PDA

Se full versjon : Rosenborg - Start (kamptråd)

frankieboy
26-09-2009, 05:24
Tid: Søndag 4.Oktober kl. 2000
Sted: Lerkendal
Tur: Ikke organisert, men "Heia Bortelaget av Lerkendal" er alltid klar for støtte..
----------------------------------------------------------------------------------

Jeg kommer med en ny vri denne gangen. Jeg legger kun ut hvem som står i fare for å måtte sone karantene i denne kampen nå, så kan jeg legge ut litt statistikker og annet småsnacks etter kampene denne helgen.

Start spiller søndag borte mot Sandefjord og har følgende spillere i faresonen:
- Christian Bolanos (4 gule)
- Clarence Goodson (2 gule)
- Bernt Hulsker (2 gule)
- Solomon Owello (2 gule)

Hos seriemesteren i 2009 må følgende spillere unngå kort i toppkampen borte mot Molde, hvis de skal få spille mot Start:
- Mikael Dorsin (4 gule)
- Rade Prica (4 gule)
- Vadim Demidov (2 gule)

Da er det bare å håpe på en hard kamp i Molde med mange kort til sentrale spillere.
Videre diskusjon om denne kampen kan vi ta etter at denne serierunden er unnagjort..

Startgass
26-09-2009, 11:38
Deilig å sett Prica ute mot Start.
Men Demidov og Dorsin og hadde vært perfekt.

beng222
27-09-2009, 20:04
Får håpe RBK tar gutte i kveld mot Molde, så øker muligens våre muligheter mot RBK neste helg.

DayWalker
27-09-2009, 20:13
Hehe... Kanskje jeg depper vell mye her nå men jeg levner faktisk laget vårt null sjanse på Lerkendal uansett utfall av kampen i Molde. Jeg tenker da på diverse helt på trynet borteresultater i år samt Start ræva form.

RBK på sin side er dønn stabile og har ikke tapt. Det skjer neppe mot Start :(

Beste sjansen vår er at RBK tar gullet i kveld og ikke gidder møte opp mot Start :)

doppelt gemoppelt
27-09-2009, 23:36
Håper RBK får ett tap og det må komme mot oss.
Fevang bør hviles, Kleiven inn.
Jesper bør fortsette.

Roy_Keane
27-09-2009, 23:55
rbk kommer til å kjøre over start... nå er målet å gå igjennom sesongen uten tap, start er ingen hindring....

Startgass
28-09-2009, 00:31
Start vinner,det er så typisk Start.

Start er Start,taper mot de som de burde vinne mot men vinner mot de som de burde tape mot.

elnino
28-09-2009, 00:51

Start er Start,taper mot de som de burde vinne mot men vinner mot de som de burde tape mot.

også typisk at Martin Jensen scorer sitt første mål mot Start, han har null mål i den dansek superliga på vel 150 kamper og har heller ikke scoret for Sandefjord før han selfølgelig gjør det mot Start.

Start vinner ikke på Lerkendal, det gjør de omtrent aldri, sist var vel 95 eller 96 og det er noen år siden. Det kommer til å bli slakt selv om Rosenborg mangler Prica.

beng222
28-09-2009, 18:50

Når begynte Start og vinne mot anntatt sterkere motstand? Borte mot Molde og Stabæk?

ghanaboy
29-09-2009, 10:21
også typisk at Martin Jensen scorer sitt første mål mot Start, han har null mål i den dansek superliga på vel 150 kamper og har heller ikke scoret for Sandefjord før han selfølgelig gjør det mot Start.

Start vinner ikke på Lerkendal, det gjør de omtrent aldri, sist var vel 95 eller 96 og det er noen år siden. Det kommer til å bli slakt selv om Rosenborg mangler Prica.

vi slo dem i 2000!

Startgass
29-09-2009, 11:13
Er det ikke lov å tro at de Start vinner mot Rosenborg?
Jeg tror de vinner for de har en dårlig periode og det er plutslig da Start overrasker.
Og selvfølgelig er Rosenborg en perfekt motstander og vise at Start ikke er så dårlig som de fleste skal ha det til.

Alt kan skje i fotball,pesimister;)

zgull
29-09-2009, 13:09
Jeg håper på uavgjort på Lerkendal. Hvert mål, og ikke minst poeng, kan telle. Jeg ville ha tatt ut dette laget:

Høie

Morten
Goodson
Jesper
Vikstøl

Bola
Christer (om)
PBH (dm)
Espen

Hulken
Stokkelien

ghanaboy
29-09-2009, 13:15
Jeg tror de vinner for de har en dårlig periode og det er plutslig da Start overrasker.
Og selvfølgelig er Rosenborg en perfekt motstander og vise at Start ikke er så dårlig som de fleste skal ha det til.

bra sagt!, ballen er rund og alt kan skje.

beng222
29-09-2009, 17:09

Du må tro akkurat det du vil, og det er bra med optimisme. Jeg håper du får rett. Kampen er ikke spillt og i teorien kan alt skje.

Men derifra til å tro/mene det er sannsynlig at Start slår RBK på lerkendal er i bestefall naivt. Hvis du virkelig mener at Start vinner så vil jeg råde deg til å sette penger på startseier for det får du godt betalt for.

Ole Gilboe Hermansen
29-09-2009, 19:02
Du må tro akkurat det du vil, og det er bra med optimisme. Jeg håper du får rett. Kampen er ikke spillt og i teorien kan alt skje.

Men derifra til å tro/mene det er sannsynlig at Start slår RBK på lerkendal er i bestefall naivt. Hvis du virkelig mener at Start vinner så vil jeg råde deg til å sette penger på startseier for det får du godt betalt for.

Kall meg gjerne naiv,men jeg har faktisk troen på laget vårt mot RBK. Ingenting hadde smakt bedre enn en seier som første lag i år der oppe.

steffn
29-09-2009, 19:25
Vi hadde RBK i kne i sommer! La oss hevne tapet.

Vi får satse på trøndere i gullrus og påfølgende ræva spill fra deres side, så Start kan vinne i bartebyen for en gangs skyld.

Kampen betyr jo i utgangspunktet null for verken Start eller RBK.

Blir det slik at Start-spillerne klapper RBK-spillerne velkommen på matta og gratulerer med gullet? Det er vel normal gest så vidt jeg vet.

jensm
29-09-2009, 19:31
Å være eneste lag som har slått de i år bør være motivasjon nok.

Og man skulle tro RBK nå er mettet på suksess og slår seg til ro med gullet.

Men etter å ha vært borte fra gulltronen i hele to sesonger, tror jeg desverre RBK er svært opptatt av å gå gjennom hele sesongen uten tap, som en maktdemonstrasjon og revansje.

Det blir en uhyre tøff kamp, og jeg er redd håpet om poeng er alt vi kan regne med i dette oppgjøret.

Og nei, jeg er ingen pessimist, men en realist. RBK har vært helt ekstreme i år, og jeg kan ikke skjønne hvordan de skulle klare å tape mot et annet norsk lag i år. Forskjellen er nesten større enn i eggentiden.

Men det er både ekkelt og grusomt å se på. Et par seriegull i den tiden hvor spill i europa virkelig gav gode penger var nok for rbk å kunne etablere seg som desidert størst i norge.

Så ingenting hadde smakt bedre enn å se RBKs uten-tap-statistikk bli revet i filler av Start, men som sagt så er vel sjansene bittesmå.
Håpet holdes litt levende av at vi var de første som tok Odd på eget gress denne sesongen!

Tips 1: Start vinner knepent og mot spillets gang
Tips 2: Vi får rundjuling...

Store Tå
29-09-2009, 20:29
Håper Tørum satser litt friskt mot RBK. Tror løpskraft og pågangsmot er det vi trenger. Håper på følgende:

Høie

Freeman
Goodson
Matta jr.
Vikstøl

Hæstad
Kleiven
Ola
Børufsen

Bolaños

Stokkelien

Synes Ola bør få en kamp fra Start, og i denne kampen har vi råd til å gamble. Hvis vi kjører safe, taper vi.
Kleiven fortjener en ny sjanse basert på potensial, og det at Solo og Fevang har levert dårlig i det siste.
Vil gjerne se Bolaños som hengende spiss. Det kan gi god og nødvendig støtte til Stokkelien. Hulsker kunne også gjort en god kamp, men ser ikke ut til å ha kondis til noe særlig mer enn 20 minutter...

ghanaboy
29-09-2009, 20:51
Håper Tørum satser litt friskt mot RBK. Tror løpskraft og pågangsmot er det vi trenger. Håper på følgende:

Høie

Freeman
Goodson
Matta jr.
Vikstøl

Hæstad
Kleiven
Ola
Børufsen

Bolaños

Stokkelien

Synes Ola bør få en kamp fra Start, og i denne kampen har vi råd til å gamble. Hvis vi kjører safe, taper vi.
Kleiven fortjener en ny sjanse basert på potensial, og det at Solo og Fevang har levert dårlig i det siste.
Vil gjerne se Bolaños som hengende spiss. Det kan gi god og nødvendig støtte til Stokkelien. Hulsker kunne også gjort en god kamp, men ser ikke ut til å ha kondis til noe særlig mer enn 20 minutter...

det var faktisk ganske bra forslag til 11er, men synd tørum ikke tenker slik du tenker i denne kampen:(

steffn
29-09-2009, 21:41
Tørum har jo masse å revansjere i barteland.

Håper har bretter opp ermene og manner opp spillerne til å gå i krigen!

Fish
30-09-2009, 16:10
Scenario: Start gjør sin beste kamp for sesongen og leder 1-0 til det 82. min. når en bart putter en heldig goal. De siste minuttene av kampen orker jeg ikke å spå videre. 1-1 mot RBK vil i hvert fall være en seier for oss nå.

jensm
30-09-2009, 17:02
Blir Start tidenes mest ustabile dersom vi banker RBK på Lerkendal etter å ha blitt knust av Lyn på Ullevaal?

doppelt gemoppelt
30-09-2009, 21:54
Blir Start tidenes mest ustabile dersom vi banker RBK på Lerkendal etter å ha blitt knust av Lyn på Ullevaal?

Tørum svarte på et spørsmål om hvem som utmerket seg på treningene. Han svarte med at det varierer fra trening til trening.
Akkurat slik som i kampene med andre ord.
Hadde vært ok med stabile spillere, starts definitivt mest ustabile må være Freeman. Tar nattesøvnen av meg ihvertfall.

Startgass
30-09-2009, 23:26
Noe som vi alle er sikre på er at det er Høie som har vært mest stabil?
Han har stått jævla bra i mål denne sesong,ingen tabber.Den mot Sandefjord var ikke tabbe,og kan han noe for at Start taper 4-0 og oppover?
Goodson er vell den spilleren jeg syns er mest stabil av utespillerene.

jensm
01-10-2009, 15:43
Tørum svarte på et spørsmål om hvem som utmerket seg på treningene. Han svarte med at det varierer fra trening til trening.

Og akkurat dette er skremmende.

For all del, sesongen har vært over all forventning, vi har klart oss langt bedre enn fryktet på forhånd. (Er visst obligatorisk å skrive dette når man er kritisk)

Men det er jo et eller annet som skurrer når spillere som feks Fevang er så inni hampen ustabil. Tenk formen han hadde før ferien! Han var jo helt enorm!

