PDA

Se full versjon : Start Sandefjord - Fredag 22.01 kl 17.00

REBell
13-01-2010, 14:03
Årets første treningskamp er ikke langt unna.
Start har beholdt stammen i laget, Freeman er ute, men ellers regner jeg med at man kjører "førsteoppstillingen" fra første kamp. Dog med endel bytter.

Ellers blir det tett med kamper:

29.01 - Start - Haugesund
02.02 - Start FVN laget
08.02 - Rubin Kazan - Start
15.02 - Start - Polonia Warsaw
07.03 - Viking-Start

zgull
13-01-2010, 23:35
Nå kjenner jeg ferten av sagmugg...!!!

Neon
14-01-2010, 01:39
Ser ut som TV2 SUMO viser de aller fleste treningskampene til Start. Både hjemme og bortekampene (inkl La Manga)

magnussl
14-01-2010, 03:01
Nå kjenner jeg ferten av sagmugg...!!!
kan du utdype sagmug?

frankieboy
14-01-2010, 07:29
Ser ut som TV2 SUMO viser de aller fleste treningskampene til Start. Både hjemme og bortekampene (inkl La Manga)

har du en link til dette?

Neon
14-01-2010, 10:11
har du en link til dette?

Glemte linken :) Sorry...

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/slik-blir-fotballfesten-foer-seriestart-3102206.html

Alf Qaida
14-01-2010, 10:25
Er jo billigere å reise ned enn å tegne abonnement på Sumo...

frankieboy
14-01-2010, 16:44
Er jo billigere å reise ned enn å tegne abonnement på Sumo...

Da betaler du enten en sinnsyk overpris paa abonnementet hos Sumo eller saa faar du imponerende billig reise til Spania.. :)

Rolling stones
14-01-2010, 18:59

De viser jo ikke en eneste treningskamp ifra sørlandshallen iht linken du henviser til.

Neon
14-01-2010, 19:08
De viser jo ikke en eneste treningskamp ifra sørlandshallen iht linken du henviser til.

Ser at artikkelen ble endret i 17 tiden. Kampene fra Sørlandshallen sto der tidligere i dag...

Lynet
15-01-2010, 18:23
Tipper vi stiller følgende lag:

Høie
Hæstad - Borgersen - Mathisen - Vikstøl

Bolanos - Owello - Bruer - Børufsen

Fevang

Stokkelien

Så tipper jeg følgende får godt med spilletid(1 omgang eller noe):
Branko, Kleiven, Hulsker, Oladapo, (mulig Årst).

Sømme66
16-01-2010, 06:50
Høie
Hæstad - Borgersen - Mathisen - Vikstøl

Bolanos - Owello - Bruer - Børufsen

Fevang

Årst

Håper en Ole Martin i god form på topp.

zgull
17-01-2010, 00:56
kan du utdype sagmug?

...hehe...det er noe udefinerbart, men lukter sirkus! Altså lukter det godt!

zgull
17-01-2010, 01:03
Det er deilig å begynne å tenke på startoppstilling igjen. Så sant ikke det er noen skader går jeg for dette laget:

Høie

Hæstad
Borgersen
Mathisen
Vikstøl

Bola
Owello
Bruer
Børufsen

Fevang

Stokkelien

Så kommer Avni Pepa og Årst innpå etter hvert...

Wangel
17-01-2010, 01:22
Håper vi starter med det sterkeste laget:

Rune Nilssen

Hæstad
Goodson
Mathisen/Borgersen
Branko

Bolaños
fevang
Owello
Børufsen

Stokkelien
Hulsker

beng222
17-01-2010, 02:13
Håper vi starter med det sterkeste laget:

Rune Nilssen

Hæstad
Goodson
Mathisen/Borgersen
Branko

Bolaños
fevang
Owello
Børufsen

Stokkelien
Hulsker

Ja det var jammen meg et sterkt lag, med både Julenilssen og formannen i Vifklanen i startoppstillingen.

Startgass
17-01-2010, 02:32
Høie

Mathisen
Goodson
Borgersen
Vikstøl

Bolaños
Owello
Bruer Hansen
Børufsen

Fevang

Stokkelien

Scarto
17-01-2010, 02:47
En "ny" formasjon er ønskelig, og da kan det fort se sånn ut:

Nilssen

Knutsen
Borgersen
Mathisen

Fevang
Bolaños
Owello
Børufsen
Vikstøl

Stokkelien
Årst

Innbyttere:
-> Hulsker (testes vel i forsvar snart, vår nye krumtapp? hehe)
-> Kleiven (som spiss)
-> Haraldsen (har visst mot alle odds vært bra på trening... må sees for å tro det)
-> Branko (en omgang for Vikstøl)
-> Runar (se om han er god nok)

Wangel
17-01-2010, 11:04
Ja det var jammen meg et sterkt lag, med både Julenilssen og formannen i Vifklanen i startoppstillingen.

Så du vil heller spille med en skadet Freeman? Virkelig peiling du ja!

magnussl
17-01-2010, 14:57
Tipper dette laget

Hæstad
Haraldsen (Borgersen fortsatt småsyk?)
Mathisen
Branko

Bola
Owello
Bruer
Børufsen

Fevang

Stokkelien

beng222
17-01-2010, 16:09
Så du vil heller spille med en skadet Freeman? Virkelig peiling du ja!

Alt er bedre enn morten hæstad og rune nilssen for den saks skyld.

kaptein
17-01-2010, 16:35

hehe du ble litt avslørt på manglende kunnskap om troppen /skader osv. Men om du gir deg neida. Klart at en skadet freeman ikke kan spille.

Wangel
17-01-2010, 18:20

Sier mere om deg det da..

beng222
17-01-2010, 22:26
Sier mere om deg det da..

Sier faktisk mer om deg om du synes de nevnte spillerene hører hjemme på et lag som du karaktriserer som sterkt.

Er fulstendig klar over at Freeman er skadet, men det må da for guds skyld gå ann å putte noen andre på høyre back enn morten hæstad. Han klarte jo å bevise i fjor at han ikke kan spille back.

Nå vet jeg lite om Pepa, og jeg satt serdelses lite pris på hans utalelser som var noe sånn som aldri mere Start, men han kan da ikke stå noe tilbake for Morten Hæstad, og det kan jo tenkes at han også har utviklingspotensiale noe som ikke nevnte vifsupporter har,.

Alf Qaida
17-01-2010, 22:58
Får man gratis inngang på treningskampene i år også dersom man allerede har sesongkort? OleB har kanskje svaret?

steffn
17-01-2010, 23:45
Jeg registrerer at de fleste ikke inkluderer Clay Goodson på sitt lag i denne tråden.

Hvorfor ikke? Er han ikke tilbake eller er han skada?

Ole-Bernt
17-01-2010, 23:47
Får man gratis inngang på treningskampene i år også dersom man allerede har sesongkort? OleB har kanskje svaret?

http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=491614: Husk at sesongkortholdere har fri entre

Nayim
18-01-2010, 02:07
Jeg registrerer at de fleste ikke inkluderer Clay Goodson på sitt lag i denne tråden.

