Se full versjon : Sandefjord - Start (kamptråd)
frankieboy
18-09-2009, 16:05
Tid: Søndag 27.September kl. 1800
Sted: Komplett.no arena
Tur: JA - BLI MED!! (Se forsiden til Menigheden for informasjon)
-------------------------------------------------------------------------------------
Neste helg er det bortekamp mot Sandefjord - et lag vi normalt har hatt et bra tak på, men denne sesongen har begge lag imponert og det er helt umulig å forutsi noe resultat..
En ting er helt sikkert - det blir ikke bare å spasere seg til 3 poeng i denne kampen, så vi må heve oss betraktelig fra de forrige bortekampene hvis vi skal ta poeng!
La oss først ta en titt på karantene-situasjonen:
Sandefjord spiller søndag kl. 1800 borte mot Rosenborg, og følgende spillere må unngå kort hvis de skal få spille mot Start:
- Marciano (6 gule)
- Fenan Salcinovic (4 gule)
- Espen Nystuen (2 gule)
- Olav Zanetti (2 gule)
- Eirik André Lamøy (2 gule)
Start spiller mandag hjemme mot Viking og følgende spillere får ikke bli med til Sandefjord hvis de pådrar seg kort i denne kampen:
- Christian Bolanos (4 gule)
- Clarence Goodson (2 gule)
- Solomon Owello (2 gule)
------------------------------------------------------------------------------------
Tar vi en titt på tallenes tale før den 25 serierunden, så ligger Start fremdeles på 6.plass, mens Sandefjord ligger 2 plasser og 1 poeng bak oss. Start har målforskjell på 39-44 og har ennå sluppet inn flest mål i Tippeligaen. Sandefjord har 32-33 i målforskjell og har til nå 8 seire, 8 uavgjorte og 8 tap denne sesongen.
Hjemme har de 5 seire, 4 uavgjorte og 3 tap og en målforskjell på 18-14. Det holder til en 10.plass på hjemmetabellen.
Start borte har utviklet seg til et tragisk kapittel, selv om vi ligger på 10.plass på bortetabellen med 3 seire, 4 uavgjorte og 5 tap. Vi har en målforskjell borte på 16-30, men det er jo klart at de 8 vi slapp inn i Molde drar dette tallet opp ganske kraftig.
Vi ligger på 6.plass på oversikten over hvem som har skapt flest sjanser (118 sjanser), mens Sandefjord ligger helt sist med kun 67 skapte sjanser.
Kikker vi litt på motstander Sandefjord så er deres beste spiller denne sesongen keeper Espen Bugge Pettersen som ligger på 10.plass på VG's spillerbørs. Toppscorer er Eirik Mjelde med 8 scoringer og den beste servitøren er Martin Jensen med 5 målgivende.
Men først skal Viking bankes på Sør Arena til mandag, så får vi diskutere Sandefjord etter det... (Men greit å ha en oversikt over hvem som risikerer karantene)
Husk allerede nå å melde dere på tur til Sandefjord! Med den nye E-18 er det jo bare en fryd å kjøre til Sandefjord....
frankieboy
20-09-2009, 19:02
Eirik André Lamøy fikk gult mot RBK i 1.omg og får ikke spille mot Start....
Startgass
24-09-2009, 00:31
Nå må Start vinne den jævla ballen høyt oppe på banen,ellers er det ikke noe som heter makrellfotball i min verden.Raskt spill god teknik vil jeg se!
Hva er galt med Tørum,han har sjansen til å bruke alle spillere som startet sesong,ja jeg vet Ole Martin Årst.
Vinn ballen høyt oppe på banen.
Bedre å vinne ballen høyt oppe på banen enn at Høie må plukke ballen ut av mål.
Huffameg
Ser at de vurderer Mathisen kontra Borgersen.
Skandale!!!
Endelig fungerer det tålig der bak og så skal en bytte dette med den på laget jeg føler meg mest utrygg på (i hvert fall på bortebane)
Nå må Start vinne den jævla ballen høyt oppe på banen,ellers er det ikke noe som heter makrellfotball i min verden.Raskt spill god teknik vil jeg se!
Hva er galt med Tørum,han har sjansen til å bruke alle spillere som startet sesong,ja jeg vet Ole Martin Årst.
??????????????????????????????????
frankieboy
24-09-2009, 16:03
???????????????????????????????????????
Giovanni
24-09-2009, 18:08
Herregud...
Hvorfor må mathisen inn igjen nå som det defensive har begynt å sitte igjen etter at Goodson og Borgersen fikk spille sammen igjen. Ingen tvil om at de to har en trygghet sammen som ingen av de andre kombinasjonene har.
Tar selvsagt forbehold om at hvis det skyldes skade så blir det en helt annen sak.
Espen K G
24-09-2009, 22:41
Herregud...
Hvorfor må mathisen inn igjen nå som det defensive har begynt å sitte igjen etter at Goodson og Borgersen fikk spille sammen igjen. Ingen tvil om at de to har en trygghet sammen som ingen av de andre kombinasjonene har.
Tar selvsagt forbehold om at hvis det skyldes skade så blir det en helt annen sak.
Her sees det sikkert på motstanderen også. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Bård sliter med tempo. Når da Sandefjord spiller hurtig, og ikke akkurat flommer over av hodestyrke på topp, lønner det seg muligens ikke å ha en med 18 i spenst og 4 i hurtighet ;)
Synes heller ikke Jesper gjorde seg helt bort de siste kampene han spilte, så et håpløst valg er det ikke da. Forsvaret vårt står og faller på Clay i så og si hver kamp. Så lenge sidemannen ikke er KHH er det ikke det dårligste forsvaret i ligaen :icon_rolleyes:
Er du full?
Startgass
25-09-2009, 15:35
Er du full?
Hva?
Noe galt med det jeg skrev?
For dere som ikke skjønner det jeg skriver så kan jeg prøve å forklare det igjen:
Jeg er så forbanna lei av at Start spiller så defensivt og ikke tenker på det som enklig fotball handler om,å score mål...
Syns dere at det var gøy å se Start spille mot Viking når dem nesten ikke skaper noe framme?
Jeg syns vertfall at det er gøyere å se Start vinne 5-4 enn at de skal vinne 1-0 eller det som skjedde mot Viking 1-1.
frankieboy
25-09-2009, 15:46
For dere som ikke skjønner det jeg skriver så kan jeg prøve å forklare det igjen:
Jeg er så forbanna lei av at Start spiller så defensivt og ikke tenker på det som enklig fotball handler om,å score mål...
Syns dere at det var gøy å se Start spille mot Viking når dem nesten ikke skaper noe framme?
Jeg syns vertfall at det er gøyere å se Start vinne 5-4 enn at de skal vinne 1-0 eller det som skjedde mot Viking 1-1.
Dette innlegget gav iallefall LITT mening....
Ang det aa tenke offensivt, saa gjorde de vel det baade mot Stabaek og Molde paa bortebane, og du husker vel godt hva som skjedde da. 13 baklengsmaal... Slikt blir det ikke poeng av. Det er viktigere for Start aa faa orden paa forsvarspillet forst, og saa kan man fokusere framover igjen etterpaa.. Hvis ikke faar vi flere stjernesmeller som vi har faatt endel av denne sesongen!
