PDA

Se full versjon : Årets Fair Play pris - Gullballen

Johnny
07-11-2009, 00:27
Ser at Geir Ludvig Fevang fikk årets Fair Play pris på tilstelningen i kveld.

Utrolig gøy og sikkert veldig fortjent - selv om jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt veldig på at han burde være nominert til denne prisen fremfor mange andre.

Neon
07-11-2009, 00:44
0 gule/røde kort, og et stort engajement, blant annet for Start Life support.

Velfortjent pris...

Gratulerer!

reiGN
07-11-2009, 00:59
0 gule/røde kort, og et stort engajement, blant annet for Start Life support.

Velfortjent pris...

Gratulerer!

Det er sant. Når man tenker over det er han en riktig verdig vinner. Spesielt med tanke på Start Life support og at han er en sånn sympatisk fyr. Fevang er gud uansett. Gratulerer Fevang!

sureup
07-11-2009, 01:06
Helt enig i avgjørelsen. Gratulerer fevang!

Men håper han blir litt tøffere neste år :)

Startgass
07-11-2009, 01:34
Viser jo bare hvilken hyggelig mann Fevang er,han virker som en rolig type.

Helt fortjent,han er og god rollemodell for andre spillere,se på Fevang...
For det har ikke jeg gjort:icon_mrgreen:

zgull
07-11-2009, 10:59
Gledelig at vår kaptein vant denne prisen! Gratulerer Geir Ludvig!

Stig Hornnes
07-11-2009, 11:09
Geir Ludvig er en sympatisk type med gode holdninger både på og utenfor banen, dette var vel fortjent!

Ellers var kåringen av Årets Mål en skandale. Jeg ble faktisk sinna når supermålet til Bolanos ikke vant.

zgull
07-11-2009, 11:15
Geir Ludvig er en sympatisk type med gode holdninger både på og utenfor banen, dette var vel fortjent!

Ellers var kåringen av Årets Mål en skandale. Jeg ble faktisk sinna når supermålet til Bolanos ikke vant.

Helt enig, Stig! Her er min rangering:
1. Bola
2. Prica
3. Mads

Johnny
07-11-2009, 11:36

Jeg tenkte det samme selv, men det er tydelig at årets mål ble kåret etter gjennomspillet og ikke selve målet.

Hvis noen skulle vinne før Mads og Bolanos her så måtte det være han for det forspillet til mål er jo helt fantastisk. Men hvis det kun er siste touch som teller så vil jeg påstå at Mads sitt mål er finest.

Bård Larsen
07-11-2009, 12:02
Fint med Fevang, selv om en fair play pris er like spennende som å se maling tørke.

Hvorfor i all verden fikk "vi" ikke prisen for beste mål? En eller annen sullik fra 6 divisjon snappet den foran Bolanos vanvittige mål mot Tromsø.....Skulle gjerne truffet juryen på tomannshånd. Politisk korrekte knehøner: Kjønnskvoterte og divisjonskvoterte utdelinger. Neste år blir det pris til en blind fotballspiller.

flaxxlodd
07-11-2009, 12:52
Hvor seriøst kan man ta en slik fotballgalla? Se bare på hvem som fikk de ulike prisene.

En kvinnelig 2.div spiller i pubertetsalderen vinner GULLBALLEN.
Karen Lesbelund får hedersprisen AV Sondre Kåfjord.

For et freak-show. Useriøst.

Ole Gilboe Hermansen
07-11-2009, 12:57
Veldig hyggelig og fortjent Geir Ludvig. Gratulerer.

Simen
07-11-2009, 13:06
Vant en 6.div spiller kåringen årets mål? skulle gjerne likt å sett at han som spilte igjennom gjorde det samme på tippeliganivå.. Vi skjønner vel alle at ting er rimelig mye vanskeligere der, sånn sett er jo bolaños mål skyhøyt mye finere, rett og slett for at det er vanskeligere å få til sånt mot tippeligalag, enn mot 6.div kompislag...

