PDA

Se full versjon : IK Start - Rubin Kazan

gmkarlsen
04-02-2010, 22:25
Første kamp på La Manga, og den går på TV2 Sumo om Rubin Kazan er blitt venner med TV2 igjen (http://www.dagbladet.no/2010/02/04/sport/fotball/stromsgodset/rubin_kazan/tv_2/10250834/).

Rubin Kazan vant 4-0 over Strømsgodset i dag.

Wangel
04-02-2010, 23:07
De slo vel Barcelona på Camp nou, i fjor visst ikke jeg husker feil?

Supporteren
05-02-2010, 00:18
Stemmer det, og de vel russiske mestere sist sesong, hvis jeg ikke husker feil. Tipper de kommer til å overkjøre Start, og vi taper 5 - 0. De er laaaangt over vårt nivå. Var forbauset over at vi skulle møte så sterk motstand.

reiGN
05-02-2010, 11:53
Får nok ikke sett denne da med tanke på godset kampen, regner ikke med de forandrer synspunkt nå. Helt latterlig av Kazan spør du meg. Litt synd, hadde vært gøy å se Start mot litt motstand. Men tror nok heller det var Rubin Kazan som overpresterte i CL i fjor. Akkurat som RBK mot Valencia og Chelsea. Er nok fullt mulig å slå de. Det er bra nivå på russisk fotball, men det får da være måte på. Godset har tross alt nesten et helt nytt og ungt lag, og er ikke akkurat det beste laget i TL.

Scarto
05-02-2010, 12:25
Stemmer det, og de vel russiske mestere sist sesong, hvis jeg ikke husker feil. Tipper de kommer til å overkjøre Start, og vi taper 5 - 0. De er laaaangt over vårt nivå. Var forbauset over at vi skulle møte så sterk motstand.

Med andre ord mener du at Godset er et bedre lag enn Start. Det var Supporteren sin det.

Ole-Bernt
05-02-2010, 21:03
Får nok ikke sett denne da med tanke på godset kampen, regner ikke med de forandrer synspunkt nå...
Start jobber sterkt på La Manga for å unngå det samme som skjedde med Godset, melder ikstart.no sin kontakt der nede.

doppelt gemoppelt
05-02-2010, 21:27
Det er jo det hele spillet går ut på å jobbe hardt. Så det er positivt;)

reiGN
06-02-2010, 03:01
Start jobber sterkt på La Manga for å unngå det samme som skjedde med Godset, melder ikstart.no sin kontakt der nede.

Så bra! :)

AndersH.
08-02-2010, 00:34
Godt nytt!

Knut Henry Haraldsen skal spille - fra start!

Scarto
08-02-2010, 08:47
Knut Henry Haraldsen skal spille - fra start!

Er visst noen som har vunnet i (Start-)lotto ja.

AndersH.
08-02-2010, 09:20
Vet noen om denne går på TV2 Sport (ser trådstarter nevner TV2 Sumo)?

sven_kloster
08-02-2010, 10:27
http://webtv.tv2.no/multimedia/webtv/sl_player/?panelMode=visible&autoplay=false

Sumo pluss og basis dekker ikke kampbillett for Rubin kampen, merkelige greier. Spesielt kjipt for oss som har tv2sport.

rooland
08-02-2010, 11:48
Up town viser startkampen.....

Spruce
08-02-2010, 12:35
Med andre ord mener du at Godset er et bedre lag enn Start. Det var Supporteren sin det.

Jeg mener faktisk at Strømsgodset har et bedre lag enn Start. Strømsgodset tror jeg vil overraske i år

eksil
08-02-2010, 13:22
..og der ble hele tv-overføringen avlyst av en sutrete russer. ( http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=492082 )

reiGN
08-02-2010, 14:20
Jepp der kom det jeg var urolig for. Jævla kjedelig. Gledet meg veldig til denne.

frankieboy
08-02-2010, 14:50
Rett og slett en skandale... Bare fordi russerne ville ha best kameravinkel slik at de kunne analysere kampen etterpaa. Spark dette laget bort fra La Manga og la de spille treningskamper hjemme i Russland. Da kan de ha kamera-team rundt hele banen!!