Startgass
25-09-2009, 17:10
Dette innlegget gav iallefall LITT mening....
Ang det aa tenke offensivt, saa gjorde de vel det baade mot Stabaek og Molde paa bortebane, og du husker vel godt hva som skjedde da. 13 baklengsmaal... Slikt blir det ikke poeng av. Det er viktigere for Start aa faa orden paa forsvarspillet forst, og saa kan man fokusere framover igjen etterpaa.. Hvis ikke faar vi flere stjernesmeller som vi har faatt endel av denne sesongen!
Ja,men er ikke Stabæk og Molde de 2 beste lagene i Norge til å kontre?
Sandefjord er noe annet,ser ikke noe kontringsfotball der.
Så sant mot Lyn gikk vi og på en smell,men da var det elendig jobb av midtbanen.
doppelt gemoppelt
26-09-2009, 12:51
Tap betyr full fart nedover og seier betyr tryggere plass og kansje en sikker plass.
Her kan vi velge, hva velger gutta!!!!
Jesper har vis prov på gode takter og spillt seg i form. Mulig jeg hadde gått for bård med sin plasseringsevne og duell egenskaper.
Tolmodighet, kontringer og dødballer offensivt som defensivt vil være faktorer som vil gjelde vil jeg tro.
jeg vil helst ikke se oss slått av sandefjord, det er middelmådig.
frankieboy
26-09-2009, 15:23
Seier betyr full fart nedover og seier betyr tryggere plass og kansje en sikker plass.
Hva skjer hvis vi taper??
Og hvis vi vinner saa er plassen GARANTERT sikret. Aldri i livet om vi rykker ned med 37 poeng... Jeg tror faktisk vi klarer oss selv om vi taper alle de 5 siste kampene!!
AndersH.
26-09-2009, 20:31
Får håpe gutta har dagen i morra, for da kan det bli riktig så stas å bivåne bataljen :)
Gleder meg vilt!
doppelt gemoppelt
26-09-2009, 22:41
Hva skjer hvis vi taper??
Og hvis vi vinner saa er plassen GARANTERT sikret. Aldri i livet om vi rykker ned med 37 poeng... Jeg tror faktisk vi klarer oss selv om vi taper alle de 5 siste kampene!!
Godt spørmål ;)
Tenker kun seier ser det ut til.
Alladin Sane
27-09-2009, 14:37
Her sees det sikkert på motstanderen også. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Bård sliter med tempo. Når da Sandefjord spiller hurtig, og ikke akkurat flommer over av hodestyrke på topp, lønner det seg muligens ikke å ha en med 18 i spenst og 4 i hurtighet ;)
Jeg mener dette er en grov feilslutning.
Borgersen er treigere enn samtlige eliteseriespisser, og må kompensere med kløkt og posisjonering. Det spiller ikke så veldig mye rolle om spissene han møter er litt raskere eller mye raskere.
Jesper har brukbar fart, og kan flyte på dette mot treige spisser. Men han mangler Borgersens kløkt og posisjonering, og sliter dermed mer enn Borgersen når han møter raske spisser.
Jespers beste kamper for Start har kommet mot duellsterke og ultratreige Peter Kovacs. Han gjorde også en god figur mot FFKs Gardar Johansson på Sør Arena, og klarte seg sånn nogenlunde mot Aarøy på Colour Line.
Jeg tror foklaringen på dette er ganske enkel. Jespers fart i forhold til Aarøy og Kovacs gjør at Start kan sette linja høyt. Dermed holdes tankcenterne utenfor boksen. Enhver stopper i eliten vil tape hodedueller mot disse spillerne, men lykkes man med å holde dem utenfor boksen, spiller tapte dueller mindre rolle.
Mot raske spisser, er det bakrommet som er avgjørende, ikke stoppernes fart. En treig, rutinert stopper som Borgersen vil sørge for å sette linja lavt, mens en halvrask, plasseringssvak og kaksig Mathisen vil gi bort bakrom. Da hjelper det lite å være nesten like rask som spissene man møter.
Roy Eriksen
27-09-2009, 16:21
Hei. jeg er usikker om hvilken av Vg eller FVN som gir best Direkte (tv-kamp) Sandefjord - Start. Vet dere noe om hvilken av dem er best på skjerm? Jeg har fiber ;-)
Hoppalong
27-09-2009, 16:43
Jeg er veldig fornoyd med fvn.no, til tross for at jeg sitter paa en relativt treg linje over dammen. Pleier aa benytte "noytral" kommentator, siden Borrestad er helt forferdelig...
Uffda... Sprøtt at borgersen som leverer kamp etter kamp har blitt bytta ut med en høyst variabel jesper...
Jaja håper virkelig på seier idag!
Jesper har jo vært god idag, han og Goodson ruver jo i midtforsvaret. Men Fevang, uff det er synd å se deg så svak.
Store Tå
27-09-2009, 19:05
Spennende med Ola og Solo på midten i andre omgang.
Synes PBH var vel usynlig den drøye halvtimen han spilte.
Faen da. Liker ikke formkurven.
Faen at ikke Høie kan spille som før sommerferien. Har hjertet i halsen hver gang ballen nærmer seg han. Virker å ha mistet all selvtillit. (som resten av laget)
Høie virker dum noen ganger rett og slett, gjør komplett ulogiske ting mange ganger.
Flaut. Hvis dette holder inn, så har vi en seier på de siste åtte. Jeg begynner virkelig å bekymre meg for neste år.
Bård Larsen
27-09-2009, 19:22
Etter en grei første omgang er det tilbake til komafotballen. Vi er hjelpesløse. Feilpasninger og atter feilpasninger. Virrvarr. Fevang har degenerert til en dum fotballspiller.
Vi kommer ikke til å vinne flere kamper i år så det er bare å takke og bukke for alle pongene bunnlagene taper fremover. Det er fremdeles fullt mulig å rykke ned. Ingen grunn til å slappe av når vi ikke er i stand til å avgjøre på egenhånd.
Får håpe gutta har dagen i morra, for da kan det bli riktig så stas å bivåne bataljen :)
Gleder meg vilt!
Hva har du drukket som gir deg et slikt engasjement?
Start spiller direkte ræva i dag og jeg er flau.
Start fremstår som ei grå mus og ligger for øyeblikket på 10. plass på tabellen. Vi har altså falt fra 6. til 10. plass på ei runde.
Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til neste år.
Dette er rett og slett for dårlig!
Bård Larsen
27-09-2009, 19:28
Fevang ødelegger et angrep med jernvilje! Fevang VIL tape!
Roy_Keane
27-09-2009, 19:28
fy faen så skam dårlig fevang er altså, helt sjukt, og start generelt spiller jo dårlig... har vi hatt 1 sjangse ennå? ikke som jeg kommer på hvertfall...
Med bortekamp mot rbk, hjemme mot ålesund, borte mot tromsø og hjemme mot vif, så blir det iallefall ikke mange bortepoeng, og det kan fort bli magert hjemme også.
Hulsker skal innpå. Er det realistisk å tro at han kan gjøre en forskjell i dag?
