PDA

Se full versjon : Start - Aalesund (kamptråd)

frankieboy
03-10-2009, 06:05
Tid: Søndag 18. Oktober kl. 1800
Sted: Sør Arena
--------------------------------------------------------

Her er de som er i faresonen ang karantener foran denne helgs kamper.
Aalesund spiller hjemme mot Sandefjord kl. 1800 søndag, mens Start spiller borte mot Rosenborg søndag kl. 2000.

Følgende spillere hos Start er i faresonen og må unngå kort hvis de skal få spille mot Aalesund:
- Christian Bolanos (4 gule)
- Solomon Owello (2 gule)
- Clarence Goodson (2 gule)
- Bernt Hulsker (2 gule)

Og hos Aalesund må disse spillerne unngå kort hvis de skal få spille på Norges flotteste gressmatte:
- Fredrik Carlsen (4 gule)
- Demar Phillips (2 gule)
- Anders Lindegaard (2 gule)
- Tor Hogne Aarøy (2 gule)
- Trond Fredriksen (2 gule)
- Amund Skiri (2 gule)
- Glenn Roberts (2 gule)
- Jonatan Tollås Nation (2 gule)

Det er klart at det ikke er noen ulempe om langemann Aarøy ikke får bli med til Kristiansand.

Vel, da kan vi følge med i helga, og så kan vi diskutere denne kampen etter det..

frankieboy
04-10-2009, 19:32
Tor Hogne Aarøy fikk nettopp gult og får dermed ikke bli med til Kr.sand..

Helt greit det!! :-)

Simen
06-10-2009, 14:22
Hvorfor var denne låst? Ihvertfall åpen nå.

Startgass
06-10-2009, 15:02
Håper Start kan slippe seg løs sånn som mot RBK og ikke være redde for å tape!
For Start har vell ingenting å tape,hvis Start taper mot Aalesund så er det snakk om at Aalesund vinner enda en kamp så kan de komme forbi Start om Start taper igjen da.

Litt synd at ikke Tor Hogne Aarøy ikke skal spille hadde jo passet bedre med at Goodson vinner i lufta mot han en at Aalesund skal spille hurtig på bakken,og vi vet alle hvor hurtige Startforsvaret er.

Det blir en jevn kamp,Start har ingenting og kjempe om eller det er jo alltid penger å spille for,nemlig plasseringa på tabbellen.Ser vi på Aalesund sin situasjon så trenger jo de enklig bare 3 poeng så er de nokså sikre på å holde seg i TL og da er vell ikke Start en så stor hindring når vi tenker på at Start er landets totalt mest ustabile lag.

Håper og tror at Start vinner denne kampen,men man kan aldri være sikker.Tror at Start vinner med 2 mål.Og husk ingen kan forvente at Start vinner mot Aalesund for fotball er fotball og man vet aldri hva som skjer.

doppelt gemoppelt
06-10-2009, 21:16
En helt annen match i vente. Åpne trøndere som går i angrep og etterlater seg rom blir til et Aafk som MÅ HA poeng men alikevel kommer til å ligge baktungt og kompakt. Det lyder ikke godt for et litt mindre fantasiløst startangrep som jeg har sett i det siste med unntak av store lysglimt.
Men la oss håpe at Ålesund blir kjørt hjem som grovkværnet kjøttdeig.
Håper på en god kamp selv om det er en god stund til kampen, faktisk så god tid at vi bare venter på 2-3 tullinger fra Aafk supporter som som har til vane å komme innom forumet her å bare snakke drit og svada.
Jeg venter...

Tante Gerd
10-10-2009, 12:36
.................

Men la oss håpe at Ålesund blir kjørt hjem som grovkværnet kjøttdeig.
Håper på en god kamp selv om det er en god stund til kampen, faktisk så god tid at vi bare venter på 2-3 tullinger fra Aafk supporter som som har til vane å komme innom forumet her å bare snakke drit og svada.
Jeg venter...

Hvem er det som prater drit og svada her nå da?:icon_redface:
Der dret du deg selv ut!

Tante Gerd
10-10-2009, 12:41
Litt synd at ikke Tor Hogne Aarøy ikke skal spille hadde jo passet bedre med at Goodson vinner i lufta mot han en at Aalesund skal spille hurtig på bakken,og vi vet alle hvor hurtige Startforsvaret er.

............ for fotball er fotball og man vet aldri hva som skjer.

Du kan bare slappe av Stratgass.

AaFK spillerne spiller høye baller mot midtspissen..uansett om han ikke er der, sitter på benken eller er hjemme pga. skade.

Det har vi sett i de kampenen hvor han ikke spiller.
Det er rett og slett underlig egentlig....altså å spille på en spiller som ikke er der....
Kan liksom ikke helt forståd et.:icon_evil:
Nok ett bevis at fotballspillere ikke er sååå smarte?

DelPiero
10-10-2009, 22:58
Er usikker på AAFK uten Tor Hogne. Nå vet vi ikke helt hva som venter. Kan jo godt være at Reka finner på et taktisk grep som vårt forsvar sliter med. Hadde faktisk foretrukket Årøy mot Matta og Goodson.

Er også synd at de fikk den kollektive svikten i forrige runde. Keeperen gikk ut og krevde forbedringer, og ser ikke bort fra at vi møter et revansjesugent lag etter "prestasjons blemmen" mot hvalfangerne.

Dette er en kamp vi bør vinne og AAFK er slettes ikke umulig å sende hjem tomhendte. Men typisk om de laget har senket skuldrene ned på høyde med navlen, og da går det galt.

Er litt gildt med AAFKerne også, sjeldent at såpass "umeritterte" lag har så lojale og trofaste fans som følger laget rundt.
Og det er jo bra med folk på bortefeltet for både Start og Menigheden

zgull
11-10-2009, 14:41
Er litt gildt med AAFKerne også, sjeldent at såpass "umeritterte" lag har så lojale og trofaste fans som følger laget rundt.
Og det er jo bra med folk på bortefeltet for både Start og Menigheden

All honnør til AaFK-fansen, de viser ekte engasjement!

frankieboy
11-10-2009, 16:51
Siden det er spillefri denne helga, og jeg egentlig er i Start-kamp-modus, så kan jeg jo ta en titt på "tallenes tale" for disse 2 lagene:

Start ligger på 7.plass på tabelllen med 37 poeng. De har 9 seire, 10 uavgjorte og 8 tap og målforskjellen er 43-48. Det er 6 poeng opp til Brann på 4.plass og en mulig E-cup plass, mens det er 9 poeng ned til FFK på kvalik. Vi kan ikke rykke ned, men vi kan definitivt klare minst en 6.plass (som VIF nå har med samme poengsum som Start men bedre målforskjell)

Aafk ligger på 12.plass med 32 poeng. De har 8 seire, 8 uavgjorte og 11 tap og en målforskjell på 31-40. Det er 3 poeng ned til SIF på plassen under, mens det er 4 poeng ned til FFK på kvalikplassen. Aafk har et vanskelig program igjen. Borte mot Start, borte mot Rosenborg (som nok vil rette opp inntrykket foran hjemmepublikummet) og til slutt noe som kan vise seg å bli en thriller av en kamp hjemme mot SIF.

Start hjemme har 5-6-2 på sine 13 hjemmekamper. De har en målforskjell på 24-15 og har kun tapt mot Brann og RBK...
Aafk har 3-3-7 på sine 13 bortekamper og en målforskjell på 13-24.

Ser vi på målsjansene så har Start skapt 129, mens Aafk har skapt 108. Derimot har lagene Start har spilt mot skapt 135 målsjanser, mens Aafk sine motstandere bare har skapt 114 sjanser.

Kikker vi på når lagene scorer og slipper inn mål, så er Aafk Tippeligaens beste lag i kvarteret før pause. De har scoret 11 av sine 31 mål i dette tidsrommet. Aafk er derimot helt "ufarlige" mellom det 16 og 30 minutt, da de kun har nettet 1 gang på 27 kamper. Ingen i Tippeligaen har scoret så få mål i denne perioden.
Start er som kjent utrolig farlige mot slutten av kampene (noe RBK fikk merke) og har scoret hele 16 av 43 mål det siste kvarteret av kampene. Start er minst farlige det første kvarteret av 2.omg da de kun har scoret 3 mål!

