Se full versjon : Start - Molde (kamptråd)
frankieboy
24-03-2010, 05:31
Tid: Lørdag 27.mars kl. 1600
Sted: Sør Arena
------------------------------------
Tabellen:
2. Start 2 1-1-0 5-3 4
14.Molde 2 0-0-2 2-5 0
__________________________________________________ _____
Ser vi på tabellen, så blir dette en enkel hjemmeseier, men vi vet alle at fjorårets sølv-vinner er bedre enn tabellen nå viser. De spilte jevnt med Rosenborg, og har masse gode spillere på laget.
Men samtidig så er det noe som heter "flyt" og med 1-3 i fleisen mot Sandefjord sist helg, så kan det fort snike seg inn usikkerhet i spillergruppa til Molde. Det motsatte er tilfelle i Start, som enkelt vant 2-0 mot Sandefjord i serieåpningen, og som burde og skulle vunnet på Lerkendal sist mandag.
Det blir spennende å se hva slags formasjon Knut Tørum velger i denne kampen. Velger han 4-4-2 som i forrige hjemmekamp, eller velger han 4-4-1-1 som sist mot Rosenborg?
Jeg holder en knapp på at vi går ut i 4-4-1-1 siden Molde er et angrepsvillig lag, og det trolig vil bli kontringsmuligheter - som mot Rosenborg. Mot lag som legger seg bakpå og vil sikre 1 poeng, vil vi nok oftere se 4-4-2, men her tror jeg dermed at vi igjen får se samme lagoppstilling som mot Rosenborg.
En liten ting til slutt: Start har i sine 2 første kamper vist at de er et lag som vil underholde, og som ikke frykter noen - uansett forhåndstips. Derfor er det ingen grunn til å haste av gårde på påskeferie. Bli hjemme og se Tippeligaens mestscorende lag mot Tippeligaens mest gavmilde forsvar. Molde har sluppet inn flest i Tippeligaen med 5 baklengs, det samme antallet som Start har scoret riktig vei. Dette må bli bra.
I serieåpningen var det et labert oppmøte, men nå har Start levert varene, og da må publikum vise sin interesse. La TV'en stå avslått, og ta turen til Sør Arena. Skal Start fortsette sin gode sesonginnledning, trenger de spiller nr 12, og spiller nr 12 er DEG!!
Velkommen til Sør Arena, og la oss sende Molde på påskeferie med 0 poeng og tabellbunn!
Jeg tror det blir en ny nervepirrende kamp, heldigvis - eller desverre om man vil. Jeg tror og så at vi spiller 4-4-1-1. I skrivende stund ville jeg ha stilt med disse:
Høie
Hunter
Goodson
Jesper(Bård)
Vikstøl
Bola
Owello
Kleiven
Espen
Fevang
Årst
Alf Qaida
24-03-2010, 16:02
Før kampen Start-Molde så samles vi på Up Town!!
Up Town åpner klokka 12.00 og nedtellinga til kampen nærmer seg med stormskritt. Kom i rett stemning! Det blir Startmusikk på anlegget, tippekonkurranser, salg av medlemskap m.m. Vær med å skap en sinnsyk stemning!
Vi synges på Up Town!!
PS: Det er meldt overskyet og 5 grader ute. Men inne på Up Town er det sol, varme og kald drikke!
Tankcenter
25-03-2010, 23:30
Dette blir en spennende kamp, det vil vise seg om Rosenborgkampen var et blaff eller ikke. Jeg tror avgjort ikke det er et blaff. Her går vi for seier på hjemmebane, ikke minst for å rette opp et tidligere resultat vi har fullstendig glemt. Molde, dette blir en vanskelig kamp for dere på Sørlandet!!
Giovanni
26-03-2010, 10:29
Det som jeg tror kan være til Start sin fordel, da spesielt med tanke på at man er tidlig i sesongen, er den nye keeperen Amos. Tilsynelatende virker det ikke som at kommunikasjon mellom forsvar og han er 100% enda, hvilket er helt naturlig etter kun en mnd i klubben.
Han er vel også bare rundt 19 år eller noe, hvilket ikke innbyr til all verdens rutine og erfaring. Så da vil det bli desto viktigere at Start bombaderer boksen, og trykker virkelig etter. Litt som å se Canada spille hockey ;)
Ja dette blir en liten indikator på resten av sesongen tror jeg. Hvis vi spiller nok en god kamp, så ser det meget lyst ut. Hvis vi ser bort fra oss selv, så er RBK og Molde to av de beste lagene i serien, og så lenge vi spiller godt mot dem og forhåpentligvis tar poeng, så ser jeg få grunner til å ikke kunne vinne hele serien. Det handler isåfall om marginer, om stang ut vs stang inn. Vi kunne fort tatt alle poengene i bartebyen, samtidig som RBK kunne hatt flaks og vunnet de også. Men så lenge vi minst er like gode som de beste andre, så blir det ihvertfall medalje. Det skal bli spennende å se hvordan vi gjør oss mot gode individualister i Molde. Personlig tror jeg vi vinner. Forhåpentligvis på en overbevisende måte.
