PDA

Se full versjon : Start - Vålerenga (kamptråd)

frankieboy
29-03-2010, 17:18
Tid: Mandag 5.april (2.påskedag) kl 1600
Sted: Sør Arena
Før kamp: Up-Town
-------------------------------------------------------------
Tabellen:
Start 3 1-2-0 6-4 5 poeng
VIF 3 1-2-0 3-1 5 poeng
__________________________________________________ ________

Ny hjemmekamp og denne gang mot et lag som er tippet ca midt på tabellen denne sesongen. De har til nå vunnet 2-0 mot Viking og spilt 0-0 mot Rosenborg hjemme, mens de spilte 1-1 i gymsalen til Stabæk.

Blir nok en ny tøff kamp og vi må gi 100 % skal vi sende VIF hjem med årets første smultring poengmessig.
Blir spennende å se om Knut Tørum gjør endringer etter en ganske laber forestilling mot Molde. Jeg tipper vi fortsetter med 4-4-1-1 i denne kampen med denne startoppstillingen:

Høie

Freeman
Goodson
Borgersen
Vikstøl

Bolanos
Owello
Kleiven
Børufsen

Fevang

Aarst
------------

Et av de store spørsmålene er hvordan kaptein Doffen blir tatt i mot denne gangen. Jeg har laget en poll for å se hva folket mener.

Tar vi 3 poeng her så er vi foran mitt skjema denne sesongen, og det hadde vært utrolig deilig å legge mange poeng mellom oss og nedrykkstriden allerede nå!

Kjør debatt!

fløyøy
29-03-2010, 20:00
Tid: Mandag 5.april (2.påskedag) kl 1600
Sted: Sør Arena
Før kamp: Up-Town
-------------------------------------------------------------
Tabellen:
Start 3 1-2-0 6-4 5 poeng
VIF 3 1-2-0 3-1 5 poeng
__________________________________________________ ________

Ny hjemmekamp og denne gang mot et lag som er tippet ca midt på tabellen denne sesongen. De har til nå vunnet 2-0 mot Viking og spilt 0-0 mot Rosenborg hjemme, mens de spilte 1-1 i gymsalen til Stabæk.

Blir nok en ny tøff kamp og vi må gi 100 % skal vi sende VIF hjem med årets første smultring poengmessig.
Blir spennende å se om Knut Tørum gjør endringer etter en ganske laber forestilling mot Molde. Jeg tipper vi kjører 4-4-2 i denne kampen med denne startoppstillingen:

Høie

Freeman
Goodson
Borgersen
Vikstøl

Bolanos
Owello
Fevang
Børufsen

Hulsker
Aarst
------------

Et av de store spørsmålene er hvordan kaptein Doffen blir tatt i mot denne gangen. Jeg har laget en poll for å se hva folket mener.

Tar vi 3 poeng her så er vi foran mitt skjema denne sesongen, og det hadde vært utrolig deilig å legge mange poeng mellom oss og nedrykkstriden allerede nå!

Kjør debatt!

Surrekopp. Hvor har du vært i de 3 kampene som nå er ferdigspilt? Synes du Christer har spilt seg ut? Er vel sammen med Espen den største overraskelsen iår. Nei, skal vi få til noe mot enga, må vi ha med de som løper mye. Det kommer til å bli en kraft anstrengelse, og da må de spille som orker.

doppelt gemoppelt
29-03-2010, 22:05
Tror på en fartsfyllt kamp med mye mål og en tynn startseier.
Her må det fylles opp med folk på tribunene.
Slike kamper fortjener liv og røre. Blod og tårer både på og utenfor banen.
Lenge til mandag desverre....

frankieboy
30-03-2010, 03:05
Surrekopp. Hvor har du vært i de 3 kampene som nå er ferdigspilt? Synes du Christer har spilt seg ut? Er vel sammen med Espen den største overraskelsen iår. Nei, skal vi få til noe mot enga, må vi ha med de som løper mye. Det kommer til å bli en kraft anstrengelse, og da må de spille som orker.

