PDA

Se full versjon : Prøvespiller Victor Hugo

Store Tå
17-09-2009, 20:34
Enda en spiss på prøvespill. Denne gang en brasilianer med vitale mål som minner om Bruno... Skeptisk til så små spisser i eliteserien.

frankieboy
17-09-2009, 22:05
Enda en spiss på prøvespill. Denne gang en brasilianer med vitale mål som minner om Bruno... Skeptisk til så små spisser i eliteserien.

Er iallefall bra at han kommer her og faar vist seg fram mot store norske spillere, og at man ikke gjor som sist og sitter paa stranda i Rio de Janeiro og skriver 5 aarskontrakt etter aa ha sett litt strandfotball m gutten.....

reiGN
18-09-2009, 00:29
Jeg er så jævla lei av alle prøverspillerene vi har på besøk. Hørt om å sjekke ut spillerne litt mer før dere inviterer dem, Start?! 18 prøvespillere på et år, 1 har fått kontrakt! Vet det er en billig løsning, men fan au altså, virker som om alt som kan gå på to bein skal få lov til å vise seg fram her. Virker så utrolig uprofft.

Johnny
18-09-2009, 00:46
Jeg er så jævla lei av alle prøverspillerene vi har på besøk. Hørt om å sjekke ut spillerne litt mer før dere inviterer dem, Start?! 18 prøvespillere på et år, 1 har fått kontrakt! Vet det er en billig løsning, men fan au altså, virker som om alt som kan gå på to bein skal få lov til å vise seg fram her. Virker så utrolig uprofft.

Etter hva jeg har fått med meg er dette veldig normalt i utlandet. Det eneste som gjør dette litt latterlig er at Fvn skriver om hver eneste en som om det var en stor nyhet.

Lyn har f.eks hatt veldig stor suksess med denne metoden.

Frank W. Brevik
18-09-2009, 02:03
...og det at knekten ikke er noen vektloefter er vel ikke saa farlig? Stokkelien hadde vel ikke heller skremt vannet av noen i en bar. Jeg synes for oevrig det er en god ide aa holde en lav terskel for en ukes treningsopphold--Start har ikke raad til noe annet heller.

overfaltavphilneal
18-09-2009, 10:55
Håper det er helt tilfeldig at denne karen er navnebror med forfatteren av Les Miserables, eller "de elendige" som den kalles. Forøvrig ser jeg ikke noe galt i at spillere får prøve seg på trening. Tror vi har mer å vinne på dette enn det motsatte... God helg, og lykke til mot Viking alle sammen!

Millonarios
18-09-2009, 17:38
Etter hva jeg har fått med meg er dette veldig normalt i utlandet. Det eneste som gjør dette litt latterlig er at Fvn skriver om hver eneste en som om det var en stor nyhet.

Forskjellen er vel at Start driver med treningsopphold som en kartleggingsfase. Det vanlige er at klubber har speidere som ser på spillere i ulike områder, og henter en mann på prøvespill som en siste fase etter å ha sett spilleren i lang tid. Jeg tror vi hadde sluppet flere Ode Thompsoner om vi hadde prioritert speiding, som jeg er sterkt for. Men når Start overhodet ikke bevilger midler til dette (hvor ble det av Benny Lennartsson?), kan ekstrem testing av prøvespillere være en grei metode, selv om jeg aldri vil bli noen tilhenger av det.

bmg
18-09-2009, 19:27
I en drømmeverden skulle selvsagt Start ha hatt minst ett par dyktige speidere på hvert kontinent.(i min drømmeverden skulle de ha vært aller beste på talentutvikling)
I den verden vi lever i så har ikke start så mye valg,vil også påstå at de siste årene så har Start truffet relativt bra med sitt lille nettverk og prøvespillere,uten at det har kosta all verden..