Startgass
07-11-2009, 13:23
Nå var jo ikke han en 6.divisjonspiller men en Adeccospiller,men skulle gjerne sett den idiotiske spilleren gå igjenom helle dritten i TL.
Dette er noe Bola og kan.

jensm
07-11-2009, 13:28
Årets mål ja. Bolanos' perle holdt til 3.plass på en internasjonal kåring, men var altså ikke god nok for fjøsnissenorges kåring. Forstå det den som kan.

Og fair play prisen: Skulle heller sett Fevang få på seg noen kort, enn at han er så tam som han har vært i hele høstsesongen! Når det utenom jobben skal telle, så burde jo David Nielsen fått prisen for sitt arbeid med lokale guttetalenter i Bergensområdet. Kan ikke tro noen annen profilert tippeligaspiller gjør lignende frivillig innsats. Visst er han et råskinn på banen, men han takler det når han får igjen. Sånn sett er han faktisk ganske fair. Antall gule/røde kort sier mer om dommerne enn om spillerne. De favoriserer jo spillere som de selv vil. Hulsker vil feks alltid få mange kort, fordi dommerstanden har vedtatt at han må passes ekstra på.

Nei, hele den prisutdelingen kunne like gjerne vært et lukket og mediefritt NFF-arrangement, så kunne Kåfjord og pampene skrytt av seg selv og delt ut priser for beste innsats på Fifa10. Nytteverdien av arrangementet hadde vært like stor.

Alf Qaida
07-11-2009, 14:56
Gratulerer med prisen, Ludde!

Alle hyller Maradonas mål mot England som et av verdens flotteste mål, men Mads Hansens mål er liksom helt ræva i forhold til alt av mål som Start har lagd...

PS jensm; Riktig at Bolas mål ble kåret til 3.beste, men det var i den måneden det ble scoret. Er en viss vesensforskjell der.

Stig Hornnes
07-11-2009, 15:07
Gratulerer med prisen, Ludde!

Alle hyller Maradonas mål mot England som et av verdens flotteste mål, men Mads Hansens mål er liksom helt ræva i forhold til alt av mål som Start har lagd...

PS jensm; Riktig at Bolas mål ble kåret til 3.beste, men det var i den måneden det ble scoret. Er en viss vesensforskjell der.

Det er vesensforskjell på nivået Maradona spilte når han scoret, og nivået Mads Hansen spilte på når han scoret sitt. Sånn når du først er inne på det med vesensforskjeller;) Men målet var flott, det kan ingen ta fra ham.

ikstart
07-11-2009, 15:35
Gratuler Fevang:)
Enig med med årets mål , feil mener jeg.

flaxxlodd
07-11-2009, 16:13
Jeg velger å støtte Mads Hansen i denne kåringen. Ingen tvil om at Bolanos sitt mål var av det vakre slaget, men å dra inn divisjonsforskjeller blir bare dumt.
Forskjellen på Tippeligaen og Adeccoen har sjeldent vært mer minimal enn iår. Dessuten var det ikke i hvilken som helst kamp Mads Hansen scoret dette målet.

Med poeng i denne kampen hadde Hønefoss sikret sitt opprykk. Hansen får ballen av keeper på sin venstreback posisjon for så å forsere omtrent hele Hønefoss laget. Et Hønefoss lag som ble et Tippeligalag kun 7 dager etter denne scoringen.

Simen
07-11-2009, 16:28
trekker lett tilbake det innlegget, vesentlig forskjell på 6 og 1 divisjon også ;P. Ikke sett kåringene før nuh i dette sekund.

Nygaard
07-11-2009, 16:34
Hele prisutdelingen er jo en vits, når ei fra andredivisjon i kvinnefotball vinner den gjeveste prisen foran spillere som Riise, Thioune, Stokkelien, Huseklepp m. fl. Og så avslutter de med en forferdelig operaversjon av verdens fineste fotballsang.

