Se full versjon : Tromsø - Start (kamptråd)
frankieboy
18-10-2009, 15:06
Tid: Søndag 25.oktober kl. 1800
Sted: Alfheim Kunstgress
---------------------------------------------------
Vi kan kjøre debatt etter kampene i dag, men legger som vanlig ut en oversikt over hvem som er i faresonen for å måtte stå over denne kampen pga karantene:
TIL spiller i dag borte mot Bodø/Glimt og følgende spillere kan ikke pådra seg kort hvis de skal få spille mot Start:
- Hans Åge Yndestad
- Tore Reginiussen
- Tommy Knarvik
- Martin Knudsen
- Tom Høgli
(Sead Ramovic har 4 gule, men han soner karantene i kampen mot Glimt i dag)
Følgende Start-spillere får ikke bli med til Tromsø hvis de pådrar seg kort i dagens kamp mot Aafk:
- Christian Bolaños
- Bernt Hulsker
- Solomon James Owello
(Clay har også 2 gule, men han er ikke med mot Aafk)
Da kan vi følge med på dette i kampene i dag, og så kan vi diskutere kampen etter at vi har hentet 3 poeng mot Aafk.
gmkarlsen
18-10-2009, 16:25
(Clay har også 2 gule, men han er ikke med til Tromsø)
Hvorfor er han ikke med til Tromsø?
frankieboy
18-10-2009, 18:04
Hvorfor er han ikke med til Tromsø?
hehe.. En stor skriveleif!
Han er ikke med mot Aafk, og risikerer derfor ikke noen kort, og er derfor trolig med til Tromsø... :-)
frankieboy
18-10-2009, 19:33
Owello blir ikke med til Tromsø etter gult mot Aafk..
(sikkert like greit. Tror ikke han ville likt snø og kuldegrader..)
Espen K G
18-10-2009, 19:52
Håper PBH er klar til den kampen da, for å sette Fevang i midtbane fungerer heller ikke :(
Store Tå
18-10-2009, 22:45
Uansett om PBH blir klar eller ikke, håper jeg virkelig Kleiven får sjansen fra start denne kampen. Enten som sentral midtbane, eller på "Fevang-plassen".
Kanskje det friskeste vil være PBH og Ola på midten, og Kleiven mellom midten og Stokkelien.
Uansett om PBH blir klar eller ikke, håper jeg virkelig Kleiven får sjansen fra start denne kampen. Enten som sentral midtbane, eller på "Fevang-plassen".
Kanskje det friskeste vil være PBH og Ola på midten, og Kleiven mellom midten og Stokkelien.
Hehe. Etter dagens avis oppslag tror jeg vi kan glemme Christer resten av sesongen.
Knut slitet med: Jetbein bløffen til Clay, Bola forsov seg også dagen etter AAlesund kampen, Christer sin missnøye med at Knut ikke tror på han, tapet av 1,5mill fra NFF etter at han er skyldig i tapet mot AAfk.(muligh for 6.plassen)
Tipper vår kjære eier er irritert pga det behovet.
Nei, kvitt oss med de dyreste spillerne, samt treneren som har ca 1,5 mill.sats på borgersen.
Ole Gilboe Hermansen
20-10-2009, 20:06
Er veldig fasinert over hvordan stemning for noen skifter veldig fort. Her har vi først en seier mot RBK og svært mange jubler og er opptemister fremfor AAFK-kampen og så taper vi og vips er negativiteten tilbake.
La en ting være sikkert og det er at jeg aldri kommer til å tro at vi taper en kampen før den er spillt,tvert i mot. Jeg tror vi vinner mot Tromsø neste helg. Glede meg til å ta turen opp.
tapet av 1,5mill fra NFF etter at han er skyldig i tapet mot AAfk.(muligh for 6.plassen)
Hva er dette for noe rør? vi har da fortsatt mulighet til å ta 6 plass. Vi skal jo selv spille mot både Tromsø og Vålerenga som ligger over oss på vei til 6 plass.
Sjansen for å få det til er derimot mindre, det skal jeg være enig i.
Startgass
20-10-2009, 20:51
Hevn,hevn,hevn...
ghanaboy
21-10-2009, 11:53
Er veldig fasinert over hvordan stemning for noen skifter veldig fort. Her har vi først en seier mot RBK og svært mange jubler og er opptemister fremfor AAFK-kampen og så taper vi og vips er negativiteten tilbake.
La en ting være sikkert og det er at jeg aldri kommer til å tro at vi taper en kampen før den er spillt,tvert i mot. Jeg tror vi vinner mot Tromsø neste helg. Glede meg til å ta turen opp.
enig med deg, bra skrevet, vi tar dem på alfheim også knuser vi enga på sør i siste!
