PDA

Se full versjon : STOPP IDIOT(I)EN!

theMan
18-05-2005, 17:51
ikstart

Ble Medlem: 17 Apr 2005

Skrevet: Tir Mai 17, 2005 3:33 pm Tittel:
Bare dere ikke blir banket opp dere nede :wink:
Vi sliter med et kristent rykte ennå, men det er fullstendig feil. Vi har den mest voldelige byen bak oslo.

Ble bråk mot Viking:

http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/kristiansand/article279430.ece

Dette ble skrevet på Bergenserenes forum, og videre skrev mr. "Ik start" dette:

ikstart

Ble Medlem: 17 Apr 2005

Skrevet: Tir Mai 17, 2005 3:48 pm Tittel:
Xminator skrev:
Typisk fjortisspreik. Voksne supportere klarer å ta en øl sammen før kampen.

Bare så lenge det ikke kommer casuals fra bergen. Er vel en del av de der?
Er noen her nede også...

Dette er noe som jeg irriterer meg grønn over. Denne personen er sikkert en taper (ja, jeg bruker det ordet) som ikke tør å vise seg på stadion en gang. Skulle ihvertfall tro det. "ooOo så tøff jeg er på internett - sender trusler" Altså...

Dette er altså noe vi skal holde oss for gode til, spør du meg. Uansett om personen "ikstart" mener det eller ikke, skaper det en atmosfære som vi IKKe vil ha? Tenk om bergenserne som kommer ned har dette i hjernen rett før kampstart på Kick eller hvor i heiteste de skal møte Start fans? Tror nok de tenner lett da, og vi vet alle at bergenserne ikke er lite kjent for å dra til med neven?

Børre eller noen av dere andre i Menigeden styre:

Mitt forslag til dere er å spørre webmaster @ bataljonen.no om å få loggført IP el. lignende til denne personen a.k.a "ikstart" på forumet der, for så å sjekke den opp mot "Menigheden" forumet, for å få sjekket hvem denne idioten er. Er vel like alvorlig å sende inn trusler på et alment forum, som å ringe en trussel, eller sende brev? Denne personen bør etter min mening ihvertfall bli stengt ute fra Menigheden forumet, hvis ikke verre.

Skal vi være en BRA supporterklubb, bør vi kvitte oss med slike folk og slik oppførsel. Jeg er ihvertfall ikke interessert å bli assosiert med noe som dette, da melder jeg meg ut på dagen...

Ta affære mot dette.

Takk.

Ronny
18-05-2005, 19:16
STØTTES!!!

Jeg begynner å få en skikkelig flau smak i munnen, HVIS det da faktisk er noen fra Menigheden da.

:roll:

Rolling stones
18-05-2005, 19:34
Unnskyld meg, men jeg skjønner sannelig ikke hva denne personen skriver som skulle provosere så mye!!

Dere må i alle tilfeller lese alle innleggene, og det er da INGENTING denne mannen skriver som skulle tilsi at han ønsker bråk!

Nå tar dere helt av her....

theMan
18-05-2005, 19:48
Hmmm best at du leser alt en gang til?

"Bare dere ikke blir banket opp der (altså HER i krsand) nede
Vi sliter med et kristent rykte ennå, men det er fullstendig feil. Vi har den mest voldelige byen bak oslo.

Ble bråk mot Viking:"

Han oppfordrer til bråk?
Han oppfordrer til slåssing?

Begge disse to punktene skal ikke høre hjemme i en supporterklubb?
Man må jo ha STORT tilfelle av lesevansker for å ikke se hva problemet er?

........

Rolling stones
18-05-2005, 19:58
Han har jo et smiley tegn bak!

Og i tillegg så er det jo bare en faktaopplysning at Kristiansand er den mest voldelige byen etter Oslo ihht voldsstatistikken! Han ønsker da ikke bråk fordi om han gir noen faktaopplysninger?

Og han skriver jo i andre tråder at bl.annet Bergensere er koslige, og at vi skal ta godt i mot Brannsupporterene når de kommer til byen!

Ta dere sammen!

Dette er sikkert bare en guttunge i tenårene som definitivt ikke er ute etter bråk, og ikke har han oppfordret til det heller!

theMan
18-05-2005, 20:01
seriøst...
"han utgir bare fakta" ?
Du må jo være naiv to tha bone for å kunne si noe sånnt?

Ja neste gang han nevner at det ble trøbbel før viking kampen og at vi er den nest mest voldelige byen, JO SÅ ER DET BARE FAKTA!! yes, sir!
Skal huske på det neste gang jeg prøver meg på det samme forran 10 slåssgale rogalendinger.

Naiv? Du, ja!

Keiko
18-05-2005, 20:36
Her blåses det opp til storm i en liten cb pils!!!
Jeg er helt enig med deg "The man" om at dette er uakseptabelt!! Men å kreve ip oppsporet, ja det koster nok mer tid enn det er verdt!

Jeg er 100% sikker på at dette er en liten dritt unge som tror han er jævla tøff!! Ingen Casuals er så idioter at de synker så lavt!!!
Tipper Brann supporterene ler av slikt, og at de er relativt vant til det!