Hva har du drukket som gir deg et slikt engasjement?
Start spiller direkte ræva i dag og jeg er flau.
Start fremstår som ei grå mus og ligger for øyeblikket på 10. plass på tabellen. Vi har altså falt fra 6. til 10. plass på ei runde.
Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til neste år.
Dette er rett og slett for dårlig!
Er det galt å lede seg til kamp nå også da...
Det at ikke du gleder deg til neste sesong sier en del om deg som supporter !!
Ja, vi spiller ræva for tiden, men gleder meg til hver kamp okke som.
Faen! Hulsker er skikkelig chubby jo... Har han trent på McDonald's det siste året?
Bård Larsen
27-09-2009, 19:31
Nå plukker Godset poeng! Avstanden minker
Enig i at Bent har en BMI som en ikke forbinder med toppidrett.....
Ser den, men desverre har jeg ikke funnet noe glede i spillet hos IK Start i høst. Desverre er det flere som ikke har det, og det merkes på antalle oppmøtte på Sør Arena. Dog bra oppmøte i Sandefjord i dag. Det skal Menigheden ha for. Bra stemning lager de også.
Så du gleder deg til neste sesong hvis dette drittspillet fortsetter?
Bård Larsen
27-09-2009, 19:34
12 poeng å spille om og syv poengs avstand. Hvis Start taper alle kampene og Godset vinner to pluss en uavgjort så er vi rett i dass.
Jeg forstår ikke alle som har felt skinnet før bjørnen er skutt her inne....
Bård Larsen
27-09-2009, 19:35
Hei Stabæk, 2 - 1
Fevang er helt ræva, burde vært benka for lengst.
Kan ikke fatte hvorfor Start har henta Owello og Ola.
Det sier vel ganske mye om deg om du ikke forstår hans bekymring for neste sesong.
Selvfølgelig forstår jeg AndersH som gleder seg til tur og kamp, og da må man jo håpe at gutta finder tilbake formen fra vårsesongen, ellers har man strengt tatt ikken noe i Sandefjord å gjøre i skrivende stund.
Fevang har iallefall ikke funnet tilbake til formen fra vårsesongen i kveld for å si det mildt.
Nesten fra Stokkelien. Kom igjen nå Start!
FEVANG, du SUGER.
Ja, antageligvis Tørum siden han får spille uansett...
Var det offside? Kunne ikke se noen forseelse.
Store Tå
27-09-2009, 19:42
Berntsen er Norges dårligste dommer!!!!!
Berntsen er Norges dårligste dommer!!!!!
Hva med Edvardsen?
Bare bot for å ha brukt pyroteknikk som mangler nå. Hvilke idioter står bak. Dette er jo det klubben trenger...
Ser den, men desverre har jeg ikke funnet noe glede i spillet hos IK Start i høst. Desverre er det flere som ikke har det, og det merkes på antalle oppmøtte på Sør Arena. Dog bra oppmøte i Sandefjord i dag. Det skal Menigheden ha for. Bra stemning lager de også.
Så du gleder deg til neste sesong hvis dette drittspillet fortsetter?
Var bare tåpelig av deg å rakke ned på en som gledet seg til å dra til Sandefjord !
Tar ikke for gitt at vi fortsetter drittspillet til neste sesong. Er ikke mange mnd siden vi sjokkerte hele fotball-Norge. Noen er bare så fordømt negative, selv om jeg er enig at spillerne fortjener pepper for tiden. Men å allerede nå forskuttere dette inn i neste sesong...
Pleier vanligvis ikke klage på dommeren, men fy faen å mye rart han har dømt i Sandefjords favør i 2.omgang.
Bård Larsen
27-09-2009, 19:51
For noe sløseri! Herregud!
Det var nesten, ikke flaks iallefall tverligger på fevang.
Ligger under 1-0. Vi har corner. Da presterer Freeman å slå corneren ut av banen. Er han utplasert av NAV?
Møkkalag
Snakk om å være pingle...
Høie! UT! Du suger faktisk.
Fevang, Brett opp armene...... du minner om Hege Riise, og hu er ei dame.
Roy_Keane
27-09-2009, 19:54
jævla dritt lag, serriøst... 9 plass nå, typisk start å havne på kvalikk å rykke ned nå... at det er mulig å være så rææva over en så lang periode. tørum har ikke det som skal til, står bare å ser motløs ut på sidelinjen...
Store Tå
27-09-2009, 19:55
Det var fælt så mye sutring det var her, da!?!
Start har hatt en dårlig periode. Men plassen er i praksis sikret, laget er nyopprykket, ungt og relativt nykomponert. Selvsagt vil prestasjonene til et slikt lag svinge.
Og å grue seg til neste sesong er meningsløst, med mindre man er nødt til å bekymre seg for å føle seg vel...
Start har et av de yngste og mest spennende lagene i Eliteserien med tanke på neste sesong.
Børs:
Høie 4
Mathisen 6
Goodson 6
Freeman 3
Vikstøl 4
Owello 4
Ola 4
Børufsen 5
Bolanos 5
Fevang 1
Stokkelien 4
uggiboogie
27-09-2009, 19:59
Dette startlaget må være noe av det svakeste jeg har sett.... ever
Freeman er i mine øyne noe av det dårligste som har ikledd seg en startdrakt
Dette startlaget må være noe av det svakeste jeg har sett.... ever
Freeman er i mine øyne noe av det dårligste som har ikledd seg en startdrakt
Da har du ikke fulgt Start over tid
Det var fælt så mye sutring det var her, da!?!
Start har hatt en dårlig periode. Men plassen er i praksis sikret, laget er nyopprykket, ungt og relativt nykomponert. Selvsagt vil prestasjonene til et slikt lag svinge.
Og å grue seg til neste sesong er meningsløst, med mindre man er nødt til å bekymre seg for å føle seg vel...
Start har et av de yngste og mest spennende lagene i Eliteserien med tanke på neste sesong.
Nå må du ta deg sammen. Grue seg er trenger man kanskje ikke gjøre, men bekymre seg bør iallefall ledelsen i Start gjøre ellers så går vi magre tider i møte.
At start har en ungt lag trenger rett og slett ikke være bra. Med unntak av Stokkelien så ser jeg ikke så veldig mange spennende unge spillere på Start.
Fevang ødela hele det oppbyggende spillet til Start idag, har ikke tall på hvor mange feilpasninger som kom fra han, og slikt skal være kaptein.
Er enig i at vi må være fornøyd tross alt. Er så og si sikre på ny kontrakt. Skal huske på at alle dømte oss nord og ned før sesongen. Men det er klart at den samme sutregjengen som altid må komme med noe. Vi er på nivå med Sandefjord på bortebane og bare uflaks hindret minst uavgjort. Tørum va geniforklart i vår nå presterer tenåringsgutteflokken og be om hode på ett fat. Er glad jeg slipper det nervedramaet som FFK,Aafk Strømsgodset og de andre ned i sumpa er midt oppi. Vi har hatt en ok sesong med en fallende formkurve. Men gi nå f i å kritiser alt dere kan tenke dere. Enten er det jesper eller pappa Mathisen. Så er det Tørum. Nå er vist hele laget ræva og folk gruer seg til neste sesong. Slike suportere trenger vi ikke.