Snørrunger som sutrer til avisen bør ikke få spille påfølgende kamp det er helt klart. At Tørum mot alle odds har holdt start unna nedrykkstrid hele sesongen er en kjempe prestasjon. At noen fjortisgutter her vil at han skal sparkes og erstattes med borgersen eller skogheim vitner rett og slett manglende forståelse for den kjempejobben Knut Kjartan Tørum har gjort med Start. Vi har utrolig nok tatt poeng av samtlige lag denne sesongen.
Helt enig med deg beng222! Tørum må få arbeidsro! Om vi beholder stammen i laget tror jeg vi vil stabilere oss på et høyere nivå. Jeg er meget fornøyd med sesongen sett under ett!
ghanaboy
21-10-2009, 23:09
Snørrunger som sutrer til avisen bør ikke få spille påfølgende kamp det er helt klart. At Tørum mot alle odds har holdt start unna nedrykkstrid hele sesongen er en kjempe prestasjon. At noen fjortisgutter her vil at han skal sparkes og erstattes med borgersen eller skogheim vitner rett og slett manglende forståelse for den kjempejobben Knut Kjartan Tørum har gjort med Start. Vi har utrolig nok tatt poeng av samtlige lag denne sesongen.
helt enig med deg uten tvil, sier seg selv!
Synd at du her forteller at du har 222 hjerneseller.
Du glemmer at det Tørum bedriver er ikke bra for Start på sikt. Han henter inn ,sammen med matta, prøvespillere hver uke. Hvilket signal gir det til våre lokale spillere, samt de andre som allerede er her?
Han er kun hentet inn for å få resultater på kort sikt. Alle som følger litt med, skjønner at Borgersen er tiltengt en hoved trener rolle på sikt. I mellomtiden så kan Knuts politikk føre til at vi blir Helt.. avhengig av dyre spillerkjøp fra medium kvalitet fra alle verdens kontinenter. Tror du brorparten av oss trauste sørlendinger gidder å se på at vi ikke kjenner noen av gutta der ute?
Det er tøft gjort at spillere tør å si ifra at de føler seg glemt. Det er ikke sikkert at Christer er god nok for Start, men da må de la han gå til en klubb som vil satse på han, som mener han kan utvikle seg videre. Fotball livet er kort og brutalt. Det varer ikke så mange åra, og om han råtner på benken, så ødelegger det både for Start som klubb, samt han selv.
Tipper den neste ut er morten.!
helt enig. Det Tørum har gjort har vært veldig bra. Vi har til tider spilt toppfotball. Rundspilte årets suverene seriemester på sør arena for det vi hadde troen på oss selv. Og vårsesongen var av veldig godt merke. At vi har dabbet kraftif av i høst ser alle. men å "skyte" på Tørum og forlange at han skal gå etter en bra sesong som vi tross alt har hatt. (tippet rett ned av så og si alle eksperter før sesongen) er bare tåpelig. Om Borgersen noen gang blir hovedtrener i Start vil bare tiden vise. Men kan si at dette er ikke noe tema enda på kontorene i Sør Arena (sier de som følger med) Og komme drassende med Skogheim som trenerkandidat, jajaja se hva han driver med for tiden da kan vi avlyse den diskusjonen.
Vi rykker ikke ned det var hovedmålsetningen før sesongen. At Tørum har satset på unge lokale spillere er også bra Jesper har vist at han holder tippeligastandar selv med liten erfaring på den plassen( blir knallgod neste år om han holder seg skadefri) Stokkelien er en av årets stjerneskudd i Norsk fotball. Børufsen, Hæstad, Kleiven og nå i slutten av sesongen har alle fått en del spilletid til tross for at de ikke har imponert veldig. Men bra V tørum og satse ingt og lokalt.
frankieboy
22-10-2009, 14:30
La oss styre tilbake til kampen TIL - Start..
Solide Tore Reginiussen spiller sannsynligvis ikke mot Start - det er helt greit.
http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article4652927.ece
Giovanni
22-10-2009, 14:52
Hva Skogheim skal tilføre Start skjønner jeg fint lite av!?
Hvis man tar en titt på Adecco-ligaen, i forhold til budsjett, stallkvalitet... så har ikke han imponert veldig i ham-kam.
Var ikke 1 år med en traust jævel nok, trenger ikke en ny trist jævel!
La Tørum få fred, og jeg er VELDIG sikker (Fløyøy) at han ikke kun er hentet inn med tanke på et kortidsperspektiv. Borgersen får nok sin sjanse et eller annet sted til slutt, men tror ikke Start blir første klubb for han sin del!
Dog håper jeg virkelig at Fevang nå får seg en pust i bakken. Ikke har han bare vært ræva, men da også halvskadet så blir det jævlig tynn suppe.
La Kleiven få prøve seg, har visstnok brilijert på treningene de siste uker.
