rutine, kløkt og duellstyrke i massevis på stopperplass, men savner fart og gode mann-mann-egenskaper langs bakken.

Inge Andre er i mine øyne både for dyr og for dårlig.

Neon
15-10-2009, 20:00
Kontrakten han sin går visst ut nå med sesongslutt så må jo være for lønningen Club 21 trengs.

Club 21, er vel for å hente andre, tenker jeg....

Matta ønsker stopp,ving, og spiss.

aljahnsen
15-10-2009, 21:12

Hvor har du dette fra?

beng222
15-10-2009, 21:15
står i dagens papirutgave av fvn.

aljahnsen
15-10-2009, 21:17
står i dagens papirutgave av fvn.

Ok, har ikke fått lest den i dag. Spennende å se om det er mer enn ord da.

beng222
16-10-2009, 19:36
Alt avhenger av økonomi, men matta antyder at han skal banke på døra til club 21 og Kurt Mosvold sier han vil lytte på det matta har å berette.

Messi
16-10-2009, 21:05
Jeg hadde likt og sett Kim Holmen i gult og svart. Synes han er en meget undervurdert spiller. Vet at blant andre Jan Jönsson er big fan av ham, og at han var nære ved å gå til Stabækk i vår. Er en tippeligaens raskeste spillere.

balas
16-10-2009, 21:45
Veldig hyggelig fyr om ikke annet...

Besserwisser
17-10-2009, 10:22
Kim Holmen er elendig. Eneste han kan er å løpe, men problemet er at han ikke får til det engang fordi han løper feil.

Er ingen i tippeligaen som tilbyr han kontrakt, men de to andre spissen på lyn, Berget (som bare ble solgt til udinese for å sukre Ighallo-kjøpet og som nå vil bli solgt tilbake til skandinavia) er en potensiell klassespiss. Det samme er Agnan - ingen av de trenger å koste spesielt mye.

Store Tå
17-10-2009, 11:55
Hvis FFK rykker ned, bør det være mulig å lokke Adiyiah til Start.
Tviler på at noen storklubber vil bla opp for ham umiddelbart, siden han nesten ikke har fått spilletid i bunnlaget FFK.

Kanskje kan han også kjøpes selv om FFK skulle overleve.

Neon
17-10-2009, 11:58
Tviler på at noen storklubber vil bla opp for ham umiddelbart, siden han nesten ikke har fått spilletid i bunnlaget FFK.

I følge Stig Lillejord, er han nå på "alle" agenters lepper. Tviler på at FFK slipper en slik juvel, på billigsalg....

Johnny
17-10-2009, 13:36
I følge Stig Lillejord, er han nå på "alle" agenters lepper. Tviler på at FFK slipper en slik juvel, på billigsalg....

Er ikke det jobben til en agent og juge om slikt?

Neon
17-10-2009, 15:20
Er ikke det jobben til en agent og juge om slikt?

Joa. Men så er ikke Lillejord hans agent da...

REBell
17-10-2009, 16:53

FFK forventer 50 mill :)

Store Tå
17-10-2009, 20:57
FFK forventer 50 mill :)

Omtrent samme som vi forventet for Annan, altså ;)

Besserwisser
18-10-2009, 00:59
Med andre ord ti mill som vi ikke har

Messi
18-10-2009, 21:34
Kim Holmen er elendig. Eneste han kan er å løpe, men problemet er at han ikke får til det engang fordi han løper feil.

Det var vel av denne grunn Jan Jönsson forsøkte å hente ham!

beng222
18-10-2009, 22:38
Magnus Myklebust er bosman, men er tvilende til han. Lars Ivar Stand har ikke tillit i VIF. Han kan jeg tenke meg, men han har vel kontrakt, og Tromsø vil nok også ha ham.

Mr.Nor
18-10-2009, 23:19
Thomas Rogne fra Stabæk vil jeg ha, får ikke tilfredsstillende kontrakt med dem, fremtidig landslagsspiller.. Bosman etter sesongen.

Besserwisser
19-10-2009, 23:01
Det var vel av denne grunn Jan Jönsson forsøkte å hente ham!

Han er elendig. Har sett nesten alle kampene av Lyn i år og han er direkte dårlig. Når Lyn spilte mot oss hadde han et usdevanlig bra innhopp, men det hadde også bestemoren min hatt så elendige som vi var på ullevål. Ender i beste fall opp i 2. divisjon.

Neon
19-10-2009, 23:26
Holmen har, sammen med resten av laget hatt en svak sesong ja... Men potensiale, det har han. Det viste han tidvis i fjor, og har også vist det tidvis i år. Var nokså bra, mot godset sist...

Vi trenger en rask bakromsspiss. Det er det ingen tvil om. Om vi skal hente en spiller fra Lyn, foretrekker jeg Angan, men han blir nok for dyr. Lyn har allerede avslått bud på 3 mill, fra Viking.

Ellers, så må jeg si at jeg har litt troa på Bryens Sven Fredrik Stray, som vel Matta nevnte i et intervju med FVN i forrige uke.
Han spiller vel både back og stopper? I tillegg, er han Sørlending.

Jeg er også så sær, at jeg kunne tenke meg Kvisvik. Er vel både bosmann, og venstrekant.
En Kvisvik i storform, hadde vært gull. Få i Norge som slår slike innlegg. Er dog redd for at både vekten, alderen og lønnen er litt foy høy for oss...

I tillegg til disse, har jeg sansen for Inge Andre Olsen, og Steffen Hagen.

En ting, som i alle fall er sikkert, det er at vi trenger flere sjefs-typer.

Giovanni
20-10-2009, 10:37

Smart å si om spilleren som ble toppscorer i U-20VM!!

La meg bare nevne at Agüero og Messi er de to foregående toppscorerne i U-20VM, så hvorfor noen storklubber skulle vært interessert i en toppscorer kan jeg ikke skjønne....

farsund
22-10-2009, 10:38
Tror vi må være veldig hvis det blir noen forsterkninger i vinter.
IK Start sliter med økonomien.
Men her på forumet må mi drøyme!!!!!!!!

farsund
22-10-2009, 12:12
http://fotball.fvn.no/forstediv/article153638.ece

Noen vi kunne hatt her?

farsund
23-10-2009, 11:26
http://fotball.fvn.no/forstediv/article153715.ece

Få han på prøvespill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Send gjerne Stray på lasset også!!

Millonarios
23-10-2009, 14:46
http://fotball.fvn.no/forstediv/article153715.ece

Sjelden jeg synes bosmanspillere i 1.divisjon er interessante, men dette er et unntak (C. Gauseth).

Neon
24-10-2009, 14:34
Kjetil Bøe, har putta 5 for Fløy, til nå i dag. Er han noe for Start?

Vet veldig lite om han....

Startgass
24-10-2009, 16:10
Ønsker meg full stadion hver enneste kamp,like godt som å få Huseklepp til klubben.

Lynet
25-10-2009, 04:38
Kjetil Bøe, har putta 5 for Fløy, til nå i dag. Er han noe for Start?

Vet veldig lite om han....

Han gadd jo ikke fortsette satsinga sist han var i Start, så tror neppe det. Fikk en lei skade(beinbrudd), men var ikke motivert for å satse skikkelig...

frankieboy
25-10-2009, 17:03
Utrolig nok rykket Ham Kam ned i 2.div i dag... Noen som har en oversikt om det finnes noe vi kan hente derfra? Kan ikke tro at spillere med ambisjoner vil ned i 2.div, men samtidig saa er det vel en grunn til at disse spillerne har rykket ned...

De har jo flere profiler som eks Tommy Qren og Jorgen Jalland.. Noen andre interessante?

Alladin Sane
25-10-2009, 17:31
De har jo flere profiler som eks Tommy Qren og Jorgen Jalland.. Noen andre interessante?

Førsund, Guven og Kienast har jo vært spennende ganske nylig. Øren og Jalland har vel ikke vist stort i nyere tid.

Nå er det vel en grunn til at Hamkam går ned, og jeg er skeptisk til å hente nøkkelspillere fra lag som underpresterer så voldsomt. Men jeg tror vel Guven kunne vært et godt vingalternativ for Start. Innbiller meg også at Førsund er en spillertype som ville kunne gått bra sammen med Goodson og Mathisen, men vet ikke om han er god nok.

Aukland
25-10-2009, 17:37
Har ikke sett Arnar Førsund spille i år, men basert på tidligere sesonger virker han veldig spennende.

Millonarios
25-10-2009, 18:19
Men jeg tror vel Guven kunne vært et godt vingalternativ for Start. .

Tror jeg har nevnt det tidligere i tråden, men Güven er en spiller jeg alltid har hatt sansen for. Et bra alternatv som vng, omvendelig og kan spille både på venstre og høyre. Hatt problemer med stabiliteten, men på sitt beste er han faktisk landslagsformat.

Ingen andre spillere hos HamKam som frister noe særlg. Kanskje Arnar Førsund, selv om jeg har vært kritisk til han tidligere. Rise en gang et bra backtalent, men virker å ha stagnert voldsomt. Lehne Olsen uferdig. Pasoja og Jalland over the top. Øren? Nei takk. Kienast et bra toppnivå og har alltid hatt potensial, men litt mer usikker på holdningene.

