PDA

Se full versjon : Kandidater til Menigheden Øst styre

Roy Oliver Jahnsen
15-09-2009, 17:39
Hei

Menigheden Øst skal ha valg av nytt styre for neste sesong og vi trenger
da et par ildsjeler som vil være med i det nye styret.

Er det noe som kan tenke seg å stille som kandidat ta da kontakt med

Roy Oliver Jahnsen

Bruk gjerne denne mail adresse : Post@Menigheden-Ost.no

Valgstyre Menigheden Øst

Sømme66
18-09-2009, 12:51
Hvor er det blitt av Lars Olav Karlsen når han trengs?

magnussl
21-09-2009, 12:15
Er det et poeng å ha et styre når dere er såpass få?

Roy Oliver Jahnsen
21-09-2009, 17:05
Ja det er greit å ha et styre . Om vi er få så kan vi bli flere etter hvert
om vi klarer å bygge opp et supporter miljø som skal lage liv på østlandet
når Vi drar på Start kamp i området elelr bare drar te Dubliner for å se kampen der ....

aljahnsen
21-09-2009, 23:20
Er viktig det arbeidet som gjøres frivillig også inne i Oslo. Viktig at vi har godt samlingspunkt for Startsupportere på østlandet, for det er utrolig mange av dem der.

Derfor er det viktig å være synlige og være med å planlegge gode arrangementer både på Dubliner og borteturer i og rundt Øst-området.

Jeg har sykt mange gode minner fra årene oppover i Menigheden Øst, og mange flere slike minner skal vi klare å skape igjen i årene fremover.

Da trengs det folk som ønsker å være med på dette, og det har jeg troen på at man finner der inne.

Viktige ting for dere der inne er å tenke at ting trenger ikke å være så stort, og målene bør heller ikke være deretter.

Sålenge man bruker Dubliner som et samlingssted og bygger er supportermiljø derfra og skaper en god kjerne så har man gjort mye allerede. Som Menigheden Øst var i 2005-2007, da var det veldig bra der inne. Men da må man være synlige og bare kjøre på der inne, bygg en kameratgjeng som ser på kamp, så går fort ryktet og supportermiljøet der inne vokser.

Men da må man være enige og gå sammen mot felles mål. Og ikke minst, de som tar på seg et ansvar må være tilstedet og synlige.

Stå på...

Lars Olav Karlsen
24-09-2009, 12:00
Som Menigheden Øst var i 2005-2007, da var det veldig bra der inne.

Så du mener at det ikke har vært så bra etter 2007? For i så fall er det kanskje samarbeidet med Menigheden som er problemet? Da jeg kom inn i styret var alle enige om at Menigheden kunne vi bare drite i fordi styret der var fiendtlig innstilt til alt vi gjorde her inne. Jeg la ned mye arbeid og hadde flere samtaler med Rolf Eivind både i Oslo og Kristiansand. Vi fikk etterhvert til et flott samarbeid som blant annet har ført til billigere borteturer for Menighedens medlemmer.

Men da må man være enige og gå sammen mot felles mål. Og ikke minst, de som tar på seg et ansvar må være tilstedet og synlige.

Kunne ikke vært mere enig. Problemet er at hvis man blir for synlig så blir man også en skyteskive for de med en annen agenda. Mitt håp er at en ny leder får oppbacking fra styret når det blir diskusjon rundt Menigheden Øst. Da jeg måtte forsvare styrets holdninger til forskjellige ting var det ingen i styret som forsvarte meg offentlig - selv om det var flertall i styret for beslutningene.

Jeg mener det har blitt gjort mye bra i Menigheden Øst sitt styre de siste 5 årene. En har klart å skape en god kjerne, som dessverre er liten - men utrolig solid - så det som trengs nå er og samle seg og jobbe videre.

Eneste måten og få det til på er og samarbeide og stå sammen.

Det er fullt mulig at man da må samarbeide med mennesker man ikke liker spesielt godt, men det burde ikke være et hinder. Samarbeidet mellom Sør og Øst bør bli enda bedre og respekten fra Sørs leder bør også ta seg opp. Jeg husker veldig godt hvor store ramaskrik det var da ledere i Start tydelig sa at de ville ha lederen av Menigheden fjernet - men det satt tydeligvis ikke dypt nok for noe jeg til stadighet hørte fra medlemmer av styret var at leder i Øst ikke hadde tillit til meg og at samarbeidet ville bli mye bedre om jeg ikke var der. Skal jo selvfølgelig sies at jeg ikke hørte dette fra Sør, men fra andre styremedlemmer her i Oslo. Ikke akkurat veien og gå hvis man vil bedre samarbeidet.

Nå var ikke det grunnen til at jeg trakk meg, men det var vel en av de tingene som gjorde hverdagen surere.