OK. Skal prøve å være saklig her, men er skuffa.
Høie er usikker i dag, akkurat som han har vært de siste 5-10 kampene. Han er en helt OK keeper, men ingen toppkeeper. Utrolig at folk her lanserte han for landslaget tidligere i år...
Midtstopperne klarer seg bra i dag synes jeg. Backene var dårligere. Vikstøl er knapt over midten. Ikke bra for det offesive spillet. Håper Branko kommer inn der snart.
Midtbanen vår er litt under pari, og taper kampen om midtbanen.
Fevang var usedvanlig dårlig. Er TOTALT ute av form, og bør ta seg ferie. Hadde trodd at han var motivert siden vi møtte Sandefjord, men det så ikke slik ut.
Stokkelien faller igjennom som enslig spiss. Han er avhengig av at andre skaper sjanser for oss, noe de ikke gjør.
Sandefjord vinner fortjent, men et positivt punkt er at vi faktisk klarer å sette inne en sluttspurt, og er nære scoring (og kanskje burde vi hatt en også Bertsen).
Men hvorfor er Fevang kaptein?
Ellers så oppdaget dommeren i pausen at han hadde satt penger på Sandefjord, og dømte deretter i andre omgang. Synes han var god i første.
Er enig i at vi må være fornøyd tross alt. Er så og si sikre på ny kontrakt. Skal huske på at alle dømte oss nord og ned før sesongen. Men det er klart at den samme sutregjengen som altid må komme med noe. Vi er på nivå med Sandefjord på bortebane og bare uflaks hindret minst uavgjort. Tørum va geniforklart i vår nå presterer tenåringsgutteflokken og be om hode på ett fat. Er glad jeg slipper det nervedramaet som FFK,Aafk Strømsgodset og de andre ned i sumpa er midt oppi. Vi har hatt en ok sesong med en fallende formkurve. Men gi nå f i å kritiser alt dere kan tenke dere. Enten er det jesper eller pappa Mathisen. Så er det Tørum. Nå er vist hele laget ræva og folk gruer seg til neste sesong. Slike suportere trenger vi ikke.
Hyggelig for deg at du er fornøyd.
For ordens skyld så mener jeg Tørums rolle i klubben er udiskutabel.
DayWalker
27-09-2009, 20:07
Kjenner dager som i dag tærer på humøret ja!
Hele laget underpresterer men er kanskje spesielt skuffet over Høie og Fevang. Spillere som Owello og Freeman kan bare ikke bedre dessverre.
Mathisen synes jeg klarte seg bra, det skal han ha men det hjelper så lite...
Tørum gjør merkelig valg. Fanken heller, kjør en ren 4-4-2 med Hulsker og Stokkelien på topp da blir det langt farligere. Fevang kan slite benken resten av sesongen og la Kleiven spille.
Hvem som bør spille ved siden av Kleiven vet jeg ikke, synes Owello, Ola og PBH alle stinker de også.
Ja, jeg er trist som faen! (Takk til Ari Behn)
Bård Larsen
27-09-2009, 20:07
Store Tå skrev: "Start har hatt en dårlig periode. Men plassen er i praksis sikret"
-Hvor i all verden har du det fra? Ta en titt på Godsets terminliste kontra Start og gjør et realistisk anslag. Skulle jeg satset på odsen, så ville Start ta kvalikplassen og Godset rykke forbi.
Jeg er så sinnsykt lei av å høre at Start har sikret plassen. Den visa har kvernet og gått siden vi hadde 28 poeng. Det er jo bare tull!
Det virker som IK Start brukte opp marginene i vårsesongen.
Utrolig skuffet... Hva er det gutta driver med på trening? Vi gjør jo det samme kamp etter kamp nå! Ligger lavt, jobber ikke for hverandre og kommer bare til sjanser på dødballer og/eller "tilfeldigheter" (altså vi har ingen klar måte å spille oss oppover på banen og komme oss til sjanser... Bortsett fra på lange innkast/mange dødballer det vi hver fuckings gang sender den mot goodson... Ærlig talt tror de ikke at motstanderne har fått med seg dette? De sender jo minst 2 mann på han hver gang!)
Selvom jeg mener vi ikke er noe særlig dårligere enn motstanderne de siste kampene så kan ikke det være en unnskyldning for at vi skal spille dårlig og uorganisert gang på gang!
Helvete heller jeg håper de klarer å forbedre ihvertfall NOE til neste kamp...
Når vi begynner å spille langs bakken, og får tempo og bevegelse foran ballen blir det farlig med engang. Noe av problemet er at spillefordeler Fevang driter seg ut gang på gang med feilvalg, og bevegelsene foran ballen er for få og for dårlige. Derfor begynner vi med den elendige måkingen av langballer fra Høie eller Mathisen mot Stokkelien som viser seg som en elendig taktikk da Stokkelien ikke er en spiss som er god feilvendt.
Owello var ikke akkurat god i dag selv. Hvertfall ikke i første om gang.
Kan ikke skjønne de taktiske disponerigene til Tørum om dagen. Hvorfor ikke gi Kleiven tillit på midtbanen? Og ikke som ving, men som sentral midtbanespiller.
Ola og Owello har ikke bevist noen ting.
Forresten, satt Branco i det hele tatt på benken i dag?
frankieboy
27-09-2009, 20:37
Beste innlegget på svært lenge!!
Jeg blir faktisk provosert over hvor kort-tenkte noen her inne er. Man forventer at man skal mose Sandefjord på bortebane. Vi snakker her om et lag (Sandefjord) som har vunnet begge kampene mot Brann, som har tatt 4 poeng mot Viking, som ikke har tapt for Molde denne sesongen og som nå ligger over oss på tabellen. I utgangspunktet skulle vi vært fornøyd med 1 poeng i en slik kamp, og etter en god sluttspurt mot 11 spillere og en dommertrio som dømte 70/30 så var vi nærme det poenget.
Start overpresterte i vår og siden vi spilte jevnt og bedre enn de fleste da, så skrur folk forventningene rett i taket, og tror vi er Norges beste lag. Vi har et utrolig urutinert lag, og av de som startet i dag, så var det vel bare Fevang og Høie som har lang erfaring fra dette nivået.
Den samme gjengen som svartmaler situasjonen nå og mener at vi GARANTERT rykker ned i 2010, den samme gjengen spådde sisteplass før denne sesongen også, og hadde man 1.mars sagt at man 4 runder før slutt hadde 34 poeng og var 99 % sikret fornyet plass i Tippeligaen, så hadde dere vært positivt overrasket!
Til slutt - Bård Larsen sa:
12 poeng å spille om og syv poengs avstand. Hvis Start taper alle kampene og Godset vinner to pluss en uavgjort så er vi rett i dass.
Jeg forstår ikke alle som har felt skinnet før bjørnen er skutt her inne....
Jeg vet ikke hvor mye du vet om fotball og matematikk Bård, men akkurat nå har vi 3 lag mellom oss og kvalikplassen som Strømsgodset har.
Start 34
Aafk 31
LSK 30
FFK 28
SIF 26.