Han er på landslagsoppdrag til 23/1.

Supporteren
18-01-2010, 04:25
Hvor mye koster treningskampene i år da?

Scarto
18-01-2010, 08:40

http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=491412

Hmm, må visst endre mitt forslag til Sandefjord-kampen...

Giovanni
18-01-2010, 11:29
Jeg blir sjokkert og dypt bekymret om Årst starter en slik kamp, og i hvert fall om han skulle dominere. Da vil det si meget om hvor jævlig dårlig det står til med Start og norsk fotball.
Ikke fordi at Årst var en dårlig spiller, men fordi mannen ikke har spilt fotball på elitenivå på evig lang tid.

rooland
18-01-2010, 13:26
Hvorfor står det jævli dårlig til med Start OM Årst hadde spillt en bra kamp? Og ikke med Sandefjord?
Norsk fotballs tilstand kan vel ikke bedømmes utfra en ubetydelig treningskamp? Tror Europacupene har satt en standar der for lenge sia...

Giovanni
18-01-2010, 14:56
Hvis du leser en gang til hva jeg skrev, så står det svart på hvitt, "Start og norsk fotball"... hvilket da Sandefjord er en del av. Ergo så inkluderte jeg også Sandefjord.

Hvorfor, nettopp fordi mannen ikke har spilt fotball på år og dag, og skal i utgangspunktet ikke kunne gå inn og dominere, selv en ubetydelig treningskamp.

Men... dette blir bare hypotetisk, kampen er ikke spilt enda.

frankieboy
18-01-2010, 17:08
Hvorfor, nettopp fordi mannen ikke har spilt fotball på år og dag, og skal i utgangspunktet ikke kunne gå inn og dominere, selv en ubetydelig treningskamp.

Men... dette blir bare hypotetisk, kampen er ikke spilt enda.

Giovanni: Det finnes mange eksempler på spillere som har gått skadet lenge, og kommet tilbake og dominert kamper. Et eks er Henke Larsson. Han brakk beinet og var vel ute i oppimot 1 år, og han kom tilbake og storspilte ganske kjapt etter det. Nå var Henke yngre, og han er selvfolgelig i en annen klasse enn Ole Martin, men at man har gått skadet i mange måneder, trenger ikke å bety allverdens. Ole Martin har trent godt i en god stund nå og jeg blir ikke overrasket om han putter mot Sandefjord..

Roy_Keane
18-01-2010, 20:46
borgersen har kyssesyke og er ute i flere uker!

til dere andre, slutt å mobb rune nilssen, det er forkastelig, han har vært lojal mot klubben i alle år, og vært en god keeper i både 1 div, og tippeligaen! han er i sin beste keeper alder (31-36) han har kanskje ikke toppnivået til Høie, men dere snakker om han som om han skulle være en Jr Keeper!! han er mer en god nok til å spille i TL. skjærpings!

Stig Hornnes
18-01-2010, 23:11
Jeg blir sjokkert og dypt bekymret om Årst starter en slik kamp, og i hvert fall om han skulle dominere. Da vil det si meget om hvor jævlig dårlig det står til med Start og norsk fotball.
Ikke fordi at Årst var en dårlig spiller, men fordi mannen ikke har spilt fotball på elitenivå på evig lang tid.

Det holder vel strengt tatt å se på nivået i TL i fjor. Kvalitetsmessig den svakeste sesongen jeg har sett på mange år. Noen lyspunkter var der selvfølgelig, men sesongen sett under ett var det skremmende dårlig.

Giovanni
19-01-2010, 13:09
borgersen har kyssesyke og er ute i flere uker!

til dere andre, slutt å mobb rune nilssen, det er forkastelig, han har vært lojal mot klubben i alle år, og vært en god keeper i både 1 div, og tippeligaen! han er i sin beste keeper alder (31-36) han har kanskje ikke toppnivået til Høie, men dere snakker om han som om han skulle være en Jr Keeper!! han er mer en god nok til å spille i TL. skjærpings!

Hvis han er mer enn god nok så er det jo litt oppsiktsvekkende at han ikke har spilt i tippeligaen på en god stund!? Det må for faen være lov å si at Nilssen ikke er noen stor keeper om man mener så!! Det er IKKE det samme som mobbing!
Nå har ikke Norge noen keeper av noen stor klasse, og når man da ikke er i nærheten av den middelmådige nivået som er toppen i Norge, så er man ikke noen stor keeper!

Scarto
19-01-2010, 20:34
Da får vi visst god tid på fredag til å se om enkelte spillere er på nivå, eller ikke:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article159608.ece

beng222
19-01-2010, 21:24
Hvis han er mer enn god nok så er det jo litt oppsiktsvekkende at han ikke har spilt i tippeligaen på en god stund!? Det må for faen være lov å si at Nilssen ikke er noen stor keeper om man mener så!! Det er IKKE det samme som mobbing!
Nå har ikke Norge noen keeper av noen stor klasse, og når man da ikke er i nærheten av den middelmådige nivået som er toppen i Norge, så er man ikke noen stor keeper!

Amen !

mopsahl
19-01-2010, 23:31
Her er det mange som ikke har fulgt med i timen.

Forsvaret er helt åpent omtrent til fredagens kamp, bare unggutter igjen.

Tipper forsvaret blir sånn:

Pepa-Mathisen-Knudsen-Vikstøl

Goodson er på landslagsoppdrag, Borgersen har som dere nevnte kyssesyken og Haraldsen har skade på fremsiden av låret.

Dette blir ungguttenes kamp, en kamp om å imponere Tørum!

Scarto
19-01-2010, 23:52
Tipper forsvaret blir sånn:

Pepa-Mathisen-Knudsen-Vikstøl

Eller: Oladapo-Knudsen-Mathisen-Vikstøl

(Ola har faktisk spilt der før, som en annen nevnte)

mopsahl
20-01-2010, 00:32
Eller: Oladapo-Knudsen-Mathisen-Vikstøl

(Ola har faktisk spilt der før, som en annen nevnte)

Okei, er med på den løsningen der. Hadde ikke vært lurt å starte med tre urutinerte unggutter i forsvaret.

Kanskje vi får se en Oladapo i slag i år.

Alf Qaida
20-01-2010, 00:44
Bare jeg slipper å se Femi som midtstopper, så er alt bra.

Scarto
20-01-2010, 08:41
My thoughts exactly...

mopsahl
20-01-2010, 11:25
Tipper det blir Oladapo eller Hæstad på back med Viktstøl på motsatt side og Mathisen og nykommeren Knudsen på stopperplassene. Pepa skal nok få prøve seg i løpet av kampen han også!

Midtbane tipper jeg blir: Bolanos - Owello - Bruer Hanssen - Børufsen og med Stokkelien på topp, Årst får nok ikke starte. Fevang blir ett mellomledd.

Millonarios
20-01-2010, 22:45
Ifølge FVN blir dette laget:

Start (4-4-1-1): Rune Nilssen - Espen Knudsen, Avni Pepa, Jesper Mathisen, Rolf Daniel Vikstøl - Christian Bolanos, Christer Kleiven, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen - Geir Ludvig Fevang - Mads Stokkelien.

