Se full versjon : Kronerulling
La oss utfordre Spareskillingsbanken, en bank av dimensjoner, til å opprette en kronerullingskonto for klubben i våre hjerter!!!!!
Tallaksen: Jeg bidrar med 1000 kr azap, og oppfordrer 5999 andre til å gjøre det samme!!
(om noen andre kjenner til banken, legg press!!!!)
Noe må gjøres, og det NÅ!!!!!!
Alle som vil støtte, kan gi en gave til Start Toppfotball AS på kontonummer 2801.14.30505
Jeg kjenner ikke Start toppfotballs kontonummer....
Ønsker en bank i "hovedrollen"....
:icon_rolleyes:
Kommer Start på banen å ber om det, og legger frem situasjonen på en ordentlig måte, er jeg sikker på at noe slikt vil bli satt igang.
La oss utfordre Spareskillingsbanken, en bank av dimensjoner, til å opprette en kronerullingskonto for klubben i våre hjerter!!!!!
Tallaksen: Jeg bidrar med 1000 kr azap, og oppfordrer 5999 andre til å gjøre det samme!!
(om noen andre kjenner til banken, legg press!!!!)
Haha 1000 kr, vær så snill da. Visst du først skal lage en tråd for å motivere oss andre til å gå ut med penger, bør du i det minste legge i litt mer selv enn en tusen lapp din gjerrige fan. Jeg hadde lett gått ut med 5-10 000 visst Start hadde spurt supportere om hjelp og det var siste håp.
Ole Gilboe Hermansen
28-11-2009, 16:17
Bidrar gjerne jeg om det blir nødvendig. Avventer litt til det blir litt mer organsistert.
Hvorfor i herrens navn skal spareskillingsbanken ta ansvar for dette, når sparebanken Sør er klubbens bankforbindelse?
Om 1000 kroner er lite for deg reign, så kan det godt tenkes at det er mye for trondjo. Så det er rett og slett jævlig smålig av deg og latterliggjøre det.
Tankcenter
29-11-2009, 10:34
Ikke noe problem å gi en tusenlapp til Start, men synes dt hadde vært greit om vi fikk vite mer om klubbens økonomi/situasjon/planer. Synes det ser rotete ut mht Ravnaas, allerede nå er det pengeproblemer. Hva om 3-4 måneder frem? Vil ikke kaste gode penger etter dårlige penger.
Rolling stones
29-11-2009, 11:04
Ikke noe problem å gi en tusenlapp til Start, men synes dt hadde vært greit om vi fikk vite mer om klubbens økonomi/situasjon/planer. Synes det ser rotete ut mht Ravnaas, allerede nå er det pengeproblemer. Hva om 3-4 måneder frem? Vil ikke kaste gode penger etter dårlige penger.
Dropp kronerullingen, kjøp heller sesongkort i julepresang til familie og venner.. Det vil nok være den beste "kronerullingen" Start kan få!
doppelt gemoppelt
29-11-2009, 20:57
Haha 1000 kr, vær så snill da. Visst du først skal lage en tråd for å motivere oss andre til å gå ut med penger, bør du i det minste legge i litt mer selv enn en tusen lapp din gjerrige fan. Jeg hadde lett gått ut med 5-10 000 visst Start hadde spurt supportere om hjelp og det var siste håp.
Synest 1000 kr er mye jeg da eller en pen sum fra hjertet. Ikke alle kan bidra med slike beløp du reffererer til.
Jeg tror start er takknemmelige for alle gaver.
Besserwisser
30-11-2009, 02:44
1.000 kr er fint det - kliner til selv med et par sesongkort.
Men med tanke på en del her inne er det viktigere å selv ha betalt 10-30.000 i løpet av et liv enn noen som faktisk har betalt 1.000 ganger så mye - for en gjeng. Ikke rart vi mangler rikinger.
Giovanni
30-11-2009, 11:15
hvem er du for en arrogant smålig jævel??
om du har økonomisk rom for å gi 10.000,- så gjør det, men du kan ikke forvente at alle har det! Om han så har 100 eller 1.000,- så bør alle være fornøyd med de kronene som kommer.
Skulle jeg vært ute med noe som helst hadde jeg krevd at spillerne/ledelsen gjorde akurat det samme. Sparer vi inn 100.000 skal spillerne gi fra seg 100.000 i lønn samt ledelsen gjøre det samme...
