Se full versjon : tom nordli.
røkkeløkka
23-02-2005, 18:47
Her noen hørt noe ang den 3-års kontr som de har forespeilet han?
Har ingen tro på at han vil,, er redd andre kan gi opp om så skjer, det være seg både ansatte og spillere.....som de fleste vet, så tar han mye plass..og det er jo også en kjensgj at han ikke har for vane å være for lenge en plass.. beg å likne på Halvorsen..
Har foresten hørt rykter om at etpar av de heteste spillerne ikke vil fornye kontr om han blir 3 nye år...!!!
Notch Johnson
23-02-2005, 18:51
Han hadde vel ikke bladd opp 3,2 mill for hus i Fidjeåsen og solgt huset sitt i Skien hvis ikke han hadde tenkt å bli her?
Og sånne mongorykter du skriver om, bør du helst legge ved en link til.
Ellers kaller jeg det rett og slett pisspreik!! :evil:
røkkeløkka
23-02-2005, 18:56
Greit å selge, for så å kjøpe. Han har jo bevist før at han er flink med penger!!!
Dessuten, vent å se.. de jeg har det fra er nok ikke i din vennekrets..
Tom Nordlie har gjort veldig mye bra helt siden han kom til Start. Første sesongen ble historisk både for start og norsk 1. divisjon sin del! En fantastisk sesong, som kulminerte med en rekke historiske resultater og klar divisjonsseier.
Etter den fantastiske sesongen har det blitt gjort mye riktig. Kvalitetsspillere har blitt hentet inn og forsterket laget betraktelig. Jeg har hørt han er godt likt i spillergruppen, og jeg tror mye av grunnen er at han er så streng og hard når det gjelder å stille krav. Startspillerne vil bli best, og det er de i ferd med å bli under Nordlies regime!
Håper inderlig Tom Nordlie skriver under på en ny treårskontrakt, for det vil sikre både spillere, ledere og supportere i Start, ja hele sørlandets befolkning sportslig suksess i løpet av de kommende årene! Om han skriver under, vet jeg dog ikke, selv om jeg tror han har best av å fortsette å være endel av det han allerede har begynt å bygge opp, en toppklubb med ambisjoner om å bli Norges nye flaggskip!
Når det gjelder det at han har kjøpt seg hus her, og solgt i skien, så virker det svært så positivt. Tyder på at familien liker seg på sørlandet, og da har også familiemannnen Tom det greit både på hjemmebane og på arbeid!
Jeg håper og tror Nordlie blir i Start i mange år fremover, det vil Sørlandet og han selv også være best tjent med!
Har foresten hørt rykter om at etpar av de heteste spillerne ikke vil fornye kontr om han blir 3 nye år...!!!
Nå får du stå opp for uttalelsen din! Hvem er de hotte spillerne som ikke vil undertegne om Nordlie fortsetter i Start? En etter en, Strømstad, Hæstad, Johnsen og Engedal, av de heteste spillerne vi har uttaler akkurat slik jeg trodde ståa var, at de kvier seg for å signe ny kontrakt før de vet 100% sikkert at Tom Nordlie fortsetter i samme klubb, Start!
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=74919
I mellomtiden kan man jo spør seg hvilke hete spillere du har tenkt på, eller har du rett og slett drete på draget?
Ole Gilboe Hermansen
09-03-2005, 10:12
Leser i dagens Fvn at Tom venter på kontrakts tilbud og at spillere venter på å få vite hva som skjer med Tom før de skriver under. Jeg har en bønn til Ernst, Erik og resten av dere som bestemmer: Gi Tom en god kontrakt, så slipper vi dette maset i fremtiden. Han er noe av det beste som har skjedd oss.
Til slutt en bønn til dere som har stjålet Tom sin ting: Lever det tilbake, som han sier det er kun han som har bruk for det.
Håper Start ganske raskt kommer opp med et kontraktsforslag som Nordlie ikke kan si nei til. Jo raskere det blir avklart jo bedre er det. Drar det for langt ut i tid kan det komme andre interesserte på banen. Jeg føler meg sikker på Nordlie blir tilbudt en god kontrakt av Start som han vil signere. Spørsmålet er hvor lang avtale det vil dreie seg om. Håper Nordlie binder seg til Start i så mange år som mulig. Minimum lengde bør være 3 nye år, men drømmer i det fjerne om 5 årsavtale. Start blir en toppklubb med Nordlie bak roret, derfor er dette så viktig!
Altså: Jeg føler meg sikker på at Nordlie blir tilbudt en god kontrakt som han signerer, spørsmålet er bare hvor lang avtalen vil bli og hvilke klausuler han eventuelt vil ha.
Signerer Nordlie, signerer også spillerne som skal være Starts bærebjelker de neste årene!
Er det kun et skrekk scenario man leser i dagens avis?
Er det realistisk at Nordlie betyr så mye for spillerne?
Betyr ikke klubbfølelsene mer for spillerne?