Vi kommer til å spille party-fotball og knuse Molde 4-1. Så enkelt.
dette blir ingen lett kamp folkens! Molde er ingen lag man ska ta lett på, siden vi har hatt en bedre start en dem. jeg bor i molde for tiden og har fulgt med på dem i det siste. De tror det skal gå automatisk etter fjorårsesongen. så de må se seg selv i speilet. så det blir en krigekamp i morgen.
jeg tror på at start avgjør kampen på marginer og at vi har selvtilliten fra rbk kampen!
Ole Gilboe Hermansen
26-03-2010, 13:16
At dette blir en lett match er jeg sikker på at det ikke blir,men jeg har troen på seier til heltane våre.
aljahnsen
26-03-2010, 13:19
Det blir nok en tett kamp dette, et et fyrverker av en kamp, men jeg har troen på at Start vinner. Håper mange tar turen til Sør Arena og skaper en fantastisk stemning og ramme rundt denne kampen. :)
det er viktig at mange stiller opp og støtter klubben. jo flere jo bedre, og jo flere jo varmere blir det!
vi er en gjeng som har leid en 16 seters til krsand for å se kampen. kan jo ikke bli noe annet enn bra! :)
håper stokkelien får mere tillit!
magnussl
26-03-2010, 15:54
her er en god del ferske bilder fra fredagens trening!
http://magnusstorm.blogg.no/1269610796_trening_fr_startmolde.html
Ser ut som både Runstrøm, Thioune og Rindarøy ikke blir klare til kamp, det må være en stor fordel for Start. Thioune var sammen med Mame Biram Diouf den største grunnen til at Molde gjorde det så godt ifjor.
Rindarøy hadde forholdsvis god kontroll på Bolanos i kampene ifjor, stor fordel for Cristian å møte en svakere back enn han. I tilllegg virker det som om vår gamle kjenning Kristoffer Paulsen starter på høyrebacken, håper Børufsen kjører han hardt.
Det forsvaret må passe seg for er innlegg fra kanten slått inn på Fall som er en ekspert i å hamre inn mål på denne måten. Heldigvis skal vi ha brukbar duellstyrke i midtforsvaret. Vi må også passe oss for det lynhurtige kontringsspillet til Molde og prøve å ødelegge dette ved å presse midtbanespillerne deres til å gjøre feil og ikke la dem være i fred.
Først og fremst må vi spille vårt eget spill, og ikke la Molde få det på sine premisser, man må tørre å holde ballen i laget og spille ballen raskt langs bakken på entouch slik som vi gjorde glimrende mot Rosenborg som ikke hengte med når vi satte opp tempoet. Forholdene på Sør Arena er langt bedre enn på Lerkendal, så det burde ikke by på noen problemer.
Moldes svakhet er uten tvil forsvaret som består av duellsterke midtstoppere, men med dårlig fart og relativt raske backer som har en del posisjoneringsproblemer. Det må vi utnytte, og en kombinasjon av pasninger i bakrom mot backene og stikkpasninger bak midtstopperne tror jeg kan fungere godt.
Husk at Molde trenger poeng nå, så de vil garantert blottlegge seg delvis bakover.
Håper på dette laget:
Freeman-Goodson-Mathisen(Haraldsen)-Milisevic(Vikstøl sliter litt om dagen)
Bola-Owello-Kleiven-Børufsen
Fevang
Årst
Vi kan eventuelt bytte til to rene spisser når(hvis) det er behov for det.
Tankcenter
26-03-2010, 19:17
Vi kommer til å spille party-fotball og knuse Molde 4-1. Så enkelt.
Det hadde vært utrolig herlig da!!
Synes det er ganske utrolig at ikke Kristiansand by og omegn klarer å samle flere tilskuere på kamp! Hvor er interessen hen? Tenk lille Ålesund som samler full stadion på hver kamp, og det er uansett tbellsituasjon! Tror Start hadde tatt mange flere poeng hvis stadion hadde blitt fylt opp skikkelig!
Det reiser jo flere hundre stk fra Arendal/Grimstad/Tvedestrand osv på kamp i kristiansand på hver eneste hjemmekamp! Da snakker man om interesse:-)
Nei, nå må kristiansanderne få raua opp av stolen å ta med venner å gå på kamp!! Først da blir det en STOR opplevelse å gå på start-kamp, altså når vi snakker om tilnærmet full stadion!
I Ålesund har de bygget en stadion som er akkurat passe stor, hvilket betyr at de aller fleste kjøper sesongkort hvert eneste år. Det er inngenting som er verre enn å ikke ha tilgang på fotballbill. Der diskuterer de ikke "nå må folk se å komme seg på kamp". Der snakker de om fotballkampene og sånn burde det være hos oss også. Dette kan vi takke Soler for.