Og igjen ble den en " latterlig diskusjon"
Hvis folk virkelig mener noe , så gi. enten i form av penger eller i form av årskort.
Folk får gi det de føler for og det de har råd til.
Når det er sagt så er jeg overbesvist om at START berger seg på et vis.
Hva er de få millionene i forhold til alle andre penger som ligger inne i systemet.
Men det hadde nå vært en god følese å støtte klubben med mer en bare ord, men også handling så ideen er helt grei den.
Nå er det handling som gjenstår... klubben blir ikke rik av ord
frankieboy
01-12-2009, 18:57
Jeg mener man burde lage en "prestasjonsrettet kronerulling" hvor spillerne/laget avgjor hvor mye som skal komme inn.
Folk "forklikter" seg til aa betale 50 kr pr scoring Start faar i lopet av 2010. Bedrifter kan betale 500... Samtidig saa forplikter man aa gi 50 kr (500 for bedrift) for hver kamp Start holder nullen i.
Faar man noen tusen til aa bli med paa dette saa kan det bli en pen sum... Det har blitt gjort lignende ting tidligere (iallefall fra en hovedsponsor) og jeg tror dette hadde vaert en positiv ting som setter litt press paa spillerne!
Hvis 1000 enkeltpersoner og 100 bedrifter ble med paa dette saa hadde Start faatt inn 100 000 kr pr scoring neste sesong. Scorer man da 40 maal, saa har man 4 mill i tillegg til de gangene man ikke slipper inn maal.
Faar man dobbelt saa mange med paa dette, saa snakker vi om 8 mill...
Dette hadde jeg gladelig blitt med paa! Da avgjor spillerne selv i form av spill og innsats hva slags summer som skal komme inn....
Problemet er at man ikke fåt 1000 personer og 100 bedrifter med på denne dealen.
DayWalker
01-12-2009, 21:24
Samtidig lurer jeg på hvordan man skulle kunne gjennomført tiltaket.
Men ideer er bra å komme med!
frankieboy
02-12-2009, 03:33
Samtidig lurer jeg på hvordan man skulle kunne gjennomført tiltaket.
Men ideer er bra å komme med!
Noen i IK Start(markedsavdeling) tar ansvar for dette (jeg kan hjelpe). De får med Fevennen som kan vaere med å lage en oversikt i avisen over hvem som har blitt med. Alle som blir med kan utfordre en venn eller en bedrift til å bli med.
Man fyller ut et skjema/avtale og Start sender E-faktura 3 ganger i løpet av sesongen.
beng222 sier at man aldri får med 1000 personer/100 bedrifter på dette. Vel, jeg tror uansett at sjansen er mye større for at man får med folk på noe slikt enn at folk bare skal betale inn 1000 eller 10 000 kr til Start uten å få noe tilbake. Leverer ikke Start varene neste sesong så blir det jo lite man må ut med! Dette gir ekstra motivasjon til spillerne og jeg tror faktisk at mange hadde blitt med på noe slikt! Og hva har man å tape??
Man kan selvfølgelig lage flere alternativer også:
-Enkeltpersoner kan støtte med eks: 25 kr pr scoring, 50 kr pr scoring, 75 pr scoring eller 100 pr scoring. (og evt mer)
-Bedrifter kan støtte med 2500 kr pr scoring, 5000 kr pr scoring, 7500 kr pr scoring eller 10 000 pr scoring. (og evt mer)
Da kunne man (forhåpentligvis) hatt en egen seksjon i Fevennen hvor det stod:
STARTS SCORINGSBIDRAG:
- Frank Thomassen støtter Start med 50 kr for hver scoring og utfordrer Alexander Jahsen til aa støtte med minst det samme.
- Netthandelen støtter Start med 10 000 kr pr scoring og utfordrer Kristiansand Kommune til aa støtte med minst det samme.
Er dette utenkelig å få til?
Jeg mener man burde lage en "prestasjonsrettet kronerulling" hvor spillerne/laget avgjor hvor mye som skal komme inn.
Folk "forklikter" seg til aa betale 50 kr pr scoring Start faar i lopet av 2010. Bedrifter kan betale 500... Samtidig saa forplikter man aa gi 50 kr (500 for bedrift) for hver kamp Start holder nullen i.
Faar man noen tusen til aa bli med paa dette saa kan det bli en pen sum... Det har blitt gjort lignende ting tidligere (iallefall fra en hovedsponsor) og jeg tror dette hadde vaert en positiv ting som setter litt press paa spillerne!