Interessant at Kleiven ser ut til å kapre en fast plass på den sentrale midtbanen, jfr. treningsrapportene fra Fevennen. Skal han i 2010 få sitt endelige gjennombrudd? Ser ut som det nå står mellom Bruer Hanssen og Owello om den andre plassen.

AndersH.
21-01-2010, 20:38
Håper Tørum er like smart om drøye to måneder og at han også da velger Nilssen i buret. Nilssen er selve definisjonen på en klassekeeper, og skal selvsagt vokte buret.

stwa
21-01-2010, 21:08
Ifølge ikstart.no er dette laget: Rune Nilssen,
Avni Pepa, Espen Knudsen, Jesper Mathisen, Rolf Daniel Vikstøl,
Solomon Owello, Christer Kleiven, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen,
Geir Ludvig Fevang
Mads Stokkelien.

jensm
21-01-2010, 21:11
Håper Tørum er like smart om drøye to måneder og at han også da velger Nilssen i buret. Nilssen er selve definisjonen på en klassekeeper, og skal selvsagt vokte buret.

Ingen tvil om at Nilssen VAR en klassekeeper. Desverre har han ikke vært helt på topp de siste årene. Om han nå kommer tilbake på nivået vi tidligere har sett han på, så er det supert om han får plassen tilbake igjen. Høie har vært knakende god han også, men Nilssen på sitt beste i blant annet 2005-sesongen har Høie til gode å oppnå.

Uansett veldig bra at det er litt reell konkurranse om keeperplassen igjen!

Men den største spenningen ligger i forsvaret dette året. På en måte godt Tørum får testa litt nå. Mitt tips er at Jesper tar et storskritt i år og blir en klippe. Goodson forsvinner sikkert til sommeren, og Borgersen begynner jo bli såpass gammel at det vil vise seg hvor lenge før han blir ei skilpadde utpå. Men så var det backene da. Huff. Det kan bli vanskelig i år. Får satse på at Vikstøl klarer å roe ned kortforbruket og ta steget opp til å bli stabil. Og Freeman.. Joda, god på en god dag, men litt ustabil synes jeg nå.

Resten av laget tror jeg faktisk skal holde mål i år. Kanskje ikke nok til noen topplassering, men det skulle være godt nok for å holde Start på øvre halvdel. Så sant forsvaret vil fungere.

beng222
21-01-2010, 22:50

Du mener jo også at LME også er en klassespiller. Rune Nilssen er like mye klasse som LME.

REBell
21-01-2010, 23:41
Spenstig å sette lagets stjerne på benken

Ole-Bernt
21-01-2010, 23:56
Sandefjord stiller uten sin kaptein som er en legesjekk fra å være Brannspiller. Noen som kan tenke seg Sandfjords førsteoppstilling?
Espen Bugge Pettersen og ...

Sømme66
22-01-2010, 06:36

Håper og tror neppe du får rett i dine spådommer.
K Høie er til en grader en mye større keeper på alle områder.
Da vil jeg heller hive inn T Runar

kazzoo
22-01-2010, 09:56
Er Høye skadet siden han ikke sitter på benken engang?

AndersH.
22-01-2010, 12:57
Det er en SKAM at det koster 100 kroner å komme inn. JA, det koster å leie hallen, men det er latterlig at Start tar så godt betalt. Skammelig, latterlig, patetisk, grusomt, pinlig, fryktelig.

Start er griske som få. Bare så vidt jeg gidder når de tar seg så godt betalt.

Roy_Keane
22-01-2010, 13:31
enig, syntes dette var i overkant dyrt for å se en treingskamp. 50 kr hadde vært nok!

Alf Qaida
22-01-2010, 13:36
Det er en SKAM at det koster 100 kroner å komme inn. JA, det koster å leie hallen, men det er latterlig at Start tar så godt betalt. Skammelig, latterlig, patetisk, grusomt, pinlig, fryktelig.

Koster å se Rune Nilssen starte sin første kamp på år og dag... :)

Ellers er det jo gratis for de av oss som har sikret oss sesongkort allerede.

REBell
22-01-2010, 13:38

Sterke ord....
1. Kjøp sesongkort og se kampene gratis
2. Det trengs 100 tilskuere a 100 kr for å dekke dommerne
3. Ofte dekker hjemmelaget bortelaget reisekostnader, noe som nok også trengs noen hundretilskuere til.

Så da er vel neppe Start "griske", de prøver så langt det lar seg gjøre å dekke de kostnader en slik treningskamp har. Samt at alle som har sesongkort kommer gratis inn.

Sesongkort er i år det viktigste du kan kjøpe. 1200 kroner for kortsiden, de er ikke "griske".

Supporteren
22-01-2010, 13:50
Savner treningskampene før sesongen 2005 og 2004. Stor stemning i hallen, massevis av folk, stadig nye spillere ble presentert og var på prøvespill. Håper det blir litt av den stemningen i noen av årets treningskamper.

Alladin Sane
22-01-2010, 15:59
Interessant at Kleiven ser ut til å kapre en fast plass på den sentrale midtbanen, jfr. treningsrapportene fra Fevennen. Skal han i 2010 få sitt endelige gjennombrudd? Ser ut som det nå står mellom Bruer Hanssen og Owello om den andre plassen.

Personlig mener jeg at Ola og Bruer burde kjempe om stabilisatorrollen, mens Owello og Kleiven kjemper om den kreative. Owello og Kleiven sammen sentralt ble overkjørt i Drammen i fjor. I mine øyne er Bruer en av Starts aller viktigste spillere, og et soleklart førstevalg sentralt.

Lite hadde gledet meg mer enn et endelig gjennombrudd for Kleiven. I utgangspunktet er det i mine øyne bare Owello som står mellom han og en førstelagsplass. Konkurransen har blitt mindre etter at Myggen og Paulsen forsvant ut. Fjoråret ga lite spilletid i riktige posisjoner og med riktige typer rundt. Kleiven sentralt sammen med en stabilisator kan bli bra.

Samtidig er det vel også slik at supertalentet Kleiven, tre år etter debuten, ennå har til gode å gjøre en virkelig god kamp for Starts A-lag, i hvert fall i eliten. Da er det vanskelig å klage over lite spilletid. Mens de andre ungguttene har vist sitt potensiale med en og annen kanonkamp i ny og ned, har Kleiven utelukkende vist klasse i treningskamper og med flagget på brystet. La oss håpe han gjør noe med det i år.

Spruce
22-01-2010, 16:19
http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=491651

Makan til tåpelig opplegg. Topp laget og gå for å vinne, begynn å drill laget allerede.

AndersH.
22-01-2010, 16:44
Sterke ord....

Vel, jeg tar litt hardt i, men det er for å få frem poenget :)

Jeg synes bare det er litt grovt at man kan ta 100 kroner for en treningskamp. Det er nesten like mye som en seriekamp.

