PDA

Se full versjon : Åpenhet!

DMcCarty
02-12-2009, 08:37
Nå har ting bedret seg den siste tiden, men altfor mye hemmelig i vår kjære klubb.
Og uten at vi skal sammenligne oss med minibror i vest, men se på MKs nye styreleder: Robert Helland Olsen
http://l-a.no/Sport/tabid/297/Default.aspx?ModuleId=52872&articleView=true

Der er det tydelighet og åpenhet. Og tilsynelatende skal alle få tilbud om å få være med på beslutninger om visjoner og mål, og hvilke metoder som skal brukes. Og om de ikke har så mye reell makt så kommer de ihvertfall til ordet.

Det er mulig det er slik i start også, men det er ikke mitt inntrykk. Men jeg tror veien å gå er åpenhet, slik at vi ikke daglig finner et nytt skap fullt av skjelletter og gammel moro. Det vi trenger er en toppmann/kvinne som kan skape engasjement gjennom sine handlinger og ord, ikke gjennom pålegg sånn som det har vært i vår klubb de seinere år.
Jf. "bråket" rundt ny hymne/supportersang.
Landmarks verk, bein av stål (+ en elendig remix) og den nye lavmælte.

Skjønner ikke hvorfor de skulle tukle med den originale bein av stål, funka som jernet. Så vidt jeg husker gikk den hjem hos flere enn bare oss startfans..

Engasjement må komme innenfra og være ektefølt og ens eget. Nytter ikke med å bli pålagt å være engasjert, da skjer det motsatte. Det som er i ferd med å skje i Start..

DayWalker
02-12-2009, 20:20
Jeg kan si meg enig i at remixen av Elleve Mann Med Bein Av Stål var regelrett elendig og du har helt rett i at originalen fenget hos flere enn bare Startfans. Familiemedlemmer blant annet som ikke liker fotball liker sangen :p

Ole Gilboe Hermansen
03-12-2009, 21:30
Jeg er enig at klubben skal være åpen,men visse ting er helt greit for holdes inad i klubben og ikke kommer ut, som f.eks hvem som støtter klubben ved siden av Ernst. Tror nok vi skal la de som har peiling på å styre få styre. Visse innlegg på dette forumet viser vel at noen av oss ikke har helt kompetansen til dette.

Spruce
03-12-2009, 22:00
Nå har ting bedret seg den siste tiden, men altfor mye hemmelig i vår kjære klubb.
Og uten at vi skal sammenligne oss med minibror i vest, men se på MKs nye styreleder: Robert Helland Olsen
http://l-a.no/Sport/tabid/297/Default.aspx?ModuleId=52872&articleView=true

Der er det tydelighet og åpenhet. Og tilsynelatende skal alle få tilbud om å få være med på beslutninger om visjoner og mål, og hvilke metoder som skal brukes. Og om de ikke har så mye reell makt så kommer de ihvertfall til ordet.

Det er mulig det er slik i start også, men det er ikke mitt inntrykk. Men jeg tror veien å gå er åpenhet, slik at vi ikke daglig finner et nytt skap fullt av skjelletter og gammel moro. Det vi trenger er en toppmann/kvinne som kan skape engasjement gjennom sine handlinger og ord, ikke gjennom pålegg sånn som det har vært i vår klubb de seinere år.
Jf. "bråket" rundt ny hymne/supportersang.
Landmarks verk, bein av stål (+ en elendig remix) og den nye lavmælte.

Skjønner ikke hvorfor de skulle tukle med den originale bein av stål, funka som jernet. Så vidt jeg husker gikk den hjem hos flere enn bare oss startfans..

Engasjement må komme innenfra og være ektefølt og ens eget. Nytter ikke med å bli pålagt å være engasjert, da skjer det motsatte. Det som er i ferd med å skje i Start..

Hva skal vi med alle disse sangene?

beng222
03-12-2009, 22:43
Jeg er enig at klubben skal være åpen,men visse ting er helt greit for holdes inad i klubben og ikke kommer ut, som f.eks hvem som støtter klubben ved siden av Ernst. Tror nok vi skal la de som har peiling på å styre få styre. Visse innlegg på dette forumet viser vel at noen av oss ikke har helt kompetansen til dette.