Men det gjelder de aller fleste. Høie har vært ganske stabil, men hatt sine merkelige vurderinger han også.

Når et helt lag klarer å svinge såpass i prestasjonene, så skyldes det vel kanskje to ting:
- Et eller annet feil med treningsopplegget eller
- Vi er rett og slett ikke bedre, og formoppturene skyldes at det har vært spilt langt over evne

Men disse tingene MÅ det finnes ut av før neste år. Hvis ikke frykter jeg en svært tung sesong.

Andreasmj
01-10-2009, 20:45
Da var Bruer Hanssen uaktuell mot RBK:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article151871.ece
(http://fotball.fvn.no/eliteserien/article151871.ece)

rooland
01-10-2009, 22:15
Og akkurat dette er skremmende.

For all del, sesongen har vært over all forventning, vi har klart oss langt bedre enn fryktet på forhånd. (Er visst obligatorisk å skrive dette når man er kritisk)

Men det er jo et eller annet som skurrer når spillere som feks Fevang er så inni hampen ustabil. Tenk formen han hadde før ferien! Han var jo helt enorm!

Men det gjelder de aller fleste. Høie har vært ganske stabil, men hatt sine merkelige vurderinger han også.

Når et helt lag klarer å svinge såpass i prestasjonene, så skyldes det vel kanskje to ting:
- Et eller annet feil med treningsopplegget eller
- Vi er rett og slett ikke bedre, og formoppturene skyldes at det har vært spilt langt over evne

Men disse tingene MÅ det finnes ut av før neste år. Hvis ikke frykter jeg en svært tung sesong.

Legge til 1 ting til:
Selvtilitt...UTROLIG viktig i fotball...begynner man og tvile på seg selv, sitter ikke spillet som det en gang gjorde...
Fevang var spilleren som med supre vendinger og dragninger kom seg gjennoom midtbaneleddet og kunne utfordre stopperene...
Når ikke fevang har dagen, og ikke har selvtilitten lykkes start offensive spill svært lite...
Savner brede vinger...vinger som ligger klare til og motta ballen med brudd og fosse oppover mot krittlinja for inlegg...

zgull
02-10-2009, 16:13
Jeg håper på dette laget mot RBK:

Høie

Morten
Goodson
Jesper
Vikstøl

Bola
Ola
Owello
Børufsen

Christer

Mads

Så kan Christer bytte med Hulken om det ikke fungerer...

fløyøy
02-10-2009, 18:28
Jeg håper på dette laget mot RBK:

Høie

Morten
Goodson
Jesper
Vikstøl

Bola
Ola
Owello
Børufsen

Christer

Mads

Så kan Christer bytte med Hulken om det ikke fungerer...

Beklager. Bare glem det. Selv om mange er enige med deg, så er det noe galt mellom Christer og Tørum. Det var like før det smalt mellom dem idag på trenigs feltet. Pratet med en som var der oppe. Fedrelandsvennen sine folk så det også. Håper ikke det blir en sak av det.

Jegers
02-10-2009, 19:20
Beklager. Bare glem det. Selv om mange er enige med deg, så er det noe galt mellom Christer og Tørum. Det var like før det smalt mellom dem idag på trenigs feltet. Pratet med en som var der oppe. Fedrelandsvennen sine folk så det også. Håper ikke det blir en sak av det.

Har Christer noe på Tørum, eller?

Startjenta
02-10-2009, 19:46
Jappsann.

På søndag skal jeg på Lerkendal.
Juuhuu! : D

Siden jeg ikke er medlem i Menigheden, kan jeg ikke være der de er.
Men kommer det til å stå andre Start-supportere ellers også?
Hvor kommer de til å stå?

Ole Gilboe Hermansen
02-10-2009, 19:51
Jappsann.

Vi er noe som jeg vet om. Vi vil stå på bortetribunen. Ingen grunn til at du ikke kan stå sammen med oss. På bortebane har vi i Menigheden ingen egne plasser. Håper vi sees og at vi sammen kan heie frem de gul-svarte til en seier.

zgull
03-10-2009, 00:46

Så synd! Jeg har veldig stor sans for Christer, han er talentfull. Det har ikke vært noe syting eller surmuling selv om det har blitt lite spilletid på ham. Jeg skjønner at han blir frustrert. Han burde nok ha blitt utlånt han også...

Mattymatte
03-10-2009, 14:45
Denne kampen skal vi vinne! Hvilken motivasjon er det ikke å vinne en kamp mot RBK som allerede er seriemester og kommer garantert til å undervurdere Start. Ville ha vært hærlig å ødelagt statistikken til RBK.

Jeg tror det er mulig å vinne denne kampen og forventer at spillerene gjør absolutt alt de kan for å vinne. Noe annet er uakseptabelt.

doppelt gemoppelt
03-10-2009, 22:04
Så synd! Jeg har veldig stor sans for Christer, han er talentfull. Det har ikke vært noe syting eller surmuling selv om det har blitt lite spilletid på ham. Jeg skjønner at han blir frustrert. Han burde nok ha blitt utlånt han også...

Når neste sesong sparkes igang så er han 22 år. Spiller sjeldent fra start på et startlag som burde være fult mulig å konkurere seg inn på om man hadde hat et snev av talent.
Talent-toget er nok gått,. men bli en habil gjennomsnittlig god tippeligaspiller kan han jo bli.
Talenter slår ikke igjennom når de er 22-23 år, si såfall nære grensen nå.
Håper han får muligheten kommer mot RBK, men Tørum ser ut til å spille med spillere med formkurve nedover enn å slippe til spillere som vil vise hva de kan og kansje få muligheten til å spille seg inn.!!!

sureup
04-10-2009, 15:06
Håper vikstøl har lært at han må være mer offensiv.

Men satan det hadde smakt godt med seier idag!

zgull
04-10-2009, 15:27
Laget ble som forventet, desverre...Lykke til med kampen!!!

steffn
04-10-2009, 15:42

Hvis ikke har vi vel alltids Branko i bakhånd?

AndersH.
04-10-2009, 16:33
Pinlig av Tørum å kjøre Stokkelien alene på topp. Alle vet at det blir for puslete mot råsterkt RBK-forsvar.

Start skulle selvsagt spilt med Hulsker og Stokkelien fra start - det er da det blir skapt flest farligheter. Så kunne Owello gjerne blitt tilsidesatt, til fordel for Kleiven. Tror han og Ola kunne blitt en spennende duo på midten.
Så hadde vi hatt Fevang på lur....

Wangel
04-10-2009, 17:06
Fevang kommer aldri til å bli vraket så lenge tørum er trener i klubben. Det er det bare å glemme. Men at han ikke skjønner at det blir for pusslette med kun stokkelien på topp er utrolig!!

fløyøy
04-10-2009, 18:25
Fevang kommer aldri til å bli vraket så lenge tørum er trener i klubben. Det er det bare å glemme. Men at han ikke skjønner at det blir for pusslette med kun stokkelien på topp er utrolig!!

Enig. Men håper at det blir en oppvask etter sesongen. Trodde at tia med klippekort på laget var i Nordli sin tid.

Neon
04-10-2009, 18:29
Skal nok veldig mye til, for at kapteinen vrakes. Som også Myggen sier, så er Fevang, en av de få, som faktisk sier ifra når ting ikke fungerer på banen. Også når ting ikke fungerer for han selv.

Når det gjelder Kleiven, så har han hverken tatt vare på de sjangsene han har fått på a-laget, eller vært god på trening. Har ingen tro på at en indre konflikt, hindrer Tørum å bruker han. Det tror jeg bare er tull!

Millonarios
04-10-2009, 19:13

Vikstøl vil nok aldri bli noen back av særlig godt offensivt kaliber, og tvilsomt om vi får bruk for det mot RBK. Derfor sier jeg heller ja takk til en trygg og god defensiv back.

Jeg har aldri vært mer pessimistisk foran en Start-kamp, og frykter vi blir rævkjørt gjennom samtlige 90 minutter. Men la meg bli overrasket. Er jo en del spennende momenter i dagens Start-lag.

Neon
04-10-2009, 19:25
Er ikke ofte, jeg er så lite nervøs før en Startkamp. Ser på poeng i dag, som ren bonus. Hadde selvfølgelig vært fantastisk :)

Gull2010
04-10-2009, 20:02
Poeng i dag må nok ses på som bonus, ja. Men aldri avskrift sultne sørlendinger.

frankieboy
04-10-2009, 20:10
Grei aapning av Start...

Men irriterende at dommerne skal ha saa stor respekt for RBK. Soleklart gult paa Dorsin som drar av buksa til Freeman. Det er derfor RBK vinner Fair Play prisen - fordi dommerne tillater ekstra mye av dem!

Det hadde garantert blitt gult hvis det var motsatt og Hunter dro i buksa til en RBK-spiller!

Andreasmj
04-10-2009, 20:12
enig m frankieboy.
Herlig å se Start spille på ett touch igjen!

Gull2010
04-10-2009, 20:13
Enig med deg på det, men tror ikke dommerne kommer til å avgjøre denne kampen.

Start har begynt bra, men RBK er farlige som fy når de får ballen.

Gull2010
04-10-2009, 20:25
Trekker tilbake det.
BILLIG gult kort!

Krs
04-10-2009, 20:29
Hederlig dette så langt.....

frankieboy
04-10-2009, 20:33
Første 30 min har vi imponert. Kjemper bra, og har bra spill framover. Bare marginer som har gjort at vi ikke har kommet gjennom et par ganger.
Men selv om Start har vaert det beste laget, og skapt et par halvsjanser, vet vi at RBK kommer til aa score paa en av sine forste sjanser...

Ola har imponert saa langt!!! Han kan bli VELDIG bra med litt mer tid med gutta..

Men bra start til naa, og vi viser at vi absolutt har noe paa dette nivaaet aa gjøre!

jbasma
04-10-2009, 20:34
Synes Ola har starta bra, men virker som Rosenborg spiller for halv maskin...

Gull2010
04-10-2009, 20:35
Helvete!!!

Jegers
04-10-2009, 20:36
Jævla Freeman, bare å bli kvitt det søppelet.

Krs
04-10-2009, 20:38
Freeman er for treg og Mathisen står for høyt...

Vi har uansett spill til at vi kan skåre...

Gull2010
04-10-2009, 20:40
Slik jeg ser det, er det vi som har spillet. Rosenborg har kun uttellingen på sin side.
Men det ser bra ut for ei start-scoring

beng222
04-10-2009, 20:43
Ikke så galt dette her. Kom igjen Start!

Andreasmj
04-10-2009, 20:45
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Gull2010
04-10-2009, 20:45
SÅNN JA!
Nydelig, Mats!

geirwi
04-10-2009, 20:46
Jeg vet vi ligger under, men dette er veldig, veldig bra. Forstår ikke hvordan vi kan variere SÅ mye i prestasjoner fra kamp til kamp.

Rosenborg er som de har vært hele sesongen. Utrolig effektive.

Krs
04-10-2009, 20:46
Fantastisk....

