PDA

Se full versjon : Hva skal til for at du kjøper sesongkort i 2010?

REBell
20-09-2009, 12:53
Sesongen 09 er snart over, og neste sesong blir nok alt planlagt i de mange klubbene. Et av de sikreste kortene for klubbene er sesongkortsalget, noe som gjør planlegging, arrangement planlegging og økonomi situasjon betydelig lettere.

Det har vært mang en prat om billettpriser, løsninger og ønsker rundt sesongkort salget. Hva om vi oppretter en tråd, med konkrete forslag og håper noen leser tråden!
Pris (gjerne litt større løsninger enn bare enkelt felt), løsninger for inngang

- Ta vekk stolene på kortsiden (f.eks 2 felt av 4 totalt på kortsiden) for M
- Veskesalg av billetter til M, siden det ikke er plass billetter, men bare å fylle opå
- En pris på 1100-1400
- En friere struktur rundt plassbilletter
- Et håp om at man kan selge sesongkortplass i en kamp for f.eks 50% av pålydene for å kunne kjøpe en annen plass sammen med personer uten sesongkort.
- Mulighet for å signere sesongkort UTEN å måtte betale samtidig

Fyr igang debatt og kom med innspill!

Lynet
20-09-2009, 16:52
Det med at det må gå an å bestille sesongkort uten å betale med en gang er jeg veldig enig i. Det er stress når man skal kjøpe sesongkort til flere, og ikke alle som har penger akkurat der og da. Så må de vente og får ikke plass ved siden av, og dermed blir hele sesongkortet droppet.

Patrick Hansen
20-09-2009, 19:40
At Start tidlig forsterker laget med en god venstrekant, samt en midtstopper med fart. Driter i priser og plassering osv. For meg er det viktigste at vi har et lag som kan levere på et jevnere høyt nivå gjennom hele sesongen.

Ole Gilboe Hermansen
20-09-2009, 21:03
Jeg kommer til å kjøpe uansett jeg.

doppelt gemoppelt
20-09-2009, 21:41
Fleixitid fra jobb, familie og kansje noen mil sørover. Kommer garantert ikke til å kjøpe sesongkort men er medlem i menigheden neste år au.

1905
21-09-2009, 16:09
Har kjøpt de siste årene, men tror ikke jeg gjør det neste år.
Grunnene er at prisen er for høy. Det er alltid noen kamper en ikke kan gå på.
Andre grunn er at det da er vanskelig å ta med ungene. De vil kanskje med på et par kamper, men det funker ikke slik det er lagt opp nå (hvis de ikke sitter alene)

Skulle jeg kjøpe til neste år må disse to tingene fikses på.

Godt forslag er:

Hvis en har årskort og ikke kan på kamp skulle en enkelt via IK-start sine hjemmesider kunne selge billetten for denne kampen. Altså som vanlig kjøp og salg av billetter. Start kunne fått 10% i adm gebyr og kunden kunne fått pengene fra salg til gode. De kunne brukes mot fremtidige billetter, årskort eller supporterutstyr.

På denne måten ville flere kjøpe årskort siden det er mindre risiko, Start ville kunne tjene mer og beløpene en har tilgode må brukes på Start. I tillegg ville gode billetter bli frigjort og kanskje av og til ser en at plasser ved siden av egne årskort (som normalt er opptatt siden det er årskort) er ledige så en kan ta med barn eller venner.

kompa
21-09-2009, 16:51
Kommer til å kjøpe årskort uansett jeg. Kriblinga annenhver søndag i sesongen er bare helt rå. Blir aldri for voksen for dette, selv om jeg har vært fast gjenganger i 35 år.

Føler jeg er en av de få som tror at senking av billettpris kun vil ha marginal effekt mtp antall tilskuere.

Finnes mange billige "pakker".
-Minigheden, 500 kr for en hel sesong
- 2 voksne + 2 barn har en årspris på 83kr pr kamp !!!!!
- for 180 kr får en kjempefine plasser.