Hvis 1000 enkeltpersoner og 100 bedrifter ble med paa dette saa hadde Start faatt inn 100 000 kr pr scoring neste sesong. Scorer man da 40 maal, saa har man 4 mill i tillegg til de gangene man ikke slipper inn maal.
Faar man dobbelt saa mange med paa dette, saa snakker vi om 8 mill...
Dette hadde jeg gladelig blitt med paa! Da avgjor spillerne selv i form av spill og innsats hva slags summer som skal komme inn....
Hvordan har du troa på at 1000 personer skal bli med på dette? Snakker til og med om 2000...
Scorer Start 40 mål og holder nullen i 8 kamper, så er det 2400kr. Altså langt mer enn hva et sesongkort koster av de rimeligste, og noe under de dyreste. Jeg har null tro på at folk blir med på noe slikt faktisk. Bare å se på sesongkortsalget det... hvorfor skulle 1000-2000 bli med på dette når bare rundt 4000 gidder å kjøpe sesongkort? Og hvorfor skulle DU bli med på dette når du samtidig flagger billigere sesongkort mer enn noen andre her?
Nei Frank, tror Start må satse på støtte gjennom sesongkortsalg! Det er den enkleste og beste måten man kan støtte Start på nå, som privatperson. Samtidig får man da også glede av pengene gjennom 15 seriekamper!
frankieboy
02-12-2009, 17:03
Hvordan har du troa på at 1000 personer skal bli med på dette? Snakker til og med om 2000...
Scorer Start 40 mål og holder nullen i 8 kamper, så er det 2400kr. Altså langt mer enn hva et sesongkort koster av de rimeligste, og noe under de dyreste. Jeg har null tro på at folk blir med på noe slikt faktisk. Bare å se på sesongkortsalget det... hvorfor skulle 1000-2000 bli med på dette når bare rundt 4000 gidder å kjøpe sesongkort? Og hvorfor skulle DU bli med på dette når du samtidig flagger billigere sesongkort mer enn noen andre her?
Nei Frank, tror Start må satse på støtte gjennom sesongkortsalg! Det er den enkleste og beste måten man kan støtte Start på nå, som privatperson. Samtidig får man da også glede av pengene gjennom 15 seriekamper!
hehe. Ja, jeg flagger for billigere sesongkort, fordi jeg tror det er veien aa gaa for aa fylle opp stadion, og etterhvert en situasjon der det blir fullt i flere kamper og storre stemning!
Ang dette forslaget saa var dette et alternativ til "vanlig kronerulling" som traaden handlet om. Da var alternativet aa bare gi penger til Start. Dette er et forslag som kan motiverer spillerne til aa yte enda litt ekstra og der man ikke trenger aa betale hvis laget spiller elendig og ikke scorer maal. Ellers saa skrev jeg i neste innlegg at man kan ha forskjellige summer. Man kan stotte med alt fra 25 kr til 100 kr pr scoring.
Dessuten saa er dette rettet mot en annen gruppe supportere enn de som sitter paa gjerdet og vurderer aa kjope sesongkort. Dette er mot alle de som kjoper sesongkort nesten uansett pris fordi de elsker klubben og mot dem som bor andre steder og ikke kan gaa paa kamper og kjope sesongkort.
Jeg er i den siste gruppen. Jeg faar toppen med meg 1-2 kamper pr sesong pga at jeg bor i USA og hadde ikke kjopt sesongkort uansett. Jeg ville glatt blitt med paa et slikt opplegg for aa stotte klubben. Er sikker paa at det er andre rundt om i verden/Norge med lignende situasjon!
Tror det er flere enn meg som kunne tenke meg aa bidra paa et prestasjonsrettet opplegg som dette. Gir spillerne det lille ekstra og klarer aa holde nullen eller scorer mange maal, saa generer det mer penger til klubben. Bor motivere litt ekstra det!
Man kan ogsaa legge til andre momenter som gjor dette litt mer attraktivt. Eks kan man ha halv pris paa alle cupkampene(hvis det er lov av NFF) og treningskamper hvis man er med paa dette opplegget.
Og man kan ha en kollektiv bonus hvis eks 1000 personer/bedrifter ble med. Da fikk hele gjengen gratis inngang paa treningskamper og cupkamper. Det hadde motivert folk til aa rekrutere andre..
