Se full versjon : Hva skjer med Goodson?
Store Tå
16-10-2009, 17:11
Synes det er et svært dårlig tegn at han uteblir fra trening uten å gi beskjed. Kanskje et tegn på at han er på vei bort?
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article153143.ece
Håper det dreier seg om et forsinket fly, som gjør at han ikke har fått gitt beskjed.
Om han har tatt en "Diouf og Thione"- ferie, burde klubben virkelig vise at dette overhode ikke er akseptabelt. Vraking fra første elleveren, vil absolutt være på sin plass!
Håper virkelig dette er en bagatell/misforståelse, etc....
Visst ikke blir jeg skuffet....
Ikke bra, for håpe som nevnt over at det kun dreier seg om flytrøbbel.
Tipper at det ikke er noen big deal (flytrøbbel, misforståelse ell no) :)
Tipper at det ikke er noen big deal (flytrøbbel, misforståelse ell no) :)
Merkelig dårlig mobildekning rundt på flyplassene ;)
flytrøbbel kombinert med mobiltrøbbel
Skrevet av: geir geir, 16.10.09 - 18:56
kom med flyet fra Amsterdam som landet 11.20 på kjevik
der var både Goodson og Bola
Fra fotball.fvn.no debatten
Jeg velger å tro at han er såpass profesjonell, at dette kun dreier seg om en eller annen form for misforståelse... Mannen er sett på som et skikkelig kapteinsemne, og har for meg fremståt som en veldig sympatisk fyr.
Han dukker nok opp i morgen.
Kan det være FVN, som nok en gang vil lage saker, ut av ingenting?
Hadde fvn villet vite hvor han var hadde de nok funnet det ut, men faren for at de da ikke hadde hatt noen sak er vel såpass stor at de lot det være ;)
Hvis det er slik at han var sammen med Bolanos på flyet til Kjevik, så er det jo rart at Start sier ingen vet hvor han er. De har vel snakket med Bola liksom...
Men jeg tipper dette er en stor misforståelse en eller annen vei...
Ole Gilboe Hermansen
17-10-2009, 08:07
Tror jeg og Lynet.
Besserwisser
17-10-2009, 10:17
Jeg tror dette betyr at clay vil bort og ender opp med å bli solgt
Ole Gilboe Hermansen
17-10-2009, 10:18
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article153143.ece
Og dermed var han funnet. Mitt tips er at han dro hjem og sovnet eller noe. Lang og slitsom tur hjem og det er ikke alle som klarer å sove på fly.
Synes det er festlig og kunne konstatere at Matta faktisk har hatt kontakt med Clay, men tydeligvis har glemt å spørre han hvorfor han ikke kom på trening - siden han fortsatt ikke vet hvorfor han ikke dukket opp.
Hvis han har snakket med han og ikke har spurt om dette så vitner det vel om at dette ikke var så alvorlig.
Kenneth Storberget
17-10-2009, 13:46
Tror at alle viste hvor han var og va han gjorde i går når han ikke trente. Det var nok bare Start som bestemte seg for og holde kjeft for og lure fvn.no og se hvor fort dem lager storm i vannglass.
Å der fikk dem jo beviset sitt, det var jo like før fvn.no leiet inn en privat dektektiv for og finne ut hvorfor han ikke var på trening for og få enda en negativ sak på Start.
Tror at alle viste hvor han var og va han gjorde i går når han ikke trente. Det var nok bare Start som bestemte seg for og holde kjeft for og lure fvn.no og se hvor fort dem lager storm i vannglass.
Å der fikk dem jo beviset sitt, det var jo like før fvn.no leiet inn en privat dektektiv for og finne ut hvorfor han ikke var på trening for og få enda en negativ sak på Start.
De trenger ikke leie noe de allerede har. Ja, kvaliteten er jo deretter. Fikk jo ikke fred på telefonen da jeg la inn en kommentar på FVN.no om at de satt og lytta på politiradio i helgene :P
Hehe ser ikke ut som Goodson er med i troppen idag engang :P Godt de setter eksempler, Start, selv om han er en av de beste spillerene våres. Alt for laget, fuck unnasluntrere.
Ole Gilboe Hermansen
18-10-2009, 14:24
Clay ikke med troppen.
Store Tå
18-10-2009, 14:45
Jaja, da var det kanskje ikke FVNs skyld at dette ble en sak...
