Se full versjon : Hvor god er stallen
Visdomsord
25-10-2009, 21:45
Så er endelig plassen 100% sikret. Årets store mål.
Nå må en tenke fremover så hvor god er egentlig stallen vi har?
Artig om folk kunne sagt hva de mente uten for mye dill dall.
Hvis en stemmer fra 1-10 hvor 5 er middels tippeliganivå.
Ikke tenk på alder og potensial eller hvordan formen er akkurat nå, men hvor godt de har prestert året sett under ett.
Jeg mener følgende om årets stall (sikkert glemt noen):
Kenneth Høie 4
Hunter Freeman 2
Morten Hæstad 2
Borgersen 4
Goodson 6
Mathisen 3
Branco 3
Petter Bruer 4
Vikstøl 2
Solo 3
Ola 3
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 3
Kleiven 4
Børufsen 3
Bolanos 8
Stokkelien 5
Hulsker 4
Tørum 5
Espen K G
25-10-2009, 21:57
Høie holder i hvert fall "middels tippeliganivå". Sett i forhold til resten av keeperene i Tippeligaen har han få virkelige tabber (to, kanskje tre hvis jeg husker riktig), mens man nesten hver runde hører om keepertabber på de andre lagene. Han ligger i øvre sjiktet, om enn ikke med så mye. 6'er.
Borgersen har gjennom hele sesongen vist at han holder nivået enda. 5'er.
LOP holder ikke nivået til noe som helst, så han ligger på 2, kanskje 1.
Goodson er av flere blitt bemerket som en av ligaens beste stoppere, så en 6'er er for lavt.
Bortsett fra det bommer du ikke med så mye ;)
doppelt gemoppelt
25-10-2009, 22:05
Såppas gode slik at plassen er sikret mot alle odds.
Er bare å bygge videre på laget.
Helt klart er at Bolanos, Goodson og Høie har gjordt jobben sin. Dog sistnevne noe varierende men var til tider meget god.
Stokkelien reddet det som kunne reddes i høst må jeg si imponerte meg.
Tørum fikk mye ut av lite i år, og nyopprykket, dårlig stelt med økonomien og ingen tro blant "Eksperter" eller faktisk hos egen supportere gjorde nok ikke jobben enkel for han.
Kenneth Høie 7
Hunter Freeman 4
Morten Hæstad 1
Borgersen 5
Goodson 8
Mathisen 4
Branco 4
Petter Bruer 5
Vikstøl 5
Solo 6
Ola 5
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 1
Kleiven 3
Børufsen 4
Bolanos 8
Stokkelien 8
Hulsker 6
Tørum 9
Min rangering:
Kenneth Høie 5
Hunter Freeman 4
Morten Hæstad 2
Borgersen 4
Goodson 8
Mathisen 4
Branco 3
Petter Bruer 5
Vikstøl 3
Solo 4
Ola 4
Fevang 7
Leif Otto Paulsen 2
Kleiven 3
Børufsen 4
Bolanos 8
Stokkelien 6
Hulsker 5
Tørum 7
Alt i alt, vil jeg konkludere med at vi har lagt et godt grunnlag denne sesongen.
Vi har flere up and comming unge spillere, som har fått tillit og erfaring denne sesongen.
Tror disse, vil prestere på et jevenere nivå neste år.
Får vi inn 2-3 nye spillere, og gjerne et par rutinerte spillere, som vet å sette krav til de rundt seg, tror jeg neste sesong kan bli veldig bra.
Gleder meg allerede.
Å til dere, som mener Tørum burde sparkes: Gå og heng dere!!! Bruk hue, og tenk på hva som egentlig har skjedd denne sesongen.
Tippeligakontrakten, er i alle fall sikret. Å det, mot alle odds.
Gratulerer til alle sammen!
Startgass
25-10-2009, 23:25
Kan du rangere noe Visdomsord?
