Se full versjon : Takk for alt Ravnaas (for denne gang)
Ravnaas fortjener en takk. Det er slike "galninger" som Ravnaas og Soler som skaper sirkus og overskrifter. Nå trekker Ravnaas seg ut etter å ha brent av nye millioner og takk skal du ha for det. Håper at en ny æra for Start er i komminga og det skal du (Ravnaaas ha en stor del av æren for i såfall. Nå skal jeg iallefall betale for årskortet mitt og håper mange andre gjør det samme. Nå trenger klubben oss og vi trenger klubben.
Gleder meg til sol og sommer med Start på Sør Arena.
Takk igjen til Ravnaas.
Må via at Ernst har vist seg fra en klok side igjen, og at han nå sitter uten eierandel overrasket meg.
Nye eiere, nytt blod og et perfekt tidspunkt med tanke på sesongoppkjøringen og sesongkortsalg.
Takk til Ravnaas for de opplevelsere og det arbeidet han har lagt ned.
Roy_Keane
28-12-2009, 14:28
bare en liten kuriositet!! nå som Ernst er borte, da slipper vi å legge opp til kunstgress, for det var det vel han som presset på for å få?
ellers takk til Ernst for at han stadig vil spytte inn penger i start uten å få noe tilbake, viser at du har hjerte for klubben :)
DayWalker
28-12-2009, 17:15
En stor takk til Ernst for innsatsen!
Blir meget spennende med de nye eierne. Håper vi nå kan drive sunt men samtidig satse forsiktig sportslig :)
CrimsonK
28-12-2009, 18:00
Sender også en stor takk til Ravnaas.
Selvom denne økonomiske sumpa hovedsaklig skyldes at Sør Arena ble minst 100 millioner dyrere enn den strengt tatt trengte å være, så er jeg evig takknemlig for at klubben nå tilsynelatende har kontroll over regnskapene.
Patrick Hansen
28-12-2009, 20:12
Takk for alt du har gjort for klubben vår Ernst!! Tror ikke de fleste forstår at uten deg hadde klubben vært begravet for lenge siden.
Du har virkelig ofret deg for START. Du har sikkert så mye vett at du har insett at dette er dårlig butikk, derfor ekstra "respektfult" at du går inn å "spanderer" så mye penger på en klubb du brenner for. Stor RESPEKT
Alf Qaida
28-12-2009, 22:45
Takk for ditt engasjement. Takk for jobben som ble gjort. Og så får du kose deg i København et par dager!
PS: Så snakkes vi om et år, da Start nok en gang trenger penger.... :)
Alladin Sane
29-12-2009, 18:12
Ravnås overtok Start fra en bunnsolid eier, og sendte klubben etter eget utsagn en hårsbredd fra 2.divisjon i løpet av seks måneder. Nå er han ute, angivelig fordi klubben trenger lokale eiere. Hallo?
Jeg ser ikke helt hva man skal takke ham for denne gangen. Dette må da være tidenes mest mislykkede norske klubbinvestering.
Søndag1800
29-12-2009, 18:41
Hvier meg på denne. Ikke tvil i at når personer som Ravnaas går inn i klubben er det for å hjelpe. Takk din galning!
Alladin: Ravnaas overtok vel heller etter en eier som gjorde hva de kunne for å komme seg ut av Start. Bunnsolid bank? Mulig, men ikke som eier.
Egentlig vet vel de færreste av oss - og kanskje ingen - hva Ravnaas egentlig har gjort. Det var jo full krise også før sparebanken tok over, og har vel strengt tatt vært mer og mindre økonomisk uro siden midten av 90-tallet. Redningene har kommet i siste liten hele veien, også denne gang.
Og poenget nå må jo være at uansett hva noen måtte ha gjort og ikke, så er det kommet en løsning som virker bedre enn konkurs og Club21. Tre nye investorer er inne, og alle er lokale.
Jeg vil jo si at uansett hva Ravnaas har bidratt med eller ikke (det blir for komplisert for min del å henge med på det spillet her) så har han kommet med en løsning som alle er tjent med.
Så på den måten, pluss alle millionene Ravnaas har spyttet inn og ordnet de siste årene, så skal han ha takk for det han har gjort.
Og en kan vri og vende på det, men uten Ravnaas ville Starts hjemmebane fortsatt vært Kristiansand Stadion.
Jens da. Du vet jo at alladin bare er ute etter å kverulere som vanlig.Men han bør holde seg for god til å gidde å ødelegge en takketråd.
Hiver meg på takkekoret for Ernst jeg. Stor mann stort hjerte :)
CrimsonK
30-12-2009, 00:05
Ravnås overtok Start fra en bunnsolid eier, og sendte klubben etter eget utsagn en hårsbredd fra 2.divisjon i løpet av seks måneder. Nå er han ute, angivelig fordi klubben trenger lokale eiere. Hallo?
Jeg ser ikke helt hva man skal takke ham for denne gangen. Dette må da være tidenes mest mislykkede norske klubbinvestering.
Så du tror alt hadde vært rosenrødt med banken som eier per 31.desember? La meg bare minne om at det siste Skisland sa før han sluttet var at blir underskudd i år også.
Jeg er temmelig sikker på at Ravnaas ikke har gjort en eneste lite gjennomtenkt handling som har kostet Start mange millioner denne gangen. Hva skulle det være? Har vi signert noen hemmelige spillere som blir offentliggjort over nyttår kanskje? Tror ikke det. Jeg er ganske sikker på at de økte driftsutgiftene i stor grad dreier seg om sluttpakker/etterlønn til de 17 ansatte som er blitt sparket tidligere i år. Det koster rett og slett penger å kutte kostnader. Besparelsene kommer først i 2010.
Ravnås skal ha takk for at han har et hjerte for Start, men hvorfor i H kjøper han klubben om han ikke har penger om det detter ut et lik av skapet, noe det støtt og stadig gjør i IK Start. Man kan si hva man vil om Sparebanken Sør, men de hadde iallefall hatt penger nok til å skyte inn nødvendig kapital, og de hadde vel strengt tatt ikke hatt noe valg.
Stig Hornnes
30-12-2009, 11:37
Det koster rett og slett penger å kutte kostnader. Besparelsene kommer først i 2010.
Med fare for å avspore, så må jeg likevel bare si en ting. Akkurat dette om at de store besparelsene først blir synlige i 2010 er noe vi har hørt helt siden man begynte å kutte. Likevel budsjetterer Start med 9 millioner i minus. Det er en ganske anseelig sum spør du meg. Så da må jeg driste meg til å spørre; hvor er besparelsene?
Ellers er det på sin plass å takke Ernst for at det ble en god løsning til slutt. Jeg har aldri tvilt på at mannen har et stprt hjerte for Start, men det er ikke til å komme unna at han ikke alltid har gjort de riktige valgene.
Ole Gilboe Hermansen
30-12-2009, 23:59
Takk Ernst for allt du har gjort for oss. Lykke til videre.
En hedersmann! Tusen takk!!!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.