Stokken. Rett før pause... :icon_razz:

I all min sørlandske beskjedenhet vil jeg faktisk hevde at vi har vært best omgangen sett under ett. I perioder snurrer vi rundt med dem.....

beng222
04-10-2009, 20:47
Fett. Vi har imponert og hvilket mål av Stokkelien!!

sureup
04-10-2009, 20:48
God første omgang. :) Vi har ballen mye og klarer å spille oss gjennom midtbaneleddet (dette vi har savnet de siste kampene). Dessverre så får vi ikke så mye sjanser men men det er bra fordet! Og mads, HERLIG avslutning!

STÅ på videre gutta! :D

Gull2010
04-10-2009, 20:48
Hvordan går det?

Personlig tipper jeg 1 mål til Rosenborg og 2 til Start. 2-3 til slutt

Roy_Keane
04-10-2009, 20:50
Mads Stokkelien er en fremtidig toppspiller som det er viktig at start dyrker, og skriver lange gunstige kontrakter med, han er en fremtidig toppskårer år etter år i tippeligaen med sin eksepsjonelle nærteknikk og fotball kloke hode, alletiders!! :)

Millonarios
04-10-2009, 20:51
Hvilken omgang!

Er det noen lag som har spilt så godt på Lerkendal denne sesongen? Owello fremstår plutselig som en klassespiller, Bolaños er tilbake i storform, Oladapo viser "Doffen-egenskaper", mens Mathisen og Goodson har stort sett full kontroll bak.

Espen K G
04-10-2009, 20:52
Er absolutt ikke imponert over RBK. De er effektive, men det er også alt.

Vi kommer til større og flere muligheter enn dem, og har i tillegg det meste av banespillet. Dersom laget fortsetter å spille som dette kommer jeg (nesten) ikke til å være misfornøyd med tap i dag. Med dette spillet skal de andre lagene slite med å ta poeng fra oss i de siste kampene!

Fornøyd!

frankieboy
04-10-2009, 20:55
Jeg vil fremheve 4 spillere etter 1.omg:

- OLA - Jeg synes han er en av banens beste. Er overalt. Jobber knallbra, og har god teknikk. Tror Petter skal slite med aa faa plassen tilbake..

- JESPER - Kjempekontroll i forsvaret. Kan ikke lastes for baklengsmaalet. Er utrolig sterk og blir bare bedre og bedre..

- BOLANOS - Begynner aa sprute av han igjen. Selv om han gaar litt for langt til tider, saa har han en utrolig bra teknikk og et raskt steg..

- STOKKELIEN - For en maalscorer. Lukter scoring hver gang han faar ballen. En klassescoring og har i tillegg et bra skudd som blir blokkert. For en fremtid denne mannen har, og viser her hvorfor Drillo vurderte han!!

kompa
04-10-2009, 20:58
Jeg mener Solo har vært BB i 1.omg. Hadde forresten vært gøy å sett oversikt over prosentvis ballbesittelse i omgangen.

Nyyydelige langpasninger av Matta forresten.

DayWalker
04-10-2009, 21:01
Gøy å se at noe av tidligere spill begynner å vende tilbake! La oss bare holde en hel omgang til!

Synes Ola har vært god men tror dessverre PBH automatisk får tilbake den plassen.

Gull2010
04-10-2009, 21:05
Synes ikke åpningen på 2. omgang er så grei...

jbasma
04-10-2009, 21:07
Vi kommer nok til å slite mer denne omgangen. Rosenborg var usedvanlig tamme i 1.omgang (pga av oss og dem selv). De hever seg nok på klassisk Rosenborg-vis. Her må vi ikke bli for feige, men tørre

Gull2010
04-10-2009, 21:11
2-1. At det går an!

sureup
04-10-2009, 21:11
faen at ingen går ut og stopper han!

jbasma
04-10-2009, 21:12
Og vi rygger og rygger, og straffes for det...Rosenborg har som vanlig vannvittig uttelling på sjansene sine

Krs
04-10-2009, 21:16
Høie kunne ikke gjøre noe med målet. Men hva er det for klareringer....

Gull2010
04-10-2009, 21:20
Nå slipper vi dem inn i kampen

Jegers
04-10-2009, 21:22
Fevang har virkelig tapt seg.

jbasma
04-10-2009, 21:24
"Kleiven; en spennende unggutt som har fått mye spilletid i Start de siste årene". Har han sett noen Start-kamper i år tro?

Endelig får Kleiven prøvd seg i rollen sin, og Tørum tør å ta ut Fevang. Lyspunkter

Gull2010
04-10-2009, 21:24
Kan TV2 skaffe seg nye "ekspert-kommentatorer"???
Han sitter jo og venter på slakt!! Partisk som faen!

sureup
04-10-2009, 21:25
Endelig så blir fevang byttet ut.

jbasma
04-10-2009, 21:32
Hvem overtok som kaptein når Fevang forsvant ut?

Gull2010
04-10-2009, 21:34
Amatørmessig kommentering.
Håper gutta knuser den latterlige tassens utsagn.

stibere
04-10-2009, 21:46
Jaaaaaaaaaaaaaa

jbasma
Ja for faen

Gull2010
Hulken!!
Ett til nå, så får jeg rett! :D

Krs
04-10-2009, 21:47
Ja for faen.....

skvik
04-10-2009, 21:48
Ett til nå!!!!!

skvik
04-10-2009, 21:49
Oj. Hva skjer?????

Krs
04-10-2009, 21:50
Straffe start

skvik
Straffe!!!!!!

Gull2010
Så gøy!!!!

skvik
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Krs
04-10-2009, 21:51
Festbrems fra sør.....:icon_razz:

skvik
04-10-2009, 21:51
Fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skvik
04-10-2009, 21:52
Overspilte Goodson?

Roy_Keane
04-10-2009, 21:53
Fy faen så fantastisk, æ døøøøøøøøøøøøøøøøøør :d:d

Bård Larsen
Herre min hatt!!!!!!!!

sureup
FY FAEN i helvete JA!!! :) :) :)

Espen K G
Vi tok statistikken fra Odd, og vi tok statistikken til RBK! Trallalalalala!

Fantastisk viktige 3 poeng!

sureup
04-10-2009, 21:54
Overspilte Goodson?

Nei! Ser man på bildene så dytter de han klart ned begge gangene! SÅ DET VAR HELT KORREKT :D

skvik
Dette var HERLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gull2010
Goodson overspilte litt, men situasjonen er klar uansett.

Neon
04-10-2009, 21:55
Fy faaaaaaaaaaaaaen! Så deilig!!!!!!

aljahnsen
Fy f... så deilig dette var, angrer bittert på at jeg ikke tok turen.

Fantastisk kamp gutta, jobbet til siste slutt og faktisk fortjent at vi får denne oppturen her. Beste kamp av Start på lenge.

Årets deiligste seier ;)

geirwi
Knut Tørum: "UP YOURS, RBK!!"

skvik
Goodson overspilte litt, men situasjonen er klar uansett.

Jepp. Det hadde ikke noe å si for straffen. Den var soleklar.

skvik
04-10-2009, 21:56
Gratulerer, Tørum! Den fortjente du!

sureup
04-10-2009, 21:56
ÅHHH årets høydepunkt! :D

Gerrard
04-10-2009, 21:57
Ser ikke av hvem , men deilig å se at Goodson bare blir roet helt ned og holdt nede av en start spiller med smil om munnen når han skjønner at det er straffe til Start.
Der fikk rævbk smake sin egen medisin, slutt på at overtiden går helt til rosenborg scorer selv om det er 4 minutter på overtid av overtid....
Dette er jo cupfinaleseier og alt på en gang...

Glad nå :)

Gull2010
04-10-2009, 21:58
Hulken roer ham ned

ikstart
04-10-2009, 21:58
Herlig herlig herlig herlig herlig

jensm
04-10-2009, 21:59
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette er jo heilt sykt!!!! :D

Og hvilken fantastisk måte det skjer på!! Stokkelien scorer igjen. Hulsker, pepet ut av hele Lerkendal får sin revansje. Tørum vinner der han fikk sparken. Og Start blir første som slår RBK i år, og kanskje de eneste!!

Morsomt at RBK, like før sin egen gullfest, klarer å rote det til sånn!!

Fantastisk, og fullt fortjent!!

WOHOOO!!!

DayWalker
Vi tok statistikken fra Odd, og vi tok statistikken til RBK! Trallalalalala!

Fantastisk viktige 3 poeng!

Start i et nøtteskall :) Enten himmel eller helvete. Aldri et kjedelig øyeblikk!
Mads skårer, Hulken skårer og Bola is back! Kan vi se et vendepunkt her?

Men ja som du skriver, Start bryter barrierer enten den ene eller andre veien :)

Krs
Dette blir en fantastisk uke...

stibere
04-10-2009, 22:00
Ser ikke av hvem , men deilig å se at Goodson bare blir roet helt ned og holdt nede av en start spiller med smil om munnen når han skjønner at det er straffe til Start.
Der fikk rævbk smake sin egen medisin, slutt på at overtiden går helt til rosenborg scorer selv om det er 4 minutter på overtid av overtid....
Dette er jo cupfinaleseier og alt på en gang...

Glad nå :)

Tror det var Bernt å Jesper som roet han ned

Fantastisk deilig seier :D

Espen K G
Tippeligaen 2009: Alle slår alle, men bare Start slår Rosenborg!! :D

Fantastisk, selv om uavgjort nok hadde vært et mer rettferdig resultat. Vi var best i 1. omgang, RBK overtok i 2. uten å imponere noen.

Og Hulken er tilbake!!! :)

aljahnsen
Dette blir en fantastisk uke...

Det skal jeg love deg, sykt hvor deilig uke dette blir.

Dette var sykt deilig, skjelver her ;)

Startgass
04-10-2009, 22:01
Jeg har sakt at Rosenborg taper hele denne uken,og faen med gjør de det også!!!!!!!!!!!
Nydelig,nå kan de bare feire der oppe i nord!!!!!!!!!!!!!!!

steffn
04-10-2009, 22:01
Takk for sist RBK :)

Nå er vi "even Steven" etter dere rappa tre poeng fra oss i Kristiansand.

Nå er vel IK Start sikra Tippeligaspill 2010? Dette må feires!

ikstart
04-10-2009, 22:03
RBK var ikke mye bedre enn oss.

jensm
04-10-2009, 22:04
Ja, sikret plass neste år nå :)

Utrolig!!

Men synes ikke Goodson overspiller. Han blir jo revet rett ned, det var vel heller han forsvareren til RBK som bør gå i seg selv der. Utrolig urutinert, og han har jo skylden alene for at det ble som det ble. :) Men jeg synes ikke det granne synd på han!

Herlig!

Dramatisk avslutning som ender i Startseier! Som jeg har savnet det!! :D

Mange smilefjes nå, men med rette!!!

Tankcenter
04-10-2009, 22:04
Dette var utrolig deilig, hadde et ørelite håp . Så skjer dette utrolige , kjempeherlig!!!!!!!!!

skvik
04-10-2009, 22:05
VG Netts trønderske kommentator er uenig i straffesparket. Hahahahahaha!

jensm
04-10-2009, 22:07
Takk, Rade Prica!! :D

Espen K G
04-10-2009, 22:08
Men synes ikke Goodson overspiller. Han blir jo revet rett ned, det var vel heller han forsvareren til RBK som bør gå i seg selv der. Utrolig urutinert, og han har jo skylden alene for at det ble som det ble. Goodson overspiller klart i situasjonen med Jarstein. Dytten til Prica i forkant er det derimot ingen tvil om at er korrekt dømt på.

