PDA

Se full versjon : Stenging av tråder

Ronny
19-05-2005, 19:47
Jeg ble mektig provosert og synes det var utrolig utidig av mr.Leipsland å stenge "Stopp idiot(i)ene" tråden.

Hvorfor stenger du bare uten videre?
Likte du ikke det som ble sagt?
Ble det for off-topic?
Ble det oppfordret til noe ulovlig?
Var det for kjedelig for deg?
Var du uenig i det som ble sagt?

Vi hadde en diskusjon gående i den tråden, som kanskje ennå ikke var over eller ut-debattert.

Du kan da faen meg ikke kjøre på og stenge tråder sånn helt uten videre etter eget forgodtbefinnende, og i hvertfall ikke uten å gi en relativt saklig begrunnelse for det!

Jeg forstår også at man må ha kontroll på et forum, men man trenger ikke kvele en hel diskusjon for det.

Hvis du synes noen havner off-topic, så gi da den/de det gjelder en advarsel da mann, ikke vær så respektløs over for oss andre som faktisk forsøker å komme med relativt seriøse innlegg...

jdm
19-05-2005, 20:30
Du kan da faen meg ikke kjøre på og stenge tråder sånn helt uten videre etter eget forgodtbefinnende, og i hvertfall ikke uten å gi en relativt saklig begrunnelse for det!

Ehm... det er vel nettopp det han kan når han er Site Admin... *provosere*

mr.leipsland
19-05-2005, 20:47
Begrunnelse for stenging har du fått på PM, men for å være litt snill tok jeg å åpnet tråden igjen og ryddet heller litt internt i den.

Ronny
19-05-2005, 22:57
Det var raskt!

Jeg forstår at man må holde orden i trådene, og med den farten det kommer innlegg her på forumet, så kan dere som er admins ikke bruke mye tid på hvert innlegg.

Men det å stenge en tråd er, etter min mening, noe man bør tenke seg om nøye før man gjør.

Hvorfor spør du kanskje?

Blandt annet fordi det ikke alltid er lett å trekke opp linjene og sette en strek. Fordi jeg og mange andre forsøker (selv om det glipper noen ganger for meg også) å holde en seriøst debatt, og da blir det helt feil å stenge en tråd fordi noen andre kødder den til ved å skrive useriøst/off-topic.

Hvis admin for eksempel har en dårlig dag, ikke liker vendingen debatten tar, ikke er enig, ikke liker de som debatterer, er blitt forlatt av kona eller har mista 100.000,- på veddeløpsbanen, så kan dette ha stor innvirkning på hva man velger å stenge. Dette vet jeg fordi jeg selv er admin i et forum (riktig nok et mye mindre et), og har ansvaret for andre adminer, som har hatt "dårlige dager" og stengt tråder helt uten grunn. Det er neimen ikke enkelt å skulle forsvare i ettertid, tro meg!

I Norge er vi utrolig opptatt av å ivareta ytringsfriheten, det skal veldig mye til for å si noe "feil".

Sånn synes jeg det også bør være i debattforumet, og jeg synes det er viktig å diskutere hvor "lista skal ligge".

Dersom admin føler at det begynner å utvikle seg negativt i en tråd, så si fra om det da, for svingende! Dersom man havner off-topic, si fra da vel!

Min erfaring er at dette respekteres og kjører debatten inn på rett spor, for det er vel ønskelig med debatt i et forum?!?

Folk blir engasjerte det er det ingen tvil om, men hva i heiteste er galt med engasjement?!? Er det ikke mange ganger det som driver mye av en god debatt da?

Steng den forbanna tråden du, hvis du ikke kan inrømme feil og ta til deg litt konstruktiv kritikk. Ikke kom her med den nedlatende tonen din: "- men for å være litt snill tok jeg å åpnet tråden igjen".

Skal dere stenge tråder, så er det normal høflighet å gi en kort og saklig begrunnelse for det offentlig. Det er så sant tråden ikke bare er sammenhengende kødd og vas, selvsagt. Det koster dere minimalt med kalorier og tid å gjøre det....

Det var mine "5 cent" (eller noe sånt)... :P

Palle
20-05-2005, 00:39
kommer det flere innlegg av denne typen foreslår jeg å stenge denne tråden......... :)

Ronny
20-05-2005, 11:32
Jeg foreslår at Ronny legger ut PMet han fikk, så det blir offentlig.

Forøvrig så føyer vel slikt som dette seg inn i menighedens tanker(handlinger) om at: "alle skal være venner og gjør du noe vi ikke liker, så stenger vi deg ute.

Jeg kommer ikke til å legge den PM'en ut offentlig. Det er administratorenes oppgave å "legge lista", og hvis de ikke vil gi en offentlig uttalelse, så skal ikke jeg tvinge dem til det.

Jeg ønsket en prinsipell debatt rundt dette, det var mitt motiv.

