PDA

Se full versjon : Start trenger ny kaptein

Mattymatte
31-01-2010, 19:54
I kamper der Start sliter med formasjoner og guts føler jeg at vi trenger en sterkt leder på banen som tar ansvar og tar tak. Det føler jeg Start ikke har nå. Med all respekt for Fevang og hans kvaliteter synes jeg ikke han er en ledertype og kapteinsemne.

I følge det jeg har sett føler jeg Fevang henger med hode og gjemmer seg vekk når Start sliter, han tar sjelden tak og prater med spillerne på banen.

Vi trenger en mindre anonym kaptein, jeg vil gjerne ha Årst eller Goodson som kaptein for årets sesong. Dette er personer med erfaring og lederegenskaper som vi trenger på banen, spesielt for å snu negative tendenser under kampene.

doppelt gemoppelt
31-01-2010, 22:28
viktig for kapteiner at de presterer nokså jevnt i tillegg til leder-egenskaper. Tror fevang er en ok kaptein men blir feil å sette ut kapteinen og da oppstår det som skjedde i fjor at vi spillte med en ubrukelig fevang istede for kleiven eller flere som kunne ha gjordt jobben bedere. Sikter da til September månde spesielt.
Kansje Årst om han finner veien og formen!! Ellers synest jeg det ser skralt ut med resten. Atså få alternativer til disse 2.

AndersH.
31-01-2010, 23:19
Jeg stemmer for Jesper som kaptein. Han er sjefen.

magnussl
31-01-2010, 23:38
Hvis Jesper blir et klart alternativ bak, er det helt naturlig at han blir kaptein. Min mening der er basert på det jeg har sett på treningene i lang tid, og han har stått klart frem som en lederrolle i treningskampene til nå. Dessuten er det gunstig å ha en kaptein som ikke kan forsvinne når som helst, tenker da på Goodson. Jesper har sagt klart og tydelig at han vil være i Start hele karrieren, så på ett tidspunkt kommer han uansett til å bli kaptein. Så hvorfor ikke la han bli det med en gang?

AndersH.
01-02-2010, 00:19
Helt enig med deg, Magnus. Spiller Jesper fast bør han få kapteinsbindet allerede nå, det er ingen grunn til å vente. Han er, som du nevner, evig Starter og en ledertype. Mannen oser selvtillit og vinnervilje!

Dessuten er det ingen ulempe at han er en klassespiller.

reiGN
01-02-2010, 01:58
Har Jesper sagt at han vil bli i Start hele karrieren? Hva hvis favorittlaget United kommer på banen da? :icon_lol:

frankieboy
01-02-2010, 06:10
Jeg tror ogsaa at Jesper hadde blitt en bra kaptein, men synes allikevel at han skal faa denne sesongen til aa bekrefte det som vi ser er paa gang... Er nok bra aa kunne faa fokusere kun paa sitt eget spill ogsaa denne sesonge, og fortsatt laere av Clarence Goodson. (og Baard Borgersen)
Neste sesong mener jeg dog at Jesper bQr vaere et soleklart valg (hvis fremgangen hans fortsetter og han presterer paa et stabilt bra nivaa i 2010)

Han har det meste som skal til for aa bli en god kaptein mener jeg!

ghanaboy
01-02-2010, 14:08
Jeg tror ogsaa at Jesper hadde blitt en bra kaptein, men synes allikevel at han skal faa denne sesongen til aa bekrefte det som vi ser er paa gang... Er nok bra aa kunne faa fokusere kun paa sitt eget spill ogsaa denne sesonge, og fortsatt laere av Clarence Goodson. (og Baard Borgersen)
Neste sesong mener jeg dog at Jesper bQr vaere et soleklart valg (hvis fremgangen hans fortsetter og han presterer paa et stabilt bra nivaa i 2010)

Han har det meste som skal til for aa bli en god kaptein mener jeg!

bra skrevet!

beng222
01-02-2010, 16:09
Jepsper bør ikke bli kaptein nå, og hvem som bør bli kaptein i 2011 bør heller ikke være tema nå.

Ellers så mener jeg ikke at Jesper var den som stod frem når det butta i mot i fjor. Skal kapteinen byttes ut så mener jeg det bør være Borgersen, Høie eller Årst. Nå er det i skrivende stund ikke sikkert at noen av disse spiller så veldig mye til neste år.

Ellers har jeg lekt litt med tanken på Hulsker faktisk. Men med han blir det fort enten eller. Av spillerene i Startstallen, så er Hulsker den jeg ville tatt med meg i skyttergrava.

Sømme66
01-02-2010, 16:19
Jesper som Kaptein?
Nei nå får dere pokker meg gi dere

Giovanni
01-02-2010, 16:29
Jepsper bør ikke bli kaptein nå, og hvem som bør bli kaptein i 2011 bør heller ikke være tema nå.