Syns forøvrig at det er helt fair at spørsmålet kommer opp i media. At han da svarer ærlig på spørsmål han får er i mine øyne ikke sutrete, når han da så tydelig blir oversett. (les halvskadet Fevang)
Andreasmj
22-10-2009, 22:11
Denne kampen har jeg gledet meg til siden jeg så terminlista i vår. Er det mange som tar turen opp? Tror på 3 poeng :icon_biggrin:!
Espen K G
22-10-2009, 23:37
Dersom både Bård og Clay er ute til kampen skal vi slite hardt med å ta med oss poeng hjem :(
http://www.ikstart.no/dm_linkinternal.aspx?amid=490655
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Goodson er en fantastisk spiller, men hans "svakhet" er at han altfor ofte er syk.
Start kommer til å slite med forsvaret hvis ingen av bautaene stiller på søndag. Ellers er det gledelige nyheter at PBH er klar.
PS: er det noen karanter eller skader på noen TIL-spillere? Reginiussen sliter så jeg på TV2-Sporten i går.
Ole Gilboe Hermansen
23-10-2009, 10:53
Hvis både Bård og Clay er ute, håper jeg vi får se Espen K. på banen.
Hvis både Bård og Clay er ute, håper jeg vi får se Espen K. på banen.
Helt enig. Hiv inn på en unggutt. Gi han tillit slik vi gjorde med Mads.
Alternativene er mye verre: en treig påle ved navn Haraldsen eller en defansiv midtbanespiller ved navn Ola som av og til har spilt litt stopper.
Espen K G
23-10-2009, 15:59
Ser ut som om Knudsen er den mest aktuelle til startoppstillingen dersom Clay ikke blir frisk nok. Dersom det slår til blir det ekstra morsomt å se kampen i helga. Ikke nødvendigvis fordi vi kommer til å overkjøre TIL, men det blir en mulighet til å virkelig se nivået til en av ungguttene i klubben. Knudsen er vel et av de store talentene i de yngre rekker, men han behøver matchtrening på høyere nivå for å bli bedre, slik Mads har fått i år.
Morro!
Synd at du her forteller at du har 222 hjerneseller.
Du glemmer at det Tørum bedriver er ikke bra for Start på sikt. Han henter inn ,sammen med matta, prøvespillere hver uke. Hvilket signal gir det til våre lokale spillere, samt de andre som allerede er her?
Han er kun hentet inn for å få resultater på kort sikt. Alle som følger litt med, skjønner at Borgersen er tiltengt en hoved trener rolle på sikt. I mellomtiden så kan Knuts politikk føre til at vi blir Helt.. avhengig av dyre spillerkjøp fra medium kvalitet fra alle verdens kontinenter. Tror du brorparten av oss trauste sørlendinger gidder å se på at vi ikke kjenner noen av gutta der ute?
Det er tøft gjort at spillere tør å si ifra at de føler seg glemt. Det er ikke sikkert at Christer er god nok for Start, men da må de la han gå til en klubb som vil satse på han, som mener han kan utvikle seg videre. Fotball livet er kort og brutalt. Det varer ikke så mange åra, og om han råtner på benken, så ødelegger det både for Start som klubb, samt han selv.
Tipper den neste ut er morten.!
Dersom jeg har 222 hjerneceller som skrives med c og ikke s, så skylder du slike fløyøy.
For så å være litt saklig. Hvor mange prøvespillere har Tørum signert? Mener du virkelig at Tørum ikke har brukt lokalespillere denne sesongen? Sannheten er vel at Start er blant de beste i klassen på å bruke lokalespillere.
Jeg er enig at Kleiven skulle fått sjansen, men å gå til avisen med sin frusterasjon er så til de grader uproffosjonelt at han absolutt ikke bør få spilletid mot Tromsø. Dette burde han tatt internt, og om fvn har oppsøkt ham så kunne kleiven svart med ingen kommentar. Dette forstrår sikkert du også om noen år fløyøy når du har blitt tørr bak ørene dine, og inntill da vil du stå på min ignoreringsliste sammen med storheter som torasbjoern og jonnykrokodille.
Om Tørum klarer å motivere spillerene og de virkelig har lyst til å vinne denne kampen, ja da tror jeg vi har gode muligheter. Men vi må kunne stille vårt beste lag.
ser ut som Espen Knutsen spiller på søndag.
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490661
Dersom jeg har 222 hjerneceller som skrives med c og ikke s, så skylder du slike fløyøy.
For så å være litt saklig. Hvor mange prøvespillere har Tørum signert? Mener du virkelig at Tørum ikke har brukt lokalespillere denne sesongen? Sannheten er vel at Start er blant de beste i klassen på å bruke lokalespillere.