Ikke bare har vi ytringsfrihet, men jeg kan også stort sett gjøre som jeg vil. Og hvis jeg ikke kan leve med måten forumet blir styrt på, kan jeg jo bare evt. velge å ikke bruke forumet mer. Valget er mitt...

Rolling stones
20-05-2005, 12:15
Er veldig enig med deg i at det skal være ytringsfrihet på et debattforum Ronny!

Men da bør vi kanskje respektere at det er ytringsfrihet også på andres forum, uavhengig om du er supporter av klubben eller ikke?

Og dette mener jeg også bør gjelde for fjortiser, for å si det sånn!

Og sann mine ord, de eneste som kunne vurdere innlegget til IK Start som noe annet enn det det var, er andre fjortiser :wink:

Ronny
20-05-2005, 23:36
Er veldig enig med deg i at det skal være ytringsfrihet på et debattforum Ronny!

Men da bør vi kanskje respektere at det er ytringsfrihet også på andres forum, uavhengig om du er supporter av klubben eller ikke?

Og dette mener jeg også bør gjelde for fjortiser, for å si det sånn!

Og sann mine ord, de eneste som kunne vurdere innlegget til IK Start som noe annet enn det det var, er andre fjortiser :wink:

Joa, kjøper den med ytringsfrihet på andres forum osv.

Men jeg er faktisk et betalende, relativt aktivt og syngende medlem av Menigheden.

JEG ønsker å kunne uttale meg når andre faktisk kommer med så lite gjennomtenkte innlegg på andres forum, at JEG i værste tilfelle kan risikere trøbbel bl.a. på grunn av dette.

Vi vet alle hvor patriotiske og "følsomme" fotball fans kan være i forhold til sin lidenskap. Da er det på sin plass å vise litt respekt og trå litt varsomt på andres forum. Tja, bare se på vårt eget forum der en viss "Ultra Geff" eller noe sånt, gjorde noen spede forsøk på å være litt seriøs. Greit nok, kanskje fyren sa noen litt dumme ting, men enkelte her tok fullstendig av og lyste fyren i bann osv. :roll:

At bare en fjortis kan vurdere det? Ja vel, det får du stå for.

Personlig er jeg ingen gammel ringerev i fotballsupporter faget, jeg likte faktisk ikke fotball før jeg passerte 20, men nå elsker jeg sporten. Jeg meldte meg inn i Tigeberget for et par år siden, men det ble litt for harry for meg.

Så kom Menigheden på banen, og jeg håpet dette var noe nytt. Det føler jeg faktisk at det er også, og harry stempelet (kaller det harry i mangel av andre ord) var i ferd med å forsvinne. Dette begynner å likne på noe jeg kan stå for, og jeg synes vi er på vei i riktig retning.

Det er derfor jeg gidder å være med å diskutere, fordi jeg begynner virkelig å like profilen til Menigheden og det den står for. Jeg ønsker å være med å påvirke valgene og retningen vi tar, ved å ytre mine meninger.

Begynner å bli lei hele opplegget med casuals osv. nå, det er så forbanna fjernt fra min voksne verden.

Har diskuter dette mye med endel andre relativt voksne medlemmer av menigheden, og vi håper dette tas ved roten. Men selvsagt uten å dømme noen uten bevis, man er da uskyldig til det motsatte er bevist. Og heldigvis ser det ut til at det også er generelle holdningen i supporter klubben.

Jeg blir jævla skuffet når jeg ser måten noen uttaler seg: "- Ingen har vel vondt av en god gammeldags nevekamp". Til dere kan jeg bare si: Dette er 2005: WAKE UP. Folk DØR faktisk av ett enkelt slag!

Husker dere han 30 åringen som døde utenfor Kick for noen år siden? Så vidt jeg husker, hadde han hadde 2 små barn og familie.

Dere som kommer med sånne uttalelser er antakelig så totalt komplett stupide og ute av stand til å tenke konsekvenser, at det er skremmende. Vil dere noen gang lære? Eller gir dere bare faen, lukker øynene og slår?

Dere som er voksne nok ser også hvilken ufattelig tragedie det er når barn må vokse opp uten sin far, fordi noen slo ett slag for mye.

Ser visst ut til å jeg har brukt både 20 og 30 cent her (ref. tidligere innlegg).

Billy Bright
21-05-2005, 00:12
Synes du trekker inn unødvendige ting i innlegget ditt, men det får stå for din regning.

Det er synd at ikke alle passer inn i din A-4 supporter verden, men prøv å husk at verken du eller dine likesinnede har copyright på lidenskap for Start og fotball generelt..

PS! tar også avstand fra det unødvendige innlegget til sava på bataljonen forumet. men er bare så lei av denne a-4,fairfans holdninga folk viser. Fotball er følelser, slipp de løs!