Ellers har jeg lekt litt med tanken på Hulsker faktisk. Men med han blir det fort enten eller. Av spillerene i Startstallen, så er Hulsker den jeg ville tatt med meg i skyttergrava.

Hehe, ved ettertanke så tror faktisk jeg også at jeg hadde gjort det.

Jesper bør vise at han kan spille to kamper på rad på høyt nivå. Personlig har jeg fortsatt tilgode å se det. Han burde ikke være noe kapteinsemne, verken i år eller neste år.

Jeg skjønner ikke hva som tilsier at en som ikke var fast på laget i fjor, og med unntak av et par kamper aldri har briljert, burde bli kaptein?

Folk i menigheden skal ha for at dere er lojale mot "local lads", men i blant så er det så hinsides all sunn fornuft!

kompa
01-02-2010, 16:44
Alvorlig talt, Årst som kaptein ... ??
Har vel nettopp trådd av sykkelen. Har satt på setet i 2 år nå. Kan ikke ha en kaptein som det fortsatt er særdeles usikkert om kommer til å spille. Han er derimot en ressurs i spillergruppa selv uten å være kaptein.

Hulsker ville også jeg gått i skyttergrava sammen med, men helst uten kapteinsbindet.
Han gir absolutt alt selv uten bind på venstre arm. Mister fort hodet, og står derfor ikke frem som noe godt kapteinsemne.

Jesper er jeg sikker på tar enda et steg sportslig i år, kan derfor fort bli et emne for sesongen 2011. Han må bevise over tid først.

Ender derfor på vår nåværende. Ikke fordi han er enn født kaptein, men først og fremst i mangel på andre. Han gjør en ok jobb.

Er sikker på at

doppelt gemoppelt
01-02-2010, 20:45
Jeg stemmer for Jesper som kaptein. Han er sjefen.

Er ikke det Nilssen som er sjefen da ;) eller var han kongen:D

beng222
01-02-2010, 21:14
Hehe, ved ettertanke så tror faktisk jeg også at jeg hadde gjort det.

Jesper bør vise at han kan spille to kamper på rad på høyt nivå. Personlig har jeg fortsatt tilgode å se det. Han burde ikke være noe kapteinsemne, verken i år eller neste år.

Jeg skjønner ikke hva som tilsier at en som ikke var fast på laget i fjor, og med unntak av et par kamper aldri har briljert, burde bli kaptein?

Folk i menigheden skal ha for at dere er lojale mot "local lads", men i blant så er det så hinsides all sunn fornuft!

Ser du til england er det mange hissige spillere som har vært kaptein med stor suksess f.eks. Keane, Cantona, Dennis Wise, David Batty og Vinnie Jones.

magnussl
01-02-2010, 22:26
Jesper som Kaptein?
Nei nå får dere pokker meg gi dere
Du må begynne å skille sak og person, Sømme;-) Alle vet at du fortsatt er forbanna på Jesper etter løv-ham. På tide å legge det bak seg og uttale seg med basis i konstruktive refleksjoner. Det er utrolig lite tiltalende med kategoriske utspill...

AndersH.
01-02-2010, 22:31
Er ikke det Nilssen som er sjefen da ;) eller var han kongen:D

Nilssen er sjef, ja. Men det er også klasse-Mathisen ;)

DelPiero
02-02-2010, 00:01
Ny kaptein JA, om han spilte dårlig hele forrige sesong gir jeg blaffen i for Fevang er ikke kaptein. Men om Jesper er mye bedre tviler jeg på. Men samtidig er det vel bare Årst, Høie, Goodson, Borgersen og muligens Freeman som er bedre enn Jesper igjen. Og av de er det andre grunner som gjør de fleste på den listen uaktuelle.
Vi kan drømme så mye vi vil, men dessverre må vi face the facts..

Samtidig hadde vi nok kommet i Guiness med en kapteinsgruppe på Årst, Borgersen og Mathiesen, for maken til skrøpelig gjeng. To stk midt i midtlivskrisen, der den ene snart har fått annsinitetstillegg på Nav, den siste har hatt flere skader en ballberøringer de siste 5 årene. Håper ikke krigen blir for hard om det blir valgene for årets kaptein;);)

zgull
02-02-2010, 02:05
Jeg stemmer for Hulsker som årets kaptein. Han er en bedre løsning enn Fevang, synes jeg. Årst hadde vært et naturlig valg om han ikke kom rett fra et langt skademareritt og egentlig har lagt opp(!). Jesper kan nok absolutt være en kandidat neste sesong. Høie: er ikke han like anonym som Fevang?

Neon
02-02-2010, 14:52
Jeg velger å si det samme som Tørum sa i fjor...

Start skal ha elleve kapteiner. Alle skal ta ansvar og stå frem, uanhengi om de har et bind på armen eller ei...

beng222
02-02-2010, 21:42
Jeg velger å si det samme som Tørum sa i fjor...

Start skal ha elleve kapteiner. Alle skal ta ansvar og stå frem, uanhengi om de har et bind på armen eller ei...