De nye i styret bør derfor være innstilt på å stå sammen om alt. Noe kommer en ikke til å bli enige om, men flertallet bestemmer og utad må styret ikke bare stå sammen men også støtte hverandre hvis man får kjeft på forumet.

Jeg håper at ny leder ikke vil få oppleve det jeg gjorde da jeg slettet et innlegg på forumet etter og ha diskutert det med leder i sør uten og få noe beskjed om at jeg ikke burde slette. Det ble selvfølgelig mye rabalder, slik det ofte ble da jeg gjorde noe (hadde følelsen av at det var mere meg som person som var grunnen og ikke enkeltsakene) - da var det ekstra sårt og oppleve at leder i sør var en av de som gikk ut og kritiserte meg for avgjørelsen offentlig i tråden om slettingen. Det er greit og forandre mening og gå fra at dette er lurt til at det var visst ikke lurt like vel, men en går ikke fra og støtte internt til å kritisere offentlig uten i det minste og ha tatt en prat sammen først.

Så her er mye og gjøre, men jeg håper at det kan bli mere positivt fremover med nye navn slik at man ikke henger seg opp i det noen sier bare fordi man ikke likte at de stilte opp i et TV program for 4 år siden.

aljahnsen
25-09-2009, 14:13
Samarbeidet med Menigheden har vært bra de siste årene mener nå jeg, da vi i år også gikk inn for å være med å støtte Menigheden Øst sine borteturer.

De siste årene har man ikke kunnet jobbe med hverandre, ut ifra det jeg har skjønt, da det har vært for mange meninger som aldri har klart å møte hverandre. Det å stå sammen er viktig, og da må man sette seg ned å jobbe seg frem mot felles mål. Jeg vil ikke utale meg så mye om dette, men jeg vet at det har vært problemer der inne, med at folk motarbeider hverandre og det ødelegger selvsagt for det arbeidet som gjøres rundt supportermiljøet i Oslo/Østlandet.

Det er viktig at det er en fast gjeng/kjerne som møter opp på de arrangementene som er, da tenker jeg på borteturer og på Dubliner under kamper. Hvis ingen i styret eller den innerste kjernen gjør dette så blir vanskelig å skape noe der inne. Man må kunne høre på hverandre og imøtekomme de ønsker folk eventuelt har. Når man er en såpass liten gjeng som man har vært de siste årene så spriker det kraftig når man ikke klarer å møte hverandre sine meninger. Da blir det krøll og gir dårlige resultater. De som sitter i et eventuelt styre må kjenne sitt ansvar, men samtidig må det gå ann å imøtekomme og høre på hverandre sine meninger. Tror ikke det er så mye som skal til, annet at man har et samlet styre som skaper engasjement og gode arrangementer for supportere på østlandet.

Men det å være synlige og ikke jobbe mot hverandre må være pri en, uten dette så kommer man ingen vei.

Det har dog vært dårlig oppmøte over hele landet og alle supportergrupperinger sliter mer eller mindre en tidligere. Men det trengs som jeg har skrevet tidligere i tråden ikke så store ting der inne, dere skal være en god kameratgjeng som følger laget deres fra Oslo, da dere ikke bor her nede i Sør.

Samarbeidet mellom Menigheden og Menigheden Øst mener jeg aldri har vært bedre, men Menigheden Øst må fungere hvis det skal komme noe godt ut av dette.

For meg er det uansett viktig at man klarer å bygge opp et godt supporterliv for Startfans også på Østlandet inne i Oslo, og at mån får et lagt frem et godt tilbud for supporterene våre der inne.

Men man må være synlige, og utad så var iallefall Menigheden Øst langt flinkere på dette i 2005-2007.

Nettsiden deres er ikke aktiv, Facebooksiden deres er ikke aktiv, og forumet her brukes for lite utifra hva det burdes.

Dette er tips og gode råd. Vi sliter selv her nede med det at vi er få frivillige som gjør jobben veldig stor for de få som driver supporterklubben. Så det er et problem ikke bare dere sliter med. Men i steden for å jobbe mot hverandre som nevnt, så sett dere ned sammen og finn ut hva dere vil videre.

Roy Oliver Jahnsen
06-10-2009, 22:04
Det er vist vanskelig å få folk til å stille som styre kandidater og det er bare å ta til etterrettning det da.

Det kalles vel inn til årsmøte med det første og til nå har vi tre kandidater til styret , men vi skulle gjerne hatt et par til som er villig til i det minste å stille
til valg om dere tørr da. Sandsynligheten for at dere da blir valgt er nok tett oppi mot 100%.

Ta kontakt med Roy Oliver Jahnsen om noen av dere nå føler for å trå til .....

Bruk denne mail adressen : Post@Menigheden-Ost.no

Hilsen

Roy Oliver Jahnsen

Valgkomite medlem