Og at Hulsker er benka, gjør det ikke akkurat mer fristende å gå.

REBell
22-01-2010, 16:55
Vel, jeg tar litt hardt i, men det er for å få frem poenget :)
Jeg synes bare det er litt grovt at man kan ta 100 kroner for en treningskamp. Det er nesten like mye som en seriekamp.

Og at Hulsker er benka, gjør det ikke akkurat mer fristende å gå.

Poenget er at det har kostet 100 kroner for treningskamper i 3 sesonger nå, og du er like sjokket?

Men kjøpe sesongkort?

AndersH.
22-01-2010, 16:56
Jeg innbiller meg at jeg har betalt 50 siste årene....
Men samme det. Jeg husker vel dårlig :)

Skal uansett bli stas med kamp. Satser på at gutta spiller brukbart og at Start vinner :)

Aukland
22-01-2010, 17:38
Lite hadde gledet meg mer enn et endelig gjennombrudd for Kleiven. I utgangspunktet er det i mine øyne bare Owello som står mellom han og en førstelagsplass. Konkurransen har blitt mindre etter at Myggen og Paulsen forsvant ut.

Tja tjo. Fevang sa i FVN at han føler seg mer tilpass sentralt, og Tørum hinter til mer 4-4-2 i år. Det høres bra ut i mine ører, da det gir plass til både Stokkelien og Hulsker på topp. Stokkelien blir fort litt ensom uten en makker, i alle fall når den hengende spissen ikke gir nok støtte, slik som Fevang i høstsesongen. Med en sentral rolle kan Fevang komme på smarte løp fra dypere i banen, som han selv sier.

Bakdelen er at det blir mange gode spillere om benet på midtbanen. Bruer Hanssen/Ola og Fevang/Kleiven/Owello? Med Fevang å konkurrere mot blir det igjen hardere for Kleiven.

Alladin Sane
22-01-2010, 18:49
Med Fevang å konkurrere mot blir det igjen hardere for Kleiven.

Sant nok, men jeg tviler litt på at Hulsker vil klare å prestere så stabilt bra at Tørum ofrer en midtbanespiller. Jeg synes ikke Tørum viste Hulsker særlig tålmodighet i fjor. Om Årst blir klar, er saken en annen. Da er det nok duket for en dødelig duo på topp, og da blir kampen om midtbaneplassen knallhard.

frankieboy
22-01-2010, 18:49
1-0 etter 37 min v Fevang. Virker som Start har god kontroll iallefall etter rapporten til Fevennen. Blir morro å høre fra dere som har vært på kampen.

Står i tillegg at det er ganske fullt i Sørlandshallen. Det er jo også hyggelig!

Owello frisk på høyrekanten? Har vi plutselig et luksusproblem der? Bra å legge litt press på Christian Bolanos!!

frankieboy
22-01-2010, 19:25
Virker som enveiskjøring nå.... 3-0

Espen Børufsen har 2 målgivende. Det er bra. Ingenting hadde vært bedre enn om han virkelig slo til denne sesongen. Har har ferdighetene...

mopsahl
22-01-2010, 19:51
Tørum kan ikke si seg annet enn kjempe fornøyd med dagens kamp. Fevang og Stokkelien fikk nettkjenninger ja, men Bolaños var bare herlig. To mål før han hadde spilt i 20 minutter. Tror costaricaneren blir en enda større hit i år enn i fjord!

Også morsomt at ungguttene fikk prøvd seg også, samt Årst.

Ole Gilboe Hermansen
22-01-2010, 20:00
En meget solid seier dette. Bare så jævla synd at den ikke ble vist slik at vi som ikke kunne ta en tur nedover kunne se den.

Boostersau
22-01-2010, 20:05
Deilig å slå Sandefjord. Var det mye folk i hallen? Fikk høre at det var vanskelig å komme seg ut til sørlandsparken pga været.

rooland
22-01-2010, 20:23
Kom akurat hjem fra kampen. 850 tilskuerer sånn ca.

Vil trekke frem vikstøl(spess i 2 omg), børufsen var banens gigant owello hadde nydelige finter å vendinger å gjorde seg bra på høyrekanten. Ble høyreback etter pause.
Bolanos kom inn utover 2 omg og gjorde sakene sine greit(2 mål ) ett av de var etter nydelig start spill med tuneller og stusser.

gleder meg til fortsettelsen. Gutta viser de er samspillte noe som ofte kommer når laget får fler å fler treninger sammen som en gruppe.
Dette minnet om 2005 sesongen!!!!!

NYDELIG!!!!

AndersH.
22-01-2010, 20:24
Dette var bunnsolid! Sinnssykt bra defensivt, herlig pasningsspill og god bevegelse fremover på banen. Fine kombinasjoner. Klassekamp.

Nilssen - 6 - Glitrende med beina. Trygg. Kommuniserer godt med backrekka.

Knutsen - 6 - Veldig bra bakover, og også fint med fremover. Solid.
Pepa - 5 - Veik i duellene, men god langs bakken. Stort sett trygg med ball.
Mathisen - 8 - Fantastisk solid. Kongen i lufta og langs bakken. Prikkfri kamp. Offensive bidrag.
Vikstøl - 7 - Full kontroll bakover. Villig til å være med fremover. Pene raid.

Owello - 7 - Fint driv med ballen i beina. Litt upresise pasninger, men veldig solid.
Bruer - 6 - Spiller på det trygge og gjør en svært god jobb.
Kleiven - 6 - Løper mye og er veldig god i første omgang. Fint driv. Faller litt av i andre omgang.
Børufsen - 7- Frisk som fy. Løper som bare juling. God med ball i beina. Presise innlegg.

Fevang - 5 - Frisk i første omgang, men mangler det siste lille. Touchet sitter ikke helt. Samarbeidet med Stokkelien ikke allverdens. Absolutt godkjent.
Stokkelien - 5 - Bevegelig, løper mye. God førsteomgang. Får lite å jobbe med. Løper litt for mye etter de samme ballene og i det samme rommet som Fevang. Men solid gjennomført.

Innbytter:
Bolanos - 7 - Fantastisk med ball. Herlige mål. Utrolig rask!

824 tilskuere.

frankieboy
22-01-2010, 20:32
Ut i fra de to rapportene som er kommet fra dere som var på kampen så er dette AKKURAT det vi trenger nå. Etter mye turbulenser utenfor banen, og med relativt lite sesongkortsalg, så trenger vi nå et lag som sprudler og som gir optimisme foran den nye sesongen.

Dette er den beste SESONGKORTSALG-markedsføringen man kan ha...

Og selv om det kun har vært spilt en treningskamp... Løp og kjøp sesongkort!!!!!

DayWalker
22-01-2010, 20:49
Veldig moro i første kampen å se at det klaffer!

Håper i år på et mer stabilt Start lag og en opplagt Bolanos :)

beng222
22-01-2010, 20:59
Hyggelig resultat, og det er alltid bra å vinne fotballkamper.

Gøy for børufsen, om det da stemmer at han har spillt så bra som noen her skriver.

