PDA

Se full versjon : Rosenborg - Start (kamptråd)

frankieboy
16-03-2010, 04:26
Tid: Mandag 22.mars kl. 1900
Sted: Lerkendal stadion
Tur: Ikke fellestur, men de som drar får nok god støtte fra "Heia bortelaget" på Lerkendal!
---------------------------------------------------------------------------------------
Tabellen:
2. Start 1 2-0 3 poeng
7. Rosenborg 1 2-1 3 poeng
__________________________________________________ __________________________

Den store seriefavoritten Rosenborg tar i mot Start til mandag og det er nok få rundt forbi i fotball-Norge som tror at Start kan ta med seg poeng..... men det var det absolutt også i 2009 da Lerkendal hadde blitt pyntet til fest, stadion var utsolgt, sjampisen stod klar og Åge Alexandersen hadde gjort seg klar for å underholde feststemte trøndere som alle forventet skulle feie over Start og gå ubeseiret gjennom hele 2009.
Men ALLE husker hvordan det gikk, og de fleste er nok enige om å la kampen bli spilt først.

Men det er ingen tvil om at at Rosenborg er STORE favoritter og måten de slo Molde på var imponerende - men når kampen skal spilles så stiller begge lag med 11 spillere og da har det ingen betydning om RBK sine spillere tjener 3 ganger så mye som Start sine.

Det er ennå noen dager til Start-laget tas ut, men jeg har stor tro på at Start i denne kampen spiller 4-4-1-1 og mitt tips til startoppstilling er da:

Høie

Freeman
Goodson
Borgersen/Mathisen/Haraldsen
Vikstøl

Bolanos
Owello
Kleiven
Børufsen

Fevang

Årst
-----------------------

Hos Rosenborg er det solide spillere over hele fjøla, men med spillere om Moldskred, Prica og Trond Olsen så må forsvarsfireren vår virkelig levere om vi skal få med oss poeng hjem.

Dessuten så vil jeg tro at RBK-trener Hamren i tillegg til sin prat om attityd, vil nevne et ord eller to om siste hjemmekampen i 2009. Det burde tenne de fleste spillerne hos Rosenborg!
Vil vi måtte betale for dette til mandag, ELLER skal vi igjen klare det umulige??

Kjør debatt!!

Praktisk info om billetter:

RBK har sendt oss følgende link for bestilling av billetter:

http://www.billettservice.no/html/evinfo.htmI?CNTX=1163099&l=NO&C=

Vi har ikke noe med billettsalget å gjøre. Det har tidligere vært billettsalg i døren, og vi regner med det er det samme i år. For de som vil sikre seg billett, kjøp via link.

Prisen er 150 kr.

bhnilsen
16-03-2010, 10:20
Vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg til denne kampen her ;/

josty
16-03-2010, 11:04
Smånervøs :S

DayWalker
16-03-2010, 11:23
For det første, kjempe bra med iniativene dine frankieboy på både kamptråder og diverse konkurranser her inne på forumene. Det ligger litt arbeid bak og du skal ha honnør for det!

Over til selve kampen så frykter jeg at det blir verre for oss å møte RBK nå i starten enn som det var sist da vi på en måte møtte dem når de var litt "mettet".
På den andre siden så er det jo slike kamper Start har en egen evne til å plutselig gjøre det helt store :)

Tankcenter
16-03-2010, 19:37
Vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg til denne kampen her ;/
Samme her, det hadde vært bra om Start hadde vært ei hard nøtt å knekke for Rosenborg. Rosenborg er favoritt, det beste laget på papiret, de har hjemmkamp. Heldigvis er ikke fotball matematikk!! Start har og kan ha en mulighet, det viste de jo sist på Lerkendal. Hadde vært gøy om de dro denne kampen i land!

Ole Gilboe Hermansen
16-03-2010, 21:21
Gleder veldig til denne kampen jeg. Blir en tøff kamp mot et meget godt lag,men det er ingen grunn til at vi ikke kan vinne denne kampen. Se bare på i fjor. Drømmer om en gjentagelse fra da.

zgull
17-03-2010, 00:09
For å sitere enn kjent kar fra bartebyen:
"Asså...there is hope in a hanging snore..."

Scarto
19-03-2010, 12:52
Da nærmer det seg årets andre seriekamp, og folk har sikkert gjort seg opp noen tanker om startellever, form, skadesituasjon, og ikke minst resultat.

Her er siste nytt på skadefronten:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article164066.ece

Sabla synd! Blir vel Owello som stepper inn da, om han er restituert?

benwright
19-03-2010, 13:04
Det var veldig surt at Kleiven ble skadet. Han var strålende mot Sandefjord sist helg.

zgull
19-03-2010, 14:26
Høie

Freeman
Goodson
Haraldsen
Vikstøl

Bola
Kleiven (Owello)
Fevang
Børufsen

Mads
Årst

doppelt gemoppelt
19-03-2010, 22:44
Hadde vært så typisk om dette hadde satt han ut i månder.
Som i fjor, blandet følelser mot RBK i Trondheim. Håper på det beste og tror tørum har nok et ess i ermet mot gamleklubben.
God effektivitet, arbeidsmoral og taktisk klokskap fra benken vil nok være medisinen.

bhnilsen
21-03-2010, 14:00
Følgende lag tror jeg kommer til å starte:

Høie
Hunter,Clay,Bård,Rolf
Bola,Solo,Geir,Espen
Hulsker, Årst

Hadde tatt med Kleiven men jeg tror han ikke er klar etter den smellen han fikk på fredag.

Ole Gilboe Hermansen
21-03-2010, 14:08
Synes Clay hadde en meget bra kommentar til kampen: "Det er ikke Barcelona vi møter."

doppelt gemoppelt
21-03-2010, 18:03
Synes Clay hadde en meget bra kommentar til kampen: "Det er ikke Barcelona vi møter."

Men rbk kan ta barca på en iskald trøndermatte.
Vi får se da om clay klarer å stoppe "Kun" rbk.

benwright
21-03-2010, 23:35
Noen som vet noe mer hvordan ståa er med Kleiven?

Roy_Keane
21-03-2010, 23:40
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=492939

klar som et egg ;)

benwright
21-03-2010, 23:45
Det var gledelig :)

doppelt gemoppelt
22-03-2010, 00:19
Gir oss offensiv drivkraft fremfor Solomon.

Lykketil gutter:) ifjor var dere satt til levende slakt pga RBKs mulighet til å ikke tape.
I år er dere det samme...hevn!!
Det er ikke vanskligere på Mandag en det som var utgangspunktet høsten 09`

Jegers
22-03-2010, 00:24
Tipper vi starter slik:

Høie

Freeman-Goodson-Borgersen-Vikstøl

Bolanos-Owello-Kleiven-Børufsen

Fevang

Årst

Espen K G
22-03-2010, 01:26
Gir oss offensiv drivkraft fremfor Solomon.Regner med at du mener "foran" og ikke "i stedet for". Begge spiller nok i morgen, og oppsettet til Jegers burde ikke overraske noen. Det gir en nødvendig støtte bakover, med offensivitet som vi så i fjor. Håper bare Ludde kan vise fjorårets vårform snart. Det hadde gjort godt!
I tillegg gir det oppsettet oss mulighet til å bytte til en mer offensiv formasjon, med to spisser på benken.

