PDA

Se full versjon : EM 2016 til Krsand og Sør Arena

Alf Qaida
23-11-2009, 11:19
Ihvertfall er det en potensiell kandidat til "base camp" for lagene. NFF har enkelte krav som må tilfredsstilles for å være potensiell, og der er Krsand og Sør Arena et selvsagt valg. Videre lurer jeg egentlig på hva eieren av Sør Arena, dvs tribunene og gressmatta, gjør ifm denne muligheten? Hva gjør egentlig kommunen for å legge ting til rette for at et EM-lag velger Kristiansand? Selvfølgelig må Norge/Sverige først få tildelt arrangementet, men det skader ikkje å være i forkant. Det kan bl.a. nevnes at Spania i forrige EM var 5 uker i en liten landsby, og de trivdes så godt at de var der en kveld lengre for å feire gullet med lokalbefolkningen.

Et av kravene er selvsagt at det skal være naturgress. Nedenfor er det link til NFFs presentasjon, samt kravspek. ifm "base camp". Noe for Krsand og Sør Arena?

http://www.fotball.no/Documents/PDF/2009/EM_2016/Presentation%20Base%20Camp%20seminar%2020091020%5B 1%5D1.pdf?epslanguage=en

Besserwisser
24-11-2009, 04:05
Jeg tviler på at Sør Arena er aktuell i det hele tatt - enkelt og greit at det er for lang avstand til kamparenaene slik at lagene enkelt finner baner i nærleiken da de også skal trene på kamparenaene før match.

Gerrard
26-11-2009, 20:55
Avstanden er vel ikke noen problem, Det er jo som regel opptil flere flyreiser for de fleste lagene under EM og VM.
Avstandene er jo enda større i mange andre europeiske land.
Syntes dette høres spennende ut og håper det er noe som kan bli aktuelt.

kaptein
26-11-2009, 21:10
Håper aldri det blir noe EM i Norge. Ved ett EM så kommer staten til å spytte milliarder av kroner inn i arenaene og vi vil oppleve ett virkelig klasseskille. Viking RBK og VIF/LSK vil få supre annlegg nesten kastet etter seg.

beng222
27-11-2009, 00:48
Håper aldri det blir noe EM i Norge. Ved ett EM så kommer staten til å spytte milliarder av kroner inn i arenaene og vi vil oppleve ett virkelig klasseskille. Viking RBK og VIF/LSK vil få supre annlegg nesten kastet etter seg.

Helt enig. Hadde vært gøy med EM i Norge, men på grunn av den problematikken du nevner er jeg sterkt i mot EM.

DayWalker
27-11-2009, 10:27
Må si jeg også deler bekymringen til kaptein på akkurat de tingene der.

EM hadde vært sykt morsomt men om en del av pakka blir som kaptein skisserer er jeg også imot arrangementet.

Stig Remnes
09-12-2009, 16:22
Da trenger vi ikke tenke mer på den saken,