PDA

Se full versjon : IK Start - Fædrelandsvennen-laget

AndersH.
01-02-2010, 22:29
Dette blir garantert en fartsfylt kamp. For de helprofesjonelle vil det være ordentlig pinlig å ikke vinne, og dermed får vi helt sikkert se et Start-lag som fyrer på fremover. Men Start vil nok ikke slippe enkelt til. De halvprofesjonelle/glade amatører vil kjempe med nebb og klør. Dette er tross alt en glitrende mulighet for dem å vise seg frem på!

FVN-laget vil få sine sjanser i løpet av kampen. Har Super-Ray, Naglestad, Gausdal og resten av kompaniet dagen kan det fort sitte et mål eller to i nota. Start er på langt nær uslåelige.

Klarer FVN-gutta å være relativt skjerpet defensivt og ri unna den ventede Start-stormen mot buret til Dag Tore, tror jeg dette kan ende med FVN-seier. Med tanke på at ingen ringere enn Lars Martin Engedal spiller midtstopper, tror jeg det i hvert fall vil være gode muligheter for et hederlig resultat.

God kamp, folkens! Blir det over 1500 tilskuere?

Millonarios
02-02-2010, 17:30
Blir garantert ikke så mange tilskuere mtp været.

Ellers en spennende lagoppstilling Start har:

Tommy Runar – Avni Pepa, Clarence Goodson, Christian Follerås, Branislav Milicevic – Christian Bolaños, Geir Ludvig Fevang, Christer Kleiven, Sondre Kristiansen – Ole Christian Langeland – Mads Stokkelien.

Spesielt Follerås og Kristiansen skal bli spennende å følge.

gmkarlsen
02-02-2010, 19:47
Langeland snytt for straffe. Kommentatoren sier det filming. Skulle likt å sett den i reprise.

gmkarlsen
02-02-2010, 19:49
1-0 Kleiven, samspill med Stokkelien. Flott. Tydelig at FVN-laget ikke er samspilt.

gmkarlsen
02-02-2010, 19:56
Fevang feller Bøe innenfor straffefeltet, fortjent gult kort. I obligatorisk kamp ville det blitt rødt. Straffespark til FVN-laget. 1-1 Gausdal, umulig å ta for Runar. Dårlig av Fevang.

gmkarlsen
02-02-2010, 20:17
Pause. 1-1. Ser ikke ut som Start gir alt, og det er jo langt i fra hele A-laget som spiller.

kaptein
02-02-2010, 21:11
Jesper ut med skade.

Mattymatte
02-02-2010, 21:16
Talentløs kommentator på Fevennen-nett.

jensm
02-02-2010, 21:19
Dette er bare flaut. Greit nok, Start bruker ikke sitt beste lag, men profilene er der.

Skulle vært en grei skuring, men dette er helt lavmål.

Og flere Startspillere ble jo sure utpå der! I en sånn kamp er det smålig.

Dette er rett og slett bare flaut av Start! Pinlig opptreden.

Mattymatte
02-02-2010, 21:23
Dette er jo bare en tullekamp, bare masse vas som Fevennen steller i stand. Er jo null prestisje i dette, ikke noe annet en helt vanlig treningsøkt. Spillerne vil jo heller ikke bli skadet, helt ok om de ikke vinner denne "kampen".

Millonarios
02-02-2010, 21:38
Fikk vel ikke så mye ut av kampen med unntak av at Vikstøl pdd nok bør være foran i køen som venstreback. Jeg er tvilsom på om han holder TL-nivå, men det er verdt å ta en sjanse med en lokal unggutt, og Milicevic er ikke særlig bedre. Ellers hadde Bekker et godt innhopp, Follerås viste god fysikk, mens Kleiven virker å være i form.

Daniel Aase viste kvaliteter han alltid har hatt; teknikk av ypperste klasse, samt en meget god venstrefot. Personlig mener jeg det er direkte galskap å la gutten gå fritt på Moseidmoen i 2.divisjon, men tydelig at Start ikke ser talentet etter noen måneders treningsopphold. Trist om man skal teste flere prøvespillere når man har en lokal unggutt med Iniesta-teknikk gående i Vennesla. Jeg er redd Sørlandet her mister en juvel.

Ellers er det vel kun Kjetil Bøe av de andre spillerne som kunne forsvart en Start-kontrakt, uten at jeg er overbevist om han ville forsterket oss i særlig grad.

petrus
02-02-2010, 22:13
Det er rett å slett en skam.