Fikk SMS fra en trønder på jobben og han klagde fælt på at våre spillere faller lett. I dag er det bittert å være fra barteland!! Yihaa!

Startgass
04-10-2009, 22:08
Satan så herlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,
90% av dere er pesimister!!!!!!!!!!!!
Det er best å være optimist

Startgass
04-10-2009, 22:09
RBK fortjente det,alt kommer ikke på gullfat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bola er dagens mann!!!!!!-han æ tebage!!!!!!!!

Aukland
04-10-2009, 22:10
SÅ UTROLIG FANTASTISK!
Hjertet holdt på å hoppe ut av brystet da det ble dømt straffe.

Så jævlig deilig å se helten Bolaños sette den!
Så deilig å se Jarstein fly forbanna!
Så deilig å se at Øvrebø ikke har respekt for Rosenborg på Lerkendal!
Så deilig å påføre Rosenborg det første tapet!
Så deilig å ødelegge trøndernes gullfest!
Så deilig å se jubelscenene til Tørum og gutta!
Så deilig å være Start-supporter!

Vel gjennomført - gleder meg til reprisene på Sporten!

Store Tå
04-10-2009, 22:11
Blir ikke bedre enn dette! :)

Kampen ble jo litt preget av at RBK allerede hadde vunnet serien, men likevel...

Mange som gjorde en god kamp. De etablerte ser ut til å finne tilbake til formen, selv om Fevang fortsatt mangler det siste lille ekstra.

Bolaños viste igjen hvor viktig han er for laget. Uten ham er vi tynne offensivt.

Stokkelien spilte kanskje sin beste kamp noensinne. Tror han kan bli blant Tippeligaens tre beste spisser allerede neste år.

Og det var spennende med den nigerianske midtbanen. Særlig Ola var stor, men også Solo viste at han har god teknikk og overblikk.

aljahnsen
04-10-2009, 22:11
Nå blir det gullsigar på Hulken ;)

Dette her var rett og slett fantastisk. Utrolig stolt av gutta i dag, de leverer en kjempekamp og banker RBK på Lerkendal foran 18000 elleville trøndere som venter på gullfest :)

ikstart
04-10-2009, 22:12
sporten nermer seg:):)

geirwi
04-10-2009, 22:13
Kveldens prisutdelinger er som følger:

Darwin Awards: Rade Prica
Nobels Fredspris: Bernt Hulsker
Bredeste glis: Knut Tørum
Alvorligste Tourette-anfall: Rune Jarstein
Mest utspekulert: Clarence Goodson
Mest intelligent: Clarence Goodson
Dårligst balanse: Clarence Goodson
Minst motiverte trønderpopsanger etter kampen: Åge Aleksandersen

magnussl
04-10-2009, 22:13
Det er helt umulig å beskrive åssen dette føles. Fantastisk innsats av gutta og endelig har vi marginene på vår side igjen. Har spretta CBen:)

Gull2010
04-10-2009, 22:14
holder adressa.no under oppsikt utover kvelden. De "visste ikke helt hva som skjedde"....

Andreasmj
04-10-2009, 22:17
Knalldeilig!!! Herlig å se gutta få til det offensive igjen.

Men, burde det ikke vært minst ett rødt kort på straffesituasjonen??? Kan ikke fatte at det bare deles ut gule kort.

Ellers varmet det veldig å se Hulsker roe ned Goodson ;)

Gratulerer alle sammen!

Gull2010
04-10-2009, 22:18
Det skulle vært rødt!
Jeg lo rått da Hulken stod med bredt smil og roet ham ned. :D

DayWalker
04-10-2009, 22:21
fvn.no nede for telling? :p

Alf Qaida
04-10-2009, 22:22
..., men tror ikke dommerne kommer til å avgjøre denne kampen.
Nice kommentar i første omgang.. :)

Kenneth Storberget
04-10-2009, 22:23
Sinnsykt så deilig med denne seieren. Var jo bare helt fantastisk.
Tusen takk for 3 herlige poeng i barteland.

Litt sjokket over Hulsker, tror det er første gang jeg har satt han gå inn i en slosskamp og roet ned noen. hehe.

Nå er motet på topp å vi vinner resten av kampene våre i år.

Gull2010
04-10-2009, 22:24
Nice kommentar i første omgang.. :)

Hehe. Selv om jeg fikk rett tok jeg feil. Det skjedde ikke slik jeg fryktet. Derimot var han tøff og stod på rettferdighetens side.

frankieboy
04-10-2009, 22:25
Gratulerer alle Start - supportere!!

Vi overrasker hele fotball-Norge og gaar respektlost til verks og vinner FULLT FORTJENT sett med relativt gule briller... Vi ødelegger festen og det var sinnsykt morsomt aa se RBK løpe seiersrunde med bismak...

Vi spiller garantert Tippeliga 2010 og vi har en av Norges mest spennende spisser, men i dag var ALLE gode og jobbet sinnsykt bra for laget!

Gratulerer med dagen!!

sureup
04-10-2009, 22:26
Hehe. Selv om jeg fikk rett tok jeg feil. Det skjedde ikke slik jeg fryktet. Derimot var han tøff og stod på rettferdighetens side.

Helt enig, dommeren gjorde jo bare det som var rett. Så det var en overkoking hos motspillerne som avgjorde kampen ;)

stallis
04-10-2009, 22:32
sinnssykt deilig å stoppe festen i barteland og aldri har jeg vært så glad for å ta så feil i en tippekonk.

Nå må vi fylle Sør Arena i de 2 siste kampene, mobilisering folkens, mobilisering. Ta med barn og barnebarn, tanter og onkler, besteforeldre, oldeforeldre og alt annet som kan krype å gå.

Jegers
04-10-2009, 22:33
Bernt Hulsker er GUD. Herlig å se det vanvittige raseriet til psykoen Jarstein på overtid. Herlig å ødelegge gullfesten til bartene på overtid.

Fish
04-10-2009, 22:34
For en rar seier, for en deilig seier! Deilig å spoile Det Store Bartepartyet! :D

Seven
04-10-2009, 22:43
Attityd...

Haha...

Klassiker på høyde med 5-2 i 2005...

Tørr vi si årsbeste? Kanskje ikke, men garantert den deiligste...

Det har buttet og buttet og buttet, så tar vi med oss denne godbiten på tampen av sesongen...

Herlig...

skvik
04-10-2009, 22:43
Hvorfor fikk ikke Prica rødt????

Store Tå
04-10-2009, 22:44
Litt sjokket over Hulsker, tror det er første gang jeg har satt han gå inn i en slosskamp og roet ned noen. hehe.

Tegn på at han er i dårlig form...;)

Gull2010
04-10-2009, 22:46
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article152120.ece

Iversen griner som vanlig

jbasma
04-10-2009, 22:48
Selv uten de to målene på slutten hadde jeg vært fornøyd med denne kampen. Vi spiller en jevn kamp borte mot den suverene seriemesteren. Vel var Rosenborg under pari i dag, men vi viste stor fremgang. Alle tok et skritt i riktig retning formmessig denne kampen. Ja, alle. Til og med Fevang var litt mindre ræva enn de siste kampene, men god var han ikke. Freeman slet med farten til Trond Olsen, men det gjør alle sidebackene i Norge.
Ola var stor på midten. Bruer Hansen får sitte på benken en stund til. Bolanos sprudlet (selv om han kan bli vel egoistisk til tider). Stokken jobbet som en gal hele kampen, og putter en perle av et mål, + en målgivende. Goodson og Mathisen har god kontroll bak, og Høie står i veien for skudd igjen. Tørum gjør grep ved å ta ut Fevang (hurra), og jammen er ikke Hulsker fredsmegler!

For en herlig dag å være Start-supporter på. Plutselig er optimismen tilbake (også hos de fleste på forumet tenker jeg). Har vært mye drittslenging om Start-spillere her de siste ukene (og med god grunn).

Ole Gilboe Hermansen
04-10-2009, 22:53
Rett og slett sinsykt deilig. Og jeg var der. Gøy med Clay og Mads som hoppet opp til oss suportere.

jbasma
04-10-2009, 22:54
Rett og slett sinsykt deilig. Og jeg var der. Gøy med Clay og Mads som hoppet opp til oss suportere.

En av de kampene man kan fortelle barnebarna om...Lucky you:)

sureup
04-10-2009, 22:57
Dette var ikke årets beste prestasjon, men helt klart den deiligste :D

Gerrard
04-10-2009, 22:58
Dette ødelegger jo festen, sier RBK-trener Erik Hamrén til VG . . . . .

Som om det skulle ha noe å si at rosenborg skal ha fest, typisk bartegjengen å kreve at dommeren alltid skal dømme i deres favør.
Men skjønner fremdeles ikke hvorfor ikke det ble rødt til Prica??

Når overfølelsene har lagt seg litt så må jeg si at det var fortjent seier, vi står på hele kampen og selv om det er noen feilpasninger og markeringsfeil i forsvaret så gir vi oss ikke sånn som vi til tider har gjordt i noen andre bortekamper i år :)

jensm
04-10-2009, 22:59
Goodson overspiller klart i situasjonen med Jarstein. Dytten til Prica i forkant er det derimot ingen tvil om at er korrekt dømt på.

Ja, men da er allerede straffen dømt, og da er det jo bare latterlig av Jarstein å fortsette tumultene :)

Vittig situasjon, men det er jo ganske åpenbart - også objektivt sett - at det er en helt korrekt avgjørelse, og dermed fortjent seier.

RBK hadde flere sjanser, men Start var fullt på høyde spillemessig. Tror vi skal være glade for at RBK allerede hadde gullet i lomma... :-) Men attityden skal jo være der, så det skal ikke spille noen rolle :D

Dette var den beste seieren siden seieren på en fullsatt gamle stadion mot VIF noen runder før slutt i 2005! (For da trodde vi gullet var i lomma...)

Men kampen i dag viser at Start kan når det først klaffer. Litt mer rutine, mye trening i vinter, så kan dette bli bra! :)

doppelt gemoppelt
04-10-2009, 23:17
Straffen er klar og riktig. Men måten Clarence hopper med overlegg inn i Rade er faktisk om dommer hadde sett den frispark mot Start.
På tv2sporten var det mange frustrerte RBKere, rade mente at det er tidenes overspill fra Clarence men jeg må si meg dypt uenig i det, fall nr 2 mulig litt nermere men ikke mere en det man vil se andre spillere,..kansje han selv ville gjordt eller har gjordt mest sansynlig. Hold kjeft.

Freeman, her får jeg nytt bevis på at denne plassen MÅ FORSTERKES neste år.
Vi slipper inn mye mål pga denne gutten, nå det laget som slipper inn tredje mest.
Start spillte seg på ingen måte bort men mangler tydlig offensiv kraft. Ballen kommer fint opp med godt spill til 20 meter men der stoppet det også idag.
Var gøy å se Oladapo, Owello arbeide idag, fantastisk.
Fevang noe mere med..
Jesper god i luftrommet og bakre rekkes beste etter min mening og spiller med selvtillit.
Synest dette var en god kamp der vi hang med godt.
Stokkis du blir bedre en Drogba.

sureup
04-10-2009, 23:21
Ja det eneste som kan diskuteres er om rade skal først få frispark, men min grunn til at jeg er uenig i det er at rbk har FULL kontroll på ballen (og har derfor fordel siden de kan sette igang med en gang hvis de vil) og at det er en såpass liten knuff at det ikke påvirker noe som helst.