Jeg er dessverre ikke så veldig sterk i troen på seier i morgen, men gleder meg likefullt til kampen. Blir en veldig god pekepinn på hvor vi ligger, noe Sandefjordkampen ikke gjorde (uavhengig av resultatet deres i dag).

Fredrik
22-03-2010, 11:32
vi er en gjeng på 4 Start fans som skal kjøre til Trondheim fra Molde Folkehøgskole. stå på bortetribunen.. så det blir liv!! :P

er det mange som skal på kampen?

gmkarlsen
22-03-2010, 12:02
Med seier eller uavgjort i kveld har vi fått en svært god start på sesongen, og vi vil i såfall ligge der vi bør ligge i år.

Men en oppmuntring ved et eventuelt tap i kveld kan vel være at vi uansett har både Molde (som har møtt Rosenborg og Sandefjord), Brann og opprykkslagene bak oss :-)

Ole Gilboe Hermansen
22-03-2010, 13:02
vi er en gjeng på 4 Start fans som skal kjøre til Trondheim fra Molde Folkehøgskole. stå på bortetribunen.. så det blir liv!! :P

er det mange som skal på kampen?

Da blir vi hverfall 7. Vi er tre fra Oslo kommer oppover. Regner med mange flere.

rooland
22-03-2010, 14:42
Da slipper vi heldigvis og møte bakromsspilleren moldskred...

Ifølge rbk.no

josty
22-03-2010, 15:05
Endelig kampstilling er de treige med idag...

Tusse
22-03-2010, 15:25
Jeg er redd for at dette kan bli stygt. Start har vært ekstremt dårlige på å ligge lavt og slippe motstanderne til lite sjanser. I dag kommer vi til å måtte ligge lavt, og når de bak heter Freeman, Borgersen og Vikstøl er jeg MEGET skeptisk. Goodson klarer ikke å stoppe hele RBK alene. Men dette er en kamp ingen forventer at vi skal vinne uansett, så knepent tap er helt greit. Frykter allikevel for Moldesifre fra i fjor.

Giovanni
22-03-2010, 15:34
Tror ikke på kalassiffere. rbk-laget står godt til Start, og tror kampen blir langt jevnere enn folk, i hvert fall trøndere, tror. Når det er sagt så har nok Hamrèn fått drillet laget enda mer enn sist, og personlig tror jeg rbk kommer til å bli seriemester på en nesten like suveren måte som i fjor. Så i utgangspunktet tror jeg på hjemmeseier, men blir ikke sjokkert om resultatet viser noe annet.

At Moldskred er ute er helt klart en stor fordel for Start. Ikke så mye fart i Iversen og Prica som i Moldskred, og det passer nok spesielt Borgersen veldig bra.

Alf Qaida
22-03-2010, 16:53
Skulle folk være i tvil, så samles vi på Up Town for å se Start nedsable Rbk nok en gang!

gmkarlsen
22-03-2010, 17:50
Ingen overraskelser på laget:

Kenneth Høie

Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Rolf Daniel Vikstøl

Christian Bolanos - Solomon Owello - Christer Kleiven - Espen Børufsen

Geir Ludvig Fevang

Ole Martin Årst

sureup
22-03-2010, 18:24
Gruer meg litt til kampen... Men håper gutta kan spille bra.

Bra spill + tap = ok.
Uavgjort = flott.
Seier = fantastisk.

Håper owello virkelig er i form og får vist sine fantastiske egenskaper sammen med bola. Håper også at årst har skjerpet seg fra forrige kamp der han var elendig.

Ellers så er jeg ganske enig med laget til tørum, bortsett fra at kanskje branco burde spille istedenfor vikstøl.

steffn
22-03-2010, 19:59
Vi er straks i gang!

steffn
22-03-2010, 20:21
Borgersen er gått ut på dato ja.

sureup
22-03-2010, 20:22
Herregud da borgersen, hva driver du med? Istedenfor å gå mellom prica og målet så bare knocker du han ned? Faen borgersen du skal jo være den rutinerte!

Ellers så har de første 20 minuttene vært veldig positive, men dumt med slike personlige feil...

edit:

FY FAEN PERFEKT KLEIVEN OG BOLA! HERLIG!!!!!!!!!
1-1!!

steffn
22-03-2010, 20:34
Takk skal du ha Christer :-)

Pen kandidat til årets mål!

sureup
22-03-2010, 20:36
Orgasme! 1-2!

steffn
22-03-2010, 20:38
Deilig! 2-1 til Start!

bollaP
22-03-2010, 20:47
Nydelig 1. omgang!

Espen K G
22-03-2010, 20:48
Fantastisk kamp så langt! Vi tør å spille ball på Lerkendal, og det er det ikke alle lagene som gjør. Muligens litt for spennende på vår halvdel til tider, men for en artig kamp!

Gleder meg til 2. omgang!!

Hanzen
22-03-2010, 20:49
JÆVLA BRA :icon_biggrin::icon_biggrin:

DayWalker
22-03-2010, 20:51
Meget friskt Startlag i første her :)

Men fanden! Start MÅ ta vare på overgangene! Mange har vi hatt? Børufsen veldig slurvete men har skåret. Årst limt fast i offside.

Nei, sånn som Start spiller nå skulle jeg gjerne sett Hulsker på topp!

Supporteren
22-03-2010, 20:51
Litt lei av at Borgersen alltid skal lage straffer. Må jo skjønne at han ikke slipper unna med det der! Nesten litt heldig som ikke blir utvist. Men sjuuukt for en omgang! Utrolig deilig!! Håper dette holder ut. Vi kunne faktisk ledet 3 - 1 til pause. HERLIG!

sureup
22-03-2010, 20:52
Herlig førsteomgang! Og ja, vi var best! Ja RBK hadde et par sjanser, men det var vi som hadde flott banespill OG sjanser, og ikkeminst mål uten å trenge straffe! :D

Årst jobber som en helt, men får til lite offensivt. Det samme kan sies om børufsen. Håper de skjerper presisjonen så kan det bli en skikkelig morsom andreomgang!