Jeg er enig at Kleiven skulle fått sjansen, men å gå til avisen med sin frusterasjon er så til de grader uproffosjonelt at absolutt ikke bør få spilletid mot Tromsø. Dette burde han tatt internt, og fvn oppsøkt ham så kunne kleiven svart med ingen kommentar. Dette forstrår sikkert du også om noen år fløyøy når du har blitt tørr bak ørene dine, og inntill da vil du stå på min ignoreringsliste sammen med storheter som torabsbjoern og jonnykrokodille.
Om Tørum klarer å motivere spillerene og de virkelig har lyst til å vinne denne kampen, ja da tror jeg vi har gode muligheter. Men vi må kunne stille vårt beste lag.
Godt å høre at jeg ikke bare har rettskrivende venner!
Hilser til mine andre to venner.
Ole Gilboe Hermansen
23-10-2009, 19:57
Denne kampen har jeg gledet meg til siden jeg så terminlista i vår. Er det mange som tar turen opp? Tror på 3 poeng :icon_biggrin:!
Enig. Gleder meg veldig. Skal oppover jeg og jeg vet om en til.
Tankcenter
23-10-2009, 21:15
Tror det blir tøft i Tromsø, liker ikke at Clay ikke skal stille. Håper allikevell at Start klarer brasene,tre poeng!!!:icon_lol:
DelPiero
23-10-2009, 23:11
Syns at Fevang bør hviles og inn med Kleiven. Er sikker på at neste sesong så sliter Fevang hele våren. Skaden dukker opp igjen og igjen. Nei, hvil ham resten av sesongen. Han presterer under pari, og sannsynligvis forverrer han skaden på toppen av det hele.
Og er helt sikker på at vi i neste sesong trenger en opplagt Fevang i toppslag mer enn noen gang. Denne sesongen rykker vi ikke ned, og Kleiven kan få verdifull spilletid.
Alladin Sane
24-10-2009, 14:37
Om Espen Knudsen er bedre enn Knut Henry Haraldsen, hadde han vel forhåpentligvis debutert for lenge siden.
Jeg kjenner ikke hans kvaliteter. Å la Knudsen starte på bekostning av Haraldsen kan uansett være en god investering for fremtiden. Samtidig gjorde Haraldsen sine saker bra i sine to siste kamper mot LSK og Godset. Og duellstyrke har tradisjonelt vært uhyre viktig på Alfheim. Men Tromsø har jo også fart representert ved Moldskred.
Sjansene for seier borte mot Tromsø er vel uansett uhyre begrensede. Uansett om Start stiller med Goodson, Borgersen, Haraldsen eller Knudsen ved siden av Mathisen. Som Myggen uttalte i Fotball-extra; Start mangler defensivt fundament, og klarer ikke stå imot. Dette handler nok mer om kollektive svakheter enn enkeltspillernes kvalitet.
Millonarios
24-10-2009, 18:17
Espen Knudsen spilte fra start for Start 2 mot Strømmen i dag, hvilket nok betyr at Haraldsen er i startoppstillingen mot Tromsø eller at Borgersen og/eller Goodson blir klar i tide. Knudsen ble byttet ut i den andre omgangen, og kanskje var det for å se han i kampsituasjon. Tror uansett han ikke hadde startet om han var ventet å være med i en startoppstilling søndag.
Alladin Sane
24-10-2009, 18:36
Espen Knudsen spilte ..
Kan du gi en vurdering av hans nivå og kvaliteter? Jeg har aldri sett ham spille.
Han virker litt liten rent fysisk. Stoppere uten naturlig fysikk i hodedueller må jo enten være fryktelig gode mann mot mann langs bakken eller være veldig flinke til å lese spillet for å kunne nå eliteserienivå.
I så måte fremstår Follerås som en mer klassisk stoppertype som tidvis imponerte i oppkjøringen.
Ole Gilboe Hermansen
25-10-2009, 11:44
Clay er med nordover i følge ikstart.no.
Veldig gledelig at Clay er med!
Nå har vi plutselig fire stoppere med til nordens paris:
- Clay
- Knutsen
- Jesper
- Haraldsen
Jeg håper Tørum stiller med den best antatte forsvarsrekka.
Millonarios
25-10-2009, 13:00
Kan du gi en vurdering av hans nivå og kvaliteter? Jeg har aldri sett ham spille.
Han virker litt liten rent fysisk. Stoppere uten naturlig fysikk i hodedueller må jo enten være fryktelig gode mann mot mann langs bakken eller være veldig flinke til å lese spillet for å kunne nå eliteserienivå.
I så måte fremstår Follerås som en mer klassisk stoppertype som tidvis imponerte i oppkjøringen.
Knudsen har vært kaptein på Start 3. Bra fysikk tross størrelsen (litt Cordoba og Ayala) og bra fart. Vil ikke karakterisere han som en direkte spillende type, men han er mer spillende enn Follerås. Begge har etter min mening en del å gå på i oppspillingsfasen. Follerås fysikken på sin side, bra i lufta (kan også spille spiss) og innehar en hard slegge.