Neon
25-10-2009, 18:26
Førsund i toppform, er veldig bra. Samme er Kienast.
Problemet er vel at det er en stund siden vi så dem i toppform. Kan ikke skjønne at Ham Kam kunne rykke ned, med det laget.

Kienast, er vel bosman....?

Roy_Keane
25-10-2009, 18:29
noen som har nevnt gardar johansson? erstatter for årst, han er jo bosmanspiller....

Wangel
25-10-2009, 21:15
Mounir Hamood fra B/G..

(Ingen anelse om hvordan det staves!)

samebror
25-10-2009, 21:40
Jeg mener vi burde hente Førsund ASAP
Kanskje Kienast som Årst erstatter

Store Tå
25-10-2009, 21:46
Mounir Hamood fra B/G..

Dette er et godt forslag. Ville styrket førsteelleveren betydelig! Og koster neppe all verdens heller.

DelPiero
25-10-2009, 21:58
Etter denne høsten føles det som alle forslag vil styrke oss betraktelig...

Espen K G
25-10-2009, 22:03
Vi trenger:
En høyreback; Hamood er et godt forslag. Uansett holder ikke Freeman nivået, og Hæstad er ikke bra nok som backup der pdd
En erfaren Midstopper: Borgersen på vei til pensjonisttilværelse, Goodson garantert på vei bort. Da blir det tynt bak der med Mathisen og masse andre unggutter. Førsund mener jeg burde være realistisk og et godt alternativ.
En venstreving: Børufsen trenger konkurranse der. Da en som har god førstetouch og tempo.
En hurtig spiss: Vi blir for svake her med Hulsker og Khalili som "backup" for Stokkelien.

samebror
25-10-2009, 22:39
Vi trenger:
En høyreback; Hamood er et godt forslag. Uansett holder ikke Freeman nivået, og Hæstad er ikke bra nok som backup der pdd
En erfaren Midstopper: Borgersen på vei til pensjonisttilværelse, Goodson garantert på vei bort. Da blir det tynt bak der med Mathisen og masse andre unggutter. Førsund mener jeg burde være realistisk og et godt alternativ.
En venstreving: Børufsen trenger konkurranse der. Da en som har god førstetouch og tempo.
En hurtig spiss: Vi blir for svake her med Hulsker og Khalili som "backup" for Stokkelien.

Høyreback: Hamoud er et opplagt og realistisk valg der ja :)
Midtstopper: Førsund eller Piiroja viss FFK skulle rykke ned
Venstreving: Jeg vil gjerne ha Jonathan Parr eller Jørn Hagen der :)
Hurtig spiss: Ganske så opplagt, Kim Holmen!

Giovanni
26-10-2009, 10:25
Førsund vil være et kjempelalternativ som ny stopper, her burde Start absolutt sjekke mulighetene. Hamoud kunne også være interessant, og Glimt trenger jo penger. Spørsmålet er om Start har muligheter til å hente noen.

Freeman kan man sette på første fly tilbake, må være blant de dårligere spillerne i Starts historie.

1905
26-10-2009, 14:25
Vi trenger:

Veldig enige i det vi trenger. Kommer det kun 1 ny spiller ønsker jeg ny høyreback. Mathisen tror jeg kommer sterkere til neste år og unggutter banker på døra til denne plassen. Borgersen holder kanskje 1 år til?

Men dessverre syntes jeg Freeman er ekstremt dårlig. Han plasserer seg veldig veldig feil til tider og innleggene hans og fintene holder ikke mål overhodet. Det har kommet veldig mange baklengs grunnet han i år. Hæstad er også dessverre en for dårlig erstatter.

Så summert opp mener jeg dette er viktigst i prioritert rekkefølge.

1. Høyreback
2. Venstreving
3. Spiss
4. Midtstopper

Er det noen spillere som har kontrakter som går ut etter årets sesong?

Alladin Sane
26-10-2009, 15:15
Veldig godt å se at Tørum etterlyser råskap og vinnertyper etter en svak høst. Førsteoppstillingen mot Tromsø var kanskje ferdighetsmessig det beste Start kunne stille, men det var sannelig ikke mange som virket interessert i å vinne kampen. Å gå seirende ut av en vinternatt på Alfheim krever en helt annen holdning enn den Start la for dagen i går. Spesielt skuffende er det å se at stopperparet som mot Lyn på Ullevål, ikke virker å være forberedt til kamp. Mathisen og Goodson fremsto som tunge heroinister. Da hjelper det lite med en og annen Ahlsen-pasning.

Start har sammen med Lyn og Glimt sluppet inn desidert flest mål i eliten, samtidig som Høie har vært lagets beste spiller. Det sier litt om forsvarsspillet. Med Myggen, Årst og Borgersen i pensjon, står Start tilbake med en tropp uten karakter, vinnervilje og profesjonalitet. Start må derfor tenke mer enn ferdigheter om de får anledning til å forsterke.

Ellers er jeg uenig i slakten av Freeman. Freeman hadde i mine øyne en meget god vårsesong. Han har riktignok vært svak i høst, men er i mine øyne den klart beste backen i klubben. På venstresiden har Start backer som sjeldent eller aldri går på offensive løp, og som får ekstremt god hjelp av en pliktoppfyllende Espen Børufsen defensivt. Freeman regjerer siden sin alene. Han er ving når Start har ballen og back når Start forsvarer seg. Hjelpen fra Bolanos er vilkårlig.

Freeman er et av Starts mest benyttede angrepsvåpen. Det stilles dermed helt andre krav til Freeman både offensivt og defensivt enn det gjøres til Branko og Vikstøl. Jeg er sikker på at Freeman kunne klart seg utmerket som ståback, med en jordfreser foran seg på høyrekanten.

Patrick Hansen
26-10-2009, 18:58
Ellers er jeg uenig i slakten av Freeman. Freeman hadde i mine øyne en meget god vårsesong. Han har riktignok vært svak i høst, men er i mine øyne den klart beste backen i klubben. På venstresiden har Start backer som sjeldent eller aldri går på offensive løp, og som får ekstremt god hjelp av en pliktoppfyllende Espen Børufsen defensivt. Freeman regjerer siden sin alene. Han er ving når Start har ballen og back når Start forsvarer seg. Hjelpen fra Bolanos er vilkårlig.

Freeman er et av Starts mest benyttede angrepsvåpen. Det stilles dermed helt andre krav til Freeman både offensivt og defensivt enn det gjøres til Branko og Vikstøl. Jeg er sikker på at Freeman kunne klart seg utmerket som ståback, med en jordfreser foran seg på høyrekanten.

Dette er jeg meget enig i. Denne gutten får alt for mye uretmessig kritikk!!

zgull
26-10-2009, 21:40
Dette er jeg meget enig i. Denne gutten får alt for mye uretmessig kritikk!!

Jeg slenger meg på. Jeg har totalt sett vært positivt overrasket over Hunter. Som jeg har skrevet tidligere har han nesten like gode innlegg som Bolanos.

samebror
26-10-2009, 22:09
Førsund vil være et kjempelalternativ som ny stopper, her burde Start absolutt sjekke mulighetene. Hamoud kunne også være interessant, og Glimt trenger jo penger. Spørsmålet er om Start har muligheter til å hente noen.

Freeman kan man sette på første fly tilbake, må være blant de dårligere spillerne i Starts historie.
Unskyld meg?! HVA SA DU

Det der er latterlig, han var vårens mest undervurderte spiller ifølge Arne Scheie. Når du sier han er i Alex Nyarko klasse så må jeg bare le

kompa
26-10-2009, 22:25
Hunter skal ha for at han prøver. Er derimot utrolig taktisk svak i den deffensive delen. Plasserer seg ofte galt. Kan muligens skyldes at Bolanos ikke bidrar med den store hjelpen.
Han prøver derimot offensivt. Det er mere enn vi kan si om Branko. Han spiller kun ballen til Espen og "sier" : gjør det du...

Skjønner ikke de våte drømmene om Førsund. En forholdsvis storvokst midtstopper som IKKE har den hurtigheten som vi har etterspurt. Kunne ikke brukes i VIF, deretter utleid til Sandefjord for så å spille Ham Kam ned i 2. div...

Giovanni
27-10-2009, 11:34
Ja bare le du, det driter jeg egentlig ganske greit i!

Jeg står fortsatt for at Freeman har vært noe jævla søppel som høyreback. Et par gode kamper i våres veier ikke opp for alle møkkakampene ellers.

Alladin, du snakker om å komme rundt på kant, hva hjelper det når 8 av 10 innlegg enten havner bak dødlinja, eller i beina på førsteforsvarer!? Også i forsvar er det usannsynlig mye rare klareringer og pasninger som hører hjemme på knøttenivå.

Dog er det klart at ting kan endre seg, men han har virkelig mye å jobbe med i mine øyne for å bli en fullgod back. Han har innstilling og fart, men utover det så er det store mangler å spore!

Hva gjelder Førsund så er han en spiller som også kan brukes som høyreback. Faktisk de beste kampene jeg har sett av han er som høyreback. Det var ikke mange i enga som var fornøyd når han ble sluppet, spesielt siden de manglet habil høyreback, og hvor han hadde briljert i flere kamper som nettopp høyreback.

ghanaboy
27-10-2009, 15:42
hva med Espen Søgård?

Alladin Sane
27-10-2009, 16:19
Alladin, du snakker om å komme rundt på kant, hva hjelper det når 8 av 10 innlegg enten havner bak dødlinja, eller i beina på førsteforsvarer!?