Takk prica <3

steffn
04-10-2009, 23:30
He he..

"Ingen banker Rosenborg..." dundra på Lerkendal i stad og spillerne så pinlig ned i gresset :D

doppelt gemoppelt
04-10-2009, 23:36
Trynet på trønderene etter dette sjokkranet var en sann fornøyelse.
Aldri sett mere selvsikkre spillere og arroganse på benken der de deler ut "Gulltrøyer" i det 87 minutt og er helt sikre. Tryne på hamren som ble forvandlet fra fornøyd herremann til en steinbit i akvarium.
Attpåtil får jeg oppleve at en spiller har et navn som klinger BAKENGA eller ved orddeling har navnet BAK ENGA :)

Reservesamen
04-10-2009, 23:43
forøvrig latterlig av Davy å annklage Hulsker for usportslighet i det han ber Clay om bare å bli liggende. Tåpelig figur!

AndersH.
04-10-2009, 23:49
Taperslig av Davy Wathne. Men ikke noe mer å si om den saken.

Gutta leverer en klassekamp i aften. Rosenborg blir til tider spilt ball i hatt med, og det er ikke noe å si på at det blir poengfangst.

Synes særlig Stokkelien er frisk. Jobber som en helt og avslutningene er i Hulsker-klasse. Og så utrolig herlig at helten selv er med på å snu det! Bernt er en legende! Ikke noe å si på det!
Så nå håper jeg vi får se både Stokkelien og Hulsker fra start av mot AaFK. Det er da vi er farligst.

Så dette var en opptur. Steinsolid defensivt, og bedre pasningsspill enn på lenge. Herlig! :)

Alladin Sane
04-10-2009, 23:53
Utrolig deilig!

Jeg har vært svært kritisk til bruken av Stokkelien og Mathisen, men må ærlig innrømme at Stokkelien har stått frem som en helt ny spiller siste to bortekamper. Etter å ha vært veldig svak i rollen spesielt på bortebane, har han utviklet seg voldsomt siste tiden, og er i ferd med å bli en skikkelig spydspiss. Han vinner stadig flere dueller på topp, er flinkere til å bevege seg uten ball, og måten han vant duellen mot Stadsgaard i forkant av 2-2-målet var helt fantastisk. Avslutningen på 1-1-målet er av sinnsykt høyt nivå, men der har vel ingen tvilt på hans evner.

Mathisen er jeg fremdeles tvilende til. Han varierer fra de brilliante til det amatørmessige i hver enkelt kamp, og vil koste poeng selv om han åpenbart viser at det er lite å utsette på ferdighetene. Så lenge han klarer den taktiske biten, er han duellsterk, trygg med ball og svært god mann mot mann. Men han bommmer fremdeles grovt på posisjoneringen ved enkelte tilfeller.

Alt i alt var vel ikke kampen mot RBK allverden. RBK var middelmådige til dem å være, og to sjanser på 90 minutter er ikke noe å slå seg på brystet over. Det var svært lite som tydet på poeng før Bernt Nicolay tappet inn utligningen i sluttminuttene, men derfra og inn var det som om Start plutselig fikk troen tilbake.

Moro at Kleiven og Hæstad kommer inn og får være med på å snu kampen. Både Freeman og Fevang hadde svært dårlige dager på jobben, og trenger pes fra ungguttene.

Startgass
04-10-2009, 23:58
Nå har roen kommet tilbake:)

Deilig seier i dag.Rosenborg har hat flaks helle sesongen og nå får de som fortjent.

zgull
05-10-2009, 00:04
For en fantastisk deilig seier!!! Vanvittig gøy å sette en bismak på seiersfesten i bartebyen. Det var som å se laget fra vårsesongen som spilte så bra! Vi får håpe trenden snur de siste kampene. Det som er ekstra godt er at vi slipper Aarøy i Aafk-kampen, han har karantene! Det er en fin dag for fotball, dere...

VI LIER DE!!!

Clemence
05-10-2009, 00:10
:icon_cool:

Rosenborg framstår som dårlige tapere i kveld dessverre. Både Prica, Jarstein og Iversen hevder det ikke var straffe. Det var et soleklart straffe. Pricas forseelse kan ikke kalles knuffing, det var en nedrivning. Goodson er borti Prica i forkant, men det er umotivert og ikke forsettlig. Er det noe som kan kalles knuffing er det i så fall dette.

Rosenborg tilsnek seg 3 poeng i Kristiansand. Start var igjen klart best i første omgang og spilte jevnt med Rosenborg i andre.

Jeg unner spesielt Tørum denne seieren.

Gratulerer!

Clemence
05-10-2009, 00:12
forøvrig latterlig av Davy å annklage Hulsker for usportslighet i det han ber Clay om bare å bli liggende. Tåpelig figur!

Oppfattet det mer som om Hulsker ville roe ned situasjonen etter at Start hadde fått tildelt straffespark. Klokt av Hulsker.

DayWalker
05-10-2009, 00:22
Jappsann.

Det var endelig den første Start kampen for din del? Regner med du hvert fall etter dette er helfrelst? :)

Grattis med dagen også (var derfor jeg måtte hente frem denne siden jeg ser du har bursdag og endelig skulle på kamp) :)

jensm
05-10-2009, 01:40
Oppfattet det mer som om Hulsker ville roe ned situasjonen etter at Start hadde fått tildelt straffespark. Klokt av Hulsker.

Veldig klokt av Hulsker. Clay hadde nok hisset på seg trøbbel hvis ikke Hulsker og Jesper roet han ned.

Men Davy røper mye her:
1. Han er i utgangspunktet svært negativ til Start (Sikkert etter Start-MK tiden)
2. Han hater Hulsker
3. Han har så lite peiling at det er et under at han har den jobben han har.
Dårlige kombinasjoner som førte til en så lavmåls tolkning av en situasjon som jeg aldri før har sett på norsk tv.

fløyøy
05-10-2009, 07:31
Veldig klokt av Hulsker. Clay hadde nok hisset på seg trøbbel hvis ikke Hulsker og Jesper roet han ned.

Men Davy røper mye her:
1. Han er i utgangspunktet svært negativ til Start (Sikkert etter Start-MK tiden)
2. Han hater Hulsker
Dårlige kombinasjoner som førte til en så lavmåls tolkning av en situasjon som jeg aldri før har sett på norsk tv.

Må le litt av alle meningene både på tv og på forum. Min mening er at Clay er unik smart i sin fremtreden der inne i boxen.
Klart hva han går for, nemmelig at en knuff ville føre til at Pritca tenner, og at da dommeren skal se hva som skjer i etterkant. Han visste at å bli dyttet overende i straffefeltet fører til straffe. Både i Trondhjem og i Hollywood. Jeg mener at den eneste som kan klandres er de to hvitkledde som ikke klarte holde huet kaldt. All ros til Start spillerne som nå fikk vist at de er bedre enn Rosenborg når de får sitt spill til å sitte. Det gjorde våre gutter igår, og da er det få lag som slår oss.
Mitt ønske er at de neste kampene så starter Knut med de som spilte på slutten igår. Det er det beste laget pr idag. Spess de to sorte perlene på midten. De fremsto som de aldri har gjort annet sammen. De er jo også en sannhet.!
Og til slutt. Mats blir en Gullgruve !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stig Hornnes
05-10-2009, 07:38
Årets desidert deiligste seier! Sjelden har jeg gledet meg mer over andres ulykke enn etter akkurat denne kampen! Mest av alt er jeg likevel glad for at Start leverer en såpass bra kamp, og det på bortebane.

Spesielt førsteomgang var bra. Rosenborg var hakket vassere offensivt, men Start var flinke til å spille seg gjennom midtbanen og utnytte at Rosenborg gav bort rom. Desverre var ikke presisjonen på den siste tredjedelen god nok, ei heller kvaliteten på dødballer og innlegg. Mats sitt mål er forøvrig helt i toppsjiktet av det jeg har sett i år. Fantastisk avslutningsteknikk på den mannen!

I andreomgang skal vel strengt tatt Rosenborg avgjøre kampen. De tettet igjen rommene de gav bort i førsteomgang, ble litt mer aggressive i presset og skrudde opp tempoet et lite hakk. Det var nok til at Start ikke hang helt med. Etterhvert ble det ganske mange sjanser av det også, heldigvis slapp vi unna med bare ett mål i sekken. Måten Start kom tilbake på mot slutten viste enorm styrke. Knallsterkt å med utlikningen og kanskje enda sterkere at man pøser på frem med folk på overtid borte mot seriemestrene for å ta med seg alle tre poengene!

Straffesparket var forresten helt korrekt idømt. Om Rosenborg skal skylde på noen må det bli på seg selv, eller mer bestemt Rade Prica. Dytten ser hard ut, og for meg ser det ikke ut som om Clay slenger seg. Han er riktig nok bortpå Prica i forkant, men det er likevel helt uforståelig at svensken reagerer slik han gjør. Når dommeren står rett foran situasjonen er det ikke noe annet å gjøre enn å blåse. Jarstein, Iversen og Hamren kan si hva de vil, straffen er korrekt idømt.

Synes derimot at Clay sin oppførsel i etterkant er unødvendig og tullete. Og da mener jeg både at han rev ballen ut av hendene på Jarstein og at han åpenbart overspiller når Jarstein gir han en dytt.

Stig Hornnes
05-10-2009, 07:45
Èn mann imponerte meg forøvrig spesielt i går; Ola var kanongod! Han slet litt utover i andreomgang, men i første var han Starts beste spiller! Han gjør ikke alltid de riktige valgene, men posisjoneringen og duellspillet var strålende. Fortsetter han som i førsteomgang de siste kampene blir dette veldig bra!

rooland
05-10-2009, 08:15
De som klager på dytten til Clay i forkant, har vel egentli LITE og komme med. Da Jarstein står med ballen i hendene...altså en fordel av ballen...
Så mister Rade huet...å start får 3 poeng:)

RBK er et lag som står mot oss veldig bra, 2 stasjonære spisser og lite gjennombruddshissighet...
Slike lag kan man stå høyt mot

Søndag1800
05-10-2009, 08:21
Herregud å deilig!

