PDA

Se full versjon : Elleve mann med bein a stål

Lynet
15-05-2005, 16:39
Sangen kom på Sport Jukeboksen på NRK2 for en stund, og stemmes frem gang på gang! Kommer flere kommentarer på at det er en tøff fotballsang!
Veldig artig...

Vi må snart klare å synge refrenget på stadion, og få med hele HELE stadion. Det hadde vært helt elektrisk!

theMan
16-05-2005, 15:35
jeg får frysninger bare av å lese det:=)

Billy Bright
16-05-2005, 16:05
hadde det ikke vært for at teksten hører hjemme i barnehagen, så skulle jeg gjerne vært med å bidratt.. :evil:

frankieboy
16-05-2005, 16:17
hadde det ikke vært for at teksten hører hjemme i barnehagen, så skulle jeg gjerne vært med å bidratt.. :evil:

At du mener "vi er kule, vi er smarte" hører hjemme i barnehagen synes jeg forteller mer om deg.
For det første så synes jeg teksten er veldig bra - med mye av det en Start-sang bør inneholde, og jeg må innrømme at første gang jeg hørte nevnte strofe, så reagerte jeg også litt negativt... MEN jo mer du tenker på det, jo bedre blir det....
Vi er kule - ja er ikke Start kule da? Vi er jo kledd i de stiligste draktene, vi heier på det kuleste laget, og vårt lag spiller den beste fotballen. Vi holder med et lag som blir mer og mer populært i resten av fotball-Norge, og i motsetning til bl.a Vålerenga og Rosenborg så har vi mange som liker Start.... JA, vi er KULE!!!

VI ER SMARTE - Det er jo akkurat det vi er. Vi har en knallgod trener, vi spiller lur fotball, vi gjør gode taktiske vurderinger og vi får tak i gode spillere... JA, vi er smarte!!!

Og på en såpass lang fotballsang, skulle det nesten bare mangle at det ikke var noe av innholdet noen fant noe negativt med....

For min egen del, så synes ikke jeg ordspillet med "Vi skal FLAA de ud på MATTA" var så veldig bra... MEN alt i alt så synes jeg vi har fått en meget bra sang, og synes absolutt ikke at teksten hører hjemme i barnehagen....
Men det gjør kanskje du BillyBright... :lol:

Stig Hornnes
16-05-2005, 16:25

Du om det...! En av de bedre supportersangene jeg har hørt! Fryktelig mye dårlig ute å går for å si det sånn.... Blir egentlig bare mer og mer glad i den jeg :D

Billy Bright
16-05-2005, 16:28
Det siste har du nok helt rett i.

Jeg tenker ikke kun på den strofen (selv om det er den verste), jeg synes hele teksten har et barnslig preg.

vidsyn
16-05-2005, 16:28
Litt enig med billyboy her ja..

Vi skal flaa de ud på matta er forøvrig et meget bra orspill.

frankieboy
16-05-2005, 16:45
det negative med sangen er at omtrent alle jeg har prata med tenker på Kaptein Sabeltann når de hører Rune Andersen sin forkjøla stemme... Det er negativt. Teksten synes jeg er bra - og jeg synes det er fått med mye av det en fotballsang trenger....

særlig slutten når det o-es så er det kult...

Det var iallefall det beste bidaget..... Men den kommer jo aldri opp mot den gamle Start-sangen....

Lynet
16-05-2005, 17:13
Jeg kan være enig i at "Vi er kule vi er smarte" ikke er noen god strofe, og kanskje et produkt av at det var vanskelig å finne på noe bedre som passet.

Utover dette inneholder sangen alt en fotballsang skal inneholde:

- Den trekker frem hvor mye Start betyr for byen.
- Den trekker frem supporterne - Menigheden
- Den trekker frem makrellfotballen, som har vært et kjennetegn hos Start i lang tid.
- Den trekker frem 100års jubileet, da sangen også er laget i forbindelse med jubileet.
- Den trekker frem gamle helter som har preget Start i mange år; Myggen, Reidar Flaa og Svein Mathisen. Tre spillere mange forbinder med nettopp Start.

Rune Andersens kaptein sabeltann stemme, løses veldig fint av, av Erik Fabers rolige stemme. Og fiolinen passer perfekt inn i sangen!