Er spent på Goodsons og Tørums forklaring her. Trist å måtte unnvære lagets beste forsvarsspiller.
frankieboy
18-10-2009, 14:47
Jeg tipper Clay har blitt syk paa turen hjem og kombinert med det og jetlag, saa var det grunnen til at han ikke kom paa trening. Det er ofte man blir syk av lange flyturer, iallefall naa paa hosten. Jeg haaper og tror at dette er losningen. Hvis ikke tror jeg Clay hadde vaert paa benken iallefall...
Eller..kanskje han er solgt?
Er det Goodsons vanlige "reisefeber" eller noe annet som er årsaken til dette?
Fanken. Er han ikke på benken i dagens kamp ei gang?
Ole Gilboe Hermansen
18-10-2009, 14:55
Fanken. Er han ikke på benken i dagens kamp ei gang?
Ikke i følge ikstart.no.
Savna Goodson i dag.
Helt hodeløst å la Ola spille stopper. Mannen eier jo ikke ferdigheter eller fart til det.
Espen K G
18-10-2009, 20:08
Tror nok Clay hadde gjort det bedre i dag enn Ola ja. Det merkes virkelig når han ikke er der, og da spesielt på justeringer underveis i kampene. Goodson virker som om han kan tilpasse seg bedre, og gjør ikke samme feilen gang på gang, slik vi så Ola (og tildels Bård) gjøre i dag.
Skandale av Tørum å ikke la han være på benken engang når hans beste backup er å rokkere om på midtbanen som allerede sliter med en rævva fevang og dra ned en av de som faktisk klarer å spille litt(ola)...
Herregud da! Tørum kan da ikke ta med en spiller, som ikke dukker opp.
Han var ikke på dagens trening, heller...
Tørum, har ikke sett han siden RBK kampen....
Dette virker jo helt sprøtt? Hva faen skjer med kommunikasjonen i Start? Ja ok han har ikke sett han siden rbk kampen, hva faen sier det? Hvordan har de snakket med han? Har han blitt utelatt av troppen og så har han ikke møtt opp? Eller er han totalt ødelagt av jetlag og de får ikke tak i han engang? Var han i det hele tatt klar for å spille idag?
Her må vi finne ut hva som har skjedd... Men det virker som de (tørum osv) ikke vet helt hva som har skjedd selv så vi får vente litt....
Men uansett så synes jeg at det er veldig dårlig å trekke ned en av de som fikk til NOE idag ned i en posisjon han ikke er vant til og så la en elendig fevang ta over hans plass igjen og ihvertfall ødelegge banespillet.
Hvis goodson ikke var klar i det hele tatt for kamp idag så burde branco kommet inn for borgersen fordi det var helt klart at fart var det eneste aafk hadde
DayWalker
18-10-2009, 20:50
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article153269.ece
Normalt burde vi kjørt over ett dårlig Aafk lag selv uten Goodson og Bola. Men i ettertid så trenger en ikke å være rakketforsker for å se hvor vi tapte kampen. Selv om Aafk hadde noen feite sjasner i 1 omg så hadde også vi noen bra muligheter. Vi styrte det meste på midtbanen med Solo og Ola som til tider dominerte der. Når Borgersen må ut av en eller annen grunn da faller alt sammen. midtbanen er tapt, og vi får ett forsvar som må være tippeligaens klart dårligste. Så Tørum må si hva han vil. det var der vi tapte kampen. At ikke Tørum klarer og mobilisere mer av gutta som spilte så mener jeg for første gang i år at en del feil i lagutak pluss feildisponeringer under kampen og i tillegg ikke klarer å få mer ut av guttene så mener jeg Tørum må ta store deler av skylda for den elendige kampen i dag.
Synd vi ikke fikk se ett sprudlende lag uten noe press på seg. Men i stedet så opplever vi årest dårligste hjemmekamp. Skal være glad det ikke var Molde eller RBk vi møtte i dag. Da hadde det blitt 2 sifra.
Ole Gilboe Hermansen
19-10-2009, 17:53
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490615
Og dermed kan vi legge den saken dø og fokusere på kampene som er igjen.
