Se full versjon : Mathisen vs Borgersen
Ser at Tørum vurderer Mathisen fremfor Borgersen. Jeg mener det er et helt feil valg. Etter min mening er Mathisen for lik Goodson i spillestil. Dessuten føler jeg han spiller med alt for mye risiko, er nonchelang og glipper for mange markeringer. Jeg føler det skaper en utrygghet bak der når han spiller (i hvert fall på bortebane).
Borgersen har sine svakheter, men sammenlignet med Mathisen mener jeg han per i dag fremdeles er flere hakk bedre.
For å se om statistikken holdt tritt med det jeg følte fant jeg ut følgende:
Borgersen har spilt 20 kamper 90 minutt. På disse 20 kampene har det vært 31baklengs. Det gir et snitt per kamp på 1.55 baklengs.
Mathisen har spilt 8 kamper 90 minutt. Det har vært 16 baklengs i disse kampene som gir et innslepp på 2 mål per kamp.
Videre så jeg på statistikk der Mathisen har vært makker til Goodson og Borgersen har vært makker til Goodson.
Her var snittet Mathisen og Goodson 2,5 baklengs per kamp, Borgersen og Goodson 1,07 baklengs per kamp.
(ser en snittet for baklengs i alle kamper Goodson har spilt er dette 22 baklengs på 17 kamper eller lave 1.29 per kamp)
Jada en kan kanskje si ditt og datt om hver kamp og andre på laget, men tallene er klare. Alle statistikker viser at det slippes inn flere mål med Mathisen som midtstopper enn Borgersen og ikke minst det underbygger den samme følelsen jeg sitter med når Mathisen spiller kontra Borgersen.
Videre viser den hvor viktig Goodson er for antall innsluppede mål.
I tillegg har Borgersen scoret 2 mål, Mathisen ingen.
flaxxlodd
25-09-2009, 12:47
Ble selv meget overrasket og skuffet over dette. I de siste kampene har endelig forsvarsspillet begynt å fungere. Mye takket Borgersen som har vært bra.
Det er slike uforståelige laguttak som gjør meg usikker på Tørum.
Ser også at han vurderer Ola istedet for Bruer Hansen. Er nok mer enig i den avgjørelsen da Bruer har vært ganske medioker i det siste.
Angående Ola var det ikke fordi Bruer var syk?
Uansett syntes jeg OLA virket mye friskere enn Bruer når han kom inn i forrige kamp mot Viking.
Alladin Sane
25-09-2009, 18:20
Ble selv meget overrasket og skuffet over dette. I de siste kampene har endelig forsvarsspillet begynt å fungere. Mye takket Borgersen som har vært bra.
Det er slike uforståelige laguttak som gjør meg usikker på Tørum.
Enig. Jeg tror de fleste er enige om at Start er klart best med Borgersen og Goodson på stopperplass. Det viser nok både poengfangst og antall mål mot.
På samme måte er Start helt avhengige av Bernt Hulsker for å skape sjanser på bortebane. Hulsker fortjener absolutt å benkes etter vedvarende laber innsats, men Stokkelien som enslig spiss har til nå vist seg helt sjanseløst når Start blir spilt lave på bortebane. Dette er også et uttak som viser at Tørum dessverre fremstår litt tett på det taktiske. Det er rart, for han virker ikke så dum på intervjuer.
frankieboy
26-09-2009, 05:41
Naa spilte vel Jesper mot Fredrikstad hjemme(1-0 seier) og da var han bra.. og Fredrikstad er vel kanskje litt av samme ulla som Sandefjord som satser sterkt paa dødballer.. Vet ikke jeg, men det er nok en plan bak dette. Uansett saa er det uansett viktigst at Goodson spiller...
Har kanskje noe med å gi tallentet mathisen litt spilletid på slutten av sesongen. Vi har overlevd og kan tenke på fremtiden dvs Jesper eventuelt andre. Rart at dere ikke ser at Tørum tenker slikt framfor kynisk ta ut det beste laget. Ser at Borgersen går bra i spann med Goodson men i den situasjonen Start er i nå (ikke rykker vi ned, ikke blir det medalje) så starter forberedelsene til neste sesong alt nå. Dette er en heldig situasjon ikke mange lag er i.
Har kanskje noe med å gi tallentet mathisen litt spilletid på slutten av sesongen. Vi har overlevd og kan tenke på fremtiden dvs Jesper eventuelt andre. Rart at dere ikke ser at Tørum tenker slikt framfor kynisk ta ut det beste laget. Ser at Borgersen går bra i spann med Goodson men i den situasjonen Start er i nå (ikke rykker vi ned, ikke blir det medalje) så starter forberedelsene til neste sesong alt nå. Dette er en heldig situasjon ikke mange lag er i.