En ting til jeg må si er hvor dumme kommentatorene er. De nevner den ENE gangen da borgersen går opp for å stoppe et kjappt frispark, men nevner aldri når annan på hvert eneste frispark gjør akkurat det samme. Også snakker de om hvor flink prica er, hvorfor må han da gang på gang bruke armene for å dytte ned motspillerne hvis han er så god?

fishkillen
22-03-2010, 20:53
Jeg er først og fremst imponert over spillet til start. Vi har full kontroll på midtbanen. Skjelbred, Winsnes og Annan kommer ikke til sin rett. Til det er Owello og Kleiven rett og slett for rutinert til. De er tett opp i de slik at de må spille bakover. Syns Rbk har slått overraskende mye langt. Det passer jo Godsson og Borgersen prima.
De gangene de har klart og spille ballen gjennom midten har de skapt noe.

Jeg er spent på 2 omg. Klarer Start og fortsette å spille som i 1 omg. skal jeg være godt fornøyd med kampen.

Er ikke mange lag som spiller ut midtbanen til Rbk på Lerkendal. Dette er rett og slett imponerende.

Lykke til folkens.

steffn
22-03-2010, 21:05
Goodson dribler i forsvar. hmm.. ikke smart.

sureup
22-03-2010, 21:07
TAKK årst! Endelig! Ellers så var målet imot jævla teit. Hvordan kan han ha hele 16 meteren for seg selv?
2-3

edit: kan noen lære børufsen det å ta imot en ball i fart? 2 mot 1 situasjon og han roter det bort som en amatør.

frankieboy
22-03-2010, 21:10
For en kamp dette er...

Start spiller bra, og gjør RBK dårlige. Får vi 4-2 så vinner vi!

Steike for en kontring. Nære på der!!!

Kom igjen gutta!!

sureup
22-03-2010, 21:12
Hoveddommeren er evneveik. Heldigvis så er linjedommerne bedre.

edit: hvorfor følger ingen spillerne sine etter innlegget har kommet?? 3-3

reiGN
22-03-2010, 21:17
Er det noen som virkelig begynner å mislike Trond Olsen? Fan å han ødelegger for oss. Hater sånne kamper, de er så jævelige å se på. Fram og tilbake!

sureup
22-03-2010, 21:40
Hvorfor bruker vi ingen flere bytter? Få på noen friske ben!

Espen K G
22-03-2010, 21:55
Fantastisk kamp! Vi tok kanskje bare med oss 1 poeng, men spillet fremover varmer virkelig! Utrolig morsomt å se at Tørum jager etter tre poeng i Barteland med ett poeng "i lomma." Hvilke andre lag kommer til å kaste innpå to spisser på slutten i en slik kamp?
Dette synes jeg lover virkelig godt for resten av sesongen. Nå må vi bare holde dette fremover så blir det en virkelig morsom sesong!

Supporteren
22-03-2010, 21:55
Dette ble en helt annet kamp enn hva jeg hadde forventet. Helt utrolig at vi kjører RævBK så hardt på Lerkendal, allikavel kan jeg ikke unngå å være litt skuffet. Vi leder tross alt kampen 2 ganger, og har feite sjangser til å avgjøre blandt annet alene mot keeper. Men for en innsats av laget!

DayWalker
22-03-2010, 21:59
Fyrverkeri og veldig friskt satset selvom bytter kom lovlig seint!
Børufsen og Årst alene med keeper... Mange gode overganger spolert pga slurv... Allikavel skal 3 skåringer holde til seier!

Ola og Borgersen: huff å huff!

beng222
22-03-2010, 22:01
Fantastisk! Klarer vi å spille med like stor entusiasme i fortsettelsen, så kommer vi til å få mange høydepunkter i år.

gmkarlsen
22-03-2010, 22:04
Ola og Borgersen: huff å huff!

Ola hadde ihvertfall ikke skyld i noen av målene.

Vi skal være fornøyd med 3-3 mot Rosenborg, som kommer til å ligge i toppen i år også (under Start).

Forrige sesong var det kun Start som scoret 3 mål i en seriekamp mot Rosenborg, mon tro om det blir slik i år også :-)

jensm
22-03-2010, 22:18
Fantastisk bra av Start dette! Spiller angrepsvillig på Lerkendal! Det tror jeg ingen andre i TL tør. Og med både Børufsen og Årst omtrent alene med keeper to ganger etter 3-3, så var jo Start nærmest seier.

Nei, dette er veldig sterkt. Lerkendal er jo den verste bortekampen i serien, og Start viste jo tydelig at de har jobba i vinter.

Kan trekke frem mange spillere som gjorde en formidabel innsats, men det får være. Start som lag fungerte i dag!

Medalje i år?

Jeg ble ihvertfall optimist etter denne kampen!

kompa
22-03-2010, 22:24
Utrolig artig kamp. RBK fullstendig tatt på senga over vårt høye press i 1 omg. Mange plusser å dele ut. Spesielt Owello og Kleiven. Ikke gøy å dele ut minuser etter en slik forestilling, men enig ned Geirwiri at Morten bør få sjansen på backen. Hunter er utrolig rusten defensivt. Ellers lager Bård altfor mange farlige frispark.

Vi spiller med utrolig stor selvtillit. RBK blir ofte løpende mellom, og det på Lerkendal !!!

All honnør til Knut som turte legge opp til en vågal taktikk. Tør vi håpe på 10 000 på påskekampen ??? Gutta fortjener det.

Forresten, det var ikke en "kald" avslutning av Årst. Påstår at målet var en real sleiv, men en lykkelig sådan !!

sureup
22-03-2010, 22:28
Jada! Ett poeng skal vi være fornøyd med i årets vanskeligste kamp selvom vi hadde muligheter til å ta alle tre poengene! Men det som var spesielt herlig var hvordan vi jobbet hardt gjennom hele kampen og fikk til maaange gode angrep! :D

Spillernotater:

Høie, ikke så mye å si. Gjør en flott redning før det ene målet imot.
Freeman, for lite med i angrep. Litt for forsiktig i forsvarspillet også.
Goodson, veldig god kamp som vanlig, men skulle ønske at han hadde frimerke på prica for borgersen slei veldig.
Borgersen, for treg, men jobber hardt. Idioti det han driver med da han lager straffesparket, ettersom han har nok tid til å komme seg mellom prica og målet. Kanskje knut henry bør spille neste kamp hvis jesper fortsatt ikke er klar.
Vikstøl, for lite med i angrep, litt rufsete i forsvaret også spesielt mot slutten.

Bolanos, får til mye, spesielt i førsteomgang.
Kleiven, HERLIG mål, jobber hardt, får til mye. Bra spilt!
Owello, viser masse bra, men holder dessverre ikke helt ut.
Børufsen, som årst, jobber mye men får til veldig lite. Får til et mål da men roter bort andre store sjanser.

Fevang, masse lekre detaljer og jobber gjennom hele kampen.
Årst, jobber som en helt gjennom hele kampen. Utrolig hvor mye han orker, men dessverre så blir han for upresis på sine egne sjanser og i flere offensive pasninger.