Hadde ogsaa gledet meg til denne kampen... :-(

mopsahl
08-02-2010, 14:54
Rubin blir nok ett hakk for sterke. Men får prøve å få det defensive til å funke skikkelig. Blir en fin sjanse til å drille forsvaret!

gmkarlsen
08-02-2010, 16:42
Er det kampfiksing på gang i denne kampen? Rubin Kazan vant 4-0 i forrige kamp, og nå skal de "overraskende" tape stort i denne kampen.

Supporteren
08-02-2010, 17:47
Er det kampfiksing på gang i denne kampen? Rubin Kazan vant 4-0 i forrige kamp, og nå skal de "overraskende" tape stort i denne kampen.

På Nordicbet får man hele 1.95 i odds på Rubin Kazan seier over Start med -1 i HC. Dette er en gavepakke! Haraldsen i forsvar og alt.

Ole Gilboe Hermansen
08-02-2010, 18:46
Jævla kijpt at noen sutrete russere skal gjøre slik at jeg og mange andre ikke får se kampen.

Supporteren
08-02-2010, 19:25
Skulle gjerne sett denne kampen ja. Virker som om Start for øyeblikket kjører over de russiske mesterne. Utrolig nok. :D

Affe
08-02-2010, 19:31
Nå har det jevnt og trutt vært jamret over at TV selskapene bestemmer alt, her har vi en klubb som enkelt og greit ikke lar seg diktere av jegtrorjegerkongeJansenHagen.
Det er på tide noen står opp mot nekene i TV2.

Jeg kan faktisk huske at IK START og gjorde det en gang på gode gamle stadion.
Tror det var canaldigital den gang, som hadde fått tildelt seter på C feltet til å sett opp ett kamera, det viste seg at tvfolka ikke synes det var optimalt, og satte opp ustyret sitt på andre plasser (blant annet min plass).
Da vi så kom på stadion fikk vi fra tvfolka beskjed om å finne oss ett annet sted å oppholde oss, de skulle jo filme og var viktige.
Vel, IK START sin hyggelige kvinnelige vakt på C feltet undersøkte saken, fant ut at tvfolka ikke skulle ha våre plasser og ba dem se å flytte seg dit de hadde fått anvist plass, etter endel sutring fra tvfolka om hvor viktige de var fikk de endelig fingeren ut av ræva og flytta seg.

Poenget ?

Det er IKKE TV2 eller Jansen Hagen som bestemmer over lagene eller hvordan lagene skal gjøre sine disposisjoner, det er det laget som gjør.

Så til alle dere som sutrer over at dere ikke får sett kampen, ikke kom med sutringen igjen når Jansen Hagen flytter kampene til IK START, fordi det passer bedre for dem med IK START på mandager kl 1900 enn søndager kl 1800. For om det gjelder kameraplassering eller kampplassering så er det samme ulla, Jansen Hagen tror han kan bestemme alt fordi han er fra den 4 statsmakt og er viktigere enn andre.

frankieboy
08-02-2010, 19:50
Affe: Er jo greit å vaere misfornoyd med at man ikke får sett Start leke med et bra europeisk lag på TV!! Vi snakker her om en TRENINGSKAMP og analysefolka burde kunne ha funnet seg en annen plattform å filme fra..

Vel, det ble ikke TV og surt er det...

Start har ifolge rapportene spilt en meget bra 1.omg og etter det jeg leser å nettet vaert et par hakk bedre enn Rubin Kazan. Det er imponerende med tanke på hva slags lag vi spiller mot og også med at dette er vår forste kamp på gress.

DETTE LOVER MEGET BRA!!!

reiGN
08-02-2010, 19:52
Forbanna irriterende å ikke få sett denne kampen, høres ut som en veldig bra kamp. Var det jeg regnte med også. Er ikke sånn pessimister som dere på forumet, "jeg er glad om bare vi taper med med 3-0". Høres jo helt dumt ut.

Edit: Kjipt å få offside mål imot når vi har vært klart best, etter rapportene.