Man kan ogsaa trekke ut premier og eks faa et rabattkort ved kjop av supportereffekter paa ikstart.no ! Dette ville gjort dette enda mer interessant, og som sagt: Jeg hadde blitt med paa flekken - men er ikke like villig til bare aa sende penger i en klassisk kronerulling!
Dummeste jeg har hørt. Tror du virkelig alle har råd til det? Jeg som fattig student har snaut råd til en tusenlapp engang...
Dessuten saa er dette rettet mot en annen gruppe supportere enn de som sitter paa gjerdet og vurderer aa kjope sesongkort. Dette er mot alle de som kjoper sesongkort nesten uansett pris fordi de elsker klubben og mot dem som bor andre steder og ikke kan gaa paa kamper og kjope sesongkort.
Jeg er i den siste gruppen. Jeg faar toppen med meg 1-2 kamper pr sesong pga at jeg bor i USA og hadde ikke kjopt sesongkort uansett. Jeg ville glatt blitt med paa et slikt opplegg for aa stotte klubben. Er sikker paa at det er andre rundt om i verden/Norge med lignende situasjon!
Jeg har et forslag til deg:) Siden du ønsker å støtte Start med penger, så henvender du deg for å kjøpe sesongkort ASAP, selv om du bare får med deg 1 eller 2 kamper. Sesongkortet kan ligge hjemme hos noe familie eller venner(som ikke synes det er like viktig som deg å støtte Start økonomisk), men som godt kunne tenke seg en tur på kamp iblant. Det er en vinn vinn situasjon ut ifra det du sier. Start får inn rundt 3000(Hvis du velger en OK plass), samtidig gir din investering og støtte 1 ekstra person på Sør Arena, og dermed ett hakk nærmere ønsket ditt om å fylle stadion og skape mer stemning. Dette må jo være bedre enn å betale en 50 lapp pr scoring...
Tar du utfordringen...?
Støtt Start!
Tar du utfordringen Frank...?:)
frankieboy
09-12-2009, 15:21
Tar du utfordringen Frank...?:)
Nope, men jeg er med paa en prestasjonsrettet kronerulling som jeg foreslo..
I tillegg planlegger jeg aa ta med kone og unger til Norge en tur i sommer saa jeg kan komme meg paa en kamp eller to. Det vil nok koste over 20 000 :-) Ikke verst bare det...
I tillegg planlegger jeg aa ta med kone og unger til Norge en tur i sommer saa jeg kan komme meg paa en kamp eller to. Det vil nok koste over 20 000 :-) Ikke verst bare det...
Det er du har skissert er jo håpløst. Tenk om det går med Start som det gikk med Bodø Glimt. Dårlig sportslig og få folk på kampene. Da trenger klubben støtte da.
Nå er det vel flyselskapet som nyter godt av de 20000 og ikke Start.
Jeg kommer heller ikke til å kaste 1000 lapper etter start. Jeg handler nok et sesongkort og noen supporter effekter.
frankieboy
10-12-2009, 02:57
Det er du har skissert er jo håpløst. Tenk om det går med Start som det gikk med Bodø Glimt. Dårlig sportslig og få folk på kampene. Da trenger klubben støtte da.
Nå er det vel flyselskapet som nyter godt av de 20000 og ikke Start.
Jeg kommer heller ikke til å kaste 1000 lapper etter start. Jeg handler nok et sesongkort og noen supporter effekter.
hehe.. Ja, men det blir mye penger for aa komme seg hjem for aa se en kamp eller to... Det var poenget.
Og forslaget mitt var ikke ment som om Start KUN skulle basere driften fra det. Det skulle vaere en bonus og noe som kunne vaere med aa inspirere gutta! Og gjor laget det bra og scorer mange maal, saa blir det ekstra penger i klubben og det er jo bra.
Jeg tror som sagt at det er flere enn meg som kunne tenke seg aa "belonne" godt spill og et scoringsvillig Start. Gaar det elendig saa maa jo ikke folk ut med noe saerlig med penger og kan da heller bli med paa et annet tiltak hvis det maatte trenges!
Husker som sagt at en hovedsponsor (LOS?) gav et belop (10 000?) pr scoring Start scorte paa hjemmebane og jeg husker godt speaker opplyste i jubelen at dette maalet gav Start 10 000 kroner (eller hva det naa var)
Jeg synes det var genialt da og tror det hadde blitt bra naa ogsaa.. Men det er lov aa vaere uenig!!!
De 20 lappene nyter ikke Start en krone av da, så det hjelper særs lite...