I Ålesund har de bygget en stadion som er akkurat passe stor, hvilket betyr at de aller fleste kjøper sesongkort hvert eneste år. Det er inngenting som er verre enn å ikke ha tilgang på fotballbill. Der diskuterer de ikke "nå må folk se å komme seg på kamp". Der snakker de om fotballkampene og sånn burde det være hos oss også. Dette kan vi takke Soler for.
Kapasiteten på Sør Arena, er vel ca 4000 plasser mer enn på Color Line? Det er ikke unaturlig i det hele tatt. Det er faktisk slik det bør være. Minst!
Bygger man ikke etter potensiale, blir man heller aldri en toppklubb.
Så du mener vi kan takke Soler for at Sør Arena har for stor tilskuerkapasitet?
aljahnsen
27-03-2010, 11:11
Respekt til Aalesund, men det er også veldig nasjonale følelser til byen som engasjerer der oppe, samt har Aalesund sin historie innenfor fotballen skutt bare en vei de siste årene, som toppet seg med en cupfinale og cupseier i fjor. Vi trenger noe ekstraordinært her nede for å engasjere supportere og fans, som vi så i 2005. Men kontunitet er langt viktigere, og der jobber Start godt nå, iallefall innenfor det sportslige. Vi har opplevd mye nedturer, rot etc. rundt Start de siste 10-15 årene. Det skaper ikke etterspørsel og engasjement, selv om vi som følger laget året rundt både i medgang og i motgang alltid står stolte bak vårt kjære IK Start.
Etterspørselen etter fotball er enda stor, men man får det i alle kanaler, det dreper mye av engasjementet og oppmøtet i lengden. Norsk fotball er ikke så stort at det kan selges i alle retninger, det har blitt et produkt og det irriterer mange, mens samtidig så benytter mange seg av å se kampen fra TV-skjermen, PC`n eller velger å bli hjemme eller gjør andre ting enn å se laget spille og støtte opp om laget og klubben. Det er virkelig synd, og de fleste klubbene sliter med å fylle opp stadionene sine. Norsk fotball var på toppen i 2004-2006, etter det har det bare gått en vei, og det er nedover.
Fotball er mye for alle, men det må ikke miste det viktigste og det er sjela. Å se en Startkamp skal ikke være det samme som å kjøpe en halv kilo ribberull på ICA.
Vi får bygge samhold og styrke sjela vi som er på kampene og på Sør Arena, bruker man for mye tid på å klage og syte over at folk ikke møter opp så dreper det eget engasjement også i lengden.
Så la oss stå sterke sammen for å skape skikkelig trøkk på Sør Arena og der Start spiller, noe som vil gi en stor støttespiller til spillerene våre, men det skaper også en ekstra ramme rundt kampene. Gleder meg til den dagen det trøkker te tusen fra alle retninger og plasser på Sør Arena :)
Hvis man ser historisk på tilskuertall på sørlandaet de siste 40 år så er tallene vi får servert for tiden langt ifra dårlige. En må bare innse at det ikke er like ''hipt'' å gå på kamp som for noen år siden og heller bare ta det inn over seg.
Uten å ha sett noen tall på det så vil jeg tippe at et snitt på 8000 (noe jeg tror vi lander på) ca vil være vårt 4 beste snittall noensinne. Presiserer at dette er kun gjetning
Jeg er enig i at det ikke nødvendigvis står så dårlig til på tribunene som mange skal ha det til - det virker som om det er nedgang over hele fjøla - bortsett fra i Ålesund. Det betyr ikke at det er alle andre som gjør noe galt, men at Ålesund sansynligvis har en god kombinasjon av flaks og dyktighet på administrativ side i tillegg til at de selvsagt har spillt gode kamper og oppnådd resultater de siste åra.
Kampen i dag kan bli vanskelig. Jeg har ingen formening om hvordan utfallet kommer til å bli. Det ryktes at Molde må stille uten noen av sine faste fra start.
Samtidig har de ikke vunnet på to kamper og er sansynligvis ganske sugne på en seier. Det kan jo igjen føre til høye skuldre og mange feil?
Vi får håpe 8-1 kampen ikke sitter noe særlig lengre inne enn hva spillerene "våre" hevder. Samtidig er det ikke usansynlig at den gjør det.
Her er det bare å krysse fingrene og ( mitt tilfelle) benke seg foran TVen!
Hvis man ser historisk på tilskuertall på sørlandaet de siste 40 år så er tallene vi får servert for tiden langt ifra dårlige. En må bare innse at det ikke er like ''hipt'' å gå på kamp som for noen år siden og heller bare ta det inn over seg.