Defensivt sliter Aafk mest midt i 1.omg, da de har sluppet inn 10 scoringer mellom det 16 og 30 spilleminutt. Ingen andre slipper inn så mange mål i dette tidsrommet. I det siste kvarteret av kampene da Start er sterkest har Aafk bare sluppet inn 8 mål til nå denne sesongen. Men det trenger ikke å bety så mye, da RBK bare hadde sluppet inn 4 scoringer det siste kvarteret før de møtte Start forrige helg. Da fikk de 2 til i trynet de siste minuttene...
Start sliter egentlig i hele 2.omg, og i det første kvarteret etter pause har de sluppet inn 11 mål. (Kun B/G er verre med 13 innslupne mål i dette tidsrommet)
Fra det 60-75 minutt er derimot Start verst av alle i Tippeligaen med 10 baklengsmål.

Kikker vi litt på enkeltspillerne hos de 2 lag så har Anders Lindegaard og Johan Arneng best snitt på VG-børsen med et snitt på 5,04. Hos Start ligger Christian Bolanos fremdeles på 2.plass totalt med et snitt på 5,82. Nestemann på lista er Clarence Goodson med et snitt på 5,37.
Toppscorer hos Aafk er Tor Hogne Aarøy (som soner karantene i denne kampen) med 6 scoringer. De neste på lista hos Aafk er Alexander Mathisen og Khari Stephenson som begge har scoret 4 mål.
Hos Start har årets komet, Mads Stokkelien scoret 10 ganger, mens Bernt Hulsker har nettet 9 ganger denne sesongen. Christian Bolanos har scoret 7 mål og Geir Ludvig Fevang har 6 mål, så hele 4 spillere har like mange eller flere scoringer enn Aafks toppscorer.

Ser vi på målgivende pasninger, så har Christian Bolanos 10 og Hunter Freeman 5 hos Start, mens Aafk's beste er Demar Phillips med 4 målgivende!

Ser vi på formen til lagene, så har ikke Aafk tapt siden 22.august (1-3 mot Molde). De har siden da spilt uavgjort mot Glimt og Sandefjord hjemme og mot Viking borte. De har vunnet 3-0 hjemme mot Brann og 2-0 borte mot Lyn.

Starts 5 siste har endt med seier borte mot RBK, uavgjort hjemme mot Viking og borte mot Glimt og tap borte mot Sandefjord og hjemme mot Brann. (begge endte 0-1)

I det første møtet mellom lagene denne sesongen spilte de 1-1 på Color Line Stadion etter at Johan Arneng scoret på et straffespark i 1.omg, etter en avgjørelse som ingen i Norge forstod noe av, bortsettt fra Svein Erik Edvartsen. Dette vil nok stille sterkt i kåringen av sesongens billigste straffespark! I 2.omg utlignet Christian Bolanos etter å ha rundlurt Trond Fredriksen - som etter kampen ble hudflettet på TV2 av Kjetil Rekdal!

I kampen kommende helg må Aafk klare seg uten Tor Hogne Aarøy, men bortsett fra det kan vel begge lag stille med sine sterkeste mannskap. Blir nok tett og jevnt i en kamp der Aafk definitivt har mest å spille for.

Ellers er det bare å ønske velkommen til Stormen og andre Aafk-supportere. Vi trenger penger, så kom ned og hjelp oss med å fylle opp stadion. Dere er flinke til å støtte opp om laget deres. Det skal dere ha!

Velkommen til Sørlandet og god kamp!!

gmkarlsen
11-10-2009, 17:04
Har Aalesund mange ute på landslagsoppdrag på onsdag? Vi har jo to av våre beste menn, Goodson og Bolanos, ute på langtur. Vi kan risikere at de bærer preg av det.

sureup
12-10-2009, 18:21
Pablo herrera er ihvertfall på landslagsoppdrag for costa rica.

Tror han blir en farlig mann på søndag.

doppelt gemoppelt
12-10-2009, 21:53
Hvem er det som prater drit og svada her nå da?:icon_redface:
Der dret du deg selv ut!

Å ja huff det er meg å ja å nei.
Gratulerer med ditt første innlegg på forumet. Blir spennede i fortsettelsen.

Helge
14-10-2009, 13:06
"I det første møtet mellom lagene denne sesongen spilte de 1-1 på Color Line Stadion etter at Johan Arneng scoret på et straffespark i 1.omg, etter en avgjørelse som ingen i Norge forstod noe av, bortsettt fra Svein Erik Edvartsen".

Hm, jeg er litt usikker på om godeste Svein E E forstod noe av den avgjørdelsen selv jeg. Velvel, heldigvis var det jo ikke avgjørende for evnt. nedrykk/medalje. DET hadde vært bittert det..(glemmer aldri 2005!!).

Fish
15-10-2009, 09:31
Går Petter Northug i næringa: Dette blir en barnefotballkamp. "Kun" tomålsseier til oss, men vi vil dominere fra avspark til det 93. minutt. Nesten så det...gjeeesp...blir litt kjedelig.

frankieboy
15-10-2009, 15:07
Et veldig bra stykke paa fvn.no idag. Morsomt aa lese, bra bilder og en av de bedre før-kampen reportasjene jeg har lest. BRA FEVENNEN!

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article153067.ece

Jegers
15-10-2009, 21:22
Hmm, altfor ofte har vi dritt oss ut mot FK Tante Gerd på hjemmebane, får håpe den tiden er over nå.

aljahnsen
15-10-2009, 21:49
Til Søndag får Aalesund kjørt seg, neida. Tror nok det blir en vanskelig kamp, og Aalesund trenger poeng. Men samtidig tror jeg at Start får spille spillet sitt til Søndag, og jeg sitter med en god følelese foran dette oppgjøret. Start har selvtillit etter seieren på Lerkendal, og med en Bola, Stokkelien og Fevang på hugget så tror jeg på en god kamp.

Så er bare å komme seg på kamp folkens, skal bli bra med liv på feltet også.

Vi sees på feltet. ;)

Tankcenter
15-10-2009, 23:11
Håper på fin fotball og ikke "gampespill" fra Aafk som det så altfor ofte blir. Det har vært så mange "rare" kamper med Aafk, men blir det god fotballspill så bør absolutt Start sende laget ned i Adecco. Start ser ut som de har formen inne, gleder meg!!

Rune Nøkland
16-10-2009, 20:24
Har troa på seier men hvis Svein Oddvar Moen dømmer så går jeg hjem igjen med en gang!

doppelt gemoppelt
16-10-2009, 22:24
Har troa på seier men hvis Svein Oddvar Moen dømmer så går jeg hjem igjen med en gang!

I år har faktisk Edvartsen og en jøk til som jeg ikke huske navnet på overtatt tittelen fra Moen.

Ole Gilboe Hermansen
17-10-2009, 09:13
Må si jeg gleder meg. Håper vi får en like undeholdende kamp som mot RBK sist. En storseier hadde vært deilig.

Tante Gerd
17-10-2009, 14:42
Jeg har fulgt med på dette foumet,men først nå har jeg blitt litt ansporet til å gidde bidra.
Jeg fulgt alle hjemmekamper + bortekamper til Start på Østlandet + Stavanger og skjønner ikke hvorfor det er så forsjell på fansens oppførsel hjemme som borte.
Mange totalt tullinger borte, men som lam her hjemme.

I våres i Drammen f.eks. hvor Bolanos gledet, klarte f.eks. "noen" å rive i stykker stolbenker.. jeg så så det, for jeg var der også..
Hvorfor gjør vi det ikke hjemme.. rive i stykker "noe"

Mot Ålesund skal vi vinne og da med god støtte fra alle fans!:icon_twisted:

Tante Gerd
17-10-2009, 14:44
Å ja huff det er meg å ja å nei.
Gratulerer med ditt første innlegg på forumet. Blir spennede i fortsettelsen.

ja det var dine oppgulp som gjorde at jeg tok bladet fra munnen!

jbasma
17-10-2009, 20:26
I år har faktisk Edvartsen og en jøk til som jeg ikke huske navnet på overtatt tittelen fra Moen.