Vi har bedre målforskjell enn alle disse lagene, og flere av disse lagene møtes også innbyrdes. Aafk spiller jo bl.a mot SIF, LSK spiller også mot SIF, og hvis SIF vinner alle sine resterende kamper, og vi taper, så kommer vi bak dem, men da taper også lagene i mellom oss noen poeng... men det er teoretisk mulig at vi kan rykke ned, hvis alle topplagene taper alle kampene mot disse lagene, så er det mulig, men det er lite som tyder på dette, og det er lite som tyder på at vi ikke skal ta flere poeng denne sesongen heller.
Jeg tror vi vinner minst 1 kamp til, og tror vi klarer minst en uavgjort (da er jeg pessimistisk) og da klarer vi oss med god margin!
Og klarer vi oss, så er jeg fornøyd. Da er målet nådd og den urutinerte gjengen vi har vil helt sikkert forbedre seg neste sesong, så vi trenger ikke å bekymre oss for det ennå...
HEIA START!!
.
Jeg tror vi vinner minst 1 kamp til, og tror vi klarer minst en uavgjort (da er jeg pessimistisk) !!
Javel her pessimist da kan du jo forklare hvorfor 4 poeng mot VIF og Ålesund på hjemmebane er pessimistisk(Jeg regner ikke med at du kalkulerer med poeng på lerkendal eller alfheim).
Roy Eriksen
27-09-2009, 20:51
Da er det viktig at Start må vinne to hjemmekamp. Så bør Start spandere alle billetter til alle. Fullt i Sør Arena gir det større sjanse å vinne hjemmekamp mener jeg.
Ellers er det risk at vi går nede til 1 div igjen.
frankieboy
27-09-2009, 20:57
Javel her pessimist da kan du jo forklare hvorfor 4 poeng mot VIF og Ålesund på hjemmebane er pessimistisk(Jeg regner ikke med at du kalkulerer med poeng på lerkendal eller alfheim).
hehe... er vel kanskje ikke pessimist, men mer en realist!!
Jeg tror vi vinner en av hjemmekampene, og at vi enten tar poeng i Tromso eller i den andre hjemmekampen. Samtidig saa kan vi absolutt vinne begge hjemmekampene!
Bård Larsen
27-09-2009, 21:16
Ok, så la oss ta et regnestykke da, med utgangspunkt i at Start ikke tar flere poeng (noe som er svært sannsynlig hvis vi ser på hva de har prestert over tid og terminlista) og ender på 34 poeng.
Rosenborg - Start H
Start - Aalesund B
Tromsø - Start H
Start - Vålerenga B
Slik ser Godsets terminliste ut:
Strømsgodset - Bodø/Glimt H
Lyn - Strømsgodset B
Strømsgodset - Viking H
Aalesunds FK - Strømsgodset U
Dette gir SiF 36 poeng, og da har de to poeng å gå på - og i så fall en bedre målforksjell enn Start.
Det finnes andre variabler også, blant annet at Start har en elendig målforskjell. Lillestrøm, Aalesung og Fredrikstad kommer garantert til å ta poeng, de er ikke like komatøse og hjelpeløse som Start.
Når det gjelder internkampen SiF - B/G er jeg helt sikker på at poenge ender hos SiF.
Summa sumarum: "Slaget" vil stå om kvalikplassen og det er Start som må slåss for å unngå den. Start er fullstendig ute av form, aldri best når det gjelder og det er lett å komme bakpå når du kjenner pusten i nakken. SiF har alt å vinne og ingen andre forventinger enn å slåss som løver.
Dette er negativt og pessimistisk, jeg vet. Men ikke mindre realistisk av den grunn.
Grøss
Millonarios
27-09-2009, 22:21
Ola og Owello har ikke bevist noen ting.
Sesong 2009 er selvsagt en suksess. Spillermaterialet vi rår over skulle ikke vært godt nok til å overleve i Tippeligaen. Det viser også prestasjonene og ikke minst resultatene i høst.
Vanskelig å legge skylden på enkeltspillere når Start overhodet ikke klarer å holde ballen i laget i mer enn to-tre trekk før man mister den igjen. Men den sentrale midtbanen må dessvere ta mye av skylden.
Hadde det ikke vært for den sensasjonelt gode pre-season av Owello, hadde jeg ikke hatt like stor tålmodighet med han som jeg til en viss grad har nå. Man må uansett kunne forvente at det ikke er ren bingo om han treffer en medspiller eller ikke, slik det er nå. Hans prestasjoner etter skaden han fikk i hans GODE kamp mot Viking i Stavanger har vært katastrofale.
"Ola"? Skal jeg være ærlig kan jeg overhodet ikke skjønne hva Start-trenerne så i han. Men det han har vist i kampene fra sin midtbaneposisjon er mildt sagt begredelig. Som med mange andre vil jeg gi han tid, men førsteinntrykket jeg sitter med er ikke bra.
Det positive i dag må sies å være Espen Børufsen, Cristian Bolaños og til dels Jesper Mathisen. Jeg er og har vært kritisk til Børufsens kvaliteter, det er ikke de jeg setter høyest, og jeg ser helst en konkurrent til neste sesong. Men han skal ha skryt for innsatsen han legger ned i hver eneste kamp, og han har tydelig blitt en klokere fotballspiller. Bolaños virker å vise litt av det vi så av han i vår, mens Mathisen har brukbar kontroll på spissene til SF.
Stig Hornnes
27-09-2009, 22:24
Start leverte en grei førsteomgang i dag. Var flinke til å komme rundt på kantene og produserte flere gode innlegg. Fikk også en god del cornere. Gav bort litt mange overganger, men jeg synes de hadde god defensiv kontroll likevel.
I andre omgang blir vi rævkjørt de første 20-25 minuttene, og er heldige som ikke får flere imot. Vi hever oss mot slutten og klarer også å skape et visst press mot slutten, men vi taper fortjent. Skremmende å se hvordan vi klapper sammen, men det er samtidig en sterk finish.
Høstsesongen har vært en katastrofe. Prestasjonene etter ferien har vel vært omtrent der de fleste tippet før sesongen. Det er litt skuffende å se at man ikke klarer å opprettholde trykket fra i vår, men samtidig er vi så å si sikre på å overleve. Men varsellampene bør lyse; Start trenger god utvikling på spillerstallen eller veldig smarte investeringer før neste år. Det er nemlig ikke langt mellom himmel og helvete, at som skal til er en dårlig sesongstart neste år.
Ser man tabellen før denne kampen, er jeg fornøyd. Men ser man på disponeringene både før og etter er jeg bekymret. Det betyr at med en annen mere offensiv trener, så hadde vi hatt flere poeng. En trener som tør å bytte ut en spiller som vår alles kjære kaptein, som har vært aldeles fraværende de siste kampene.
Jeg mener at Tørum viser svak handlekraft, og jeg er virkelig bekymret før neste ses.
Bra kamp av Jesper, middels greit av de øvrige.
Høydepunkt: Blussing.
Resten av sesongen blir vel å sanke et par tre poeng til på kjedelig vis, slik at det ikke trengs mer bekymring enn nødvendig.