Betale 100kr for å se på Harry Potter er ok, men ikke for å oppleve Bolanos og gjengen ????

Vi får se neste år når prisene senkes, men er helt sikker på at ikke dette er grunnen til at folk holder seg hjemme. Grunnen er den fatale MEDIEAVTALEN ( ikke billettprisene )

Affe
22-09-2009, 08:58
I følge Tørum i dagens papir FVN er jo grunnen at vi Sørlendinger ikke er våkne. Eller vi skjønner ikke hvilken fest det er å se IK START spille fotball (min tolkning av Tørum)

Vel for min del er det noen andre ting som er viktigere, til tross for at jeg tydeligvis går rundt og sover.

- Pris, selvsagt.
- Mulighet for å kunne "bytte" sesongkort slik at jeg kan sitte med ungene de få gangene de vil være med. (for dette med å selge billettene, ala www.Viagogo.co.uk fungerer jo selvsagt bare under forutsetning at stadion er full).
- Litt lenger betalingsfrist på sesonkort enn 2 dager.
- Viktigst for min del er at IK START faktisk spiller fotball som en ønsker å se dem spille. Jada, jeg er vel for kravstor og jada, de har gjort det plasseringsmessig bra i år utfra forutsetningene, men det er jo ikke poenget.
De få kampene jeg har sett deler av i år, har jo vært gudsjammerlig kjedelige kamper fra IK START sin side (inkludert gårsdagens kamp).
Jeg er en av dem som for første gang på 11 år ikke har hatt sesongkort denne sesongen, men jeg har heller ikke sett kamper på noen betalingskanaler, hverken nett eller TV, fordi det ikke synes verdt å betale for det heller, når det som vises ikke er noe å se. Jeg setter det da ikke opp mot prisen (for den kunne jeg saktens betalt - selv om jeg selvsagt vil betale mindre jeg og), men underholdningen, både på stadion og på skjerm er rett og slett for dårlig.
Det er rett og slett søvndyssende fotball Tørum serverer Sørlandet.

Så må det og være lov til å si at det er da faktisk mer spennende med underholdende fotball, enn fotball som sikrer oss en plass midt på tabellen.
Etter min mening er tabellplassering, bare av interesse om man kjemper om de 3 første plassene, eller om man kjemper om de 3 siste plassene hele sesongen igjennom, men allikevel vil jeg si at typen fotball er det viktigste.

Jeg føler meg allerede rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å kjøpe sesongkort neste år, med mindre det skjer drastiske ting i hvordan IK START spiller sin fotball, uavhengig av pris. Jeg kommer heller ikke til å betale til hverken vg, TV2 eller fvn for å se kampene hos dem heller.

Ellers har jeg merket meg denne sesongen hvor mye mer som skal til for at jeg gidder å slepe meg til stadion for å se kamp, når jeg ikke har sesongkortet liggende klart.

Altså hadde IK START fått meg til å kjøpe sesongkort, hadde jeg og kommet på kampene.

Lynet
22-09-2009, 12:31
I følge Tørum i dagens papir FVN er jo grunnen at vi Sørlendinger ikke er våkne. Eller vi skjønner ikke hvilken fest det er å se IK START spille fotball (min tolkning av Tørum)

Vel for min del er det noen andre ting som er viktigere, til tross for at jeg tydeligvis går rundt og sover.

