Se full versjon : Johan Lædre Bjørdal erstatter Goodsen?
Matta bekrefter at Johan er en meget interessant spiller om eller når Goodsen selges.
En spille som har bevist på høyt nivå, en attraktiv spiller for en eventuelt investering.
Må se at jeg blir imponert om man får Goodsen erstattet med Johan!
Men la oss først og fremst håpe at Goodsen signerer langtidskontrakt her :)
Rune Nøkland
13-01-2010, 23:55
Ja, der det er liv er det håp som de sier, men ingenting er umulig!!:)
Alf Qaida
14-01-2010, 00:05
Hvem er GoodsEn? :)
Er svært skeptisk til Lædre Bjørndal. Han har en skadehistorikk på linje med Matta jr. Kan heller ikkje se at potensialet hans er så mye større er hans. Men de i tospann, skadefrie, kan jo være interessant. Men å betale 5-10 mill er uaktuelt, mtp sammenligningen B/G har med Reginiussen.
En skadefri Lædre Bjørdal, vil med fast spill, være i landslagsdiskusjonen allerede til høsten. Det er min påstand!
Ville vært en MEGET god erstatter for Goodson.
Ser at noen nevner Rogne. Det er nok uaktuellt. Han er ønsket på prøvespill i Celtic, og har allerede takket nei til kontrakt med Brann fordi han vil til utlandet.
Hvem er GoodsEn? :)
Er svært skeptisk til Lædre Bjørndal. Han har en skadehistorikk på linje med Matta jr. Kan heller ikkje se at potensialet hans er så mye større er hans. Men de i tospann, skadefrie, kan jo være interessant. Men å betale 5-10 mill er uaktuelt, mtp sammenligningen B/G har med Reginiussen.
Hvem er BjørNdal?:D
Hadde nok vært en god erstatter og et fint investeringsobjekt, men ser ut som glimt kommer til å forlange veldig mye for unge Bjørdal...
rarnfinn
14-01-2010, 11:48
Matta bekrefter at Johan er en meget interessant spiller om eller når Goodsen selges.
En spille som har bevist på høyt nivå, en attraktiv spiller for en eventuelt investering.
Må se at jeg blir imponert om man får Goodsen erstattet med Johan!
Men la oss først og fremst håpe at Goodsen signerer langtidskontrakt her :)
Kanskje han mener BjørnDahl?
Goodsen - det må være gud sin!
Da er Start i samtaler med Glimt igjen!
MacGyver
08-11-2010, 18:33
Da er Start i samtaler med Glimt igjen!
Godt å se at Start allerede er i gang med neste sesong. Forhåpentligvis opprettholder de kontakten med Håland også så får vi en fin midtstopper kvartett neste sesong.
LopezRivas
08-11-2010, 18:50
Bra de er igang å se på midtstoppere allerede. Med 20 kamper i Tippeligaen, og kaptein for BG har han noe på CVn. Fint som en "nummer to" stopper ved siden av en mer rutinert herremann ala Håland. Så denne mannen har potensiale, selv om han enda ikke har bevist alt for mye i toppdivisjonen enda.
Bra jobb Start! Men vi trenger en forsvarsstjerne også...
Han kan jo ikke bli særlig dyr - nå risikerer jo Bodø Glimt å rykke ned en divisjon siden de ikke møtte opp da kampen i helgen skulle ha startet. Etter reglementet skulle de har vært i Tromsø allerede dagen før, men de tok flyet fra Bodø 35 minutter før kampstart. Dessuten er visst ikke økonomien helt på styr der oppe :)
Tviler på at Lædre Bjørdal er tenkt som en nummer to stopper, er vel heller som nummer 1. Ikke at jeg nødvendigvis synes det er så dumt. God spiller
doppelt gemoppelt
08-11-2010, 21:37
Alt kommer ann på ambisjoner( Serie og Cup ) og økonomi. Men når det raser ut 3 midtstoppere så holder ikke det med 1 inn. Om man ikke synest pepa holdt nivået i år vel og merke.