Jeg tar + og - for hva jeg tror er neste sesongs rangering
Min rangering:
Høie 6
T.Runar 3 +1
R.Nielsen 3 -1
Freeman 3 +1
Hæstad 3 +0,000001
Borgersen 5 -1
Goodson 7 -0,5
Mathisen 3 +1
Haraldsen 3 - 1
Ygor 6 -?????Solgt
Branco 3
Vikstøl 3 +2
Petter Bruer 5 +1
Owello 4 +1
Ola 3 +1
Fevang 7 -1
Leif Otto Paulsen 3
Kleiven 4 +1
Børufsen 5 +0,5
Bolanos 8
Stokkelien 6 +1
Hulsker 5 -2
Khalili 5 +1
Årst 5 i form -???? neste sesong??
Tørum 6 +1
Laget har mer erfaring denne sesongen,men det blir tøft neste sesong.
Kenneth Høie 6
Hunter Freeman 4
Morten Hæstad 2
Borgersen 5
Goodson 8
Mathisen 5
Haraldsen 2
Branco 4
Vikstøl 4
Bruer Hanssen 5
Solo 4
Ola 5
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 2
Kleiven 4
Børufsen 4
Bolanos 8
Stokkelien 7
Hulsker 4
Khalili 3
Tørum 6
Kenneth Høie 6
Hunter Freeman 4
Morten Hæstad 2
Borgersen 5
Goodson 8
Mathisen 5
Haraldsen 2
Branco 4
Vikstøl 4
Bruer Hanssen 5
Solo 4
Ola 5
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 2
Kleiven 4
Børufsen 4
Bolanos 8
Stokkelien 7
Hulsker 4
Khalili 3
Tørum 6
Dette blir for dumt.
Jeg mener at karakteren er for høy på Tørum. Han har ansvar for alt annet enn spillet. Nemmelig disponeringene. Jeg mener at når vi kan variere så enormt, så skjer det ting som ikke spillerne kan påvirke, nemmelig at disponeringene kommer til feil tidspunkt, samt enkelte spillere har klippekort uansett hvor elendig form de er i. Akkurat som for etpar år siden når keiko regjerte.
Mitt ønske er følgende: kast Tørum, og ta den utgiften. La Borgersen overta nå!! Han er lokal, og føler for klubben med hjertet.
Ganske enig med trådstarter, men øker litt på Vikstøl og Borgersen. Dette gir et snitt på 4 og med tanke på at vi havner under midten mest sansynlig samsvarer jo snittet bra med hvor vi har havnet.
Skulle gjerne hatt ny høyreback, venstreving, midtstopper og spiss til neste år (lov å drømme).
Kenneth Høie 4
Hunter Freeman 2
Morten Hæstad 2
Borgersen 5
Goodson 6
Mathisen 3
Branco 3
Petter Bruer 4
Vikstøl 3
Solo 3
Ola 3
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 3
Kleiven 4
Børufsen 3
Bolanos 8
Stokkelien 5
Hulsker 4
Tørum 5
frankieboy
26-10-2009, 14:18
Dette blir for dumt.
Jeg mener at karakteren er for høy på Tørum. Han har ansvar for alt annet enn spillet. Nemmelig disponeringene. Jeg mener at når vi kan variere så enormt, så skjer det ting som ikke spillerne kan påvirke, nemmelig at disponeringene kommer til feil tidspunkt, samt enkelte spillere har klippekort uansett hvor elendig form de er i. Akkurat som for etpar år siden når keiko regjerte.
Mitt ønske er følgende: kast Tørum, og ta den utgiften. La Borgersen overta nå!! Han er lokal, og føler for klubben med hjertet.
nei DETTE blir for dumt. Knut Tørumr ledet oss til fornyet kontrakt i Tippeligaen - mot ALLE odds og med en svak og urutinert stall. Han fortjener faktisk høyere karakter enn 6 mener jeg. Selvfølgelig har han ogsaa variert i prestasjonene og han innrømmet ogsaa det sist at det trolig var like daarlig paa benken som paa banen!
Neste aar blir baade Start og Tørum bedre - og et trenerbytte er helt uaktuelt!
Hadde vi flakset oss til fornyet kontrakt og bare hatt heldige seire, saa hadde det vaert mer bekymringsverdig, men vaarsesongen viste at vi har kapasitet til aa spille bedre enn alle lagene i Norge og da er det bare aa luke vekk endel av rusket fra i høst!