Uten å ha sett noen tall på det så vil jeg tippe at et snitt på 8000 (noe jeg tror vi lander på) ca vil være vårt 4 beste snittall noensinne. Presiserer at dette er kun gjetning
Det bodde drøye 30% færre mennesker i Kristiansand for 40 år siden, så i 1970 var 6100 mennesker like imponerende som 8000 er i dag. Det er også en god del lettere å komme seg frem i 2010 enn det var den gangen. Tror ikke det var mange fra Mandal, Lillesand eller Grimstad som tok seg råd til å dra til Kristiansand for å se Start, men så har vi dette med TV og internett igjen da, og det at man når et metningspunkt.
Likevel er jeg overrasket over at Start ikke trekker flere tilskuere enn de gjør. For undertegnede er det viktig med fin stadion og gode sitteplasser, og det gjør noe med hele atmosfæren.
Jeg tok med meg nevøen min på Start - Rosenborg i fjor, og for en liten pjokk på 10 år gjorde det stort inntrykk å se Sør Arena. For ham er jo stadionen enorm. Nå er han en ihuga Start-supporter fra Mandal, og størstedelen av grunnen er stadion.
Børufsen og Owello har nok vært best og Freeman har vært dårligst.
Vi vinner for få andreballer og kommer ikke opp i Moldespillerne.
Fall var vel ikke noe sjarmtroll...
Dette er veldig skuffende. På tide å gi premie til Start-spilleren som klarer å slå en pasning til medspiller?
Dette er noe av det svakeste jeg har sett......
Helt utrolig! Når Vikstøl skal ha straffe for å ha bli kroppstaklet av Amos, får Amos frispark!
Lenge siden jeg har sett like mye bortedømming på Sør Arena som i denne kampen.
Og er det bare jeg som er uenig med kommentator og Jonevret? Synes folk at Molde dominerte hele kampen? Og at Molde vant skuddstatistikken helt klart? Mulig jeg har Start-briller på.
doppelt gemoppelt
27-03-2010, 19:00
Må si at keepere generellt er overbeskyttet.
Håper dette er bunnivået og ikke det ikke blir stort værre.
Litt typisk at en spiller som ikke har scoret på 6 år scorer.
Jeg er litt enig med Scheie og Co.
Vi ble fulstendig rævkjørt,sprs. i andreomgang, med et lite unntak for de siste 10 min. I førsteomgang var vi dårlige og Moldet godt bedre.
Pengene fra Club21 må brukes til å forsterke høyreback, for makan til innleggskvalitet fra Cowbyen fra Texas. Steffen Hagen?
Bola har ikke et defensivt fiber i kroppen. Det kan være noe av grunnen til man ofte ser at motstanderne dobler og runder Freeman. Hva med å la Bola få en mer fri rolle, feks. den hengend spiss rollen til Fevang. Hoff kan gjøre en ok jobb på høyre kant, samtidig som høyrekanten vår ikke blottes....
Molde spilte som ett jentelag, de detter lettere enn potetsekker og sminker seg som madonna.Fall burde vært utvist for filming opptil flere ganger.
At karl petter løken fortsatt får lov til å kommentere start kamper er for meg ett mysterium, han har alltid vært negativ i kommenteringen av start men idag tok det kaka syntes jeg.
Med formuleringer som:" dette viser bare at start overpresterte i RBK kampen" 4 ganger i løpet av kampen , så viser han hvertfall hvor han har plassert oss.
Vi begynte greit men ble så overkjørt på banespillet men utrolig nok så hadde vi flest store sjanser i første omgang. I andre omgang så er det litt fram og tilbake i starten, de skaffer målet og så etter det så blir det bare start som prøver men feiler gang på gang og molde som gjør rett og slett ingenting (bortsett fra det ene angrepet på slutten).
Så idag får alle bortsett fra Goodson og Borgersen stryk for dette er elendig. Det virket som om det bare var owello og bolanos som ville ha ballen så de får stryk +... Men samtlige spillere bommet på halvparten av passningene sine og da er det ikke lett å få til noe selvom man prøver gang på gang. Årst var rett og slett elendig.
Oppsummert: Skikkelig dårlig kamp der vi er heldige at også motstanderen var svake offensivt (vi var heldige som slapp thione idag...).
Nå må det terpes på det jeg har sagt en million ganger før: Presisjon, presisjon og presisjon. Og etter denne kampen så kan jeg legge til at bevegelsene må terpes, for man kan ikke gå og jogge lett ved siden av molde spillere hele tida, spesielt når nesten ingen har fart nok til å løpe fra dem på bakromspassninger. Løp der det er rom for guds skyld! Hjelp hverandre!!
Forøvrig så kan det nevnes at det er rart at kommentatorene bare snakket om hvor dårlig start var, men ikke sier hvor dårlige molde er når de har klart færre store sjanser i første omgang og etter de skårer i andre omgang så gjør de absolutt ingenting... Dommern var også rævva...