Pepa er overaskelsen min i år, flott steg fremover men det mangler nok noe.
Lædre er en fin type som jeg tror går i box
- Vi får snakke om det når han kommer, sier Start-trener Knut Tørum når fvn.no spør om Johan Lædre Bjørdal er en aktuell mann for Start.
- Du sier når og ikke om. Kan du utdype det?
- Nei. Hvis han ikke kommer, så er det ikke noe å snakke om, sier Tørum med et smil.
http://fotball.fvn.no/forstediv/article185292.ece
Virker jo veldig som dette er i boks allerede! "...NÅR han kommer.." sier Tørum.
Lædre Bjørdal er jo en god spiller som jeg tror kan bli meget god med tillit, og jeg tror han kunne blitt en solid forsterkning for oss. MEN, jeg mener bestemt det ikke holder å hente inn kun Bjørdal bak, for er han god nok til å erstatte Goodson? Neppe...
Da vil vi ha Pepa, Mathisen og Bjørdal tilgjengelig (Borgersen synger nok på siste vers, og Knudsen tror jeg dessverre ikke vil nå opp som stopper i TL). Får vi i tillegg Håland, noe jeg føler sannsynligheten er stor for, da er vi meget godt forspent bak!
Håper virkelig det er økonomi til å hente inn både Bjørdal og Håland!
LopezRivas
09-11-2010, 00:31
Nå vil han kunne lene seg på Mathisen som har endel mer erfaring i Tippeligaen enn Bjørdal, men synes han blir hauset opp endel for bra Adeccoligaspill. Skadeforfulgt talent som er god i Adeccoen. Synes ikke det er den bautaen vi trenger. Bjørdal, Mathisen og Pepa blir altfor snaut.
Synes å huske at Lafton var "den beste stopperen som ikke hadde spilt i Tippeligaen" før denne sesongen. Han tok vel ikke akkurat nivået med storm.
Men igjen - bedre enn de vi har - men ingen Goodson...
Lærde Hvaforno??? Dette kortet er altfor usikkert!!! vi trenger en knallgod stopper ala Håland, som har rutine og ballast til å bære laget fremover i kampen om medaljer. Lærde Bjørndal rekker ikke Goodson til knærne engang. Jeg kommer ikke til å gå på en eneste Start kamp til neste år om ikke klubben åpner lommeboka og henter inn klassespillere! Er lei av å se laget bli pissa på i forsvar gang etter gang. Når skal ledelsen forstå at forsvaret ikke holder mål? Vi slapp vel inn over 2,5 mål i snitt per kamp i år - det i seg selv er en skandale! Som en backup er sikkert denne Lærde en grei spiller, men han kommer ikke til å forsterke vårt allerede forferdelig svake forsvar! HUFF!!!!!!
Lærde Hvaforno??? Dette kortet er altfor usikkert!!! vi trenger en knallgod stopper ala Håland, som har rutine og ballast til å bære laget fremover i kampen om medaljer. Lærde Bjørndal rekker ikke Goodson til knærne engang.
Du påstår at LÆDRE BJØRDAL, en spiller du ikke har hørt om en gang om ikke rekker Goodson til knærne. Må være et slags orakel du som kan dømme spillere du aldri har hørt om eller aldri har sett spille.
Om du ikke går på kamp neste år tror jeg ikke Start lider noe av, sånne medgangssupportere trengs ikke.
Årevis med tradisjon
mye tårer, svette og blod
vi holder aldri kjeft
støtter laget UANSETT!