Ola, kommer inn for en hardtarbeidende owello og jobber hardt selv. Gir absolutt alt som virkelig var med på å sikre poenget, selvom han hadde et par dårlige pasninger. Får også til en virkelig fantastisk pasning som burde blitt mål.
Hulsker, hvordan er det mulig at årst som har løpt konstant i 90 minutter jobber 10x hardere enn deg når du kommer innpå helt på slutten? Please gi alt og forstå at det ikke er vits å gå/jogge tilbake etter et angrep når det bare er sekunder igjen.
Stokkelien, kommer innpå på slutten og får blitt med på et bra angrep.

Bra og utrolig spennende kamp, men en del å rette på, spesielt i forsvaret.

"Banens beste": Det offensive. :D
Banens dårligste: Hulsker.

Annet: Linjedommerne var gode, hoveddommeren var litt svak. Hver gang en RBK'er falt så fikk de frispark, men heldigvis så lot han seg ikke lure av Prica's skuespill innenfor 16 meteren. Lot også RBK gjøre en del stygt uten å få gule kort.

DelPiero
22-03-2010, 22:34
Glimrende kamp. Synd vi ikke får 3 velfortjente poeng, men dette var sterkt. Nå er det bare å mønstre på både venner, uvenner, kjente og ukjente. For dette bør bidra til å fylle opp Sør Arena..

Jegers
22-03-2010, 22:35
Å score tre mål på Lerkendal er knallsterkt, angripsspillet vårt sprudler virkelig om dagen. Et poeng borte mot Rbk er STERKT. Kleiven og Owello var store på midtbanen, Bolanos og Børufsen bidro både offensivt og defensivt.

Årst løp forferdelig mye i offside, men var et viktig oppspillspunkt og scorer sitt første mål siden gud vet når, kudos. Fevang viser en gryende form, håper utviklingen fortsetter.

Det som dessverre trekker ned litt på en aften som denne er forsvarsspillet som ser ut til å bli vår akilleshæl i år. Freeman var brukbar, men blir overspilt for mye i andre omgang, Goodson var den beste i forsvarsfireren, men gjør litt for mange feil i kveld, Borgersen blir for treig dessverre, du skal ha takk for en suveren jobb i en årrekke Bård, men alt må ha sin ende, gleder meg faktisk til Jesper kommer tilbake. Rolf gjør en bra jobb i første, men ikke så bra i andre.

Tørum må få kudos for å fullstendig avsløre Hamrens taktikk og vise at Start vil spille fotball, likefullt gjør han et uforståelig taktisk valg i andre omgang ved å sette kløna Ola innpå banen, merkelig valg. Uansett er jeg strålende fornøyd nå, og nå er det påtide at trege sørlendiger kommer seg på Sør Arena mot Molde, gutta fortjener støtte nå.

beng222
22-03-2010, 22:37
Utrolig artig kamp. RBK fullstendig tatt på senga over vårt høye press i 1 omg. Mange plusser å dele ut. Spesielt Owello og Kleiven. Ikke gøy å dele ut minuser etter en slik forestilling, men enig ned Geirwiri at Morten bør få sjansen på backen. Hunter er utrolig rusten defensivt. Ellers lager Bård altfor mange farlige frispark.

Vi spiller med utrolig stor selvtillit. RBK blir ofte løpende mellom, og det på Lerkendal !!!

All honnør til Knut som turte legge opp til en vågal taktikk. Tør vi håpe på 10 000 på påskekampen ??? Gutta fortjener det.

Forresten, det var ikke en "kald" avslutning av Årst. Påstår at målet var en real sleiv, men en lykkelig sådan !!

Uenig med en del ting. Tror du/dere virkelig at Morten Hæstad vil gjøre det bedre enn Freeman? Nei mener jeg. Nå har Freeman riktig nok vært under pari, og skal han byttes ut så vil jeg ha knutsen eller pepa. Hvor jeg ønske hæstad vet vel de fleste her inne.

Årst sitt mål er satt med utsiden av vristen. Helt bevisst slik jeg ser det.

Hadde vært gøy med over 10000, men kun de ivrigste utsetter avreisen til fjellheimen en dag pga av en fotballkamp som de alikavel kan se live på nrk.

Kleiven og Børufsen har tatt store skritt i vinter, nå håper jeg at Jesper og har tatt ytterligere skritt og kan fortsette den fine utviklingen fra siste del av 2009.

geirwi
22-03-2010, 22:46
Voldsom RBK-bias av kommentatorene. Det var ikke Start som klarte ett poeng på Lerkendal, men Rosenborg. RBK fikk masse skryt for å sette inn tre unggutter på slutten, mens Start ikke fikk noe skryt for å STARTE med ungguttene Owello, Kleiven, Børufsen og Vikstøl, eller for at de byttet inn to spisser på bekostning av to midtbanespillere - en av dem 20 år. Hvem spiller vel med tre spisser og en midtbanespiller uten defensive fibre på 1-1 på Lerkendal overhodet? Ingen andre enn Start ville funnet på å gjøre det.

Børufsens fantastiske piruettassist fikk ikke noe oppmerksomhet, selv om det var kampens prestasjon.

I Dagbladet ble VIF hyllet fordi laget i to kamper har spilt ballbesittende, og plutselig var det VIF som hadde innført en ny æra i norsk fotball (sic).

Som alle vet har Start med svært få unntak spilt ballbesittende og teknisk flott fotball, og i stedet for å få skryt for å spille med høy risiko, blir de slaktet når de går på trynet mot Molde og Stabæk.

Ignoransen er helt ekstrem når det gjelder Start. Patetisk er det.

doppelt gemoppelt
22-03-2010, 22:57
Start hadde de beste angrepene, de beste angrepene før målene og peneste målene.
Så Rbk hadde mere tur og med hjelp av siden til Freeman (Trond Olsens oppasser) rant det over flere ganger.
Dette god reklame for Start og norsk fotball.
Meget godt bestått, Minuset idag var duelltapene ved målene til rbk.

Tankcenter
22-03-2010, 23:19
Start spilte bra, det var Rosenborg som vant 1 poeng. Vidunderlig kamp av Start. Vi har mye å glede oss til fremover!! Fortsett slik startergutter!!!

Alladin Sane
22-03-2010, 23:28
Alt i alt er det vel ingen grunn til å klage over ett poeng. Start hadde sjanser til å avgjøre, og spilte viduenderlig fotball, men RBK luktet mål i hver eneste duell i boksen, og skapte nok vel så mye på sin primitive duellkraft som Start gjorde gjennom teknisk fotball.

Det er litt skuffende at duellspillere som Borgersen og Goodson blir så ettertrykkelig smadret i duellene mot Prica og Iversen. Måten Iversen pisser på Goodson i forkant av 3-3-målet er oppsiktsvekkende. Og den overlegne duellkraften gjør jo at Rosenborg kan pole langt på sterke spisser, og fange opp andreball i mellomrommet bak en litt for lett og offensiv Startmidtbane.