- Pris, selvsagt.
- Mulighet for å kunne "bytte" sesongkort slik at jeg kan sitte med ungene de få gangene de vil være med. (for dette med å selge billettene, ala www.Viagogo.co.uk fungerer jo selvsagt bare under forutsetning at stadion er full).
- Litt lenger betalingsfrist på sesonkort enn 2 dager.
- Viktigst for min del er at IK START faktisk spiller fotball som en ønsker å se dem spille. Jada, jeg er vel for kravstor og jada, de har gjort det plasseringsmessig bra i år utfra forutsetningene, men det er jo ikke poenget.
De få kampene jeg har sett deler av i år, har jo vært gudsjammerlig kjedelige kamper fra IK START sin side (inkludert gårsdagens kamp).
Jeg er en av dem som for første gang på 11 år ikke har hatt sesongkort denne sesongen, men jeg har heller ikke sett kamper på noen betalingskanaler, hverken nett eller TV, fordi det ikke synes verdt å betale for det heller, når det som vises ikke er noe å se. Jeg setter det da ikke opp mot prisen (for den kunne jeg saktens betalt - selv om jeg selvsagt vil betale mindre jeg og), men underholdningen, både på stadion og på skjerm er rett og slett for dårlig.
Det er rett og slett søvndyssende fotball Tørum serverer Sørlandet.

Så må det og være lov til å si at det er da faktisk mer spennende med underholdende fotball, enn fotball som sikrer oss en plass midt på tabellen.
Etter min mening er tabellplassering, bare av interesse om man kjemper om de 3 første plassene, eller om man kjemper om de 3 siste plassene hele sesongen igjennom, men allikevel vil jeg si at typen fotball er det viktigste.

Jeg føler meg allerede rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å kjøpe sesongkort neste år, med mindre det skjer drastiske ting i hvordan IK START spiller sin fotball, uavhengig av pris. Jeg kommer heller ikke til å betale til hverken vg, TV2 eller fvn for å se kampene hos dem heller.

Ellers har jeg merket meg denne sesongen hvor mye mer som skal til for at jeg gidder å slepe meg til stadion for å se kamp, når jeg ikke har sesongkortet liggende klart.

Altså hadde IK START fått meg til å kjøpe sesongkort, hadde jeg og kommet på kampene.

Greit nok, fotballen i det siste har ikke vært av høy kvalitet. Men så du noen av kampene i vårsesongen? Fantastisk fotball i store perioder!

AndersH.
22-09-2009, 12:46
- LME tilbake i gultrøya.
- Salg av halvsesongkort også første halvdel.

Nygaard
22-09-2009, 14:56

Hva er det med deg og LME? Han hadde aldri klart å slå ut noen av de på dagens lag, snaut benken.

Det andre er jeg enig i :)

beng222
22-09-2009, 21:36

Helt enig. Jeg kjenner 10 stk som ikke kjøpte sesongkort på grunn av at LME ikke er i Start lenger. Meløs er utsolgt i hver eneste hjemmekamp etter at LME kom til Moss og klubben opplever enorm sportslig suksess etter at Engedal ble signert.

stallis
23-09-2009, 10:42
Helt enig. Jeg kjenner 10 stk som ikke kjøpte sesongkort på grunn av at LME ikke er i Start lenger. Meløs er utsolgt i hver eneste hjemmekamp etter at LME kom til Moss og klubben opplever enorm sportslig suksess etter at Engedal ble signert.

Av ogtil kan det være lurt å sjekke litt rundt. Moss har et snitt på 1833 i snitt i år.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/index.jsp?stats=true&type=seasonattendance

Når da Meløs har en kapasitet på 9000 så blir det litt drøyt å si at det utsolgt på hver kamp.

http://no.wikipedia.org/wiki/Mell%C3%B8s_stadion

Når LME ligger på en 96 plass på spillerbørsen med et snitt på 4,45 i 1 divisjon så bør jo det si sitt om hvorfor han ikke spiller/kommer til å spille i tippeligaen.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/index.jsp?stats=true&type=spillerbors

Nå er det nok snakk om LME og vi tar diskusjonen videre om hva som skal til for at folk kjøper sesong kort neste år.