Kall det en treningsøkt. Jeg forventer tenning og innsatsvilje under en treningsøkt på eliteserienivå, dette var bare pinlig!

Branko og Hæstad fremstår som under pari 2. divisjons backer, SØPPEL.
Få inn Vikstøl og forhåpentligvis Freeman så fort som overhodet mulig. Ingen vits i å la Branko/Hæstad få verdifull kamptrening når de aldri benytter sjansen. Forsøkene på innlegg fra begge to er helt skandaløse, og plassering og fotballforståelse er totalt fraværende!

Jeg var høyt oppe etter Sandefjord, mot Haugesund ble det ihvertfall produsert sjanser i fleng, idag var alt bare helsvart!

AndersH.
02-02-2010, 22:20
FVN-laget gjorde seg absolutt ikke bort, tvert i mot imponerte de med defensiv trygghet, godt pasningsspill og tendenser fremover. Start var overraskende svake, og det var skuffende å se. Det lille de hadde å by på fremover, ryddet Engedal og gutta greit bort.

Svakt, Start.

jensm
02-02-2010, 22:26
Joda, ubetydelig treningskamp. Men skremmende å se at spillere som skal være mer og mindre faste på Start i år taper duell etter duell. At tempoet er svakere enn normalt er jo sånn sett greit nok. Men enkeltspillere skal jo være et godt hakk bedre og vise klasseforskjellen.

Det er jo skummelt når denne forskjellen ikke viste seg i det hele tatt, kanskje bortsett fra at Bolanos prøvde å skape litt moro ut av kampen det første kvarteret.

Egentlig rart fvn ikke blåser dette opp mer enn de gjør? De tok bort de store overskriftene og alt som er igjen nå er en liten sak. Det at Tørum var så skuffet og irritert at han nesten ikke ville bli intervjuet etter kampen er også litt småskremmende. Og skremmende å se et så lavt bunnivå. Mye å jobbe med på la manga!

Tusse
02-02-2010, 23:43
Resultat og kampen er helt betydningsløs og gidder ikke engasjere meg i innsatsen til start i denne kampen.

Det som derimot går ann å engasjere seg i er taktiske valg. Ser i forkant av FVN-målet at Start har tenkt å prøve nok en sesong der man for ALL del skal spille seg ut bakfra når keeper har ballen. Dette gjelder også når motstanderne har fire spillere i høyt press. At man som kjønnsmodne mennesker ikke kan begripe å reflektere litt over de taktiske valgene som tas her er en gåte for meg.

rooland
02-02-2010, 23:44
Akkurat denne kampen driter jeg i, man så jo at intensiteten var dårlig, og innsatsen rææva...flere at spillerne på fevennen holder nok 1 div nivå(å nivået mellom tippeligaen å 1-3 div er ikke allverdens), bare se cupkamper!!
Start hadde ikke et lag tippeligaspillere på banen sammtidig, der var det en blanding mellom tippeligaen å være 2 lags spillere som holder 2 div nivå)

Ikke få panikk

AndersH.
02-02-2010, 23:49
Etter å ha sett Nilssen siste kvarteret i dag forstår jeg hvorfor han gjorde det så bra på løpstesten. Han løp som en galning, jo!

Jeg synes Rune Nilssen bør, hvis han ikke blir førstevalg i buret, få noen innhopp som venstreving. Det hadde vært morsomt og usedvanlig fett om han kunne blitt en brukbar utespiller.

Mulig Børufsen er en klasse eller to over Nilssen, men med kamptrening kan nok Rune Nilssen bli en meget bedre venstreving. Han har en veldig god fot, og var dessuten overraskende frisk. Han gjorde en god jobb defensivt, og var flink til å holde bredden offensivt. Dessverre fikk han lite å jobbe med. Men det var veldig morsomt å se ham på banen, han klarte seg bra.

Jeg synes Nilssen skal få flere sjanser som venstre kantspiller. Han hadde ingen svake involveringer og kan med litt matching som utespiller absolutt holde mål. Tror jeg. Vi trenger tross alt en back-up for Børufsen :)

Mattymatte
02-02-2010, 23:51
Greit nok at Start var dårlige, men ikke glem at dette var for Start kun en treningsøkt som Fevennen prøver å hause opp til å være en trening"kamp". Start skal reise til La Manga og ville ikke ta ut alt eller få skader på spillerne. Sier jo litt om seriøsiteten når Start sender ut Rune Nilssen som venstrekant-spiller.