Espen K G
18-11-2009, 21:58
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article155872.ece
Kjipt hvis han forsvinner allerede i vinter, men enda kjipere for klubben dersom han forsvinner i sommervinduet for småpenger. Eller enda verre gratis etter sesongen!
"I sommer verdsatte en rekke agenter Fædrelandsvennen snakket med Goodson til ti millioner kroner. Etter det fvn.no erfarer kan Start nå forvente å få rundt seks millioner kroner for amerikaneren – og rundt to-tre millioner i sommer."
To-tre millioner er ikke akkurat mye penger for nøkkelspilleren vår i forsvar :(
Irriterer meg veldig at vi ikke har fått i orden ny kontrakt på Goodson, og enda verre at han ikke ser ut til å ville forlenge for så å bli solgt...
USA tapte mot Danmark, 3-1. Goodson kom inn etter 70 minutt og da var det allerede 3-1...
Irriterer meg veldig at vi ikke har fått i orden ny kontrakt på Goodson, og enda verre at han ikke ser ut til å ville forlenge for så å bli solgt...
USA tapte mot Danmark, 3-1. Goodson kom inn etter 70 minutt og da var det allerede 3-1...
Hvor mange kamper for landslaget sitt har Goodsen startet? Noen som vet?
Ut fra hvordan jeg forstår det, har han vært med i troppen da enten Oguchi Onyewu eller Carlos Bocanegra har vært skadet? Og han var innbytter for Jonathan Spector denne gangen, hvilket gjør han til fjerdevalg?
Innrømmer glatt at jeg ikke egentlig følger med på "The US of A National Team" :)
Alladin Sane
22-11-2009, 02:25
Jeg synes Start bør sitte i ro når det gjelder Goodson. En motvillig kontraktsforlengelse vil koste, og et desperat salgsforsøk neppe bringe mange kronene til klubbkassen.
Å forlenge for å selge dyrt, kan fort ende opp med at Start brenner inne med en dyr spiller. Vi husker med gru 2-millionerskontraktene som tilbudt Hæstad, Strømstad og Johnsen høsten 2006, og som heldigvis ble avslått. Det viste seg senere at spillerne i praksis var uomsettelige i det internasjonale markedet selv med lav lønn og kort gjenværende kontraktstid, og at Start ville vært i enda nærmere konkurs om disse spillerne hadde signert.
Goodson kan utgjøre forskjellen på nedrykk og sikker plass i den potensielt vanskelige andresesongen. Det er her de store pengene ligger. Med Goodson, Borgersen og Haraldsen med videre, har Start et brukbart forsvar i 2010. Alle er trolig ferdige etter kommende sesong, men Start har god tid til å forberede seg på det som venter.
Startgass
22-11-2009, 14:46
Jeg føler at Goodson trives i Kr.sand men jeg skjønner godt hvorfor han vil vekk,det er nå eller aldri han har sjansen til å komme i en bedre liga.Skal Start tjene et par millioner på han? i vinter eller skal verdien gå ned til sommeren og se hvor Start ligger på tabbellen? Jeg stemmer for å holde han ut helle sesongen å la han gå gratis.Tenk om Start rykker ned i 2010 fordi de solgte Goodson,da vil jo Start gå mer i minus en om de hadde holdt Goodson ut sesongen.Det er vanskelig,men Start burde og tenke at FFK rykket ned og 3 lag der 1 av de ikke har erfaring i TL.Men Start kan enda tjene penger på Goodson.Om Start heller kommer på en 7.plass i sesongen en en 11.plass i 2010 så får jo Start mer pengere for å komme på 7.plass.
Ole Gilboe Hermansen
22-11-2009, 15:41
Ikke noe lett sak dette. Det beste ville ha vært om vi fikk Clay til å skrive under en lenger kontrakt.
Kjempevanskelig sak. Det som derimot ER sikkert, er at ledelsen kommer til å få "huden full" fra forumet her uansett hva de gjør...
Skjønner Clay. Han tenker selvsagt på seg selv. Satser på å få vist seg fram i VM for så å få et fint tilbud. Tenk å gjøre et godt mesterskap samtidig å være bosman spiller !!
Dersom et godt tilbud kommer nå, så selg. Vi har ikke råd til å gamble mere nå.