Nå er det vel forhåpentligvis lettere å lære en back å slå innlegg enn å lære en back å spille fotball.

Jeg mener Freeman er en ok eliteserieback. Som har spilt svakt etter han ble grisetaklet i Ålesund. Skaden hemmer ham fortsatt. Han skal opereres etter sesongen.

Neon
27-10-2009, 18:43
Wehrman ferdig i Lyn:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article154173.ece

Noe for oss?

beng222
27-10-2009, 19:44
Finnes det søppel i spillerstallen, så finnes det iallefall radioaktivt atomavfall her inne på forumet.

reiGN
27-10-2009, 21:29
Mener du faktisk at vi ikke har søppel i stallen!? :icon_eek: Kan nevne flere jeg; Paulsen, Haraldsen, Freeman.

Reservesamen
27-10-2009, 22:51
Neste års nye spillere...

Stopper: Espen Knudsen
Venstre kant: Daniel Aase
Høyre kant: Ali Al-Gashamy
Spiss: Aram Khalili

Start har ingen penger å handle nye spillere for, og vil neste år være en foregangsklubb i forhold til å satse minimalt med penger på lokale krefter kontra sprenge busjetter på dyre forsterkninger fra utland og øvrige tippeligalag.

The Rock
27-10-2009, 23:26
Lyn ryker vel minst ned i 2 divisjon og derifra bør vi hente Erling Knutzon. Han er vel den nest kjappeste spilleren i tippeligaen i følge diverse 40 meters tester og han putter også mål i motsetning til børufsen. Erling kan spille både høyre og venstre ving. Og med han på venstre og bola på høyre (eller motsatt for å forvirre motstanderen ennå mer) vil vi bli meeeget vanskelig å forsvare oss mot til neste sesong. Knudtzon vil heller ikke gå til vålerengen idrettsforening siden han er fra oslo vest og lsk er vel ennå verre ute å kjøre økonomisk enn oss. Lønnsmessig ser han heller ikke ut til å være blant det best betalte http://skattelister.no/skatt/profil/erling-knudtzon-8896878/ så det burde være overkommelig for ik start å hente han inn. Får vi knudtzon har vi definitivt løst det som etter min mening har vært årets svakeste plass i førsteelleveren.

beng222
28-10-2009, 00:03
Mener du faktisk at vi ikke har søppel i stallen!? :icon_eek: Kan nevne flere jeg; Paulsen, Haraldsen, Freeman.

Nei jeg mener faktisk at vi ikke har søppel i stallen, men vi har spillere som ikke holder mål. Å kalde sine egne spillere for søppel har jeg lite til overs for.

reiGN
28-10-2009, 01:14
Du har rett beng, litt respektløst. Så dermed bedre å si avfall. :D

samebror
28-10-2009, 11:53
Spillere ut:
Knut Henry Haraldsen
Leif Otto Paulsen
Ole Martin Årst (for å lette litt på lønnsbudsjettet)

Spillere inn:
Arnar Førsund
Ygor(BRUK HAN RIKTIG!)
Kim Holmen
Jonathan Parr
Espen Ruud/Steffen Hagen

Tusse
28-10-2009, 12:50
Noen her inne som fortsatt lever i legoland sammen med Erik Soler. Vi må innse at vi ikke kan hente spillere som Espen Ruud (delvis landslagsspiller med stor karriere i Danmark uten røtter til Start).

Back: Sven Fredrik Stray
Spiss: Morten Eriksen. Jeg nevnte han for en stund siden, men ikke så mange som responderte. Rask spiss i sin beste alder fra Kristiansand som er SUVEREN toppscorer i 2. divisjon. Spiller på Sandnes-Ulf nå, men kan vel lokkes hjem. Vil fungere godt i spann med Mads eller Aram. Hulsker og Årst er det bare å kaste. En slapp feiting og en annen gammal skada.

LopezRivas
28-10-2009, 13:31
Har vel nevnt det før her på forumet, men Start prøvde å hente Eriksen i 2008 uten at han selv ønsket en overgang. Så har du informasjon som skulle tilsi at han har endret mening er det jo bare å kjøre på. En bra spiller, så definitivt.

beng222
28-10-2009, 16:57
Noen her inne som fortsatt lever i legoland sammen med Erik Soler. Vi må innse at vi ikke kan hente spillere som Espen Ruud (delvis landslagsspiller med stor karriere i Danmark uten røtter til Start).

Back: Sven Fredrik Stray
Spiss: Morten Eriksen. Jeg nevnte han for en stund siden, men ikke så mange som responderte. Rask spiss i sin beste alder fra Kristiansand som er SUVEREN toppscorer i 2. divisjon. Spiller på Sandnes-Ulf nå, men kan vel lokkes hjem. Vil fungere godt i spann med Mads eller Aram. Hulsker og Årst er det bare å kaste. En slapp feiting og en annen gammal skada.

Greit at Hulsker er litt for mye av, men at du vil fjerne han til fordel for spillere som ikke bevist noe som helst i adeccoligaen en gang er i beste fall håpløst. Hulsker har 9 mål i tippeligaen. Ikke så veldig mange spisser som har mer.

Hvis spissene på start til neste år er Mads, Aram og Morten Eriksen så er det hodeløs gambling.

Noen her inne er så glad i lokale unggutter at laget da fort vil se slik ut.

Kenneth Høie.

Morten Hæstad
Jesper mathisen
Espen Knudsen
Sven Fredrik Strai

Espen Børufsen
Christer Kleiven
Petter Bruer Hansen
Morten Eriksen.

Aram Kahili

Mads Stokelien.

Dette laget er sikkert godt nok til å vinne Norway Cup, men overlever definitivt ikke tippeligaen.

Startgass
28-10-2009, 17:22
Spillere ut:
Knut Henry Haraldsen
Leif Otto Paulsen
Ole Martin Årst (for å lette litt på lønnsbudsjettet)

Spillere inn:
Arnar Førsund
Ygor(BRUK HAN RIKTIG!)
Kim Holmen
Jonathan Parr
Espen Ruud/Steffen Hagen

Ole Martin Årst legger vell opp etter denne sesongen?

Helt enig i deg med at Ygor burde komme tilbake til Start!
Han er jo en fantastisk spiller,det er bare med å fjerna de mer dårlige spillerene så kan beholdes.Ser for meg at han spiller defensivmidtbane,så slipper Start inn minst 10 mål mindre.

ikstart
28-10-2009, 17:25
Enig få Ygor tilbake

balas
28-10-2009, 18:29
Jeg mener vi burde hente Førsund ASAP
Kanskje Kienast som Årst erstatter

Når ble Årst klar for Ham-kam?

;)

Krs
28-10-2009, 18:42
Ny høyreback?

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article154259.ece

Bosman-spiller og greier...

Store Tå
28-10-2009, 19:02
Martin Knudsen har pasninger og innlegg som får Morten Hæstad til å fremstå som Beckham...

Krs
28-10-2009, 19:11
Jo... men har er billig :icon_mrgreen:

farsund
28-10-2009, 19:15
Førsund eller Stray frister mer enn Knudsen

LopezRivas
28-10-2009, 20:09
Kan bare ikke se at Førsund har noe å tilføre oss. Ja vi må fornye midtforsvaret, men da tror jeg heller vi bør se mot lokale talenter. Skal vi ha inn noen i forsvaret må de jo være bedre enn de vi har! Tipper det er mer å hente på en utenlandsk prøvespiller kontra vrakgods fra adeccoen...

Nei tipper vi må se andre steder enn i Norge for å finne bosmanspillere vi har råd til som kan forsterke stallen vår. Ønske herfra er en venstrekant og en stopper. Og tror vi må utenlands for å finne begge om de skal styrke laget.

zgull
29-10-2009, 15:17
Når ble Årst klar for Ham-kam?

;)

Han mente nok Årst's erstatter...

samebror
30-10-2009, 11:39
Han mente nok Årst's erstatter...
ja for nå har han lagt opp uansett ;)

kristiansand
04-11-2009, 10:54
Går rykter om at Stefan Gislason vil bort fra Brøndby. Han er en typisk midtbanesjef, som har vært savnet i dette Startlaget. Blir sikkert for dyr for Start, men er lov å drømme.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/stefan-gislason-vil-bort-fra-broendby-2988150.html

rarnfinn
04-11-2009, 12:11
Magnus S Olsen.
Arnar Førsund.
Ygor.

ghanaboy
04-11-2009, 18:59
Rune Ertsås vil bort fra Molde og er bosman snart.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2748985.ece

Clicker
04-11-2009, 23:42
Hva med Myklebust fra LSK? Kjapp spiller som kan spille både kant og spiss.

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=19858&title=Myklebust_m%E5_finne_seg_ny_klubb

Millonarios
05-11-2009, 00:01
Hva med Myklebust fra LSK? Kjapp spiller som kan spille både kant og spiss.

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=19858&title=Myklebust_m%E5_finne_seg_ny_klubb

Myklebust - en fryktelig middelmådig spiller.

Rune Ertsås? Tja, har alltid blitt betegnet som et stort talent, men har vel egentlig aldri fått vist seg over tid i Tippeligaen.

farsund
05-11-2009, 10:39
http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=19842
Har Start penger til dette?

rarnfinn
05-11-2009, 11:07
http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=19842
Har Start penger til dette?