Synes det er rart Tørum fyller opp benken med 3 stoppere(Haraldsen, Knudsen og Borgersen). Etter min mening holder det med en stopperreserve i troppen, så merkelig trekk dette. Gledelig at Goodson ble klar, noe jeg dog har antatt de siste dagene!
Store Tå
25-10-2009, 15:50
Mulig en halvskadet Borgersen er på benken fordi han er assistenttrener, og uansett er med til Tromsø.
Hvis Clay er tvilsom, er det greit å ha Haraldsen klar i tilfelle Clay må ut tidlig eller hvis vi skal holde på en ledelse de siste minuttene.
Positivt at Knudsen er på benken. Hadde vært artig å se ham i eliteserien allerede i år.
Mulig en halvskadet Borgersen er på benken fordi han er assistenttrener, og uansett er med til Tromsø.
Hvis Clay er tvilsom, er det greit å ha Haraldsen klar i tilfelle Clay må ut tidlig eller hvis vi skal holde på en ledelse de siste minuttene.
Positivt at Knudsen er på benken. Hadde vært artig å se ham i eliteserien allerede i år.
Mener du virkelig at det er derfor Borgersen er på benken? Merkelig at Frode Fredriksen også ikke er på benken da.
Store Tå
25-10-2009, 18:56
Siden du mener Fredriksen er en like god fotballspiller som Borgersen, har du nå kommet på min ignoreringsliste sammen med torasbjoern og johnnykrok. Gratulerer!
Huff. Tabbescoring. Ulikt Kenneth dette.
Ellers har det vært veldig rotete av Start. PBH virker særlig usikker. Nå må vi samle oss!!!!
Andre som har blitt kasta ut av vglive og ikke kommer inn igjen??
Irriterende!
visst ikke de får av oladapo snarest mulig, så klikker jeg i vinkel!!!
PS. tror vi kan konkludere med en nytt bortetap allerede for dette ser helt for jævllig ut!
Store Tå
25-10-2009, 19:25
2-0...
Heldigvis leder Viking. Hvis det holder seg, har vi i hvert fall unngått kvalik-en...
Roy_Keane
25-10-2009, 19:26
nå blir æ forbanna, helvete altså
hvorfor går det ikke ann å spille 4-4-2 med fevang på midten sammen med bruer, og hulsker - stokkelien på topp, jævla knut idiot tørum. kan ikke spille med stokkelien som ensom spiss, og dette jævla mellomrommet finnes ikke lenger, for det er stengt av!
DelPiero
25-10-2009, 19:28
Flaut...
Hadde et håp om å vinne i Tromsø, men d ser stygt ut nå.
Det som er så morsomt er at vi var det mestscorende laget i vår, når klarer vi ikke score et mål lengere. Ikke bare snakk om mål, sjanser også. Det er helt tragisk. Nei dette startlaget er ikke bedre ser det ut som, forsvaret lekker som ei sil. Jævla elendig!
YES! Freeman fikk gult, han står vel over neste kamp da?
Da er det jo godt å vite at Vikings keeper nettopp ble utvist...
DelPiero
25-10-2009, 19:34
Godt ikke Kleiven er på banen. Det fungerer jo SÅ fint med en halvskadd Fevang med turistvisum
Roy_Keane
25-10-2009, 19:36
hunter fikk ikke gult... bare nesten..
hunter fikk ikke gult... bare nesten..
fan i helvete
Og nå leder Sandefjord mot VIF.
Vi er på 11-plass
Roy_Keane
25-10-2009, 19:44
vi blir jo rundspilt i dimensjoner her, helt fryktelig å se på, TIL kunne lett ledet 4-0 hvorfor er start så sykt dårlig, de snakker jo alltid om god oppladning, god treningsuke osv, osv... hvem er problemet? spillerene eller treneren, eller er dette det nivået start er på? og våren var bare helt kriminelt overpresterende.... skal takk gud for det forresten, ellers hadde vi rykket ned IGJEN.. det kan vi vel fremdeles gjøre, men da skal mye gå galt..
Når de sier god treningsuke så betyr det at de spiller helt for jævlig, pleier å være slik. Det som er så irriterende er at når start spiller en dårlig kamp så klarer de ikke å justere seg heller.
Stig Hornnes
25-10-2009, 19:51
Flaue greier dette her. Hvor skulle dette endt uten en fantastisk vårsesong? Det kunne, og burde kanskje, stått 3-0 eller 4-0 istendefor 2-0. Og hva gjør egentlig Fevang utpå der i dag igjen, han er langt unna formen! Kan ikke fatte å begripe hvorfor Tørum gir den mannen klippekort på laget...