Neon
07-11-2009, 17:04
Årets mål kåringen, var helt grei.... Bolanos en god nummer to. Ikke mye vits å dra inn divisjonsforskjellen. Det var faktisk en Mjøndalen-spiller(!), som scorte dette målet mot Hønefoss, som neste år spiller tippeliga....

Startgass
07-11-2009, 17:23
Årets mål burde være utføringen på avslutningen ikke forarbeide.

Mads Hansen trillet han ballen i mål,Bola sitt dempet han ballen på bryste så vendte han seg litt og skjøt med venstrebeinet på helvolly.Det er klasse jeg skal gjerne se Mads Hansen gjøre det.
En nydelig pasning av Borgersen og Bola får den på bryste han har faktisk to spillere i mellom seg,og en god keeper i mål,så jeg skjønner ikke hvorfor Mads Hansen skal bli årets mål.Bola sitt er minst 3 ganger bedre.og på mange nivå høyere,jeg dritter i hva dere sier med at TL lag har tapt mot Adecco,dette var på et par nivå høyere.

Neon
07-11-2009, 17:34
Årets mål burde være utføringen på avslutningen ikke forarbeide.

Mads Hansen trillet han ballen i mål,Bola sitt dempet han ballen på bryste så vendte han seg litt og skjøt med venstrebeinet på helvolly.Det er klasse jeg skal gjerne se Mads Hansen gjøre det.
En nydelig pasning av Borgersen og Bola får den på bryste han har faktisk to spillere i mellom seg,og en god keeper i mål,så jeg skjønner ikke hvorfor Mads Hansen skal bli årets mål.Bola sitt er minst 3 ganger bedre.og på mange nivå høyere,jeg dritter i hva dere sier med at TL lag har tapt mot Adecco,dette var på et par nivå høyere.

Hehe. Du snakker ikke noe særlig imot deg selv???

Først så sier du at kåringen kun burde fokusere på avsluttningen, og ikke forarbeidet. Så begynner du å argumentere med at passningen, mottaket, og nedtaket til Bolanos var så bra... Latterlig! Jeg skjønner også at selve siste touchet til Bolanos, var vanskeligere. Men å ikke ta med forarbeidet, blir bare tull.

Jeg mener selvfølgelig årets mål, burde bli kåret, også av forarbeidet. Derfor var det også helt fortjent at Mans Hansen vant... Som sagt, spiller han også på mjøndalen. (Som holdt på å rykke ned fra Adecco). Å han spillte mot Hønefoss, som nå er et Tippeliga-lag. En bedre prestasjon. Rett og slett.

Hadde en Startspiller gjort det samme, hadde du nok ment akkurat det samme. Noen burde ta av seg de gule og svarte brillene. I alle fall noen ganger.

Startgass
07-11-2009, 19:00
Dempingen og sånt til Bola var ikke forarbeid,det var å få kontroll på ballen å skyte.

Neon
07-11-2009, 19:15
Dempingen og sånt til Bola var ikke forarbeid,det var å få kontroll på ballen å skyte.

Ehh.... Det er ikke forarbeid, bare noe han gjorde før han skøyt, så han kunne skyte skikkelig??? Hmm.....

reiGN
07-11-2009, 20:20
Vær så snill da Neon, skjønner du ser litt vel objektivt på den kåringen. Men du kan ikke sammenligne årets raid med årets mål, for målet triller han inn altfor enkelt. Kunne nesten vært på den "Styggeste mål" listen til han Schau. Og når kommentator begynner å sammenligne enn Mjøndalen spiller :D med Maradonna blir det jo helt historieløst. Ikke sammenlignbart i helvete engang. Men selv om Maradonna sitt mål er litt fint når han setter det, så er det jo raidet som er den store prestasjonen, selv om alle snakker om England "målet".

Helt latterlig kåring, selv om jeg selvfølgelig syns selv at Bola sitt mål er i den høyeste klassen. Så trenger jeg ikke gule og sorte briller for å se det. Den ligner jo som sagt på Torres sitt mål fra høyre siden av boksen mot Blackburn. Bare at den er enda vanskeligere med tanke på vinkelen, men han lar den sprette en gang i bakken. Det gjør derimot ikke Bola, men han er mer vendt mot mål. Og det målet blir nok mest sannsynlig et av årets mål i premier league!