Trodde aldri denne dagen skulle komme, men jeg må si at siste halvdel av sesongen har Moen vært meget god. Det hadde gitt høye odds før og i begynnelsen av sesongen.

Roy_Keane
17-10-2009, 20:34

me2, mannen som tok fra oss gullet i 2005, og måtte ha politieskorte ut av byen etter aafk kampen som vi tapte 5-3, fikk 2 straffer mot oss og håland utvist hvis jeg husker riktig... kommer jeg aldri over!!

Startgass
17-10-2009, 21:14

Edvartsen er den jeg mest ikke liker...for en ekel person,æsj ;)
Moen er en god nummer to :icon_biggrin:
Har Øvrebø dømt på Sør Arena i år?

Ole-Bernt
17-10-2009, 21:39
Dag Vidar Hafsås dømmer mellom Start og Aafk.

http://fotball.speaker.no/FIKSfotballdataclient/ft.aspx?scr=result&fmid=1492535

zgull
18-10-2009, 02:11
Trodde aldri denne dagen skulle komme, men jeg må si at siste halvdel av sesongen har Moen vært meget god. Det hadde gitt høye odds før og i begynnelsen av sesongen.

Moen har blitt mye bedre i løpet av sesongen...

eksil
18-10-2009, 13:59
Goodson starter ikke.

Ole Gilboe Hermansen
18-10-2009, 14:30
Goodson starter ikke.

Eller på benken.

steffn
18-10-2009, 14:56
Goodson er jo en av lagets viktigste spiller.

LopezRivas
18-10-2009, 15:35
Noe MÅ ha skjedd med Goodson.... Og dette er straffen (ut av troppen)

zgull
18-10-2009, 16:35
Vi slår dem likevel...!!!

DelPiero
18-10-2009, 16:44
Moen har blitt mye bedre i løpet av sesongen...

Mindre dårlig syns jeg er mere passende...

AndersH.
18-10-2009, 16:50
Svein Oddvar har gjort en klassesesong, og er - etter min mening - Norges beste dommer.

Gleder meg for øvrig stort til aftenens oppgjør, satser på at gutta leverer varene. Aalesund skal vanligvis slås, så om ting går som det skal kan vi juble for tre poeng etter kampslutt!

Heia Start!

:)

Store Tå
18-10-2009, 17:07
Og da er Bolaños ute av laget også...

steffn
18-10-2009, 17:16
hæææææh? hva faen?

Edit: heldigvis på benken! Da kommer han garantert inn på. Han er nok bare sliten etter en lang flytur.

Store Tå
18-10-2009, 17:39
Forsov seg, og møtte ikke opp på trening i dag...

Bård Larsen
18-10-2009, 18:27
Liker ikke utviklingen i denne matchen. Aalesund kommer lett til på kontringer og Start er upresise og tamme i angrep. Fevang var riktignok nær. Trodde gutta skulle leke i dag, men de virker like anspent som før RBK kampen.

Bolanos må inn for å få fart på angrepet.

Fasitsetteren
18-10-2009, 18:37
Jeg fulgt alle hjemmekamper + bortekamper til Start på Østlandet + Stavanger og skjønner ikke hvorfor det er så forsjell på fansens oppførsel hjemme som borte.
Mange totalt tullinger borte, men som lam her hjemme.

Hva er dette for noe vås?

jbasma
18-10-2009, 18:52
2 dårlige lag + en dårlig dommer på banen i første omgang. Mer er det ikke å si. Men hvor er det blitt av den Freeman jeg så bli kåret til banens beste mot Odd hjemme. Etter den kampen har kvaliteten hans vært godt skjult. Et bra slått frispark på plussiden i dag. Resten på minussiden.
Kan ikke bli værre etter pause, eller...?

Espen K G
18-10-2009, 18:52
Relativt kjedelig 1. omgang, som bli piffet litt opp her og der. Ikke akkurat stort spill fra noen av lagene.
Jeg synes åre beste til nå har vært Owello, Ola (dersom han slutter å holde på ballen så lenge blir det veldig bra!), og tildels Børufsen.
Svakest på høyresiden, hvor Freeman taper dueller i ett sett, og Hæstad som sliter med å få lagt skikkelig inn, selv om han jobber bra defensivt.

Satser på at Bolaños blir byttet inn i pausen, så vi får litt fres over kampen! :)

Roy_Keane
18-10-2009, 19:11
ut med fevang, inn med kleiven NÅ, kan ikke skjønne åssen en spiller kan være så ute av form, over så lang tid, helt merkelig!

gorre
18-10-2009, 19:13
Jeg skjønner ikke at det går an å spille sååååååå ELENDIG uten å bli bytta ut!! (Fevang altså)

Roy_Keane
18-10-2009, 19:18
satan i helvete jeg hater aafk så intenst mye..

Bård Larsen
Herregud! For noe tull! Vi må jo være tippeligaens mest ujevne lag.....

Krs
desv. ikke uventet

gorre
Verste av alt er at det er fortjent.....

frankieboy
18-10-2009, 19:20
Vi merker virkelig at vi mangler Goodson i dag. Kan ikke forvente at Ola skal storspille i midtforsvaret. Irriterende. Lurer paa hva grunnen til at Goodson ikke er med er... Han hadde hatt kontroll paa Roberts!

Dette blir vanskelig...

Bård Larsen
18-10-2009, 19:36
Rekdals taktikk virket, desverre. OG vi går fem på.

Bård Larsen
18-10-2009, 19:39
Faen åsså. Dette skulle jo være en kosekveld.....Det betaler seg ikke å være optimist.

Bård Larsen
18-10-2009, 19:40
de roter jo bort alle dødballene jo....

Krs
18-10-2009, 19:42
Vi blir langt på vei rundspillt av AAFK.

Lover bra for neste år.....

gorre
18-10-2009, 19:44
Gjesp.....

Store Tå
18-10-2009, 19:46
Tipper at Kleiven og Haraldsen føler seg lite verdsatt når de ikke kommer innpå i en slik kamp...

steffn
18-10-2009, 19:47
satan i helvete jeg hater aafk så intenst mye..
Er du tjukk i hodet? Hva med å rette din frustrasjon mot eget lag? Start spiller hårreisende dårlig i dag.

steffn
18-10-2009, 19:47
Tipper at Kleiven og Haraldsen føler seg lite verdsatt når de ikke kommer innpå i en slik kamp...
Ser den. Men jeg tror ikke Haraldsen hadde klart seg så veldig bra mot raske Roberts.

Roy_Keane
18-10-2009, 19:49
Er du tjukk i hodet? Hva med å rette din frustrasjon mot eget lag? Start spiller hårreisende dårlig i dag.

sant det, start spiller ræævafotball i dag, men jeg hater likefullt aafk :)

Bård Larsen
18-10-2009, 19:50
Litt teit ord i fotballsammenheng men dette er en SKAM!

steffn
18-10-2009, 19:52
Uff, legg ned hele driten og la Donn spille på Sør Arena.

Jeg tror faktisk de ville underholdt langt mere!

Store Tå
18-10-2009, 19:54
God oppsummering av Tørum. Det skal han ha.

Men han glemte å si at det var en forbedring fra Lyn-kampen...

Rekdal derimot la vekt på den gode strategien...

Espen K G
18-10-2009, 20:04
Dette er virkelig fotball på juniornivå. AAFK hadde ETT våpen å spille på, og det går våre spillere på hver eneste gang. F... meg helt utrolig at det ikke går an å justere underveis. Dette legger jeg til totalsvikt hos Tørum, som setter Ola ned i backrekka. Forsvarsspiller skal byttes med forsvarsspiller. Det burde han ha lært for lenge siden!