Tankcenter
27-03-2010, 19:30
Hadde håpet på bedre spill etter hva vi så på mandag mot Rosenborg. Det var mye som ikke klaffet,vi fikk ett poeng og det var det. Merkelige og mange rare dommeravgjørelser!!!
frankieboy
27-03-2010, 19:42
Hmm.. Før sesongstart ville vi nok vaert ganske fornøyd med uavgjort mot Molde, for det er ingen tvil om at Molde har mange gode spillere. Samtidig så slurver vi i alle lagdeler i dag, og får ikke noe flyt i det hele tatt. Begge lag spiller dårlig fotball, og etter spill og sjanser er det helt greit at det ender 1-1.
Selv om ikke var voldsomt kontroversielle situasjoner, så er det ingen tvil om at dommeren gjorde noen graverende feil.
Den første er da Fall meier ned Borgersen etter 3 min og dommeren bare gir tilsnakk. SOLEKLART gult kort, og det var derfor helt riktig at han fikk sitt gule 2 min senere da han igjen er sen mot Goodson.
MEN, så etter 55 min kommer han med albuen først og feier ned Owello. Soleklart nytt gult kort - faktisk i seg selv på grensen til direkte rødt! Dommeren gir fordel - noe som er helt feil siden det er en hodeskade, og at han presterer å ikke vise ut Fall her er et mysterium, og jeg er sikker på at Fall visste at han var i faresonen, for han var oppe med hendene en gang og visste at han hadde brukt albuen! Dette hadde trolig tippet kampen til vår fordel!
Litt senere, så kommer det et innlegg/corner (?) og keeper hiver seg over en Start-spiller på 5-meteren. Klart straffespark, men helt feilaktig gir han frispark til Molde-keeperen.
For dere som så kampen på NRK eller Tv2... ble disse situasjonene kommentert? Selv en Molde-supporter med morkeblå briller, vet jo at Start ble snytt i disse situasjonene.
Og til slutt: Dommeren signaliserte etter 89 min til 4.dommeren at det skulle legges til 3 minutter. Han la allikevel til 4 og et halvt minutt. Kan noen forklare meg grunnen til at han la til 90 ekstra sekunder...
Når dette er sagt, så var det som sagt en svak kamp av Start, og det viser at vi må jobbe steinhardt mot alle lag, MEN at vi er ubeseiret etter våre 3 første kamper er uansett bra. Vi har spilt mot de 2 klart beste lagene fra 2009, og vi er fremdeles tippet blandt bunnlagene denne sesongen, så at vi allerede har 5 poeng er over forventning.
Dette var altså så begredelig at jeg ble pinlig berørt av å se på. Uforståelig at innsatsen/løpsviljen og pasningspresisjonen kan ramle ned så til de grader på minusnivået på 5 dager. Alt i alt fortjente vi egentlig ikke det ene poenget vi fikk. Sørgelig tamt i 1. omgang (som Arne Scheie faktisk sa han var "temmelig fornøyd med") og skremmende elendig i 2. omgang. Hunter var kanskje den verste, han bør benkes mot VIF.
Hva Karl-Petter Løken gjelder, så ville det beste være om han sluttet som sidekommentator.
Jaja, dette var som å se Start under Thordarson høsten 2002, det kan m.a.o. ikke bli så mye verre. Vi klarte uavgjort på en latterlig dårlig dag. Jip-pi.
Nå trenger jeg en øl.
benwright
27-03-2010, 20:12
Vi bør absolutt bruke 4-4-2 hjemme mot VIF. Det ble for ufarlig der fremme i kveld med kun Årst på topp.
[QUOTE=Krs;215093]Jeg er litt enig med Scheie og Co.
Bola har ikke et defensivt fiber i kroppen.
Kanskje du burde følge mer med på kampen. Siden du mener Bola suger defensivt. Han har mange løp bakover på banen i vær kamp der han virkelig dekker opp for Freeman sine løp.
Bola har ikke et defensivt fiber i kroppen...
Ehh.... (Kommenterer ikke mer, siden jeg er litt usikker på om det er en ironi jeg ikke helt forstår meg på)
Rune Hareide
27-03-2010, 20:59
Dette var begredelige greier vi ikke kan være bekjent av!
Dog må jeg si dagens dårligste var dommeren.
Alladin Sane
27-03-2010, 21:26
Dommeren var ikke allverden, men jeg synes ikke han favoriserte ett av lagene, og synes heller ikke han gjorde feil som kunne få betydning for kampen, så jeg forstår ikke helt frustrasjonen.
Det åpnet lovende. Jeg synes Start var gode innledningsvis frem til målet, men derfra var det bråstopp. Jeg antar det må skyldes en mental kollaps. Det har vært mye skryt etter RBK-kampen, og når den første sjansen gir mål mot Molde virket det kanskje som om spillerne trodde det skulle gå av seg selv. Bevegelsene stoppet opp, og med dem forsvant presisjonen. Jeg kan ikke huske sist Start spilte så svakt på hjemmebane.