Du er jammen naiv gutten min. Nå har det vel vist seg at de som styrer ikke akkurat har peiling på det.

Mener du virkelig at ikke allmennheten skal få vite hvem som støtter klubben ved siden av ernst når de vil ha krisehjelp av kommunen. Det vil si prioritere Ernst og hans likemenn fremfor f.eks barn og eldre.

TaffseLasse
03-12-2009, 23:02
Når man ser på hvilken kritikk Start-investorer får og hvilken risiko deres navn og rykte settes på spill, med å bidra i Start, så skjønner jeg godt at investorer ønsker å holde sitt navn hemlig. I praksis, så er det nesten umulig, gjennom selskaps-analyse firmaer (man må i hvertfall være kreativ).

beng222
04-12-2009, 00:04
Når har det vært et utbredt ønske om å være anonym utenom han fyren som står bak Ernst nå. Soler og Ravnås, Rasmussen, Kurt Mosvold & co og Willhelmsen har ikke hatt noe ønske om å være anonym.

Er man så rett for at det skal bli kjent at man innvolverer seg i Start, så kan man heller la være.

Besserwisser
05-12-2009, 14:18
Det er forsåvidt riktig, men jeg tror at de som virkelig har penger å bruke på en klubb (om det er noen igjen i det hele tatt) kan, som tafselafse skriver, trekke seg nå som det har vært så mye spekulasjoner rundt ravnaas cumpan. Mosvold club21 etc. har jo ikke tenkt å bruke mye penger på klubben uansett - da hadde de gjort det for lenge siden.

Neon
21-12-2009, 21:22
En ting som irriterer meg noe GRØNNJÆVLIG, er at den økonomiske situasjonen ikke engang er nevnt med et enste ord på klubbens egen nettside. Hvordan er det meningen man skal oppfatte dette? At man har full kontroll? At situasjoenen er så ille at man ikke engang har tid til å fortelle om den? Ikke vet jeg....

Skuffende, er det i alle fall...

CrimsonK
21-12-2009, 22:50
En ting som irriterer meg noe GRØNNJÆVLIG, er at den økonomiske situasjonen ikke engang er nevnt med et enste ord på klubbens egen nettside. Hvordan er det meningen man skal oppfatte dette? At man har full kontroll? At situasjoenen er så ille at man ikke engang har tid til å fortelle om den? Ikke vet jeg....

Skuffende, er det i alle fall...

Bedriften hvor jeg jobber og er medeier var per september teknisk konkurs. Men nå har vi solgt en stor andel til et annet selskap og ting ser ut til å ordne seg likevel - permitteringer er også en av årsakene til at vi skal klare å snu skuta. Men faen, vi har jo glemt å oppdatere hjemmesida vår i denne prosessen ;) Vi burde jo fortalt verden hvor nære vi var konkurs ;) Eller ikke.

Stig Hornnes
21-12-2009, 23:02
Bedriften hvor jeg jobber og er medeier var per september teknisk konkurs. Men nå har vi solgt en stor andel til et annet selskap og ting ser ut til å ordne seg likevel - permitteringer er også en av årsakene til at vi skal klare å snu skuta. Men faen, vi har jo glemt å oppdatere hjemmesida vår i denne prosessen ;) Vi burde jo fortalt verden hvor nære vi var konkurs ;) Eller ikke.

Nå står ting seg ganske anderledes for en fotballklubb som i all offentlighet tigger penger fra alle og enhver for å unngå konkurs.

Neon
21-12-2009, 23:32

Hehe. Håper dette var ironi?
Regner med de fleste ser forskjellen på en fotballklubb og en "normal bedrift".

CrimsonK
22-12-2009, 22:52
Hehe. Håper dette var ironi?
Regner med de fleste ser forskjellen på en fotballklubb og en "normal bedrift".