Mattymatte
02-02-2010, 23:53
Etter å ha sett Nilssen siste kvarteret i dag forstår jeg hvorfor han gjorde det så bra på løpstesten. Han løp som en galning, jo!

Jeg synes Rune Nilssen bør, hvis han ikke blir førstevalg i buret, få noen innhopp som venstreving. Det hadde vært morsomt om han kunne blitt brukbar - noe jeg absolutt tror han kan bli. Mulig Børufsen er en klasse eller to over Nilssen, men med kamptrening kan nok Rune Nilssen bli en meget bedre venstreving. Han har en veldig god fot, og var dessuten overraskende frisk. Han gjorde en god jobb defensivt, og var flink til å holde bredden offensivt. Dessverre fikk han lite å jobbe med. Men det var veldig morsomt å se ham på banen, han klarte seg bra.

Jeg synes Nilssen skal få flere sjanser som venstre kantspiller. Han hadde ingen svake involveringer og kan med litt matching som utespiller absolutt holde mål. Tror jeg. Vi trenger tross alt en back-up for Børufsen :)

Anders du vet absolutt ikke hva du prater om. Start spiller i eliteserien, tror du virkerlig Rune Nilssen har fart og finter til å spille venstrekant? Dette må være en spøk.

Supporteren
02-02-2010, 23:57
Greit nok at Start var dårlige, men ikke glem at dette var for Start kun en treningsøkt som Fevennen prøver å hause opp til å være en trening"kamp".

Vinnerinnstilling er viktig, enten vi møter Løv-Ham eller Rosenborg. Begynner man å ta lett på motstanderen, er det fort gjort at man gjør det i langt viktigere kamper også. Etter min mening mangler Start denne vinnerkulturen. Det så vi mot Løv-Ham i fjor, og mot Lyn. Start presterer ofte bedre mot gode lag, enn mot dårlige lag. Det er langt lettere å motivere seg mot topplag og gode motstandere, men alle poeng er like viktige.

Reservesamen
03-02-2010, 00:25

Jeg synes Rune Nilssen bør, hvis han ikke blir førstevalg i buret, få noen innhopp som venstreving. Det hadde vært morsomt og usedvanlig fett om han kunne blitt en brukbar utespiller.

Mulig Børufsen er en klasse eller to over Nilssen, men med kamptrening kan nok Rune Nilssen bli en meget bedre venstreving. Han har en veldig god fot, og var dessuten overraskende frisk. Han gjorde en god jobb defensivt, og var flink til å holde bredden offensivt. Dessverre fikk han lite å jobbe med. Men det var veldig morsomt å se ham på banen, han klarte seg bra.

håper den smileys'en på slutten betydde at hele innlegget ditt var ironi... Hvis ikke setter jo dette alle dine andre innlegg i et helt annet lys!

Mattymatte
03-02-2010, 00:52
Vinnerinnstilling er viktig, enten vi møter Løv-Ham eller Rosenborg. Begynner man å ta lett på motstanderen, er det fort gjort at man gjør det i langt viktigere kamper også. Etter min mening mangler Start denne vinnerkulturen. Det så vi mot Løv-Ham i fjor, og mot Lyn. Start presterer ofte bedre mot gode lag, enn mot dårlige lag. Det er langt lettere å motivere seg mot topplag og gode motstandere, men alle poeng er like viktige.

Er enig at at vinnerinnstilling er viktig, men i en treningskamp mot Fevennen får man ikke poeng, men bruker stort sett Start 2. spillere og er redd for å bli skadet før La Manga. Synes ikke at denne kampen bar preg av at Start så lett på motstanderen men heller at man skulle gi spilletid til så mange spillere som mulig.

AndersH.
03-02-2010, 09:18
håper den smileys'en på slutten betydde at hele innlegget ditt var ironi... Hvis ikke setter jo dette alle dine andre innlegg i et helt annet lys!

Hehe, tolk innlegget mitt som du vil, men jeg må si jeg liker tanken på Nilssen som ving. Børufsen er jo tross alt ikke allverdens. Og tenk hvilken fantastisk historie det ville vært, og på overskriftene som ville dukket opp i sportsaviser verden over. "Keeperhelt ble klasseutespiller" o.l. :)

At Nilssen klarte seg greit sier nok mer om gårsdagens kamp enn om Nilssens skills. Men at Nilssen har potensial som utespiller hersker det liten tvil om. Han hadde kanskje ikke vært god nok for øverste nivå, men han skulle nok klart seg godt lenger ned i divisjonssystemet.

