Se full versjon : IK Start - FK Haugesund
Nå er første treningskamp unnagjort og det ble en forrykende oppvisning med 4-0. Mange nye spillere fikk vist seg fremt, samt meget godt spill av bl. annet Børufsen, Mathisen og ikke minst Bolaños.
Fredag kommer nyopprykkede Haugesund på besøk, noen tanker om kampen?
magnussl
23-01-2010, 17:44
Regner med at haugesund har mye mere å by på enn SF. Laget kom på 1.plass i adecco i fjor og er i utfordrerposisjon. Kan ikke tenke meg annet enn at de er veldig motiverte før denne kampen. Samtidig tror jeg, men det spillet start hadde igår, at vi har en god mulighet til å vise dem en lekse.
Enig med magnus her. Dette blir nok en vanskeligere kamp en den vi hadde mot SF. Tipper start begynner slik:
Kenneth Høie
Hæstad-Clay-Jesper-milicevic
Bola-Kleiven-Fevang-Børufsen
Hulsker
Stokkelien
---------Rune Nilsen----------
knudsen-Clay-Jesper-vikstøl
owelo-bola-Fevang-Børufsen
-----------kleiven--------------
---------Stokkelien------------
en omgang får nok
hæstad-hulsker
ca 25 min for årst håper jeg
ellers er jeg åpen for en del flere tester av de yngste.
fishkillen
27-01-2010, 21:04
Det so er sikkert her, er vel at Høie står. Clay kommer sikkert inn i midtforsvaret.
Tror også Børufsen fortsetter på venstrekanten og Kleiven på midten. Usikker på resten.
CrimsonK
28-01-2010, 00:35
Enig med magnus her. Dette blir nok en vanskeligere kamp en den vi hadde mot SF.
Leste på VGD at FKH har 9 skader, hvorav 7 spillere er førstelagsmateriale. Det burde bli en ny kamp for økt selvtillit og sesongkortsalg, men klart bunnivået til Start er langt lavere enn FKH med 9 skader, så kampen er vel åpen den ;)
Det hadde ikke gjort noe på sesongkortsalget og selvtilliten med en ny storseier, men jeg tror kampen i morra blir vanskeligere enn den mot Samdefjord.
Tipper følgende lag:
Høie
Knudsen/Hæstad Goodson Mathisen Vikstøl
Bolanos Kleiven/Owello Bruer Børufsen
Fevang
Stokkelien
Så tipper jeg Runar og Branko må vente til kampen mot "fvn" til tirsdag før de får sjansen fra start.
Høie
Knudsen/Hæstad
Goodson
Jesper
Vikstøl
Bola
Owello
Fevang
Børufsen
Kleiven
Stokkelien
Det virker som det begynner å bli mer konkurranse om plassene, spesielt på midtbanen. De' li'er vi!
Roy_Keane
28-01-2010, 14:13
laget som starter mot Haugesund
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article160259.ece
Start (4-4-2): Kenneth Høie – Morten Hæstad, Clarence Goodson, Jesper Mathisen, Rolf Daniel Vikstøl – Christian Bolaños, Solomon Owello, Christer Kleiven, Espen Børufsen – Bernt Hulsker, Ole Martin Årst.
spennende med Årst fra start :)
Alf Qaida
28-01-2010, 14:22
Dette beviser vel at Kleiven har kniven på strupen angående sin fremtid i Start. Tillit nå, og tillit forrige kamp. Han MÅ bevise i treningskampene at han er kapabel til å ta opp kampen sentralt på midten.
magnussl
28-01-2010, 16:42
Virker som en bra oppstilling ja. Men husk at fkh vant 2-0 mot brann i treningskamp her en dag, så haugesund skal ikke avskrives, selv med skader. Men jeg tror likevel at vi vinner mot de i morra, og skaper enda mer entusiasme her i byen.
Virker som en bra oppstilling ja. Men husk at fkh vant 2-0 mot brann i treningskamp her en dag, så haugesund skal ikke avskrives, selv med skader. Men jeg tror likevel at vi vinner mot de i morra, og skaper enda mer entusiasme her i byen.
Er ikke enig. Et skadepreget Haugesund skal ikke by på problemer for Start. Alt annet en seier her vil være en nedtur, selv i januar.
Dette beviser vel at Kleiven har kniven på strupen angående sin fremtid i Start. Tillit nå, og tillit forrige kamp. Han MÅ bevise i treningskampene at han er kapabel til å ta opp kampen sentralt på midten.
Enig, men det ser vel heller ut som at han virker sikker på sitt valg, Knut T, og at han er usikker på hvem som skal spille vedsiden av krister.
Ellers så er det bra at såpass mange med lokal tilh ser ut til å være svært nær ellveren.
Er ikke enig. Et skadepreget Haugesund skal ikke by på problemer for Start. Alt annet en seier her vil være en nedtur, selv i januar.
Jeg sier meg enig med magnussl. Haugesund skal ikke tas lett på på tross av skadene. Toppscoreren dems, Thomas Sørum, var ikke med mot Brann. Han scoret 24 mål for klubben i fjord.