stallis
18-09-2009, 21:32

Tørum kom med en forklaring på hvorfor de inviterer prøvespiller kontra å ha en speider til å gjøre dette på møte i går. Eksempel Rosenborg sin speider som koster rundt 2 mill i året inkl. reise kostnader, det var da billigere å invitere de som de ønsket å se nærmere på til prøve spill. Matta bruker vist mye tid på å kartlegge dette med å se mange videoer før de blir invitert.
kommer vel et mer fyldig referat rundt dette.

reiGN
18-09-2009, 22:20
Tørum kom med en forklaring på hvorfor de inviterer prøvespiller kontra å ha en speider til å gjøre dette på møte i går. Eksempel Rosenborg sin speider som koster rundt 2 mill i året inkl. reise kostnader, det var da billigere å invitere de som de ønsket å se nærmere på til prøve spill. Matta bruker vist mye tid på å kartlegge dette med å se mange videoer før de blir invitert.
kommer vel et mer fyldig referat rundt dette.

Ok, det var greit at du sa dette da. Får litt mer forklaring. Men føler allikvel at Matta kan gjør en enda bedre jobb visst han faktisk kartlegger spillerne før dem kommer. 18 spillere viser dette.

balas
18-09-2009, 22:28
Og frem til noen forteller deg noe så antar du til enhver tid det verste?

reiGN
18-09-2009, 22:43
Og frem til noen forteller deg noe så antar du til enhver tid det verste?

Hæ? Nei. Slutt nå å kveruler. Er bare så overdrevent med prøvespillere at det får da være måte på, ellers har jeg ikke noe sånn direkte imot prøvespill. Jeg var kanskje litt vel negativ i mitt første innlegg, men blir bare så lei av nyheter om prøvespillere som ikke har noe å gjør her i første omgang.

Bård Larsen
19-09-2009, 09:01
I franske aviser står det at mannen er "miserabel". Ikke kjøp!!!

REBell
19-09-2009, 16:51
Ok, det var greit at du sa dette da. Får litt mer forklaring. Men føler allikvel at Matta kan gjør en enda bedre jobb visst han faktisk kartlegger spillerne før dem kommer. 18 spillere viser dette.

En speider som reiser rundt i verden kartlegger betydelig flere spillere enn 18 i løpet av et år, og et fåtall ender opp som kjøp.
Det er ikke nødvendigvis bare spillerne man ser på, men også gjøre seg opp kunnskap rundt med agenter og selskaper som tilbyr spillerne.

overfaltavphilneal
19-09-2009, 18:16
I franske aviser står det at mannen er "miserabel". Ikke kjøp!!!

Mulig jeg går fem på nå.... Men det stod ikke tilfeldigvis "les miserables" ?

DelPiero
19-09-2009, 20:31
Hæ? Nei. Slutt nå å kveruler. Er bare så overdrevent med prøvespillere at det får da være måte på, ellers har jeg ikke noe sånn direkte imot prøvespill. Jeg var kanskje litt vel negativ i mitt første innlegg, men blir bare så lei av nyheter om prøvespillere som ikke har noe å gjør her i første omgang.

Hvis det å håndtere 18 prøvespillere i løpet av ett år er det største problemet, eller i det hele tatt er et problem i Start så er det skremmende...
Personlig har jeg irritert meg betraktlig mere over bomkjøp etter bomkjøp av uprøvde spillere. Og i disse tider er det faktisk mulig å få gode spillere gratis, men da må de prøves ut.
Dessuten er det i mine øyne bedre å sammenlikne de med våre lokale spillere, og er det ikke en betydelig forskjell er det bare å la være. For at de briljerer på Copacabana betyr ikke nødvendigvis allverden...

R.A Try
19-09-2009, 20:59
I Vår verden(start) er det for tiden ikke penger til å ha flere talentspeidere i arbeid for klubben!
Start har de siste årene hatt stor suksess med å la spillere prøvespille for klubben.
Dette koster Start minimalt!
Som regel er det agentene deres som dekker kost med reise osv.(dette i følge starts økonomiske avd)

Vi tester ut mange spillere JA!
men har fått spillere som.
Annan/owelo/ola i retur.

spillere som har høyt potentional.

ut fra dette synest jeg at denne strat. fungerer bra for oss.
Men synest det er utrolig rart at FVN skal informere oss om hver eneste lille tass som prøver seg.
Om du ser de siste åra er det 0 til 2 spillere maximalt som får kontraktstilbud!!!! pr år etter prøvespill.