Det spørs. Tror uansett ikke dette er mannen Mathisen går for. Mitt tips er at Førsund ender opp i Sandefjord. Erstatter Birger Madsen

Neon
05-11-2009, 18:04
Joakim Austnes, sin fremtid i Viking, er høys usikker. Austnes er en spiller jeg virkelig har sansen for. Om han kommer skikkelig tilbake fra skade, er han en topp tippeligaspiller.

Kan bekle de fleste offensive possisjoner.

ghanaboy
05-11-2009, 20:59
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article154968.ece

myklebust er ferdig i lsk!, de vil ike tilby han kontrakt, kanskje noe for oss..

frankieboy
05-11-2009, 21:09
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article154968.ece

myklebust er ferdig i lsk!, de vil ike tilby han kontrakt, kanskje noe for oss..

Jeg har alltid hatt litt sansen for Myklebust, og han har noe som vi mangler - fart! Jeg tror han kunne passet bra i Start, og at ville blomstret i nye omgivelser!
Samtidig saa er det ogsaa veldig spennende med han fyren fra Nigeria og vi har jo hatt suksess med de vi har hentet de siste sesongene!

Millonarios
05-11-2009, 22:28
Når en spiller er fjerde/femtevalg i en klubb som kom bak oss på tabellen og har 13 scoringer på 105 kamper bør det blinke noen alvorlige bjeller. Jeg blir meget overrasket om Myklebust får suksess i en annen TL-klubb.

Neon
05-11-2009, 23:02
Når en spiller er fjerde/femtevalg i en klubb som kom bak oss på tabellen og har 13 scoringer på 105 kamper bør det blinke noen alvorlige bjeller. Jeg blir meget overrasket om Myklebust får suksess i en annen TL-klubb.

At spillere har floppet, og vært langt bak i køen, for så å slå til i andre klubb, er det nok av eksempler på. Bolanos, er vel siste eksempel for start sin del.

Er uansett enig med deg, at Myklebust på langt nær er en drømmesignering.
Det mest positive med han, er jo at han kan bekle flere posisjoner.

ghanaboy
06-11-2009, 11:58
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/viking-kvitter-seg-med-spillere-2993484.html

viking vil kvitte seg med ijeh,niang og austenes, er noen av de noe for oss kanskje?

Neon
06-11-2009, 12:59
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/viking-kvitter-seg-med-spillere-2993484.html

viking vil kvitte seg med ijeh,niang og austenes, er noen av de noe for oss kanskje?

Som sagt/skrevet, for ca 3 innlegg siden, tror jeg Austnes ville vært en kjempesignering. (Med forutsetning, at han blir helt skadefri).

Niang og Ijeh? Ellers takk....

ghanaboy
06-11-2009, 14:03
Som sagt/skrevet, for ca 3 innlegg siden, tror jeg Austnes ville vært en kjempesignering. (Med forutsetning, at han blir helt skadefri).

Niang og Ijeh? Ellers takk....

enig med deg austenes hadde vært knall kjøp!

kompa
06-11-2009, 18:46
Er blitt tyst fra alle dere "kong-David" elskere ...

Johnny
06-11-2009, 21:08
Tror muligens det blir loppemarked i Fredrikstad i de nærmeste dagene :)

stallis
06-11-2009, 21:24

Er ikke bortimot halve stalle Bosmann også?

Millonarios
06-11-2009, 21:28

Tror jeg også. Til motsetning til en del andre norske lag, har faktisk ikke FFK sin styrke i det kollektive. Mange gode individualister og fine spillertyper, som jeg gjerne hadde sett i Start.

Amin Askar er mitt førstevalg. Anvendelig til tusen og gode basisferdigheter. Få svakheter og vist bra TL-nivå i år. Lokal spiller, og jeg frykter han blir med FFK til Adecco.

Clarence Goodson - Raio Piiroja hadde smakt, mens både Wallace og Joachim Thomassen hadde forsterket venstrebacken, kanskje særlig førstnevnte.

Celso Borges er nok urealistisk. Ardian Gashi kan man elske eller hate, men han holder jo et bra eliteserienivå. Éverton viser uvanlig gode fotballferdigheter, og hadde vært uhyre ettertraktet om han også begynte å score mål. Mattias Andersson er jeg tvilsom til, men han er bedre enn Børufsen.

DayWalker
06-11-2009, 21:30
Jeg hadde ikke sagt nei til Valencia heller :)

Men jeg støtter deg på Amin Askar.

Krs
06-11-2009, 21:33
Harryhandel i plankebyen....

Borges og Piroija kan gjerne komme nedover.

Borges og Bola har vel samme agent? Kjøp blir nok for dyrt, men om noen investorer vil gamble så er han fast på lansdlaget og Costa R har fortsatt mulighet til å nå VM.

Utlånsavtale bør kunne gå?

Krs
06-11-2009, 21:34
Er ikke bortimot halve stalle Bosmann også?

Jo. I følge den poppulære direktøren var vist det som å vinne i lotto? :icon_mrgreen:

REBell
06-11-2009, 21:34
Jeg hadde ikke sagt nei til Valencia heller :)

Men jeg støtter deg på Amin Askar.

Valencia som byttes inn og ut i løpet av 40 minutter? hehe

DayWalker
06-11-2009, 21:39
Hehe... Han har et plass i mitt fotballhjerte hvert fall. Han og Bola i form er som en våt drøm :p

Startgass
06-11-2009, 21:50
Ser for meg gjerne Piroija i Start!
Han hadde blitt en god erstatter for Borgersen eller Goodson.

Han har vell større fart en Borgersen vertfall,og kanskje litt mer tøffere i spillet og om Start ligger under 1-0 f.eks så kan han bli med framme og bare pumpe opp baller til han.Kan jo gjøre det med Goodson og Borgersen og da.

jbasma
06-11-2009, 21:57
Piiroja, Andersson og Borges fra Fredrikstad + Hamoud fra Bodø-Glimt + Austnes fra Viking. Da er jeg fornøyd.:icon_mrgreen:

DMcCarty
07-11-2009, 13:28
Nå har vel ikke vi noe penger å hente spillere for, men hadde vært fantastisk med piroja, gashi og valencia.

Piroja fordi vi sårt trenger en kvalitetsstopper til som ikke frykter krigen. OG han har vel bevist at han holder nivået meget bra.
Men mest sannsynlig vil halve TL også ha kloa i estlenderen.

Gashi er på sitt beste en av de bedre midtbanespillerne i norge. Og vi trenger en som kan fighte litt og gi litt deng. Mulig konkurransen fra andre klubber blir for stor.

Valencia er en kvalitetskant. Jeg mener det var feil å selge han da vi gjorde det. Han var en av lagets beste spiller til tross for at han spilte targetspiss, noe han helt klart ikke er best på. Vi trenger flere tekniske kantspillere. Med valencia på kant kan bola muligens trekkes inn sentralt, kanskje til og med som hengende spiss og tilrettelegger.

Startgass
07-11-2009, 14:00
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/-piiroja-forlater-trolig-ffk-2996356.html

Sjansen er der for Start.

Giovanni
07-11-2009, 14:29
Ganske merkelig at ffk rykket ned. På papiret har de et lag som tilhører øvre halvdel, men hjelper ikke når disiplin og moral ikke eksisterer.

Men en god del godbiter som burde være interessant for de fleste tippeligaklubber.
Og vil anta at de kommer til å bli raidet til tusen.
Spillere som Piroja, Wallace, Everton, Thommesen, Askar, Gashi, Kenny med flere er alle spillere som jeg tror blir hentet tilbake til Eliteserien.
Borges tror jeg blir for dyr å kjøpe, men mulig at han kan leies??

Håper Start hiver seg inn i kampen på en eller flere av disse, da selvsagt avhening av eksterne investorer. Øverst på listen står Askar, Gardar og Piroja

farsund
07-11-2009, 14:30
http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=19870

Spennende
Er dette falske rykter????

Espen K G
07-11-2009, 15:05

Spennende

Iflg Mathisen så er det ikke noe i det:
http://www.fyens.dk/article/1358440:Sport--Bare-en-hoeflighedsvisit

Neon
07-11-2009, 15:35

Spennende

Sto i FVN i går, at de ikke var der for å kjøpe Håland... Det hadde de ikke råd til.

geirwi
07-11-2009, 18:21
Piroja og Goodson er Tippeligaens to beste midtstoppere, så hadde nesten vært for godt til å være sant å få estlenderen ned hit. Borges hadde også vært et scoop ettersom vi har har Bolanos her. Bør være attraktivt for begge costa ricanerne. Begge FFK-spillerne vil imidlertid være veldig, veldig dyre. Selv om FFK MÅ selge blir dette dyrt pga budkrig.

ghanaboy
07-11-2009, 19:35
6:30pmEnoch
come to start and play with bolanos, you are welcome :)

6:30pmCelso
hehe

thanks!

på facebook.

Neon
07-11-2009, 19:44
Noen som vet hvor lang kontrakt Borges har med FFK?
Om han har langtidskontrakt, tror jeg ikke vi skal utelukke en utleieavtale. I alle fall ikke om Costa Rica kvalifiserer seg til VM...