Defensivt:
Vi må følge TIL-løpene. Vær mer kontant i klareringene, og førsteforsvarer jobbingen, må bli mer aggresiv.
Offensivt:
Vi trenger MYE mer bevegelse foran ballfører. Gjør tingene enklere. Vi må i alle fall tro, ballen vil nå frem. Inn med Hulsker!
DelPiero
25-10-2009, 19:52
Syns Tørum virket uberørt etter første omgang. Så egentlig mest ut som han gledet seg til ferie...
Siden du mener Fredriksen er en like god fotballspiller som Borgersen, har du nå kommet på min ignoreringsliste sammen med torasbjoern og johnnykrok. Gratulerer!
Hvem bryr seg om hvem du har på ignorer lista??
Dette er like dårlig som forventa.
Og til Store Tå. Du må være ganske så blåst oppe i hodet ditt hvis du tror at en halvskadd Borgersen sitter på benken fordi han er assistenttrener.
Ola ut, jes! Og jesper, hmm
Dette er like dårlig som forventa.
Og til Store Tå. Du må være ganske så blåst oppe i hodet ditt hvis du tror at en halvskadd Borgersen sitter på benken fordi han er assistenttrener.
Om dette er det laget tørum kan stille som han mener er det beste, ja da rykker vi ned til addecco til neste år.
Jeg har en formening om at det laget Fløy stilte igår i deres seriefinale som endte 9-1 er bedre!
De som mener jeg tar feil ser ikke på kampen.. Ferdig med det!
Roy_Keane
25-10-2009, 20:06
fantastisk, helt topp....
3-0 ja, der gadd ikke jeg å se mer! Lavmål. Spark hele jævla laget, kjøp nytt!!!!
Roy_Keane
25-10-2009, 20:10
ligger under 3-0 og hatt 0 målsjangser mot et TIL uten koppinen og reginiusen, men med en midtbanespiller og en B spiller i forsvar.... fy faen, Tørum må gå tror jeg, for dette er elendig!
Bård Larsen
25-10-2009, 20:16
Jeg har bare ett ønske før vi avslutter sesongen: Ett mål! Et siste Start-mål før vinter´n, slik at vi vet at de kan score. Seier mot Enga kan vi virkelig glemme, for dårligere enn dette blir det ikke i Tippeligaen....
Nå er vi på 12- plass.
En scoring fra FFK mot Molde og to til for SiF mot et Vikinglag, som er en mann mindre og har trdjekeeperen i mål, da kan det bli kvallik.....
Roy_Keane
25-10-2009, 20:23
og det er ennå 1 runde igjen, tap mot vif så ser det svart ut! med vår form, kommer vi til å tape en kvalikk også, da går jeg i oppløsning.
DelPiero
25-10-2009, 20:30
Det er så dårlig at det er godt vi spiller på kunstgress, naturgress hadde råtnet...
Er d rart Kleiven er forbannet. Hvorfor ikke la han spille en omg her. Nei, inn med en umotivert Hulsker.
Er imot å sparke Tørum, men han trenger virkelig en selvransakelse etter denne høsten. De taktiske valgene er etterhvert blitt helt forferdelige.
Tenker Matta sitter å funderer på hvordan den gjengse sørlending har skylden i dette. For det kan jo umulig være han....
Hvordan i h......te tror de at publikum kommer til Sør arena når de gang etter gang etter gang ser ut som de har hatt et tredagers julebord på danskeferja dagen før kamp..
Og nå har SiF utlignet mot Viking.....
Rettelse SiF leder....
Takk og lov for Trønderne.....
Roy_Keane
25-10-2009, 20:32
mål til godset, vi nærmer oss kanten av stupet, fy faen altså....
Bård Larsen
25-10-2009, 20:32
vi får krysse fingrene for at ffk ikke vinner mot molde. det er et kvarter til vi får vire om vi har sikret plassen. vinner ffk i dag så blir det kvalik på oss -og nedrykk deretter!
Roy_Keane
25-10-2009, 20:35
mål, 1-3 jippi....
Store Tå
25-10-2009, 20:35
Vi er vel trygge så lenge ikke både Godset, Ålesund og FFK vinner.
Foreløpig er det vel Ålesund som er lengst fra seier...
Molde skåring.....
I tillegg ligger vi forran Viking ;-)
Bård Larsen
25-10-2009, 20:39
ffk - molde 0-1, vi er sikre nå
vi får krysse fingrene for at ffk ikke vinner mot molde. det er et kvarter til vi får vire om vi har sikret plassen. vinner ffk i dag så blir det kvalik på oss -og nedrykk deretter!
Jeg er helt overbevist om at det blir 1- div neste år. Alle lagene bak oss vinner utenom Aalesund. Skal vedde på at Treneren blir diskutert etter dette begrederlige spillet. Husk hvem som er ansvarlig. Nemmelig Tørum. Han har noen bytter som nesten ingen forstår, samt at de han foretar kommer altfor seint.