Pasningsspillet i hele laget er horribelt! Hvor er det blitt av de hurtige presise pasningene i lengderetning som vi så i vår?
Owello som var veldig god i første, er helt på trynet i 2. Bommer på det enkleste pasningene.
Fevang bør sette seg på benken ut sesongen. Om ikke Tørum gjør det, bør han ta ansvar selv og slippe andre til.
Vikstøl er livsfarlig med driblingene sine, og blir fortjent byttet ut. Han minnet om Jesper i hans første kamper.
Freeman sliter og blir rundlurt på siden sin. Kan likegodt ha Morten på den plassen, for det kan ikke bli så mye værre.
Ola bør ALDRI mer settes som midtstopper! Han spilte meget bra på midten i 1. omgang! Dessverre blir han plassert bak som gjør han til en mer eller mindre syndebukk. Synd, for han kunne blitt blant banens beste hadde han fortsatt på midten i 2. også :(

To lyspunkt i dag var Høie, som alene redder oss fra 4-5 måls tap, og Børufsen.

Nei. Dette var skammelig. Neste gang jeg hører "vi har hatt en meget bra treningsuke og alle virker tent til kamp" fra Start i dagene før en kamp kommer jeg til å tippe stortap i Tippekonkurransen. Det skjer gang på gang! De skryter av treningene de har hatt, men virker helt tafatte i påfølgende kamp!

Forbanna skuffet!!

sureup
18-10-2009, 20:09
Dagens dårligste: Knut Tørum.... Han velger å ikke la Goodson VÆRE PÅ BENKEN ENGANG når han TYDELIGVIS ikke har noen andre som backup på stopperplassen for når borgersen blir skada så må ola inn som stopper??? Hva i helvete er det du tenker mann!! Når det er en så liten bagatell som å gå glipp av EN trening så velger du heller å spille en kamp UTEN en backup som er bedre enn å rokkere på hele midtbanen???

og ikke minst når vi vet at de ikke spiller med årøy, så stiller vi med tippeligaens treigest forsvar? Herregud...

Nei dette blir for dårlig knut! Dette er DITT tap.

Men uansett, vi hadde fortjent minst uavgjort siden vi hadde nok av sjanser vi og, selvom vi måtte spille oss til de noe som aalesund slapp siden forsvaret vårt var så gavmilde idag.

Vet ikke om jeg orker å kommentere så mye på spillerne idag... Men kan si at fevang var nok en gang dårlig + jeg håper branco starter neste kamp!!

Espen K G
18-10-2009, 20:13
Men uansett, vi hadde fortjent minst uavgjort siden vi hadde nok av sjanser vi og, selvom vi måtte spille oss til de noe som aalesund slapp siden forsvaret vårt var så gavmilde idag.
For noe tull! Vi tapte fortjent, og burde tapt med mer! Vi hadde vel to eller tre sjanser, mens AAFK var alene med keeper 4-5 ganger! Du fortjener ikke å få med deg poeng bare fordi du klarer å holde i ballen og spille den sidelengs i backrekka. Da fortjener du å bli overkjørt!

Helt enig i at dette er Tørum sitt tap derimot. Helt horribelt å igjen gjøre tabben med å sette en midtbanespiller bakerst. Han har forsøkt det samme tidligere med PBH, og burde ha lært!

sureup
18-10-2009, 20:18
For noe tull! Vi tapte fortjent, og burde tapt med mer! Vi hadde vel to eller tre sjanser, mens AAFK var alene med keeper 4-5 ganger! Du fortjener ikke å få med deg poeng bare fordi du klarer å holde i ballen og spille den sidelengs i backrekka. Da fortjener du å bli overkjørt!

Tja kan si meg enig i at vi ikke fortjente seier, men uavgjort synes jeg hadde vært ok. Ja forsvaret vårt gav dem mange sjanser men jeg synes at vi også hadde en del :p Men men det betyr lite når vi spilte rævva uansett.

Seven
18-10-2009, 20:20
Et tap Tørum ene og alene er nødt til å ta ansvaret for...

Ikke mer å si om det...

Neon
18-10-2009, 20:26
Dagens dårligste: Knut Tørum.... Han velger å ikke la Goodson VÆRE PÅ BENKEN ENGANG .

Tørum har ikke sett Goodson, siden RBK kampen. selvfølgelig er han ikke med i troppen da.
Var ikke på dagens trening, heller....

Helge
18-10-2009, 20:31
Åy, ja! NÅ skal vi virkelig skambanke Ålesund... Og så lett det skal bli uten Aarøy....Jommen sa jeg smør. Hva faen er det som skjer?! Vi må da klare å slå et lag som legger 11 mann i forsvar?! Dette var ikke bra. Har vi så lite folk som har lyst til å ta i et tak altså?! På tide å la juniorlaget prøve seg, for elitelaget har tydeligvis tatt ferie.

Millonarios
18-10-2009, 20:36

Haraldsen har selvsagt ingenting å gjøre i en slik kamp, men jeg kan forstå Kleiven. Det er ikke sikkert at Kleiven ville forandret kampbildet, men byttet av Rolf Daniel Vikstøl mot Branislav Milicevic fremstår vel som et meget merkelig bytte. Med mindre Vikstøl var skadet, skal det mye til for å forstå hva Knut Tørum tenkte her, i en periode Start jaget scoringer og ikke hadde flere bytter å ta fra.

Jegers
18-10-2009, 20:42
Tapet må Tørum ta på sin kappe, men ærlig talt lå det vel litt i kortene at vi kom til å tape denne kampen. Vi fikk vel en utladning etter seieren mot Rosenborg, og spillerne virker lite fokuserte for tiden. Sesongen er over for Start sin del, men man må jo forvente at spillerne er profesjonelle nok til å vise litt vilje og guts for tilskuerne som møter opp for dette laget.

sureup
18-10-2009, 20:44
Tørum har ikke sett Goodson, siden RBK kampen. selvfølgelig er han ikke med i troppen da.
Var ikke på dagens trening, heller....

Refererer til min post i "Hva skjer med Goodson" tråden ;) liten oppsummering: Synes uansett om goodson burde vært med eller ikke at tørum gjør en STOR taktisk feil å trekke ned en ganske treig (men løpsterk) ola og la en rævva fevang ta over midten mens man har en branco på benken som kunne stoppet det eneste aafk hadde og det var fart

Bård Larsen
18-10-2009, 20:48
Denne sesongen kan fort ende med nedrykkslag ender på 34 poeng. I så fall kan det bety at kampen i Trondheim blir utslagsgivende for Start. Slik de fremsto i dag har jeg ikke akkurat fornyet tro på at vi kommer til å vinne de to siste kampene.
Det virker litt ubegripelig at Start var så elendige i dag, særlig var mangelen på ferdigheter sinnsykt dårlig. Greit nok at sesongen er over for Start, men hvorfor er det så lite humør i spillet? Slik har Start vært i hele høst: Nervøse, krampe foran mål, feilpasningsbonanza og sure spillere. Særlig Fevang fremstår som trist og forknytt.

Er det noe galt med atmosfæren i laget?

Bård Larsen
18-10-2009, 20:50
rettelse: Kvaliklaget kan ende på 34.

AndersH.
18-10-2009, 20:55
Konklusjon etter dagens kamp:
- Pinlig dårlig forestilling. Utrolig kjedelig. Jeg vil ha pengene tilbake!
- Aalesund spiller steinalderfotball.
- Start er - grunnet Tørums ambisiøse spillestil - grusomme å bivåne på dårlige dager. Derimot fantastiske på sine bedre dager.
- Dommertrioen var langt bak mål. Hoveddommeren og linjedommeren langs VIP-tribunen-langsida var usedvanlig talentløse.
- Høie er landslagsklasse. En røyskatt!
- Ola var helt på bærtur som stopper. Det mest patetiske jeg har sett. Tror faktisk jeg hadde gjort det bedre selv. Ola har jo ikke peiling!
- Nivået i Tippeligaen er generelt begredelig.

Høie - 8 - Glitrende i buret. Klassekamp!