Utleie en sesong i start, for å spille på det rette nivået for å spille VM. Det tror jeg hadde vært bra, både for FFK, Start og Costa Rica. Også postivt at Bolanos er i klubben. Det er nok evt et stort pluss for Borges selv...

FFK vil nok få mye mer penger for han, etter en evt VM suksess, enn de vil få nå, rett etter et nedrykk.

Borges til Start, ville væt helt fantastisk.

Lov å drømme i alle fall.... =)

Andre jeg kunne tenkt meg fra FFK:

Johansson
Piroija
Askar
Andersson
Valencia
Everton
Wallace
Har også veldig sansen for Kvisvik. En Kvisvik i form, ville styket venstresiden vår veldig...

LopezRivas
07-11-2009, 21:51
Nå synes jeg du vil ha hele FFK Neon.

Men en 30år gammel Estlender bør da ikke bli så sykt dyr??
Uansett tror jeg Askar og Piroja hadde vært gull. Leie av Borges heller ikke dumt og Andersson på venstresiden kunne vært positivt.

En av disse fire inn og det ville styrket oss!

Men nå er det vel uttalt fra ledelsen i IK Start at vi ikke har penger til kjøp i vinter...?

Neon
07-11-2009, 22:15
Nå synes jeg du vil ha hele FFK Neon.

Men en 30år gammel Estlender bør da ikke bli så sykt dyr??
Uansett tror jeg Askar og Piroja hadde vært gull. Leie av Borges heller ikke dumt og Andersson på venstresiden kunne vært positivt.

En av disse fire inn og det ville styrket oss!

Men nå er det vel uttalt fra ledelsen i IK Start at vi ikke har penger til kjøp i vinter...?

Hehe. Syns du ville ha ganske mange, selv ;)

Er nok ikke kvaliteten på spillerstallen, som er hovedgrunnen til at FFk rykket ned, for å si det sånn....
Flere på min liste, som selvfølgelig er veldig usansynlig at start i det hele tatt har sjangs til å få.

Wangel
07-11-2009, 23:23
http://dt.no/article/20091107/GODSET/192528619/1063/NYHET&template=video_art

Kunne dette vært noe for oss på venstre kanten?

doppelt gemoppelt
07-11-2009, 23:28
http://dt.no/article/20091107/GODSET/192528619/1063/NYHET&template=video_art

Kunne dette vært noe for oss på venstre kanten?

Stian Hor. Ja heheheheheheheheheheheehe.
Det jeg mener er at det ville vært tungt å svelge for å si det sån.
Takker pent nei.

Visdomsord
08-11-2009, 19:15
Skulle gjerne hatt et par Fredrikstad spillere.
Uansett fantastisk at Fredrikstad rykker ned. Etter all ugang de har stelt i stand for oss.
Dessuten mener jeg allerede sjansene for å klare seg neste år er bedret da nok Fredikstad med noen grep hadde vært adskillig vassere enn Sarpsborg eller Kongsvinger.

aljahnsen
08-11-2009, 19:33
Er endel spennende spillere i FFK ja, spesielt Piroija, Askar og Everton

Gerrard
08-11-2009, 20:28
Mye bra forslag på ønskelista her, men Kvisvik....??? du kan da ikke mene det Neon...
Tregere og latere spiller skal du lete lenge etter, og Stian (klubb)Hor......??? håper jeg hvertfall jeg aldrialdrialdri ser i startdrakta igjen.
Mange spillere som kan tilgies når de kommer hjem igjen, som Doffen og Marius men Aldri!!! Stian Ohr :)

farsund
09-11-2009, 09:49
Start trenger en venstrekant og en forsvarsspiller. Siden Start har dårlig økonomi er jeg ganske sikker på at det blir billige lokale løsninger. Stray og Aase tror jeg blir Starts eneste forsterkninger. Billig og de er sørlendinger.

rooland
09-11-2009, 11:52
Stray har vi IKKE bruk for, Aase kunne jeg gjerne sett i startdrakt...han eller fløys venstrekant som jeg ikke kommer på navnet for øyeblikket.
I Stray finner du en spiller uten spesiell fart og som Knudsen og Follerås er på høyde med.
Ingen kan kalles som forsterkning!!

Skal vi hente spillere, skal vi hente spillere som FORSTERKER!!!!!

Var utrolig misfornøyd med signinga før sesongen...Haraldsen...
Å er like misfornøyd henter de Stray.

Ikke noe vits og hente stallfyll

rarnfinn
09-11-2009, 12:20
Stray har vi IKKE bruk for, Aase kunne jeg gjerne sett i startdrakt...han eller fløys venstrekant som jeg ikke kommer på navnet for øyeblikket.
I Stray finner du en spiller uten spesiell fart og som Knudsen og Follerås er på høyde med.
Ingen kan kalles som forsterkning!!

Skal vi hente spillere, skal vi hente spillere som FORSTERKER!!!!!

Var utrolig misfornøyd med signinga før sesongen...Haraldsen...
Å er like misfornøyd henter de Stray.

Ikke noe vits og hente stallfyll

Helt enig. Ser ikke at S F Stray har noe som tilfører troppen noe nytt. Han jobber og står på, men det gjør alle de andre vi har også.

Nei takk.

Amin Askar derimot--- men han er nok altfor dyr for oss.

Gråsonen
09-11-2009, 13:30
Tipper Start henter inn en venstrekant, f. eks. Espen Hoff, han får jo knappt spille i Stabek, eller noen av det kaliberet...

Giovanni
09-11-2009, 13:46
det er fortsatt mangel på penger i Start, Gråsonen ;)

Hoff vil nok være en dyr mann, og det fins nok alternativer som er mye bedre enn han, både økonomisk og sportslig!

Fryktelig spent på om det kommer inn noen i det hele tatt... en ny stopper bør være pri 1!!

Uten Goodson så lekker Start som en sil.

rarnfinn
09-11-2009, 15:22
Tipper Start henter inn en venstrekant, f. eks. Espen Hoff, han får jo knappt spille i Stabek, eller noen av det kaliberet...

Espen Hoff ja...

Hvorfor ikke prøve seg på Messi - han kan jo også spille kant.

Gråsonen
09-11-2009, 17:01
Alle kan jo spille høyrekant, selv Messi. Der har Start Bola, og han holder mål!
Her snakker vi om VENSTRE kant som skal FORSTERKES, Start har en middelmådighet i Børulfsen..
Forøvrig enig i at midtstopper er pri 1!

fishkillen
09-11-2009, 19:05
Mange interesante tanker her inne.

FFK har noen spillere som frister, men vet ikke om jeg vil ha piroja. Gammel og treg. Viktig at vi satser litt på egne talenter også. Knudsen har vel potensiale. Må må spille for å tilpasse seg nivå. Se på Hedenstad og han andre forsvarsspilleren.

Kunne tenkt meg en ny spiss. Tror ikke Hulken holder en sesong til. Stokkelien og Borges tror jeg hadde blitt en målfarlig duo.

Venstrekant= Kan vel være at Kamma har noe rask som vi kan kjøpe for billige penger. Øren kanskje? Han har vertfall innsats.

Hva skjer rundt Espen Johnsen. Han er vel ferdig i RBK. Kommer start til å hente han hjem?

Må gjerne selge Haraldsen, Børufsen, Milecevic og Hulsker om det skulle være aktuelt med en slik liste også. :-p

ghanaboy
09-11-2009, 19:59

FFK har noen spillere som frister, men vet ikke om jeg vil ha piroja. Gammel og treg. Viktig at vi satser litt på egne talenter også. Knudsen har vel potensiale. Må må spille for å tilpasse seg nivå. Se på Hedenstad og han andre forsvarsspilleren.

Kunne tenkt meg en ny spiss. Tror ikke Hulken holder en sesong til. Stokkelien og Borges tror jeg hadde blitt en målfarlig duo.

Venstrekant= Kan vel være at Kamma har noe rask som vi kan kjøpe for billige penger. Øren kanskje? Han har vertfall innsats.

Hva skjer rundt Espen Johnsen. Han er vel ferdig i RBK. Kommer start til å hente han hjem?

Må gjerne selge Haraldsen, Børufsen, Milecevic og Hulsker om det skulle være aktuelt med en slik liste også. :-p

heller adem guven enn tommy øren, i tillegg er guven mye yngre :P

zgull
09-11-2009, 20:02
Espen Johnsen er ikke bedre enn Høie...

TaffseLasse
09-11-2009, 23:48
Er ikke sikkert total kostnaden til Raijo piroja trenger å bli så høy!
Raijo tjente "lusne" 483 279 kr i 2008. Dette til tross for at han signerte ny kontrakt i 2007.
Men det antydes at agent selskapet også får betalt penger ved siden av, så det kan jo være at den reelle summen er høyere (noe som skatte øst nå gransker).

Sitat (www.f-b.no): "Av de etablerte spillerne tjente spilleren som mange mener er lagets viktigste - Raio Piiroja - desidert minst: Under 500.000. Bare juniorspillerne tjente mindre enn Piiroja, i følge de offisielle tallene".

Ps: Hørte på tv2-sporten at ffk må redusere budsjettet med 30 millioner neste år :) Kan ikke skjønne annet enn at de er nødt til å selge unna noen spillere da :) :)

Dette tjente ffk spillerne i 2008: http://www.f-b.no/article/FB/20091021/FFK/110018433/1446/lfarchive

Skatte øst gransker FFK: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2700374.ece

Neon
10-11-2009, 00:01
Blir nok uasnett en nokså hard kamp om Piiroja.

beng222
10-11-2009, 00:42

Ser absolutt ingen grunn til å hente Espen Johnsen. Han er langt dårligere enn Kenneth Høie og vi har også en solid andre keeper i Tommy Runar.

