PDA

Se full versjon : Start burde opprette gavekort i forkant av julen!

Rolling stones
08-11-2009, 03:11
Sikkert mange som ikke vet å hva de skal kjøpe til sine nærmeste som har alt de måtte ønske seg.

Samtidig kan det bli i drøyeste laget å kjøpe et sesongkort til hver eneste fetter og kusine, niese eller onkel, bror og søster.

Men et gavekort på kr. 500 hadde gjort susen.

Uansett så vil kr. 500 tilfalle Start, også får det bli opp til den enkelte innehaver av gavekortet om det skal brukes til supportereffekter, enkeltkamper eller sesongkort:-)

Faen, skjønner jeg skulle jobbet i markedsavdelingen i Start:-)

Neon
08-11-2009, 03:39
Vil du ha gavekort, er det nok bare å ta kontakt, vil jeg tro...
Burde uansett markedsført det bedre. Det er jeg enig i.

Rolling stones
08-11-2009, 04:17
Vil du ha gavekort, er det nok bare å ta kontakt, vil jeg tro...
Burde uansett markedsført det bedre. Det er jeg enig i.

Ja, da er det jævlig dårlig markedsført!

Jeg anser meg som en laaangt over snittet fotballintresert Start-supporter, men har ikke sett det en eneste plass. Hverken på hjemmesidene, i det som en gang var en butikk, på sørarena, i luka eller andre plasser...

Da selger man garantert ikke mye, uansett å hva det måtte være, om det så var tur til fotball-VM for 1 krone.

Stig Hornnes
08-11-2009, 13:07
Støtter den Stones!

Neon
08-11-2009, 13:16
Ja, da er det jævlig dårlig markedsført!

Jeg anser meg som en laaangt over snittet fotballintresert Start-supporter, men har ikke sett det en eneste plass. Hverken på hjemmesidene, i det som en gang var en butikk, på sørarena, i luka eller andre plasser...

Da selger man garantert ikke mye, uansett å hva det måtte være, om det så var tur til fotball-VM for 1 krone.

Vet ikke om de har noe spesiell løsning på det altså. Regner bare med at de vil lage et gavekort til deg, om du ønsker det.

Visst du skal kjøpe gavekort på supporterutstyr, må du vel kanskje på sportsprofil? De har vel overtatt det salget nå....

SStart
08-11-2009, 15:26
Jeg så det lå en del gavekort i luka når jeg kjøpte sesongkortet her en dag :). Er nok bare å gå å spør, så får du nok.

Johnny
09-11-2009, 11:51
Jeg så det lå en del gavekort i luka når jeg kjøpte sesongkortet her en dag :). Er nok bare å gå å spør, så får du nok.

Hele poenget til Rolling stones er at dette må markedsføres. Hvis slike tilbud ikke markedsføres så blir de heller ikke solgt.

Hvis Stones vil ha et gavekort så ordner han nok det - poenget er alle de som ikke tenker på muligheten som aldri kjøper fordi de ikke visste om det. Det er nok ganske mange penger tapt for Start.

Men ser at det kan bli problematisk med tanke på strukturen rundt supporterartikler nå som Start ikke selger dette selv annet en på kampdag.

stallis
09-11-2009, 13:00
[QUOTE=Johnny;210362]Hele poenget til Rolling stones er at dette må markedsføres. Hvis slike tilbud ikke markedsføres så blir de heller ikke solgt.QUOTE]

Det er jo bare noe tull, selv selger jeg gavekort som hakka møkk på jobb og har aldri brukt en kalori på å markedsføre dette. Gavekort er noe alle bedrifter som selger en vare/tjeneste har og det er helt unødvendig å markedsføre dette. De som vil ha dette tar direkte kontakt, enkelt og greit.

Lynet
09-11-2009, 13:30
Det er uansett ikke noe verre enn å sende en mail til Start å tipse om å markedsføre gavekort i tiden inn mot jul...

REBell
09-11-2009, 17:30
Det er jo bare noe tull, selv selger jeg gavekort som hakka møkk på jobb og har aldri brukt en kalori på å markedsføre dette. Gavekort er noe alle bedrifter som selger en vare/tjeneste har og det er helt unødvendig å markedsføre dette. De som vil ha dette tar direkte kontakt, enkelt og greit.

Jeg må faktisk si meg sterkt uenig, at alle vet, er den største feilen man kan gå i.
Man trenger ikke markedsføre produkter, siden man vet at alle bedrifter selger det? Hvorfor gidder Start ha kampannonser fredag og lørdag før klamp, når "alle" vet at det er det Start holder på med, spille fotball i helger.

Det går på å synliggjøre ting, vekke interessen i folk og tekke sitt publikum. Være offensiv, pågående og selge de ekstra tingene som gir ekstra gevinst i kassa. Spontankjøp skjer ikke ved å ta kontakt og be om det ;)

Rolling stones
09-11-2009, 19:04

Hvorfor skal egentlig Start markedsføre sesongkortsalg? Absolutt ALLE vet jo at de selger sesongkort?