AndersH.
03-02-2010, 09:24
Synes ikke at denne kampen bar preg av at Start så lett på motstanderen men heller at man skulle gi spilletid til så mange spillere som mulig.

Samme oppfattet jeg. Start fyrte på, men slet med å trenge gjennom.

Samtidig kan man stille spørsmål ved hvor mye Start-gutta la i det etter hvert. Det virket som de tok det mer med ro i andre omgang.

Gerrard
03-02-2010, 19:02
Forøvrig vil jeg bare legge til at det var godt å se at Lars Martin Engedal fremdeles ikke greier å gjøre mer enn å beine ballen ut til corner.......

LopezRivas
03-02-2010, 19:16
Nilsen blir heldigvis aldri utespiller på annet enn oldboysnivå. En god keeper med beina, men blir jo en hån mot alle venstrevinger i landsdelen å komme med slike påstander. Historien er ok den men langtfra unik - vi husker jo alle Jorge Campos.

Men kampen viser jo at Engedal blant annet var ok for dette nivået, men i Tippeligaen er jo aksjonsradiusen altfor dårlig. Lykke til i Fløy Lars Martin!

Alladin Sane
04-02-2010, 21:29
Branko og Hæstad fremstår som under pari 2. divisjons backer, SØPPEL.

Kan være enig i at Branko som de fleste andre Startspillere ikke viste allverden mot Fevennen. Morten Hæstad hadde imidlertid full defensiv kontroll på siden sin, og kom seg til dødlinja et tosifret antall ganger. Med tanke på at han møtte anstendige spillere som Paulsen og Aase, synes jeg det er direkte latterlig å slakte ham for denne kampen, spesielt sett i forhold til hva resten av laget presterte.

Man kan ikke slakte en back utelukkende på grunn av dårlig innleggskvalitet, når resten av laget ikke engang evner å komme seg til linja. Hæstad leverte i mine øyne en ok kamp mot Fevennen, og med littegranne følelse i innleggsfoten, ville han vært banens beste spiller.

frankieboy
05-02-2010, 18:52
Kan være enig i at Branko som de fleste andre Startspillere ikke viste allverden mot Fevennen. Morten Hæstad hadde imidlertid full defensiv kontroll på siden sin, og kom seg til dødlinja et tosifret antall ganger. Med tanke på at han møtte anstendige spillere som Paulsen og Aase, synes jeg det er direkte latterlig å slakte ham for denne kampen, spesielt sett i forhold til hva resten av laget presterte.

Man kan ikke slakte en back utelukkende på grunn av dårlig innleggskvalitet, når resten av laget ikke engang evner å komme seg til linja. Hæstad leverte i mine øyne en ok kamp mot Fevennen, og med littegranne følelse i innleggsfoten, ville han vært banens beste spiller.

Helt enig med Alladin her. Morten trenger aa forbedre innleggskvaliteten, men han er godt med framover, jobber alltid bra og har hatt rimelig bra kontroll defensivt.

Dessuten saa synes jeg han hadde flere gode innhopp i fjor, og det er ingen som helst grunn til aa slakte han! Ikke noe forstevalg, men en god squadspiller som ALLTID gir 110%!

Scarto
06-02-2010, 01:54
Helt enig med Alladin her. Morten trenger aa forbedre innleggskvaliteten, men han er godt med framover, jobber alltid bra og har hatt rimelig bra kontroll defensivt.

Dessuten saa synes jeg han hadde flere gode innhopp i fjor, og det er ingen som helst grunn til aa slakte han! Ikke noe forstevalg, men en god squadspiller som ALLTID gir 110%!

Med tanke på fjorårssesongen defensivt, holder det ikke med rimelig bra kontroll. Morten kan løpe oppover og nedover, og legge sånn passe inn. Han har mye fotballvilje, men ikke så mye fotballtalent/-evner. Hadde han vært et rivjern på sentral midtbane, ville jeg applaudert squad-utsagnet ditt. Foruten ubestridte Freeman, mener jeg Knudsen, Ola og Pepa står foran i høyreback-køa. Bola, Fevang, evt Owello, er bedre rusta som høyre kantspiller. Alt i alt kan jeg ikke med min beste vilje se hva vi skal med han i 4-4-1-1/4-4-2. Lite aktuelt å endre formasjon pga en squadspiller vel?