Vel sånn er sørlendinger - medgangssupportere! LEV MED DET! Du får heller stå der med de andre 4000-5000 virkelig trofaste tilskuerne som gidder å se på det middelmådige laget i 2011. For meg handler fotball om resultater og opplevelsen av at laget jeg støtter fremstår som noe jeg kan være stolt av. Det kunne jeg ikke i 2010. Dersom det er Lærde Bjørdal (som jeg har sett spille flere ganger i Adeccoligaen, ja Adeccoligaen, bare så du vet det) mannen som skal binde sammen den lekkende sila gidder ikke jeg gå på kamp til neste år. Så håper jeg du koser deg med 70 baklengsmål :P
Alladin Sane
09-11-2010, 12:59
Kan aldri huske å ha sett Bjørdal spille.
Men det er vel et kvalitetstegn at klubber som Molde, Tromsø og Viking har vært interessert i spilleren, og når Glimt sliter såpass at de må akseptere bud på rundt en million, så synes jeg dette virker som en god deal for Start. Med et lite forbehold knyttet til skadehistorien hans.
Jeg tror nok han rekker Goodson til knærne, men kanskje ikke helt opp til krøllene. Forhåpentligvis er han en god del smartere og mer disiplinert enn Goodson, og det vil fort bety mye mer enn individuelle ferdigheter. Forhåpentligvis har han også mer tempo.
Jeg synes ellers det er verdt å nevne at Glimt til tross for en middels sesong og hele ti tap, kun slipper inn ett mål i snitt pr kamp. Kanskje vi burde legge inn bud på resten av forsvarsrekka deres også? Om Glimt selger stjernene for en million, er vel Mounir Hamoud en stjernesignering?
http://fotball.aftenposten.no/blogg/hans_petter_jorgensen/article185327.ece - synes denne bloggen underbygger at Bjørdal er et sjansespill. Vi trenger krigerinnstinkt, duellstyrke, rutine, tempo, lederegenskaper, vinnervilje. Besitter virkelig det forholdsvis ukjente bladet disse kvalitetene???
Alladin Sane
09-11-2010, 13:57
At en lokal landsbyidiot og vikingpatriot uttrykker tvil om Bjørdal på bloggen sin kan vel neppe være et argument om noe som helst.
I tillegg er jo Viking i en fundamentalt annen situasjon enn Start. Viking har allerede rutinerte landslagsstoppere som Steenslid og Sigurdsson, og må plukke fra aller øverste hylle om klubben skal hente et potensielt førstevalg.
Start slipper inn 50% flere mål enn Viking, og har en enslig, skadeforfulgt stopper av eliteserieformat.
Leser man kommentarene under bloggen, kan man få inntrykk av at Bjørdal er ledertypen Start savner.
Stig Hornnes
09-11-2010, 14:09
Den bloggen bestod egentlig mest av synsing, og virker å være av liten relevanse for om han er god nok for Start.
Om Bjørdal er riktig mann for Start vet jeg ærlig talt ingenting om. Har ikke sett han i aksjon særlig mange ganger.
mr.leipsland
09-11-2010, 14:18
Start har vel vært interessert i Bjørdal siden han spilte i Viking. Det er tegn på at Bjørdal har de kvaliteter klubben ønsker og 1 million + lønn på rundt 600 000kr høres ut som en investering som ikke kan gå helt feil. Bare å klinke til med 5-års kontrakt.
Hvorvidt han er god nok til å erstatte Goodson fullt ut er en annen sak og forsvaret må utvilsomt forsterkes med fler enn bare en spiller.
Frank W. Brevik
09-11-2010, 20:56
[QUOTE=Alladin Sane;225816]Kan aldri huske å ha sett Bjørdal spille.
Men det er vel et kvalitetstegn at klubber som Molde, Tromsø og Viking har vært interessert i spilleren, og når Glimt sliter såpass at de må akseptere bud på rundt en million, så synes jeg dette virker som en god deal for Start. Med et lite forbehold knyttet til skadehistorien hans.
Enig og tro her. Faa denne karen i tillegg til Haaland foer trallemannen kommer, saa ser det plutselig lyst ut til vinteren!