Alanzinho fikk vel prisen fjor for akkurat det samme mot Aalesund så de har vel sansen for raid i Gallaen, vet ikke hvem som velger kåringene.

Johnny
07-11-2009, 20:29
Maradonnas mål blir vel omtal som tidenes flotteste mål og det er jo akkurat som dette her kun pga forarbeidet.

Jeg for min del syntes det var helt greit at det gikk til fyren i Mjøndalen. Det var en stor prestasjon og et utrolig flott gjennomført angrep som endte der den skulle - i mål

Neon
07-11-2009, 20:34
Vær så snill da Neon, skjønner du ser litt vel objektivt på den kåringen. Men du kan ikke sammenligne årets raid med årets mål, for målet triller han inn altfor enkelt. Kunne nesten vært på den "Styggeste mål" listen til han Schau. Og når kommentator begynner å sammenligne enn Mjøndalen spiller :D med Maradonna blir det jo helt historieløst. Ikke sammenlignbart i helvete engang. Men selv om Maradonna sitt mål er litt fint når han setter det, så er det jo raidet som er den store prestasjonen, selv om alle snakker om England "målet".

Alanzinho fikk vel prisen fjor for akkurat det samme mot Aalesund så de har vel sansen for raid i Gallaen, vet ikke hvem som velger kåringene.

Jeg mener forarbeidet også skal tas med i en slik kåring. Det må jeg da få lov til å mene? Om du mener noe annet, er det helt ok.

Om ikke forarbeid blir tatt med i slike kåringer, vil de nominerte nesten utelukkende være langskudd. Det blir kjedelig, og alt for forutsigbart.

Det blir vel også like feil å sammenligne Bolanos med Torres, som å sammenligne Hansen med Maradonna. Begge målene har sine liketer, og ulikheter....

For meg er det forskjell mellom årets avsluttning, og årets mål.

Startgass
07-11-2009, 20:42
Jeg skulle gjerne ha sett Mads Hansen gjør det samme mot Tromsø:) Han hadde blitt stoppet etter 2 spiller.

Å si at Hønefoss var et tippeligalag i 2009 er jo idiotisk.

Hønefoss var ikke et Tippeligalag i den kampen for de spilte jo i Adeccoligaen? :)

Neon
07-11-2009, 20:55
Jeg skulle gjerne ha sett Mads Hansen gjør det samme mot Tromsø:) Han hadde blitt stoppet etter 2 spiller.

Å si at Hønefoss var et tippeligalag i 2009 er jo idiotisk.

Hønefoss var ikke et Tippeligalag i den kampen for de spilte jo i Adeccoligaen? :)

Hehe. Å jeg skulle gjerne sett Bolanos gjøre sitt mål mot Manchester United.
For om vi skal tenke som deg, så burde jo da ikke Bolanos sitt mål vært på kåringen for europas-peneste mål i April? Han spiller jo ikke mot verdens beste.
Herregud for en tankegang...

Å det er heller ingen som har sagt at Hønefoss var et tippeligalag, når de spillte mot Mjøndalen.
Det som er fakta, er at Hønefoss har rykket opp i Tippeligaen. Vi ser jo også gang på gang at nivå-forskjellen mellom tippeliga og adeccoliga ikke er så stor som mange sier. Derfor er argumentet om nivåforskjellen, nokså tynt. I alle fall om man tenker på hvilket lag han faktisk spiller for. Han spiller for MJØNDALEN. Han gjorde det for et lag som holdt på å rykke ned, mot et lag som rykket opp. Gjør ikke det prestasjonen bare større?

At han ikke kunne gjort det samme mot Tromsø? Nei. Kanskje ikke. Hadde Bolanos klart sitt mål mot Hønefoss? Nei. Mest sannsynlig ikke. Hvorfor? Jo, fordi slike ting er noe man, muligens kan klare en gang hvert 10 år...