Ole Gilboe Hermansen
08-02-2010, 19:55
Helt enig. Er ikke noe morro å sitte å se på oppdateringene på ikstart.no(selv om de er gode.). Er veldig godt fornøyd med at vi faktisk spiller så bra som vi gjøre i følge raportene.

kaptein
08-02-2010, 20:07
Ja da ligger vi under etter å ha spilt veldig bra i 1 omg, rapporten sier klar offside. Men mål er mål. Pokker heller.

stallis
08-02-2010, 20:12
1-0 Rubin Kazan. Russerne tar ledelsen etter det som luktet offside helt ut i Middelhavet. Ballen havner inne i Starts felt og der ruller en Rubin-spiller ballen inn bak en utrustende Kenneth Høie. Start-spillerne forbannet på assistentdommeren som mener det ikke var offside. Hvem er det som har betalt den linje mannen tro?

Wangel
08-02-2010, 20:12
Virker som Fevang spiller elendig igjen.. Hva har skjedd med han?

Ole Gilboe Hermansen
08-02-2010, 20:18
1-0 Rubin Kazan. Russerne tar ledelsen etter det som luktet offside helt ut i Middelhavet. Ballen havner inne i Starts felt og der ruller en Rubin-spiller ballen inn bak en utrustende Kenneth Høie. Start-spillerne forbannet på assistentdommeren som mener det ikke var offside. Hvem er det som har betalt den linje mannen tro?

Var kanskje derfor de ikke ville sende kampen på norsk Tv? He he.

Affe
08-02-2010, 20:34
Affe: Er jo greit å vaere misfornoyd med at man ikke får sett Start leke med et bra europeisk lag på TV!! Vi snakker her om en TRENINGSKAMP og analysefolka burde kunne ha funnet seg en annen plattform å filme fra..
Ja jeg synes det er lov å være misfornøyd, jeg synes bare du skal rette klagene dine dit de hører hjemme.

Hvorfor kunne ikke TV2 filme fra ett annet sted ?
Hvorfor skal TV2 ha noen som helst forkjørsrett ?

Hører vi den samme jubelen for TV2 når kamper flyttes til mandager eller andre fotballvennlige dager ?

reiGN
08-02-2010, 20:37
Tydeligvis helt elendige linjedommere dette:

81 min: Ballen reddes av Rubin på streken!! Våre spillere mener ballen var inne og protestere

Ole Gilboe Hermansen
08-02-2010, 20:37
Ja jeg synes det er lov å være misfornøyd, jeg synes bare du skal rette klagene dine dit de hører hjemme.

Hører vi den samme jubelen for TV2 når kamper flyttes til mandager eller andre fotballvennlige dager ?

Kanskje,men nå har jo TV2 bedt om unnskyldning og da synes jeg det er sært av russerne å fortsette boikoten.

Ting som tyder på at dommern ikke dømmer i vår favør:
"81 min: Ballen reddes av Rubin på streken!! Våre spillere mener ballen var inne og protesterer"

rooland
08-02-2010, 20:38

Fått med deg at det er noe som heter TV avtale, forhandlet frem mellom NFF og TV2??

Dette er en forbanna treningskamp...jævla østeuropeere...MØKK heile gjengen!"!!!!

Stig Hornnes
08-02-2010, 20:40
Virker som om Start leverer en solid kamp, godt å høre.

skvik
08-02-2010, 20:40
Start har dommeren mot seg mot Rubin. Greit at Brage Sandmoen skal markere at han ikke er hjemmedommer, men det får da være grenser...

Ole Gilboe Hermansen
08-02-2010, 20:42
Virker som om Start leverer en solid kamp, godt å høre.

Ja, det virker sånn utifra raportene.
Dommern får vi ikke gjort noe med dessverre.

Stig Hornnes
08-02-2010, 20:44
Ja, det virker sånn utifra raportene.
Dommern får vi ikke gjort noe med dessverre.