Men han er jo alltid glittrende i januar og februar og når sesongen begynner så er han ikke til å kjenne igjen. Er det lov å håpe at formen holder ut året?

Hvordan klarte ungguttene seg, og stilte Sandefjord med et sterkt lag? Klarte Årst å markere seg?

AndersH.
22-01-2010, 21:03
Sandefjords lag lignet ikke grisen. De virket utrolig dårlig samspilt, og savnet tydelig Mjelde. De hang ikke sammen som lag og virket helt planløse. Walker har en stor jobb foran seg. Sandefjord var ikke mye å skryte av.

Det skal legges til at de brukte to-tre smågutter som så ut som de var 14 år. De har tydeligvis en tynn stall.

Millonarios
22-01-2010, 21:04
børufsen var banens gigant

Børufsens utvikling under Knut Tørum har vært helt enorm. Med progresjon i ballbehandlingen, som han viste tendenser til mot Sandefjord, har vi en venstrekant av ypperste format. Hvem hadde trodd dette i 2008?

AndersH.
22-01-2010, 21:06
Ja, Børufsen var veldig frisk i dag. Han var usedvanlig flink med ball i beina og leverte en veldig, veldig bra kamp. Morsomt å se!

Banens gigant var han derimot ikke - etter mitt syn. Mathisen var i en klasse for seg!
Men Børufsen var en god nummer to sammen med Rolf :)

Gerrard
22-01-2010, 21:22
Utrolig morro at det funka idag.
Håper virkelig at mine tidligere ord blir gjordt til skamme.
Hvis børufsen , kleiven og mathisen tar steget i år så har vi verdens mest geniale trener.

Når er neste treningskamp? er det flere i sørlandshallen før la manga?

Stig Hornnes
22-01-2010, 21:27
Børufsens utvikling under Knut Tørum har vært helt enorm. Med progresjon i ballbehandlingen, som han viste tendenser til mot Sandefjord, har vi en venstrekant av ypperste format. Hvem hadde trodd dette i 2008?

Nja, nå skal vi ikke forskuttere noenting her. Børufsen har hatt gode enkeltkamper før uten at det har gjort han til en venstreving av ypperste format. På tross av mye spilletid i fjor viste han svært lite etter min mening. Men det er veldig oppløftende å høre at han viste seg frem, han har ekstremferdigheter når det gjelder rykk og fysikk. Uten god ballbehandling, utfordringsteknikk og innleggsfot kommer hjelper det desverre lite.

zgull
22-01-2010, 23:28
Nilssen - 6 - Glitrende med beina.

Ikke noen bombe akkurat.

Så artig at vi leverer så mye positivt allerede. Det er som en del av dere allerede har skrevet; dette trengte vi virkelig! Deilig!!!

magnussl
23-01-2010, 00:20
Husker det stod følgende som overskrift i fevennen etter vi slo LSK i første serierunde i 2005:
"Hvor skal dette ende?". Sitter med den følelsen nå. Selv om bare dette var en treningskamp gir det en klar indikasjon på hva vi kommer til å se av Start denne sesongen. Nå er det ingen grunn til å sitte på gjerde å vente med å kjøpe sesongkort! Løp og kjøp før naboen tar den siste plassen!

Alladin Sane
23-01-2010, 00:27
Nja, nå skal vi ikke forskuttere noenting her. Børufsen har hatt gode enkeltkamper før uten at det har gjort han til en venstreving av ypperste format. På tross av mye spilletid i fjor viste han svært lite etter min mening. Men det er veldig oppløftende å høre at han viste seg frem, han har ekstremferdigheter når det gjelder rykk og fysikk. Uten god ballbehandling, utfordringsteknikk og innleggsfot kommer hjelper det desverre lite.

Nja. Nå er vel kanskje Mini den mest suksessrike venstrekanten i nyere norsk historie, og han lå vel ikke over Børufsen hverken når det gjelder rykk, fysikk, ballbehandling, utfordringsteknikk eller innleggsfot. Idag viste vel Børufsen at han har alt inne, og da gjelder det vel bare å stabilisere seg.

Jeg synes Børufsen får mye ufortjent kritikk på forumet. Han er ung, og mistet hele 2008-sesongen pga Sandstøs latterlige preferanser. I 2009 viste Børufsen i mine øyne greit norsk eliteserienivå. Det var ikke veldig mange venstrekanter i den norske eliteserien som var vesentlig bedre enn ham.

Når man skal vurdere ferdigheter hans, er det i mine øyne også viktig å være klar over to ting.

For det første er det knapt noen spiller som gjør en mer helhjertet defensiv jobb enn Børufsen. Han tar svært mange tunge defensive løp i løpet av en kamp, og denne krevende spillestilen nyter laget godt av, selv om Børufsen selv ofte går tom mot slutten av kampene, og ofte mangler litt sprut og overskudd i de offensive situasjonene. Tunge bein er imidlertid ikke det samme som dårlig teknikk. Litt mer kløkt og porsjonering av krefter vil trolig gjøre Børufsen til en bedre spiller, men neppe gjøre Start til et bedre lag.

For det andre glemmer man ofte at Børufsen får langt mindre gratis enn for eksempel Bolanos. I 2009 sto Starts venstrebacker bare unntaksvis høyere enn offsidelinjen, mens Bruer lå dypt på midten. Børufsen var i stor grad overlatt til seg selv. Start angrep på høyrekanten. Freeman stormet ned høyrekanten i angrep etter angrep, og Owello/Fevang/Myggen var en kreativ kraft på høyre sentral midtbane. Dette skapte rom og overtall for Bolanos på høyrekanten.

Fotball er et lagspill. Jeg tror Vikstøls gode offensive bidrag mot Sandefjord har en vesentlig del av æren for Børufsens storspill. Børufsen har i mine øyne alt som skal til for å bli en av de beste venstrekantene i norsk eliteserie, og er med sin kraft og løpsstyrke en perfekt motvekt til den lettbente teknikkeren på høyre.

Ole-Bernt
23-01-2010, 00:29
Utrolig morro at det funka idag.
Når er neste treningskamp? er det flere i sørlandshallen før la manga?

Fredag 29 januar: http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=491664

MacGyver
23-01-2010, 00:42
Tror ikke vi skal ta helt av her. Det var en oppløftende kamp, og et uvanlig ballsikkert Start lag vi så. Til tider minnet det om den fantastiske bortekampen mot Viking i fjor.
Her må det allikevel nevnes at Sandefjord gjorde det enkelt for Start. De så helt tafatte og planløse ut, og hadde kun én stor målsjanse da Start var 4-0 foran. Hvis dette er in indikasjon på hvordan Sandefjord skal spille til sesongen, rykker de ned til Adeccodassen og blir der. Hadde vi hadde lignede resultat mot Stabæk, Brann, RBK eller lignede hadde det vært betrakelig mer oppløftende.