På lørdag spilte Haugesund 1-1 mot Sogndal, men som sagt de skal ikke tas lett på!
Tipper en 3-2 seier til Start, skal bli artig å se hvordan Årst og Hulsker funker. Men har likevel ikke all verdens tro på dem, så det blir nok fort inn med Stokkelien (kanskje Fevang raskt også).
Roy_Keane
29-01-2010, 00:01
skeptisk til hulsker, han var svært sløv sist kamp, og jeg så oppvarmingen, han stod bare å så på kampen i en daff stilling, mens de andre varmet opp. utpå banen så han også giddaløs og slapp ut. så ikke direkte veltrent ut heller, litt for mye ribbe og marsipan, og litt for lite egentrening kanskje...
4-4-2 Faktisk! ikke værst, tar hvertfall turen ned å ser kampen selv om det er en halvang reise :D
skeptisk til hulsker, han var svært sløv sist kamp, og jeg så oppvarmingen, han stod bare å så på kampen i en daff stilling, mens de andre varmet opp. utpå banen så han også giddaløs og slapp ut. så ikke direkte veltrent ut heller, litt for mye ribbe og marsipan, og litt for lite egentrening kanskje...
Sånn har nok hulsker vært igjennom hele sitt aktive fotballkariere...;)
Streames dette fyrverkeriet av et oppgjør på noen nett-TV?
Streames dette fyrverkeriet av et oppgjør på noen nett-TV?
Tipper det blir sendt på TV2 Sumo, men det koster buksa av deg!
Ellers er det live oppdatering på ikstart.no.
Bolaños og Børufsen har pådratt seg noen småskader og står over dagens kamp. Inn kommer Fevang og Milicevic!
benwright
29-01-2010, 16:18
Da er det best å la dem hvile ja
Haugesund Avis sender kampen:
http://www.h-avis.no/sport/se-start-fkh-direkte-1.2240138
Dvs de prøver å sende :-)
Haugesund Avis sender kampen:
http://www.h-avis.no/sport/se-start-fkh-direkte-1.2240138
Dvs de prøver å sende :-)
Takk for linken. Men er det bare meg eller er det ikke lyd? 0-1..
Fabelaktige angrep! 1-1
Digg å se Årst score:-)
Uten å ha sett eller hørt noe annet enn det fvn. skriver så er jeg relativt fornøyd med kampen.
Årst er forhåpentligvis tilbake i full blomst og kleiven fortsetter å vise seg frem med to assist idag.
Etter treningskampen haugesund hadde mot brann og det de viser idag har jeg faktisk tro på at de blir ett skikkelig overaskelseslag i tippeligaen i år.
Noen som har noen spillerbørs klar ...?
Hvordan spilte resten av laget, var lite å hente i avisen foreløbig.
AndersH.
29-01-2010, 22:22
Synes dette var brukbart. For dårlig å ikke putte mer enn to. Kjører over Haugesund i begynnelsen av andreomgang og skal punktere kampen. Start har ballen mest, og slipper Haugesund til svært få avslutninger. Høie er knapt borti ballen. Alt i alt en solid gjennomføring. Men kampen burde vært vunnet.
Høie - 5 - Kan ikke lastes for målene. Trygg med beina, men ikke Nilssen-klasse.
Hæstad - 5 - Forholdsvis solid. God kontroll bakover, men svak i lufta. Fine initiativ fremover.
Goodson - 4 - Rusten. Elendig på Sandefjords første mål. Får skylde på den lange reisen til Norge og at han er døgnvill. Ikke allverdens. Vinner dog ganske mye i lufta.
Mathisen - 7 - Starts bestemann. Veldig solid i alt han foretar seg. Trygg med ball, sterk i kroppen, plasserer seg smart og veldig god i lufta. Engedal-klasse.
Vikstøl - 5 - Gir bort ett mål. Bortsett fra det en god kamp. Solid innsats.
Fevang - 7 - Veldig, veldig bra kamp. Viser klasse ved flere anledninger. Fantastisk med ball, og slår gode innlegg. Mestrer høyrekantrollen glitrende.
Owello - 5 - En kamp på det jevne. Dominerer ikke, men god defensivt, og tidvis bra med fremover. Usedvanlig pasningssikker til Owello å være. Etter mitt syn bedre enn Bruer.
Kleiven - 6 - Mye involvert fremover. Løpssterk og pasningssikker. Involvert i mye av det Start gjør fremover på banen. Solid gjennomført. Kan bli høy klasse om han får stilt inn skuddfoten.
Milicevic - 5 - Gjør seg slettes ikke bort som venstreving. Får litt lite å jobbe med, men får vist farta si og at han har offensive kvaliteter. Gjør dessuten en solid jobb defensivt.
Hulsker - 5 - Bevegelig og frisk. Lett på tå sammenlignet med i fjor høst. Er flink som oppspillspunkt og duellsterk. Samarbeider svært godt med Årst. Trekker ned at han brenner to hundreprosentssjanser.
