Se full versjon : Start - Sandefjord (kamptråd)
frankieboy
09-03-2010, 15:18
Tid: Søndag 14.Mars kl.1800
Sted: Sør Arena
-------------------------------------------------------------
Ja, da var ventetiden endelig over. Etter måneder med snø og kulde, så er sola i ferd med å varme opp Sørlandet igjen og Sør Arena er klar for Tippeligafotball.
Start har heldigvis ikke slitt med for mange skader i vinter, og virker rimelig bra rustet til seriestart. Jesper, Bruer, Owello og Hunter er vel de eneste som har slitt littegrann, men alle er på vei tilbake og er nok klare i løpet av kort tid - om noen av disse er vel også aktuelle allerede til helga.
Ser vi på Starts lag, så er det vel litt usikkert om vi spiller 4-4-2 eller 4-4-1-1. Spiller vi 4-4-2 så starter vi trolig med disse 11:
- Kenneth Høie (bankers)
- Avni Pepa (trolig)
- Clarence Goodson (bankers)
- Bård Borgersen (nokså bankers)
- Rolf Daniel Vikstøl (bankers)
- Christian Bolanos (bankers)
- Christer Kleiven (trolig)
- Geir Ludvig Fevang (trolig)
- Espen Børufsen (bankers)
- Mads Stokkelien (trolig)
- Ole Martin Aarst (ganske bankers)
Stiller vi 4-4-1-1 så går nok Mads ut og Geir Ludvig inn som hengende spiss, mens Oladapo eller Owello (hvis skadefri) kommer inn sammen med Kleiven.
Uansett et ganske slagkraftig lag.
Sandefjord snek seg i 2009 over oss på tabellen, men har siden da mistet sin beste spiller i Eirik Mjelde. Vi banket dem forresten også 4-0 i Sørlandshallen tidligere i vinter, og det er lite som tyder på at Sandefjord skal klare å forsvare den gode plasseringen fra i fjor.
Debattforumet til Sandefjord virker ganske dødt, men det er jo mulig det tar seg opp litt de neste dagene:http://forum.blahvalane.com/
Til slutt: Man kan som i fjor følge hvert eneste spark hjemme fra sofakroken via tv-avtale og internet (Heldigvis for meg som bor i USA), men for de som er fristet til å bli hjemme istedetfor å dra til Sør Arena: Man har kun 15 dager (+ cup) til å dra på hjemmekamp denne sesongen. Man har 365 dager man kan holde seg hjemme foran TV'en.
I 2005 var vi (supporterne) en viktig faktor i den suksessen laget hadde, og skal vi oppleve lignende tilstander (både på og utenfor banen) så må folk ta turen til Sør Arena. Bli med på Menighedens felt. Syng og rop og bli med å ta ansvar som spiller nr 12!
Jeg tror på medaljestrid, men da må Sandefjord sendes tilbake til Vestfold med 0 poeng i bagasjen!
God kamp - og lykke til med sesongen!
gmkarlsen
09-03-2010, 15:33
Kanskje kamptrådene skulle være plassert i underforumet som heter "kamptråder"
frankieboy
09-03-2010, 16:25
Kanskje kamptrådene skulle være plassert i underforumet som heter "kamptråder"
Det har du helt rett i. Er så lenge siden kamp nå at jeg hadde glemt at vi hadde eget underforum for dette.
(Kan noen moderatorer flytte hele tråden over til riktig sted?)
Ole Gilboe Hermansen
09-03-2010, 18:51
Gleder neg som en unge til søndag.
Dette er nok et av de svakeste lagene som besøker Sør Arena denne sesongen, så bare 3 poeng er bra nok. Jeg er ikke bekymret for den offensive delen, det er defensivt vi har de største utfordringene. Jeg håper på en solid seier og en god start på sesongen.
Ik Start te æ dør!!!
Tankcenter
09-03-2010, 23:27
Spennende med den første kampen på Sør Arena i 2010 , håper og tror at Start vil fortsette med det gode spillet som de har begynt med denne vinteren. Tror at Start drar denne seieren i land. Lykke til startergutter!!
gmkarlsen
10-03-2010, 07:41
Sandefjord har scoret 4 mål på 8 treningskamper (2 av målene mot Lyn), så det bør vel passe oss godt å treffe et lag som scorer lite.
Slik jeg ser det SKAL dette være tre poeng! Alt annet blir en skuffelse. Sandefjord er en klar nedrykkskandidat i år!
Det er viktig med en god start, spesielt med tanke på motstanderene som venter etter sandefjordkampen.