Espen K G
23-09-2009, 11:46
Ironi er alltid vanskelig å formulere skriftlig...og enda vanskeligere å oppfatte ;)

Til diskusjonen: Jeg kjøper ikke sesongkort fordi jeg aldri vet hvor mange kamper jeg klarer å få med meg når jeg er bosatt på Østlandet.
Med annonserte lavere billettpriser til neste år kommer jeg ikke til å kjøpe sesongkort da heller. Lettere å "ta en kamp av gangen" enn å sitte på billett til hver kamp mens man er mange timer unna å få se den live dessverre.

frankieboy
23-09-2009, 15:02
Ironi er alltid vanskelig å formulere skriftlig...og enda vanskeligere å oppfatte ;)

Jeg oppfattet det med en gang, og synes det var et utrolig bra innlegg av beng222...
Kunne kanskje dratt den litt lenger, for aa virkelig understreke ironien i innlegget!

Alle punktene er like urealistiske, saa det er ikke vanskelig aa oppfatte irionien i innlegget.
- Tror ikke du finner en eneste en (kanskje bortsett fra familie) som ikke kjoper sesongkort pga at LME er borte.
- Moss har vel aldri vaert utsolgt siden Nils Arne Eggen herjet der i 1987???
-Og Moss ligger paa 10 plass, og opplever absolutt ikke en enorm sportslig suksess. Ligger kun 4 poeng over nedrykk...

Saa at Jan Erik ikke fanget opp ironien i dette, er for meg en gaate.... :)

stallis
23-09-2009, 18:30
Sorry men i kampens hete på jobb (mye USA Franki) så gikk nok fingrene fortere på tastaturet enn hodet klarte å fungere til at jeg tok ironien til Beng222 :) Men tok den nå :) Men er likevel møkk lei alt om LME.

erikya
25-09-2009, 12:16
Prisen har litt å si, men først og fremst er det muligheten til å kunne sitte sammen med kjente som er viktig.

Per Christian Dversnes
25-09-2009, 13:27
Kjøper sesongkort såfremt de fortsetter med fritt setevalg på visse felt.

Johnny
27-09-2009, 12:45
Det smarteste for min del hadde vært om det var mulig og betale for sesongkortet over 2 avdrag f.eks.

Jeg handler mye på impuls og det er det ikke bare meg som gjør. Vet jeg at jeg kan ta med et sesongkort hjem og utsette betalingen til neste lønning virker alt mye mere fristende.

Fasitsetteren
27-09-2009, 12:58
Pris
__________ er omtrent det eneste som betyr noe for meg.
nytteverdi

beng222
27-09-2009, 19:56
Sammenheng mellom pris og kvaliteten på spillet.

DayWalker
27-09-2009, 20:16
Da snakker vi ikke mange kronene i klubbkassa gitt...

doppelt gemoppelt
27-09-2009, 22:59
Sammenheng mellom pris og kvaliteten på spillet.

Betale etter sesongen da for da er det sån ca vi kan ta en vurdering på pris opp mot kvalitet!!!!Neppe .

Rune Nøkland
28-09-2009, 01:02
Mitt ENESTE karav er at det ALDRI blir lagt kunsgress på sør arena!!!!!

beng222
29-09-2009, 17:23
Betale etter sesongen da for da er det sån ca vi kan ta en vurdering på pris opp mot kvalitet!!!!Neppe .

Tror du virkelig det er det jeg mener?

Dersom man har tenkt seg på kampen mot Ålesund og betaler 320 kroner så bør man vel ha lov til å stille et minstekrav til kvalitet. Dersom Start spiller dårlig og taper(resultatet spiller også en rolle selvfølgelig), så er det straks mindre sannsynlig for den jevne tilskuer å gå på neste hjemmekamp.

Dette gjelder selvfølgelig også sesongkortsalget. Man fikk en positiv opplevelse i første halvdel av sesongen, mens siste halvdel har vært ganske så begredelig. Dersom de siste hjemmekampene også gir negative opplevelser og ikke det blir noen spennende spillerkjøp og prisen fortsatt er høy, vel da synker sannsynligheten for at jeg og sikkert mange andre fornyer sesongkortet.