Det er ikke tvil om at Goodson var ekstremt viktig for oss denne sesongen, men jeg mener vi bør selge om vi får et godt bud. Da får vi råd til å kjøpe Piroja eller andre stoppere som erstatning. Sigurdsson fra Brann holder også et meget høyt nivå fremdeles.
rarnfinn
23-11-2009, 14:31
Det er ikke tvil om at Goodson var ekstremt viktig for oss denne sesongen, men jeg mener vi bør selge om vi får et godt bud. Da får vi råd til å kjøpe Piroja eller andre stoppere som erstatning. Sigurdsson fra Brann holder også et meget høyt nivå fremdeles.
Hvordan skal vi klare å få de spillerne til Start? De er vel klare for nye utfordringer, og velger dermed bort den norske eliteserien dersom det ikke er RBK vi snakker om.
Blir svært overrasket om en av disse 2 eventuelt erstatter Clay
Atle Roar Håland tipper jeg er Startspiller f.o.m sesongen 2011. Om Goodson forsvinner dette året, tror jeg ikke det vil være noe krise for klubben. De kan ikke ta medalje neste år, tror også de klarer å unngå nedrykk uten han. Det forutsetter at Borgersen holder samme nivået som han har holdt i år, imponert over sesongen hans. Som makker bør Knut Henry være allright. Jesper som back-up. Er helt klart et av de svakeste parene i ligaen, men tror resten av laget holder nivå nok til at Start overlever...
Skjønner godt at Goodson vil gå, han er amerikaner og null klubbfølelser for Start. Får han muligheten til noe bedre, vil han gå. Helt fair synes jeg!
Har fortsatt verre med å svelge at en spiller som Doffen valgte å gå, også til VIF....
Hvordan skal vi klare å få de spillerne til Start? De er vel klare for nye utfordringer, og velger dermed bort den norske eliteserien dersom det ikke er RBK vi snakker om.
Blir svært overrasket om en av disse 2 eventuelt erstatter Clay
Piroja sikter muligens høyere, Sigurdsson tror jeg bare blir glad for en henvendelse fra Start...
Mattymatte
26-11-2009, 22:49
Håland kommer nok aldri tilbake, føler ikke at dette er noen person som har noen sterke følelser for Start. Er vel lite sannsynlig at Start har noen midler til å erstatte Goodson, må bli noen fra egen stall i så fall.
doppelt gemoppelt
26-11-2009, 23:00
Skal ikke se bort fra at Soler vet om en Amerikanske Landslagspiller som har forvillet seg til Norge.
Jeg tror han havner snarlig i klypende på Erik. Å vi trenger pengene.
aljahnsen
27-11-2009, 12:22
Er rimelig sikker på at Goodson ikke havner i en amerikansk klubb. Da kan han like gjerne bli i Start, gutten har ambisjoner.
Roy_Keane
27-11-2009, 13:53
syntes det er latterlig at en spiller i hans alder etter mange år i ukjente MLS og et par år i start plutselig skal ut i europa i storklubber osv bla, bla, bla... kan ikke folk være glad for å ha en jobbe om dagen å bli i en klubb i åresvis, alle kan ikke bli proffer alltid, hvor blir lojaliteten av... irriterer meg..
syntes det er latterlig at en spiller i hans alder etter mange år i ukjente MLS og et par år i start plutselig skal ut i europa i storklubber osv bla, bla, bla... kan ikke folk være glad for å ha en jobbe om dagen å bli i en klubb i åresvis, alle kan ikke bli proffer alltid, hvor blir lojaliteten av... irriterer meg..
Det at han er med i troppen til USA teller vel mest. Uten det hadde han nok neppe vært så aktuell som han er.
Roy_Keane
27-11-2009, 14:13
ja, og det ble han etter han begynte å spille for Start, da burde han være fornøyd med det, kyniske penge elskende folk... var mye bedre i gamle dager!! :@
aljahnsen
27-11-2009, 14:22
Vi får se hva som skjer videre her, men jeg tror ikke Clarence er interessert i en tilværelse i en klubb i Skandinavia og USA, da blir han heller i Start. Kommer det et tilbud fra en klubb i en større liga så ser jeg helt klart at han vil ut, han har jo ambisjoner. Clarence Goodson kan bli en meget bra stopper også internasjonalt, noe han også ikke legger skjul på at han har et mål/ønske om.