Jeg er spesielt spent på om Børufsen og Kleiven klarer å følge opp en flott vinter nå som det virkelig gjelder. Fåregående sesonger har de nevnte spillerene knapt vært til å kjenne igjen når alvoret er i gang.
Tipper vi vinner 3-1.
gmkarlsen
12-03-2010, 20:33
Her er laget i følge http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=492758
Kenneth Høie
Hunter Freeman - Clarence Goodson - Knut Henry Haraldsen - Rolf Daniel Vikstøl
Christian Bolaños - Christer Kleiven - Geir Ludvig Fevang - Espen Børufsen
Ole Martin Årst - Mads Stokkelien
Dommeroppsettet Start-Sandefjord
Dommer: Tom Henning Øvrebø, OSLO
Assistentdommer 1: Geir Åge Masovn Holen, Oslo
Assistentdommer 2: Dag Roger Nebben, Drammen
4. dommer: Kai Erik Steen, LAKSEVÅG
Dommerveileder: Per Arne Larsgård, SANDEFJORD
Tror på en grei 3-0 seier til Start. Goodson, Bolanos og Årst scorer.
Sandefjord har kun slått Lyn i vinter, og kommer til å slite voldsomt i år.
benwright
13-03-2010, 12:08
Bestilte billetter hentes i billettlukene på Sør Arena i åpningstiden: inngang 11, 2. etasje - Start administrasjon. Åpent fra 9-15:30 alle virkedager, langåpent torsdager til 18:00 eller senest 1 time før avspark. Gyldig frikort med bilde må fremvises.
Kan ikke billettene hentes på lørdager?
Alf Qaida
13-03-2010, 13:07
Bestilte billetter hentes i billettlukene på Sør Arena i åpningstiden: inngang 11, 2. etasje - Start administrasjon. Åpent fra 9-15:30 alle virkedager, langåpent torsdager til 18:00 eller senest 1 time før avspark. Gyldig frikort med bilde må fremvises.
Kan ikke billettene hentes på lørdager?
I følge annonse i avisa er det åpent på Sør Arena lørdag 10-16, og søndag fra kl 12.00.
Søndag1800
14-03-2010, 01:55
Tror kampen kan bli vanskeligere enn mange tror. Tipper 1-0 etter scoring paa tampen.
La oss starte sesongen med aa lage et helvetes liv!!
Nervøs!!!!!!
Alladin Sane
14-03-2010, 14:05
Første seriekamp blir aldri vakker og sjeldent komfortabel. Jeg tror dette er ganske åpent.
Jeg er grunnleggende skeptisk til Starts defensive kvaliteter.
Overgangen i retning to spisser, fraværet av en utpreget balansespiller sentralt og usikkerheten knyttet til forsvaret generelt og Freeman og Haraldsen spesielt, gjør at Start fremstår svakere defensivt pr idag sammenlignet med fjorårssesongen.
Spørsmålet er i hvilken grad Sandefjord klarer å utnytte dette, og i hvilken grad Start klarer å få det offensive spillet til å gli så tidlig i sesongen.
Personlig ville jeg følt meg tryggere med en ekstra midtbanespiller sentralt og Fevang i mellomrommet. Håpet er at det offensive laguttaket vil gi avkastning i form av tidlig mål og flyt.
Der skulle det ha vært 1 - 0 !
Der skulle det ha vært 1 - 0 !
Og der er det 1 - 0 :-) Herlig! Selv om det ikke var en Start-spiller som putta.
Herlig revansje for Christer! Håper han blir fast inventar på årets Start-lag.
Flott med seier! :D Vi startet ganske tregt men kom oss etterhvert (spesielt Kleiven og Fevang). Men dessverre så var presisjonen gjevnt over ganske dårlig gjennom hele kampen. En som rett og slett var rævva var Årst. Han presterte vel å bomme på samtlige mulige sjanser og klarte vel å treffe på én pasning totalt samt sitte i offside flere ganger... En ting til som også var negativt var at det ble for mange lange baller spesielt i andre omgang.
Ellers så vil jeg rose viljen i laget, for vi står på selvom det ikke flyter så godt. Spesielt kudos til Kleiven som satte et pent mål, og ikke minst Knut Henry som ikke gjorde noen tabber og var generelt veldig god.
Alt i alt en deilig og fortjent seier som kan gi oss en god boost til de neste kampene som blir veldig vanskelige.
Banens beste: Goodson. Skjønner ingenting hvis han ikke får plass i USA's tropp til VM2010.