Uansett tror jeg forslaget ditt koster mer og administrere enn det smaker, men det er min mening.
Husker som sagt at en hovedsponsor (LOS?) gav et belop (10 000?) pr scoring Start scorte paa hjemmebane og jeg husker godt speaker opplyste i jubelen at dette maalet gav Start 10 000 kroner (eller hva det naa var)
Jeg synes det var genialt da og tror det hadde blitt bra naa ogsaa.. Men det er lov aa vaere uenig!!!
Dette var vel Megler huset Sædberg eller? Syns å huske det fra 05 sesongen..
Frank W. Brevik
10-12-2009, 16:51
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article157293.ece
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article157293.ece
Mangler bare Los eller Agder Energi på eiersiden nå ;)
Besserwisser
12-12-2009, 02:42
Med tanke på at kommunestyret sa nei kan vel ordføreren si hva han vil uten at det har noen som helst påvirkning?
Med tanke på at kommunestyret sa nei kan vel ordføreren si hva han vil uten at det har noen som helst påvirkning?
Sørensen ser at kommunens lån på 40 millioner er i fare, og som kreditor til Start Stadion AS er dem nå farlig nær å sitte igjen med et tap på 40 mill eller en stadion de må betale ytterligere 60 millioner for.
Besserwisser
13-12-2009, 01:57
Nettopp, men det visste jo de kommunestyremedlemene som faktisk hadde lest rådmannens anbefaling. Majoriteten hadde jo ikke gjort det eller skjønt hva som sto der. Politikerne har jo vingeklippet seg selv i denne prosessen
CrimsonK
20-12-2009, 01:02
Kronerulling for å sponse driften av Start synes jeg stinker. Ingen av de ansatte i har firet ei krone på lønna si såvidt jeg vet - bortsett fra Årst som frivillig gikk ned 400K?
Selv har jeg hatt halv lønn i august og september (disse er etterbetalt nå i desember), og er 50% permittert nå for å redde bedriften fra konkurs. Personlig synes jeg det er temmelig skammelig at de maser hos kommunen og Cultiva etter penger når de ikke gjør en dritt internt for å kutte enda mer ut året. Sagt på en annen måte er det oss vanlige dødlige med en årslønn på kanskje under 400K som altså skal grave dypt i våre egne lommer for at de ansatte i Start skal få ha millionlønnene sine i desember også. Nei, faen heller. De penga der får de fikse på et annet vis.
Ole-Bernt
20-12-2009, 13:49
Kronerulling for å sponse driften av Start synes jeg stinker. Ingen av de ansatte i har firet ei krone på lønna si såvidt jeg vet - bortsett fra Årst som frivillig gikk ned 400K?
Da vet du bare ikke nok og bør ikke uttale deg for bastant. Ikke vet jeg om du med ansatte mener kun spillere heller. Hvis du har fulgt med så ville du ha sett at flere tidligere medarbeider i Start har måttet slutte og noen er gått ned i arbeidstid med tilsvarende reduksjon i lønn.
CrimsonK
20-12-2009, 14:52
Da vet du bare ikke nok og bør ikke uttale deg for bastant. Ikke vet jeg om du med ansatte mener kun spillere heller. Hvis du har fulgt med så ville du ha sett at flere tidligere medarbeider i Start har måttet slutte og noen er gått ned i arbeidstid med tilsvarende reduksjon i lønn.
17 ansatte i administrasjonen har blitt sparket i høst ja. Noe jeg antar har medført noen sluttpakker, noe jeg også antar er noe av årsaken til at driftsutgiftene plutselig er blitt 6 millioner høyere enn Ravnaas ble forespeilet ved overtakelsen i sommer.
Mitt poeng er at allerede i oktober hadde Ravnaas skjønt at det måtte inn 5-6 millioner i frisk kapital for å dekke driften ut året. Hvorfor ble det ikke gjort flere strakstiltak allerede da? Slik at man kanskje kunne spart i hvert fall 1 million i lønnsutgifter ut året. I stedet satset han på lån i kommunen.
Hvis noen må redusere stillingen sin, så er det en selvfølge at lønnen blir kuttet tilsvarene, og det er absolutt ikke noe nobelt over det.
Det er først om man kutter i lønn og ikke i stillingsbrøk at man virkelig gjør et offer før klubben, og så vidt meg betjent er det kun en mann fra Tromsø som har gjort det, og ære være han for det.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.