Kampen viste med tydelighet Starts defensive utfordringer når laget får strekk og mangler et anker sentralt, samtidig som stopperne sliter med å få tak i spissene. Kleiven og Owello er strålende med ball, og har en fantastisk løpskraft, men ingen av dem er typiske balansespillere, og uten er Start dømt til å få store defensive problemer mot gode lag på bortebane.

På den annen side gjør dette lettbente og naive laguttaket at Start får en voldsom offensiv slagkraft. Og spiller en ekstremt severdig fotball. Men når man trenger fire mål for å vinne på bortebane, så virker det tungt. Jeg gleder meg til Bruer i tilbake.

Likevel må jeg si at jeg synes både Kleiven og Owello tidvis spiller strålende.

zgull
22-03-2010, 23:40
Fantastisk spennende kamp, og gudan jobbet meget bra!!! Jeg føler at vi tapte 2 poeng snarere enn å vinne 1, men resultatet er imponerende! Hadde vi hatt en midtstopper til av Goodson's klasse hadde vi hatt potensial til å bli et topplag.

Kleiven var banens beste, tett fulgt av Owello og Goodson. Bola klarte seg meget bra med 2 målgivende og meget bra spill. Børufsen synes jeg varierer fra det fantastiske (scoringen og finten/pasningen fram til Årst) til det heller dårlige (pasninger/innlegg), men absolutt godkjent for Børuf. Årst jobber hele tiden, og får en scoring. Han blir vel avblåst 10 ganger for offside, men også godkjent for ham. Fevang synes jeg viste gammel klasse i dag! Vikstøl gjorde det meget bra i 1.omg, slet litt mer i 2. Borgersen lager et unødvendig straffe. Prica hadde ikke nådd ballen, det var nok derfor det ikke ble rødt kort på Bård. Hunter sliter med Olsen og defensiv plassering.

For øvrig burde Dorsin hatt 2 gule i 1.omg., skikkelig ufordragelig type!!!

Ik Start te æ dør!!!

doppelt gemoppelt
22-03-2010, 23:52
Fantastisk spennende kamp, og gudan jobbet meget bra!!! Jeg føler at vi tapte 2 poeng snarere enn å vinne 1, men resultatet er imponerende! Hadde vi hatt en midtstopper til av Goodson's klasse hadde vi hatt potensial til å bli et topplag.

Kleiven var banens beste, tett fulgt av Owello og Goodson. Bola klarte seg meget bra med 2 målgivende og meget bra spill. Børufsen synes jeg varierer fra det fantastiske (scoringen og finten/pasningen fram til Årst) til det heller dårlige (pasninger/innlegg), men absolutt godkjent for Børuf. Årst jobber hele tiden, og får en scoring. Han blir vel avblåst 10 ganger for offside, men også godkjent for ham. Fevang synes jeg viste gammel klasse i dag! Vikstøl gjorde det meget bra i 1.omg, slet litt mer i 2. Borgersen lager et unødvendig straffe. Prica hadde ikke nådd ballen, det var nok derfor det ikke ble rødt kort på Bård. Hunter sliter med Olsen og defensiv plassering.

For øvrig burde Dorsin hatt 2 gule i 1.omg., skikkelig ufordragelig type!!!

Ik Start te æ dør!!!

Bård spiller seg ikke bort og er på det jevne med clarence.
Men om vi hadde hatt skutesidene tette, altså fks høyre back ja da hadde det hjulpet.
Men koser meg over en god kamp så får mye vil ha mere hvile i fred:)

geirwi
22-03-2010, 23:56
Alt i alt er det vel ingen grunn til å klage over ett poeng.

Når Start gir fra seg ledelsen to ganger, synes jeg det er lov å klage. Vi satser ekstremt offensivt, men blir ikke belønnet nok for det. Det er rett og slett surt å bare få med seg ett poeng når vi scorer tre mål på Lerkendal.

Hva legger du i å 'balansere midtbanen'?

gmkarlsen
23-03-2010, 00:15
Målene i dag var flotte.

1-1-målet: Kjempeskudd fra Kleiven, RBK-keeperen har ingen sjanse.
1-2-målet: Årst takler Dorsin flott etter et løp inn på egen banehalvdel, og så går angrepet raskt fra Freeman, Owello og opp til Bolanos som leker med Annan før han stikker ballen videre til Børufsen som flott tar imot, og iskaldt putter den under keeperen (og da har Årst plutselig kommet seg opp i angrep igjen og kunne enkelt puttet der han også).
2-3-målet: Børufsen og Owello med flott veggspill, glimrende piruett av Børufsen før den dyttes til Årst som iskaldt setter den i mål.

Gode prestasjoner ved alle tre målene.

Alladin Sane
23-03-2010, 01:07
Hva legger du i å 'balansere midtbanen'?

Jeg savner et rivjern sentralt som posisjonerer seg dypere, er tøffere i duellene og har mer taktisk kløkt enn de utpreget kreative, lettbente midtbanespillerne som Kleiven, Owello og Fevang.

Start ble litt lette på Lerkendal. Start tryller frem scoringer, RBK bare trykker dem inn.

rooland
23-03-2010, 01:25
RBK har blitt et trykkelag som du sier, hva ønsker man å se egentlig? Starts bidrag til tippeligaen, både i fjord å i år er utrolig bra for norsk fotball...et lag som leker bå banen, med fantastiske finesser å en god del samhandling!!

Skjønner ikke at det er mulig for et lag fra Trondheim å ha bare...hmm...2 eller 3 nordmenn på banen i startelveren...å det eneste komenattorene kommenterte var hvor godt det gror i rekkene til RBK!!!!
FY faen jeg ble provosert av de....

Jegers
23-03-2010, 01:54
Start startet med 7 nordmenn på banen, 4 lokale. Ikke så mange som slår det.

Espen K G
23-03-2010, 02:15
Selv ikke TV2 Sporten klarer å stave navnet til venstrevingen vår :)

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/starts-boerulfsen-bitter-etter-uavgjort-3167154.html

reiGN
23-03-2010, 02:32
Skjønner ikke at det er mulig for et lag fra Trondheim å ha bare...hmm...2 eller 3 nordmenn på banen i startelveren...å det eneste komenattorene kommenterte var hvor godt det gror i rekkene til RBK!!!!
FY faen jeg ble provosert av de....

Hehe, greit å sjekke litt før du skriver. RBK hadde 5 nordmenn på banen og 3 av dem lokale, alle som kom innpå på slutten var lokale unggutter.

Start startet med 7 nordmenn på banen, 4 lokale. Ikke så mange som slår det.

Rosenborg hadde 3 lokale fra start og på slutten har de også 4 stk ut på der.

Tenkte jeg bare skulle informere siden det ikke er så alt for ille på lerkendal heller. Men for all del vi er jo blant de med flest lokale spillere i startoppstillingen.