Vel sånn er sørlendinger - medgangssupportere! LEV MED DET! Du får heller stå der med de andre 4000-5000 virkelig trofaste tilskuerne som gidder å se på det middelmådige laget i 2011. For meg handler fotball om resultater og opplevelsen av at laget jeg støtter fremstår som noe jeg kan være stolt av. Det kunne jeg ikke i 2010. Dersom det er Lærde Bjørdal (som jeg har sett spille flere ganger i Adeccoligaen, ja Adeccoligaen, bare så du vet det) mannen som skal binde sammen den lekkende sila gidder ikke jeg gå på kamp til neste år. Så håper jeg du koser deg med 70 baklengsmål :P
Dette er jo bare trist lesning. Det er jo nettopp slike holdninger som fører til at vi aldri blir en toppklubb! Selv synes jeg det å støtte klubben og gå på kamp gjennom 2002 og 2003 sesongen bygget karakter. 1400 tilskuere og 1-1 mot Ørn Horten var ikke akkuratt moro, men opp og nedturer hører med. Tror ikke gleden over en seier er like stor om man aldri har stått på stadion og fått med seg sure bittre tap og kjedelige uavgjortkamper. Det høres ut som du ønsker deg Grand Prix eller Skal vi danse. Bit tennene sammen, og drøm og lengt og elsk klubben din til det kommer bedre tider! Da kan du stå der og smile på stadion, kjenne høstregnet i ansiktet blande seg med salte tårer, og gråte av glede over seriegull i....tja...vi kan jo håpe 2011! :)
frankieboy
09-11-2010, 22:20
Lærde Hvaforno??? Dette kortet er altfor usikkert!!! vi trenger en knallgod stopper ala Håland, som har rutine og ballast til å bære laget fremover i kampen om medaljer. Jeg kommer ikke til å gå på en eneste Start kamp til neste år om ikke klubben åpner lommeboka og henter inn klassespillere!
Må huske at også Håland kom som et relativt ubeskrevet blad. Han hadde vel kun erfaring fra 1.div med MK da han kom til Start, men var veldig bra - som vi alle kjenner til.
Kan godt vaere at Bjordal kan slå til i Start også... Men er enig i at vi trenger en med rutine i tillegg til denne spilleren.
Men å si at man ikke vil komme på kamper hvis ikke Start henter klassespillere blir for dumt. Hva gjor du hvis Start IKKE henter klassespillere, men at de vi har imponerer voldsomt og kjemper om medalje... Hva gjor du da?
[QUOTE=Alladin Sane;225816]Kan aldri huske å ha sett Bjørdal spille.
Enig og tro her. Faa denne karen i tillegg til Haaland foer trallemannen kommer, saa ser det plutselig lyst ut til vinteren!
Trallemannen har vært her for noen uker siden, men klarer vi å få Haaland og Bjørdal signert før nyttår, så begynner iallefall noen brikker å falle på plass.
Millonarios
10-11-2010, 00:47
http://fotball.aftenposten.no/blogg/hans_petter_jorgensen/article185327.ece - synes denne bloggen underbygger at Bjørdal er et sjansespill. Vi trenger krigerinnstinkt, duellstyrke, rutine, tempo, lederegenskaper, vinnervilje. Besitter virkelig det forholdsvis ukjente bladet disse kvalitetene???
Fyren har ikke sett Bjørdal på lenge, sannsynligvis ikke på flere sesonger. Det er sjelden et bra utgangspunkt når man skal lage en blogg hvor synspunkter om en spiller skal frem.
Er av det jeg vet om Bjørdal fra før rimelig positiv. I likhet med bloggeren har jeg dog ikke sett Bjørdal siden Bodø/Glimt var i Tippeligaen, og selv da så jeg vel han ikke mer enn 2-3 kamper. Alt har sin pris, men Bjørdal er i rett alder og bør ha de riktige kvalitetene av det lille jeg har sett. Håper Start her har kontroll og selv har observert utviklingen til egersunderen.