Så hva som gjør dette til bra nyhetter for FVN er jo en smulle rart.

Vi som suportere burde jo egentlig la disse få teste seg ut, før vi sier nei ikke prøv ham osv.

Tror faktisk at tørum! er i stand til å vurdere spillere bedre en oss.

Kolo
21-09-2009, 09:50
Synes egentlig ikke det er hverken rart eller irriterende at Start henter prøvespillere og at FVN skriver om dette.

jeg er daglig innom FVN og ser om det er noe nytt med Start, og selv om en prøvespiller ikke er allverdens så er det jo verdt å nevne og ikke minst verd å vite for oss?

Og til de som måtte ha noe imot "alle" prøvespillerne; hva har Start å tape på det?

balas
21-09-2009, 09:55
Fvn Følger jo med på antall treff, så at de skriver om alle prøvespillerne er jo fordi det er interesse for det.

1905
21-09-2009, 10:09
Det er ganske mange her inne som syntes at info om potensielt nye spillere er noe av det viktigste på forumet. Rykter, sladder osv.
Selvfølgelig vet FVN at mange av deres lesere også syntes det er spennende lesning så overhodet ikke rart at de skriver om det.

Når det gjelder antall prøvespillere så er det i utgangspunktet bra med prøvespillere. Mye bedre å sjekke de ut enn å drite på draget og signere opp ubrukelige spillere.
Men det er ikke det kritikken går på. Det går på antallet. At en bør legge lista litt høyere - i hvert fall hvis de kommer langveis fra. Det koster alltid noe. Det tar også tid og krefter fra trenerne som skal drille nye som ikke er vant med klubben. En leser at Mathisen ser masse video før de inviteres, men det tror jeg gjelder langt fra alle. En ser ofte han gir uttalelser om prøvespillere som ikke akkurat gir inntrykk av mye kunnskap om de. I tillegg har det vært endel prøvespillere som til og med gamle skolefrøkener kunne si med opp mot 100% sansynlighet aldri vil få kontrakt (som ungareren for en stund siden). Da blir det meningsløst.

Piren
21-09-2009, 12:50
FVN skriver om det som selger...................
Klart at den jevne Krsander er interessert i hva som skjer i Start. Derfor er det klart at nye spillere er interessante.

Hva er problemet med prøvespillere? Kostnadene dekkes. OK vi bruker tid på å teste dem.
Ja men for å vurdere hvor gode de er så MÅ en jo teste dem.
Det er jo ikke bedrift 7 divisjon som testes.
Og i disse dager hvor mange mister plassene sine rundt grunnet elendig økonomi, så kan det vel være rom for å gjøre varp
Noen blomstrer opp i ny klubb. Se feks Valencia da han kom til Start.I Brann var han middelmådig i Start slo han til.
En annen ting, vi sitter her å mener noe om alt, akkurat som om de som styrer klubben ikke har peil på noe
Hvilke forutsetninger har vi til å ta "bedre valg????"
I dag håper jeg at vi grauser Viking

Espen K G
21-09-2009, 13:45
Går det an å lage en egen tråd som heter "Mange prøvespillere" eller noe slikt? Dette har jo ingenting med Victor Hugo å gjøre! Jeg venter enda på oppdatering fra noen som kjenner til spilleren, eller sett han trene, men alt jeg får er en lang diskusjon om FVN og antall prøvespillere generelt :(

1905
06-10-2009, 14:29
Hva skjedde med han her?
Noen som vet?

gmkarlsen
07-10-2009, 20:47
Oppdatering om Hugo:

http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490472#

samebror
07-10-2009, 22:29

Man Utd som er verdens mest profesjonelle klubb har prøvespillere året rundt