Gerrard
02-10-2009, 21:16
Ganske mye

kompa
03-10-2009, 09:22
Dersom man har tenkt seg på kampen mot Ålesund og betaler 320 kroner så bør man vel ha lov til å stille et minstekrav til kvalitet.

Hadde vært artig å vite hvor mange idioter som betaler 320kr pr kamp når ikke dette er nødvendig. Noen som vet ??

Er så lei av alt dette gnålet om at det koster 320kr, ja det gjør det for de dyreste billettene, men de som betaler dette har råd til det. Er ikke de som klager men derimot resten av bøtteballetten.

beng222
03-10-2009, 12:36
Hadde vært artig å vite hvor mange idioter som betaler 320kr pr kamp når ikke dette er nødvendig. Noen som vet ??

Er så lei av alt dette gnålet om at det koster 320kr, ja det gjør det for de dyreste billettene, men de som betaler dette har råd til det. Er ikke de som klager men derimot resten av bøtteballetten.

Milde moses for et idotisk innlegg!

De som betaler 320 kroner har råd til det. Ja alle som er på kamp har vel sannsynligvis råd til å være på kamp. Meningen med tråden er hva som skal til for å fornye sesongkortet/ få flere på kamp. Du mener altså at det ikke er noe poeng i å redusere prisen på langsidene(eller differensiere prisene) og få flere på kamp fordi:

1. De som er så dumme å betale kr 320 kroner kan takke seg selv og de har råd til det.

2. Det finnes billigere allternativer, og er du så dum at du ikke synes noe om så fotballkamper fra kortsidene så får du heller holde deg hjemme om du ikke vil betale 320 kroner kampen. Skulle neste tro du hadde finger med i spillet når billettprisene for 2009 sesnongen ble bestemt.

Begge langsidene fra dølinje til dølinje koster 320, og ja jeg vet at i svingene er det billigere og man kan også være så frimodig at man setter seg på et dyrere sete enn det man har betalt for.

kompa
03-10-2009, 13:53
Kanskje litt dårlig formulert av meg, men har forklart meg x antall ganger tidligere vedr min mening om oppmøtet kontra billettprisene. Er av den oppfatning av at det vil ha marginal effekt å sette ned prisene.

Finnes bøtter og spann av billige alternativer. Dette gjelder enkeltkamper så vel som sesongkort. Stadion er så bra at man ser utmerket godt samme hvor en man sitter. Klager man på at det koster 4 x 320 kr for en familie på langsiden, ja så har man seg selv å takke.
( men det er ikke de sm klager, men resten av "forståsegpåerne"

Del ut gratisbilletter og fyll opp Sør Arena sies det. Tull, dette klarer vi ikke selv med fri entre. Pakketilbud pr kamp er priset så rimelig at sesongkort nesten må gis bort før det blir handlet.

Vet det er begrenset med billige billetter. Blir et problem dersom folk blir tvunget til å betale full pris, men det har til dags dato ikke skjedd. Vent å syt til problemet er der.

Vi får vente i spenning til de nye prisene kommer. Blir garantert ikke solgt flere årskort med resduserte priser.

Hva som bør gjøres har jeg svart på i tidligere tråder. Bl a i tråden "billettpriser". Problemet er at hver bidige tråd ender opp med klaging på prisene, noe jeg er uenig i

REBell
03-10-2009, 14:24
Hva som bør gjøres har jeg svart på i tidligere tråder. Bl a i tråden "billettpriser". Problemet er at hver bidige tråd ender opp med klaging på prisene, noe jeg er uenig i

Menigen med tråden som overskriften sier er hva som skal til for at DU skal kjøpe sesongkort. Ikke noe 320 kroners diskusjon om alle andre.

