Se full versjon : Mister klubben talentene?
Espen K G
20-10-2009, 14:03
Siste nytt om talentene til klubben står i FVN i dag:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article153471.ece
Kleiven ut og ønsker å bli satset på, eller vurdere en annen arena. Det samme gjaldt vel også Khalili før han ble sendt på lån i Bryne.
Det er ikke lenge siden at juniorguttene våre vant NM-gull. Det viste at det fantes mye bra spillere rett bak førstelaget. Hvor er disse i dag? Børufsen og Stokkelien spiller fast og Vikstøl har nettopp kommet inn på laget, resten er langt bak i køen eller ikke i spillerstallen i det hele tatt.
Tørum hadde en gyllen mulighet til å slippe til en unggutt på søndag, da Bård skadet seg. Knudsen satt på benken og må jo ha blitt vurdert god nok siden han sitter der. I stedet blir igjen en midtbanespiller valgt til midtstopper posisjonen, noe som ikke har vært noe sjakktrekk tidligere.
For Kleivens del så er det ufattelig at han ikke har fått lov til å engang prøve seg i posisjonen til Fevang, all den tid sistnevnte har vært langt under par meget lenge nå. Fevang er også halvskadd, noe som gjør formen hans enda værre. Hva er vel bedre da enn å la Fevang bli helt frisk samt finne tilbake til formen sin, og i samme slengen la en av de yngre få spilt på seg erfaring?
Dersom trenden fortsetter er jeg redd vi ser ut som RBK eller Brann om ikke lang tid. Knapt en lokal spiller på banen :( Start skal være basert på lokale spillere, med en og annen spiller utenfra som forsterker laget. Nå begynner jeg å bli litt skremt over dreiningen bort fra dette :(
Millonarios
20-10-2009, 15:19
Dersom trenden fortsetter er jeg redd vi ser ut som RBK eller Brann om ikke lang tid. Knapt en lokal spiller på banen :( Start skal være basert på lokale spillere, med en og annen spiller utenfra som forsterker laget. Nå begynner jeg å bli litt skremt over dreiningen bort fra dette :(
Det tror jeg du skal være redd for at ikke skjer. Mads Stokkelien, Rolf Daniel Vikstøl, Morten Hæstad, Jesper Mathisen og Espen Børufsen startet alle mot AaFK, og er alle et produkt av sørlandsfotballen. Personlig synes jeg ikke Knut Tørum skal ha noen som helst kritikk for og IKKE satse på lokale unggutter.
For meg handler det mer om kvalitet. Og derfor er det litt ironisk at kanskje det største talentet vi har i stallen (etter min mening) blir satt på benken. Jeg har alltid hatt sansen for Kleiven, men sannheten er at han overhodet ikke har prestert når han har fått sjansen, selv om posisjonene Kleiven har blitt satt i kanskje ikke er de han liker seg best i.
Som jeg har sagt tidligere så tror jeg Kleiven er på vei vekk. Og kanskje er det også best for hans videre utvikling som snart ser ut til å stagnere. Han dominerer på Start 2, gjør etter rapportene det godt på treningene og er/har vært for kort tid siden en nøkkelfigur på U21-landslaget med gode kamper på et høyt internasjonalt nivå. Mens Børufsen tross mye spilletid blir vraket gang på gang, får Kleiven tillitt av Øystein Gåre selv om han sitter på benken i Start. Det ser ut som han presterer alle andre plasser enn A-laget, og derfor er kanskje et klubbskifte det beste for begge parter, selv om det hadde vært morsomt å se han blomstre her.
Ole Gilboe Hermansen
20-10-2009, 16:53
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490623
Dette gir vel svar på at vi faktisk satter lokalt.
Christer Kleiven kan drite og dra. Det værste jeg vet er spillere som sutrer i media.
Christer Kleiven kan drite og dra. Det værste jeg vet er spillere som sutrer i media.
Nå er tilliten min til Fvn såpass lav at dette fort kan være noe de har kokt sammen på veldig lite. Kleiven kan ha fått spørsmål om han er fornøyd med og sitte på benken og har selvfølgelig svart nei til det og at han selv mener han er god nok til å spille. Så har fvn ringt til agenten og fått resten derfra.
Hadde jeg vært Start spiller hadde jeg faktisk vurdert og boikottet fvn totalt.
Samme sak som Espen hadde ifjor uten at det preger han veldig i år.
Kleiven kan jo ikke være fornøyd i år sett iforhold til prestasjoner og spilletid ifjor, han skal være sulten, enkelt å greit.
doppelt gemoppelt
20-10-2009, 21:04
Det gjør det aldeles ikke.
Eller jo, vi prøver men med tanke på kleiven så er han neppe hypp på Vigør fremfor tippeliga.