Kenneth Høie 6 - Reaksjonssterk, kan bli bedre i feltet og ved tilbakespill
Hunter Freeman 4 - Gode innlegg, variabel
Morten Hæstad 2 - Dårlig utvikling
Borgersen 5 - Treg, men smart
Goodson 8 - Vår beste og viktigste spiller
Mathisen 5 - Kan bli enda bedre til neste år
Haraldsen 2 - Ikke god nok
Branco 4 - Ok def., dårlige innlegg
Vikstøl 4 - Bra def., dårlig offensivt
Bruer Hanssen 5 - Sterk defensivt
Solo 5 - Variabel, kan bli god til neste år
Ola 5 - Variabel, kan bli god til neste år
Fevang 6 - Sterk vårsesong, svak i høst
Leif Otto Paulsen 2
Kleiven 4 - Burde fått mer spilletid
Børufsen 5 - Variabel
Bolanos 8 - Sterk vårsesong, mindre suksess i høst
Stokkelien 7 - Årets store overraskelse
Hulsker 5 - Sterk vårsesong, svak i høst
Khalili 3 - Lite spilletid
Tørum 6 - Sterk vårsesong, mindre suksess i høst
Fløøy??
Hva er det egentlig du har imot Tørum?
Du sier han ikke tar vare på talentene våre? Er det bare det?
Skal vi se: mathisen, vikstøl, børufsen, stokkelien har alle vært en viktig bidragsyter til at vi holder oss i tippeligaen i år.
Spillere som Hæstad og Kleiven har spillt en god del i årets sesong.
Owello og Ola er ungutter de og, tar jeg ikke helt feil er owello 20 og Ola 22-23...
Vi har til tiders i år spillt mest underholdende av alle Norske tippeligaklubber...tenker da mest på Start-Molde som var en nydelig kamp og se på(selv for de nøytrale tilskuerne)
Fløøy??
Hva er det egentlig du har imot Tørum?
Du sier han ikke tar vare på talentene våre? Er det bare det?
Skal vi se: mathisen, vikstøl, børufsen, stokkelien har alle vært en viktig bidragsyter til at vi holder oss i tippeligaen i år.
Spillere som Hæstad og Kleiven har spillt en god del i årets sesong.
Owello og Ola er ungutter de og, tar jeg ikke helt feil er owello 20 og Ola 22-23...
Vi har til tiders i år spillt mest underholdende av alle Norske tippeligaklubber...tenker da mest på Start-Molde som var en nydelig kamp og se på(selv for de nøytrale tilskuerne)
Jeg har ikke noe imot tørum som person. Han er sikkert topp, men jeg mener han bare er her for de 11 som spiller. Ikke ser han på de lokale talentene med tanke på fremtiden. Selv om flere av de lokale har fått mye spilletid iår, så lar han spillere som er totalt ute av form spille isteden for lokale store talenter. Se bare på Hulsker. Man ser jo at han nesten ikke gidder å bevege seg. Han førte til at Kalili gikk til jæren. Christer er skjøvet ut i kulden av en kjempe spiller som de siste kampene heller burde vært hvilt. Dette har også gått ut over Morten. Se bare på hunter!! helt på tryne i flere kamper, men har morten fått sjansen? nei.. nå har du kanskje fått svar.
doppelt gemoppelt
26-10-2009, 20:53
nei DETTE blir for dumt. Knut Tørumr ledet oss til fornyet kontrakt i Tippeligaen - mot ALLE odds og med en svak og urutinert stall. Han fortjener faktisk høyere karakter enn 6 mener jeg. Selvfølgelig har han ogsaa variert i prestasjonene og han innrømmet ogsaa det sist at det trolig var like daarlig paa benken som paa banen!
Neste aar blir baade Start og Tørum bedre - og et trenerbytte er helt uaktuelt!