Hva skal til for at DU skal kjøpe sesong kort?

kompa
03-10-2009, 17:55
Menigen med tråden som overskriften sier er hva som skal til for at DU skal kjøpe sesongkort. Ikke noe 320 kroners diskusjon om alle andre.

Hva skal til for at DU skal kjøpe sesong kort?

Ingenting. Jeg kjøper uansett. Noe som jeg forventer alle start-supportere gjør. Dersom andre heller velger å løse billett for hver kamp, er det neppe noen som er mere fornøyd med det enn nettopp Start. Genererer mere penger det.

Ser derimot at det kan være en fordel at sesongbillettene ikke gjelder et fast sete, men derimot et felt.

Vet det ble litt avsporing vedr billettpriser. Føler bare at den sytingen går for langt. Er ikke dyrt om en bare tenker seg litt om før en kjøper.

Er bare lei av at stort sett alle tråder ender opp med billettpriser, selv om kanskje jeg var en av mange syndere denne gange.

kaptein
04-10-2009, 12:05
jeg kjøper også uansett slik jeg har gjort det i snart 20 år. Jeg betaler også rundt 3500-4000 for gode langside biletter. La gjerne kortsidene være mye rimeligere slik at familier og andre slengere kan ta seg råd. Men jeg forventer bedre vakthold slik at ikke de som kjøper rimelige plasser på kortsidene kan komme til oss på langsiden og sitte på eventuelt ledige plasser. Jeg gidder ikke dele plass med andre som har kjøpt til halve prisen. Skulle Start fortsette slik som de har gjort denne sesongen med sløve eller ingen vakter som kontr hvor folk skal sitte da kan heller ikke Start forvente noe salg på dyre langsideplasser når det bare er å "snike" fra kortsiden til halve prisen.

Snatch
04-10-2009, 12:35
Jeg tror nesten Start ville fått problemer med å fylle stadion selv om de ikke hadde tatt inngangspenger en gang. Tror ikke det er billettprisene som er så steingale, men at det medieavtalen som har ødelagt alt.

Jeg mener at man burde lagt kampene til gode, gamle lørdag kl. 16 igjen! Tror det er mange som ikke kommer seg opp av sofaen for å gå på kamp når det er søndag kveld og det nærmer seg ny arbeidsuke. Med kamper på lørdagene, kan man gå ut på byen etterpå med god samvittighet og feire seieren med en haug med andre folk med startdrakt og skjerf og bruke søndagen til det den er ment for - sove ut seiersrusen...

Småbarnsfamilier vil også kunne nyte godt av dette da de kan gå hjem å spise pizza og se på "Skal vi danse" etterpå. Må være greiere å ta med seg barn på kamp kl. 16 enn kl. 18.

kaptein
04-10-2009, 13:00
Jeg tror nesten Start ville fått problemer med å fylle stadion selv om de ikke hadde tatt inngangspenger en gang. Tror ikke det er billettprisene som er så steingale, men at det medieavtalen som har ødelagt alt.

Jeg mener at man burde lagt kampene til gode, gamle lørdag kl. 16 igjen! Tror det er mange som ikke kommer seg opp av sofaen for å gå på kamp når det er søndag kveld og det nærmer seg ny arbeidsuke. Med kamper på lørdagene, kan man gå ut på byen etterpå med god samvittighet og feire seieren med en haug med andre folk med startdrakt og skjerf og bruke søndagen til det den er ment for - sove ut seiersrusen...

Småbarnsfamilier vil også kunne nyte godt av dette da de kan gå hjem å spise pizza og se på "Skal vi danse" etterpå. Må være greiere å ta med seg barn på kamp kl. 16 enn kl. 18.