Hulsker kan være litt for mye av, men jeg ser absolutt ingen grunn til at Start skal selge han. For det første så har ikke start penger til å hente en brukbar erstatter, og selv om Start hadde hatt penger så tviler jeg på at de hadde klart å finne en som er noe særlig bedre. Hulsker hadde 9 mål i tippeligaen, og det er faktisk ganske få spisser som har flere mål og vise til.

Haraldsen må gjerne selges eller gis bort, men det er vel ingen som vil hente han utenom fløy eller vindbjart?

Børufsen får vi ikke noen penger for, og en som har spillt såpass mye i år selv om han ikke har prestert godt nok er nok klokt. Jeg vil beholde Børufsen til kontrakten nærmer seg slutten og evaluere han da.

Milecevic er en gjennomsnittlig god back, og bedre enn vikstøl. Tull å kvitte seg med han. Kanskje han bør omskoleres til midtstopper på grunn av sin store fart, for det er det dårlig med i midtforsvaret.

farsund
10-11-2009, 10:04
tviler på at noen blir solgt fra start. Tror det blir utlån Start satser på da.

farsund
10-11-2009, 10:09
http://fotball.fvn.no/2div4/article155246.ece

Hadde vært en bra signering!!!!!!

voss
10-11-2009, 12:20
Forlater FFK

Til VG forteller den dyktige midtstopperen at han etter all sannsynlighet har spilt sin siste kamp i FFK-drakten. Han har en opsjon i kontrakten, som åpner for frikjøp, og den vil han benytte.

- Jeg ønsker å kjøpe meg selv ut, sier Raio Piiroja.

farsund
10-11-2009, 14:49
Dere begynner sikkert å bli lei av meg men nå kommer det et innlegg til ;)

Etter å ha sett kampen mellom Sarpsborg og Kongsvinger så fikk jeg veldig sansen for Øyvind Hoås. Han er hodesterk og teknisk og han hadde gitt oss et nytt angrepsvåpen, nemlig luftstyrke.

reiGN
10-11-2009, 16:17
Dere begynner sikkert å bli lei av meg men nå kommer det et innlegg til ;)

Etter å ha sett kampen mellom Sarpsborg og Kongsvinger så fikk jeg veldig sansen for Øyvind Hoås. Han er hodesterk og teknisk og han hadde gitt oss et nytt angrepsvåpen, nemlig luftstyrke.

Ja fikk også det inntrykket, men det som er de store spørsmålene er: Vil vi ha en 2 meter lang stolpe? Vil vi spille elendig fotball som Odd og Aafk?

Jeg sier nei til begge! Jeg vil ha makrell.

ghanaboy
10-11-2009, 16:48
Ja fikk også det inntrykket, men det som er de store spørsmålene er: Vil vi ha en 2 meter lang stolpe? Vil vi spille elendig fotball som Odd og Aafk?

dere glemmer en ting, hoås er ikke bare god i lufta, men ganske god med ball beina også!

Ole Gilboe Hermansen
10-11-2009, 17:19
Forlater FFK

Til VG forteller den dyktige midtstopperen at han etter all sannsynlighet har spilt sin siste kamp i FFK-drakten. Han har en opsjon i kontrakten, som åpner for frikjøp, og den vil han benytte.

- Jeg ønsker å kjøpe meg selv ut, sier Raio Piiroja.

Vil vi virkelig ha en spiller som går ut i media og klager å syter over interne forhold i klubben?

Store Tå
10-11-2009, 17:41
Vil vi virkelig ha en spiller som går ut i media og klager å syter over interne forhold i klubben?

Ser ikke på Piiroja som en sytete spiller. Hans ene utsagn etter nedrykket er jo en bagatell.
Hvis det skal diskvalifisere fra å spille i Start, bør vi vel kvitte oss med de fleste talentene våre, i hvert fall Matta jr, Kleiven, Hæstad, Børufsen og Khalili...
De har alle uttrykt misnøye med situasjonen minst én gang de siste årene.

REBell
10-11-2009, 17:57

Dette er noe halve Fredrikstad har visst om, og det var bare den berømte proppen. Kvisvik skrev om det i boka si, Raijo sa det på 2 setninger, dette var en sak som bare måtte komme på en måte.

farsund
10-11-2009, 17:58

Jeg synes ikke Odd spiller dårlig fotball. De har jo fått skryt denne sesongen for å spille Norges beste fotball!! Hoås hadde vært en bra forsterkning, MEN det koster penger :(

Ønskeliste:
Spiss: Hoås/ Kienast
Venstre kant: Aase/Güven/Gauseth
Midtstopper: Førsund/Stray

reiGN
10-11-2009, 18:27
dere glemmer en ting, hoås er ikke bare god i lufta, men ganske god med ball beina også!

Jeg er klar over det. Åarøy er også god med beina. Det betyr ikke at ikke alle de stolpene i norsk fotball sinker spillet, for det gjør de! Og spillet blir vanligvis utrolig forutsigbart. Hadde klikket i vinkel visst vi hadde fått en treg stolpe som spiss. Hadde ødelagt mye av start fotballen.

Krs
10-11-2009, 19:40
Hoås imponerte meg i kampen mot FFK. God til å holde på ballen i pressede situasjoner.

rooland
10-11-2009, 22:04
Spar meg for slike stolper, trenger vi en slik en kaster vi innpå haraldsen på topp!"!!
Det eneste vi trenger av spisser(visst vi trenger) er en rask bakromsspiss...men det er omtrent det samme som resten av tippeligaen trenger.

Forlenger vi med bola og goodson, lar branco/vikstøl få et år til til og utvikle seg på, la fevang og freeman bli kvitt skadene sine og kjør jesper som stopper i pre seson har vi en MEGET sterk spillerstall som blir mer og mer samspillte neste år...da lukter jeg medalje:)

Alladin Sane
10-11-2009, 23:30
Børufsen får vi ikke noen penger for, og en som har spillt såpass mye i år selv om han ikke har prestert godt nok er nok klokt. Jeg vil beholde Børufsen til kontrakten nærmer seg slutten og evaluere han da.

Børufsen er førstevalg og U-21-landslagsspiller. Det er sikkert eliteserieklubber som ville lagt noen kroner på bordet for å kjøpe ham.

Men hvorfor i herrens navn skulle Start selge et lokalt førstevalg med moderat lønn som i tillegg anses som et av landets beste i sitt årskull? Start bør forsøke å styrke laget, ikke svekke det.

Børufsen var åpenbart det svakeste offensive punktet i elleveren i vårsesongen, men formstigning utover høsten, som sammenfalt med grov formsvikt hos nøkkelspillere som Hulsker, Fevang og Bolanos, gjorde at Børufsen var blant Starts viktigste offensive spillere utover høsten. Med tanke på at han mistet en hel sesong pga Sandstøs idiotlederskap i 2008, leverte han en oppsiktsvekkende bra sesong i år, og kommer bare til å bli bedre fremover.

beng222
10-11-2009, 23:47
Børufsen er førstevalg og U-21-landslagsspiller. Det er sikkert eliteserieklubber som ville lagt noen kroner på bordet for å kjøpe ham.

Men hvorfor i herrens navn skulle Start selge et lokalt førstevalg med moderat lønn som i tillegg anses som et av landets beste i sitt årskull? Start bør forsøke å styrke laget, ikke svekke det.

Børufsen var åpenbart det svakeste offensive punktet i elleveren i vårsesongen, men formstigning utover høsten, som sammenfalt med grov formsvikt hos nøkkelspillere som Hulsker, Fevang og Bolanos, gjorde at Børufsen var blant Starts viktigste offensive spillere utover høsten. Med tanke på at han mistet en hel sesong pga Sandstøs idiotlederskap i 2008, leverte han en oppsiktsvekkende bra sesong i år, og kommer bare til å bli bedre fremover.

Vel da er vi rett og slett uenige. Jeg vil heller ikke selge Børufsen. Selvfølgelig hadde vi fått litt penger for han, men ikke særlig mye og absolutt ikke nok til å hente en erstatter.

Synes du virkelig Børufsen har vært god i høst? Vel han har kanskje ikke vært like dårlig som i vårsesongen, men han har vært alt for svak også i høst. Innleggene er alt for svake. Han har en like god førsteberøring som en brøytebil. Han blir også ofte helt fraværende mot slutten av kampene.

Men for all del, Børufsen viser at det finnes litt talent i han, og ingentigng hadde gledet meg mere enn om han tar noen syv milsteg i løpet av vinteren og iallefall ikke misse så ofte på grunnleggende fotballferdigheter.

Å legge skyld på Sandstøs disponeringer i 2008 eller bortforklare manglende prestasjoner på grunn av det er rett og slett lavmål. Håper virkelig ikke at Børufsen gjør det, for da har han ingen fremtid som fotballspiller på elitenivå.

Olavh
11-11-2009, 00:31
Hva med Piiroja og Borges? FFK får neppe beholdt dem etter nedrykket, og Piiroja har jo uttalt at han vil bort.

