Se full versjon : TV-kamper
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article160793.ece
Kjipt da vi var en gjeng som hadde kjøpt flybilletter til Trondheim på lørdagen og tog hjem etter kampen. Da ble det ikke match.
Noen som er sugen på billig flybillett på lørdagsmorgenen?
frankieboy
03-02-2010, 15:22
Morro at de viser Start litt igjen, selv om det er mot lag TV alltid viser...
Litt kjiipt at 2.påskedag-kampen hjemme mot VIF er flyttet til Langfredag. Det er nok veldig mange som er på påskeferie da... Mister nok endel tilskuere da. Men samtidig så kan det jo vaere at folk er dritt lei snø når vi er i april og holder seg hjemme.....
frankieboy
03-02-2010, 15:35
Ellers så er det som forventet de samme lagene som blir vist gang etter gang:
Her er en oversikt over alle lagene i Tippeligaen og hvor mange ganger de blir vist: (av 7 mulige)
- VIF - 7 kamper
- RBK - 6 kamper
- Brann - 6 kamper
- Molde - 5 kamper
- Start - 3 kamper
- Sandefjord - 3 kamper
- Viking - 3 kamper
- Stabæk - 2 kamper
- Odd - 2 kamper
- Haugesund - 1 kamp
- Lillestrøm - 1 kamp
- Strømsgodset - 1 kamp
- Hønefoss - 1 kamp
- Aalesund - 1 kamp
- Tromsø -0 kamper
- Kongsvinger - 0 kamper
Alf Qaida
03-02-2010, 16:54
Morro at de viser Start litt igjen, selv om det er mot lag TV alltid viser...
Litt kjiipt at 2.påskedag-kampen hjemme mot VIF er flyttet til Langfredag. Det er nok veldig mange som er på påskeferie da... Mister nok endel tilskuere da. Men samtidig så kan det jo vaere at folk er dritt lei snø når vi er i april og holder seg hjemme.....
Til opplysning; Kampen mot idrettsforeningen går påskeaften, dvs lørdag.
2 lørdagskamper hjemme på rad... Kan bli stemning på arenaen da. :)
frankieboy
03-02-2010, 19:39
Du har jo helt rett, men samme problematikken.... Mange er nok på ferie da også! Men ellers er lørdag en god kampdag som du sier...
Kenneth Storberget
03-02-2010, 20:41
Å på UpTown Sportsbar. ;)
Stemning? Blir som Rosenborg i påsken i fjor. Skremmende få på stadion. En skam av NFF å gi Start hjemmekamp i påskeuken 2 år på rad.
Personlig kan det bety at sesongkort sløyfes, fordi det blir for mange kamper som faller på dager jeg er bortreist. Synd for Start, synd for meg.
Supporteren
04-02-2010, 02:35
Forbanna TV2 fitter. Ødelegger en fin tur til Trondheim. Ingen vits i å planlegge kamper iallfall, når de blir flytta i hytt og pine. Ikke får jeg med meg hjemmekampen mot Vålerengen heller. Skal på tur, og hadde planlagt og være hjemme til kampen. Mitt i påska. Skandale.
Magne Hadland
04-02-2010, 09:48
En skam av NFF å gi Start hjemmekamp i påskeuken 2 år på rad.
Jeg tror ikke vi skal klage for mye.. hjemmekamp i serieåpning, hjemmekamp 16.mai og hjemmekamp i serieavslutningen i årets oppsett.
Alf Qaida
04-02-2010, 10:19
Forbanna TV2 fitter. Ødelegger en fin tur til Trondheim. Ingen vits i å planlegge kamper iallfall, når de blir flytta i hytt og pine. Ikke får jeg med meg hjemmekampen mot Vålerengen heller. Skal på tur, og hadde planlagt og være hjemme til kampen. Mitt i påska. Skandale.
Med tanke på fjorårets resultat, så var det vel ingen overraskelse at kampen ville gå på tv. Rosenborg altså.
Sånn generelt så er det veldig mange som faktisk blir igjen i byene og hjemstedet sitt i påska. Mister selvfølgelig noen publikummere, men lørdagskamper generelt ønskes hjertelig velkommen.
Ole Gilboe Hermansen
04-02-2010, 12:48
Er det en ting jeg har lært, så er det å ikke bestille turbilletter for Tv-kampene er satt opp. Jeg skal være enig i at TV-avtalen gjør det veldig vanskelig for oss supporter med tanke på å planlegge tur. Sån jeg ser det vil det helt klart vært best om alle kampene ble spillt på en lørdag. Tror dette ville medført flere tilskuere.
frankieboy
04-02-2010, 16:42
Er det en ting jeg har lært, så er det å ikke bestille turbilletter for Tv-kampene er satt opp. Jeg skal være enig i at TV-avtalen gjør det veldig vanskelig for oss supporter med tanke på å planlegge tur. Sån jeg ser det vil det helt klart vært best om alle kampene ble spillt på en lørdag. Tror dette ville medført flere tilskuere.