Ellers har jeg mer tro på Jesper Mathisen enn de fleste her på forumet. 2010-sesongen ble etter min mening et bevis på at Mathisen kan komme langt som midtstopper. Vrakingen av han etter FK Haugesund-kampen var, om det lå kun sportslige grunner til grunn (det har vi vel aldri fått vite), en like merkelig og håpløs disposisjon fra Tørum som da han plasserte Vikstøl som sentral/defensiv midtbanespiller i bortekampen mot AaFK. Mathisen har i nær sagt alle kampene han har spilt vært blant Start beste spillere, noe også FVN-børsen gir en grei pekepinn på (og nei, den gir ikke det helt riktige bildet).
Avni Pepa fortjente sitt endelige gjennombrudd og er en spiller jeg alltid har likt, men Mathisen overgår Pepa ganske greit i stort sett alle deler av spillet. Bjørdal + Håland hadde vært perfekt, men jeg vil personlig mer enn gjerne se Mathisen som fast midtstopper sammen med den eventuelle nye også neste sesong.
Da er jeg mer usikker på backene. Holder Vikstøl nivået? Milicevic er ikke markant bedre og bør vel snart være ferdig i klubben. Motsatt har Freeman skuffet stort, og alternativene er ikke bedre. Man snakker om nye midtstoppere, men førstevalgene og alternativene på venstre- og høyreback er ikke av første klasse.
Men å si at man ikke vil komme på kamper hvis ikke Start henter klassespillere blir for dumt. Hva gjor du hvis Start IKKE henter klassespillere, men at de vi har imponerer voldsomt og kjemper om medalje... Hva gjor du da?
---------------------------------
Jeg kan ikke forstå hvordan dagens mannskap skal ha nubbsjans til å kjempe om medaljer. Vi har mistet vår desidert beste forsvarsspiller (ja til og med kanskje beste spiller sett under ett), som er fast inventar i den amerikanske landslagstroppen, og nå snakkes det om å erstatte han med et usikkert kort fra adeccoligaen. Er det virkelig ingen andre som blir skremt? Vi må stikke fingeren i jorda her, laget slapp inn nesten 70 mål på 30 kamper i år! Det er grusomme tall! Lærde Bjørdal sikkert er et stort talent, men vi trenger rutine nå. Helst 2 midtstoppere i det øverste skiktet i norge for å tette igjen denne sila.
Jeg kommer til å gå på kamper også i 2011, skriver selvsagt litt for å provosere og skape debatt - er jo derfor vi har åpne forumer. Men jeg har ikke lyst til å gå hjem fra Sør Arena gang etter gang og gremmes over det hårreisende forsvarrspillet, sånn som jeg gjorde i år. Offensivt tror jeg vi er sterke nok, det har vi bevist mange ganger i 2010. Med et solid defensivt fundament tror jeg faktisk laget kan spise kirsebær med de store, men da må 2 super solide forsvarsspillere inn. Vist ikke tror jeg bare at sila kommer til å lekke videre i 2011...
flaxxlodd
10-11-2010, 13:49
Hvordan får du 60 mål til å være nesten 70?
Svaret er såre enkelt, jeg har gått i surr i alle baklengsmålene denne sesongen. 60 mål i mot er uansett en skandale!
Alladin Sane
10-11-2010, 18:51
Ellers har jeg mer tro på Jesper Mathisen enn de fleste her på forumet. 2010-sesongen ble etter min mening et bevis på at Mathisen kan komme langt som midtstopper.
Jeg er enig i dette. Jesper så ut som en lovende stoppertype da han ble omskolert i 2008, men fjoråret var i mine øyne et stort skritt tilbake. I år synes jeg imidlertid Jesper har vist klasse. Problemet hans er i mine øyne som nevnt ikke kvaliteten, men usikkerheten knyttet til helsa hans. Jesper har aldri levert stabilt over tid simpelthen fordi han aldri har spilt fast over lengre perioder.