Ole Gilboe Hermansen
05-10-2009, 08:23
Hjemme igjen etter en fantastisk helg som toppet seg i går kveld. Når det gjelder straffesituasjonen synes jeg Håkon Opdal oppsummerer dette veldig bra i VG: "Dommeren må dømme for det han ser. Start-Spilleren blir revet over ende. Da er det straffe."
Nå skal jeg kose meg mye over seieren. Denne kommer jeg til å leve en god stund på.

zgull
05-10-2009, 08:46
De som klager på dytten til Clay i forkant, har vel egentli LITE og komme med. Da Jarstein står med ballen i hendene...altså en fordel av ballen...
Så mister Rade huet...å start får 3 poeng

...jeg er enig med deg rooland. RBK har fordel av ballen, men da Prica mister hodet er det soleklart straffespark. Når det gjelder kortene så er det greitt med gult til Prica og Jarstein, men Goodson burde også ha fått gult for filming.

rooland
05-10-2009, 08:54
Dømmer han straffe, noe han gjør med sin rett, skal vel IKKE Clay ha gult kort?
Clay er rutinert

En annen ting jeg reagerer litt på er Tørums utaleser etter kampen. Tørum MÅ i slike tilfeller forsvare sitt eget lag og ikke bare tenke på og beholde vennskapet til trønderbataljonen..
Her SKAL du støtte Clay Tørum!!!!!!!!

arne_daln
05-10-2009, 09:25
Dere kan ene og alene takke Øvrebø for seieren i går.
Begge lagene spilte god fotball, men dere spilte ikke på langt nær så god fotball, at dere fortjente å vinne i går! Flere av spillerne deres som kunne søkt om utdanningsstipend på Den norske filmskolen etter en kjempe audition igår!

Piren
05-10-2009, 09:39
RBK vant ufortjent i vår i Krsand. Start kjempet bra. Greit nok at RBK hadde mer gidtige sjanser. Men vi fikk mest mål
RBK vinner serie overlegent, men er knapt nok bedre enn andre lag. De har bare marginene på sin side, samt dommeren.
Øvrebø dømte rett

Alf Qaida
05-10-2009, 09:58

Men Davy røper mye her:
2. Han hater Hulsker
Til punkt 1 må det jo tilføyes at MK faktisk rykket ned til 3.div igår, samtidig tapte også Fløy. Dermed hadde Davy et utgangspunkt om at Start på en eller anna måte skulle få 'stang ut'. Det var bare å finne en situasjon som han kunne lage en historie på.

Ellers vil jeg jo anbefale folk å få med seg Start 2 - Ull/Kisa på Krsand stadion i dag kl 15.00. Kanskje vil vi få se Hulsker og Kleiven på topp?

rooland
05-10-2009, 09:59
Begge lagene spilte god fotball, men dere spilte ikke på langt nær så god fotball, at dere fortjente å vinne i går! Flere av spillerne deres som kunne søkt om utdanningsstipend på Den norske filmskolen etter en kjempe audition igår!

Apropo filming, dere hadde vel verdensmesteren i filming i Pelu. Så du skyter i glasshus.
Ser ut som det ble litt for mye karsk på deg i går...se episoden på nytt. jarstein har ballen i hendene...fordel...altså INGEN frispark

Stig Hornnes
05-10-2009, 10:08
Clay er rutinert

Det var to situasjoner i feltet; først den det ble blåst straffe i da Prica dyttet og så den hvor Jarstein dyttet. Det kan diskuteres om Clay burde fått kort i den siste situasjonen.

Slutt å sutre. Dere kan ene og alene takke Prica for at statistikken deres røk, Øvrebø gjør helt rett.

Alladin Sane
05-10-2009, 10:15
Clay er rutinert

Nåvel. Ser man på hvordan Clay posisjonerer seg når Start skal forsvare ledelsen sin siste tilleggsminutt, er det nok ganske tydelig at Clay er ute av kontroll.

Forskjellen på Hulsker og Clay sammenlignet med Sundgot og Kippe, er jo at de to førstnevnte spiller i Start. Alle lag trenger en drittsekk eller to. Vi hater Kippe og Sundgot og elsker Clay og Hulsker. Men inni er de like.

Straffesituasjonen er grei. Det er ingen grunn for Øvrebø å blåse mot Goodson all den tid Jarstein plukker ballen og kan starte kontring. Men måten Goodson går i ryggen på Prica er unødvendig og stygg, og måten han til stadighet filmer i straffefeltet er ganske ynkelig i mine øyne.

Jeg synes Goodson til tider fremstår som en ganske så usympatisk fotballspiller, men han er heldigvis vår usympatiske fotballspiller. Han minner rett og slett litt om Lucio.

rooland
05-10-2009, 10:28
Må si meg litt uenig alladin. Ingen på laget, inkludert Tørum sa de så noe til hendelsen.
Da clay går ut og sier at det var nice to spoil the party fryda jeg meg. Så forbnannet ledende spørsmål fra journalistene skal man lete lenge etter...
Clay er en smart spiller, og ethvert lag trenger slike spillere. Det har vi savnet i hele år.
At clay er usympatisk ser jeg ikke helt...skal man sympatisere mot RBK...det dårligste laget som noensinne har vunnet tippeligaen. NEI!!!

Simen
05-10-2009, 10:37
http://www.ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=490435

åååå hahahaha æ ler mæ ihjel! Herlig gutta!!

Ole Gilboe Hermansen
05-10-2009, 11:12

Feil. Dere tapte og vi vant fordi Rade Pirca hadde et øyeblikk av dumhet.

jensiq
05-10-2009, 12:15

Det er så hærlig å se bitre trøndere, selv etter de har tatt gull :D
FANTASTISK DEILIG SEIER!

aljahnsen
05-10-2009, 12:24
Start vant på RBK vis i går, de var på hele kampen og kjempet og fikk betalt for det. En fantastisk deilig seier over laget som ranet med seg tre poeng på Sør Arena tidligere i år. ;)

DayWalker
05-10-2009, 12:28
...jeg er enig med deg rooland. RBK har fordel av ballen, men da Prica mister hodet er det soleklart straffespark. Når det gjelder kortene så er det greitt med gult til Prica og Jarstein, men Goodson burde også ha fått gult for filming.

Øvrebø sier i intervju etter kampen at det er Jarstein og Lago som får de 2 gule kortene. Altså Prica slipper unna.

DayWalker
05-10-2009, 12:30
Clay er rutinert

En annen ting jeg reagerer litt på er Tørums utaleser etter kampen. Tørum MÅ i slike tilfeller forsvare sitt eget lag og ikke bare tenke på og beholde vennskapet til trønderbataljonen..
Her SKAL du støtte Clay Tørum!!!!!!!!

Helt enig med deg rooland! Jeg vil påstå alle andre trenere i TL hadde støttet egen spiller i situasjonen. Eller i det minste vært litt mer offensiv og si at til tross for at han ikke har sett det på TV så ser det riktig ut fra der han satt f.eks.

Giovanni
05-10-2009, 12:55
høyst gledelig, men noe uventet seier :) but thats what football is about...

noe usikker på om jeg gleder meg over overspillingen til Goodson, slike fakter er jeg ikke veldig stor fan av. Håper det var en engangsforestilling. Håpte jeg skulle slippe mer slikt etter å ha sett Drogba bli skutt med AG3 opptil flere ganger i går (ref. Lars Tjernås)

Utover det var det moro å se at Bola virket mer på hugget enn på lang tid. Både Owello og Ola viste prov på at de har potensial... når de blir stabile så har Start to meget habile midtbanespillere.

Mest gledelig var det dog å se at Stokkelien virkelig har utviklet spillet sitt. Viste styrke og karakter i spillet sitt som jeg aldri har sett hos han tidligere.

Helge
05-10-2009, 13:37
Jeg ler meg i hjel av RævBK som sutrer og griner over et litt tvilsomt idømt straffe. For det er jo lissom noe ALDRI de har fått?!?!?! Faen, er det ETT lag i Norge som har fått mer enn sin dose tvilsomme straffer og UFORTJENTE seire, så er det RævBK!! Jeg så dessverre ikke hele kampen (satt på fly fra Tromsø med Udjus og Vågan Moen), men det lille jeg så av 1ste omgang synes jeg Start var absolutt på høyde. Stokket seg dessverre litt når de nærmet seg 16metern og det 1ste målet var jo ikke bra forsvarsspell.

Nei RævBK: Slutt å sutre! Dere rante med dere ett poeng i våres og nå får dere smake egen medisin. Og hva faen er det dere sutrer etter? Har jo vunnet seriegull for N-te gang allerede. Jeg kunne KANSKJE forstått det hvis dette var noe som gjorde at de mista gullet på målstreken....som f.eks en feil idømt offside...i 2005... ;-)

DayWalker
05-10-2009, 13:52
2 ting Helge ettersom om du ikke så hele kampen.

1. Straffen var ikke tvilsom, faktisk finnes det ikke tvil etter hva jeg kan skjønne.

2. Trønderne ranet med seg alle 3 poengene i våres :(

Startgass
05-10-2009, 14:38
RBK har bare og takke seg selv for dette,nydelig kamp var det vertfall og det var fortjent seier UANSETT om RBK hadde noen flere målsjanser.

Noen som har børsen på spillerene etter kampen?

Olavh
05-10-2009, 16:12
RBK har bare og takke seg selv for dette,nydelig kamp var det vertfall og det var fortjent seier UANSETT om RBK hadde noen flere målsjanser.

Noen som har børsen på spillerene etter kampen?

VG sin børs er her: http://vglive.no/#:rtt:1:match:10000493
På høyre siden

fishkillen
05-10-2009, 16:12
http://www.ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=490435

åååå hahahaha æ ler mæ ihjel! Herlig gutta!!

fantastisk å se den gleden igjen. tar vi 9 på de 4 siste eller 12 på de dire siste er jeg super fornøyd.
er meget glad for t vi vant i dag. suveren avslutning på kampen

Store Tå
05-10-2009, 17:42

Takk for artig innlegg. Jeg kommer til å kose meg over sutringen fra barteland i lang tid fremover! Det topper en fantastisk artig kamp. :icon_cool:

Tapper
05-10-2009, 20:24
Så HERLIG at alle de forbaska pessimistene her inne tok grundig feil..HATER pessimister! Alltid optimist <3

HAHAHA så deilig å se bitre trøndere! Selvfølgelig skal vi takke Øvrebø for at han tør å dømme riktig,selv om det er mot RævBK. Mange dommere som ikke tør dømme for motstanderen på LErkendal. All ære til Øvrebø for at han har baller.

Startgass
05-10-2009, 20:54
Så HERLIG at alle de forbaska pessimistene her inne tok grundig feil..HATER pessimister! Alltid optimist <3

HAHAHA så deilig å se bitre trøndere! Selvfølgelig skal vi takke Øvrebø for at han tør å dømme riktig,selv om det er mot RævBK. Mange dommere som ikke tør dømme for motstanderen på LErkendal. All ære til Øvrebø for at han har baller.

Helt enig:p

Dere pessimister burde skamme dere :(.

zgull
05-10-2009, 21:54

I følge Sofatabellen (ikke inkl. helgas runde) i Dagbladet har RBK fått 6 poeng ekstra, som er klart mest av lagene. Start har mistet 5 poeng, også det mest av alle.

beng222
05-10-2009, 21:56
Dette var fantastisk. Nå håper jeg at dette gir laget et løft og at vi går ubeseiret i de resterende kampene slik vi får med oss en god følelse inn i neste sesong.

Ingenting er mer gledelig enn å ta så grundig feil når man frykter slakt og det blir seier. Mine dystre forhåndstips spiser jeg gledelig i meg.

Tankcenter
05-10-2009, 21:57
Det er utrolig mange trøndere som er sure på Start... Det er helt feil fokus: RBK har dretet på draget i sin egen lekegrind og på sin egen gullfeiring!!
Det er da herlig at Start klarte dette på RBK-festen- ååå sååå heeerlig.:icon_razz:

jensiq
05-10-2009, 21:58
Dere pessimister burde skamme dere :(.