Hadde vi flakset oss til fornyet kontrakt og bare hatt heldige seire, saa hadde det vaert mer bekymringsverdig, men vaarsesongen viste at vi har kapasitet til aa spille bedre enn alle lagene i Norge og da er det bare aa luke vekk endel av rusket fra i høst!
Jeg må støtte deg fullt ut her.
Egentlig sjokkert over at Tørum får midt-på-treèt rangering av så og si samtlige.
Men så er det jo gjerne hylekoret som roper høyest.
Store Tå
26-10-2009, 21:29
Artig nok å evaluere spillerne etter årets sesong, men enda mer spennende å ta med hvor gode vi tror spillerne blir neste sesong. Det er vel en slik vurdering som best synliggjør hvor behovet for nye spillere er størst.
Har derfor tatt med en vurdering av potensialet for neste år i parentes.
Kenneth Høie 4 (5)
Hunter Freeman 3 (4) - Får tro ham på at at han vært hemmet av skade i år
Morten Hæstad 2 (3)
Borgersen 5 (3) - Håper jeg tar feil
Goodson 7 (7) - Tror ikke han blir bedre i Norge
Mathisen 4 (6) - Har hatt stor stigning i år, et førstevalg neste år
Haraldsen 2 (2)
Branco 3 (4) - Hadde stor stigning i fjor, har potensial til å bli enda bedre
Vikstøl 3 (4) - Ung, vil bli bedre, men trenger enda et år på å bli solid.
Bruer Hanssen 5 (6) - mye skader i fjor og i år, har litt igjen på å ta ut potensialet
Solo 4 (5) - Har hatt mindre fremgang enn ventet, kanskje pga skader
Ola 4 (6) - Svært lovende. Har mye å gå på
Fevang 6 (6) - God, men veldig avhengig av gode medspillere
Leif Otto Paulsen 2 (2)
Kleiven 3 (4) - Kan bli både 5-er og 6-er med mer spilletid...
Børufsen 4 (5) - Med litt smartere løp og bedre avslutninger er han en solid venstrekant
Bolanos 8 (7) - Kan vanskelig toppe årets sesong
Stokkelien 6 (6) - Solid, kan bli flinkere til å gjøre seg spillbar neste år. Men avhengig av mange mål for ikke å "floppe".
Hulsker 5 (2) - Ser ut som han tar treningen for lite seriøst
Khalili 3 (4) - Har potensial til langt mer enn 4-er, men trenger tid
Tørum 5 (6) - Har stor tro på Tørum. Tror han kan bli enda bedre om fem-seks år enn det han er i år og neste år. Vil ikke sprenge skalaen ennå...:)
Jeg har ikke noe imot tørum som person. Han er sikkert topp, men jeg mener han bare er her for de 11 som spiller. Ikke ser han på de lokale talentene med tanke på fremtiden. Selv om flere av de lokale har fått mye spilletid iår, så lar han spillere som er totalt ute av form spille isteden for lokale store talenter. Se bare på Hulsker. Man ser jo at han nesten ikke gidder å bevege seg. Han førte til at Kalili gikk til jæren. Christer er skjøvet ut i kulden av en kjempe spiller som de siste kampene heller burde vært hvilt. Dette har også gått ut over Morten. Se bare på hunter!! helt på tryne i flere kamper, men har morten fått sjansen? nei.. nå har du kanskje fått svar.
Men liavell er klubben en av Norges beste på og bruke lokale talenter?
Kahlili har jo ikke lykkes i Bryne i 1 div en gang, kanskje han er et av de mest oppskrytte talentene som finnes i klubben?(nå er han vel snart tilbake etter et opphold med mye skade), da får han vist seg frem for tørum i oppkjøringa.
Kan være enig i at kleiven burde fått mer spilletid i favorittposisjonen sin.
Ellers skjønner jeg godt hvorfor man bruker freeman og Hulsker.
Visdomsord
26-10-2009, 22:46
Høie holder i hvert fall "middels tippeliganivå". Sett i forhold til resten av keeperene i Tippeligaen har han få virkelige tabber (to, kanskje tre hvis jeg husker riktig), mens man nesten hver runde hører om keepertabber på de andre lagene. Han ligger i øvre sjiktet, om enn ikke med så mye. 6'er.