Men det er ingen dum ide og la Børre snakke med Bataljonen og si det ikke samstemmer med Menigheden! Dette ønsker vi selvfølgelig ikke å ha noe av!

REBell
18-05-2005, 20:50
IP har jeg, og den er aktiv på forumet her også, så kjenner nicket.

Dukker det opp flere slike episoder må man ta enkelte grep, men akkurat dette er ikke noe stor sak. Det er helheten vi må se på.

Så håper personen bak innlegget leser dette, så slipper vi kanskje slike dårlige formulerte innlegg hos motstandere før kampene.

theMan
18-05-2005, 20:50
Enig, Keiko, i at det nok er en typisk fjortissfyr. Men IP'søkinga er nok ikke så vanskelig, tror jeg, hehe (har ikke peiling :P)

Men, ja, dem er nok vant til det, men man kan jo aldri vite...

Uansett, latterlig gjort...

mr.leipsland
18-05-2005, 21:02
For de fleste er det veldig enkelt å plukke opp IPer og vi har en grei kommunikasjon supporterklubbene imellom så å finne ut om forumbrukeren er aktiv også her (noe som omtrent alltid er tilfelle) er en enkel og rask jobb.

Keiko
18-05-2005, 21:38
Glimrende med enkel ip sporing! :D :D

Håper idioten ser debatten, og skjønner poenget!!

Ik Start te æ dør!!!

Iver Mykland
18-05-2005, 21:53
Det er jo helt idiotisk av han å provosere på den måten. Hva er vitsen?
Skal se om han er den som står først i køen når bergen casuals kommer.

For en idiot!

Ronny
18-05-2005, 22:04
Han har jo et smiley tegn bak!

Seriøst, den uttalelsen der er fullstendig på trynet.

Å halvvegs "avvepne" uttalelsene sin med en smiley bak, gjør ikke saken noe anderledes!

"- Du skal være forsiktig med hva du sier Rolling stones, ellers kan du plutselig bli stilt til ansvar for det du skriver/sier ;) "

Det der var selvsagt et eksempel på hvor diffus, men samtidig direkte man kan bli. Jeg kan både hevde at jeg bare ga deg et velment råd om at jeg faktisk er i stand til å "face" deg og diskutere det med deg øye til øye, eller kanskje jeg sier at du får juling hvis du ikke gir deg?!?

Og du kan diskutere til du blir blå, for jeg har jo en "smiley"bak.

Tar du poenget? 8)

theMan
18-05-2005, 22:29
Godt å se at folk tok poenget mitt, og sa seg enig (Rolling Stones, flertallet bestemmer;)) SMILEFJES.

Noen i styret som vil si om det skjer noe videre her?
Jeg synes noe burde gjøres. Tar vi tak i dette i begynnelses fasen, stopper vi det enklere...

TAKK FOR MEG!

REBell
18-05-2005, 22:34
Som tidligere nevnt vil det skje fint lite.

Men ser vi et mønster må vi ta noen grep.

Rolling stones
18-05-2005, 23:14
Jeg er uenig med deg The man, selv om det ifra enkelte her kommer støtte erklæringer. Forsvarer naturligvis ikke det som er skrevet, men å lage en sak ut av dette!

Dette er flisespikkeri!!

Må da ha litt takhøyde, og det kommer GARANTERT ikke noen Casuals og skal banke oss pga en fjortis på nettet til Bataljonen :shock: :wink:

theMan
18-05-2005, 23:42
hehe, nei håper jo ikke på det!

Rolf Eivind
Så ikke det forrige innlegget ditt før nå. Flott at du følger med, så får bare fjortissgutten roe seg litt i de nærmeste dagene;)

Håper på rolig men fet kamp mot brann, mitt tips: 4-1 til Start og fjortissgutten tør ikke komme på stadion :P

jensm
19-05-2005, 08:39
Rolling Stones:
Flisespikkeri? Javel, i dine øyne er det nok det. Og forsåvidt i mine også. Men en oppegående mann som deg burde jo også skjønne at folk kan tolke forskjellig, og innlegget det refereres til KAN oppfattes som provokasjon av feil folk. Spesielt av dem som lengter etter å bli provosert. Vi vet jo at noen lettere lar seg provosere enn andre.

Så selv om noen av oss skjønner at dette ikke er verdens største sak, så kan det oppfattes annerledes av andre.

Nettopp dette er svakheten med forum: Det blir lett misforståelser. Derfor må man være forsiktig med formuleringene og presisere tydelig hva man mener.

Stonie
19-05-2005, 23:25
Den/de som skriver i andre sitt forum bør etter mitt syn ikke være difuse, skjønner ikke vitsen med innleggene til "ikstart". Kan han ikke bare ønske dem velkommen uten å nevne vold og causauls, som sagt tidligere de som vil misforstå gjør det. Fjortis eller ikke fjortis på forumet er alle like, har lyst å ha på start drakten uten å måtte se meg over skulderen. Håpe flertallet vise respekt på andre sitt forum, det ser så dumt ut med all den "dritt-slenginga". Trenger ikke å vær halleluja stemning, men bare respekt for andre supportere.