Enig i dette. Man VET jo at det blir satt opp minst en kamp paa lordagen og en paa mandagen, og RBK-Start er jo en godbit som er attraktiv som TV-kamp. Da mener jeg at man gambler veldig med aa bestille tog/flybilletter fQr dette oppsettet er klart!
Kan ikke klandre TV2 eller noen andre akkurat her, selv om det helt sikkert er surt for dere som har bestilt billetter. Og for Spruce og dere andre som har kjopt flybilletter. Kan dere ikke bare dra opp som planlagt lordag morgen - farge byen gul og svart hele helgen og dra hjem etter kampen paa mandag? Er jo en fin dag og ta ut en feriedag paa....
Er jo en fin dag og ta ut en feriedag paa....
Egenmelding heter det i Norge ;)
Supporteren
05-02-2010, 00:22
Er det en ting jeg har lært, så er det å ikke bestille turbilletter for Tv-kampene er satt opp.
Vet ikke hvor mye du flyr i dette langstrakte landet vårt, men jo lenger du venter, jo dyrere blir det. Det samme gjelder buss, tog, hotell, etc. Hadde forresten ikke gjort noe om kampen ble flytta til lørdag, eller hovedkampen søndag kveld, men mandag var det eneste som ødelagg alt.
Supporteren
05-02-2010, 00:23
Kan ikke klandre TV2 eller noen andre akkurat her, selv om det helt sikkert er surt for dere som har bestilt billetter. Og for Spruce og dere andre som har kjopt flybilletter. Kan dere ikke bare dra opp som planlagt lordag morgen - farge byen gul og svart hele helgen og dra hjem etter kampen paa mandag? Er jo en fin dag og ta ut en feriedag paa....
Og du kan vel ta turen fra USA til Trondheim og se kampen? Blir vel like enkelt som å bosette seg der oppe i 3 dager for å se en kamp.
frankieboy
05-02-2010, 18:58
Og du kan vel ta turen fra USA til Trondheim og se kampen? Blir vel like enkelt som å bosette seg der oppe i 3 dager for å se en kamp.
Jeg betaler gjerne en ekstra natt paa hotell (+ mat) for Spruce eller deg hvis noen betaler fly t/r til Trondheim fra Minneapolis for meg...
...siden det er like enkelt.... :)
Vi snakker tross alt om EN dag ekstra i bartebyen... Er jo ikke en mnd det er snakk om!
Ole Gilboe Hermansen
06-02-2010, 11:21
Vet ikke hvor mye du flyr i dette langstrakte landet vårt, men jo lenger du venter, jo dyrere blir det. Det samme gjelder buss, tog, hotell, etc. Hadde forresten ikke gjort noe om kampen ble flytta til lørdag, eller hovedkampen søndag kveld, men mandag var det eneste som ødelagg alt.
Det vet jeg allt om da jeg reiste mye i fjor og drømmen hadde vært om at man hadde fått en ferdigspikret terminliste så tidlig som mulig. Dessverre er det slik at vi har en TV-avtale som øddlegger dette. Jeg tror det ville vært flere på kamp om kampene ble spillt på lørdag eller i verste fall søndag. Å ha kamper på en hverdag er idiotisk spør du meg. Mange av oss har en jobb og det gjør det vanskelig å reise på kamp om det ikke er i nærheten.
Da kom gladsaken, NFF/NTF snur og legger økonomiske hensyn i førersetet og flytter tilbake kampen mot Enga.
Da kan vi kanskje beholde alle kampene 16 mai også?
Ole Gilboe Hermansen
18-02-2010, 16:42
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article161871.ece
Her er linken.
Gledelig.
frankieboy
18-02-2010, 18:32
Stemning? Blir som Rosenborg i påsken i fjor. Skremmende få på stadion. En skam av NFF å gi Start hjemmekamp i påskeuken 2 år på rad.
Personlig kan det bety at sesongkort sløyfes, fordi det blir for mange kamper som faller på dager jeg er bortreist. Synd for Start, synd for meg.
Da er det bare å bestille sesongkort Refsie... Bra for Stat, bra for deg! :-)
Nå var vel påske kampen mot RBK den best besøkte med bortimot 10500...
I tillegg den kampen som det i særklasse var best stemning på.
Bare så kjedelig at vi tapte så forbannet ufortjent
fantastisk at Start-Molde vises på tv. nå får jeg muligheten til å sitte på fotballpuben i molde med start drakta og ha det gøy!
bor i molde til mai. så glimrende at jeg fikk muligheten!
strawdog79
21-02-2010, 16:20
Da kom gladsaken, NFF/NTF snur og legger økonomiske hensyn i førersetet og flytter tilbake kampen mot Enga.
Gladsak? Mandagskamper er ikke veldig gledelig uansett synes jeg. Vi som ikke er på Ljosland i påska går glipp av en stor fest nå.
frankieboy
21-02-2010, 16:54
Gladsak? Mandagskamper er ikke veldig gledelig uansett synes jeg. Vi som ikke er på Ljosland i påska går glipp av en stor fest nå.
Dette er jo ikke en vanlig mandagskamp, så lenge det er en fridag... Selv om man mister "fridagen" etterpå, så er det nok mange flere som har mulighet til å komme 2.påskedag enn påskeaften!
