Se full versjon : Hvem bør være kaptein på skuta?
Kateinen på et lag er trenerens forlengende arm på banen. Det er han som skal ta tak i motgang, og vise veien for resten av gutta.
Geir Ludvig Fevang har jo vært kaptein i hele år på Start, men er han rett mann?
Tenkte derfor jeg rett og slett skulle åpne en tråd hvor vi kan komme med synspunkter på hvem som burde være kaptein på skuta.
Personlig synes jeg en kapteinen bør være den som går først i krigen, og som pisker de andre til innsats. Et forbilde for de andre som motiverer i motgang. Han bør også være fast inventar på laget.
Så hvorfor Fevang er kaptein er for meg et mysterium. Han går knapt i taklinger, lunter rundt på banen tilsynelatende uinterressert, og åpner knapt kjeften. Det hjelper jo ikke at han har vært i råtten form de siste månedene heller...
Mitt forslag: Clarence Goodson (alle forstår vel for faen engelsk?) eller Bård Borgersen (men han spiller neppe mange kamper neste år)
Any thoughts?
Millonarios
20-10-2009, 15:29
Clarence Goodson om han ikke forsvinner. Bård Borgersen et greit alternativ så lenger han holder. En outsider i Kenneth Høie.
Inge Andre Olsen ;)
Må bare hente han først.....
frankieboy
20-10-2009, 16:38
Helt enig med trådstarter. Geir Ludvig hadde en utrolig bra periode på våren, men han har aldri sett ut som en kaptein. Hans styrke er fart med ball og at han er målfarlig. Ikke det at han drar de andre med seg "i krigen". Jeg tror også Clay er en bra mann - hvis han blir, og hvis ikke så mener jeg Kenneth Hoie er et bra alternativ. Som nevnt i mange andre tråder så håper og tror jeg Inge Andre kommer tilbake, og hvis han får en plass på laget er han et veldig bra kapteinsemne..
Ellers så tror jeg Jesper kan vaere et bra valg i fremtiden, selv om det kanskje er litt tidlig for han allerede nå. Han er en ledertype som kan dra de andre med seg, og en kapteinsjobb kan faktisk hjelpe han å ta nye steg mot den klassestopperen vi begynner å se i han...
Ser Neon refererer til IAO. Kunne godt tenke meg ham som kaptein i Start, men like gjerne (også med tanke på fremtiden) Steffen Hagen, som vel har vært kaptein på diverse landslag opp igjennom samt kaptein i en periode i Odd (?).
Han virker som en bra fyr.
Dersom man skal bytte kaptein, så peker jeg på Kenneth Høie.
En kaptein skal ha flere egenskaper en kun å være god fotballspiller - derfor vil det være veldig overraskende hvis ikke Geir Ludvig fortsatte i vervet.
Men en må jo ha en ny visekaptein og hvem det bør være er jeg ikke sikker. Slik det er nå så vet jeg ikke om vi har noen opplagte kandidater, kanskje med et unntak - Kenneth Høie
doppelt gemoppelt
20-10-2009, 21:07
Jeg har troen på Fevang.
Men Clarence er hakk i hel.
Startgass
21-10-2009, 00:07
Borgersen eller Høie.Tror det er best med Borgersen de siste årene han spiller så etterpå det så kan Høie hvis han enda er i Start da.
Høie eller Borgersen:icon_biggrin:
Roy_Keane
21-10-2009, 16:44
stemmer også på Høie
Store Tå
21-10-2009, 17:32
Av mangel på gode kandidater, tror jeg Bolaños ville vært spennende.
Han er en av få spillere som kan ta i et ekstra tak når det trengs.
Kanskje det også ville gitt ham motivasjon til å heve seg enda et hakk. Da snakker vi storspiller. :)
Høie, Fevang, Freeman i den rekkefølgen.
Har sagt at Goodson burde være kaptein før og nå sier jeg det igjen. Han virker som en kar som virkelig kan få gutta til å gi det lille ekstra (spesielt i vanskelige tider).
Men men vi får bare tro og håpe at Tørum har kontroll på dette.
Høie, Fevang, Freeman i den rekkefølgen.
Freeman?? Hva er det nå du har fått i deg? hehe...