Bra å overleve, men hver kamp nå er kjedelig, og det gjøres mange merkelige ting. Feks at de på slutten av kampen i dag velger å starte langs bakken og bygge opp spill fremfor å dundre ballen fremover på Hulsker. Det endte jo i balltap to ganger på slutten, og dermed to mindre muligheter for utligning. Og de var tydelig ikke komfortable med å velge de løsningene, så det er nok en taktisk blemme fra Tørum.
Jeg skal ikke skyte laget på noe vis, men det er ganske kjedelig å se på planløse og halvtarbeidende Start for tiden. Og det går an å synes det samtidig som man er fornøyd med at vi slapp unna hele bunnstriden i år.
Stig Hornnes
27-09-2009, 23:03
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=36952
doppelt gemoppelt
27-09-2009, 23:32
4 plasser ned er sykt mye så sent i sesongen og kan vise seg som en ond svulst som vil henge over laget.
Jesper mot de flestes skeptiske denne uken var kansje bakre ledds beste. Han har jo vist bra formkurve så bra valg av Tørum.
Eneste jeg kan si er vi vil vi vil men får ikke til.
Kleiven inn for Fevang mot RBK er mitt tips.
Blussing er gøy for de som er under 18, et næringsrikt supplement og et respektfullt ansikt utad mot andre problembarns atferd.
Ikke fullt så gøy om klubben må betale 20.000 kroner + . Verdt å tenke på kansje!! Eller var capsen så langt ned over ørene!!! hvem vet.
strawdog79
28-09-2009, 00:28
Bare bot for å ha brukt pyroteknikk som mangler nå. Hvilke idioter står bak. Dette er jo det klubben trenger...
Jeg vet da faen hva du så på skjermen, men stemningen på feltet var glimrende i dag. På grensen til det magiske i Startsammenheng. Blussing er ikke helt min greie, men for de som liker det så er det å gi etter for NFF, fordi de gir klubbene bøter om det blusses, det samme som å leve på knærne. Idioter meg her og idioter meg der. Den dagen NFF er de som må gi etter, så blir disse gutta genierklærte.
rart at ikke Tørum ikke ser at vi ikke kun ha Stokkelien på topp, han er ikke en spiller som kan gjøre noe alene, det er jo derfor vi ikke produserer noen sjanser. Det må spilles med 2 spisser.
Startgass
28-09-2009, 00:57
Da er det viktig at Start må vinne to hjemmekamp. Så bør Start spandere alle billetter til alle. Fullt i Sør Arena gir det større sjanse å vinne hjemmekamp mener jeg.
Ellers er det risk at vi går nede til 1 div igjen.
Helt enig!,Spander billetter mot Aalesund og Vålerenga.
Syns og hører hver jævla dag at gutta gjør bra innsats på treninga.Kanskje de er blitt late,vist jeg hadde vært trener for Start nå så skulle jeg faen løpt med ei hagle etter dem på trening.
Mathisen må ikke spille.
AndersH.
28-09-2009, 02:00
Tørum gjør merkelig valg. Fanken heller, kjør en ren 4-4-2 med Hulsker og Stokkelien på topp da blir det langt farligere. Fevang kan slite benken resten av sesongen og la Kleiven spille.
Hvem som bør spille ved siden av Kleiven vet jeg ikke, synes Owello, Ola og PBH alle stinker de også.
Det er absolutt bekymringsverdig at Tørum igjen kjører Stokkelien som ensom svale på topp. Ja, han jobber som en helt - men han blir så aldeles alene der fremme.
Det bør seriøst vurderes å bruke to spisser fra start av, for det blir for Norge når vi kjører 4-4-1-1. Ingen kommer til sin rett i den hengende spissrollen (Fevang som jo var så strålende der i vår, er jo helt borti natta for tida, og særlig i den rollen), og det må taktiske endringer til!
Det blir bare til at man klusser det til sentralt på midten. Og spissen vår blir for ensom. Så gutta ender egentlig opp med en 4-5-1-formasjon, der ingen av de tre sentrale på midten vet hva de skal gjøre, eller hvor de skal løpe hen. Det blir bare tull og vas, og da hjelper det lite at vingspillet tidvis fungerer godt. For man klarer ikke å omsette innleggene til mål.
Når det er sagt er det oppløftende at sluttspurten er såpass langvarig og intens som den er idag. Kvarteret før slutt endres kampbildet totalt. Sandefjord styrer jo første halvdel av andre omgang, men mot slutten tar Start fullstendig over. Man ser at det med en gang blir farlig med Stokkelien og Hulsker på topp. Det er bare så synd at det ikke lempes mer langt, Borgersen-trekket ble ikke noe sjakktrekk i og med at han knapt ble brukt.
Høie - 5 - Bruker for lang tid med ball i beina, men leverer svært solide redninger. Kan muligens gjøre noe med målet.
Freeman - 2 - Katastrofal. Bruker alt for mye tid med ballen i beina og stykker opp spillet. Sliter defensivt.
Goodson - 6 - Solid som alltid.
Mathisen - 7 - Full kontroll. Sjef!
Vikstøl - 4 - For dårlig offensiv og litt slurvete med ball. Men solid defensivt.
Bolanos - 5 - Begynner så smått å våkne litt igjen. Frisk og vond å få has på. Snytes muligens for et straffe.
Ola - 5 - Gjør en solid kamp. Blir kastet til løvene uten å ha varmet særlig godt opp, men klarer seg fint. Men bruker for lang tid med ballen.
Owello - 2 - Sender evinnelig mye feil og jobber for dårlig hjem igjen. Tilfører Start så mye som ingenting.
Børufsen - 5 - Løper som en helt og er virkelig på gang. God kamp.
Fevang - 2 - Svært svak. Vet ikke hvor han skal gjøre av seg og er dårlig med ball.
Stokkelien - 4 - Sliter og kjemper, men får det vanskelig der oppe. Uhyre nær ved å putte, men marginene er ikke helt på hans side.
Oppsummering.
Solid av gutta defensivt. Men Start er tannløse frem til Hulsker entrer banen. Kjører en skikkelig sluttspurt.
Dessverre ødelegger Berntsen i andre omgang. Da er han skikkelig hjemmedommer - kan jo tenkes han har "U" på pausebongen og "H" på sluttbongen?
I hvert fall så snytes Start for et mål og et straffe. Samtidig er det mye 50/50-situasjoner der Berntsen åpenbart dømmer til hjemmelagets fordel. Og grusomt at Stokkelien får gult for filming.
Pinlig dømming av en pinlig dommer.
Stig Hornnes
28-09-2009, 07:27
Idioter meg her og idioter meg der. Den dagen NFF er de som må gi etter, så blir disse gutta genierklærte.
Og frem til det er de bare idioter.
aljahnsen
28-09-2009, 12:57
Start spiller totalt uten selvtillit, og da vinner man ikke fotballkamper. De tror rett og slett ikke på det de gjør selv.