Jeg ser med nøkternt på det, og tenker at Start er kommet godt i gang med sesongoppkjøringen, men det kreves fortsatt hardt arbeid for motstanden vil øke.

skvik
23-01-2010, 00:42
Artig kamp og god stemning i hallen! SFJ var helt på knærne i dag, og vi vil møte sterkere motstand etterhvert. Men det var gøy å se den gode stemningen i laget og på benken. Rune er veldig trygg i mål, her blir det fight om plassen. Jesper var BB i dag, og Espen er bedre enn noen gang. Hulken virker også godt trent, og det virket som gutta våre rett og slett er i mye bedre form enn SFJ. Mer kondis, rett og slett. Dette kan bli en artig sesong.

Ellers var det rett og slett rørende når Ole Martin kom inn. Hvis han spiller seg inn på laget hadde det vært en prestasjon. Han er nok et stykke unna foreløpig, men han bidrar med mye erfaring.

Fish
23-01-2010, 02:03
Njaaa...nei æ ved ikke heilt...nå må vi'kke ta heilt av her...lenge til sesongen begynner må vi huske...vi må være forsiktige med å forskuttere noe som helst... Yak!!

Vi vant i dag. Det er det som teller. La nå folk få lov å få ut gleden over en seier. Å vise glede over en god kamp (som det jo for svingende var) er ikke det samme som å ta av.

Neeei...æ ved ikke heilt...ikke noe vits å juble for mye nå...de kommer sikkert te å tabe au... http://forum.menigheden.no/images/icons/icon10.gif.....http://forum.menigheden.no/images/icons/icon13.gif

Lynet
23-01-2010, 02:04
Meget godt å komme igang på en så god måte! Kollektivt var vi veldig solide idag, til tross for at vi manglet flere spillere!

Egentlig synes jeg alle leverte meget bra, men vil spesielt trekke frem den unge backrekka, de var bunnsolide med Mathisen i spissen. Sandefjord skapte vel kun en farlighet i hele kampen...

Ellers synes jeg vi har noen gode angrep, og samarbeidet mellom Vikstøl og Børufsen virker veldig spennende, begge var strålende idag! Owello viser at han kan gå inn som erstatter for Bolanos, og Bolanos viser at han allerede er igang. De tre sentralt i banen leverte også en god kamp, men de var vel de som imponerte meg minst...

Uansett strålende første treningskamp, og en god søknad om flere solgte sesongkort!

DMcCarty
23-01-2010, 02:18
Litt mye hallelujastemning her etter min smak..
Nå har jeg ikke sett noe kamp eller lest referat på fvn, men sitter med en følelse at en kan trekke frem en relativt viktig positiv ting utifra kampen..

Og det er at de fleste lag nå er inne i en tøff treningsperiode, og at alikevel start klarer å sprudle da kan bety at de er godt i rute med den fysiske biten av treningsarbeidet som skal gjøres før sesongen.
Det kan naturligvis også bety at sandefjord sliter bigtime, men vi satser på at det er litt gode nyheter i klubben vår for en gangs skyld..

Får bare håpe det fokuseres på å være best når serien starter.. Ingen poeng å hente i januar og februar..
Men vi har de siste årene blitt et vårlag.. så må satse på å utvide vår flytsone til litt utpå høsten..

Og håper dere som er tettest på klubben kan komme med rapporter på hva som skjer med årst?
Jeg har jo avskrevet han for lengst.. men om han kommer tilbake på tilnærmet tidligere nivå så er jo det fantastisk..

AndersH.
23-01-2010, 04:08
Hadde vi hadde lignede resultat mot Stabæk, Brann, RBK eller lignede hadde det vært betrakelig mer oppløftende.

Jeg ser med nøkternt på det, og tenker at Start er kommet godt i gang med sesongoppkjøringen, men det kreves fortsatt hardt arbeid for motstanden vil øke.

Helt enig med deg. Vi må ikke ta helt av fordi vi slår Sandefjord; en klubb som tross alt ikke er noe annet en middelmådighet i norsk målestokk. Hadde vi slått en av de større klubbene med fire mål hadde det derimot vært god grunn til å rope hurra.

zgull
23-01-2010, 11:01
Njaaa...nei æ ved ikke heilt...nå må vi'kke ta heilt av her...lenge til sesongen begynner må vi huske...vi må være forsiktige med å forskuttere noe som helst... Yak!!

Vi vant i dag. Det er det som teller. La nå folk få lov å få ut gleden over en seier. Å vise glede over en god kamp (som det jo for svingende var) er ikke det samme som å ta av.

Neeei...æ ved ikke heilt...ikke noe vits å juble for mye nå...de kommer sikkert te å tabe au... http://forum.menigheden.no/images/icons/icon10.gif.....http://forum.menigheden.no/images/icons/icon13.gif

Jeg er helt enig med deg, Fish. Det ER lov å ta helt av, det er jo derfor vi elsker fotball og IK Start!!!

beng222
23-01-2010, 11:14

Jeg tror det ikke 2010 heller jeg.

rooland
23-01-2010, 12:31
Selv om dette var en ubetydelig treningskamp er jeg veldig opptimistisk for start kommende år.
De viser et samspill med relasjoner som ikke jeg har sett av start siden 2004/2005 sesongen. Kanskje jeg vil dra det enda lengre å si et samspill jeg aldri har sett av Start!!!
Det bor mye mer i laget enn det gjorde i sølvsesongen. Det er mer fart i laget per nå enn det var for 5 år siden. Samtidig har vi bedre spillere 1 for 1 enn det var vil jeg påstå.

Fevang blir utrolig viktig, owello blir det samme(han får en stor sesong), med offensive backer og teknikk i laget blir vi vanskelige å slå. Bruer som stabilisatoren på midtbanen er viktig. Ryddegutten som spiller på det enkle og er hard i taklingene. En slik spiller har vi ikke hatt i Start på år og dag.

Men det viktigsta av alt er kontinuiteten i gruppa. Samtidig som det er kamp om plassene.

Håper ikke jeg må bite i meg disse ordene når vi kommer på gress men jeg ser for meg start blandt topp 3 i år.
Hvem hadde trodd det for 2 år siden.

Millonarios
23-01-2010, 16:29

Jeg har vært en av Børufsens største kritikere.

Man kunne vel egentlig selv i 2007 se at han hadde klare mangler i spillet sitt, og jeg ble ikke helt overrasket over at han ble benket av Sandstø i 2008. Det var vårsesongen i 2007 han scoret målene, høstsesongen hans samme år var ikke god.

Jeg hadde lave forventninger til Børufsen i 2009. Etter en overraskende og meget oppløftende pre-season, virket han litt å være på samme spor som før på våren. Tørum lot nok i kraft av liten konkurranse på venstrekanten Børufsen få tillitt. Det ga etter min mening resultater på sommer/høst-sesongen, hvor han også spilte seg inn på U21-landslaget.

Jeg har sagt det før; hadde Børufsen hatt en bedre ballbehandling hadde han vært ettertraktet over hele Europa. Jeg mener man imidlertid kunne se tendenser til progresjon på dette feltet i fjor på sensommeren/høsten, og forhåpentligvis enda større utvikling i vinter. Så lenge han evner å utvikle seg på dette området, samtidig som han spiller på sine største styrker som ekstrem gjennombruddshissighet, flotte venstrefot, fysikk, arbeidskapasitet og ekstreme rykk, har vi en venstrekant av ypperste format.