Pepas gjennombrudd er også udiskutabelt. Han har vist at han i beste stunder holder eliteserienivå. Dette holder imidlertid i seg selv ikke til annet enn benken. Pepa må ta flere store skritt for å være et seriøst førstevalg i midtforsvaret hos en medaljekandidat, og det er ingen selvfølge at han når dit.
Espen Knudsen er åpenbart et stort talent som Start venter seg mye av. Men for oss som følger klubben utenfra kun gjennom kamper, fremstår unge Knudsen fryktelig langt unna nivået som kreves i eliten. Spørsmålet er om Knudsen faktisk er kommet styrket ut av årets tøffe møter med virkeligheten, eller om han burde fått mer tid til å utvikle seg på andrelaget.
Borgersen skal aldri avskrives, men i skrivende stund er det vel ikke engang sikkert at han tar en ny sesong.
Alt i alt står det i mine øyne svært dårlig til på stopperplass i Start, og behovet for to potensielle førstevalg er et minstekrav. At en skadefri Jesper kommer til å ta den ene plassen betyr ikke at behovet ikke finnes. Stoppere er lagets viktigste spillere og fraværet av en krumtapp har kostet laget medalje i år.
Ellers synes jeg Vikstøl er mer enn god nok på venstrebacken, og har aldri helt forstått kritikken av ham. Det er ikke fryktelig mange venstrebacker i eliten som er åpenbart bedre. Branko er en ok backup, selv om Solers siste signing sannsynligvis koster langt mer enn han smaker.
På høyresiden står det dessverre verre til, selv om jeg absolutt mener det burde være mulig å få ut mer av Freeman. Jeg tror også han har lidd veldig under plasseringen bak en giddalaus Bolanos og ved siden av en stupid Goodson som ikke forstår sikringsspillets mest grunnleggende spilleregler. Og selv om Freeman har hatt en begredelig sesong, har jo alternativene vist seg å være uhyggelig mye svakere.
Det er kjøpers marked i fotball-Norge, og konkurstruede Glimt sitter på en av landets beste høyrebacker i Mounir Hamoud. Det er synd at ikke eierne kunne reinvestert litt av Bolanos-millionene. Hamoud kunne blitt en forholdsvis rimelig stjerneback i Start.
frankieboy
10-11-2010, 19:17
---------------------------------
Jeg kan ikke forstå hvordan dagens mannskap skal ha nubbsjans til å kjempe om medaljer. Vi har mistet vår desidert beste forsvarsspiller (ja til og med kanskje beste spiller sett under ett), som er fast inventar i den amerikanske landslagstroppen, og nå snakkes det om å erstatte han med et usikkert kort fra adeccoligaen. Er det virkelig ingen andre som blir skremt? Vi må stikke fingeren i jorda her, laget slapp inn nesten 70 mål på 30 kamper i år! Det er grusomme tall! Lærde Bjørdal sikkert er et stort talent, men vi trenger rutine nå. Helst 2 midtstoppere i det øverste skiktet i norge for å tette igjen denne sila.
Jeg er enig i at vi må forsterke bakover, men klarer man å få en stopperduo som spiller de fleste av kampene og som fungerer, så trenger det ikke bli så ille. Slik det ser ut nå, kommer Rosenborg og VIF til å skille seg ut. Molde blir farlige, men bortsett fra det, så er det ingen lag som for oyeblikket virker mye bedre enn Start selv om vi bytter Goodson med Bjordal. Haugesund kommer til å slite mer neste sesong og TIL har ikke godt nok mannskap til å ta ny medalje neste sesong og offensivt står vi ikke tilbake for mange.
Og det er ikke bare Start som sliter defensivt. Det er tross alt 5 lag som slapp inn mellom 58 og 62 mål.. Blir det kun Bjordal, så tror jeg uansett at vi forbedrer oss kraftig i forsvaret. Det er mange unge spillere og ett års erfaring er gull verdt for denne gjengen. Dessuten så kan Torum nå fokusere enda mer på det defensive - trolig med hjelp av Bård Borgersen og det vil nok hjelpe.