Freeman - 1 - Fatal opptreden. Elendig med ball, og elendig uten ball.
Borgersen - 5 - Kongen i forsvaret.
Mathisen - 6 - Bunnsolid med unntak av to anledninger. Stort sett god kontroll.
Vikstøl - 4 - Solid defensivt. Slurvete med pasningene.

Hæstad - 2 - Enormt med tekniske feil. Trekker hele tiden inn i banen.
Owello - 1 - Helt grusom. Sender omtrent bare feilpasninger.
Ola - 1 - Den mest udugelige stopperen jeg har sett. Træg og veik.
Børufsen - 4 - Jobber som en helt. Bedre teknisk enn på lenge.

Fevang - 2 - Gjør de utroligste ting, i negativ forstand. Bevegelig, men klarer ikke å utrette noen verdens ting med ball.
Stokkelien - 2 - Svak i duellspillet og enormt anonym.

___

Bolanos - 5 - Setter litt fart på ting, men bærer preg av at han spiller på et søppellag i en elendig bakgårdsliga.
Hulsker - 2 - Vinner litt dueller. Men står bare der. Gjør ingenting.
Milicevic - 2 - Elendig pasningskvalitet. Får et pluss for en fin involvering.

fløyøy
18-10-2009, 20:57
Haraldsen har selvsagt ingenting å gjøre i en slik kamp, men jeg kan forstå Kleiven. Det er ikke sikkert at Kleiven ville forandret kampbildet, men byttet av Rolf Daniel Vikstøl mot Branislav Milicevic fremstår vel som et meget merkelig bytte. Med mindre Vikstøl var skadet, skal det mye til for å forstå hva Knut Tørum tenkte her, i en periode Start jaget scoringer og ikke hadde flere bytter å ta fra.

Hørte på radioen etter kampen at Tørum foretok etpar offensive bytter mot slutten. Det å bytte venstreback, er det et slikt bytte?
Hvilke tanker gir Kleiven seg? Så Starts beste på tribunen, bare fordi Tørum skulle vise muskler.... Nei bytt trener.

Bård Larsen
18-10-2009, 21:05
Knoter med tall her som vanlig. Det blir bare tull. Jeg mente selvsagt at nedrykk kan ende på 36 poeng og kvalik på 37.

Alladin Sane
18-10-2009, 21:06
Et tap Tørum ene og alene er nødt til å ta ansvaret for...

Ikke mer å si om det...

Fullstendig enig. Her er det bare å kaste seg med i hylekoret.

Jeg synes det er helt greit at Tørum innfører et regime der spillere som uteblir eller forsover seg til trening blir belønnet med benken eller tribunen. Det kostet riktignok dyrt i dag all den tid Bolanos var sårt savnet i første mot et lavt Ålesund, og Goodsons fart ville vært avgjørende mot Silva og George.

Men hvordan i helvete Tørum kan finne på å flytte Ola ned på stopperplass i pausen finnes det ingen akseptable unnskyldninger for. Ola er ingen stopper. Det viste han i treningskampen mot Viking og det viste han til gangs idag. Og når vi vet at Jesper fremdeles er en skjør og urutinert stopper som trenger en ringrev ved sin side for å prestere, samtidig som Freeman hadde voldsomme defensive problemer i første, var dette trekket intet annet enn nok et famøst feilvalg.

Det var på mange måter et dejavu fra Moldekampen. Da flyttet Tørum Bruer Hansen ned som stopper. Det ga åtte sekken. Idag kunne det fort blitt fire mot ynkelige Ålesundsspisser på en omgang.

Trekket er dobbelt ødeleggende. Start mister sitt defensive rivjern på midtbanen som laget er så avhengig av, samtidig som forsvaret svekkes katatrofalt. Det forundrer meg at en eliteserietrener ikke vet bedre.

For Rekdal var dette nok en taktisk triumf. Men han må da ha kløpet seg i armen i løpet av andre omgang når han så hvilke hjelpeløs taktiker han møtte på den andre benken.

Hvorvidt Tørum gjør disse tingene for å eksperimentere for å få svar, eller om han faktisk tror på disse disposisjonene, er jo et åpent spørsmål. Tillitsvekkende er det uansett ikke.

Jegers
18-10-2009, 21:06
Tørum har desverre i høst vist større mangler på det taktiske planet. Det må han stå for og ikke prøve å snakke seg unna.

Seven
18-10-2009, 21:10
Rekdal derimot la vekt på den gode strategien...

Hehe, knall-taktikk...

Lirke inn en kontring, deretter bytte ut hele angrepet med forsvarere og leke "hold på ballen" ved cornerflagget 20 minutter før slutt. Som en annen sa her; steinalderfotball...

Bra for oss at Reka var feig og spilte ultra-defensivt, ellers kunne det ha blitt stygge siffer i dag...

Stig Hornnes
18-10-2009, 21:14
Ja, da var vi tilbake på bunnnivået vi har sett flere ganger denne sesongen. Det er forferdelig å være vitne til. Plassen i TL ble sikret med hundre prosent sikkerhet mot RBK,men behøver det virkelig å være nok til at spillerne skal slutte å løpe, kjempe og ville vinne? Det vi var vitne til i dag var skammelig dårlig, så dårlig at det gjør meg forbanna. Vi skal ikke la et høyst middelmådig Aafk diktere spillet på Sør Arena!

Jeg synes Aafk var best i stort sett alt i dag. Førsteomgang var imiderltid relativt jevn, men med et klart sjansemessig overtak for gjestene. Spesielt Ola var god sentralt på midten og ødela mye av rytmen i angrepsspillet deres.

Andreomgang var rene sorgen. Jeg skjønner fryktelig lite av at Ola, som var Starts beste i førsteomgang etter min mening, blir tatt ned i midtforsvaret. Ikke bare leverte han en forferdelig prestasjon, men Start mistet også mye av trykket i midtbaneleddet. Fevang er helt ute av form og leverer stort sett ingenting, og Solo er etter min mening livsfarlig for Start når han spiller så dårlig som idag. Han spiller seg opp i så mange vanskelige situasjoner, mister ballen helt unødvendig og er fryktelig upresis. Han var bedre i førsteomgang, men likevel.

Alt skuffer meg egentlig med Start i dag. Det inkluderer Knut Tørum. Å sette Ola ned i forsvaret var en grov feilvurdering, spesielt ettersom han var viktig på Starts midtbane. Det er imidlertid en enda grovere feilvurdering å ikke foreta seg noe når han ett kvarter ut i omgangen ser hvor katastrofalt det valget var. At Fevang ser ut til å ha klippekort på laget skuffer meg også stort. Jeg har ropt etter Kleiven i flere uker, nå er det på tide at han får sjansen! Fevang i form er landslagsklasse, Fevang ute av form er rævva.

Argh, det er vel egentlig bare å komme seg i seng å prøve så godt man kan å glemme dette her...

Wangel
18-10-2009, 21:18
Det beste som kan skje start er at Fevang ikke kan spille neste kamp. Maken til dårlig insats og form skal du lete lenge etter!

kompa
18-10-2009, 21:40
Hehe, knall-taktikk...

Lirke inn en kontring, deretter bytte ut hele angrepet med forsvarere og leke "hold på ballen" ved cornerflagget 20 minutter før slutt. Som en annen sa her; steinalderfotball...

Bra for oss at Reka var feig og spilte ultra-defensivt, ellers kunne det ha blitt stygge siffer i dag...

Reka kom for å sikre seg poeng. Det klarte han til gangs. Kom alene med Kenneth 3 ganger uten å score. Genial taktisk kamp av Reka. ÅFK trengte livsviktige poeng. Kan vel ikke forvente at de skal stå for underholdningen ??

Ellers var Solo banens svakeste inntil Ola ble flyttet ned.....

Enig med karen som nevnte at det var et merkelig bytte å sette inn Branko. Vikstøl er en ung "comming man". Hvorfor bytte ut han ? Er vel snål måte å vise tillit....

Visdomsord
18-10-2009, 21:44
Det som skjedde i dag var elendig håndverk av Tørum. Så dårlig at jeg håper det blir diskutert i media og innad i Start.