Skal supporterne også bytte klubb om Nordlie forsvinner?
Jeg er overrasket over det jeg leser i Fevennen idag, håper virkelig
at Fevennen har kjørt en vri på dette som ikke gjenspeiler virkligheten.
Er Soler spilt helt over sidelinjen som ressurspersonen i Start?
Hmmm.... Mye som skal fordøyes etter dagens lesning.
Håper virkelig Tom signerer en ny 3 årskontrakt med Start :D
Tja, vet ikke om dem virkelig vil slutte,- men vil sikkert påpeke hvor vanvittig mye Herr Nordlie egentlig betyr for klubben og klubbens progresjon.
Håper virkelig ledelsen kommer med et skikkelig tilbud som Nordlie kan leve godt med.
Edit: Slike uttalelser legger jo ikke bare press på ledelsen, men også på Nordlie selv. Han vil garantert ikke sitte igjen med ansvaret for å rive ned det han har vært med på å bygge opp :)
Alladin Sane
09-03-2005, 11:55
Jeg er veldig enig med Rolf Eivind her. Dette likte jeg dårlig. Det er greit med personlige ambisjoner, men jeg hadde strengt forventet noe mer klubbfølelse.
På den ene siden ønsker man om sportslig satsing, deretter blir man snurt fordi satsingen medfører at nye spillere hever høyere lønn enn de lokale. Den eneste løsningen er jo som Enersen foreslår - å øke budsjettet til 50 millioner.
Men for en klubb som aldri noensinne har hatt mer enn 20 millioner i inntekter, så kreves det vel noe mer enn et styrevedtak for å gjennomføre dette.
Jeg blir bekymret for klubbens fremtid når jeg ser at spillere og lokalavisjornalister har så liten respekt for klubbens økonomiske historie.
Supermann
09-03-2005, 12:03
Dette er vel storm i ett vannglass?
Fevennen har intervjuet noen spillere og spurt dem om hva treneren betyr - det er klart de svarer at han betyr mye.
Dette gjør de i samme slengen som de ønsker å skrive en kommentar om kontrakt til Nordlie. Det er klart at intervjuene blir vinklet som en støtte for Fevennens syn.
Start har jo gått ut selv å sagt at de ønsker å forlenge kontraktene med alle sammen og at Starts ungguter også skal få lønnshopp - så hva er problemet?
Alladin Sane
09-03-2005, 12:44
Naturligvis er dette storm i et vannglass. Men jeg synes spillerne utviser manglende klubbfølelse når de nærmest kollektivt stiller strenge krav for å forlenge. Vi må huske på at dette er spillere som fortsatt har veldig mye å lære. Johnsen har knapt spilt virkelig gode kamper for Start ennå, mens Engedal og Strømstad ikke lenger er åpenbare førstevalg.
Problemet med slike kollektive mediaskapte kontraktsforhandlinger er ikke annet enn at det øker presset på Starts økonomi. Når man må innkalle til styremøte for å hente inn Nyarko på kortidskontrakt og hente inn penger fra ekstern investor for å lønne ham, så sier det seg selv at økonomien er presset. Et lønnshopp på fire spillere og trener, tøyer strikken ytterligere.
Kan Start tåle dette? Og er disse spillerne noe å bygge laget rundt når de har vært i klubben såpass lenge allerede, og åpenbart vurderer andre alternativer?
Kanskje det snart er på tide å la denne generasjonen gå, og heller slippe til en ny årgang sammen med de importerte stjernene og de billige, lokale stallspillerne?
Søndag1800
09-03-2005, 13:05
Må si meg helt enig med mange her. Tenkte med meg selv: hva faen er det spillerne sier for noe. Betyr Nordlie mer enn enn klubben i seg selv. Hvor ble det av: "ingene er større en klubben".. Men ser at fevennen har overdrevet med overskriften sin. Det de sier er vel egentlig bare at det teller pluss hvis Nordlie blir. Er jo enig at doffen tar litt i å si at Tom er bærebjelken i klubben. Men Arild Sandvik må tenke seg om neste gang hva han velger som overskrift..
Ellers kan ledelsen grue seg til neste kontrakter som skal ut. Spillerne krever stadig mer i lønn, og det blir litt sånn at "når noen andre har så mye i lønn, vil jeg også". Håper spillerne ser at klubben ikke er noen millionutdeler. Vi må ikke miste forfeste igjen!
Rolling stones
09-03-2005, 13:34
Ble litt skuffet over våre unge og lovende her ja ...
Som noen riktig skriver, så har ikke Johnsen enda prestert i kamp på høyt nivå, og da å begynne og sammenligne seg med Nyarko og Borgersen blir noe feil!
Det er også naturlig at importer nødvendigvis vil ha en noe høyere lønn, da de må etablere seg på nytt i ny by og uten venner og familie rundt seg. Tror neppe Strømstad, eller Hæstad for den slags skyld ville ha flyttet til en eller annen småby i sverige uten en vesentlig økonomisk kompensasjon for det å ofre venner og familie her hjemme!