Og jeg vil tror han kan være en spennede spiller for flere tippeligaklubber.
Aram vil heller ikke se vigør som noe fremskritt i karrieren.Vi har sultne ungutter så våkne opp.
Vi har sultne ungutter så våkne opp.
Hjelper ikke om de bare er sultne ;)
Espen K G
21-10-2009, 00:45
Bullhockey!
Det viser at Start støtter de lokale lagene. Det sier ingenting om at disse spillerene noengang vil få sjansen på førstelaget den dagen de står og banker på døren og trenger kamper på høyere nivå for å heve sitt eget.
Fra de som har sett på treningene til laget virker det gjennomgående at Christer har vært god på disse. At da Tørum sier "man får som man fortjener" så vil det si at man må være eksepsjonell på trening før man får spille. Dette minner meg litt om Nordlie sin tid i Start, hvor halvskadde spillere (e.g. Valencia) spilte kamp etter kamp, fordi førstelaget skulle spille okke som!
Vikstøl var "heldig" i at Branko fikk karantene, for det ga han mulighet til å spille seg inn på laget. Han overbeviste og beholdt plassen. Det ser ikke ut til at Kleiven får denne muligheten før alle de andre midtbanespillerene er ute.
At Mathisen får spille er for det meste et resultat av arbeidet som ble gjort i fjor av Sandstø, og ikke bare Tørum i år.
Tørum: La Fevang bli frisk og fokusere på oppbygging til 2010 sesongen. Med formen til Ludde er det tvilsomt at laget blir særlig svekket ved å sette inn Kleiven i stedet!
Roy_Keane
21-10-2009, 00:48
kleiven har en ekstrem svakhet, han er alt for glad i ballkontakt samtidig som han ikke eier fart overhodet, ergro er han lett å ta ballen fra, fart er det viktigste i dagens moderne fotball.
Giovanni
21-10-2009, 12:49
kleiven har en ekstrem svakhet, han er alt for glad i ballkontakt samtidig som han ikke eier fart overhodet, ergro er han lett å ta ballen fra, fart er det viktigste i dagens moderne fotball.
noe spesielt å si om en av midtbanespillerne i Norge som har aller best driv med ball.
jeg er meget sikker på at både Kleiven og Aram er tapt for Start. Synd at et jævla ego hos Tørum ikke klarer å se hva som kan være best for klubben, ergo ikke spille med halvskadde spillere!
Start vil aldri bli noe annet enn en jævla suppe av rot og tull... slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være! :(
Startgass
21-10-2009, 16:44
Nå har jo Kleiven vært mye småskadet også.Og når man er skadet kan man ikke forvente å spille.
Kleiven ser ut som en trist spiller og har dårlig selvtillit for tiden,syns han burde få seg en ferie.
Du har et stort talent Kleiven,men opp med humøret.Tiden kommer.
Jeg hører at Kleiven er veldig god i 2. divisjon, men han har fått drøssevis av sjanser denne sesongen i Tippeligaen - og ikke tatt dem! Det er mange spillere som regelrett herjer i én liga, men overhodet ikke tar nivået rett over. Her snakker vi om to hele divisjoner.
Det som er litt merkelig er at han visstnok klarer seg greit på U21. Jeg har ikke sett Kleiven for 2. laget heller, så er litt vanskelig å uttale meg, men når han han spilt i Tippeligaen går ting for fort for ham. Han er alltid litt for sent ute, og blir tatt ballen fra i siste øyeblikk. Noen som snakker om at han har veldig godt driv med ball, men sånn ser det ikke ut for meg. Han virker treg, lite kreativ og alltid på etterskudd. Og man kan ikke greie seg med å bare ha et godt driv med ballen i beina når man er upresset. Er han flink til å frigjøre seg? Vinner han dueller på bakken og i lufta? Sender han avgårde presise pasninger? Jeg selv har ikke sett noe til dette 'drivet' engang.
Skal være ærlig nok til å si at jeg stusset over at Kleiven ikke ble byttet inn for Fevang, for å plassere ham ute på kanten blir bare feil. Han er på ingen måte noen kantspiller, og Fevang har vært svært dårlig i hele sommer og høst.
Tippeliga-kontrakten for neste år er sikret, og om Tørum hadde vært taktisk, kunne han byttet inn Kleiven. Da hadde ikke Kleiven kunne klaget overhodet. Men jeg tror ærlig talt at Tørum har gitt ham opp, noe jeg kan forstå.
Det blir feil av Kleiven å sutre ettersom han har falt HELT igjennom i Tippeligaen. Han bør komme seg til en Adeccoliga-klubb.
Jeg støtter Tørum i denne saken
Kleiven har dessverre ikke levert når han har fått sjansen på banen. Men nå som fevang har vært såpass rævva (+ litt skadet ifølge han selv) så burde han få en del spilletid de to siste kampene.