En veldig god fotballsang som har latt seg bemerke i hele fotballnorge. I fare for å ta munnen for full, kan den minne om Liverpool hymnen "You`ll never walk alone"!

vidsyn
16-05-2005, 19:20
En veldig god fotballsang som har latt seg bemerke i hele fotballnorge. I fare for å ta munnen for full, kan den minne om Liverpool hymnen "You`ll never walk alone"![/quote]

Der tar du nok munnen full ja :roll:

sava
16-05-2005, 19:58
Tidenes fotballsang mener jeg!
Fikk frysninger når jeg hørte den etter dagens seier over ham-kam.

Nå har hvertfall jeg lært meg hele sangen og jeg håper vi kan synge den for høy hals til neste kamp mot Brann!

theMan
16-05-2005, 20:07

"Heia brann, blod er kjukkere enn vann"

MYE BEDRE?

Reservesamen
16-05-2005, 22:08
Synes sangen er sånn passelig fin jeg. "Vi er kule, vi er smarte" linjen er nok den dårligste, men, men. Enig med tidligere taler om at Flaa de ud på Matta er jo helt genial. Nokså fornøyd med teksten jeg.

Når det gjelder melodien, så mener jeg det er for lite trøkk. Den bygger seg fint opp, men den tar ikke helt av. Den mangler det lille ekstra på slutten. Introen gir jo veldig Sabeltann-assosiasjoner da, og det minner mye om Jan Teigens "Glasnost" midt inni refrenget.

Stemmen til Andersen blir litt vel mørk, overdrevent, nærmest en karikatur, og jeg synes ikke den står til Faber sin stemme. Det kræsjer kraftig spør du meg.

sava
16-05-2005, 22:21
Når jeg hørte sangen de første gangene følte jeg sånn som deg, reservesamen.
Men nå er vi er kule vi er smarte også bra liksom...
Helt syykt bra sang! :D

aljahnsen
16-05-2005, 23:23
Jeg så det...

Genial sang ;)

ar sabla moro på hamr, men kaldt

sava
29-05-2005, 16:00
Når vi er inne på Nrk2 sin jukeboks, så dominerer Start-klippene. Ser ut til at vi er utrolig populære! :D

Ser nå på for.eks "Matta`s siste for start"

franki
29-05-2005, 17:30
Det var en barnehage på 17. mai som sagn sangen i barne toget de hadde helt sikkert øvet på den lenge.....
Det er godt de lærer barna å heie på det beste laget :lol:

sava
29-05-2005, 17:31
Det var en barnehage på 17. mai som sagn sangen i barne toget de hadde helt sikkert øvet på den lenge.....
Det er godt de lærer barna å heie på det beste laget :lol:

Alle barnene på skolen går rundt å synger på den hele tiden..

theMan
29-05-2005, 19:47
kan og bekrefte det.

Var fotballturnering på Sukkevann (randesunds banen) med 9-13 åringer, og der runga sangen ut over plassen flere ganger blant kids'a

sava
29-05-2005, 19:58
kan og bekrefte det.

Var fotballturnering på Sukkevann (randesunds banen) med 9-13 åringer, og der runga sangen ut over plassen flere ganger blant kids'a

Da kan vel vi også greie det? :wink:

franki
30-05-2005, 11:18
Da kan vel vi også greie det? :wink:[/quote]
Det mener jeg også, jeg har skrevet på et tidligere innlegg at jeg synes vi bør få til en allsang ¨på stadion alle andre suporter klubber synger jo klubb sangen ndette må vi få til :lol:

Helge
30-05-2005, 13:34
Litt merkelig at det er det beste vi kan hoste opp. Sangen er helt grei den, men teksten er veldig ugjevn. Vi er kule vi er smarte.... Hm, der når vel hele greia bånnen. Men det er jo høydare også.

Alt i alt er vel sangen på det gjevne. Morsomt at den blir spilt så mye da. Er jo hakket bedre enn "Alt for Norge"... selv om ikke det sier så mye.

"Bønna i fra Nord"! DER har vi overlegen fotballsang!! Men akk så vanskelig å få til på stadion.

Fredrik
30-05-2005, 14:00
kan og bekrefte det.

Framtiden er ihverfall i boks ! :wink:

theMan
30-05-2005, 17:20
Hvorfor skal alle være så redd for å drite seg ut?

Vi er kule vi er smarte, ja men drit i teksten å syng da.
Menigheden blir også sett fra andre hold som et latterlig navn, men la nå oss drite i det å bare gi blaffen.

Ikke alltid kult å være kul.