Borgersen har gjennom hele sesongen vist at han holder nivået enda. 5'er.
LOP holder ikke nivået til noe som helst, så han ligger på 2, kanskje 1.
Goodson er av flere blitt bemerket som en av ligaens beste stoppere, så en 6'er er for lavt.
Bortsett fra det bommer du ikke med så mye ;)
Egentlig er jeg vel enig med deg med Borgersen. Det var litt tempo problemer i år som tippet han ned hos meg. Goodson er nok nærme 7. Men Høie mener jeg er en 4-er. Jeg syntes faktisk han er dårligere enn snittet i tippeligaen. Han har ikke mange direkte tabber, men han har veldig høy innslepprosent. Han redder det utroligste, men har likevel veldig mange innslepp han kunne tatt og en del feilplassering. Det at det alltid blir baklengs med Start og nest høyeste innslupne mål i ligaen er ikke kun forsvarets feil mener nå jeg. I tillegg gir han mange returer i farlig sone. Men han er vanskelig å bli klok på og den jeg strevde mest med å plassere.
Jeg syns du tøyser. Tørum gjorde en utrolig god jobb med å få laget til å prestere den vårsesongen de gjorde. Jeg er enig i at hans taktiske disponeringer i høst ikke har vært av toppklasse, men bruken av talenter har jeg sannelig ikke mye å utsette på.
Kleiven burde fått flere sjanser på bekostning av kapteinen i høst, der er jeg enig. Det er derimot direkte naivt å tro at alt blir bedre av å hive innpå talenter når det butter. Mathisen, Vikstøl, Børufsen, Stokkelien og Solo har fortjent fått masse spilletid. Da står vi igjen med Hæstad som i mine øyne ikke er noe å satse på, Freeman er klart å foretrekke. Og Khalili er ikke på Bernt "som nesten ikke gidder å bevege seg" Hulskers nivå. Det viste han i noen kamper i vår. Ja, han har potensiale, men vi har ikke alltid tid til å vente på det i en jevn Tippeliga.
Jeg står derfor for min karakter 6 til Tørum.
Høie 6
T.Runar 6
R.Nielsen 3
Freeman 4
Hæstad 1
Borgersen 5
Goodson 8
Mathisen 5
Haraldsen 3 - 1
Ygor 8
Branco 3
Vikstøl 4
Petter Bruer 5
Owello 4
Ola 3
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 2
Kleiven 4
Børufsen 4
Bolanos 9
Stokkelien 6
Hulsker 7
Khalili 5
Tørum 4
Såppas gode slik at plassen er sikret mot alle odds.
Er bare å bygge videre på laget.
Helt klart er at Bolanos, Goodson og Høie har gjordt jobben sin. Dog sistnevne noe varierende men var til tider meget god.
Stokkelien reddet det som kunne reddes i høst må jeg si imponerte meg.
Tørum fikk mye ut av lite i år, og nyopprykket, dårlig stelt med økonomien og ingen tro blant "Eksperter" eller faktisk hos egen supportere gjorde nok ikke jobben enkel for han.
Kenneth Høie 7
Hunter Freeman 4
Morten Hæstad 1
Borgersen 5
Goodson 8
Mathisen 4
Branco 4
Petter Bruer 5
Vikstøl 5
Solo 6
Ola 5
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 1
Kleiven 3
Børufsen 4
Bolanos 8
Stokkelien 8
Hulsker 6
Tørum 9
Som jeg skulle skrevet det selv. 100% enig i denn.
doppelt gemoppelt
27-10-2009, 22:22
Som jeg skulle skrevet det selv. 100% enig i denn.
Kult, nå ble jeg glad :)
doppelt gemoppelt
27-10-2009, 22:25
Høie 6
T.Runar 6
R.Nielsen 3
Freeman 4
Hæstad 1
Borgersen 5
Goodson 8
Mathisen 5
Haraldsen 3 - 1
Ygor 8
Branco 3
Vikstøl 4
Petter Bruer 5
Owello 4
Ola 3
Fevang 6
Leif Otto Paulsen 2
Kleiven 4
Børufsen 4
Bolanos 9
Stokkelien 6
Hulsker 7
Khalili 5
Tørum 4
Ja Ygor har vært glimrende i år, enig med du ;) hahahaahhaaaa
frankieboy
28-10-2009, 09:35
Ja, jeg er også enig i det meste til Doppelt Gemoppelt, men et par karakterer ville jeg forandret.