En ting er å være lojal mot en klubb, men for å bli bedre og utvikle seg som spiller så må man ta steget videre. Goodson er i den alderen at han må ut nå, eller i løpet av noen få år. Så får vi se hva slags lojalitet han brenner inne for i Start, drar han til en klubb i Skandinavia eller i USA blir jeg skuffet. Noe jeg heller ikke tror han gjør.
Man har nok av eksempler på lojale spillere som også har ambisjoner, deriblant vår egen Fredrik Strømstad. Desverre har skader ødelegget endel for utviklingen hans, men han måtte ut for å ta steget videre. Han har og hadde ambisjoner han også, hvor går grensen på lojal spør jeg egentlig. Strømstad er et prakteksempel på en lojal spiller, men han er også en lokal spiller med hjertet i Start. Det kan man ikke "forlange" at spillere utenfor har, men det er helt klart at man mangler lojale spillere i dag. Økonomi og egen ære står høyere enn stolthet og lojalitet for klubben de er i hos mange. Dog som resten av alt annet arbeidsmarked. Er mangelvare hos mange akkurat dette, gjør man jobben bra fordi man selv vil videre frem og tjene mer penger, eller er det av lojalitet og ansvarsfølelse for arbeidsgiveren?
Det å blande spillere og supportere rundt lojalitet blir mer og mer vanskelig i dag, da de fleste spillerene har høyere ambisjoner enn å bli elsket av fansen, og lojalitet til klubben. Men det er jo kanskje akkurat dette som driver dem frem til å levere bedre for klubblaget? Det er en balansegang akkurat her, og det er den man ser i hvordan spillerene/trenerene gjør sportslig og utenom sportslig. Og ikke minst, ved eventuelle overganger. Man går ikke fra Real Madrid til Barcelona, eller Tottenham til Arsenal, eller Molde til RBK. Hvor stor er egentlig lojaliteten og ambisjonene når man går fra for eks. IK Start til Aalborg? Miljøskifte kanskje, økonomi kanskje? Vi savner helt klart mer lojalitet og ansvarsfølelse hos fotballspillere og ledere i dag, men jeg ser jo helt klart at en spiller ønsker seg til for eks. til en klubb i PL eller La Liga når muligheten kommer. Men man trenger ikke gå rundt å lage spekulasjoner rundt dette når det ikke er reelt, men her har dagens media mye av æren. De eier hverken etikk, moral eller fornuftighet, her er det snakk om egne ambisjoner, å selge den forbanna avisen.
Selv tror jeg at Clarence Goodson er en spiller som ikke kan kjøpes for glansbilder, utifra det han viser i kamp, i trening og utenfor så er han lojal spiller. Så får jeg håpe jeg ikke tar feil her, og når jeg sier lojal spiller så bør det være en langt større klubb i en større liga som banker på døra før Clarence åpner opp.
Roy_Keane
27-11-2009, 14:33
Strømstad er bare respekt!! lenge leve.
doffen er judas... så kan egentlig goodson velge hva han vil bli...
ja, og det ble han etter han begynte å spille for Start, da burde han være fornøyd med det, kyniske penge elskende folk... var mye bedre i gamle dager!! :@
Så hvis konkurrenten til din arbeidsgiver kommer å tilbyr deg dobbel lønn og kanskje ei uke ekstra ferie så er ikke det noe du overhode vil vurdere? Å være fotballspiller i dag er et yrke å da er det penger som styrer dette om vi vil eller ikke, det var noe annet da Matta spilte for han måtte jobbe ved siden av fotballen men det er jo 20 år siden og de færreste av oss som husker.
Roy_Keane
27-11-2009, 19:21
jeg har yrkesstolthet, så du valgte meg som et dårlig eksempel der ;) ingen som ville tilbydd meg dobbel lønn for likt arbeid uansett ;)
men joda, jeg ser poenget ditt, jeg bare liker det ikke :)
Vi får se hva som skjer videre her, men jeg tror ikke Clarence er interessert i en tilværelse i en klubb i Skandinavia og USA, da blir han heller i Start. Kommer det et tilbud fra en klubb i en større liga så ser jeg helt klart at han vil ut, han har jo ambisjoner. Clarence Goodson kan bli en meget bra stopper også internasjonalt, noe han også ikke legger skjul på at han har et mål/ønske om.