Årst - 7 - Fresh kamp. Jobber godt. Bevegelig. Fotballsmart. Viser klasse ved flere anledninger. Putter to, men kunne fort ha puttet to til. Alt i alt en veldig god kamp. Klassespiller. Den beste prøvespilleren som har vært i Start noensinne.
aljahnsen
29-01-2010, 23:49
Syntes Fevang var mye opp og ned, tok litt tid før han følte seg til rette i kantrollen, men kom seg veldig utover kampen og var veldig bra til tider.
Syntes Kleiven var bra i dag, meget bra faktisk, samme med Jesper.
En bra kamp av Start, men Haugesund fikk iallefall ett veldig billig mål, begge burde ha vært avverget. Men Haugesund kjempet og imponerte, men Start ble litt for baktunge, eller deffensive i enkelte perioder av kampen. Men Start var det beste laget i dag, og hadde nok av sjanser til å avgjøre kampen, men Haugesund kjempet godt og fikk lønn for strevet.
Mye bra angrep fra Start i dag, og angrepene før begge skåringene var fantastiske. Var også noen flere angrep av klasse i dag, det lier vi.
Blir spennende å følge med på kampene og utviklingen fremover. Angrepet fungerte iallefall veldig bra i dag, uten både Bola og Børufsen.
Veldig hyggelig å se Årst tilbake i slag, og med to nettkjenninger. Fungerte bra på topp sammen med Hulsker, som også hadde noen gode sjanser i kveld.
doppelt gemoppelt
30-01-2010, 01:45
Årst kan bli en overaskelse slik som myggen ble i fjor. Kjærkommen på defensive dødballer og offensive selvfølgelig.
Veldig rufsete Clarence, han kommer seg.
Hæstad naturligvis redd for frisyren men fine raid som avsluttes så dårlig at han heller kunne spart seg for de løpeturene.
Jesper, Kleiven gir meg følelsen av at disse kommer til å være navn det snakkes om i år.Herlig:)
Alt i alt en grei gjennomkjøring
Årst kan bli en overaskelse slik som myggen ble i fjor. Kjærkommen på defensive dødballer og offensive selvfølgelig.
Veldig rufsete Clarence, han kommer seg.
Hæstad naturligvis redd for frisyren men fine raid som avsluttes så dårlig at han heller kunne spart seg for de løpeturene.
Jesper, Kleiven gir meg følelsen av at disse kommer til å være navn det snakkes om i år.Herlig:)
Alt i alt en grei gjennomkjøring
Kunne ikke sagt det bedre om Hæstad.
Nå har man brukt flere år på å finne ut at han er TOTALT ubrukelig som høyrekant. Hvor lang tid skal det ta før man finner ut at han også er ubrukelig som høyreback?
Noen nevner Branko god?? Har ikke sett noen med mer strøm i kroppen siden Petter Werni "herjet" i eliteserien. Alvorlig talt, det må være frustrerende for medspillerne å spille med Branko og Hæstad som ikke kan behandle en ball. Start fremstår meget positivt, nå gjelder det bare å få inn Børufsen for Branko og Bolanos for Hæstad, så de to gutta komme der de hører hjemme, på benken, verken mer eller mindre.
doppelt gemoppelt
30-01-2010, 14:54
Kunne ikke sagt det bedre om Hæstad.
Nå har man brukt flere år på å finne ut at han er TOTALT ubrukelig som høyrekant. Hvor lang tid skal det ta før man finner ut at han også er ubrukelig som høyreback?
Noen nevner Branko god?? Har ikke sett noen med mer strøm i kroppen siden Petter Werni "herjet" i eliteserien. Alvorlig talt, det må være frustrerende for medspillerne å spille med Branko og Hæstad som ikke kan behandle en ball. Start fremstår meget positivt, nå gjelder det bare å få inn Børufsen for Branko og Bolanos for Hæstad, så de to gutta komme der de hører hjemme, på benken, verken mer eller mindre.
Ganske brutalt men helt enig
Roy_Keane
30-01-2010, 19:37
syntes Branco er helt ok, flott med offensivt med sin fart, og slår greie pasninger til medspillere selv om inleggene ikke er allverdens.
Når det gjelder Hæstad er jeg enig, han er bare rett og slett ikke god nok for Start sitt lag på noen posisjoner egentlig.
AndersH.
30-01-2010, 20:15
Når det gjelder Hæstad er jeg enig, han er bare rett og slett ikke god nok for Start sitt lag på noen posisjoner egentlig.
Hehe, enig i at han ikke er klasse. Men han er en grei squadplayer.
doppelt gemoppelt
30-01-2010, 21:29
syntes Branco er helt ok, flott med offensivt med sin fart, og slår greie pasninger til medspillere selv om inleggene ikke er allverdens.
Jeg håper det terpes på innleggene. Bola kan sakene og man ser diamanten å ha silkefot. Norges beste hodespiller(Årst) og bola kan bli en slager.
Ser at Starts 15 åringer gjør det bra i en eliteturnering i Sørlandshallen denne helgen. Flott å se at det gror. Får håpe at det snart kommer noen som kan ta steget opp, slik at Morten Hæstad ikke blir værende i Start gjennom hele sin karriære.
Årst er bra på hodet, men norges beste er han dessverre ikke.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.