Dommeren er ingenting å bry seg med, det er bare en treningskamp:)

frankieboy
08-02-2010, 20:45

Akkuat her synes jeg klagene horer hjemme hos det russiske laget. Hvis det er slik at alle lagledere/analysefolk skal ha forkjorsrett overfor TV-folk, ja da sliter man bigtime! Da kan man jo droppe å vise alle treningskamper.. Jeg synes absolutt det er viktigere med en TV-overforing der hundrevis/tusenvis kan få sett kampen i forhold til en analyseperson med et lite videokamera(eller hva de nå bruker)... Kunne ikke bare TV2 ha gitt disse analysefolkene en kopi av opptaken.

Og dette har ingenting med TV2 å gjore. Her tilbyr de treningskamper for oss som er litt mer interesserte og de har ingen skyld i denne saken - uavhengig av om du har hatt en uheldig episode for noen år siden med dem. Det er naturlig at et TV-team skal ha en bedre plassering enn noen analysefolk for et av lagene.

Hva med denne problemstillingen:

Hva hvis Start krevde denne plattformen til sine analysefolk? Det er jo ikke Rubin Kazans treningsfelt? Har de mer rett på denne plattformen enn Start?

I denne saken er det kun russernes feil - langt unna TV2! Og Affe:Selv om man stotter TV2 i denne saken, trenger man ikke stotte dem i andre tilfeller? Det er ikke enten eller her...

Ole Gilboe Hermansen
08-02-2010, 20:50
Da ble det dessverre tap.
Negativt var at vi ikke fikk se kampen live,at vi fikk et tvilsomt mål i mot og at vi ikke fikke scoret mål.
Possitivt var at vi faktisk spillt jevnt med og til tider også spillt mye bedre enn et lag som er i europatoppen.

Få skrudd inn sikte foran mål, så blir dette bra gutter.

Ole Gilboe Hermansen
08-02-2010, 20:51
Akkuat her synes jeg klagene horer hjemme hos det russiske laget. Hvis det er slik at alle lagledere/analysefolk skal ha forkjorsrett overfor TV-folk, ja da sliter man bigtime! Da kan man jo droppe å vise alle treningskamper.. Jeg synes absolutt det er viktigere med en TV-overforing der hundrevis/tusenvis kan få sett kampen i forhold til en analyseperson med et lite videokamera(eller hva de nå bruker)... Kunne ikke bare TV2 ha gitt disse analysefolkene en kopi av opptaken.

Og dette har ingenting med TV2 å gjore. Her tilbyr de treningskamper for oss som er litt mer interesserte og de har ingen skyld i denne saken - uavhengig av om du har hatt en uheldig episode for noen år siden med dem. Det er naturlig at et TV-team skal ha en bedre plassering enn noen analysefolk for et av lagene.

Hva med denne problemstillingen:

Hva hvis Start krevde denne plattformen til sine analysefolk? Det er jo ikke Rubin Kazans treningsfelt? Har de mer rett på denne plattformen enn Start?

I denne saken er det kun russernes feil - langt unna TV2! Og Affe:Selv om man stotter TV2 i denne saken, trenger man ikke stotte dem i andre tilfeller? Det er ikke enten eller her...

Meget bra skrevet dette.

Roy_Keane
08-02-2010, 21:02
et meeeeget respektabelt nederlag mot Rubin Kazan i kveld, strømsgodset ble slaktet, og vi tapte kun 1-0 på et i følge live referat et meget tvilsomt mål i hennhold til offiside!! pluss at start hadde 2-3 100% sjangser til å skåre, så dette ser veldig lovende ut, owello, bola, og årst virket som de var bra i dag :) alletiders :)

Krs
08-02-2010, 21:11
et meeeeget respektabelt nederlag mot Rubin Kazan i kveld, strømsgodset ble slaktet, og vi tapte kun 1-0 på et i følge live referat et meget tvilsomt mål i hennhold til offiside!! pluss at start hadde 2-3 100% sjangser til å skåre, så dette ser veldig lovende ut, owello, bola, og årst virket som de var bra i dag :) alletiders :)

Børufsen virket også pigg.

doppelt gemoppelt
08-02-2010, 22:48
Ingenting å gå i skogen for å samme seg dette. Hadde vel håpt på mål men.

Nayim
08-02-2010, 23:13
Noen som har peiling på hva slags lag Rubin stilte med? Kan ikke finne lagoppstillanga noe sted.