Var ikke ironi nei. Men mulig jeg misforstod innlegget ditt litt. Eller mener du hjemmesiden burde informere om alle mulige detaljer (mer detaljert enn FVN) omkring forhandlingene som nå pågår?

Jeg kan være enig i at det burde skrives noe. F.eks kunne det opplyses om hva osm skjer med allerede solgte sesongkort ved en evt konkurs. Og andre praktiske opplysninger - for det er jo tross alt ingen hemmelighet at de er nære en konkurs.

Og jeg kunne godt tenke meg å være flue på veggen under noen av disse møtene mellom Ravnaas, Cultiva, Club 21, kommunen, IK Start ++ Men kan ikke akkurat si at jeg forventer at hjemmesiden skulle komme med utdypende informasjon her. Praktiske opplysninger ja. Forretningsmessige opplysninger nei. Ikke før de er signert og stemplet i hvert fall.

Neon
22-12-2009, 22:56
Jeg mener det burde stått en redgjørelse fra klubbens ledelse. Om alt fra sesongkort til status pr nå. Det går masse stygge rykter om skittent spill i start. Troverdigheten i disse ryktene bare øker, når klubben selv ikke prater på eget initiativ. Noe som heter at de som tier samtykker.

CrimsonK
22-12-2009, 23:16
Tror det er ganske mange kokker og definitivt mye søl, så jeg føler meg ikke sikker på at IK Start har intern kontroll på hva i huleste de driver med.

Hvis det trykkes artikler på f.eks FVN eller Agderposten med klare faktafeil og spekulasjoner så er jeg enig i at de kan dementere hva som ikke medfører riktighet i hvert fall. Men inntil en endelig løsning er signert, har jeg forståelse for at det ikke redegjøres for selve prosessen til den endelige løsningen.

Spekulasjoner på nettforum etc vil det alltid være. Selvsagt frustrenede for oss supportere. Men sålenge det ikke er en konkret løsning på plass, og forhandlingene fremdeles kan ta ulike veier med ulike utfall - så synes jeg det er riktig å la være å redegjøre for hva som skjer.

CrimsonK
23-12-2009, 00:34
...eller for å formulere meg på en annen måte:
De spøsmålene man opplagt sitter igjen med etter å ha fulgt denne saken gjennom FVN, Agderposten etc:

1. Hva er den _egentlige_ grunnen til at søknaden ble trukket tilbake? (les: finnes det allerede en avtale med Club 21?)
2. Hvem er de nye Ravnaas har på laget som visstnok er solide lokale investorer som skulle garantere for nye 6 mill i frisk kapital?

- disse spørsmålene ville jeg uansett ikke forvente å finne svar på Start sin hjemmeside. Men jeg kan være enig i at det burde være noe informasjon der - i hvert fall litt tørre fakta om når det er møter, hva som er på agendaen og hvem som er i møte. Men alt dette kan man jo lese i f.eks FVN.

Neon
23-12-2009, 01:37
...eller for å formulere meg på en annen måte:
De spøsmålene man opplagt sitter igjen med etter å ha fulgt denne saken gjennom FVN, Agderposten etc:

1. Hva er den _egentlige_ grunnen til at søknaden ble trukket tilbake? (les: finnes det allerede en avtale med Club 21?)
2. Hvem er de nye Ravnaas har på laget som visstnok er solide lokale investorer som skulle garantere for nye 6 mill i frisk kapital?

- disse spørsmålene ville jeg uansett ikke forvente å finne svar på Start sin hjemmeside. Men jeg kan være enig i at det burde være noe informasjon der - i hvert fall litt tørre fakta om når det er møter, hva som er på agendaen og hvem som er i møte. Men alt dette kan man jo lese i f.eks FVN.

Da tror jeg vi stort sett er enige :)

Det som forundrer meg mest, er at det ikke engang er nevnt på nettsiden. Skulle ikke tro det skjer noe i det hele tatt. Vet også at mange spillere klager på dårlig informasjon/kommunikasjon. De vet ikke engang om de har jobb, fra nyttår?