Giovanni
12-11-2009, 10:54
Jeg er enig med Alladin... Børufsen var et av de få lyspunktene i en ellers bekmørk høst.
Fortsetter han videre utover vinteren og våren i samme spor, går han en bra sesong i møte neste år.

Til dere eller du som mener at stallen begynner å se sterk nok ut til at vi kan lukte på medalje... på tide å våkne opp nå! Start er så avhengige av to spillere at det gjør vondt langt i sjelen å tenke på. Uten Goodson så er det norges dårligste forsvar, uten Bolanõs er det mangel på kreativitet framover.

Tror at neste sesong vil vise et klarere skille mellom 4-5 lag som vil kjempe i toppen, og resten som vil kjempe for å unngå nedrykk.
Tror samtidig at man skal være glad for at det kommer opp 3 adecco lag.
Haugesund skal visstnok forsterke en del, men de to øvrige har ikke en krone til gjøre noe som helst.

jbasma
12-11-2009, 16:49
Det ser ut som flere her trenger å stikke fingeren i jorda her når vi setter opp ønsker. Piiroja kommer aldri til å gå til Start. Han har i flere år vært en av de beste i Eliteserien, spiller fast på Estlands landslag (kaptein?), og har flere ganger vært i søkelyset til bl.a. Premier League-klubber (senest Sunderland). Han har tidligere uttalt at han ønsker å prøve seg i en bedre liga, og siden han nå er 30 år, så er nok dette siste sjansen for han til nettopp det. Hvorfor skal han gå til en middelmådig norsk klubb uten sportslige ambisjoner utover det å etablere seg i Eliteserien? Vi kan ikke konkurrere hverken på lønn eller sportslige utfordringer. Hadde vært fint, men totalt urealistisk.
Noe av det samme gjelder nok Borges. Har brilliert på Costa Rica sitt landslag i kvalifiseringen, og flere storklubber er ute etter ham. Eneste vi kan lokke med er Bolanos. Holder ikke!
Nei, vi må nok se på "vrakgodset" fra andre klubber. Ikke sikkert vi finner noen som forsterker laget veldig. Da må vi nok lete utenlands etter Bosman-spillere (slik vi fikk Goodson).

reiGN
12-11-2009, 17:43
Det ser ut som flere her trenger å stikke fingeren i jorda her når vi setter opp ønsker. Piiroja kommer aldri til å gå til Start. Han har i flere år vært en av de beste i Eliteserien, spiller fast på Estlands landslag (kaptein?), og har flere ganger vært i søkelyset til bl.a. Premier League-klubber (senest Sunderland). Han har tidligere uttalt at han ønsker å prøve seg i en bedre liga, og siden han nå er 30 år, så er nok dette siste sjansen for han til nettopp det. Hvorfor skal han gå til en middelmådig norsk klubb uten sportslige ambisjoner utover det å etablere seg i Eliteserien? Vi kan ikke konkurrere hverken på lønn eller sportslige utfordringer. Hadde vært fint, men totalt urealistisk.
Noe av det samme gjelder nok Borges. Har brilliert på Costa Rica sitt landslag i kvalifiseringen, og flere storklubber er ute etter ham. Eneste vi kan lokke med er Bolanos. Holder ikke!
Nei, vi må nok se på "vrakgodset" fra andre klubber. Ikke sikkert vi finner noen som forsterker laget veldig. Da må vi nok lete utenlands etter Bosman-spillere (slik vi fikk Goodson).

Morsom denne syns jeg! :) Spesielt med tanke på at Piroja ikke er avvisende om en overgang til Aafk og Rekdal i media i dag. Start kommer alltid til å være et høyere nivå enn taper laget Aafk, samme fan om de vant cupen. Kan ikke skjønne at spillere vil kle på seg den stygge drakta, jeg ble regelrett flau når vi tapte mot dem hjemme.

Startgass
12-11-2009, 18:05
Ny spiss,Hulsker holder ikke.Khalili stort talent men plages som oftes av skader.Stokkelien ung og stort talent og en av de beste på Start,men tenk om han blir skadet? Syns Stokkelien har for enkel kamp om plassen,burde fått inn en ny spiss,det er for lite med 3 spisser der det bare er en av de som holder et greit TL-nivå.

The Swans
12-11-2009, 20:03
Morsom denne syns jeg! :) Spesielt med tanke på at Piroja ikke er avvisende om en overgang til Aafk og Rekdal i media i dag. Start kommer alltid til å være et høyere nivå enn taper laget Aafk, samme fan om de vant cupen. Kan ikke skjønne at spillere vil kle på seg den stygge drakta, jeg ble regelrett flau når vi tapte mot dem hjemme.

Er jo litt dumt å brenne alle broer til Norge om det skulle vise seg at han ikke får noe tilfredstillende tilbud andre steder? At man er åpen for noe betyr jo ikke at det er aktuelt, kanskje snarere som en backupplan. Dessuten har Aalesund pr nå (nettopp) vunnet cupen, engasjerte tilskuere (fullt på hver kamp) samt en trener som han kjenner fra før og har spilt under. Vi har ingenting å stille opp med i forhold. Tviler på at vi kan gi noe særlig mer i lønn heller.

Neon
12-11-2009, 20:19
Det at Aafk skal ut i Europa, er nok også et stort pluss.

reiGN
12-11-2009, 22:48
Jeg er klar over det Swans, ville bare påpeke til jbasma at han tok litt feil av Piraja. ;) Jeg bryr meg ikke særlig om han og gir blanke effen i hvor han går hen.

TaffseLasse
13-11-2009, 00:30

Er enig i at det kan være sunt å stikke fingeren i jorda, men du må jo få hodet opp fra jorda!
1: Han tjente under 500.000 i 2008, til tross for at han signerte en ny kontrakt i 2007.
2) Han har en klausul i kontrakten, om at han kan kjøpes fri
3) Han har selv uttalt, at selv Alesund kan være en aktuell klubb i tippeligaen!!

Håper start i det minste forhører seg om Piroja.

Liker oxo tidligere forslag om Hoås i Sarpsborg, han imponerte stort i kvalik-kampen i Sarpsborg (det må da også være en passe fingerlengde nede i jorda :)

Forsvinner Bola og clay, uten klasse-forsterkninger ser jeg jammen meg mørkt på det, da stikker jeg oxo hodet ned i sandkassa!

samebror
13-11-2009, 01:00
Er jo alltids Johan Lædre-Bjørdal :) En nordnorsk praktspiller med kjempemye talent, ellers var det han fra Kongsvinger som spiller midtstopper som ble dagens spiller mot Sarpsborg 08 idag :)

zgull
13-11-2009, 01:01
Er enig i at det kan være sunt å stikke fingeren i jorda, men du må jo få hodet opp fra jorda!
1: Han tjente under 500.000 i 2008, til tross for at han signerte en ny kontrakt i 2007.
2) Han har en klausul i kontrakten, om at han kan kjøpes fri
3) Han har selv uttalt, at selv Alesund kan være en aktuell klubb i tippeligaen!!

Håper start i det minste forhører seg om Piroja.

Liker oxo tidligere forslag om Hoås i Sarpsborg, han imponerte stort i kvalik-kampen i Sarpsborg (det må da også være en passe fingerlengde nede i jorda :)

Forsvinner Bola og clay, uten klasse-forsterkninger ser jeg jammen meg mørkt på det, da stikker jeg oxo hodet ned i sandkassa!

Men Piroja er delvis eid av et investeringsselskap som deler lønnutbetalingene med FFK (som Carlos Tevez var det i United).

voss
13-11-2009, 01:09
Lønna blir jo den samme uansett om han får den fra et selskap eller en klubb.

Reservesamen
13-11-2009, 10:17
Er jo alltids Johan Lædre-Bjørdal :) En nordnorsk praktspiller med kjempemye talent, ellers var det han fra Kongsvinger som spiller midtstopper som ble dagens spiller mot Sarpsborg 08 idag :)

Er vel strengt tatt fra Egersund om jeg ikke tar feil, iallefall samme dialekt som Sæternes....

beng222
13-11-2009, 11:30
Hvorfor ønsker folk seg seg spillere som har klart å spille en god kamp på rad?

farsund
13-11-2009, 12:31
http://fotball.fvn.no/forstediv/article155493.ece

Spennede spiller!!
Få ham på prøvespill!!!!!!!!!!!

jbasma
13-11-2009, 17:37
Poenget mitt er at Piiroja antageligvis vil til utlandet, og har det øverst på ønskelista. Blir han i Norge vil halvparten av klubbene i Eliteserien være ute etter han, og da har vi lite å stille opp med både når det gjelder lønn og det sportslige.
Dessverre er det slutt på den tida at Aalesund var et møkkalag bak oss. Nå er nok Aalesund mer attraktivt enn Start, og alle vil vel vise seg frem i Europa...?
Etter det jeg har hørt så har Piiroja i sin kontrakt med Fredrikstad solide bonuser og "frynsegoder" i tillegg til grunnlønn på 500000. Vi har nok ikke mulighet til å konkurrere her. Selvfølgelig kan vi forhøre oss og ønske/håpe, men det er urealistisk:icon_frown:

TaffseLasse
13-11-2009, 21:47
Jeg får vondt i magen av alle de midtbane/angreps prøvespillerne! Er jo ikke offensive spillere vi hovedsakelig trenger!
Vi har to gode spisser som scoret omtrent 10 mål hver, det er et kvalitetstempel! I tillegg har vi Khalili i bakhånd og vi har flust av midtbanespillere!
Jeg mener vi mangler kvalitet og konkuranse i forsvarsrekka!
Folk kan mene hva de vil men det var jo tross alt bare Lyn og bodø-glimt som slapp inn flere mål enn Start i år! Tør nesten ikke tenke tanken på hva som ville ha skjedd om Clay hadde blitt langtids skadet i årets sesong!!
Ønske liste:
1: Piroja (stopper)
2: Magne Simonsen (Høyre/Venstre back))!!! Ja, Magne Simonsen!!