At alle er skal være kapteiner = ingen kaptein. Alle med litt erfraring fra yrkeslivet vet det.

Neon
02-02-2010, 21:46
At alle er skal være kapteiner = ingen kaptein. Alle med litt erfraring fra yrkeslivet vet det.

Tror du skjønner budskapet i det Tørum sa... Selv om du later som annet.

Mattymatte
02-02-2010, 22:05
Haha Beng22, den var bra:) Helt enig i det resonnementet.

beng222
03-02-2010, 18:06
Tror du skjønner budskapet i det Tørum sa... Selv om du later som annet.

Selvfølgelig forstår jeg hva han mener, og jeg forstår at alle skal stå frem og være tydelige og ta ansvar, spesielt da det butter i mot som mest. Men hva var det vi så sist sesong? Da vi slet og trengte å ta tak i kampen for å få snudd kampbildet, da var det veldig ofte 10(keeper unntatt) startspillere som så ned i bakken og hadde et kroppspråk som for meg så ut som de hadde lyst til å være alle andre steder enn på en fotballbane. Ikke en eneste stod frem med litt ekstra innnsats eller pisket opp de andre spillere.

Det er jo det som er grunnen til at kapteinsdebatten har blusset opp på forumet, og at en selvskreven kaptein er veldig vanskelig å få å øye på i dagens startstall.

Da nytter det ikke komme floskler om at det er alle 11 sitt ansvar eller at vi har 11 kapteiner.

Store Tå
03-02-2010, 22:52
Synes Start har minst ett åpenbart kapteinsemne: Bolaños.
Han er ikke bare en godværsspiller, men en spiller som tar tak i kamper som står og vipper. Han kan inspirere både med innsats, entusiasme og enkeltprestasjoner.

Han gikk riktignok sur noen kamper i fjor, men det får vi forvente at han forbedrer i år.

Selvsagt er det usikkert hvor lenge han blir, men slett ikke utenkelig at han blir ut sesongen.

Selv tror jeg kapteinsrollen både ville løftet spillet hans, resten av lagets spill - og kanskje også prisen Start kan kreve for ham.

beng222
04-02-2010, 01:01
Synes Start har minst ett åpenbart kapteinsemne: Bolaños.
Han er ikke bare en godværsspiller, men en spiller som tar tak i kamper som står og vipper. Han kan inspirere både med innsats, entusiasme og enkeltprestasjoner.

Han gikk riktignok sur noen kamper i fjor, men det får vi forvente at han forbedrer i år.

Selvsagt er det usikkert hvor lenge han blir, men slett ikke utenkelig at han blir ut sesongen.

Selv tror jeg kapteinsrollen både ville løftet spillet hans, resten av lagets spill - og kanskje også prisen Start kan kreve for ham.

Kjempelurt å ha en kaptein som kun prater gebrokkent engelsk....

Magne Hadland
04-02-2010, 09:52
Da nytter det ikke komme floskler om at det er alle 11 sitt ansvar eller at vi har 11 kapteiner.

Tørum har da tydelig sagt ifra at han savner flere vinnerskaller og sjefer på banen, og at det var noe av hovedproblemet i totalsviktkampene i fjor (borte mot Stabæk, Molde...).

Det holdt på å gå samme veien på Alfheim, men da hev han utpå Borgersen og Hulsker i håp om å hindre nok en kollektiv kollaps og fraskrivelse av ansvar på banen.

"Det blir for mange som gjemmer seg bort" - Sa vel Fevang angående det samme.

Beklager at jeg mangler de konkrete referansene, men det bør stemme sånn passe etter hukommelsen :)

frankieboy
04-02-2010, 16:37
Holder Ole Martin seg skadefri saa er det et naturlig valg. Han har autoritet og erfaring og har det som trengs - vel og merke hvis han holder seg skadefri.

Andre kandidater denne sesongen synes jeg er Clay og Kenneth Hoie (hvis han staar i maal).

Som andre mener jeg at Geir Ludvig er litt for "stille" og ser ikke at han har det som trengs for aa vaere en god kaptein. Han er en god spiller, men vi trenger en som har litt mer autoritet og det mener jeg at de 3 nevnte har!

kompa
04-02-2010, 17:58
Forsåvidt enig med deg frankieboy, men kan ikke velge kaptein i etterkant....
Kan ikke ha så mye "dersom om atte"
Må velges før sesongen. Faller ditt valg da på Clay, så er jeg uenig.

Er så mye usikkert her at jeg er sikker på at Knut hører på meg og velger Fevang ;-)

Scarto
07-02-2010, 21:46
I morgen får vi se/vite hva Tørum tenker, men her er en forsmak:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article161112.ece

zgull
07-02-2010, 22:52
...ja det lukter Årst lang vei...men det er evt. et fornuftig valg...

Scarto
09-02-2010, 17:35
Her letter Tørum litt på sløret:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article161230.ece