Det positive som kan trekkes frem er jo at stopperne var tilbake i godt duellmodus etter en tidvis ydmykende kamp mot Iversen og Prica på Lerkendal. Goodson og Borgersen gikk seirende ut av de aller fleste hodedueller i feltet, og rensket unna et utall potensielt farlige innlegg. Ellers synes jeg Børufsen var brukbar i førsteomgangen.
Freeman var åpenbart fryktelig svak, men det virket som om han hadde fått streng beskjed om å holde øye med Diouf som var Moldes åpenbare bakgrunnstrussel. Dermed ble det lite løp fremover i banen. Trekket var sikkert ikke dumt med tanke på fornedrelsen på Røkkeløkka i fjor, men gjorde jo at Freeman først og fremst måtte spille på sine defensive sider, som jo ikke er allverden. Når i tillegg Hoset legger seg bredt til venstre, og venstrebacken til Molde fosser i angrep ved hver anledning, samtidig som Bolanos ignorerer de fleste defensive plikter, og Molde forøvrig fester et voldsomt grep på midtbanen, ble det en vanskelig kamp for Freeman.
Alt i alt må man vel si at Start var heldige både med å få med seg ett poeng etter å vært ganske underlegne i banespillet, og ikke minst med å møte Molde uten spillere som Rindarøy, Steen, Runstrøm, Thione og etterhvert Diouf.
[QUOTE=Krs;215093]Jeg er litt enig med Scheie og Co.
Bola har ikke et defensivt fiber i kroppen.
Kanskje du burde følge mer med på kampen. Siden du mener Bola suger defensivt. Han har mange løp bakover på banen i vær kamp der han virkelig dekker opp for Freeman sine løp.
Jeg er enig i den. Bola er bedre defensivt enn folk flest tror.
frankieboy
27-03-2010, 22:13
Dommeren var ikke allverden, men jeg synes ikke han favoriserte ett av lagene, og synes heller ikke han gjorde feil som kunne få betydning for kampen, så jeg forstår ikke helt frustrasjonen.
Alladin: Hva med de to situasjonene jeg nevner i mitt innlegg litt tidligere i tråden?
1: Fall albuer Owello. Han hadde da gult og det var ca 40 min igjen av kampen..
2. Vikstøl blir løpt/dyttet ned av keeper rett før slutt. Uansett hvor dette hadde skjedd ellers på banen hadde det blitt dømt frispark. En stor tabbe og Start snytt for straffe. ikstart.no har kommet frem til samme konklusjon:
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493117
Mener du virkelig at dommeren gjorde det rette i disse to situasjonene?
Alladin Sane
27-03-2010, 23:30
Jeg er enig i at det var latterlig at Amos fikk frispark i den situasjonen, men straffe? Herregud! Jeg hadde blitt rasende om Start hadde fått straffe mot på en slik situasjon, og tror aldri jeg har sett noen fått straffe i lignende situasjon.
Albuen til Fall kan diskuteres. Det er vanskelig å skille uhell fra forsett. Jeg synes det er helt urimelig å hevde at Fall burde vært utvist i denne kampen.
Borgersen meier på sin side ned Fall midt på banen for å stoppe en kontring på tampen, men slipper et soleklart gult kort.
frankieboy
28-03-2010, 02:42
Jeg er enig i at det var latterlig at Amos fikk frispark i den situasjonen, men straffe? Herregud! Jeg hadde blitt rasende om Start hadde fått straffe mot på en slik situasjon, og tror aldri jeg har sett noen fått straffe i lignende situasjon.
Albuen til Fall kan diskuteres. Det er vanskelig å skille uhell fra forsett. Jeg synes det er helt urimelig å hevde at Fall burde vært utvist i denne kampen.
Borgersen meier på sin side ned Fall midt på banen for å stoppe en kontring på tampen, men slipper et soleklart gult kort.
Borgersen FIKK gult for den på slutten.. Da han sparker Fall midt på låret...
Straffe? Jeg synes den er klar. Keeper kaster seg over en Start-spiller, som var i en bedre posisjon til å nå ballen enn Molde-keeperen. Igjen, det hadde blitt blåst frispark midt på banen, og da burde det også blitt blåst her..
Fall? Det er farefult spill. Han hopper opp med albuen høyt og treffer Owello som går ned for telling. Har absolutt INGENTING å si om det var et uhell. Dommeren skal beskytte spillere som Owello i denne situasjonen og SKAL gi gult kort. Og med gult fra tidligere i kampen, så skulle han blitt vist av banen!
2 avgjørelser fra Stadberg som ville ha endret kampbildet/resultatet!
Jeg er enig i den. Bola er bedre defensivt enn folk flest tror.