Alf Qaida
08-02-2010, 23:52
På Nordicbet får man hele 1.95 i odds på Rubin Kazan seier over Start med -1 i HC. Dette er en gavepakke! Haraldsen i forsvar og alt.
Tapte mye penger? :)

Scarto
09-02-2010, 00:13
Jobba som en helt for å finne lagoppstillinga til russerne, men resultatløst så langt. Tørum var (som flere her inne) fornøyd tross 0-1. Fant et sabla kort klipp fra kampen her:

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/toerum-fornoeyd-tross-tap-for-rubin-3131097.html

Ooops, et sammendrag til på samme side, varer 2:40 (Fotball Live-vindu)!

Scarto
09-02-2010, 01:13
Noen som har peiling på hva slags lag Rubin stilte med? Kan ikke finne lagoppstillanga noe sted.

Hvis man leter lenge nok (dvs 1 time), finner man... Fant oppstilling her (link til Rubin Kazan sitt forum i Russland): http://www.fcrubin.ru/forum/showthread.php?t=145&page=1795&pp=30

Lagoppstilling på russisk:
"рыжиков, баляйкин, лаша, навас, калешин, муравски, нобоа, рязань, карадениз, семак, бухаров"

På norsk (de som stod i A-stallen 2009 er uthevet):
Ryzhikov, Balyaikin, Lasha (Salukvadze), Navas, Kaleshin, Murawski, Noboa, Ryazantsev?, Karadeniz, Semak, Bukharov

Etter 71 minutter bytta Rubin Kazan inn 10 mann:

на 71 минуте "кабзе, касаев, оразсахедов, орехов, портнягин, попов, квирквелия, бадаяутдинов, галиулин, горбанец" вышли вместо остальных

og de gidder jeg ikke å oversette, hehe. Men, som dere ser, stilte de mannsterke opp (ALLE i startelleveren deres var førstelagsspillere!). Så vi skal være stolte av gutta :)

--------

Stallen til Rubin Kazan: http://www.soccerway.com/teams/russia/rubin-kazan/squad/

Supporteren
09-02-2010, 03:07
Tapte mye penger? :)

Litt for mye, skal jeg være ærlig. Men men.

frankieboy
09-02-2010, 03:47

Finnes vel ingenting mer surt enn å tape penger på at Start tapte FOR LITE.... Hvis jeg gambler på at Start taper, så kan jeg i det minste vaere fornoyd hvis de spiller uavgjort eller vinner, men her er det tap - tap. Tapte penger og Start-tap.... hehe

Skal du satse penger på Start-tap neste mandag også?? ;)

Scarto
09-02-2010, 08:39

Er det vanlig at supportere spiller mot sitt eget lag? Og at de synes andre TL-lag er bedre, selv om det laget mest sannsynlig er dårligere (les: Godset)? Jeg bare spy... ehhh, spør.

Giovanni
09-02-2010, 10:59
Er det vanlig at supportere spiller mot sitt eget lag? Og at de synes andre TL-lag er bedre, selv om det laget mest sannsynlig er dårligere (les: Godset)? Jeg bare spy... ehhh, spør.

Fryktelig hårsår du skulle være angående kommentaren om Godset. Om han syns at Godset er et bedre lag så er han i sin fulle rett til å gjøre det, og det er ingen tvil om at det er mye spennende i Drammen, men personlig så tror jeg Start er et bedre lag i år.

Ikke noe verre å mene det enn å mene at RBK er et bedre lag.

Nå var det ikke et middelmådig tippeligalag de møtte. De møtte et lag som normalt sett kjører over Start lett i 8 av 10 kamper, og når oddsen var så høy som den var på russisk seier med 1-0 i hcp til Start så skjønner jeg at folk velger å spille. I de fleste tilfeller ville den innsatsen gitt uttelling. Nå vet jeg ikke hvilket lag Rubin stilte med, men uansett så virker det som at Start gjorde en god kamp.

Giovanni
09-02-2010, 12:15
Utover at Solo, Bola, Børufsen og Kleiven har fått tommel opp i fra Tørum for god kamp, så er jeg litt spent på hvordan Pepa gjorde det som høyreback?