I den grad en kan si at vi er heldige som ikke har noe "poengmessig" å spille for...
Neida, er helt enig med deg jeg. Dersom ikke fremtiden skal forsøke seg nå, når tid skal de da få sjansen ??
I tillegg er jeg av den oppfatning at med Jesper får vi et større offensivt våpen.
Sandefjord kommer til å stå høyt og vil derfor legge igjen st stort bakrom. Der vil Jespers presise pasningsfot kunne fore Bolanos.
Bård har hatt en bra sesong, men er mere enn target-man. Bør ikke være det en trenger i Sandefjord.
Nei Tørum og kaptein har rett slik "ståa" er nå. Sats på fremtiden.
doppelt gemoppelt
26-09-2009, 12:57
Begge har levert kamper som hadde passet inn i 5 div avd 2. Men Jesper har vist prov på formkurve som er positiv og har fått spille seg varmmere.
Bård er en mere stabil spiller, noe bedre plasseringsterk og duellsterk.
Tryggere på Bård i 11ènså hadde nok startet med han. Kommer litt ann på hva motstanderen har av hurtighet offensivt også.Tørum vet nok best, så kan vi synse og vende tømmerstokker så mye vi vil :)
Magne Hadland
26-09-2009, 19:52
Kan det være mulig at man tenker litt kynisk på økonomi også?
Spilleminutter til Jesper, Mads og Rolf Daniel på vegne av Bård, Bernt og Branco vil jo føre Start oppover på "bruk-av-egne-ungdommer-tabellen" som gir penger etter sesongen
Bare en sær digresjon :)
AndersH.
26-09-2009, 20:24
Mathisen er - etter mitt syn - bedre enn Borgersen.
Ikke det at Bård er dårlig, men Jesper er en klasse bedre.
Startgass
26-09-2009, 23:53
Jeg sier klart Borgersen.
For min del så syns jeg at ikke Mathisen holder TL-nivå,uansett om han har talent så er han alt for dårlig.
Hva om Start taper mot Sandefjord pga at Mathisen er i forsvaret da kommer vi til å slite mot RBK og det vil sikkert komme mindre folk på Sør Arena mot Aalesund.
Start vinner i Sandefjord,og tar en sjokk seier mot RBK.
For å vinne mot RBK er typisk Start,men da må vi ikke ha Jr.Matta i forsvaret mot Sandefjord.
Alladin Sane
27-09-2009, 02:46
En mulig tanke. Men hvorfor vraket han da Mathisen til fordel for Borgersen etter Lyn-kampen? Start er vel ikke tryggere nå enn for tre kamper siden?
Og Hulskers betydning er først og fremst avgjørende på bortebane. Hvorfor vrakes han da hovedsaklig til bortekampene?
Jeg skulle gjerne satt laguttaket på kontoen over langsiktighet, men synes alt tyder på at dette dessverre utelukkende viser Tørums taktiske svakheter.
Om Stokkelien og Mathisen velges mot Sandefjord, tror jeg sjansene for Startseier reduseres dramatisk, og er ikke overbevist om at 34 poeng er nok til fornyet kontrakt.
Enig,, enig! Borgersen er jo ingen mann for fremtiden, ikke spillemessig iallefall.. Matching av de yngste er en god idé. Go natt!"
Start vinner i Sandefjord,og tar en sjokk seier mot RBK.
For å vinne mot RBK er typisk Start,men da må vi ikke ha Jr.Matta i forsvaret mot Sandefjord.
Er det typisk start å slå RBK på lerkendal? Må vel tilbake til 00 sesongen forrige gang det skjedde?
Mot Sandefjord, tror jeg det er riktig å velge Mathisen. Sandefjord har raske angripere, som kan jogge forbi Bård. Mathisen har noe mer tempo i kroppen, og jeg tror han vil klare seg greit mot Sandefjord...
Mathisen, er også fremtidens spiller. Vi har lite å spille om nå, å da er det riktig å gi fremtiden sjangsen. Helt riktig med Matta og Stokkelien, fremfor "gamlingene" Borgersen og Hulsker. Det er nå min mening, i alle fall...