Når alt dette er sagt, så tror jeg uansett at vi kommer til å hente minst 2 spillere i forsvarsleddet!
Frank W. Brevik
11-11-2010, 23:40
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article185489.ece
Jeg haaper virkelig du faar rett, frankieboy, men ordene i ovenstaaende artikkel tyder paa at det blir ENTEN Bjoerdal eller Haaland, ikke begge to, all den tid Start ser seg tjent med aa signere ny 'keeper som backup for Hoeie. Hvor mange skader/suspensjoner har Kenneth hatt i 2010? Er andrevalg i buret virkelig noe man boer prioritere? Og hvor realistisk er det aa signere en kvalitetskeeper som kan ta opp kampen med Kenneth og som aksepterer samme skrale betingelser som de som blir frigitt av Runes avgang?
Millonarios
13-11-2010, 15:47
Ellers synes jeg Vikstøl er mer enn god nok på venstrebacken, og har aldri helt forstått kritikken av ham. Det er ikke fryktelig mange venstrebacker i eliten som er åpenbart bedre. Branko er en ok backup, selv om Solers siste signing sannsynligvis koster langt mer enn han smaker.
Jeg liker Vikstøl, men noe særlig høy klasse holder han ikke, og han er vel ikke direkte det største talentet Start har sett i nyere tid. Med årene tror jeg han vil bli en lojal, stabil "kjøttback" som Sandstø så fint sa det, en klubbspiller som er for dårlig til å ta enda et steg opp men som likevel holder ok Tippeliga-nivå. Jeg er tilbøyelig til å fortsette med Vikstøl, men det er mest fordi han er ung og et sørlandsprodukt. Disse skal man indirekte alltid ha litt større tålmodighet med. Hadde dog dette vært i 2005, og med ambisiøse Erik Solér fremdeles innabords i klubben, hadde Vikstøl neppe vært tilstrekkelig.
Alladin Sane
14-11-2010, 14:25
Tja, Marius Johnsen var jo tilstrekkelig i 2005, og jeg ville definitivt ikke byttet bort Vikstøl for Johnsen. Dessuten var vel ambisiøse Soler fremdeles eneveldende i klubben da Start rykket ned i 2007, et nedrykk som i mine øyne blant annet var en direkte konsekvens av mangelen på en anstendig venstreback.
Det er naturligvis ganske fåfengt å diskutere noe så subjektivt som kvaliteten på en spiller. Mitt inntrykk er imidlertid at Vikstøl sjeldent blir rundet defensivt, stort sett holder et bra nivå defensivt i posisjons- og duellspillet, og etterhvert har blitt toneangivende offensivt med anstendige 3 mål og 3 assists i årets sesong.
Gutten er bare 21 år, og årets sesong på sett og vis hans første. I så måte har han åtte år på seg til å nå nivået til Mikael Dorsin som vel rangeres som eliteseriens beste. Jeg synes ikke det virker som noen umulighet.
Uansett så er det vel de lokale klubbspillerne som er aller viktigst for en klubb som Start. Talentene og utlendingene kommer og går, falmer eller forsvinner til større klubber. Dersom en klubb med Starts anstrengte økonomi skal kunne stabilisere seg i eliten, er den avhengig av en håndfull spillere som holder eliteserienivå uten å være så attraktive at kontraktsforhandlingene løper løpsk.
Sak fra 11/11-10 da, men interessant punkt:
Avisa Nordland kjenner til at lagkaptein Johan Lædre Bjørdal allerede har bedt om å bli fristilt fra sin kontrakt.
Midtstopperen er linket til Start, Viking og Molde, og har en markedsverdi på anslagsvis én million kroner. Penger som ganske sikkert ville gått tapt dersom lønna uteble også denne gangen.
- Det er riktig at én spiller har sendt oss et brev om dette, men det kommer jeg ikke til å gå i noen som helst slags detalj rundt, sier Hansen.
http://www.an.no/glimt/article5379958.ece
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.