Noen som har kontakter som observerte kampen i fra sidelinjen i Spania`?

Neon
09-02-2010, 12:33
er jeg litt spent på hvordan Pepa gjorde det som høyreback?

`?

Skadet og byttet ut etter 26 min.

I følge Frode Olsen, var det backene som slet mest. (inkl Pepa, før han ble byttet ut)

Scarto
09-02-2010, 12:55
Nå vet jeg ikke hvilket lag Rubin stilte med, men uansett så virker det som at Start gjorde en god kamp.

Se innlegg #48 i denne tråden (undertegnedes).

AndersH.
09-02-2010, 21:20
Hvis situasjonen omtrent 20 sekunder før slutten av dette klippet (http://www.ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=492173) på Starts hjemmeside er representativ for hvordan Sandomen dømte, så forstår jeg godt at Rubin Kazans offsidemål ble godkjent, og at Starts angivelige mål ble annulert. I situasjonen jeg sikter til er i hvert fall Sandmoen helt bak mål. Børufsen blir nærmest overfalt, og så presterer Sandmoen kun å blåse frispark. Taklingen er hasardiøs, og russeren er ikke i nærheten av å prøve å ta ballen en gang! Her kunne Sandmoen fint gitt rødt kort. Men så er det nå en gang slik at de store betaler dommeren best...

Ellers må jeg si meg imponert over det Start leverte i går. Å tape knepent for et europeisk topplag er veldig godt gjort! Og at de angivelig skal ha spilt ball i hatt med de russiske mesterne er ikke annet enn veldig, veldig sterkt! Dette lover godt!

gmkarlsen
10-02-2010, 07:24
Hadde vært kjekt om ikstart.no kunne lagt ut mer enn bare et lite sammendrag fra kampen, regner med de har filmet store deler av kampen.

kaptein
11-02-2010, 22:20
Da ser det ut som topplaget Rubin kazan blir rundspilt av middelmådige Esbjerg (leder 3-1 etter 75 min) Så bragden vår med å tape bare 1-0 er kanskje ikke noe særlig å snakke om alikevel desverre.

frankieboy
12-02-2010, 06:37
Da ser det ut som topplaget Rubin kazan blir rundspilt av middelmådige Esbjerg (leder 3-1 etter 75 min) Så bragden vår med å tape bare 1-0 er kanskje ikke noe særlig å snakke om alikevel desverre.

Og hva sier da dette om Strømsgodset?

Scarto
12-02-2010, 11:28

Mulig du har rett:

http://www.efb.dk/nc/alle-nyheder/nyhed/artikel/efb-slog-rubin-kazan.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=2&cHash=0cc86846e6

Men, det er jo synd at sånn som dommerferdigheter og effektivitet er utslagsgivende i kamper *gråter åpentlyst*. Når jeg derimot tenker på Godset, blir jeg bare glad.

PS. Har ikke lyktes å finne lagoppstilling for Rubin denne gang. Mulig de spilte så dårlig at de skjemmes noe voldsomt.

Giovanni
12-02-2010, 11:48
Og hva sier da dette om Strømsgodset?

Og hva sier da dette om norsk fotball?

Sagt det lenge, kvaliteten på norsk fotball har aldri vært dårligere, og da tenker jeg tilbake til slutten av 80-tallet som jeg kan huske.

Udiskuterbart, bare å se på siste års resultater i Europa.

frankieboy
12-02-2010, 15:00
Og hva sier da dette om norsk fotball?

Sagt det lenge, kvaliteten på norsk fotball har aldri vært dårligere, og da tenker jeg tilbake til slutten av 80-tallet som jeg kan huske.

Udiskuterbart, bare å se på siste års resultater i Europa.

Greit det, men samtidig så må vi ikke glemme at Rubin Kazan har spist kirsebær med de store i Europa og gjorde seg absolutt ikke bort.

Ingen tvil om at norsk fotball ikke er like bra som de var for noen år siden, men samtidig så er det umulig å trekke for mange konklusjoner når kalenderen viser tidlig februar - uansett om vi måler SIF, Start eller Rubin Kazan...