PS: Skulle ikke denne tråden handle om at Fevang vant Fair-Play prisen?

reiGN
07-11-2009, 20:57
Jeg mener forarbeidet også skal tas med i en slik kåring. Det må jeg da få lov til å mene? Om du mener noe annet, er det helt ok.

Om ikke forarbeid blir tatt med i slike kåringer, vil de nominerte nesten utelukkende være langskudd. Det blir kjedelig, og alt for forutsigbart.

Det blir vel også like feil å sammenligne Bolanos med Torres, som å sammenligne Hansen med Maradonna. Begge målene har sine liketer, og ulikheter....

For meg er det forskjell mellom årets avsluttning, og årets mål.

Det er greit, vi er enig i å være uenig ;)

Men jeg syns ikke det blir like feil å sammenligne Bola med Torres, som faktisk har den klassen til å gjør noe slikt. Men med en deltids fotballspiller fra Mjøndalen tror jeg det var mer flaks, og hønefoss som var altfor dårlige i presset (Sånn det så ut). Maradonna målet var tross alt i en landskamp i en kvartfinale. Litt større prestasjon enn i ligaen i 1. div.

Hehe. Å jeg skulle gjerne sett Bolanos gjøre sitt mål mot Manchester United.
For om vi skal tenke som deg, så burde jo da ikke Bolanos sitt mål vært på kåringen for europas-peneste mål i April? Han spiller jo ikke mot verdens beste.
Herregud for en tankegang...

Edit: måtte bare kommenterer dette også!
Det var mot blackburn :). Han spiller ikke mot verdens beste, bola nei, men det gjør definitivt ikke liverpool heller i den kampen. Jeg bare mener man må se forskjell på å score på det høyeste nivået i en land enn et lavere. For det er ikke det samme! Takk for meg.

Bård Larsen
07-11-2009, 21:27
jadda jadda. var godt klar over at det var en mjøndalenspiller. I was just trying to make a point, som de sier i uniten. bolas mål var det beste målet, punktum!

Startgass
07-11-2009, 21:31
Jeg tror Bola kunne ha gjort det samme mot United.
Men jeg tror ikke at Mads Hansen kunne ha gjort det samme mot RBK

Neon
07-11-2009, 21:41
Edit: måtte bare kommenterer dette også!
Det var mot blackburn :). Han spiller ikke mot verdens beste, bola nei, men det gjør definitivt ikke liverpool heller i den kampen. Jeg bare mener man må se forskjell på å score på det høyeste nivået i en land enn et lavere. For det er ikke det samme! Takk for meg.

Svaret mitt, var til startgass, ikke deg....

Derfor har hverken blackburn, torres, eller liverpool noe med den saken å gjøre :)

Neon
07-11-2009, 21:42
Jeg tror Bola kunne ha gjort det samme mot United.
Men jeg tror ikke at Mads Hansen kunne ha gjort det samme mot RBK

Hehe
God natt :)

Startgass
07-11-2009, 23:00
Hehe
God natt :)

Litt tidlig å legge seg?

doppelt gemoppelt
07-11-2009, 23:23
Mannen løper jo over hele banen mellom saltstøtter.
Runder 1 i begynnelsen, slår en finte på slutten og åpner ei låvedør i hos kyllingene. Ja vel bra prestasjon men mot bolas kunststykke som omhandler ei flott pasning, overblikk, teknikk, avsluttningsegenskaper på øverste hylle slik vi ser de beste samt ro. Nei den utdelingen vitner til russisk mafia og gubbeledelse blottet for innsikt.

Fevang: Det er vanskelig å få kort når man har hulsker som rydder opp :)

ikstart
08-11-2009, 00:19
Fevang: Det er vanskelig å få kort når man har hulsker som rydder opp :)
Godt sakt:icon_surprised:

jensm
08-11-2009, 02:23
Joda, Alf, jeg ser den. Bolanos var en månedlig kåring.