Hvorfor markedsføre salg av enkeltbilletter? Absolutt ALLE vet jo at dette kan de få bare ved å ta en telefon til start?

Og hvorfor i all verden markedsfører Telenor salg av mobilabonnent og bredbånd? Er sannsynligvis ikke en kjeft i hele Norden som ikke vet at Telenor selger disse produktene?

Og hvorfor bruker Coca-Cola milliarder av kroner på markedsføring av produktet sitt, når det ikke er en kjeft i hele verden som ikke vet at det bare er å gå i butikken å kjøpe produktet?.-)

stallis
09-11-2009, 20:33
enkelt og greit fordi nå du skal selge den bedriften du jobber i så markedsfører du jo ikke alle produktene dine men noen utvalgte. Når du først skal dra den så langt så ser en heller aldri Rema 1000 markedsfører alle produktene sine. Det har med hva en skal legge tid og ressurser i og hva man ønsker å selge mest av. Selv jobber jeg i reisebyrå men kan jo ikke markedsføre alt jeg selger når jeg har hele verden å ta av, ikke sant. Start har ned bemannet kraftig og blant annet lagt ned butikken hvorfor de da skal bruke ressurser på å markedsføre gavekort blir for meg helt feil, bruk heller den tiden til noe annet nyttig vil jeg si. Hvis dere syns det er så viktig så syns jeg dere kan sende en mail til start om det for det er ingen av dem som leser her likevel så her kan vi diskutere frem til neste jul uten at noe skjer. send en mail til Christer christer.paulsen@ikstart.no

petrus
09-11-2009, 21:37
Må si meg helt enig med trådstarter, dette må markedsføres. Greit at de har kuttet i administrasjonen, men at noen i systemet ikke har tid og ressurser til å markedsføre dette er bare tull.

Mail til nevnte Krister Paulsen? Kan være det nytter, men tviler på det.
Makan til handlingslammet administrasjon skal man lete lenge etter.

Hjelper ikke å bare kutte prisene, man må pushe varene også!!

Utfordre bedriftsledere til å bruke kr. 500.- til hver ansatt i julegave i form av IK Start gavekort som kan benyttes som delbetaling av årskort eller 2 kampbilletter?

magnussl
10-11-2009, 00:17
Det optimale måtte være at de selger masse gavekort, og bare halvparten av pengene blir brukt;-) en stor prosent av total omsetning på gavekort her i landet blir aldri brukt:P

Fish
10-11-2009, 10:23
Her kommer det et våkent forslag om at Start bør markedsføre gavekort og så møtes det av enkelte som unødvendig? Enkelte ting selger seg selv bra i dag, det er produkter som melk og brød. I det infosamfunnet vi lever i, drukner selv de beste produktene i jungelen av tilbud. Klart et gavekort må pushes hvis salgsmål skal innfris. Det koster å markedsføre, så vinninga ville kanskje gått opp i spinninga hvis man skulle kjøre en bred kampanje på dette, men innstikk i medlemsblad, at det nevnes i annonser for annen primærinfo samt markedsføring på mailinglister - det burde være grunnleggende. Her er det kjærkomne kroner å hente.

REBell
18-11-2009, 20:27
http://www.sogndalfotball.no/Nyheter/Aktuelt/tabid/486/smid/1092/ArticleID/10506/reftab/360/Default.aspx

Sogndal Fotball har gjort en meget enkel vri på dette. Last ned gavekortet selv, og legg det under treet. Enklere kan det vel ikke gjøres? Og med egen nettansvarlig kan det ikke ta mange minuttene å fikse det.

Gavekortet så jammen meg bra ut også.

jbasma
18-11-2009, 21:00
Er det mulig....!
Er nå for F... bare å legge en link på forsiden på ikstart.no. Hvor mye kan det koste for klubben? Ett salg så er den utgiften dekket inn.

Ole-Bernt
19-11-2009, 08:31
http://www.sogndalfotball.no/Nyheter/Aktuelt/tabid/486/smid/1092/ArticleID/10506/reftab/360/Default.aspx

Sogndal Fotball har gjort en meget enkel vri på dette. Last ned gavekortet selv, og legg det under treet. Enklere kan det vel ikke gjøres? Og med egen nettansvarlig kan det ikke ta mange minuttene å fikse det.

Gavekortet så jammen meg bra ut også.Det du kan laste ned er vel "gavekortet" på sesongkort. Selve sesongkortet må kjøpes utenom og sendes i posten til gavemottaker.

REBell
19-11-2009, 08:48
Det du kan laste ned er vel "gavekortet" på sesongkort. Selve sesongkortet må kjøpes utenom og sendes i posten til gavemottaker.

Det er gavekortet ja, men tenk deg 22 desember og du er litt i villredet, laste ned gavekortet, pakke inn og legge under treet.
Så kjøper man det fysiske sesongkortet og gir senere, seriestart er jo ikke før mars :)

Poenget er å synliggjøre folk for muligheten, hvor enkelt det egentlig er.