Ja, surrekopp kan du visst kalle meg. Selvfølgelig skal Christer spille. Glemte han i farta - da jeg skrev innlegget.Da blir det vel Owello ut og Christer inn, eller kommer vi til å fortsette med 4-4-1-1 i denne kampen også?

zgull
30-03-2010, 15:17
Jeg tror vi spiller 4-4-1-1 med dette laget:

Høie

Hunter
Goodson
Jesper (Bård)
Vikstøl

Bola
Owello
Christer
Espen

Fevang

Årst

makrell
30-03-2010, 17:17
Håper Geir Ludvig snart finner formen, er ikke overbevist over det han har vist så langt

Lynet
30-03-2010, 17:36
Jeg ønsker meg litt mer tyngde fremover på banen, og hadde jeg vært Tørum hadde jeg valgt å sette Fevang på benken i denne kampen.

Høie

Freeman Goodson Mathisen Vikstøl

Bolanos Owello Kleiven Børufsen

Årst Hulsker (Stokkelien inn tidlig i 2. om dette ikke fungerer optimalt)

Men jeg tror vi ender opp med samme lag som mot Molde...

reiGN
30-03-2010, 19:24
Fevang var strålende mot rbk og som alle de andre på laget hadde han en dårlig dag mot molde. Så at han skal ut av laget er bull! Tror ikke dere skjønner hvor viktig Fevang er for spillet våres visst dere bare vil sette han ut etter en dårlig match. Det er en grunn til at han er kaptein, de er viktige spillere som spiller fast.

Fevang spiller mot enga.

Viskelæret
31-03-2010, 14:09
Og Hulken må vell også ut ( D E S V E R R E ) på disse lagoppstillingen . . . .

steffn
31-03-2010, 20:31
Hvem bytter vi inn på nå hvis Stokkelien eller Årst får en skade?

Utrolig irriterende se Hulsker smelle inn vakre mål på Stabæk-trening på TV2-sporten.

Fint påskeegg for sossene fra Bærum, men hva med oss på sørlandet nå Matta?

aljahnsen
31-03-2010, 22:12
VIF får juling til Mandag, men savnet av Hulsker blir stort fremover. På alle måter..!

makrell
01-04-2010, 01:45
Tipper 3-1 til enga forran glisne tribuner. Men vi som skal der, skal synge HULSKER sangen!! Noen som er med?

Magne Hadland
01-04-2010, 23:06
Jeg trodde man sang for å støtte de som faktisk er der og skal spille. Hulsker har jo også selv valgt dette utlånet, noe som det ser ut som om mesteparten her på forumet ser helt bort i fra.

Hulsker VAR kongen på banen..
på banen regjerte han..

Fra nettavisens artikkel:

"Hulsker og Stabæk-ledelsen møtes i skjul på Gardermoen, og spissen får beskjed om at han er ønsket på det hardtsatsende laget som tok bronse i Tippeligaen 2007. Men det endelige tilbudet fra Stabæk lar vente på seg, og til slutt gjør tidspresset at romsdalingen skriver under for Start.

- Det drøyde litt med det tilbudet fra (daværende sportsdirektør) Lars Bohinen den gangen, og til slutt hadde jeg ikke mer tid, jeg måtte ta et valg, sier Hulsker til Nettavisen.

Det ble Start, og spill i Adeccoligaen."

rooland
02-04-2010, 16:27
Gleder meg til kamp nå jeg, har lagt Hulsker skuffelsen bak, og ser fremover til å møte Martin Andresens VIF. En spennende kamp mot 2 lag som ønsker å trille ball...

Av VIF spillere må vi passe på han raske høyrevingen(han mørke som jeg ikke kommer på i farta),vi må passe på Moa og satse på at fevang, kleiven å owello tar ut midtbanen med fella i spissen.
Eneste av midtbanespillerne til VIF som jobber hjemover er Doffen(som til tider kan være træg), ser for meg et rødt kort til Doffen i løpet av kampen.
Offensivt er vi raske og har stor tro på Børufsen å Bolanos denne kampen.
Tipper også Årst slår til å viser hvorfor han er en toppscorer kandidat.

4-1 til start, rødt kort til doffen og 9300 jublende sørlendinger er på topp av tabellen:)

makrell
02-04-2010, 16:45
En spennende kamp mot 2 lag som ønsker å trille ball...