CrimsonK
23-12-2009, 01:44
Vet også at mange spillere klager på dårlig informasjon/kommunikasjon. De vet ikke engang om de har jobb, fra nyttår?

Spørs om det i det hele tatt er noen som vet svaret på dette? Tror nok det skal bli godt for alle parter å få en avklaring på dette, slik at man forhåpentligvis kan begynne å fokusere på det sportslige igjen i januar. Oppkjøringsfasen er ekstremt viktig - og vi er dømt til å rykke ned om hele våren skal ha fokus på økonomisk rot.

Scarto
24-12-2009, 22:45
Spørs om det i det hele tatt er noen som vet svaret på dette? Tror nok det skal bli godt for alle parter å få en avklaring på dette, slik at man forhåpentligvis kan begynne å fokusere på det sportslige igjen i januar. Oppkjøringsfasen er ekstremt viktig - og vi er dømt til å rykke ned om hele våren skal ha fokus på økonomisk rot.

Spørs om ikke det må lukes bort mer ugress fra systemet rundt/i klubben, før informasjonsstrømmen går som den burde.

Det sportslige jobbes det garantert med. Vi får se om det blir sparekniven, hjernen eller hjertet som styrer; blir fort smartere/bedre løsninger enn de fleste er klar over :icon_wink:

Du CrimsonK? Hvordan kan du seriøst mene at det er mulig å rykke ned? Selv ikke det økonomiske rotet du henviser til, kan endre det faktum at vi tross alt møter Hønefoss, FKH og KIL!

R.A Try
25-12-2009, 02:41
ser at titelen her er ÅPENHET.

noe som i å seg vell er bra.
men åpenhet, kan å blir på mange måtter også et problem.

Om vi går tilbake ca 10 år. var start en av de mest åpne klubbene i forhold til media å folk flest.
detter førte til at mye tilit ble gitt til journalister, som til gjengjeld ikke posta info før dette var ok med start!.

Men plutselig ble det mere lønnsomt for FVN å skrive alt om Start(jo mere negativt jo bedre). Folk med egne agendaer for å sverte Start, å folkene i klubben hadde fått stor innflyttelse. Spekulasjoner om alt fra spiller kjøp/salg til spekulasjoner om indre uro blant spillere osv fikk stor spalteplass, mens oppfølgingen av Start som et flaggskip, som noe alle skulle gjøre sammen her i sør. I større å støre grad ble skjøvet til side.

Resultatet ble et stadig mere lukket Start. Noe som den dag i dag er fakta. Spalteplass i aviser, blir gitt til Synesere(club21 nå/teddy moen m.flere tidligere)

Når ting går bra er informasjonen liten det ligger en føring i at ja det er ok nå men bobbla sprekker snart!

Vi som suportere å de som har et ønske om å støtte sørlandet å Klubben Start. Burde i mye støre grad gjøre det de kan for å lage en posetiv vinkling til START.

Å kanskje ikke altid tenke ja det går til H igjen. hva var det vi sa.

Når alt dette er sakt.

Så mener jeg bestemt at Start ville tjene mye på en noe støre åpenhet i forhold til suporterene, Via info her i forum å menighedsbladet.
En tilbakemelding om fremdrift posta på starts egen netside. ville ogsåå være et pluss.

Men ser at det ikke er lett.
Noen sitter jo med en fortjeneste i at start ikke får en høy markedsverdi, i forlhold til rykte/fremtidsplaner.

Andre liker bare negativ omtale å sugger det til seg som en bilig hore på silokaja.

Fakta er at Vi som suportere må begynne å lage mere liv rundt start. tvinge mere info ut av start. å poste innlegg i avisa, påvirke venner/familie/arbeidsplass til å bygge en merkevare.

Kun slik kan man lage endring.
Ikke alle andre skal gjøre jobben, men du å jeg, så kommer alle de andre etter.

liten tue kan kante stort lass.

Så åpenhet....... TJA kan vi takle det? kan FVN klare det. KAn du/jeg som suportere bygge opp under det?
Jeg spør kan du svare?