Men at Hæstad fortjener en kontrakt i 5-700 000 kroners klassen er naturlig. da ligger han 100-200 000 lavere enn for eks. Barlin som tross alt ofrer litt ved å forlate trygge omgivelser!
Men Johnsen og Engedal bør ligge litt lavere i terenget, da de først må prestere på høyt nivå, så kan vi diskutere lønnsøkning.
Gutta skuffer meg veldig her asså... De kan ikke tro at de skal tjene like bra som Borgersen og Nyarko. De må først bevise at de holder topp tippeligastandard... Hvis de er slik, så må vi bare få solgt dem fortere enn svint, start trenger spillere med klubbfølelse, ikke spillere som ikke gidder å signere før TN har signert og spillere som krever stjernelønninger!! Latterlig!!
mr.leipsland
09-03-2005, 14:53
Før vi hogger løs på spillerne for manglende klubbfølelse så bør man trekke fra mye i "tabloid fevenn-faktor".
Det som skremmer meg mest med dagens oppslag er faktisk Enersens oppfordring til total mangel på edruelighet når man skal lønne en trener "koste hva det koste vil" og så satse på at ny stadion skal gi oss like stort budsjett som Brann og mer enn klubber som Fredrikstad og Lillestrøm har i år. Håper ikke Start har samme tankegang om at "bare vi får ny stadion så løser alt seg så greit".
Jeg håper Gjone er tøff nok til å være litt mer edruelig å stå imot presset. Start må for all del ikke legge lista på lønninger og budsjetter som om vi allerede er blandt topp5 klubber i Norge. Først må vi komme dit, så kan vi begynne å bruke penger deretter, ikke omvendt.
Jeg er utrolig enig! Alle vet hva som kommer til å skjer dersom start hiver seg på pengegaloppen som RBK, VIF og Brann har gjort det... Da blir det sviende konkurs og amatørlag på Sørlandet, selv med ny stadion.. Start må ikke for alt i verden absolutt ha TN som trener, selvom han vil ha to mill i året. Det samme med gutta i avisen i dag.. Krever de strjernelønninger så må start ikke sitte og nikke og godtta alt.. Da sitter vi med skjegget i postkassa snart.. Og ny stadion vil ikke gi oss 50 mill i budsjett, såpass burde Enersen vite også! Start har ikke hastverk med å bli topplag i TL, for meg kan det godt vente et par år ekstra, bare start kan drive forsvarlig med ingen røde tall!!!
Rolling stones
09-03-2005, 15:31
Du skal være rimelig "dyktig" hvis du ikke klarer å få et budsjett på 50 mill med ny stadion!
Publikumsinntekter vil sannsynligvis alene ligge på 22-25 mill, VIP vil sannsynligvis ligge på ca 5 mill. Mao vil vi på publikumssiden ligge på ca 28-30 mill og da skal det mye til å ikke klare 20 mill på sponsorinntekter,samt div andre inntektskilder!
Men for all del, er også enig i at vi ikke skal bruke før vi faktisk har tjent de!
Søndag1800
09-03-2005, 16:02
Hadde jo vært gøy å høre på synspunktene til noen av dette faktisk omhandler, nemmelig spillerne..( når de kommer hjem fra la manga..)
Men ellers som jeg har sagt tidligere så er det en stor tabloid overskrift. Var også denl forfatteren av saken som Nordlie boikotta(er)..
mr_harald
09-03-2005, 16:30
Spillerne er vel på La Mange nå da så kan bli en stund til de får muligheten til å svare her. men håper at de tar seg tid til det når den tid kommer.
Spillerne er vel på La Mange nå da så kan bli en stund til de får muligheten til å svare her. men håper at de tar seg tid til det når den tid kommer.
Ja internett er jo en ting som bare finnes i Starthallen :)
Hiver meg med i koret som sier at en "først må tjene pengene før en kan bruke de" Er helt enig i at en må skynde seg sakte og i det tempoet som til en vær tid er det riktige for IK Start.
Tror også at budsjettet vil øke betraktelig med en ny stadion, iallefall om Start får hånd om det meste av inntektene på nye stadion.
En må huske på gamle synder og ha kapital før en hiver seg på karusellen til Brann og VIF. (RBK er vel eneste klubb som driver med egne tjente midler og ikke ved hjelp av kreditorer og snille onkler)
Husker at Erik Soler sa at en skulle satse på lokale spillere og ha en oversiktelig og sunn økonomi. Håper det er gjeldene i dag også. Vet jo at Nyarko er finnansiert ved ekstern hjelp det er jo bra.
Fortsår jo også de lokale guttene til en viss grad, med tror også det er Enersen og lokalavisa som i god gammel stil oppkonstruerer og lager en sak på dette.
Vi må ikke bruke mer penger en vi har mulighet til og tjene inn igjen.
Stoler på Erik Soler og resten av styrer der.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.