Vi skal da ikke spille mot 2 lag? hehe.. Enig med deg at Hæstad får rødt kort i løpet av kampen.

Alf Qaida
02-04-2010, 23:19
En dårlig kamp mot Molde skal revansjeres. Vi møter Vålerenga og dets klan. La oss støtte opp om gutta som blør for klubben i våre hjerter. Og skulle du være i tvil; Før kampen møtes vi på Up Town. Ingenting er som å varme opp med en eller flere kalde, og Startlåter på anlegget. Og når hymnen synges på puben så gir den gåsehud for alle! Vi sees!

fishkillen
03-04-2010, 19:17
Blir spennende å se om gutta er litt mer med denne gangen. Syns ikke de var "med" i kampen mot Molde. Defensivt ok, men offensivt var det et mareritt. Håper de har terpet på det offensive spillet.

Gleder meg til kamp.

Er gutta på hugget, som de var mot RBK, tror jeg vi vinner. Spiller de som mot Molde, kommer de til å tape stort. Enga er mer effektive forran mål.

doppelt gemoppelt
03-04-2010, 22:19
Har klart oss uten hulsker rimelig greit å gjør det på mandag også.
Vil savne hulskers duellspill som kunne kommet godt med mot albuene til Vif.
Våkent forsvar med en solid Kenneth i mål. Spille hurtig igjennom midtbanen og bruke fart og tempo mot godt organisert vif forsvar(Som regel), er det jeg ønsker å se fra Start.

balas
04-04-2010, 04:29
Enga er mer effektive forran mål.

Mer effektive enn Molde? Siden når?

ghanaboy
04-04-2010, 10:35
Kristoffer Helgerud dømmer kampen mot bønna fra Oslo.

http://fotball.fvn.no/dommerhjornet/article165380.ece

makrell
04-04-2010, 13:40
Da slipper vi vertfall unna de aller verste dommerne.

ghanaboy
04-04-2010, 19:46
Mads drillet i venstrekant rollen på trenning idag, og ser ut te å starte der under børufsen`s fravær i morgen.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article165405.ece

Jegers
04-04-2010, 19:52
Mads drillet i venstrekant rollen på trenning idag, og ser ut te å starte der under børufsen`s fravær i morgen.

Stokkelien som venstrekant? Snakk om tro på julenissen, nei nå må det forsterkes med en ny venstreving. Men vi har vel ikke penger som vanlig.

Millonarios
04-04-2010, 20:30

Skullle tro det var 1. april.

Tapper
04-04-2010, 21:17
Stokkelien på venstrekant er latterlig! Hvorfor ikke Fevang som spilte der i hele forfjor? så kan Mads være spiss med Årst heller.

doppelt gemoppelt
05-04-2010, 00:43
Mads er en avslutter så dette er jo bak mål. Men gi han sjansen kansje..men her lukter det sur makrell.

Gerrard
05-04-2010, 09:13
Sitter her og varmer opp med "derfor elsker vi bola" filmen på ikstart.no
Satser på at det kommer ett par perler fra Bola i ettermiddag og vi sender enga hjem som slakt :)

zgull
05-04-2010, 10:04
Sitter her og varmer opp med "derfor elsker vi bola" filmen på ikstart.no
Satser på at det kommer ett par perler fra Bola i ettermiddag og vi sender enga hjem som slakt :)

Flotte bilder!!!

Jegers
05-04-2010, 13:26
Skjønner ikke Tørums valg med å bruke Stokkelien på kant, må da være mye bedre å bruke Milisevic der selv om han slår elendige innlegg til tider.

Hawk
05-04-2010, 13:28
Stokkelien på venstrekant er latterlig! Hvorfor ikke Fevang som spilte der i hele forfjor? så kan Mads være spiss med Årst heller.

Hadde vi bare hatt en god OFF venstreback så hadde det funket bra med Fevang i en fri rolle på venstresiden. Med Fevang på kanten og Vikstøl på backen har vi ingen trykk på kanten -Fevang hadde trukket inn sentralt og vikstøl stått igjen bak.

