Se full versjon : Sesongoppkjøring - 2010
Start spiller årets første treningskamp mot Sandefjord i Sørlandshallen fredag 22. januar. Den påfølgende fredagen kommer det nyopprykkede tippeligalaget Haugesund på besøk.
Fra 3. februar til 17. februar er Start på La Manga og vil på spansk jord møte to topplag, hvilke er ennå ikke avklart.
Start har foreløpig ledig 28. februar for én treningskamp.
- Generalprøven vår blir mot Viking i Stavanger 7. mars, helgen etter er det seriestart. Viking har hatt som tradisjon å spille sin siste kamp før serien begynner mot Rosenborg, og vi er godt fornøyd med at det er Start som blir Vikings motstander denne gang, sier sportsdirektør Svein Mathisen.
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=490919
Mange som skal til La Manga....?
gmkarlsen
12-11-2009, 18:17
Før årets sesong var det 9 treningskamper, neste sesong er det lagt opp til 5 eller 6 treningskamper, noen grunn til det? Vi fikk jo en god vårsesong med de 9 treningskampene.
Det blir nok fler enn 2 kamper på La Manga i alle fall. Det har det vel altid vært. (Når de har vært der i mer enn en uke)
Alle treningskampene i fjor, var vel heller ikke planlagt, allerede i november 08?
Jeg skal seff til La Manga. Som vanlig...
Start kan møte mesterliga-lag i La Manga:
http://fotball.fvn.no/lamanga/article156028.ece
Espen K G
21-11-2009, 06:08
"Eliteserielag som Strømsgodset, Lillestrøm, Lyn, Viking og Sandefjord er også i Spania samtidig som sørlendingene."
Lyn ja. Litt oppskrytt å kalle de Eliteserielag, men men.
Interessant "turnering" som man ikke skal legge altfor stor vekt på. Det viser erfaringene fra i år, hvor Start sugde svette baller der nede men regjerte i serien rett etterpå.
Får bare håpe man møter flest mulig utenlandske lag, og ikke bare reiser til syden for å spille mot eliteserielag. Synes da at turneringen mister mye av sitt potensial.
frankieboy
29-01-2010, 21:03
Kan jo bruke denne tråden til å diskutere andre treningskamper foran sesongstarten..
I dag: Kongvinger - Hønefoss 2-0.
Det er vel ganske bemerkelsesverdig resultat, selv om det er tidlig. Virker som Ola Tuelo Johannessen blir en bra forsterkning for Kongsvinger. Ellers har Hønefoss sikret seg mange forsterkninger foran denne sesongen, men dermed stilles det endel forventninger til laget, og akkurat det kan bli det store problemet deres denne sesongen!
Og motsatt utganspunkt for Kongsvinger som blir dømt ned av alle, og dermed spiller helt uten press!!
Det er fremdeles tidlig, men man ser tendenser....
tendenfan
30-01-2010, 00:23
Virker som Ola Tuelo Johannessen blir en bra forsterkning for Kongsvinger.
BLIR en bra forsterkning? Er ikke det litt rart å skrive om en spiller som har vært i klubben i over 2 år? Han var vel i sin tid et veldig stort talent, men klarte aldri å ta det siste steget for å bli en toppspiller. Kommer nok likevel til å glimte til iblant
frankieboy
30-01-2010, 03:01
BLIR en bra forsterkning? Er ikke det litt rart å skrive om en spiller som har vært i klubben i over 2 år? Han var vel i sin tid et veldig stort talent, men klarte aldri å ta det siste steget for å bli en toppspiller. Kommer nok likevel til å glimte til iblant
hehe.. har han vært der i 2 år? Får skylde på at jeg har flytta til USA. Trodde han var i Sandefjord.. Uff. Jaja, der ser du... Men han VAR visst bra i kampen mot Hønefoss. Der er vi kanskje enige..? :D
Magne Hadland
10-02-2010, 11:04
Jeg la merke til en kuriositet og valgte oppkjøringstråden:
24.5. Runde 13 Stabæk - Start
Fjorårets mareritt på Telenor Arena kommer uansett ikke til å gjenta seg.
Pga. av Eurovisionen arrangeres i Telenor Arena i slutten av mai, vil Stabæk - Start bli spilt på Ullevål.
frankieboy
10-02-2010, 15:06
Jeg la merke til en kuriositet og valgte oppkjøringstråden:
24.5. Runde 13 Stabæk - Start
Fjorårets mareritt på Telenor Arena kommer uansett ikke til å gjenta seg.
Pga. av Eurovisionen arrangeres i Telenor Arena i slutten av mai, vil Stabæk - Start bli spilt på Ullevål.
Ja, det er nok en fordel for Start dette.. Vil tro at gutta liker landslagsarenaen bedre enn gymsalen til Stabæk...
Forøvrig så ble vel akkurat dette diskutert og nevnt i tråden som handler om Terminlista 2010. (Passer vel også litt bedre der også!)
magnussl
19-02-2010, 18:59
Her er et par bilder av Sør Arena drøye tre uker før sesongstart:
http://magnusstorm.blogg.no/1266598713_sr_arena_by_winter.html
magnussl
02-03-2010, 16:00
Ferske bilder av gressmatta på sør arena hvis noen vil se:)
http://magnusstorm.blogg.no/1267538223_grnt_gress_p_sr_arena.html
Kjempe at du legger ut slike bilder,jeg er nok ikke den eneste som har lurt på hvordan ståa er. Ser overraskende bra ut synes jeg.
Iallefall kommet lengre enn de har i Bergen :-)
http://fotball.fvn.no/multimedia/archive/00112/Sn__lead_112441o.jpg
Lette akkurat etter bilder, og der kom de som bestilt. Great, bare å legge ut fler etterhvert, takker og bukker.
magnussl
02-03-2010, 22:56
Takk takk;) regner med at jeg legger ut i slutten av uka og:) bare å følge med...
Espen K G
03-03-2010, 23:28
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke resultatene av den siste jo-jo testen til laget.Topp 3 på jojo-testen:
1: Geir Ludvig Fevang
2: Morten Hæstad
3: Bård Borgersen
Er det bare meg som synes det er bekymringsverdig at Bård er blant de tre? Fysisk trener sier at resultatene er bra, men jeg synes nå likevel dette er en oppsiktsvekkende liste.
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke resultatene av den siste jo-jo testen til laget.Topp 3 på jojo-testen:
1: Geir Ludvig Fevang
2: Morten Hæstad
3: Bård Borgersen
Er det bare meg som synes det er bekymringsverdig at Bård er blant de tre? Fysisk trener sier at resultatene er bra, men jeg synes nå likevel dette er en oppsiktsvekkende liste.
Stusset litt over det jeg også. Men han har vel tidligere hatt en meget stor treningsiver og den er nok ikke blitt mindre når han må kjempe for plassen.
Ellers så savner jeg litt sentrale midtbanespillere der... Kleiven?!?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.