Det kan ikke være noe annet enn forutinntatthet som eventuelt gjør at folk mener Bolaños er spesielt svak defensivt. Man tenker "latinsk teknikker - sikkert en primadonna!", og konkluderer. De som faktisk har sett han spille en del vil raskt se at han som regel er veldig pliktoppfyllende og jobber langt tilbake i banen. Det har dog hatt en tendens til å henge sammen med humøret og det offensive spillet hans, han var bedre også på det defensive i starten. I dag var han svak på det meste...
doppelt gemoppelt
28-03-2010, 03:29
Ikke alle som har det samme på ryggen som er kjennetegnet hans. FALL
Ole Gilboe Hermansen
28-03-2010, 08:52
Dette var en kampe hvor vi spillte bra de første 10, så overtok Molde og vi mistet ballen mye.
Tankcenter
28-03-2010, 09:48
Dette var en kampe hvor vi spillte bra de første 10, så overtok Molde og vi mistet ballen mye.
Enkelt og greit sagt!!!
Bård fyller snart 38 år, har i tillegg vært gjennom en periode med kyssesyke. Denne kan umulig ha kommet ut av kroppen ennå. Taper til og med de fleste hodedueller (som sammen med taklings styrke) har vært hans beste våpen. I tillegg laget han atter engang alt for mange frispark i farlige situasjoner. Pls Jesper, bli frisk. Dersom ikke : Ja til Knut Henry !
Vill også dele ut litt pepper til Knut som jeg mener var noe passiv litt for lenge. Når ikke vårt velkjente spill "sitter", må en ta konsekvenser av det. Inn med 2 spisser for så å pumpe ballen opp. Så litt av det de siste 5 min., men desverre noe sent. Ikke vakkert å se på, men når ikke annet fungerer må en ta tak.
En forferdelig 2. omg igår, men er likevel 1 poeng foran ihvertfall mitt skjema. Likevel synd, for gårsdagens Molde-lag burde vi slått ( selv om de var bedre enn oss ). Vi ødela for oss selv etter en skikkelig møkka-kamp.
Utrolig skuffende etter en veldig bra kamp mot RBK. Vi møter et kraftig redusert Molde lag på hjemmebane og bør vinne, i stedet var det Molde som burde vunnet ut fra spill og sjanser.
Innsatsen og prestasjonene var helt fraværende. Masse feilpasniger. Dårlig bevegelser osv. Så ikke ut som om gutta ville underholde overhode. Skjønner liksom ikke hvorfor prestasjonene skal synke så mye fra bortekampen mot RBK. Det burde jo vært motsatt siden vi spilte på hjemmebane og vi har kommet enda et steg videre i sesongen. Kampen viser vel hvofor det skal bli vanskelig for Start å melde seg på i toppen. Og nøkkelordet er stabilitet. Kampen minnet litt om en treningskamp til tider.
1 poeng skal man dog ta meg seg, selv om det nesten er et under med de prestasjonene som ble vist av Start i går.
Frankieboy: "Ekspertene" fra NRK fikk med seg at det burde ha vært straffe. Når det er sagt vurderte jeg å skru ned lyden, det er trist å se hvor parkert NRK har blitt i fotball-produksjon. Scheie mente at Start alltid var best i 1. omg. forige sesong. Vi toppet jo "siste 15-min".-statistikken sammen med RBK om jeg ikke husker feil. Jeg synes dommeren var meget svak begge veier, men mest i Molde-retning.
Vi ble til tider rundspilt, men sjansene våre var større og flere enn Moldes. Det ble bedre når vi gikk over til 4-4-2, men dette kom sent.
Det er positivt med poeng mot Molde på en så dårlig dag! Goodson var meget bra og vår klart beste!
Det kan ikke være noe annet enn forutinntatthet som eventuelt gjør at folk mener Bolaños er spesielt svak defensivt. Man tenker "latinsk teknikker - sikkert en primadonna!", og konkluderer. De som faktisk har sett han spille en del vil raskt se at han som regel er veldig pliktoppfyllende og jobber langt tilbake i banen. Det har dog hatt en tendens til å henge sammen med humøret og det offensive spillet hans, han var bedre også på det defensive i starten. I dag var han svak på det meste...
Jepp, forutinntatthet er akkurat hva jeg tenker.
mr.leipsland
28-03-2010, 17:18
Bola har ikke et defensivt fiber i kroppen. Det kan være noe av grunnen til man ofte ser at motstanderne dobler og runder Freeman. Hva med å la Bola få en mer fri rolle, feks. den hengend spiss rollen til Fevang. Hoff kan gjøre en ok jobb på høyre kant, samtidig som høyrekanten vår ikke blottes....
Jeg ønsker Bolaños i en langt langt mindre fri rolle enn den han har nå. Nå er han bare stillestående på midtstreken. Om han derimot blir tjort fast til høyrekant vil han få litt mindre ballkontak, men bli ekstremt mye farligere. Medspillerne vil få ett pasningsalternativ ute på høyre og Bolaños kan bli satt opp i situasjoner der han mottar ballen på løp fremover. Det er da han er best, slik vi husker ham fra sesonginnledninga i fjor. Bolaños på høyre vil brette ut spillet vårt og også åpne opp rom for Fevang sentralt.