Det er greit at Goodson fortjente straff. Han kunne ha vært ballhenter på trening, fått bot osv, men Tørum kan ikke sette ut både Goodson og Bolanos hvis han har noe som helst lyst til å vinne.

Svein Mathisen oppfordrer folk til å vise at de bryr seg om Start og kjøpe årskort. Hvem gidder å kjøpe årskort når en risikerer at de beste spillerne blir satt ut. Hvem blir fristet til å kjøpe årskort med denne innsatsen? Ok om Bolanos var noe klein form eller hva han var, men en Bolanos med 39 i feber er bedre enn Hæstad. Det er jo dessverre som å spille med 10 mann med Hæstad.

Videre demonstrerte Tørum i pausen enda mer elendig håndverk. Ola var en av Starts beste i 1 omgang. Så blir han satt ned som midtstopper og det var bare grusomt. Jeg kan ikke forstå hvorfor Borgersen ble satt ut, men skyldes det skade eller lignende har Tørum bare seg selv å takke med Goodson på tribunen. Eller hvorfor ble ikke Haraldsen satt inn? Alt hadde vært bedre enn Ola mot raske spisser.

Ved målet var det 3 gang Ola var på etterskudd med spillere mot mål i 2 omgang. I tillegg gjorde han sitt beste i et forsøk på å rive ned siste mann og bli utvist.
Katastrofe.

Det var også Mathisen. Til disse Mathisen elskerne. En fikk vel ganske klart sett i dag hvorfor så mange er skeptiske til han. Igjen ser en hvordan hans hasardiøse spill koster Start poeng. Det ble med en baklengs i dag pga sine feil, men kunne lett vært flere. Nå var ikke bare Mathisen dårlige i dag, men hans feil er så ofte avgjørende med mål mot.

Vi hadde aldri tapt denne kampen med Bola og Goodson fra Start.

Tørum du har gjort mye bra, men i dag var spillerne elendig og Tørums taktiske manøvre enda dårligere. I tillegg virker det ikke som han hadde motivert de som fikk spille noe som helst engang.

Espen K G
18-10-2009, 21:53
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490609

- Det ble en del omrokkeringer på laget. Hva har det å si for kampen her i dag?
- Ingen ting, sier Knut Tørum.

Say what??

Alf Qaida
18-10-2009, 22:25
Legger du skylda for tapet på at enkelte faste spellere var borte, sier du også at erstatterne ikkje er gode nok. Joa, forsåvidt sant det, men skal en trener si det i media?

Som garantert Nordlie hadde sagt; Jeg kan jo ikkje løpe for dem og. Noe må man jo forvente av innsats.

Store Tå
18-10-2009, 22:35
Naturligvis vanskelig for Tørum å kommentere personalsaker i mediene. Derfor vil det kanskje gå litt tid før vi får svar på vurderingene som ble gjort ved å starte med Bolaños på benken og Goodson på tribunen.

Men når han setter den beste av våre tre gode midtstoppere på tribunen, må vi forvente at han har en gjennomtenkt plan for hva han skal gjøre hvis en av de to andre blir skadet.

Han burde visst før kampen at Ålesund uten Aarøy ville satse på kontringer og eventuelt dødball.
Og han burde sett underveis at Ola og Solo spilte godt sammen, nesten slik de gjorde mot Rosenborg. Solo er mye bedre ved siden av Ola enn ved siden av en nordmann.

Derfor er det rart at han gjør et grep som svekker både Ola og Solo, samtidig som forsvaret mister samhandling uten å få tilført fart.

Jeg mener han skulle satt innpå Branco, eventuelt flyttet ned Morten Hæstad til høyreback og flyttet inn Freeman som stopper. Det ville gitt mer fart, og et forsvar som var vant til å spille sammen.

Synes også Haraldsen ville vært et bedre alternativ enn Ola. Han har ikke fart, men har rutine og er duellsterk.
Når ikke Haraldsen får spille i denne kampen, er han vel egentlig ferdig som tippeligaspiller...

ikstart
18-10-2009, 22:51
årsverste fra oss!

doppelt gemoppelt
18-10-2009, 23:15
Mye etterpåklokskap her nå.
Nok en trist kamp er notert, nok et labert oppmøte og en underholdningsverdi som skremmer ihvertfall en som er litt glad i sofaen til å definitivt holde seg innendørs på en Søndag.

jbasma
18-10-2009, 23:34
Ålesund gjør en taktisk veldig bra kamp, og vinner fortjent.
Vi er pinlig dårlige.
Ser at en del ting taes opp her.

1)Goodson og Bolanos på tribunen/benken:
- Jeg er enig i avgjørelsen til Tørum (selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor de "straffes" forskjellig"). Ingen spillere er større enn klubben, og brudd på reglene skal få konsekvenser uansett om du heter Goodson, Bolanos eller Kleiven. Dessuten var ikke kampen av avgjørende betydning for Start som klubb ettersom vi kun har æren igjen å spille for.
2) Ola flyttes ned som midtstopper.
Grov feilvurdering av Tørum. Han kommer i et stort dillemma når Borgersen må ut, siden Haraldsen er søppel. Jeg mener at den store feilen ikke ligger i at han velger Ola i forsvar, men at han da tar Ola bort fra midtbanen. Tror ikke Haraldsen hadde klart seg bedre enn Ola, men Ola var den som holdt midtbanen sammen. La la spille midtbane, og kun det. Nå får jeg flashback til Ygor. Ikke bra.
3) Branko inn for Vikstøl på slutten.
Jeg synes dette er et OK bytte siden Vikstøl har en dårlig kamp, og Branko er mye mer offensiv. Vi trengte å komme rundt på kantene siden Ålesund pakket midten. Vikstøl er god defensiv, men begrenset offensiv. La gå at Branko har en tendens til å slå innlegg som om han er på fylla, men han kommer ihvertfall fremover og slår innlegg.
Mulig vi hadde bedre alternativer på benken (har ikke helt oversikt), men det er et offensivt bytte.

Uansett er det ganske åpenbart at Tørum har mye å lære når det kommer til det taktiske av Rekdal.

Ser ikke for meg mange fler poeng til oss denne sesongen.

+ til Høie og Børufsen

jensiq
18-10-2009, 23:34
årsverste fra oss!

Molde borte ? :)

Var Ræva likevel!
Start er jo rett og slett fantastisk ustabile.

rooland
19-10-2009, 08:54
Å vi får håpe innlegg nummer 1001 IKKE kommer:P

benwright
19-10-2009, 10:54
Gutta gjør det så altfor vanskelig for seg selv i angrep med all den en-touch berøringen. Ballen blir rotet bort i 9 av 10 forsøk og det er nesten bare flaks hvis de kommer igjennom forsvaret på den måten. Det er jo meget fint å se på når det fungerer men velg enklere løsninger når det er mulig. Slå ut på kantene og legg inn i boksen. Det kan fort bli en stor målsjanse ut av det. Variér mer!

Mye å terpe på offensivt foran neste sesong.

zgull
19-10-2009, 11:50
Gutta gjør det så altfor vanskelig for seg selv i angrep med all den en-touch berøringen. Ballen blir rotet bort i 9 av 10 forsøk og det er nesten bare flaks hvis de kommer igjennom forsvaret på den måten. Det er jo meget fint å se på når det fungerer men velg enklere løsninger når det er mulig. Slå ut på kantene og legg inn i boksen. Det kan fort bli en stor målsjanse ut av det. Variér mer!

Mye å terpe på offensivt foran neste sesong.

Helt enig! Til tider spiller de et spill de ikke behersker. De skapte jo fantastisk lite i går. Når man ikke klarer å spille seg gjennom midtbanen så man kjøre langpasninger, spesielt når man har dårlig tid. Jeg satt og ventet på den sedvanlige sluttspurten som aldri kom. En annen ting er at 4-4-1-1 fungerer dårlig med det spillematerialet vi har. Hulsker behersker det bedre enn Mads, fordi han er sterk i duellene og flink til å vende seg rundt. Når det gjelder tingene som er nevnt her synes jeg det var greitt at Goodson endte på tribunen. Å flytte Ola ned i forsvar var ikke greitt! Å bytte inn Branco var også greitt. Jeg ville ha rokkert slik:

Morten - Hunter - Jesper - Branco
Bola - Ola - Solo(Fevang) - Espen
Hulsker - Mads

Alf Qaida
19-10-2009, 13:55
Etterpåklokskapen er en fin ting...