Du er helt klart inne på noe der. Det beste eksemplet er Viking hjemme nå i høst. Pga mediavtalen så sitter det noen historieløse mennesker i TV2 og bestemmer at ett slikt lokaoppgjør skal gå på mandag kveld. Vi mistet nok opp mot 1000 fra stavanger og kanskje 2000 fra sør på den kampen. Kampen burde vært spilt på lørd kveld.

jensm
04-10-2009, 13:27
Medieavtalen er nok kommet for å bli. Selv synes jeg det er greit i og med at jeg bor på østlandet. Får glimrende dekning av alle Starts kamper.

Prisen å betale er jo helt klart publikum på stadion.

Etter min mening er det ihvertfall to ting jeg kommer på som ville hjulpet betraktelig:

1. Parkeringsmuligheter og trafikk. Det er alltid stress å parkere rundt stadion. At ikke Start har tenkt på dette som utfordring er jo rett og slett merkelig. Det er naivt å tro at tilfartsårer og parkering ikke påvirker publikumsoppmøte. For det gjør det definitivt. Tenk så mange som i siste liten tenker "Nei, det blir jo mye kø og vanskelig å finne parkering, jeg ser like godt kampen på TV"
Her må Start og kommunen løfte sammen.

2. Satsning på lokale profiler. Det bør dyrkes frem og jobbes enda hardere med lokale profiler, og fronte de positivt og sterkt i media. Se bare hvor mye Fredrik og Doffen betydde for Start, både sportslig og økonomisk. Hele landet fikk på kort tid to nye kjæledegger, egenprodusert Sørlandsk vare!
Her skulle ideelt sett samtlige Sørlandsklubber stått brennsterkt sammen for å utvikle de aller beste i hver klubb til Start. Desverre er det altfor mange som prioriterer egen 3.div satsing, og ikke vil være med på dette. Her må det også løftes i flokk, og Start må på sin side være mer ydmyke og behjelpelige i forhold til å låne ut egne spillere til lokalklubbene, og sørge for å betale godt for talentene som går til Start.

Dyrt og atter dyrt, men jeg tror disse investeringene er langt mer lønnsomme enn å hente inn en og annen profil som skal redde klubben. En spiller kan ikke gjøre det, og det må også Start forstå.

Så dersom trafikk og parkeringsproblemer blir utbedret og det satses mer offensivt om de lokale profilene, så tenker jeg medieavtalen ikke vil ha noen påvirkning på tilskuertallet, annet enn tallet på reisende supportere til bortekamper. Men der har jo Start vært ganske bra i år!

Besserwisser
04-10-2009, 14:45
1. Parkeringsmuligheter og trafikk. Det er alltid stress å parkere rundt stadion. At ikke Start har tenkt på dette som utfordring er jo rett og slett merkelig. Det er naivt å tro at tilfartsårer og parkering ikke påvirker publikumsoppmøte. For det gjør det definitivt. Tenk så mange som i siste liten tenker "Nei, det blir jo mye kø og vanskelig å finne parkering, jeg ser like godt kampen på TV"
Her må Start og kommunen løfte sammen.

Det er vel regulert for parkerinshus ved stadion, men er vel ikke vurdert dit at det er lønnsomt å bygge ut så vidt jeg vet. Blir kankskje bygget dersom høyhuset på tomta også bygges tipper jeg, dersom det noen gang skjer da...

Neon
04-10-2009, 16:43
Det er jo parkeringshus! Kun litt over halve 1.etg, som fylles opp ved hver kamp. MASSE ledig parkering. Ikke så dyrt å stå der heller. 10,- pr time.

Ole-Bernt
04-10-2009, 19:01
Parkeringshus eller ikke er vel et argument for/mot å gå på kamp. Har vel neppe noe med sesongkort å gjøre. Eller?

Reservesamen
04-10-2009, 22:44
Det er jo parkeringshus! Kun litt over halve 1.etg, som fylles opp ved hver kamp. MASSE ledig parkering. Ikke så dyrt å stå der heller. 10,- pr time.

Ikke noe problem å bruke parkeringshuset, men da må du beregne gode 45 minutter ut av lund....