Treningskamper er og blir treningskamper, men det er ingen tvil om at det virker som at Start ligger bedre ann enn eks SIF og det er bra!

balas
12-02-2010, 15:57
Jeg vil definitivt si at det er tvil om at norsk fotball er dårligere enn før. Det er langt fra mitt inntrykk. Man kan heller ikke måle det opp mot europeisk fotball, med mindre man snakker om norsk fotball relativt til europeisk fotball. Da kunne jeg sagt meg enig, og det kunne vært "udiskutabelt".

Stig Hornnes
12-02-2010, 18:05
Ingen tvil om at norsk fotball ikke er like bra som de var for noen år siden, men samtidig så er det umulig å trekke for mange konklusjoner når kalenderen viser tidlig februar - uansett om vi måler SIF, Start eller Rubin Kazan...

Den konklusjonen er trukket på bakgrunn av det som har skjedd i norsk fotball de siste årene, og da spesielt i fjor. Sånn sett er det ett fett om kalenderen viser februar akkurat nå.

Alladin Sane
12-02-2010, 19:50
Greit det, men samtidig så må vi ikke glemme at Rubin Kazan har spist kirsebær med de store i Europa og gjorde seg absolutt ikke bort.

Vi må vel heller ikke glemme at LSK feide de regjerende russiske seriemesterne Rubin Kazan av banen på La Manga i fjor, og vant 5-2. Da den norske serien startet en snau måned senere, var LSK elitens klart svakeste lag.

Det er naturligvis helt umulig å vurdere motstanden som møtte Start på la Manga, og nivået på prestasjonene. Men at Start skal ha holdt europeisk toppklasse i sin første kamp på naturgress siden oktober, virker vel litt for godt til å være sant.

beng222
12-02-2010, 20:39
Helt enig. Start har gått fra 1-1 mot haugesund og 1-1 mot fvn-laget til tap mot et russisk lag hvor start til tider spilte god fotball. I skrivende stund så ligger Zenit under for Lsk(?). Så at start har holdt høyt internasjonalt nivå er vel neppe riktig. Vel og bra at Rubin Kazan er et bra lag, men dette er en treningskamp for dem også.

Lyn spilte jevnt mot Liverpool i sommer. Vil vel ikke akkurat si at Lyn holder høyt internasjonalt nivå.

Men for all del, hyggelig at Start spilte bra i perioder mot Rubin Kazan.

Personlig er jeg veldig usikker på hvor start havner på tabellen. Kan vel bli alt fra 3-14.

Millonarios
12-02-2010, 21:47
Og Lillestrøm slo vinnerne av UEFA-cupen 2008 Zenit St. Petersburg 3-2 i dag. :)

Reservesamen
13-02-2010, 19:09
Lyn spilte jevnt mot Liverpool i sommer. Vil vel ikke akkurat si at Lyn holder høyt internasjonalt nivå.

Med Looserpool som motstander vil det jo være umulig å komme til den konklusjonen uansett...

zgull
13-02-2010, 19:15
Og Lillestrøm slo vinnerne av UEFA-cupen 2008 Zenit St. Petersburg 3-2 i dag. :)

Jeg tror LSK blir en hardere nøtt i år enn i forrige sesong...desverre!

Millonarios
13-02-2010, 19:53
Jeg tror LSK blir en hardere nøtt i år enn i forrige sesong...desverre!

Tja, mulig. Berg har fått litt mer tid på å bygge et lag. Kvittet seg med vrakgods som Myklebust, Lie og Bertheussen. Salget av Fredrikson mener jeg også er greit, der forhåpentligvis Norges største keepertalent, Andre Hansen kan få tillitt. Kjøpet av Knudtzon er jeg usikker på. Ikke en spiller jeg personlig har sansen for. Synes vel egentlig LSK og Start er nokså sidestilt.

Supporteren
14-02-2010, 04:34
Med Looserpool som motstander vil det jo være umulig å komme til den konklusjonen uansett...

Hoho! Konge..

Supporteren
14-02-2010, 04:46
Slett :) .......