Geir Ludvig Fevang bør benkes, for han har virkelig vært dårlig i de siste kampene. Langt fra i form og virker ikke som han er med på notene i det hele tatt utpå der. Mister ballen for mye og gjør rare valg, samtidig som han spiller seg inn i problemer. Er også for lite aggresivitet i spillerstilen til Start, for mange trekk og man løper seg inn i problemer. Spiller rett og slett uten flyt. Når vi mister ballen når vi går i angrep så blir vi løpende etter hele tiden, har merket det mye i de siste kampene. Da vi mister ballen ved at spillerene utpå der ikke vet hva de skal gjøre med ballen og løper for lenge med den og løper seg inn i problemer. Når man går i angrep med flere spillere da, og møter aggresive lag så blir man hengende etter hele tiden.
Spillerene trekker for mye inn mot midten, og en enslig spiss jobber livet av seg uten å få hjelp fra spillerene rundt. Nei, kjør med to spisser og få inn spillere som viser form og som er tente på trening og andrelaget. Kleiven må få sjansen, og kjør over til to spisser.
Uansett så tror jeg det største problemet er at spillerene ikke har troen på egne valg og ferdigheter. De blir rett og slett for feige, og bruker for lang tid i oppbyggingen av spillet.
Var oppløftende de siste minuttene, da angrep Start bra og presset på, som fort kunne endt i uttelling. Ser egentlig ikke hva Jesper gjør galt i situasjonen da han header inn til Hulsker som skårer. Helt feil annulering av skåring, så vi skulle fått med oss et poeng i går.
Rått kjempet av Stokkelien da han kjemper seg til en avslutting med to Sandefjord spillere som Bugge må strekke seg ut helt for å redde skuddet. Bra redning, men fantastisk killer og målskårerinnstinkt fra Stokkelien.
magnussl
28-09-2009, 13:04
Og frem til det er de bare idioter.
Kan du utdype hvorfor de er idioter? Er det noe du har gått glipp av her i verden eller er du bare....dum.
Kan du utdype hvorfor de er idioter? Er det noe du har gått glipp av her i verden eller er du bare....dum.
Fordi de ikke skjønner at det å gjøre ting som koster sin økonomisk hardt prøvede klubb bøter, ikke hjelper klubben. Tror det er andre her som er...dum.
Eller kan du forklare oss hvordan det å gjøre ting som koster klubben penger er smart?
Stig Hornnes
28-09-2009, 16:28
Fordi de ikke skjønner at det å gjøre ting som koster sin økonomisk hardt prøvede klubb bøter, ikke hjelper klubben. Tror det er andre her som er...dum.
Eller kan du forklare oss hvordan det å gjøre ting som koster klubben penger er smart?
Korrekt. Blussing kan være kult, men ikke så lenge klubben får bot. Derfor er de som likevel gjør det idioter enn så lenge.
Fantastisk blussing.....mere av det:)))))))))))
Det bør heller skje at vi står sammen med alle lags supportere i protest mot Nff.....stille 10.000 fans utforbi deres kontor og blusse!
Skaper bare liv og farge og ingen har fått varige men av dette!!!
Burde absolutt være lov!
Fantastisk blussing.....mere av det:)))))))))))
Det bør heller skje at vi står sammen med alle lags supportere i protest mot Nff.....stille 10.000 fans utforbi deres kontor og blusse!
Skaper bare liv og farge og ingen har fått varige men av dette!!!
Burde absolutt være lov!
Helt enig, var kampens høydepunkt og det sier mye. Forbanna lesba og Kåfjord, og resten av NFF. KLubben fortjener bot sånn som de spiller for tiden, del den rundt på spiller lønningene. Så det blir riktig ;)
Blir smått provosert av en gjeng egoistiske drittunger som på død og liv skal fyre opp bluss.
Man kan mene hva en vil om NFF sin holdning ang. bluss. Men regelverket er relativt klart, og vår rike klubb riskierer bot som følge av egotrippen.
Dere setter altså egen vinning fremfor klubbens interesser, og da kan dere ha dere til helvete vekk.
Som alle andre får dere vente til nyttårsaften før dere leker med bluss.
Stig Hornnes
28-09-2009, 17:09
Burde absolutt være lov!
Ja, men det er en helt annen diskusjon:)
Start spiller totalt uten selvtillit, og da vinner man ikke fotballkamper. De tror rett og slett ikke på det de gjør selv.
Geir Ludvig Fevang bør benkes, for han har virkelig vært dårlig i de siste kampene. Langt fra i form og virker ikke som han er med på notene i det hele tatt utpå der. Mister ballen for mye og gjør rare valg, samtidig som han spiller seg inn i problemer. Er også for lite aggresivitet i spillerstilen til Start, for mange trekk og man løper seg inn i problemer. Spiller rett og slett uten flyt. Når vi mister ballen når vi går i angrep så blir vi løpende etter hele tiden, har merket det mye i de siste kampene. Da vi mister ballen ved at spillerene utpå der ikke vet hva de skal gjøre med ballen og løper for lenge med den og løper seg inn i problemer. Når man går i angrep med flere spillere da, og møter aggresive lag så blir man hengende etter hele tiden.
Spillerene trekker for mye inn mot midten, og en enslig spiss jobber livet av seg uten å få hjelp fra spillerene rundt. Nei, kjør med to spisser og få inn spillere som viser form og som er tente på trening og andrelaget. Kleiven må få sjansen, og kjør over til to spisser.
Uansett så tror jeg det største problemet er at spillerene ikke har troen på egne valg og ferdigheter. De blir rett og slett for feige, og bruker for lang tid i oppbyggingen av spillet.
Var oppløftende de siste minuttene, da angrep Start bra og presset på, som fort kunne endt i uttelling. Ser egentlig ikke hva Jesper gjør galt i situasjonen da han header inn til Hulsker som skårer. Helt feil annulering av skåring, så vi skulle fått med oss et poeng i går.
Rått kjempet av Stokkelien da han kjemper seg til en avslutting med to Sandefjord spillere som Bugge må strekke seg ut helt for å redde skuddet. Bra redning, men fantastisk killer og målskårerinnstinkt fra Stokkelien.
Hehe. Bare glem Kleiven. Tror Tørum har glemt at han er i troppen. Men jeg er enig i at han bør få sjansen nå. Jeg vil ha inn Morten også. Da hadde vi fått to som kan løpe trønderne i stykker, nå som de sikkert er fyllesyke enda til søndagen. Jeg tror at de får sitt første tap for året, men det tror sikkert ikke Tørum, og tar ut samme laget igjen!!!! Nei, det kommer til å bli litt av hvert som skjer ang spillere tror jeg etter denne ses.
Fløyøy, av ren nysgjerrighet siden du snart via forumet her har startet Kleivens offisielle fanclub (..): Synes du Kleiven har tatt vare på de sjansene han har fått når han har spilt? Helt seriøst? Ja, han har kanskje ikke fått spille i favorittposisjon, men har han fortjent en plass de gangene han har fått spilt???
frankieboy
28-09-2009, 20:02
Fløyøy, av ren nysgjerrighet siden du snart via forumet her har startet Kleivens offisielle fanclub (..): Synes du Kleiven har tatt vare på de sjansene han har fått når han har spilt? Helt seriøst? Ja, han har kanskje ikke fått spille i favorittposisjon, men har han fortjent en plass de gangene han har fått spilt???