Jeg også mener han burde fått spille de siste kampene, sesongen er jo kjørt!
http://www.dagbladet.no/2009/10/22/sport/fotball/marca/daniel_forlandsas/8684482/
En så talentfull sørlending høre hjemme i Start!!
doppelt gemoppelt
22-10-2009, 23:28
Oppsiktsvekkende at en slik kan gå uforstyrret rundt uten tilbud i Adecco og TL.
Trosalt så kan halve Norwaycup de trixene men noe må jo bo i gutten.
http://www.dagbladet.no/2009/10/22/sport/fotball/marca/daniel_forlandsas/8684482/
En så talentfull sørlending høre hjemme i Start!!
Dette sier ingenting om personen er en god fotballspiller eller ikke, beviser kun at han kan trikse og treffe tveliggeren (ser jo helst at de treffer under da).
Enig i at det er foskjell på kamp og "triksing", men uansett burde han på et eller annet tidspunkt vært i kontakt med Start-systemet.
Stig Hornnes
23-10-2009, 10:16
Skal være ærlig nok til å si at jeg stusset over at Kleiven ikke ble byttet inn for Fevang, for å plassere ham ute på kanten blir bare feil. Han er på ingen måte noen kantspiller, og Fevang har vært svært dårlig i hele sommer og høst.
Tippeliga-kontrakten for neste år er sikret, og om Tørum hadde vært taktisk, kunne han byttet inn Kleiven. Da hadde ikke Kleiven kunne klaget overhodet. Men jeg tror ærlig talt at Tørum har gitt ham opp, noe jeg kan forstå.
Det blir feil av Kleiven å sutre ettersom han har falt HELT igjennom i Tippeligaen. Han bør komme seg til en Adeccoliga-klubb.
Sentral offensiv midtbane og venstre kanspiller er to veldig forskjellige roller, og som du selv sier passer ikke Kleiven på kanten. Når du erkjenner det faktum synes jeg konklusjonen din er litt merkelig må jeg innrømme. Jeg savner å se Kleiven få sjansen i favorittposisjonen sin, det er først da vi vil se om han holder nivået eller ikke. Om han ikke får sjansen i løpet av de neste to kampene er jeg redd han er tapt for Start. Og det er synd.
Frank W. Brevik
23-10-2009, 17:59
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article153630.ece
Kleiven faar stoette fra Fevang.
doppelt gemoppelt
23-10-2009, 21:17
Jeg skjønner helt klart Kleiven når jeg faktisk ser at det er flere spillere som har prestert under hva man MÅ forlange.
B.la så ville jeg bytte tvert Bruer ut med Kleiven pga det offensive og kreative kleiven kan tilføre.
Vi har hatt en alt for tung midtbane i år. Bruer er en god spiller men sammensettningen har vært feil, bruer som innbytter i kamper man skal forsvare seg er et bedre alternativ.
Har sett en tafatt Hæstad og fått det for meg at Kleiven kunne kledd rollen bedre der også.
Jeg skjønner helt klart Kleiven når jeg faktisk ser at det er flere spillere som har prestert under hva man MÅ forlange.
B.la så ville jeg bytte tvert Bruer ut med Kleiven pga det offensive og kreative kleiven kan tilføre.
Vi har hatt en alt for tung midtbane i år. Bruer er en god spiller men sammensettningen har vært feil, bruer som innbytter i kamper man skal forsvare seg er et bedre alternativ.
Har sett en tafatt Hæstad og fått det for meg at Kleiven kunne kledd rollen bedre der også.
Slapp av, Kleiven er uglesett av Tørum. Hørte at BRANN bare venter på hva Start skal forlange for gutten. Han er trolig ferdig på sørlandet.
Hørte at flere enn Fevang på laget ikke forstår grunnen til at han er på benken. tipper at det kommer mer info etter ses.
Jeg har alltid hatt sans for Kleiven, og for et par år siden så jeg på ham som et stort talent. Han hadde et flott driv og kom på mange gode dype løp. Problemet til Kleiven og til dels Børufsen er at han viser dette i oppkjøringskamper, men det gode spiller forsvinner som dugg for solen når alvoret setter i gang. Kleiven er fortsatt en ung mann, men utviklingen har stoppet opp av forskjellige årsaker. Han må brett opp armene og la beina prate for seg. Klarer han ikke det så må han gjerne bli lagkammerat med LME i Moss for min del.
Besserwisser
24-10-2009, 01:52
Er du ikke god nok er du ikke god nok. Vi har ikke plass til 33 spillere og vi har flere enn nok unge folk som det er.
Er man ikke bedre enn børufsen/orwello så bør man finnes seg en annen klubb enkelt og greit.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.