Hvorfor det?
Det at man ser virkligheten inn i øynene og ser at Rosenborg har på arket et mye bedre lag og i utgangspunktet vil vinne er jo rimelig.

Seiere smaker bare enda bedre når vi vinner da vettu :)
Nå ska det sies at jeg ikke er noe veldig pessimist men trodde da Start ikke ville vinne

DelPiero
05-10-2009, 22:11
Det er utrolig mange trøndere som er sure på Start... Det er helt feil fokus: RBK har dretet på draget i sin egen lekegrind og på sin egen gullfeiring!!
Det er da herlig at Start klarte dette på RBK-festen- ååå sååå heeerlig.:icon_razz:

Det er bare deilig. Utrolig at ikke media ber RBK skyve sutringa si opp en viss plass. Når vi møtte de hjemme så måtte det 3 hands til inne i 16meteren før det ble straffe. Og det er ikke så lenge siden en RBKer fikk "krampe" i begge benene samtidig og ble tildelt straffe. Hørte vi RBK beklage? Eller VIF spilleren som hevnet seg for ett par serierunder siden, var den situasjonen så ulik? Nei, RBK, dere er bare vant til at dommerne dømmer for dere i 9 av 10 situasjoner. Dessuten skjønner jeg ikke at det er legalt å hevne seg i fotball med håndgemeng. Slik jeg ser det ville et annet lag fått 2 røde kort i tillegg i den situasjonen, og kanskje ekstra straff for klaging i media. Så faktisk RBK, dere er IGJEN ungått straff som andre ville fått.

jbasma
05-10-2009, 22:24
Og det er ikke så lenge siden en RBKer fikk "krampe" i begge benene samtidig og ble tildelt straffe. Hørte vi RBK beklage? Eller VIF spilleren som hevnet seg for ett par serierunder siden, var den situasjonen så ulik?

Og det ekstra morsomme er jo at han VIF-spilleren er på utlån fra Rosenborg. De er hissige der oppe gitt. Sikkert det som er Hamrens attityd. Går det mot dere så ty til vold

kaptein
05-10-2009, 22:47
Ja RBK har fått mye gratis av dommerne. Om en ser på fair play listen så er RBK best år etter år. Dvs de ha minst rødeog gule kort. Dette er neppetilfeldig eller som ett resultat av at de er så mye bedre enn andre lag på fair play. Nei saken er at dommerne ikke tør dømme i mot RBK særlig hjemme på lerkendal så er spillerne nesten fredet for kort. Bare se på Iversen som kjefter og kjefter på dommeren uten at han pådrar seg gult, mens vi ser Hulsker som alle dommerne er klar over. Han blir starffet gang på gang.

Nei endelig så var ikke flaksen elle dommer for den del på Trøndernes side. Straffen var soleklar fatter ikke at oppegående folk kan være i mot det. Ellers så er det bare herlig å se Jarstein gå bananas i en situasjon han ikke ser. Vittig å opservere Jarstein i situasjonen han fanger ballen løper framover skal til å sette igang ett raskt angrep da han bllir klar over at Goodson har blitt kastet i bakken. Da klikker det for han hehehe. Nå er de fleste keepere "gale" men Jarstein tar kaka hehe.

deilig dagen derpå er det iallefall. Fotball norge hyller oss.

Startgass
06-10-2009, 00:52
Ja RBK har fått mye gratis av dommerne. Om en ser på fair play listen så er RBK best år etter år. Dvs de ha minst rødeog gule kort. Dette er neppetilfeldig eller som ett resultat av at de er så mye bedre enn andre lag på fair play. Nei saken er at dommerne ikke tør dømme i mot RBK særlig hjemme på lerkendal så er spillerne nesten fredet for kort. Bare se på Iversen som kjefter og kjefter på dommeren uten at han pådrar seg gult, mens vi ser Hulsker som alle dommerne er klar over. Han blir starffet gang på gang.

Nei endelig så var ikke flaksen elle dommer for den del på Trøndernes side. Straffen var soleklar fatter ikke at oppegående folk kan være i mot det. Ellers så er det bare herlig å se Jarstein gå bananas i en situasjon han ikke ser. Vittig å opservere Jarstein i situasjonen han fanger ballen løper framover skal til å sette igang ett raskt angrep da han bllir klar over at Goodson har blitt kastet i bakken. Da klikker det for han hehehe. Nå er de fleste keepere "gale" men Jarstein tar kaka hehe.

deilig dagen derpå er det iallefall. Fotball norge hyller oss.

For Øvrebø så er ikke 20.000 sinte trøndere noe,han har jo hat 1 mill forbanna Chelsea supportere etter seg.

Var det ikke pga at Goodson tok ballen ut av hendene på Jarstein sånn at han ble rasende?

jensm
06-10-2009, 01:55
Jarstein mista vel bare hodet sånn generelt sett, kanskje mest etter han skjønte det blei straffespark. Når da Goodson rev ballen ut av hendene hans så klikket det bare. Sånn er Jarstein :-) Ikke første gangen han blir rød i topplokket.

Men det er klart, trønderne må bare sutre.

For det er vel dette som står igjen nå som det hele har fått litt tid til å roe seg:

Hvem andre enn trøndere klarer å være så sinnsykt furtne etter å ha utklasset hele landet i form av et særdeles imponerende seriegull?

aljahnsen
06-10-2009, 15:41
Hehe, syntes egentlig bare det er artig denne diskusjonen jeg. Eneste mnus er at media brukte mer energi på denne situasjonen enn at Start spilte en kjempekamp og slo RBK for første gang i år. Men artig å se så mange illsinte trøndere ;)

Morientez
06-10-2009, 16:27
Apropo filming, dere hadde vel verdensmesteren i filming i Pelu. Så du skyter i glasshus.
Ser ut som det ble litt for mye karsk på deg i går...se episoden på nytt. jarstein har ballen i hendene...fordel...altså INGEN frispark

Der tar du feil. Pelu filmet ikke, noe NFF også var enig i da de fikk se lege erkleringen som viste at han fikk akutt krampe i begge leggene. Han ble også byttet ut da. Dommeren gjorde feil den gangen, og han gjorde feil på søndag. Prica skulle hadd frispark da skuespilleren deres med overlegg gikk rett i ryggen på Prica uten og ha en sjans på å nå ballen.

beng222
06-10-2009, 16:56
Der tar du feil. Pelu filmet ikke, noe NFF også var enig i da de fikk se lege erkleringen som viste at han fikk akutt krampe i begge leggene. Han ble også byttet ut da. Dommeren gjorde feil den gangen, og han gjorde feil på søndag. Prica skulle hadd frispark da skuespilleren deres med overlegg gikk rett i ryggen på Prica uten og ha en sjans på å nå ballen.

Kanskje du bør se i regelboka om hva som står om fordel.

hrafn
06-10-2009, 18:05
Ser ut til å være en overflod av grinete, skammelig edrue trøndere for tiden...
Skulle tro vi hadde stukket av med all karsk'en dems...

Noen som har ide på hvor mye knuffing det egentlig var mellom Clay og Prica før den berømte episoden? Var jo ikke mange minuttene før, at Prica løp han over ende (ca. 85 min).

Startjenta
06-10-2009, 18:43
Dette var utrolig deilig! : - D

Jeg var på Lerkendal og så for første gang Start live, noe som jeg virkelig må gjenta ^^
Og ettersom det var første gang jeg så de live og ettersom jeg er trønder, smakte det ekstra godt med seier! : - D

Onkelen min hadde desverre fått tak i biletter der hvor RBK fansen sto, på langsiden. Det var ikke akkurat så mange Start-supportere der :P
Men jaja ^^
Kampen var bra den : - D

zgull
06-10-2009, 20:19
Ser ut til å være en overflod av grinete, skammelig edrue trøndere for tiden...
Skulle tro vi hadde stukket av med all karsk'en dems...

Noen som har ide på hvor mye knuffing det egentlig var mellom Clay og Prica før den berømte episoden? Var jo ikke mange minuttene før, at Prica løp han over ende (ca. 85 min).

Soleklart frispark til Prica men ikke noe kort. Jarstein stod jo med ballen i hendene så det var ingen grunn til å blåse.

Nå ser jeg at jeg misforstod spørsmålet ditt, jeg så ikke den episoden.

Espen K G
06-10-2009, 22:16
Noen som har ide på hvor mye knuffing det egentlig var mellom Clay og Prica før den berømte episoden? Var jo ikke mange minuttene før, at Prica løp han over ende (ca. 85 min).Var i hvert fall et bilde i VG/på vg.no hvor Prica, tilsynelatende med overlegg, kakker Goodson i leggen/akillesen med hælen sin. Vet ikke akkurat når dette var, men fikk forståelsen av at det var rett i forkant av denne episoden. Finner ikke bildet på nett akkurat nå.

Morientez
06-10-2009, 22:26
Kanskje du bør se i regelboka om hva som står om fordel.

Fordelsregelen, sier at han ikke kunne dømt på det Goodson gjorde mot Prica, fordi RBK hadde fordel av å ha ballen i laget. Men fordelen forsvinner når Prica tar igjen. Da skal det dømmes etter første forseelse (Goodson's) uavhengig av om fordelen var til stede akkurat i det øyeblikket det skjedde. Det heter 'å se an fordelen'.

balas
07-10-2009, 07:32
Via meg gjerne fordelsparagrafen eller regelen som du nevner... Står lite om det i reglene. Det som derimot står er at man ved to forseelser skal dømme mot den verste. Hadde Øvrebø dømt frispark til Prica først og han hadde dyttet ned Goodson (tror ikke han hadde rukket å trekke seg akkurat) skulle han så ha blåst straffe og gitt rødt kort for voldsom opptreden. Prica ble reddet av at hevnen var "takling". Uansett ingen vei utenom straffe.

Ole Gilboe Hermansen
07-10-2009, 08:20
Er møkk lei RBK-supportere som prøver å gi meg dårlig samvittighet fordi vi vant. Dere lykkes ikke. Jeg svever fortsatt.

kaptein
07-10-2009, 09:06
Er møkk lei RBK-supportere som prøver å gi meg dårlig samvittighet fordi vi vant. Dere lykkes ikke. Jeg svever fortsatt.

Er enig . For en dustegjeng, vinner serien klart etter to 5 plasser så skal de sutre over et korekt idømt straffe. Forresten artig å lese på kjernen sine forum sider. At det går ann å lire av seg så mye usakligheter er utrolig.

RBK vant foresten over Start på Sør arena etter ett offside mål. Det er det ingen som snakker noe om.

Nokså vittig når Steffen Iversen snakker om usportslig, det sier han. Han som går rundt i to ganger 45 og krangler og syter til dommeren . hehe Fotball norge ler av patetiske trøndere for tiden.

zgull
07-10-2009, 12:26
Fordelsregelen, sier at han ikke kunne dømt på det Goodson gjorde mot Prica, fordi RBK hadde fordel av å ha ballen i laget. Men fordelen forsvinner når Prica tar igjen. Da skal det dømmes etter første forseelse (Goodson's) uavhengig av om fordelen var til stede akkurat i det øyeblikket det skjedde. Det heter 'å se an fordelen'.