Om Bolaños blir værende litt mer på kanten vil det også bli greiere å demme opp defensivt.
Om man i tillegg fratar Bolaños rolla med å slå hjørnespark blir jeg glad. Skulle Hoff også komme så er han naturlig valg på venstre.
Jeg ønsker Bolaños i en langt langt mindre fri rolle enn den han har nå.
Helt enig. Når jeg tenker på Bolaños på sitt beste, så tenker jeg spesielt på Vålerenga-kampen på Ullevål i fjor. På slutten av kampen der så var han et angrep alene, og skapte den ene monstersjansen etter den andre. Fra sin posisjon bredt på høyresiden. Nå virker han litt for opptatt av å ha ballkontakt for enhver pris, og det hemmer ikke bare Bolaños selv, men også en spiller som Fevang, som er den som bør ha mer ballkontakt sentralt i banen.
Stig Hornnes
28-03-2010, 21:58
Helt enig. Når jeg tenker på Bolaños på sitt beste, så tenker jeg spesielt på Vålerenga-kampen på Ullevål i fjor. På slutten av kampen der så var han et angrep alene, og skapte den ene monstersjansen etter den andre. Fra sin posisjon bredt på høyresiden. Nå virker han litt for opptatt av å ha ballkontakt for enhver pris, og det hemmer ikke bare Bolaños selv, men også en spiller som Fevang, som er den som bør ha mer ballkontakt sentralt i banen.
Synes dette er en sannhet med store modifikasjoner. Jeg synes både Start og Bolanos er best når han blir involvert. I fjor ble han tidvis stående på kanten uten å bli involvert, og da leverte han stort sett middels prestasjoner. Mot RBK var han god, og da vandret han mye.
Stig Hornnes
28-03-2010, 22:00
Vi ble til tider rundspilt, men sjansene våre var større og flere enn Moldes. Det ble bedre når vi gikk over til 4-4-2, men dette kom sent.
Rundspilt? Har vi sett samme kamp? Molde var hakket vassere enn Start, men det var jo ikke mange sjansene de evnet å skape. Nei, dette var først og fremst en dårlig kamp av begge lag. Helt greit med uavgjort.
Alladin Sane
29-03-2010, 00:52
Borgersen FIKK gult for den på slutten.. Da han sparker Fall midt på låret...
Straffe? Jeg synes den er klar. Keeper kaster seg over en Start-spiller, som var i en bedre posisjon til å nå ballen enn Molde-keeperen. Igjen, det hadde blitt blåst frispark midt på banen, og da burde det også blitt blåst her..
Da har jeg sovet i timen vedrørende Borgersen. Beklager.
Jeg tror ikke det finnes en eneste dommer i eliteserien eller premier league som ville blåst straffe på den omtalte situasjonen. Jeg tror ikke det finnes en eneste Start-supporter som hadde ment det kvalifiserte til straffe om det var Høie som hadde gått ut slik i feltet. Simpelthen fordi slike situasjoner ikke gir straffe.
Jeg synes heller ikke det er relevant å hevde at det ville gitt frispark på midtbanen. Situasjonen handler om keepers opptreden i forsøk på å bokse ballen i eget straffefelt, og kunne ikke skjedd noe annet sted.
Rundspilt? Har vi sett samme kamp? Molde var hakket vassere enn Start, men det var jo ikke mange sjansene de evnet å skape. Nei, dette var først og fremst en dårlig kamp av begge lag. Helt greit med uavgjort.
Jeg vet ikke hvilken kamp du så, jeg så Start - Molde..) Det er mulig "rundspilt" er noe overdrevet, men ikke mye. Det føltes som om vi ble rundspilt og Molde hadde spillet fram mot vår 16m. De klarte imidlertid ikke å spille seg fram til de helt store sjansene.
Synes dette er en sannhet med store modifikasjoner. Jeg synes både Start og Bolanos er best når han blir involvert. I fjor ble han tidvis stående på kanten uten å bli involvert, og da leverte han stort sett middels prestasjoner. Mot RBK var han god, og da vandret han mye.
Da må vi bli flinkere til å involvere han ute på kanten! Han må ikke ned og hente ballen foran stopperne. Han må ikke være playmakeren bak angrepsrekka. Det har vi andre spillere til å gjøre, som til og med gjør dette bedre.
Selvsagt må han innover i banen og engasjere seg, og målet står jo tross alt ganske midt på banen (breddemessig) men ikke så mye og så tidlig som han ofte gjør. Spesielt når vi spiller mot etablerte forsvar trenger vi bredden han skaper først, og så kan han heller trekke innover på den siste fjerdedelen av banen, samtidig som det kommer noen bakfra og opprettholder bredden.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.