Husker fremdeles kampen mot Sandes Ulf i Myggens comeback at vi spilte med 11 lokale på slutten der. Det var gøy å se.

sureup
23-03-2010, 02:33
En ting vi må få orden på er at folk passer på returer. Begge måla til olsen er jo på retur, og at ingen gule er i nærheten av han er surt. Så her må alle være med på å forsvare, ikke bare midtstopperne.

frankieboy
23-03-2010, 05:14
TV2-nettavisens live-oppdatering journalist presterer å skrive dette som oppsummering:

"Rosenborg spilte bra i 2.omg, men en noe slurvete første omgang ødela muligheten til å hente hjem alle tre poengene. All hønnor til Start som var meget effektive i kveldens kamp."

Først: Det var Rosenborg som var meget effektive, og Start var inneffektive. Start burde og kunne scoret 6 i denne kampen!

Nei dette var utrolig bra. Ja,Rosenborg var svake, men er de Start som gjør lagene vi spiller mot svake?
Vi vant mot Viking i treningskamp (ja de var veldig ineffektive), og et par uker senere knuser de Brann hjemme med 4-0. Vi vinner enkelt 2-0 mot Sandefjord som ikke skapte en eneste sjanse... og uken etter vinner Sandefjord 3-1 mot medaljekandidat Molde.
Rosenborg som vant i Molde og som har forsterket en fra før utrolig sterk stall var store favoritter mot Start, og det er sjeldent at Rosenborg har skapt mindre enn de gjorde i denne kampen, og det er UTROLIG lenge siden noen har skapt så mange sjanser i mot. Seriøst - vi kunne scoret 5-6 mål - på Lerkendal!!!

Nei dette Start-laget er utrolig spennende. Tenk om vi hadde hatt en klassestopper i tillegg til Goodson, og litt bedre konkurranse på backene! Da hadde vi kjempet om gull denne sesongen! For offensivt er vi utrolig gode, og vi er allerede mestscorede, og det etter å ha besøkt Lerkendal!

Til slutt: Tabelltipset til $$-gutta skal jeg kose meg godt med framover. Akkurat nå virker de mer sannynlig at Stabaek ender sist enn at Start gjør det...

DMcCarty
23-03-2010, 06:07
Det er utrolig sterkt å spille rbk ut av stilen som vi gjorde igår... Det var start som ville mest, gjorde mest og turte mest.
Rbk spilte på det primitive, (ja de hadde noen fikse kombinasjoner mellom ivers og prica), mens start spilte bevisst teknisk.

Det som likevel er mest imponerende er orken til spillerne.. Årst løper på full spiker i 90 min, sykt. Flere som holder nesten samme tempo kampen igjennom.

Den tingen det må jobbe mest med er kynisme i avgjørende sitasjoner. Altfor mye dribling og småpasninger bak på banen. Savner også en midtbanespiller som henger litt igjen. De tømte veldig fort midtbaneleddet og da fikk vi strekk i laget.

Freeman, jezzez.. Hjem å øve..

Har en følelse av at start ikke blir den kasteballen mange trodde iår

Lynet
23-03-2010, 08:41
For en fantastisk kamp av gutta idag! Jeg er imponert!

Måten de spiller på er fantastisk. Kontringene sitter, de spiller lekende angrepsfotball langs bakken! Det eneste som mangler er å sette noen av de største sjansene, for da vinner vi! Denne kampen fortjente vi rett og slett å vinne.

Hvor mange lag pøser på offensivt og sender attpåtil innpå to spisser helt mot slutten på stillingen 3-3 på Lerkendal? Det står det virkelig respekt av!

Burde vært strålende fornøyd med poeng på Lerkendal, men sitter med en bitter følelse, for denne kampen hadde vi fortjent å vinne! Uten at det skal ta bort noe honnør til innsatsen og prestasjonen gutta leverte...

Helge
23-03-2010, 10:57
Voldsom RBK-bias av kommentatorene.

Det var jo helt pinlig å høre på en stund. Men er det så rart når Kal-Petter'n sitter i studio a? Han hadde jo nesa så langt opp i RævBK raua at det var jo direkte flaut. Rade P. kom inn med albuen først i bakhue på Goodson og det var "ingenting". Han datt jo som en sekk ved straffen (eneste gangen dommeren ble lurt heldigvis). Makan til partisk kommentatorer har jeg ikke hørt siden Norge slo Brasil i Frankriket.

Helge
23-03-2010, 11:04
Først det positive: FANTASTISK at gutta står opp og går på med KRUM hals selv med baklengsmål av den sure sorten. De gir ALDRI opp og det er fantastisk å se! Gode prestasjoner og masse driv forover! Ikke SNAKK om å sikre inn 3-3.

Negativt: Dette skulle vi ha vunnet! Børulfsen aleien med keeper... Årst aleine med keeper... DE skal sitte!!!

OG så gjør vi noen BEDRIDTSFOTBALLFEIL!! Ola var ikke god og det var mulig han hadde innbytterpuls. Han hadde noen balltap som kunne vært fatale! Og så mæler vi opp ballen noen ganger i stede for å spelle enkelt (heldigvis gjorde gutta mye riktig her også, men akkruat derfor blir disse knøtte-fotball-feilene så Übertydlige!).

Vi får noen i fleisen, men står på for det. Det gleder meg stort! Ellers er det jo en smule surt at vi ikke to hjem dette når vi ledet 2 ganger...

Gleder meg til fortsettelsen!

zgull
23-03-2010, 12:31
Bård spiller seg ikke bort og er på det jevne med clarence.
Men om vi hadde hatt skutesidene tette, altså fks høyre back ja da hadde det hjulpet.
Men koser meg over en god kamp så får mye vil ha mere hvile i fred:)

TV2 tildeler Bård 4 poeng og Goodson 6 poeng, Mr. Gemoppelt. Jeg er helt enig med TV2. "Mye vil ha mer" skal få hvile i fred. Det var mer et hjertesukk enn en reell forventning... Jeg også koste meg med kampen, der er vi ihvertfall helt enige!!!

Giovanni
23-03-2010, 12:45
Til slutt: Tabelltipset til $$-gutta skal jeg kose meg godt med framover. Akkurat nå virker de mer sannynlig at Stabaek ender sist enn at Start gjør det...

Hvorfor er det mer sannsynlig? Stabæk har like mange poeng som Start, to tøffe motstandere. Syns de virker ganske solide.

Når det er sagt tror jeg heller ikke at Start havner sist. Tidvis var det veldig imponerende spill i går. De skal ha all honnør for at de tør å spille sitt eget spill selv om de spiller på Lerkendal. Det skryter både trøndere, østlendinger og andre jeg har pratet med etter kampen i går.