En ting er å være lojal mot en klubb, men for å bli bedre og utvikle seg som spiller så må man ta steget videre. Goodson er i den alderen at han må ut nå, eller i løpet av noen få år. Så får vi se hva slags lojalitet han brenner inne for i Start, drar han til en klubb i Skandinavia eller i USA blir jeg skuffet. Noe jeg heller ikke tror han gjør.
Man har nok av eksempler på lojale spillere som også har ambisjoner, deriblant vår egen Fredrik Strømstad. Desverre har skader ødelegget endel for utviklingen hans, men han måtte ut for å ta steget videre. Han har og hadde ambisjoner han også, hvor går grensen på lojal spør jeg egentlig. Strømstad er et prakteksempel på en lojal spiller, men han er også en lokal spiller med hjertet i Start. Det kan man ikke "forlange" at spillere utenfor har, men det er helt klart at man mangler lojale spillere i dag. Økonomi og egen ære står høyere enn stolthet og lojalitet for klubben de er i hos mange. Dog som resten av alt annet arbeidsmarked. Er mangelvare hos mange akkurat dette, gjør man jobben bra fordi man selv vil videre frem og tjene mer penger, eller er det av lojalitet og ansvarsfølelse for arbeidsgiveren?
Det å blande spillere og supportere rundt lojalitet blir mer og mer vanskelig i dag, da de fleste spillerene har høyere ambisjoner enn å bli elsket av fansen, og lojalitet til klubben. Men det er jo kanskje akkurat dette som driver dem frem til å levere bedre for klubblaget? Det er en balansegang akkurat her, og det er den man ser i hvordan spillerene/trenerene gjør sportslig og utenom sportslig. Og ikke minst, ved eventuelle overganger. Man går ikke fra Real Madrid til Barcelona, eller Tottenham til Arsenal, eller Molde til RBK. Hvor stor er egentlig lojaliteten og ambisjonene når man går fra for eks. IK Start til Aalborg? Miljøskifte kanskje, økonomi kanskje? Vi savner helt klart mer lojalitet og ansvarsfølelse hos fotballspillere og ledere i dag, men jeg ser jo helt klart at en spiller ønsker seg til for eks. til en klubb i PL eller La Liga når muligheten kommer. Men man trenger ikke gå rundt å lage spekulasjoner rundt dette når det ikke er reelt, men her har dagens media mye av æren. De eier hverken etikk, moral eller fornuftighet, her er det snakk om egne ambisjoner, å selge den forbanna avisen.
Selv tror jeg at Clarence Goodson er en spiller som ikke kan kjøpes for glansbilder, utifra det han viser i kamp, i trening og utenfor så er han lojal spiller. Så får jeg håpe jeg ikke tar feil her, og når jeg sier lojal spiller så bør det være en langt større klubb i en større liga som banker på døra før Clarence åpner opp.
Ville bare gi noen eksempler på spillere som har gått mellom disse klubbene
Real Madrid - Barcelone Luiz martinez Enrique (for en spiller)
Tottenham - Arsenal Sol Campbell
Molde - RBK Odd Inge Olsen
Jeg personlig skjønner Goodson veldig godt. Hadde jeg foreksempel spilt i en klubb som Sturm Graz i 2 år, kontrakten min gikk ut om 1. Og jeg visste at det var interesse fra større klubber hadde jeg aldri signert noen ny kontrakt med Graz. Hvorfor skulle jeg det, jeg har da intet forhold til klubben, landet annet enn at jeg har tilbragt ett par år der. Sjansene for at det er vel så bra i den eventuelt nye klubben er jo overhengende.
doppelt gemoppelt
28-11-2009, 01:54
Er rimelig sikker på at Goodson ikke havner i en amerikansk klubb. Da kan han like gjerne bli i Start, gutten har ambisjoner.
Start hadde blit pult så hardt i den Amerikanske ligaen at Sør Arena hadde slått sprekker og falt som en kortstokk.
Ligaen har faktisk slått godt rotfeste og er attraktiv og ingen latter. så d så
frankieboy
28-11-2009, 06:12
Start hadde blit pult så hardt i den Amerikanske ligaen at Sør Arena hadde slått sprekker og falt som en kortstokk.
Ligaen har faktisk slått godt rotfeste og er attraktiv og ingen latter. så d så
Men spillerne har langt bedre betalt i den norske toppserien, og det er ingen tvil om at det er lettere aa "bli oppdaget" ved aa spille i Norge enn aa spille i MLS - uansett hvor mye bedre kvalitet det er!