Jeg synes dette er gledelig for Start og for mange andre som hadde mistet kampen hvis den hadde blitt spilt Påskeaften!
strawdog79
21-02-2010, 17:08
Jeg vet det ikke er en vanlig mandagskamp. Jeg er nemlig utstyrt med kalender med røde tall på PC'en.
doppelt gemoppelt
21-02-2010, 22:20
Jeg vet det ikke er en vanlig mandagskamp. Jeg er nemlig utstyrt med kalender med røde tall på PC'en.
Ikke helt ulikt hva økoniomiavdelignen på sør arena har ;)
Da blir det tv kamp av AAFK-START også! faens mandagskamper. . . .
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493170
Alf Qaida
06-04-2010, 10:21
Bortekampen mot Aalesund er som nevnt flyttet til mandag 3/5. Da kan man vel også regne med at hjemmekampen mot LSK flyttes fra onsdag 5/5 til torsdag 6/5 samme uke.
Bortekampen mot Aalesund er som nevnt flyttet til mandag 3/5. Da kan man vel også regne med at hjemmekampen mot LSK flyttes fra onsdag 5/5 til torsdag 6/5 samme uke.
Da blir vel Tromsø kampen 9 mai også flyttet.
Ole Gilboe Hermansen
06-04-2010, 13:06
Da blir det tv kamp av AAFK-START også! faens mandagskamper. . . .
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493170
Helt enig. Ødelegger så forbanna mye for oss som reiser rundt å ser kampene.
Dessuten så har vi kamp 2 dager seinere (!)
Alf Qaida
09-04-2010, 09:58
Da skjedde det som ble forutsatt. Likte dog ikkje tidspunktet på en hverdagskamp. 19.00 passer liksom bedre for flere, tror jeg.
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493358
Er det noen som vet hvor mye penger Start får pr TV kamp fra mediapotten?
Vi taper jo publikum på dette, men gjør det lettere for sponsorer og gå inn i laget fordi de får nasjonal eksponering. "Mur i sør" må jo sies og ha fått god eksponering for kronene sine ;)
Alf Qaida
16-06-2010, 09:11
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/2010/TV-kamper-Tippeligaen-runde-16/
Har de endelig lært at lokaloppgjør ikkje bør gå på mandager? :)
Start - Fc københavn
Er denne mulig å se en plass? nett ellr en kanal?
får nok ikke muligheten til å reise til k-town
frankieboy
24-06-2010, 14:10
Start - Fc københavn
Er denne mulig å se en plass? nett ellr en kanal?
får nok ikke muligheten til å reise til k-town
Det tviler jeg paa, selv om jeg ogsaa gjerne skulle sett den et sted(er i USA).
Det eneste maatte vaere om ikstart.no kunne laget et proveprosjekt sammen med fvn... Eller om fevennen gjor noe lignende som de gjorde da de viste Fevennen-laget mot Start i Sorlandshallen i vinter!
De har iallefall ikke vist slike treningskamper tidligere, men send en mail/ring til fevennen og se hva de kan gjore..
Sendte en mail jeg så får se om jeg får noe svar
Søndag 29.8: 20:00 Start - Rosenborg TV2
Ikke så altforgalt det.
Glimrende!
Selv om jeg hadde et lite håp om at V*king-Start ble lørdagskamp.
Hønefoss-Start 27.9.
http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=496266
Kanari fansen og Ultras felt C boikotter Haugesund borte 20september i protest mot Tv2 og dagens kampoppsett som blir endret i hytt & pine.
Kanskje noe vi kan støtte ved å la bortefeltet stå tomt i Hønefoss og foreslå at de som eventuellt tar turen om å sitte på sittetribunen.
Et protest banner alene på bortetribunen i Hønefoss hadde toppet det hele.
Om Saken:
Kanarifansen:http://www.kfl.no/les.php?id=605
Ultras Felt c: http://ultrasfeltc.net/index.php?subaction=showfull&id=1283411042&archive=&start_from=&ucat=2&
frankieboy
04-09-2010, 01:39
Ang boikotten til Undulatene, så er ikke det på at det finnes mandagskamper, men heller at TV2 plukker ut kamper der et av lagene får odelagt turopplegget sitt og LSK var visst blitt satt opp som mandagskamp veldig mye i det siste.
De sier jo at neste helg spiller de borte mot Stabaek og dette er en kamp de gjerne kunne spilt på en mandag, for da kommer folk uansett.
Helt greit med mandagskamp, så lenge man sprer de utover alle lagene og at man ikke tar bort publikumsfester som Start-Viking!
Er uenig med deg, fotball burde spilles i helgene,lørdag og søndag.
Å jo mandagskamper er hovedårsaken til har Kanarifansen/UFC boikotter!
Dette var bare dråpen.
Stabæk utspillet har ikke jeg fått lest?(link).
Men dette kommer sikkert fra en talsmann for kanarifansen og dette er ikke bare ofisielle supportergrupperinger som reiser på kamper.
La oss ha fotball i helgene
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.