Lykke til Tørum neste år med firmaet ditt i Trondheim.
Gleder meg til å se Ham kam på sør arena.
DelPiero
25-10-2009, 20:40
Vi er vel høstens desidert dårligste lag. Godt at Molde gir oss ei hjelpende hånd
Jeg er helt overbevist om at det blir 1- div neste år. Alle lagene bak oss vinner utenom Aalesund. Skal vedde på at Treneren blir diskutert etter dette begrederlige spillet. Husk hvem som er ansvarlig. Nemmelig Tørum. Han har noen bytter som nesten ingen forstår, samt at de han foretar kommer altfor seint.
Start er sikret spill i TL neste år sånn som resultatene er nå.
Ham-kam er klar for 2.div så hadde ikke møtt dem i adecco
Da leder Molde, og vi er trygge, men med den høsten vi har hatt så er jeg livredd for hvordan det skal gå i 2010.
Stor takk til MFK og RBK i kveld...
Straffe FFK
Jaja, det ble rævkjøring i Tromsø. Nå får vi vel bare "glede" oss over at vi ikke må spille kvalik.
DelPiero
25-10-2009, 20:50
Vi får juling av alle som vil i høst...
Gleder meg til sesongen er over......
Må jo bli tidenes dårligste sesongavslutning i tippeligaen dette. Finnes jo ikke spenning på noe vis. Tipper siste serierunde blir en glissen affære på tribunene rundt om i landet.
Nå mangler bare at også viking ryker forbi på tabellen i siste runde.
Etter så dårlige kamper som Start har prestert mot Molde, Lyn, Aafk og nå Tromsø er det jo et under at det ikke ender med nedrykk. Takk og pris for en god vårsesong!
Nå får Ravnaas i vinter vise at han mener alvor. Det må skje mye for at ikke Start skal bli et dumpelag neste sesong.
Stig Hornnes
25-10-2009, 21:22
Vi er skremmende dårlige nå. Så dårlige at jeg nesten gruer meg til neste sesong. Det må en skikkelig skjerpings til nå, både på banen og på benken.
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=37991
Triste greier...
Eneste som jobber og som får til noe er Bola og Goodson... (deja vu...)
Stokkelien, Børufsen, Ola og Freeman løper mye men får til utrolig lite...
Resten var ræv... :(
Gleder meg til sesongen er over......
Må jo bli tidenes dårligste sesongavslutning i tippeligaen dette. Finnes jo ikke spenning på noe vis. Tipper siste serierunde blir en glissen affære på tribunene rundt om i landet.
Nå mangler bare at også viking ryker forbi på tabellen i siste runde.
Etter så dårlige kamper som Start har prestert mot Molde, Lyn, Aafk og nå Tromsø er det jo et under at det ikke ender med nedrykk. Takk og pris for en god vårsesong!
Nå får Ravnaas i vinter vise at han mener alvor. Det må skje mye for at ikke Start skal bli et dumpelag neste sesong.
For to kroner så kan man ikke forvente mere. Men jeg gruer meg allerede til neste år. Skal bli gøy å lese startvennen i morra.
Ser man på tipsene før sesongen, så er det oss, Sandefjord og Molde som har overrasket mest positivt. Du få kanskje oppleve Ham Kam til neste år, men det blir i såfall mot Start 2.
Er lov å være skuffet over en grusom høst sesong, men må ikke glemme det som skjedde før ferien.
Gjør bare vondt å lese dere som allerede nå gruer seg til neste sesong. Hvor var dere når alt gikk på skinner i våres ?? Ventet i stillhet på motgangen ??
Gleder meg allerede til treningskampene.
Espen K G
25-10-2009, 21:50
Veldig deja-vu over Start i år. Vi har sett det flere ganger at laget ikke klarer å holde opp formen utover året. Dette er veldig likt 2005, men da hadde vi mye mer å kjempe om.
Uansett...
Ola behøver virkelig mer tid på seg. I dag var han forferdelig, og klart lagets dårligste. Han holder for mye på ballen, som forhindrer mange gode overgangsmuligheter. I tillegg har han noen forferdelige pasninger, som ofte kommer helt umotiverte. Helt riktig å bytte ut i pausen, men han burde nok blitt byttet ut enda tidligere.
Mathisen er igjen tilbake til det nonchalante. Han tar unødvendige sjanser bakerst, og skaper trøbbel for resten. Vet ikke om det var kulden som gjorde det, siden han var eneste mer kortermet på hele banen, men det var uansett ikke bra.
Borgersen går inn etter pausen og virkelig viser hvem som er sjef i forsvaret. Står frem i krigen og gjør det vanskelig for Tromsø. Bra kamp.