Men en ting til ettertanke er at det er skremmende å tenke at Start faktisk er det nye BodøGlimt fra i fjor. Var oppe å rotet i medaljestriden, men gjorde det dårlig utover høsten. Se hvor de er nå.....

frankieboy
19-10-2009, 14:18
Etterpåklokskapen er en fin ting...

Men en ting til ettertanke er at det er skremmende å tenke at Start faktisk er det nye BodøGlimt fra i fjor. Var oppe å rotet i medaljestriden, men gjorde det dårlig utover høsten. Se hvor de er nå.....

Odd Grenland er det nye Bodø/Glimt.. Det er de som skal slite neste sesong. Ikke oss. Vi er tross alt nesten i nedrykkstriden i aar, selv om vi klarer oss!

:)

frankieboy
19-10-2009, 15:18
Eller hvorfor ble ikke Haraldsen satt inn? Alt hadde vært bedre enn Ola mot raske spisser.

Det var også Mathisen. Til disse Mathisen elskerne. En fikk vel ganske klart sett i dag hvorfor så mange er skeptiske til han. Igjen ser en hvordan hans hasardiøse spill koster Start poeng. Det ble med en baklengs i dag pga sine feil, men kunne lett vært flere. Nå var ikke bare Mathisen dårlige i dag, men hans feil er så ofte avgjørende med mål mot.

Vi hadde aldri tapt denne kampen med Bola og Goodson fra Start.

Tørum du har gjort mye bra, men i dag var spillerne elendig og Tørums taktiske manøvre enda dårligere. I tillegg virker det ikke som han hadde motivert de som fikk spille noe som helst engang.

Må kommentere et par ting her. Det er ingen som helst tvil om at trekket med Ola ned var ekstremt mislykket da vi plutselig ble elendige bakover og vi i tillegg mistet en viktig mann på midten, men vi må huske på at selv om Haraldsen er midtstopper, så er han enda treigere enn Ola, og jeg tror faren for at han ville blitt fraløpt er større enn med Ola. Men han hadde sikkert plassert seg litt bedre enn Ola, men tror allikevel ikke det hadde fungert noe bedre. I etterpåklokskapen så ville jeg kanskje satt inn Branco tidligere, da han er den eneste som kunne matche farten til Aafk spissene...

Så Jesper... Jeg synes faktisk at Jesper klarte seg bra. Han var sterk og selv om han gjorde et par grove feil, så var han helt grei der bak. Farten er ikke hans styrke, og han er ennå ny i rollen, og trenger en rutinert spiller som kan hjelpe å dirigere han. Jeg er helt overbevist om at Goodson - Mathisen ikke hadde latt Aafk slippe til på den måten som de ble. I 1.omg var Start vel så gode som Aafk, selv om de hadde et par sjanser mer enn oss.
Da spilte han med en litt treig Borgersen, og kan ikke bruke styrkene sine der de er...
I 2.omg blir han plutselig forsvarsjef og det er han ikke klar for. Da spiller han med en midtbanespiller som ikke vet hvor han skal plassere seg og som mangler defensiv tankegang, i tillegg til at han er treig.. Da må det jo gå galt, og man kan ikke forvente at Jesper skal ta jobben for 2 mann der bak!! Nei, helt feil å gi skylda til Jesper i dag!

Ellers så er jeg enig i at Knut T må ta hovedskylda for dette tapet. Jeg er enig i at man må straffe spillere som uteblir fra trening, men man kan i det minste sette dem på benken, så har man iallefall mulighet til å sette de inn ved krise som - faktisk skjedde i går. Men det er mulig at det hadde noe med at vi har sikret plassen og at det ikke var så farlig om noe skjedde... Men trenere gjor feil, spillere gjør feil og slik er det bare! Uansett så kan vi ikke rykke ned og det er utrolig deilig å slippe presset som eks FFK og Bodø/Glimt har nå....

Men en ting er klinkende klart... Vi trenger MINST 1 forsterkning i midtforsvaret, for hver eneste gang Clay er ute, så sliter vi BIG TIME der bak! Jeg vil faktisk driste meg til å si at vi trenger 2 midstoppere til. Ut med Haraldsen, og inn med en som kan spille både midstopper og Høyreback, og en solid midstopper med fart! Det er det viktigste, for fremover har vi mye bra folk, selv om vi godt kunne ha skaffet oss en rask, gjennnombruddhissig spiss...

Til slutt: Ja, vi var elendige mot Aafk og vi har vist stor ustabilitet denne sesongen, men la oss nå ikke synke saa lavt at vi krever ny trener igjen! Vi trenger kontinuitet, og Knut Tørum har vist at han kan gjøre veldig mye ut av små ressurser - uten å klage!
Knut Tørum er mannen som skal bringe Start til toppsjiktet av norsk fotball, men også han gjør feil underveis og det må vi godta! For hvem gjør aldri noe feil?
Den kan i såfall kaste den første steinen.....

Stig Hornnes
19-10-2009, 15:36
Bra skrevet frankieboy, den støttes:) Bortsett fra at jeg tror Haraldsen hadde fungert bedre enn Ola bak der, sett i forhold til hvor mye det svekket Start at han 1) var sårt savnet på midten og 2) omtrent fungerte som Aafk sin 12. mann...

Ole Gilboe Hermansen
19-10-2009, 15:42
Jeg er enig i det du skriver,frankieboy. Spesielt den del om at vi ikke må kvitte oss med Tørum bare fordi det går dårlig og det at vi trenger en ny midtstopper av Clay-format.

Ronald Reagan
19-10-2009, 16:40
Det er vel liten, om ingen tvil, om at Knut Tørum sliter ekstremt med sine taktiske disposisjoner, både før og under kamp.
Kampen i går ga nok et tegn på at Tørum kanskje ikke har det som skal til for å føre Start opp blant de 6-7 beste lagene i Tippeligaen. Jeg synes det er merkelig at Fevang må spille selv om han er skadet og at man lar ungutta slite benken. Det hadde vel vært bedre å gi dem sjansen og la dem få litt erfaring, nå som plassen er sikret og en Europacup er ute av bildet.

Jeg ser at mange vil ha Christer Kleiven inn på banen, men for meg så har han i år falt fullstendig igjennom. Han mangler troen på det han holder på med, og har vel knapt truffet på en eneste pasning. I tillegg så mangler han det tempoet han viste tidligere i karrieren og virker direkte umotivert.

Start trenger en ny spiller på midtbanen som kan komme inn å styrke bredden i stallen og bringe med seg mer konkurranse om plassene. Defensivt så føler jeg at Ola og Bruer holder godt nivå. Offensivt så er Fevang for ustabil og har etter en god åpning ikke vist noe som helst som tilsier at han er den lederen man håpte at han skulle være. Owello er også ekstremt ustabil og gir bort ballen altfor mye i farlige situasjoner.

At man trenger en ny venstrekant er vel ganske soleklart, all den tid hverken Branko eller Børufsen klarer å levere innlegg av høy kvalitet. Dessuten mener jeg at Hunter Freeman ikke holder tippeliganivå og jeg gremmes hver gang han slår et innlegg som enten går til innkast eller ender opp bak mål.

Her må det endel utskiftninger til og jeg håper man har følere ute og kan bringe inn noen Bosmanspillere som kan tilføre laget noe nytt og mer stabilt.

Kampen i går viste nok en gang at bunnivået er altfor lavt!!!

kaptein
19-10-2009, 19:29
[Det var også Mathisen. Til disse Mathisen elskerne. En fikk vel ganske klart sett i dag hvorfor så mange er skeptiske til han. Igjen ser en hvordan hans hasardiøse spill koster Start poeng. Det ble med en baklengs i dag pga sine feil, men kunne lett vært flere. Nå var ikke bare Mathisen dårlige i dag, men hans feil er så ofte avgjørende med mål mot.