I motsetning til Alladin syns jeg midtbanen klarte seg veldig bra i går, og i første omgang kledde de totalt av den i utgangspunktet noe mer meriterte spillere hos rbk. At trykket kom i andre omgang vil jeg vel så gjerne la backene til Start ta skylden for. Som nevnt tidligere er jeg ikke veldig imponert over dem, og syns spesielt i 2. omgang at Vikstøl hadde store problemer med posisjonering og fart. Det blir en utfordring i de neste kampene hvor alle lag har teknisk raske kantspillere.

Syns også det var oppsiktsvekkende at det knapt ble vunnet en duell i luften i midtforsvaret. Vel er Prica-Iversen en av de tyngste og farligste spissduoene sådan, men hadde forventet litt mer duellstyrke hos Goodson-Borgersen.

Kleiven-Owello var Starts klart beste spillere i mine øyne i går.

Utover målet syns jeg også Årst har et stykke igjen. Unødvendig mye offside

Men alt i alt, en positiv opplevelse på Start.

For å begrunne åpningen av dette innlegget så går det på at det skjer hver gang Start har spilt en bra kamp, så mister flere totalt bakkekontakt her inne. Selv om alle vet at Start har et utrolig slett bunnnivå som vi helt sikkert får se før eller siden.

zgull
23-03-2010, 12:46
TV2-nettavisens live-oppdatering journalist presterer å skrive dette som oppsummering:

"Rosenborg spilte bra i 2.omg, men en noe slurvete første omgang ødela muligheten til å hente hjem alle tre poengene. All hønnor til Start som var meget effektive i kveldens kamp."

Først: Det var Rosenborg som var meget effektive, og Start var inneffektive. Start burde og kunne scoret 6 i denne kampen!

Nei dette var utrolig bra. Ja,Rosenborg var svake, men er de Start som gjør lagene vi spiller mot svake?
Vi vant mot Viking i treningskamp (ja de var veldig ineffektive), og et par uker senere knuser de Brann hjemme med 4-0. Vi vinner enkelt 2-0 mot Sandefjord som ikke skapte en eneste sjanse... og uken etter vinner Sandefjord 3-1 mot medaljekandidat Molde.
Rosenborg som vant i Molde og som har forsterket en fra før utrolig sterk stall var store favoritter mot Start, og det er sjeldent at Rosenborg har skapt mindre enn de gjorde i denne kampen, og det er UTROLIG lenge siden noen har skapt så mange sjanser i mot. Seriøst - vi kunne scoret 5-6 mål - på Lerkendal!!!

Nei dette Start-laget er utrolig spennende. Tenk om vi hadde hatt en klassestopper i tillegg til Goodson, og litt bedre konkurranse på backene! Da hadde vi kjempet om gull denne sesongen! For offensivt er vi utrolig gode, og vi er allerede mestscorede, og det etter å ha besøkt Lerkendal!

Jeg er så enig - så enig, frankieboy! Det ser virkelig bra ut offensivt. Nå er som kjent 2+2 ikke 4 i fotball...vi presterte jo å tape mot Lyn i fjor...

Jeg håper fotballsøndagen din ble litt bedre etter denne kampen...

zgull
23-03-2010, 12:49
Selv ikke TV2 Sporten klarer å stave navnet til venstrevingen vår :)

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/starts-boerulfsen-bitter-etter-uavgjort-3167154.html

Hvordan vil du stave navnet hans da?

Espen K G
23-03-2010, 13:04
Hvordan vil du stave navnet hans da?La musepekeren hvile litt over linken så ser du hvordan de stavet det FØRST. De har endret det siden. Samme feilen som en drøss av folk her inne også gjør. Finnes ingen "L" i etternavnet hans gitt :)

zgull
23-03-2010, 13:10
Børulfsen altså? Kult!

Fredrik
23-03-2010, 13:58
Jeg er veldig fornøyd med seieren!
Var helt fantastisk å være på lerkendal for første gang og fyre opp de start fansene som var der! vi gjorde så godt vi kunne med å heie på start!

ellers burde vi vunnet, men sånn er kampene. rbk har flaks som vanelig med Olsen.
snakket med noen trøndere etter kampen, de mener Svein Oddvar Moen burde vært bannlyst fra norsk fotball.

geirwi
23-03-2010, 14:39
Jeg savner et rivjern sentralt som posisjonerer seg dypere, er tøffere i duellene og har mer taktisk kløkt enn de utpreget kreative, lettbente midtbanespillerne som Kleiven, Owello og Fevang.

Start ble litt lette på Lerkendal. Start tryller frem scoringer, RBK bare trykker dem inn.

Hvis du mente at 'balansere' betydde at Bruers defensive egenskaper skulle veie opp for Fevangs/Owellos defensive mangler, forstår jeg det. Men ordet 'balansere' er et rimelig intetsigende og meningsløst ord når det går på person. For om Ola og Bruer hadde startet på midten, ville jo Fevang - om han hadde blitt byttet inn på bekostning av Ola eller Bruer - balansert midtbanen også. For enten blir det for offensivt eller for defensivt?

Det jeg prøver å si er at Bruer per definisjon ikke har større 'balanserende egenskaper' enn det Fevang har.

Ikke glem at det Owello mangler på fysisk nærvær og styrke, tar han igjen på smidighet og kleggegenskaper. Han er også flinkere til å bryte motstanderens ballbane enn Bruer. Problemet til Owello er at han er litt av og på defensivt, mens Petter er på hele tiden.

Fevang derimot stiller jeg store spørsmålstegn ved. Av Tippeligaens midtbanespillere er vel ingen så tafatte defensivt som ham (kampen mot Molde som et skrekkeksempel).

Om Start hadde gjort det bedre med Bruer som en av midtbanespillerne? Det tror jeg ikke. Jeg tror at det nettopp var de ekstra offensive kvalitetene som gjorde at vi produserte så mange sjanser. Ved mange av disse sjansene er jeg sikker på at Bruer hadde sølt bort muligheten.

Jeg er faktisk uenig i Tørum når han sier at Start var for upresise. Han sier det etter hver kamp, men i denne kampen fungerte det. Husk på at Start spiller med voldsomt høyt tempo i på en touch i lengderetningen - da kan ikke alle avleveringer treffe. Mot Sandefjord derimot, var det veldig dårlig, og hadde vi vært like presise i den kampen som mot RBK, ville Start vunnet 5-0.

Det er ikke rart at media diskrediterer Start ved å si at RBK hadde en dårlig dag, men at Start-folk gjør det, overrasker meg! Rosenborg var utrolig presise spesielt i den siste tredjedelen. Forstår ikke at folk ikke la merke til det.

Rosenborg måtte jage en scoring nesten hele kampen, og det MÅ gå på bekostning av det defensive. Det var ikke RBK som var så fryktelig dårlig defensivt, men Start som først og fremst var gode. Når RBK angrep med mange mann, måtte de nødvendigvis blottlegge seg bakover. Er det ingen som fatter dette? Visst, ved en av scoringene var Lustig fem meter bak offsidelinjen, men ellers var RBKs problem at Start kontret og angrep som ville høns.