Magne Simonsen:
- Fylte 21 år i Juli
- U-21 landslagspiller
- Utrolige 72 obligatoriske kamper for Lyn!!!
- Kan spille både høyre og venstre beck!!
- Var opprinnelig ving, men omskollert som 17 åring, da lyn hadde flust av vinger (Knudson, Holmen, Hoff).
- Var ønsket av Viking i vinter, da Einar Jaager sitt lønnskrav var for stort
- Var nomminert til årets tallent, under gullballen!
- Var en av de 6 såkalte super tallentene Lyn prøvde å lokke investorer til å investere i (Angan var en av de andre).
- Simonsen ble priset til 4 millioner i sommer sommer (jmf investor jakt, Angan var priset til 6)
- Lyn har fremdeles konkurs-spøkelset hengende godt over seg og risikerer å bli fradømt sportlisensen. Regner med at prisen har sunket betraktelig, siden i sommer.
- Simonsen tjente under 300.000 i 2008 (regner selvsagt med at Simonsen ønker mer lønn nå)

Magne Simonsen: http://www.lynfotball.net/Lyn_Spiller.asp?id=67

17 årigen Magne, ikke bekymret over alle lyn kjøpene: http://www.dagbladet.no/sport/2006/04/09/463160.html

Viking nærmer seg Simonsen avtale:
http://fotball.smp.no/eliteserien/article130086.ece

Lyn ønsker å selge de største tallentene til investorer:
http://fotball.smp.no/eliteserien/article149983.ece

zgull
14-11-2009, 00:04
Jeg er fullstendig enig, TaffseLasse! Det er absolutt i forsvar det kniper, samt back up på VM. Magne Simonesen er absolutt en interressant spiller! Den prisen som var satt på ham kan du bare ignorere, det var et elendig salgstricks som tok sikte på å dekke over hvor dårlig det økonomisk stod til i Lyn. Han er ganske god, og kan bli en virkelig god spiller. Jeg mener å huske at han er ganske rask, så det er mulig han kan omskoleres til midtstopper.

frankieboy
14-11-2009, 05:48
Selv om Start henter en offensiv spiller paa prove, saa betyr ikke det at vi utelukker en forsvarspiller eller to...
Jeg mener at vi godt kunne trenge en kjapp spiller framover. Verken Hulsker, Stokkis eller Khalili er veldig raske, og en rask gjennombruddshissig spiller kan vaere bra.

Men henter vi en slik spiller, og dropper forsterkninger bakover, saa er det krise... men det tror jeg da ogsaa ledelsen i Start forstaar!

Regner som vanlig med at vi henter Inge Andre tilbake til Start!!

ghanaboy
14-11-2009, 18:29
Kim Ojo 19 år i Nybergsund virker veldig spennende han har både høyden,hurtigheten og teknikken på sin side.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1-divisjon/artikkel.php?artid=598623

TaffseLasse
14-11-2009, 19:04
Misforstå meg rett Frankieboy, jeg skulle også ønske at det ble hentet inn klassespillere offensivt. Men ut ifra signalene til Start så blir det ”minimale endringer i spillerstallen i vinter. Økonomien tilsier heller ikke at klubben kommer til å handle mye nytt” (Fvn). Dersom start henter inn en forsterkning offensivt, som vil heve en million lønn i året + sign-on-fee + Agent honorar, så regner jeg med at sjangsene for en deffensiv forsterking minimeres. Men som sagt, ja takk begge deler, dersom det er mulig!

Club 21 + Magne Simonsen = En god investering for club 21 og en universal forsterkning for Start.
Regner ikke med piroja er noe spenstig investerings objekt for Club 21, ettersom han har passert 30, men Magne Simonsen (21 år) burde så absolutt være et spenstig I.O, tatt i betrakning det stor-tallentet som Simonsen er (se tidligere innlegg)
Har sjekket opp litt på start-oppstillingene til lyn, og ser at Magne Simonsen har blitt benyttet mye som ving, i tillegg til back. I tillegg står det på lyn sine hjemmeside at Simonsen kan spille både venstre og høyre kant/back. Er ikke sikkert at han hadde ”gjort seg bort” sentralt i forsvar heller. Dermed ville start fått en universal forsterking. Simonsen har forøvrig oxo vært kaptein i flere kamper, så det sier jo litt om holdning og attitude. Håper Club 21 kommer på banen og hjelper til!

frankieboy
14-11-2009, 19:56
Enig i at vi trenger en forsvarspiller mest, men samtidig så er det noe som heter "Angrep er det beste forsvar". Har vi et veldig bra offensivt lag, og klarer å styre kampene, slik vi gjorde tidlig i 2009-sesongen, så er ikke behovet for forsterkninger så sterkt. Hvis vi beholder Goodson, og Jesper tar nye steg så er dette et bra stopperpar - med Borgersen som backup. Også spennende å se om Espen Knudsen tar nye steg denne sesongen!

Jeg mener at vi derimot trenger en backup, og jeg tror en billig og naturlig løsning vil vaere Inge Andre Olsen. Tror ikke vi trenger å betale veldig mye for han, og vil tro at ønsket om å komme naermere familien betyr mer enn en vannvittig lønn.
Men også Magne Simonsen som Tafse Lafse nevner kan virke som en god investering. Men vil han til Start? Blir det kamp om han?

Offensivt så trenger vi mer uforutsigbarhet og får vi inn en kjapp ving/angrespiller som kan true bakrommet, og samtidig utfordre Esben Børufsen så mener jeg dette er veldig lurt!

Mathisen sier på ikstart.no at de skal ha 3-4 prøvespillere i november og januar og hvis de finner en ny Goodson eller Owello så skal de prøve å finne måter å finansierer dette på. Her tror jeg Club21 vil ha endel fingre med i spillet, og dermed tror jeg absolutt at Start kan og vil forsterke med minst 2 spillere før 2010. En midstopper og en offensiv spiller!
Jeg tror absolutt at denne islendingen kan bli den ene av disse to, men vi får se hva han får til når han kommer! Uansett virker det som en veldig spennende spiller...

Startgass
14-11-2009, 22:01
"Angrep er det beste forsvar".

Er det ikke "Forsvar er best i angrep"?-ikke for å klage.

zgull
14-11-2009, 22:56
Er det ikke "Forsvar er best i angrep"?-ikke for å klage.

Nei, det er ikke det...

Startgass
15-11-2009, 00:24
Jaja så du mener at angrep er best i forsvaret,og ikke angriper?

Neon
15-11-2009, 01:17
Jaja så du mener at angrep er best i forsvaret,og ikke angriper?

Å herregud.....

Espen K G
15-11-2009, 03:46
"Angrep er det beste forsvar" kommer fra det militæret. Essensen er at det er bedre å angripe og utnytte overraskelsesmomentet, enn å grave seg ned og vente på å bli angrepet.
Dette kan ikke direkte overføres til fotball derimot, for det er det samme som å si at man vinner så lenge man scorer ett mål mer enn motstanderen. Det nytter ikke dersom man åpner seg opp for å slippe inn 8(!!!) mål. Da kan man ikke si det er ok så lenge man selv scorer 9.

Vi behøver en spiller i de bakre rekker. Ferdig!

frankieboy
15-11-2009, 05:34
Selvfølgelig kan det overføres til fotballen..

Hvis man hele tiden er i angrep, så kan man ikke slippe inn mål.. Og da regner jeg med at de fleste forstår at man ikke kan vaere i angrep hele tiden, men er man så gode at man klarer å vinne ballen på midtbanen eller i angrepet og scorer endel mål den veien, så trenger man ikke bekymre seg så veldig mye over forsvaret!

Altså er det helt greit å overføre dette uttrykket til fotballen!!

(men jeg mener som sagt også at vi trenger en forsterkning/backup i forsvaret)

fishkillen
15-11-2009, 17:12
heller adem guven enn tommy øren, i tillegg er guven mye yngre :P

Jeg kan være med på den ja. Glemte han helt.

frankieboy
15-11-2009, 18:59
Ser at Bolanos og Borges spilte sammen (hele kampen) sentralt paa midten til Costa Rica i gaar, da de tapte 0-1 mot Uruguay.

Vil tro at de har hatt endel tid til aa prate om Norsk fotball, nedrykk og andre ting og at Bolanos la inn noen gode aksjer for Start. Hadde vaert en bra spiller, selv om det nok ikke er der behovet vaart er storst! Ingen tvil om at det maatte ha vaert bra for baade Bolanos og Borges om de spilte sammen paa klubblag ogsaa. Og det maa jo vaere helt uaktuelt med Adecco for Borges, saa ny klubb blir det nok helt sikkert!
Kanskje vi kan laane han 1 sesong?