Boostersau
27-09-2009, 18:24
Synes det er riktig å bruke Mathisen slik som tabellen er nå. Blir nok han som spiller der til neste år, og da synes jeg det er riktig å gi han litt erfaring nå. Må huske at han ikke har vært midtstopper lenge.
doppelt gemoppelt
27-09-2009, 23:03
Matta jr spillte seg på ingen måte bort idag.
AndersH.
28-09-2009, 00:57
Mathisen er som vanlig solid. Vår bestemann!
Full kontroll på det lille Sandefjord har å komme med.
Mathisen var OK mot Sandefjord, men ikke enig i Fevennens dom med 7-er. Han var dog igjen innblandet i 2 straffesituasjoner og er nærmest i hver kamp involvert i slikt.
Kjøper ikke helt teorien om at setter inn nye "fremtidsspillere" ettersom det ikke harmonerer med at Start har gått ut og sagt at tabellplassering er så viktig grunnet penger fra fotballkassa.
Men Mathisen eller ei, hva er det med Starts kaoskamerater der bak. Hvorfor er det i hver bortekamp kortere og lengre perioder der det er fullstendig kaos der bak. Virker som om hvis det settes litt trykk imot så rakner det fullstendig og ingen vet hva en kan gjøre for å stå imot. Dette har vært et merkelig fenomen med Start i flere år nå (og med forkjellige trenere og spillere). Skal bli spennende å se mot RBK for de kommer til å ha lengre perioder med slikt trykk enn Sandefjord.
Giovanni
28-09-2009, 10:39
Mathisen er i mine øyne ingen mann for framtiden... syns ikke han innehar de kvaliteter som trengs for å bli en habil stopper i norsk tippeliga. Han er altfor uryddig i stilen til at man kan føle seg trygg på han.
At han da i tillegg hever en lønn på 850K i året er intet annet en skandale... ikke rart at økonomien i fotball Norge går til h......
Stig Hornnes
28-09-2009, 11:06
Mathisen er i mine øyne ingen mann for framtiden... syns ikke han innehar de kvaliteter som trengs for å bli en habil stopper i norsk tippeliga. Han er altfor uryddig i stilen til at man kan føle seg trygg på han.
At han da i tillegg hever en lønn på 850K i året er intet annet en skandale... ikke rart at økonomien i fotball Norge går til h......
Om lønna stemmer er det en skandale. Jeg er imidlertid uenig i din vurdering av prestasjonene hans. Han har slitt mye med både å være arrogant og uryddig, men har vokst enormt iløpet av sesongen. Han fremstår med langt mer trygghet og autoritet enn tidligere. Jeg ser konturene av en solid midtstopper som tross alt bare har denne sesongen bak seg i den posisjonen.
Mathisen definitivt. Fremstår som tryggheten selv. Kynisk og teknisk. Vinner dueller. Leser spillet. Har litt igjen på kreativitet når det gjelder å sette i gang gutta fremover, men det har bedret seg.
Borgersen synes jeg har blitt litt mer baktung denne sesongen. Litt tregere i både løp og reaksjon. Største pluss for han er evne til å lese spill og til å sette i gang angrep. Fortsatt litt mer presis i pasningene enn Mathisen, men det er blitt jevnere.
Duellsterke er de begge.
Tror vi er i et krysningspunkt nå hvor spillerne på hver sin måte fremstår som helt jevne. Men da er det jo uten tvil den yngste som bør være mannen å satse på.
Defintivt Jesper. Men Borgersen er bra å ha i bakhånd både som reserve og matchvinneregenskaper som innbytter.
Startgass
30-09-2009, 12:52
Bare vi ser at Fevang&Co vinner ballen høyt oppe på banen,så trenger vi bare Goodson i forsvarert:)
doppelt gemoppelt
04-10-2009, 23:21
Slik Jesper spillte idag og har vist prov på liknende form i det siste så bør diskusjonen være uavkortet ferdig.
JESPER.
Jesper er konge. Gi han litt rutine og vi har en topp midtstopper.
fishkillen
05-10-2009, 15:56
Hva får vi med Borgersen der bak? Jo, vi får trygghet, duellstyrke og overblikk, og det var det.
Hva får vi med Jesper? -Vi får duellstyrke, luftstyrke, presise pasninger fremover, hurtighet(I forhold til Borgersen), Overblikk og teknikk.
et sier seg selv spør du meg. Syns ikke han gjorde seg bort i går.
Da bør man heller diskutere Freeman sin prestasjon, i går. Den var rufsende. Ikke turte han å utfordre Dorsin, han hang til stadighet etter olsen, plasserte seg helt feil. Men det skal sies at han gjorde noen gode inngripener også.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.