Men likevel.

De færreste skjønner nok den prestasjonen det er å ta ned en 20-30 m pasning på brystet på den måten, i sprint-tempo, for så å smelle den opp i motsatt kryss.

Det er rett og slett enestående! Det krever så mye presisjon, teknikk, målteft, at det er rett og slett far beyond hva noen andre har klart på norsk jord før.

Selv Per Egils 40-metersmål for FFK for årevis siden blekner. Da lå ballen stille...

Helheten i målet til Bolanos kan ingen i Norge matche.

Kanskje bare rekdal (forhatt, ja, men hadde sitt gulløyeblikk) når han tross ekstremt press satte straffen sikkert mot Brasil. Tror ingen nordmann noensinne har opplevd lignende press som rekdal følte der og da.

Men Bolanos sitt mål er utvilsomt det beste norge så i år.

Så den kåringen er ikke verdt fem flate øre.

Franko
08-11-2009, 14:24
Fevang er en meget rettferdig og fornuftig mann, ingen tvil om det.

Men personlig synes jeg det er utrolig å gå gjennom sesongen uten å få ett gult kort. Beklager å si det, men jeg mener dette er et svakhetspunkt for Fevang. Han viser ikke nok muskler, og har altfor lite duellstyrke. Han må helt klart bli mere aggressiv i sin spillestil. Fotball er ikke en frøkensport!!!!!!!!

Send mannen i styrkerommet umiddelbart. PS! Han er altfor snill på banen til å være kaptein, står ikke fram "når det brenner på dassen",

Stig Hornnes
08-11-2009, 15:06
Joda, Alf, jeg ser den. Bolanos var en månedlig kåring.

Men likevel.

De færreste skjønner nok den prestasjonen det er å ta ned en 20-30 m pasning på brystet på den måten, i sprint-tempo, for så å smelle den opp i motsatt kryss.

Det er rett og slett enestående! Det krever så mye presisjon, teknikk, målteft, at det er rett og slett far beyond hva noen andre har klart på norsk jord før.

Selv Per Egils 40-metersmål for FFK for årevis siden blekner. Da lå ballen stille...

Helheten i målet til Bolanos kan ingen i Norge matche.

Kanskje bare rekdal (forhatt, ja, men hadde sitt gulløyeblikk) når han tross ekstremt press satte straffen sikkert mot Brasil. Tror ingen nordmann noensinne har opplevd lignende press som rekdal følte der og da.

Men Bolanos sitt mål er utvilsomt det beste norge så i år.

Så den kåringen er ikke verdt fem flate øre.

Jeg er usedvanlig enig med deg jensm:)

beng222
08-11-2009, 20:42
At dere gidder å bruke tid å krefter på å diskutere en kåring. Hele opplegget stinker jo allerede uker før selve opplegget. Jeg legger like mye energi i slike kåringer som i hvem som bør vinne i skal vi danse eller jakten på kjærlighetet. Rett og slett pissseprogrammer.

jensm
09-11-2009, 01:52
At dere gidder å bruke tid å krefter på å diskutere en kåring. Hele opplegget stinker jo allerede uker før selve opplegget. Jeg legger like mye energi i slike kåringer som i hvem som bør vinne i skal vi danse eller jakten på kjærlighetet. Rett og slett pissseprogrammer.

Tja... off-season nå. Noe må vi da diskutere. Agurksesongen er i gang. Og i norge er den fryktelig lang.

Og enig med Franko: Det er en svakhet av Fevang å gå gjennom sesongen uten gule kort. Dvs, hadde han vært like god og full av innsats som i vår så var det greit. Men etter ferien har han vel knapt svettet heller. Hadde han fått gult kort, så var det for kjedelig og forutsigbart spill, pluss ekstrem sjansesløsing. Men det gis vel ikke gult kort for dette.

zgull
09-11-2009, 20:12
Jeg er usedvanlig enig med deg jensm:)

Ja den scoringen er i en egen klasse...!!!