Høres tvilsomt ut. Nå så jo heller ikke dommeren Goodson før han ble dratt ned, så da er det jo greitt. Jeg skjønner at det er uvant for dere trøndere å få feilaktige dommeravgjørelser mot dere, det får vi hele tiden. Welcome to the real world! For øvrig er det i følge Sofatabellen (ikke inkl. helgas runde) i Dagbladet har RBK fått 6 poeng ekstra, som er klart mest av lagene. Start har mistet 5 poeng, også det mest av alle.

Simen
07-10-2009, 14:30

Hehe, hadde jeg trodd du ikke var seriøs skulle jeg ikke ledd.. men når du faktisk er seriøs her må jeg si at det er rimelig vitti. Snakk om å være desperat etter å prøve å rettferdiggjøre at det var en "feil" avgjørelse? At fordelen forsvinner når Prica tar igjen (først med å stemple goodson i hel, så dytte overende) er kanskje det dummeste jeg har hørt!

hrafn
07-10-2009, 15:37
Etter hva jeg mener å erindre, ble Hunter mishandlet ca. 5 minutter ut i kampen, i en situasjon som høres identisk ut.

Noen som mikser, eller skjedde dette flere ganger?

frankieboy
07-10-2009, 15:44
Etter hva jeg mener å erindre, ble Hunter mishandlet ca. 5 minutter ut i kampen, i en situasjon som høres identisk ut.

Noen som mikser, eller skjedde dette flere ganger?

Vet ikke om det er samme situasjon du tenker på, men det er helt klart at det bare er RBK-spillere som slipper unna gult kort for å dra av buksa til en motspiller.... (Dorsin som hang i buksa til Hunter tidlig i kampen)

Og samtidig så er det en gåte at ikke Prica ble utvist. Alle husker at Rune Nilsen ble utvist i en cupkamp mot FFK (semifinalen) for et par år siden, og den overtredelsen var langt mildere enn den Prica gjorde... Så det er ingen tvil om at RBK har klare uskrevne fordeler hos dommerne i Norge!!

Espen K G
07-10-2009, 16:11

Noen som mikser, eller skjedde dette flere ganger?Nope, dette var ikke Hunter. Var et tydelig bilde av Goodson og Prica, hvor Prica kakker hælen sin i leggen/akillesen til Clay.

Seven
07-10-2009, 20:19
Vet ikke om det er samme situasjon du tenker på, men det er helt klart at det bare er RBK-spillere som slipper unna gult kort for å dra av buksa til en motspiller.... (Dorsin som hang i buksa til Hunter tidlig i kampen)

Med dette firskt i minne var det jo gøy å se Dorsin klage på usportslig opptreden til journalistene etter kampen...

For et fjols...

balas
08-10-2009, 01:28
Var ingenting galt med dommeravgjørelsen.

jensm
08-10-2009, 01:52

Dette var en særdeles morsom tolkning av fordelsparagrafen, og jeg skulle likt å se kamputviklingen i en kamp hvor dette ble praktisert.

Altså, ut fra din tolkning av reglene så blir det slik:
Dersom du blir takla på en måte som kvalifiserer til frispark, men du klarer holde deg på beina, da må du skynde deg å hevne deg på den som taklet, slik at du kan skade en motspiller samtidig som du faktisk selv får et frispark :D

Det er sagt mange ganger på forumet at "dette er det dummeste som noensinne er skrevet her på forumet". Men om ikke du tok førsteplassen her, så er du ihvertfall på en topp 10 plassering :-)

Jeg skulle til å si at dette må være skrevet av en 12-åring. Men nei, det er selvfølgelig skrevet av en trønder! Haha :D

Enos
08-10-2009, 11:18

Hehe... For ordens skyld: Straffen var etter min mening riktig, RBK tapte pga egne feil, men akkurat i denne kampen hadde det vært akkurat like gøy om det hadde vært feil idømt. Hovne trøndere som får seg en på trynet er gøy uansett (jeg kjenner en del av dem). Det slår aldri feil, RBK som etter deres mening er gud i norsk fotball, kan kun tape pga dommerfeil.

Morientez
08-10-2009, 16:36
Det jeg mener er at det skulle vært dømt frispark for Prica, og at Prica skulle vært utvist for idiotopptreden hans. Jeg mener også at knuffet hans kvalifiserer til str, men jeg mener som sagt dommeren overser frisparket som lager hele situasjonen. Nok om det... Historie....

jensm
08-10-2009, 18:55
Så du mener fordelsparagrafen blir opphevet fordi fordelen faller bort når det blir straffe fordi Prica dytter Goodson? I tillegg tror du skuldertaklingen fra Goodson kom uten en forhistorie?

Haha, er du standupkomiker? :D

Ja, jeg tror det er bra for deg å la dette gå i historiebøkene nå :) Kos deg med seriegullet du.

Tankcenter
08-10-2009, 21:26
Med unntak av noen få trøndere er det meste av landets fotballelskere i strålende humør over Starts seier over RBK på Lerkendal. Start klarer de store overskriftene på godt og vondt, heldigvis ble det på det gode denne gangen. Dette er jo herlig, ja jeg vet det går over, men la oss alle nyte det så lenge vi kan :icon_razz::icon_razz::icon_razz:

Ole Gilboe Hermansen
09-10-2009, 08:17
Med unntak av noen få trøndere er det meste av landets fotballelskere i strålende humør over Starts seier over RBK på Lerkendal. Start klarer de store overskriftene på godt og vondt, heldigvis ble det på det gode denne gangen. Dette er jo herlig, ja jeg vet det går over, men la oss alle nyte det så lenge vi kan :icon_razz::icon_razz::icon_razz:

Denne seieren skal jeg nyte lenge.

Olavh
09-10-2009, 19:25
Deilig seier på søndag! Skjønner ikke at disse trønderne gidder å hekte seg så innmari opp i denne kampen. Skulle tro vi ødela gullsjansene dems eller at dette var en svært betydningsfull kamp for dem. Tror hele Norge, bortsett fra trønderne, holdt med Start i denne kampen.

Nå er det bare å fortsette og slå AaFK, Tromsø og VIF.

stallis
11-10-2009, 17:42
Hei!
Gratulerer hele menigheden som var med å juble laget sitt frem til seier på Lerkendal.
Først må jeg si at jeg er en Trønder og Rosenborgsupporter men ble utrolig skuffet over oppførselen til enkelte RBK-spillere på tampen av kampen!
Slikt er så utrolig lite voksent gjort. Skjønner godt frustrasjonen blandt RBK-spillerene som kanskje så for seg en hel sesong uten tap men at man skal misterfullstendig hodet er av den grunn er veldig så skuffende å se på.
Synes faktisk det er OK at det var akkurat en sånn klubb som Start de tapte for. Start er et lag som etter min mening ALLTID har oppført seg pent både i og utenfor banen og derfor synes jeg de fortjente en seier nå og jeg unner dem å slå akkurat et lag som har gått ubeiseret i 26 kamper på rad. Før eller sener så måtte jo RBK gå på en smell.
Gleden var at det ikke var mot Molde;-)
Dette var kanskje et fint plaster på såret etter en ufortjent seier til RBK på Sør arena i vår :-)
Vil ønske dere og Start lykke til i 2010-sesongen!

Hilsen fra en Trønder og en som er veldig glad i RBK.

Helge
14-10-2009, 14:50
Hm, hardt å innrømme at det faktisk finnes reflekterte trøndere....argh. Hyggelig mail!

magnussl
20-03-2010, 16:37
Hei!
Gratulerer hele menigheden som var med å juble laget sitt frem til seier på Lerkendal.
Først må jeg si at jeg er en Trønder og Rosenborgsupporter men ble utrolig skuffet over oppførselen til enkelte RBK-spillere på tampen av kampen!
Slikt er så utrolig lite voksent gjort. Skjønner godt frustrasjonen blandt RBK-spillerene som kanskje så for seg en hel sesong uten tap men at man skal misterfullstendig hodet er av den grunn er veldig så skuffende å se på.
Synes faktisk det er OK at det var akkurat en sånn klubb som Start de tapte for. Start er et lag som etter min mening ALLTID har oppført seg pent både i og utenfor banen og derfor synes jeg de fortjente en seier nå og jeg unner dem å slå akkurat et lag som har gått ubeiseret i 26 kamper på rad. Før eller sener så måtte jo RBK gå på en smell.
Gleden var at det ikke var mot Molde;-)
Dette var kanskje et fint plaster på såret etter en ufortjent seier til RBK på Sør arena i vår :-)
Vil ønske dere og Start lykke til i 2010-sesongen!

Hilsen fra en Trønder og en som er veldig glad i RBK.
Hadde jeg vært trønder ville jeg nok blitt litt furten over at en av mine medborgere hadde sendt en sånn ryggslikker-mail. Men ok, alltids bra at noen gleder seg med de kjempe glade:)

steffn
20-03-2010, 19:24
Må si jeg er utrolig skuffa over entusiasmen og aktiviteten her om dagen

Hvor er kamptråden (dette er en fra i fjor), hvor er diskusjonene?

Det er jo ingenting! Start skal spille toppkamp mot RBK på mandag og her er aktiviteten mildt sagt laber. Skjerpings!

Reservesamen
20-03-2010, 20:02
Fei for egen dør... her er dine bidrag de siste månedene....

Forum: Kamptråder I dag, 18:24

Forum: Kamptråder 14-03-2010, 19:39

Forum: Kamptråder 14-03-2010, 18:21

Forum: Kamptråder 14-03-2010, 18:14

Forum: IK Start 17-01-2010, 22:45

steffn
20-03-2010, 20:03
Det har du helt rett i. Jeg er ikke noe eksempel til etterfølge.

Men føler det var så mye mer aktivitet her tidligere, men nå er alt liksom dødd bort. Hva har skjedd?

frankieboy
21-03-2010, 14:32
Det har du helt rett i. Jeg er ikke noe eksempel til etterfølge.

Men føler det var så mye mer aktivitet her tidligere, men nå er alt liksom dødd bort. Hva har skjedd?

Det er en kamptråd som ble opprettet for noen dager siden, men pga at flere ikke husker å gå inn her i kamptrådforumet, er den blitt flyttet til toppen av IK Start-forumet. Noen dager etter kamp blir den flyttet over hit...

Så man trenger ikke å bruke en tråd fra i fjor...

DelPiero
21-03-2010, 17:11
Hadde jeg vært trønder ville jeg nok blitt litt furten over at en av mine medborgere hadde sendt en sånn ryggslikker-mail. Men ok, alltids bra at noen gleder seg med de kjempe glade:)

Syns det var en fin gest fra en supporter som dessverre heier på feil lag. Enhver idiot kan hate alle andre lag, og heie på egne. Men det krever litt mere sirkulasjon og fornuft å komme med an fornuftig vurdering av kampen. At han gidder å dele det med oss er vel heller en positiv anerkjennelse etter mitt syn.

eksil
21-03-2010, 17:21
Dette er en gammel tråd. Vi tar diskusjonen om den kommende RBK-kampen i den nye tråden; http://forum.menigheden.no/showthread.php?t=5524

bosve
22-03-2010, 21:27
Mye bra spill av Start her. Hadde Start fått inn et par forsvarsspillere så tror jeg det kunne blitt medalje. Hverken Borgersen eller Freeman holder nivået. Selv om Freeman er bra offensivt er han alt for svak defensivt.