Freeman må starte egentrening på innlegg snarest! Han bommer på veldig mye. I tillegg har han et temperament som skaper trøbbel for laget. Ikke langt unna at han reduserer oss til 10 mann i dag. Bra med temperatur, men da må det brukes til noe konstruktivt.
Børufsen jobber bra, men sliter ofte med førstetouchen. Ryggsekken han har godt plassert bør han jobbe for å fjerne. Ikke sjeldent at skuddene hans fyker langt over. Bedre plassering på disse så kan han bli et viktig angrepsvåpen for oss.
Kleiven gjør det bra de minuttene han får. Igjen på "uvant" plass, men klinker til på direkten med assist. Godt svar på tiltale :)
Taktikken fungerer virkelig ikke i første omgang. 4-4-1-1 som Tørum ønsker å spille passer ikke et lag som sliter med å treffe på korte hurtige pasninger i lengderetningen. I tillegg blir Stokkelien altfor veik som ensom spiss. Etter omlegging til 4-4-2 blir vi straks farligere, og kommer til flere muligheter. Håper Tørum også ser dette i løpet av vinteren og enten terper pasningsspillet, eller legger om til 4-4-2.
Alt i alt er jeg misfornøyd med kampen, men hadde ikke forventet så mye mer. Vi har virket direkte svake i det siste (unntatt RBK seff), og det ser ut som om spillerene helst ønsker at sesongen skal være over slik at de kan fokusere på neste år. Trist for oss som følger med, og trist med tanke på publikumsoppslutningen og salg av sesongkort til neste år.
Snart vinterdvale...og takk for det.
doppelt gemoppelt
25-10-2009, 22:02
Bare å få den hardt provede skuta i land nå.
Jeg er mest glad for at vi klarte det, klarte å berge plassen mot alle odds. Skuta var stridsdyktig og la oss ta Enga som et siste stikk.
Alladin Sane
25-10-2009, 22:03
Nemmelig Tørum. Han har noen bytter som nesten ingen forstår, samt at de han foretar kommer altfor seint.
Mye kan sies om Tørums bytter denne sesongen, men mot Tromsø bikket han da tross alt kampen i riktig retning.
Starts førsteomgang var rett og slett skandaløs. Goodson og Mathisen var sløve, feilplasserte og uten evne til å ta ansvar. Trekket med to dype sentrale midtbanespillere gjorde det enkelt for Tromsø å forsvare seg.
Etter pause hadde Start stort sett rimelig defensiv kontroll, mye ball og flere sjanser. Men med en pasningskvalitet så begredelig at man ikke kunne gjøre stort annet enn å le, ble Tromsø aldri truet.
Slik Starts sentrallinje spilte i første omgang på Alfheim, kom byttene av Mathisen og Oladapo som bestilt. Om Hulsker i tillegg hadde spilt opp mot 50% av kapasitet, kunne det kanskje også blitt kamp om poengene. Tromsøs forsvar var jo ikke allverden.
Startgass
25-10-2009, 23:06
Den tabben til Høie syns ikke jeg er så mye til tabbe.Vet at Mathisen skal stå der han står,men han burde skjønne at Høie kommer ut og ikke vimse rundt som en annen idiot.
AndersH.
26-10-2009, 00:09
Høie - 2 - Helt ufattelig dårlig. Ser den mannen dårlig? Roter på alle målene og er i det hele tatt veldig usikker. Pluss for to gode oppspill mot slutten.
Freeman - 1 - Talentløst, nær sagt som vanlig fra den kanten. Det må da være en eller annen mindre håpløs fyr på MK, Fløy eller Vindbjart som kan hentes inn? Freeman er i alle fall en skygge av den han var i vår. Elendig, med og uten ball.
Mathisen - 3 - Gjør det enkelt og har grei kontroll. Men er alt for fantasiløs, pumper for mye langt.
Goodson - 5 - Solid.
Vikstøl - 3 - Elendig med ball. Men er flink til å ta ut dybde slik at han ikke blir avslørt på fart.
Bolanos - 3 - Preget av å spille med elendige lagkamerater. Får til en del, men er ikke i nærheten av å bedrive samme idrett som i vår.
Oluf - 2 - Laber pasningskvalitet. På etterskudd.
Bruer - 2 - Spiller så og si bare pasninger bakover på banen. Stykker opp og ødelegger regelrett kontringer. Svak.
Børufsen - 4 - Bra sprut i beina. Løper mye, men får lite å jobbe med. Et par øksetouch trekker ned. Vår fremtidige venstreback?
Fevang - 3 - Fatal i førsteomgangen. Kludrer det til for seg selv og får ikke stokket beina. Bedre i andreomgangen, kommer mer med i kampen. Fint mål.
Stokkelien - 4 - Får lite å jobbe med, men er flink feilvendt. Står på kampen ut.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.