Morten Hæstad - 1?? -- Jeg synes han har hatt mange gode innhopp denne sesongen og burde iallefall fått en 3'er...
Petter Bruer Hanssen - 5 -- Her ville jeg iallefall gått opp til 6. Han var veldig bra i vår, men har slitt i høst sammen med resten av laget...
Ville kanskje også gått opp fra 4 til 5 på Jesper. Han har imponert i høst, selv om cupkampen mot Løv/Ham alene trekker ned 2-3 karakterer!!! :-)
DMcCarty
31-10-2009, 17:10
Stallen i form er tydeligvis bra. Men det som slår meg er at det mangler ledere i alle ledd. Høie er vel den tydeligste sånn jeg tolker det.
Fevang har etterlyst engasjement fra medspillere under kamp. Start trenger en kaptein som nærmest sprer frykt i resten av spillergruppa. En syk jævel som pisker alle som ikke gjør jobben sin.
Og de som snakker om at Tørum må finne på noe annet å gjøre så blir det helt feil fokus. Det start trenger er kontinuitet på trenersiden. La mannen få gjøre jobben sin!
Og ja jeg vet det ikke finnes ei krone til forsterkning. Men hva med å se på de som ikke får kontrakt rundtforbi etter sesongen. Espen Søgård er vel en.
utlending
31-10-2009, 19:30
Interessant debatt. Vet ikke om jeg vil sette karakter, men har (naturligvis) noen innspill...
Høie er en helt habil tippeliga keeper. Schmeichel er han ikke, men det er ingen andre i TL heller. Han holder nivået, og de kampene med mange baklengs (Molde, Stabæk) er det ikke han som har vært det svakeste leddet.
Goodson er vel de fleste enig om.
Borgersen er på hell; det er mange som har sagt det de siste årene men i år begynner det å virkelig bli synlig. Viljen og fotballklokheten er det ingen ting å si på, men kroppen begynner å svikte.
Mathisen har blitt mye bedre i år, mener jeg. Han har enda litt å gå på for å bli en stabilt god TL-stopper, men har vist i år at han kan bli det. La oss håpe han greier det til neste år.
Branko og Freeman har vært meget ujevne, men holder nivået.
Vikstøl er ung og vil bli bedre hvis han er motivert nok til å jobbe hardt.
Haraldsen har vært en kjempeskuffelse etter han var så god med HamKam i fjor.
På midten har Ola, Owello og Kleiven alle massevis med talent og kan dominere TL-kamper. La oss håper et år til gir dem mer stabilitet.
Fevang har skuffet meg mye i høst. Bruer Hansen også, men det er muligens pga. skader. Begge var så gode i vår at man må lure på om det var Myggen som gjorde dem gode.
Bolaños er et av de største talenter i TL, men trenger et godt lag rundt seg. Hvis resten er dårlig forsvinner han og.
Børufsen og Hæstad har begge en styrke: de gir alt og løper til de ikke orker mer. Dessverre mener jeg de ikke har ferdigheter nok til å være mer en backup-spillere.
Stokkelien blir kjempespennende å følge til neste år. Han virker som han har alt, talent og treningsvilje, og kan bare bli bedre.
Hulsker...man aldri hvilken spiller man får.
Paulsen og Khalili kan bli i Bryne.
Tørum er en god trener. Ikke fantastisk, men god og det er ingen grunn å kvitte seg med ham.
Summa summarum er potensialet bra, men det hele virker litt tynt.
gmkarlsen
02-11-2009, 08:57
Tommy Runar er ikke nevnt av så mange, men på FFK i fjor og innhoppet i går viser vel at han holder eliteserienivået. Han ligger ikke langt bak Høie.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.