Banens dårligste: Årst
Synes dette virker lovende. Gøy at Christer har spilt seg opp i vinter. Synes også Børufsen har løfta seg. Endelig kommer han også til skuddmuligheter. Ihvertfall en gang han brant av. Fortsetter han med det blir det gjerne noen mål på han i år.
Fevang er vel den som skuffet mest. Hadde håpet han kunne finne godformen igjen, men han har fortsatt ikke funnet tilbake til den drivkraften som var i han tidligere.
Årst var vel som forventa. Han er en lur spiller, men blir litt treg. For et par år siden så hadde han banka inn 2-3 av mulighetene han fikk i dag, fordi han hadde rukket å ta enda et skritt for å komme seg i posisjon.
Forøvrig synes jeg laget presterte jevnt. Bola er alltid gøy å se, men utover det har vi mange gode slitere. Goodson i en klasse for seg bakerst der, men jeg synes resten av gutta bakerst gjorde det bra. Selv om Sandefjord kom til noen avslutninger var jeg aldri egentlig nervøs.
Men mye underholdende spill. Det var en del tendenser til morsomt finspill fremover, noe som garantert blir gøy å se når laget får satt seg i seriemodus.
Effektiviteten og presisjonen var litt preget av at det var serieåpning, men det var jo likevel mye bedre enn i høst.
Synes det ser lovende ut. Det kan fort bli en opptur av en sesong vi går i møte! Og med en svært god fysisk form kan vi jo nok en gang drømme og håpe at det i år blir cupfinale!
En fullt fortjent seier mot et tamt Sandefjord-lag. Tre poeng og nullen bakover er alltid bra å ta med seg fra sesongåpningen.
Høie 5 - Ingenting å gjøre
Freeman 6 - Villig og innsatsfull
Goodson 7 - Konge
Haraldsen 5 - Solid
Vikstøl 5 - På det jevne
Bolanos 6 - I en klasse for seg når han vil og involveres
Fevang 5 - I skyggen av Kleiven
Kleiven 6 - Involverer seg mye i andre, flott scoring
Børufsen 5 - På det jevne. Ser endelig ut som et førstevalg
Stokkelien 3 - Et par fine flikker, men ellers anonym og ufarlig
Årst 4 - Beveger seg riktig og er mye involvert, men det hjelper jo ikke når alle avleveringene er dårlige
Vi skal være glade for at vi møtte et svært dårlig lag i dag, for vi er forferdelig unøyaktige i pasningsspillet. Og hvorfor alle disse korte variantene på corner? Begriper det ikke.
Forstår ikke hvordan Kleiven klarer å bli så mye bedre på bare et halvt år, men er jo bare gledelig. Han er i dag vår nest beste spiller, og det mente jeg FØR han scoret. Ja, jeg vet at han spilte på kanten for det meste i fjor, men hver gang han er i tilsvarende situasjoner på kanten i dag, lykkes han. Som å få en helt ny spiller!
Goodson spiller en fantomkamp og er banens desidert beste. Landsmannen Freeman er fremdeles en katastrofe - sin assist og to gode innkast i dag til tross.
Fevang spiller som vanlig på små marginer, så mye blanda drops i dag. Første gang jeg har sett ham vise irritasjon, så det gleder meg.
Neste kamp vil jeg ha Hæstad inn for Freeman. Eventuelt Pepa, selv om han var dårlig mot Viking (bortsett fra de første 10 minuttene).
Årst er skuffende, så får håpe han slår tilbake i neste kamp.
Bolanos? Veldig skuffende. Et par livsfarlige tversoverpasninger, og når han en sjelden gang lykkes med noe spektakulært, er det ikke produktivt.
En bra kamp når en tar i petraktning av at detvar årest første seriekamp. Synd Bola ikke pytta på slutten da han avslutta elendig. Bra kamp av de allerfleste etter en litt trang begynnelse det Sandefjord faktsik kriget oss litt ut så tok vi over og vant mange dueller. Bola er en klassespiller det ser alle, men i dag gjode han en del svake prestasjoner også.
Den som imponerte mest er eter min mening Vikstøl som gjør en meget god kamp på backen sin. Mange hakk bedre en Freeman på motsatt.
Bra at vi produserer egne gode spillere. Også bra at Haraldsen gjør en ok kamp det fortjener han etter mye hets og dårlig spill for 1 år siden.
Søndag1800
14-03-2010, 21:46
Sykt herlig! Sandefjord gjør det lett for oss i dag. Jeg er overbevist at vi kunne gitt mer hvis vi maatte. Iallfall utover i 2. omgang.