Jeg vil igjen trekke frem de to stygge bortetapene i fjor. Det er klart at Start var dårlige defensivt i 8-1 tapet, men Molde var først og fremst utrolig effektive og gode i den kampen. Ved flesteparten av målene var det sånn at undertegnede bare tenkte "jaja, ikke så mye å gjøre med den". For noen ganger er man bare dømt til å tape. Pga tilfeldigheter eller 'fantastiske' langskudd.

Supporteren
23-03-2010, 14:40
snakket med noen trøndere etter kampen, de mener Svein Oddvar Moen burde vært bannlyst fra norsk fotball.

For første gang gjør Moen en god kamp, og så vil de ha han bannlyst? Hadde vært gøy å hørt hva de hadde sagt om de hadde opplevd 4 - 5 kampen mot Aafk. De er glad i å sutre der oppe i barteland. Tapere hele gjengen.

Fredrik
23-03-2010, 14:52
Enig!
bare du dulter med en fing borti en spiller forventer publikum frispark!
tenk hvordan øvrebø hadde det på chelsea-barca kampen!

Helge
23-03-2010, 15:27
Jeg ble overrasket selv her ja. Positivt!! At han ikke gikk på finta nesten ALLE dommere som dømmer på Lerkendal: blåser straffe i hytt og pine. Ikke HELT enig i den straffen han blåste på, men brillene mine har glass som er temmelig gule....

frankieboy
23-03-2010, 16:19
Morsomt å se RBK-tv etter kampen. I intervjuene av RBK-spillere/trener var vel alle fornoyd med at de kom tilbake,og de fleste påpekte også at Start hadde store sjanser til å score flere mål. UANSETT hvor dårlig RBK var, så var dette en imponerende kamp av Start og Start hadde helt klart fortjent seieren. Det vet både RBK-supportere, spillere og alle andre som så Start brenne store sjanser i denne kampen!

http://www.rbk.no/incoming/article164429.ece

fishkillen
23-03-2010, 16:35
[QUOTE=frankieboy;214767]
Rosenborg som vant i Molde og som har forsterket en fra før utrolig sterk stall var store favoritter mot Start.QUOTE]

Liker tanken din, men t.l er vel litt for ustabil til at den tankegangen der skal slå inn. De fleste lagene i T.L er gode hjemme. Skulle dette slå til, lukter det gull lengre enn ut forbi bygrensa i sør.

Må si jeg er optimist forran helgas kamp. Blir spennende å se om Thioune blir klar til kamp.

jbasma
23-03-2010, 17:09
Det var jo helt pinlig å høre på en stund. Men er det så rart når Kal-Petter'n sitter i studio a? Han hadde jo nesa så langt opp i RævBK raua at det var jo direkte flaut. Rade P. kom inn med albuen først i bakhue på Goodson og det var "ingenting". Han datt jo som en sekk ved straffen (eneste gangen dommeren ble lurt heldigvis). Makan til partisk kommentatorer har jeg ikke hørt siden Norge slo Brasil i Frankriket.

Det er slik det blir når "ekspertene" er tidligere Rosenborg-spillere. Jeg synes forøvrig dommeren var meget god. Straffen var riktig (klønete av Borgersen), og Prica treffer ikke Goodson med albuen, men hodet. Tøff duell, men ikke spesielt stygg.
Eneste var at Dorsin skulle hatt kort tidligere.
Hadde nesten ventet at Rosenborg skulle fått flere straffer på duellene i feltet (hadde vært typisk for norske dommere på Lerkendal), men Moen lot det gå. Bra! Tenker med gru tilbake på hvordan han var for et par sesonger siden. Da hadde RBK fått straffer i hopetall.

Alladin Sane
23-03-2010, 18:55
I motsetning til Alladin syns jeg midtbanen klarte seg veldig bra i går, og i første omgang kledde de totalt av den i utgangspunktet noe mer meriterte spillere hos rbk. At trykket kom i andre omgang vil jeg vel så gjerne la backene til Start ta skylden for. Som nevnt tidligere er jeg ikke veldig imponert over dem, og syns spesielt i 2. omgang at Vikstøl hadde store problemer med posisjonering og fart. Det blir en utfordring i de neste kampene hvor alle lag har teknisk raske kantspillere.

Jeg synes også Starts midtbane klarte seg veldig bra. Og har lite å utsette på backene.

Men jeg tror ikke Start kan regne med å score tre mål i hver bortekamp. Og er redd det må til dersom laget skal fortsette å spille hawai-fotball mot gode lag på bortebane, og la stopperne stå høyt uten sikring.

Gårsdagens kamp er på mange måter det beste jeg har sett av Start siden Brede Skistad. Men det er også en eventyrlig naivitet i spillet som kommer til å bli straffet knallhardt på mindre gode dager.

StevieY
23-03-2010, 18:57
Gårsdagens kamp var det største høydepunktet som Start-supporter siden Vålerenga-kampen i 2005... Ingen andre lag i Norge ville tatt ut to midtbanespillere, satt inn to spisser, og avsluttet kampen med tre spisser + offensive spillere som Bolaños og Fevang, når man allerede har scoret tre mål og har ett poeng i lomma på Lerkendal. FANTASTISK!

Kan vi ta med oss denne offensive viljen, troen på oss selv og ønsket om å underholde så blir dette en herlig sesong. Sannsynligvis vil det gå på trynet innimellom, men det blir aldri kjedelig.

Ole Gilboe Hermansen
24-03-2010, 06:27
Morsom kamp. Er mellomfornøyd med U på Lerkendal. Litt bitter at vi ikke klare å sette det avgjørende målet. Men, men.

Seven
24-03-2010, 16:40
Morsom kamp. Er mellomfornøyd med U på Lerkendal. Litt bitter at vi ikke klare å sette det avgjørende målet. Men, men.

Ikke sant...

Sier litt når man er "småskuffet" etter tre mål og poengdeling i bartebyen...

Ikke så mye å si om kampen som ikke allerede er sagt...

Mektig imponert av det som blir gjort både på banen og på sidelinja...

Ekstra gøy at Kleiven endelig lykkes...

To tv-overførte hjemmekamper på rad nå, håper mange tar turen likevel...

Tankcenter
25-03-2010, 23:41
Hei folkens det er da ikke tvil om at Start gjorde det bra på Lerkendal!!!
Vi må da også ha lov til ha et ønske om at det hadde blitt 3 poeng over bartefolket!! Tror store deler av fotballnorge gleder seg med/over Starts resultat. Måtte Start føre videre denne "flyt" possisjonen til neste kamp mot Molde, måtte Kristiansandere og Sørlendiger flest komme på Sør Arena til lørdag!