Børufsen vil nok aldri bli en ving som kan drible/utfordre to-tre mann, for så å avansere. Foreløpig er han avhengig av store rom fremover. Innleggsfoten hans mener jeg dog er undervurdert.

Stig Hornnes
23-01-2010, 18:33
Jeg er enig med deg Alladin når du skriver at Børufsen gjør en fantastisk defensiv jobb, og jeg er også enig i at han har fått langt mindre hjelp fra backen enn det Bolanos har fått. Jeg er også enig med både Alladin og Millionarios at Børufsen har kvalitetene til å lykkes. Jeg mener faktisk han i utgangspunktet er den av Start sine unggutter som har kanskje det største potensialet; han har rå fysikk og et bra rykk. Problemet i mine øyne er at han ikke er god nok til å bruke ferdighetene; han utfordrer for sjeldent og han er altfor dårlig til å være rettvendt og i fart offensivt. Med litt mer rutine og litt mer coaching kan imidlertid det endre seg ganske raskt.

Han har mye å gå på når det gjelder ballbehandling og innleggsteknikk, og jeg er ikke enig i at denne mangelen kun skal tilskrives den defensive innsatsen. Noen ganger skulle man tro at ballen treffer en vegg og ikke en spiller når Børufsen mottar ballen. Men det er fullt mulig å bli mye bedre på dette. Og dersom Børufsen blir det, samtidig som han blir flinkere til å utnytte de ferdighetene han allerede besitter bedre, da har Start en klassespiller! Men jeg synes ikke fjorårssesongen viste noe enorm utvikling.

doppelt gemoppelt
23-01-2010, 22:40
De som jeg forventet skulle levere leverte. Jesper ser ut til å komme som en varm bris inn i norsk fotball og hjelpe en tynn og sårbar 4èr bak. Gledelig.
Vi trenger mere en 1 god ving, bola kan ikke mate oss med innlegg hele tiden og da er det godt at Børufsen stikker av med en delt 1 plass.
Frempå, godt første- rykk som skaffer mange meter og lett og avslappet innleggsfot.
Det må fortsette.
hulsker virker som bør ta en slankekur.
Owllo viser seg i humør.
Bola er der vi ønsker han og de spillerene som er å kalle nøkkelpersoner og fundamentet i Start 2010 virker opplakte og på rett kjøl til å gjøre en ny flott innsats i år også.
(Selv om vi manglet noen pga skader.)
En seier å ta med seg for inspirasjon, og alle vet jo at vi ikke skal ta-av men viktig å ta med seg alt av det gode.

Bård Larsen
24-01-2010, 10:51
Beholder vi Bola berger vi plassen - minst? Fin åpning, viktig for psyken.

Var forresten inne på Blåvalenes hjemmeside (Sanfjords supportere). For en slapp gjeng, de kan ikke være mer enn et par håndfuller aktive. På forumet er det gjennomgående 3-4 stykker som er aktive.
Selv om vi krangler og en del av oss er litt i overkant pessimister, skal vi være glad for at det er høy aktivitet rundt klubben, slik som her på forumet.

Krs
24-01-2010, 12:14
....
Var forresten inne på Blåvalenes hjemmeside (Sanfjords supportere). For en slapp gjeng, de kan ikke være mer enn et par håndfuller aktive. På forumet er det gjennomgående 3-4 stykker som er aktive.
Selv om vi krangler og en del av oss er litt i overkant pessimister, skal vi være glad for at det er høy aktivitet rundt klubben, slik som her på forumet.

På Blåhvalene sin side er det fire kommentarer til denne treningskampen. Tre av dem er fra samme person.....

http://forum.blahvalane.com/viewtopic.php?f=16&t=545

Vi tipper 100 innlegg i løpet av dagen.

Blåhvalen er som kjent utrydningstruet.

josty
24-01-2010, 13:58
Dette var en fantastisk start for start. Men er smånervøs framover, trosalt spilte ikke sandefjord bra her! Andre lag kan være truende.. blir spennende å se kampen mot Haugesund

Espen K G
24-01-2010, 18:27
Etter at Haugesund spilte uavgjort mot Sogndal ser jeg ikke akkurat på det laget som noen målestokk, så det er nok ikke i neste kamp vi skal vurdere egen kapasitet opp mot motstanderens.

Blir noen andre mer spennende kamper utover vinteren derimot :)

Stig Hornnes
24-01-2010, 21:16
Etter at Haugesund spilte uavgjort mot Sogndal ser jeg ikke akkurat på det laget som noen målestokk, så det er nok ikke i neste kamp vi skal vurdere egen kapasitet opp mot motstanderens.

Blir noen andre mer spennende kamper utover vinteren derimot :)

Haugesund slo Brann 2-0 i vestlandshallen for bare en uke siden, så helt håpløse kan de ikke være om man skal bedømme ut fra treningskamper. Men nå er vel strengt tatt treningskamper i januar ingen målestokk for noen, da man forhåpentligvis har fokus på andre ting enn resultater.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8668

Scarto
24-01-2010, 21:23
Nå er vel strengt tatt ikke det forsvaret Brann stabler på beina for tida målestokk for noe som helst, da de tydeligvis har fokus på helt andre ting enn å komponere et lag.

Vi møter FKH med sterkere lag enn mot Sandefjord, og sender dem hjem som slakt!

Stig Hornnes
24-01-2010, 21:36
Nå er vel strengt tatt ikke det forsvaret Brann stabler på beina for tida målestokk for noe som helst, da de tydeligvis har fokus på helt andre ting enn å komponere et lag.

Vi møter FKH med sterkere lag enn mot Sandefjord, og sender dem hjem som slakt!

3 av fire i forsvarsrekken til Brann den kampen spilte mer eller mindre fast store deler av fjorårssesongen. Eirik Bakke er vel heller ikke ukjent med rollen som midtstopper, og Udjus har fått mange kamper i Opdal sitt fravær.

AndersH.
25-01-2010, 00:28
Blåhvalen er som kjent utrydningstruet.

Den var småfrekk:icon_cool:

Scarto
25-01-2010, 04:09
3 av fire i forsvarsrekken til Brann den kampen spilte mer eller mindre fast store deler av fjorårssesongen.

Og hvor solid var den defensive firerbanden? Både den kampen og store deler av fjorårssesongen?

Stig Hornnes
25-01-2010, 16:21
Og hvor solid var den defensive firerbanden? Både den kampen og store deler av fjorårssesongen?

Det har ingenting med saken å gjøre. Du insinuerte at forsvaret Brann stillte med i den kampen var langt unna det de har stilt med i seriesammenheng, og Haugesund sin seier mot Brann av den grunn ikke var spesielt sterk. Jeg bare bemerker at det er feil, og at den bakre fireren Brann stilte med i den kampen like gjerne kunne vært i en seriekamp.

Millonarios
25-01-2010, 16:26
og at den bakre fireren Brann stilte med i den kampen like gjerne kunne vært i en seriekamp.