Så var hylekoret igang igjen mot Jesper. jesper spilte en bra kamp i 1 omg med Bård B ved sin side. Når Ola kommer bak i andre omg så rakner det meste bak. jesper spiller ikke noe god kamp enig i det, men han er langt fra eneste. det blir en total ubalanse i hele laget og vi skal være glad for at det ikke ble større tapsifre. Bak så var det ikke Jesper men Ola som desverre var totalt på bærtur. Tror aldri jeg har sett en spiller så misstillpass som han da han ble flytta bak. En total mangel på plaseringsevne og erfaring fra den plassen. jeg setter skylda på Tørum så gjorde det valget. Tilbake til Jesper, han har en stor framtid framfor seg. Når han er blitt satset på i 1 til 2 år til og får inn noe mer rutine så har vi en landslagsmann i han.

doppelt gemoppelt
19-10-2009, 21:44
Tror jesper er fornøyd med denne sesongen. Ingen skader, spillt seg i form og fått flere sjanser.
Som alle andre spillere så har de variert fra en gjeng med sauer på beite til sultne leoparder på intens jakt.

skvik
19-10-2009, 21:46
Sikkert ikke populært å si dette her på forumet, men jeg støtter Tørum i at Clay ikke spilte og at Bolaños startet på benken. Endelig en trener som er mer enn bare en som lar seg drive med folkemeningen. Han er tross alt leder for en ganske stor gjeng ansatte som tjener MYE penger. Når de ikke møter på den viktigste treningen i uka UTEN å si ifra, ja, da følger han avtalte prosedyrer med at da spiller de ikke kampen. Det er rett og slett en del av det å spille og møte på jobb.

Jeg vet at Tørum nyter en enorm respekt innad i spillergruppa og i klubben generelt. Han er en bedre leder og pedagog enn de fleste andre norske eliteserietrenerne. Nå har han satt foten ned. Glimrende. Jeg tenker med gru på hvordan enkelte primadonnaer i 1996 ga blaffen i alt som trener Teddy Moen sa, og det fikk ingen konsekvenser. Nei, full støtte til Tørum. Spillerne kommer til å gi han beskjed om evt. forfall fra nå av :-)

Neon
19-10-2009, 22:05
Sikkert ikke popilært å si dette her på forumet, men jeg støtter Tørum i at Clay ikke spilte og at Bolaños startet på benken. Endelig en trener som er mer enn bare en som lar seg drive med folkemeningen. Han er tross alt leder for en ganske stor gjeng ansatte som tjener MYE penger. Når de ikke møter på den viktigste treningen i uka UTEN å si ifra, ja, da følger han avtalte prosedyrer med at da spiller de ikke kampen. Det er rett og slett en del av det å spille og møte på jobb.

Jeg vet at Tørum nyter en enorm respekt innad i spillergruppa og i klubben generelt. Han er en bedre leder og pedagog enn de fleste andre norske eliteserietrenerne. Nå har han satt foten ned. Glimrende. Jeg tenker med gru på hvordan enkelte primadonnaer på begynnelsen av 1990-tallet ga blaffen i alt som trener Teddy Moen sa, og det fikk ingen konsekvenser. Nei, full støtte til Tørum. Spillerne kommer til å gi han beskjed om evt. forfall fra nå av :-)

Er faen med 110% enig. Hadde vi vunnet kampen i går, hadde Tørum blitt hyllet som en gud, for det han gjorde... Jævla lett å være etterpåklok...!

Kudos til Tørum.

zgull
19-10-2009, 22:49
Jeg er enig i at vi må beholde Tørum og størstedelen av stallen, hvis vi kan. Jeg støtter deg, Frankieboy, som vil ha inn helst to midtstoppere. Det er vår akkilleshæl. Får vi beholde Goodson vil Jesper ta nye steg neste sesong. Da kan det bli meget bra!

Espen K G
19-10-2009, 22:53
Dersom jeg har forstått de fleste her inne rett, så reageres det på at Ola ble satt ned på midtstopper plass, og ikke enten en ren midstopper (Knudsen og Haraldsen på benken), evt en av backene som kunne ha tatt ut farten til Roberts og co. Forsøket med å bruke en midtbanespiller som midtstopper har Tørum forsøkt tidligere, og det gikk enda mer til helvete. Det er derfor svakt at han ikke har lært fra den kampen og gjør samme tabben igjen.

Det er i hvertfall mitt ankepunkt til Tørum i denne kampen. At han satt Goodson på tribunen og Bolaños på benken er en god måte å få satt ned foten på, så det har jeg ikke problemer med.

sureup
20-10-2009, 02:27
Som jeg har sagt før så er problemet at tørum velger å ikke la Goodson være på benken engang når hans beste backup til midtforsvaret er å flytte ola ned i forsvar. Så selvom Goodson burde eller ikke burde vært med, så må han faenmeg klare å finne noe som funker bedre enn midtbanespillere i forsvar samt en elendig fevang som midt-midtbanespiller! Mitt forslag hadde vært å sette inn på branco (eller knudsen om han er rask) som midtforsvarer ettersom fart var så å si det eneste de hadde som var farlig...

Ole Gilboe Hermansen
20-10-2009, 06:08
Sikkert ikke populært å si dette her på forumet, men jeg støtter Tørum i at Clay ikke spilte og at Bolaños startet på benken. Endelig en trener som er mer enn bare en som lar seg drive med folkemeningen. Han er tross alt leder for en ganske stor gjeng ansatte som tjener MYE penger. Når de ikke møter på den viktigste treningen i uka UTEN å si ifra, ja, da følger han avtalte prosedyrer med at da spiller de ikke kampen. Det er rett og slett en del av det å spille og møte på jobb.

Jeg vet at Tørum nyter en enorm respekt innad i spillergruppa og i klubben generelt. Han er en bedre leder og pedagog enn de fleste andre norske eliteserietrenerne. Nå har han satt foten ned. Glimrende. Jeg tenker med gru på hvordan enkelte primadonnaer i 1996 ga blaffen i alt som trener Teddy Moen sa, og det fikk ingen konsekvenser. Nei, full støtte til Tørum. Spillerne kommer til å gi han beskjed om evt. forfall fra nå av :-)

Er helt enig i dette innlegget.

fonzie
20-10-2009, 09:46
Tja, syntes heller bøter / trekk i lønn (kunne gitt pengene til tv-aksjonen..) ville vært bedre enn å sette ut BEGGE lagets klart beste spillere på en gang. Heter man Alex Ferguson og har 40 knallgode spillere å ta av, greit.. men dette trekket kostet oss 3 poeng, det er jeg bombesikker på.

Giovanni
20-10-2009, 10:27
Fytti helvete for noe jævla makkverk av en møkkakamp!!! :(

At han fortsatt ikke har lært at midtbanespillere ikke har noe i forsvar å gjøre er jo en skandale. Hvorfor ligge så høyt når de gang på gang blir fraløpt?? Goodson kunne ha sittet på benken i tilfellet noe slikt skulle skje. Da i hvert fall når både Knudsen og Haraldsen tilsynelatende er milevis unna tillitt for å få spille noe som helst.

Utover det så er det fair at Tørum gjør som han gjør ved å la dem starte på benken.
Selv om man er best så er det ingen automatikk i at man skal starte hvis man ikke følger regelmentet. Dog skuffer det meg at de som kommer inn og får sjansen til å vise seg fram absolutt ikke griper den. At de øvrige spillerne tilsynelatende er så avhengige av Goodson og Bola for å prestere selv er også ekstremt skuffende. At kapteinen ikke tar større tak er også ekstremt skuffende. Han bør forøvrig benkes, da han ikke har prestert på år og dag! Hvorfor ikke Kleiven får sjansen er utrolig merkelig, fordi det kan jo ikke presteres mer ræva enn hva Fevang gjør nå for tiden.

Nei dette var en jævla skuffende kamp.

Forøvrig burde Høie være kaptein. Han viser seg i hvert fall, og tør å kommunisere!