Veldig gledelig aa se baade Kleiven og Børufsen i dag.
Ellers bra jobb paa synginga i dag folkens, litt av og paa noen ganger. Men vi viser at vi kan. Fikk ikke sett kampen, saa den paa TV2 og det hørtes bra ut
AndersH.
14-03-2010, 21:56
Dette virker lovende, basert på andreomgangen. Da er det kun et lag på banen. Dessverre sliter gutta litt med å komme til sjanser, men defensivt har de full kontroll. Solid gjennomføring. Hulsker bør inn for Stokkelien til neste kamp.
Høie - For lite involvert til å bli vurdert.
Freeman - 5 - Ujevn pasningskvalitet. Er særlig unøyaktig i første omgang. I andre omgang bedrer det seg, forståelig nok. Solid fremover. Fine raid.
Goodson - 6 - Veldig solid. Vinner alt i lufta.
Haraldsen - 6 - Veldig solid. Vinner alt i lufta.
Vikstøl - 5 - Solid. Veldig god defensivt. Bidrar minimalt fremover på banen.
Bolanos - 6 - Viser glimtvis klasse. Litt ujevn. Holder litt for lenge på ballen. Jobber godt.
Kleiven - 5 - Viktig mål. Sliter litt med å komme ordentlig inn i kampen.
Fevang - 5 - Blir i likhet med Kleiven løpende mye i mellom. Men kommer mer inn i kampen etter hvert. Stort sett bra pasningskvalitet.
Børufsen - 5 - Legger ned en solid innsats. Godt gjennomført.
Årst - 6 - Veldig bra i lufta. Bevegelig. Litt træg.
Stokkelien - 2 - Gjør ingenting fra eller til. Blir for pirkete og puslete. Træg og ubesluttsom.
Ole Gilboe Hermansen
14-03-2010, 22:08
Årets første 3 poenger er i boks. Deilig. En velfortjent seier. Morro å være der.
DayWalker
14-03-2010, 22:33
Start våknet spesielt etter at Hulsker kom inn i andre omgang.
Bola burde jo absolutt ha putta men ellers var det en helt OK åpningskamp hvor det ble som jeg tippet 2-0 ;)
magnussl
14-03-2010, 22:53
Sjekk denne elleville videoen av scoringen til Kleiven. Sykt fornøyd med klippet:P
http://www.youtube.com/watch?v=hsU8SZafr0A&feature=player_embedded
doppelt gemoppelt
15-03-2010, 00:09
Kan jo selge det til tv2 ;)
Fin stemningsrapport.
Skal vel ikke legge vekt på finspillet idag. Men ta med oss seieren og sette standarden for hjemmekampene ved å alltid ta poeng på hjemmebane.
Ingen var utpreget bedre en andre i dag. Ok match mot et lag vi definitivt bør ligge godt over på tabell og generelle prestasjoner.
Lagseier.
Serieåpning - glem hvordan vi spilte - 3 poeng som var det viktigste å ta med seg her!
Finspillet vil komme etterhvert, men selv om vi i perioder roter mye, så synes jeg vi har fullstendig kontroll på Sandefjord.
Goodson og Kleiven utmerker seg positivt!
Nå kan vi gå til Lerkendal med senkede skuldre og hente hjem 3 poeng:D Det tror jeg er fullt mulig også i år...
Er vel kun Goodson som gjør en god kamp i dag, de andre er OK eller OK pluss. Årst og Stokkelien er dårlige i dag.
Ellers så er backene våre interessante å følge. Freeman er en katastrofe defensivt (har ikke tall på hvor mange ganger han ble overspilt, spesielt i 1.omgang), men god offensivt. Vikstøl er solid defensivt (kom Sandefjord i det hele tatt rundt på kanten hans?), men dårlig offensivt. Dette preger spillet vårt. Børufsen blir ensom ofensivt, mens Bolanos får mye hjelp og kan vandre mer sentralt. Ideelt burde det vært motsatt, siden Bolanos kan skape mer på egenhånd enn Børufsen.
Vi tok 3 poeng hjemme mot et lag som må være blant Tippeligaens dårligste. Det var mer Sandefjord som var dårlige enn vi som var gode. Men åpningskamper er sjelden vakre å se på, og vi gleder oss over 3 viktige poeng.
Giovanni
15-03-2010, 10:53
Neste kamp vil jeg ha Hæstad inn for Freeman. Eventuelt Pepa, selv om han var dårlig mot Viking (bortsett fra de første 10 minuttene).