FKHs seier over Brann bør man ta med en klype salt. Brann er etter mitt syn en ganske klar nedrykkskandidat. Forsvaret deres er til å le av.

Stig Hornnes
25-01-2010, 16:44
FKHs seier over Brann bør man ta med en klype salt. Brann er etter mitt syn en ganske klar nedrykkskandidat. Forsvaret deres er til å le av.

Man bør ta de aller fleste treningskamper med en klype salt. Poenget her, igjen, er nå uansett at Brann gjerne kunne stilt med det samme forsvaret i en seriekamp. Derfor er ikke forsvaret de stiltle med et argumentfor at den kampen skal ses på som ekstra lie representativ.

Giovanni
25-01-2010, 16:50

At Brann er oppskrytt er det ingenting å si på, men noen klar nedrykkskandidat er de langt i fra. De er nok noe bak RBK, Stabæk og Molde, men vil i likhet med 6-7 andre lag kjempe om plassene i fra 4-11. Deriblant Start.

Av soleklare nedrykkskandidater så regner jeg bare Kongsvinger og Sandefjord. Utover det vil det skille lite i fra 4 til 14 plass.

Derfor mener jeg også at man ikke skal ta helt av etter en bra kamp mot Sandefjord. Stallen dems ser syltynn ut, og de vil slite mot de aller fleste i år!

aljahnsen
25-01-2010, 17:55
Veldig bra å få en god start på treningsvinteren, og svar på hvor man ligger hen. Jeg fikk desverre ikke sett kampen, men godt å se det som har kommet av tilbakemeldinger over alt. Veldig moro å høre at Espen Børufsen var god, og det at Bolanos er i form gleder.

Blir spennende å følge Start utover vinteren/våren, har troen på en god sesong i år. Blir viktig for Start å bite seg fast og stablisere seg i eliteserien fremover, men samtidig så tror jeg at Start vil levere en enda bedre helhetlig sesong i år. Men det blir viktig å beholde stammen i laget og spillere som Goodson, Bolanos og at Stokkelien fortsetter utviklingen sin. Hvis Goodson forsvinner så må vi få inn en god erstatter her, men det blir helt klart ingen lett jobb å erstatte en spiller som han.

Millonarios
25-01-2010, 20:49
At Brann er oppskrytt er det ingenting å si på, men noen klar nedrykkskandidat er de langt i fra. De er nok noe bak RBK, Stabæk og Molde, men vil i likhet med 6-7 andre lag kjempe om plassene i fra 4-11. Deriblant Start.

Brann har én klassespiller, Erik Huseklepp. Kan også trekke inn Håkon Opdal her når han er i form. Ellers er laget preget av middelmådigheter, selv om Tijan Jaiteh har et visst talent. Erik Mjelde tror jeg blir en gedigen flopp. Så lenge det ikke kommer flere innkjøp (les: Hovland), tror jeg Brann blir årets skuffelse og hvor de fort kan blande seg i nedrykkstriden. I forhold til de ambisjonene som er i Bergen er laget pinlig talentløst.

CrimsonK
26-01-2010, 00:44
I forhold til de ambisjonene som er i Bergen er laget pinlig talentløst.

Enig i det. Brann virker ekstremt svake på papiret nå. Til sommeren selger de vel gjerne Puseklepp også - da er dem definitivt et bunnlag - på papiret :)

Men fotball er ikke alltid logisk. Det er jo ikke slik at siden Start hadde en svak høstsesong, så betyr det at vårsesongen blir like svak siden vi ikke har forsterket stallen. På samme måte kan det tenkes at Brann plutselig gjør det tålig bra selvom de på papiret har et svakt lag.

CrimsonK
26-01-2010, 00:49
[QUOTE=Giovanni;213061]At Brann er oppskrytt er det ingenting å si på, men noen klar nedrykkskandidat er de langt i fra. De er nok noe bak RBK, Stabæk og Molde, men vil i likhet med 6-7 andre lag kjempe om plassene i fra 4-11. Deriblant Start.
QUOTE]

Altså; 6-8 lag vil knive om å komme på de 8 plasseringene fra 4-11? :icon_lol:

magnussl
26-01-2010, 01:06
Uten at jeg har sett brann i vinter, tror jeg at Start kommer til å komme et par plasser foran de. Det virker å være rot i klubben, med en trener som er uten særlig tillit i spillergruppa. Om Huseklepp holder det samme nivået som ifjor, og laget blir godt sammenkjørt tror jeg det skal gå greit for de, men det kunne ikke brydd meg mindre om de havnet i bunnstriden.

Tipper tabellen vil se omtrent sånn ud i november:
1.Rosenborg
2.Stabæk
3.Molde
4.Odd grenland
5.Start
6.Tromsø
7.Brann
8.Viking
9.Lillestrøm
10. Hønefoss
11.Strømsgodset
12.Haugesund
13. Kongsvinger
14. Sandefjord

Giovanni
26-01-2010, 10:35

Apropos et forsvar til å le av, Start var vel laget som slapp inn flest mål av alle bortsett i fra Lyn, så tror ikke vi bør le for høyt. Og det vel ting som tyder på at forsvaret til Start ikke akkurat blir forsterket, heller motsatt om Goodson forsvinner.

Men er enig i at Brann ikke har det beste forsvaret i ligaen. Hva gjelder offensivt så har de absolutt slagkraftige spillere, og da tenker jeg ikke kun på Huseklepp. Men alt kommer til å falle på om Nilsen klarer å få litt glød i spillergruppen som tilsynelatende har manglet. Han klarte det svært sjeldent i fjor.

CrimsonK: Matte har alltid vært min store lidenskap :) hehe

Krs
26-01-2010, 11:05
Tipper tabellen vil se omtrent sånn ud i november:
1.Rosenborg
2.Stabæk
3.Molde
4.Odd grenland
5.Start
6.Tromsø
7.Brann
8.Viking
9.Lillestrøm
10. Hønefoss
11.Strømsgodset
12.Haugesund
13. Kongsvinger
14. Sandefjord

Legger du da til grunn at Aafk og VIF har gått konkurs, siden de ikke er med?

R.A Try
26-01-2010, 13:25
må legge inn min egen tabel siden magnus laga en.

er uenig med deg om brann. mest fordi jeg tror at Nilsen har fått mere
kontrol over klubben. å høst sesongen i fjord var slett ikke gal.
tror ogsa at odd slitter mere i år en i fjord samt at start får et lite løft pga un ge spiller som tar et skritt å at de er bedre samspilt.

1:rosenborg
2:stabæk
3:brann
4:molde
5:viking
6:Start
7:vålerenga
8:hønefoss
9.lillestrøm
10:tromsø
11:Odd grenland
12:Strømsgodset
13:ålesund
14:Sandefjord
15:haugesund
16:kongsvinger

magnussl
26-01-2010, 16:49
Legger du da til grunn at Aafk og VIF har gått konkurs, siden de ikke er med?

haha, glemte de helt vekk. stygge klubber begge to så burde husket de:P