Plassen er nesten garantert sikret, og i en kamp mot RBK har vi ingenting å tape. ALLE fortjener at vi skal tape klart og Tørum har begynt å bruke mer ungdommer, som viser at man ser litt fram mot neste sesong allerede. (Eks Jesper foran Bård)
Da synes jeg også det hadde vært helt riktig av Tørum å la Christer få prøve seg i favorittposisjonen mot RBK. Ta ut Fevang som er helt ute av form, og som trenger en liten pause. Helt riktig som Simen her sier at Christer ikke har imponert de gangene han har fått muligheten på høyresida, men alle som har sett Christer på sitt beste, vet at han ikke får vist sitt beste i en slik posisjon.
Jeg foreslår følgende 11'er mot RBK: (4-4-2)
Høie
Freeman/Hæstad
Goodson
Mathisen
Vikstøl
Bolanos
Bruer Hanssen/Oladapo (Defensiv midtbane)
Kleiven (Offensiv midtbane)
Børufsen
Stokkelien
Hulsker
----------------------------------
Owello kan komme inn i beg av 2.omg når alle andre er trøtte....
strawdog79
28-09-2009, 21:08
Jeg kan. Noen ganger må mennesker stå opp og protestere mot det de mener er feil. Om man skal følge logikken din, så kan jo NFF forby hva faen de vil, og du vil blindt akseptere det uansett. Eneste kriteriet ditt for å akseptere vil være at NFF truer klubben med bot om regelen brytes.
Nei faen heller, jeg gir lett kred til folk som gjør hva de kan for å skade NFFs drøm om et tribuneliv uten oppviglere og rabbagaster.
doppelt gemoppelt
28-09-2009, 22:20
Skal det lages opprør kan det ikke skje med et enkelt tilfelle her og der spredt ut i sesongen. Da vil NFF angripe.
Forslag er at alle som er interesserte i denne saken som forøvrig bør være alle klubber representert fyrer opp bluss i samtlige kamper på en søndag der flest kamper går fks når kampen runder 40 minutt ut i 1 omg.
Da kaller jeg det et opprør. Slikt mot sandefjord er bare idioti.
Blussing er kult det men når man ikke får sett kampen pga tett røyk så er det mindere behagelig.
Det og litt på sikkerhet angår vel hvorfor det er et forbud.
Simen, Jeg har fulgt Start i snart 20 år. Christer er en av mine favoritt spillere, men en fan club av en spiller faller på sin egen urimelighet. Som du kanskje vet, så består fotball av 11 stk der ute. Jeg er fan av dem alle. Jeg ser også det etpar andre her på forumet, nemmelig at han er en diamant som Tørum bare lar være tilbake i grusen uten å vurdere å ta den opp og slipe den til slik etpar andre topp trenere her i landet har sett.
Jeg har spilt såpass mye selv, og ser et internationalt snitt over steget hans, samt en teknikk som er heller skjeldent. Grunnen til min frustasjon, er ganske enkelt at jeg tror Christer selv vet hvor god han kan bli, samt at han gidder ikke vente på neste trener som blir ansatt etter Tørum, før han får spilletid.
Jeg har forretnings forbindelser i flere storbyer i landet, og vet at flere stor klubber følger Christer nesten daglig i påvente av at han forlanger seg vekk. Det synes jeg er trist, at vi skal evt miste et av de største talenter etter Srandli, totto,mm
Derfor er mitt ønske, at vi får sett Christer spille i sin favoritt pos på dette laget som er off mittb. Det som er hans virkelige fav pos spiller ikke Start. Nemmelig 4-3-3 hvor han er indreløper.
Giovanni
29-09-2009, 09:56
Enig med Fløyøy
Christer har ikke fått mange ordentlige sjanser til å bevise noe i år. Å prege en kamp de siste 10 min er ikke alltid like lett.
Og noen høyrekant vil han aldri bli.
Nekter å tro at han ville prestert noe dårligere enn hva Fevang gjør nå for tiden.
Skuffende at Start i en posisjon hvor økonomien er presset, hvor man da bør utnytte de talentene som klubben besitter, ikke gjør mer for å få disse talentene til å blomstre.
Stallen er heller ikke bred, og Fevang's formsvikt skyldes nok i stor grad slitasje. Ingen klarer å spille hver eneste kamp på samme høye nivå. Jeg mener at det hadde vært til Starts fordel om enkelte fikk hvile seg på benken en kamp eller to for å få tilbake litt overskudd.
Nå står Start i fare for å miste noen av sine aller største talenter som har vært i klubben på mange år. (les Aram, Christer)
Ser ikke helt hvor de skal få penger til å kjøpe inn noen erstattere neste sesong.!?
Alf Qaida
29-09-2009, 11:59
Christer har spilt flere kamper på Start2. Og da i rollen som Fevang har på førstelaget. De få kampene jeg har sett der, samt rapporter fra enkelte andre kamper, viser at Christer ikkje har tatt vare på sjansene der. En sjelden kamp i mellom har han vært god, men stort sett på det jevne. At gutten er frustrert over manglende spilletid er selvsagt forståelig. I fjor var det Espen, og han har i år tatt vare på sjansen. Det har selvsagt noe med manglende konkurranse. Hva om Christer går litt i seg selv og kjemper seg inn på laget? Dersom det er indreløper i en treer-midtbane han ønsker, ja da kan han jo bare forsvinne. Man forandrer ikkje formasjonen pga en spiller! Og en spiller som dominerer treningene, kan selv ikkje Tørum unnlate å ta med på kamp.
Samtidig så er jeg helt enig i at Tørum nå må våge å starte med Christer i den hengende rollen. Dersom det er så viktig for han at Fevang spiller, så bør GLF flyttes ned på midtbanen. Jeg vil også sammenligne dette litt med Jesper. Som i vår ikkje akkurat dominerte på Start2, men pga skader o.l. fikk sjansen på a-laget. Det tok noen kamper før han var på nivået. Men nå ser vi resultatet av at han fikk de sjansene han gjorde. Så hvorfor ikkje gjøre det samme med Christer, Tørum??
Plassen er nesten garantert sikret, og i en kamp mot RBK har vi ingenting å tape. ALLE fortjener at vi skal tape klart og Tørum har begynt å bruke mer ungdommer, som viser at man ser litt fram mot neste sesong allerede. (Eks Jesper foran Bård)
Da synes jeg også det hadde vært helt riktig av Tørum å la Christer få prøve seg i favorittposisjonen mot RBK. Ta ut Fevang som er helt ute av form, og som trenger en liten pause. Helt riktig som Simen her sier at Christer ikke har imponert de gangene han har fått muligheten på høyresida, men alle som har sett Christer på sitt beste, vet at han ikke får vist sitt beste i en slik posisjon.
Jeg foreslår følgende 11'er mot RBK: (4-4-2)
Høie
Freeman/Hæstad
Goodson
Mathisen
Vikstøl
Bolanos
Bruer Hanssen/Oladapo (Defensiv midtbane)
Kleiven (Offensiv midtbane)
Børufsen
Stokkelien
Hulsker
----------------------------------
Owello kan komme inn i beg av 2.omg når alle andre er trøtte....
Jeg er helt enig! Vi har svært lite å tape på å ikke gi Christer og Morten sjansen nå.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.