Derfor vil det bli et steg i feil retning om Clay drar tilbake til USA, hvis ikke det er en familiegrunn til at han drar tilbake!!
Clay blir nok i Start iallefall fram til sommeren, og hvis det ikke er noen veldig interesse fra noen bedre klubber utenfor Scandinavia, tror jeg sjansene er gode for at han forlenger..
Det er mitt tips!
aljahnsen
28-11-2009, 13:45
Men spillerne har langt bedre betalt i den norske toppserien, og det er ingen tvil om at det er lettere aa "bli oppdaget" ved aa spille i Norge enn aa spille i MLS - uansett hvor mye bedre kvalitet det er!
Derfor vil det bli et steg i feil retning om Clay drar tilbake til USA, hvis ikke det er en familiegrunn til at han drar tilbake!!
Clay blir nok i Start iallefall fram til sommeren, og hvis det ikke er noen veldig interesse fra noen bedre klubber utenfor Scandinavia, tror jeg sjansene er gode for at han forlenger..
Det er mitt tips!
Nettopp, er ikke nivået i USA jeg snakket om, for Clarence som er fra USA og har spilt i MLS så vil det være et steg i feil retning og returnere til MLS. Clarence har lyst til å prøve lykken i en større liga i europa, som også vil gi han større muligheter til å spille fast for USA.
Så lenge det ikke er snakk om famillegrunner så tror jeg ikke Clarence Goodson forlater oss til fordel et lag i MLS.
Besserwisser
28-11-2009, 14:21
Jeg vil anta at det kun gjelder for snittet. Spillere som f. eks. Beckham, Ljungberg og amerikanske stjerner som donovan har vel vesentlig bedre betalt enn det man finner i Norge? Således vil vel Googdson også kunne få bedre betalt dersom han blir hentet inn som en landslagsstjerne - noe han neppe gjør, men dog.
I MLS har man vel et lønnstak på rundt $2.3mil for en samlet tropp. Så lønningene er ikke høye. I tillegg til dette, har hvert lag en DP plass i den 28 mann store troppen sin. Altså en spiller som kan lønnes ut over dette taket.
I tillegg kan man bare ha 18 spillere i a-laget med profesjonell kontrakt. Resten må ha ungdomskontrakt, eller development som de sier i MLS.
Stemmer ikke dette, frankie?
frankieboy
28-11-2009, 17:26
I MLS har man vel et lønnstak på rundt $2.3mil for en samlet tropp. Så lønningene er ikke høye. I tillegg til dette, har hvert lag en DP plass i den 28 mann store troppen sin. Altså en spiller som kan lønnes ut over dette taket.
I tillegg kan man bare ha 18 spillere i a-laget med profesjonell kontrakt. Resten må ha ungdomskontrakt, eller development som de sier i MLS.
Stemmer ikke dette, frankie?
Jepp.. Snittet i MLS er vesentlig lavere enn i Norsk tippeliga. (hvis man ser bort fra de som har DP plass og kan ha astronomisk betaling (eks Beckham).
Det er jo nettopp disse reglene som ogsaa gjor at fotball (soccer) ikke slaar til i USA. Det er for lite tid for reklame og TV-kanalene er ikke interessert i aa skyte inn milliarder av kroner, slik som de gjor i de "store" sportene som Baseball, Football, Ishockey og Basketball!
Her er det massevis av pauser med plass til reklame! Dessuten opererer de ikke med nedrykk og opprykk her borte, og man vet alltid hvilke lag som spiller i toppdivisjonen!
Gjor det utrolig kjedelig hvis ikke det laget man stotter kjemper om playoffs...
Men tilbake til temaet.. Tror ikke Clay er "stor nok stjerne" til aa faa den DP-plassen i New York eller en annen klubb og dermed vil han gaa ned i lonn i forhold til i Start!
aljahnsen
28-11-2009, 17:47
Tror egentlig bare at det er en klubb i skandinavia som kan friste Goodson og det er FCK. En klubb som også Start har god kontakt med. Også den eneste klubben i Skandinavia med et internasjonalt snitt/preg over seg. Og en klubb som er et godt springbrett ut i Europa.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.