Du vil ha inn en spiller som ikke lenger er ønsket av klubben? Litt usikker på om det vil sende riktige signaler til dem som i utgangspunktet er tiltenkt å bli satset på.
Flott resultat i åpningskampen!!! Jeg får ikke se kampen før ons. kveld, men jeg gleder meg. Så bra at Christer spiller så bra, det unner jeg ham virkelig! Å få tillit skaper selvtillit!
Stig Hornnes
15-03-2010, 14:10
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=43495
Helt grei kamp. Spesielt gøy at Børufsen og Kleiven var såpass toneangivende.
Bekymringsfullt med så lavt tilskuertall, ca 1500 under budsjetert, og jeg tviler sterkt på om det kommer så veldig mange flere mot molde palmelørdag kl 16. Påskeferie og tippekamp(nrk1?).
frankieboy
15-03-2010, 20:45
Helt grei kamp. Spesielt gøy at Børufsen og Kleiven var såpass toneangivende.
Bekymringsfullt med så lavt tilskuertall, ca 1500 under budsjetert, og jeg tviler sterkt på om det kommer så veldig mange flere mot molde palmelørdag kl 16. Påskeferie og tippekamp(nrk1?).
Kommer veldig ann på resultatet vi klarer i Trondheim neste mandag. Tar vi poeng der, kommer det nok veldig bra med folk mot Molde. Men ved tap mot RBK, så kan det fort bli labert tilskuertall. Ang påska, så er det bedre med palmelørdag enn palmesøndag. Sikkert endel som venter til etter kampen før de drar avsted..
kommer det bilder fra kampen?:icon_smile:
Tankcenter
15-03-2010, 22:01
3 poeng, deilig. Ikke så veldig spennende og underholdene kamp. Vi er i rute og gutta får selvtillit. Vi kan se frem til helgen!!
Ok av Start, men ikke noe mer. Vi kommer neppe til å møte nevneverdig dårligere lag på Sør Arena i år. Det positive er Goodson og Kleiven. Mens den svakeste lagdelen i går nok var spissene. Stokkelien har definitivt ikke tatt et steg videre fra i fjor(heller et steg tilbake) men å dømme han etter 1 kamp blir også litt for dumt, annet at det kan gi et lite pek. Også litt usikker på om Årst og Stokkelien passer så godt sammen. (ingen a dem har noe fart i kroppen). Men alt i alt var det en helt grei start på sesongen.
Du vil ha inn en spiller som ikke lenger er ønsket av klubben? Litt usikker på om det vil sende riktige signaler til dem som i utgangspunktet er tiltenkt å bli satset på.
Ja, selv om han ikke lenger er ønsket. Jeg vil stille med det beste laget til enhver tid - med mindre målet er å gi lovende lokale spillere erfaring og spilletid. Hæstad hadde ingen gode kamper i fjor, men heller ingen veldig dårlige. Freeman på sin side spiller som oftest dårlig og med høy risiko. Kjefter på seg gule kort, og forårsaker straffespark.
Hæstad er lokal og er endog bedre.
Giovanni
16-03-2010, 12:59
Ja skal være enig i at Freeman ikke imponerte de siste kampene i fjor, og nå så jeg ikke kampen på søndag men har lest at han ikke storspilte.
Når det er sagt så er det enda lengre siden Hæstad imponerte meg, innsats og vilje er vel og bra, men når i mine øyne ferdighetene ikke strekker til så mener jeg at andre er foran han i køen.
Skal vente et par kamper til før jeg trekker en konklusjon, men frykter at høyrebackplassen er en posisjon som er høyst usikker kvalitetsmessig i forhold til resten av ligaen.
Over til et annet ønske foran neste kamp er at Hulsker kommer inn. Han har både mer fart og en bedre evne til å binde opp forsvar enn Stokkelien og Årst, i hvert fall nå som Årst ikke er i topp form. Og det vil være viktig i en kamp mot et lag som mest sannsynlig vil dominere banespillet ganske kraftig. Da vil det være viktig for å kunne løfte laget etter i blant.
Da har jeg endelig sett kampen, minus første 35 min. Det skjedde mye bra som vi kan bygge videre på. Goodson er BB med stålkontroll bak, Kleiven imponerer, Bola gjør det bra, Børufsen imponerer, forsvarsrekka generelt gjør en bra kamp. Spissene blir bedre med litt bedre timing etter hvert. Jeg synes dette ser lovende ut med tanke på resten av sesongen.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.