Han er kanskje den siste i troppen jeg ser som kapteinsemne!
Synes ikke Fevang har vist seg som den ledertypen kapteinsrollen er, så om det kommer et bytte så stemmer jeg Høie!
Goodson ville vært mitt førstevalg, og jeg er overraska over at han ikke allerede er i kapteinsteamet, men han er såpass lunken hver gang han blir spurt om en eventuell forlengelse av kontrakten at det svekker hans kandidatur. Slik det ser ut nå virker han likegyldig til om han går kontrakten ut og forlater oss gratis eller ikke... Vi trenger ikke en kaptein som har tankene i større ligaer og forsvinner i løpet av ett år.
En klar outsider er Mathisen. Han har snakketøyet til å være det, og kommer nok til å bli en bærebjelke i laget i flere år fremover.
Men jeg er 99% sikker på at Fevang fortsetter som kaptein neste år...
Giovanni
22-10-2009, 10:25
Høie burde være klart førstevalg, bak han ville Goodson vært... men siden han mest sannsynlig forsvinner ganske kjapt så er han utelukket.
Fevang har vist seg som en svært dårlig kaptein...
Utover det ser jeg ingen klare kapteinkandidater i Start pr. nu.
Jesper?? nei... da ville jeg heller hatt Freeman, Hulsker... egentlig hele stallen før han...
Alf Qaida
22-10-2009, 11:53
Freeman?? Hva er det nå du har fått i deg? hehe...
Han er kanskje den siste i troppen jeg ser som kapteinsemne!
Der er KKT uenig med deg. Han ser faktisk Freeman som en kapteinsemne. Og bakgrunnen for at REBell nevner han er selvsagt at Knut nevnte dette på supportermøtet som ble holdt for ca. en måned.
Der er KKT uenig med deg. Han ser faktisk Freeman som en kapteinsemne. Og bakgrunnen for at REBell nevner han er selvsagt at Knut nevnte dette på supportermøtet som ble holdt for ca. en måned.
Okei, overraskende at Knut ser på ham som EN kampteinsemne, for jeg ser ikke på ham som ET kaptein i det hele tatt!
Sa han at det var aktuelt å bytte kaptein neste år eller noe sånt?
Ikke Freeman heller Clay da
DelPiero
23-10-2009, 23:05
At dagens kapteinsrolle fungerer kan jeg ikke se. Hver eneste kamp det går tungt i begynnelsen, så har ihvertfall ikke jeg sett en kaptein som går foran, dirigerer, krever fokus og innsats osv. Nei, det blir mere av samme vaset, dessverre. Noe han også korrekt utaler til media etterpå. Hadde det ikke vært bedre å fortelle det til spillerne under kampen?
Og i mine øyne bør en bra kaptein vise følelser. Fevang har mange gode sider, men en diplomat og brobygger blir i mine øyne aldri en virkelig kaptein.
Under Tom, og ARH sitt regime så vi spillerne fyre seg opp før cornere osv. Idag stiller de opp som de skal på bankett på operaen. Atle Roar var behersket, men han ga klare direksjoner og viste tydelig hvor skapet skulle stå. Det fungerte.
Kapteinen må ha både autoritet og kraftfull i sin væremåte. Adjektiver som ikke passer med Fevang.
Idag ser vi en gjeng skolegutter som smiler støttende, eller er oppgitte når markeringer på cornere og frispark glemmes. Enkle pasninger slås i hytt og gevær gang etter gang, og fortsatt støtte og kos. Og hver eneste gang blir det værre og værre. Nei gi meg en som krever og dirigerer. Skjeller ut spillere (les Owello) når de for tiende gang på rad sentrer flotte pasninger til motspillere fra en upresset posisjon.
Men dette er nå min mening.
Besserwisser
24-10-2009, 01:50
Kapteinsmessig så er vi i en limbo i mine øyne. Jeg mener Fevang/Bruer burde være kaptein dersom ikke Clay (førstevalg) strekker til. Stallen er derimot spekket av unge spillere at jeg ikke ser noen andre alternativer.
Synes personlig Høie suger sokker så jeg ser heller ikke han som et alternativ. Mulig at Ola kan bli en til neste år, men tviler.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.