Har faktisk litt troa på Stokkelien i en venstrekantrolle (som en nødløsning) Satser på at han lurer seg inn på bakre stolpe og putter på et par av innleggene fra Bola ;)

frankieboy
05-04-2010, 13:38
Hvis ikke det funker med 4-4-1-1 i dag med Stokkelien på kanten, så tipper jeg at vi kommer til å gå over til 4-4-2 rimelig kjapt. Det er jo veldig enket med det laget vi har. Stokkelien går fram til Ole Martin, mens Geir Ludvig enten går på kant, eller sentral midtbane.. Hvis ikke han går på kant, så kan både Owello og Christer spille der. Vi har mange muligheter, og jeg tror mer på en slik formasjon enn en 4-4-1-1 med Stokkis på kanten. Men det KAN jo fungere.
Selv om det er trist å ikke ha Børufsen der, så blir det spennende å se hvordan det funker!

God kamp alle Start-venner. Er du i tvil om du skal gå eller bli hjemme? Kom deg til stadion og hjelp Start!!! Start trenger så mange som mulig på kamp! Hjemme i sofaen kan du sitte de andre 350 dagene i året det ikke er hjemmekamp for Start!

Lynet
05-04-2010, 14:15
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493254
Utifra laget og benken ser det fryktelig tynnt ut fremover!

Alt vi har og sette inn av "offensive krefter"(de som ikke er i backrekka), er altså Hæstad og Oladapo. Får nesten tårer i øyan bare av å skrive det...

Oppstillinga idag betyr at vi må vinne kampen fra start av, for vi har absolutt ikke noe offensivt skyts å sette innpå!

Ser jo allerede nå hvor idiotisk det var å slippe Hulsker! Dagens benk er den svakeste jeg har sett på lenge...

Er gutta på ifra start idag kan det bli en hyggelig kveld, i motsatt tilfelle er det godnatt.

God kamp!

aljahnsen
05-04-2010, 14:29
Klar for kamp, tror på en spennende kamp i dag, men tøff. VIF har startet bra i år og virker bedre enn på flere år, langt mer organisert enn de siste årene. Vi må våge å spille spillet vårt, samtidig som det deffensive fungerer optimalt. To raske spisser på topp for Enga og en Moa som kan gjøre det helt utrolige når han har dagen. Backene våre kan fort få kjørt seg med farten til Shelton. Men vi må angripe og spille spillet vårt, rett og slett. Troen på seier i dag, og håper på at mange har tatt turen ned fra påskefjellet og kommer på kamp. Så må vi virkelig levere på tribunen i dag, vi sees på feltet.

Helt fra Wergland te Strømstad, år etter år, hele da'en lang. Side om side vi kjemper i lag, for vår klubb vi synger i dag...

reiGN
05-04-2010, 14:39
Jeg annonserer at Freeman kommer til å være en av banens dårligste med Shelton på kanten. Freeman har ikke sjanse til å henge på, med han sine posisjoneringsproblemer. Kommer til å bli reine E18 for Luton Shelton.

Utenom det håper jeg vi vinner selvfølgelig.

Fasitsetteren
05-04-2010, 15:22
Jeg annonserer at Freeman kommer til å være en av banens dårligste med Shelton på kanten. Freeman har ikke sjanse til å henge på, med han sine posisjoneringsproblemer. Kommer til å bli reine E18 for Luton Shelton.

Shelton suger med ballen da, så går opp i opp. Frykter mer høyrekanten til Enga.

Store Tå
05-04-2010, 16:16
Vakkert :)

bhnilsen
05-04-2010, 16:16
1-0 - Bola med en frisparkperle i mål.. Så vakkert at jeg griner :D

steffn
05-04-2010, 16:17
Elsker Bolanos!

Store Tå
05-04-2010, 16:47
Fantastisk førsteomgang!
God innsats av hele laget. Burde ledet med tre mål...

Gerrard
05-04-2010, 16:49
Martin andresen sier at det er relativt jevnspilt....... hmmmm tror vi ser forskjellig kamp, vi dominerer jo stort og det er bare en GOOOD canadier i VIF målet som holder dem inne i kampen.

Satser på at den sitter i krysset for Årst i 2. omgang

Store Tå
05-04-2010, 17:18
Relativt fornøyd med midtbanen i dag :)
Mangler bare at Stokkelien får et brassemål...

frankieboy
05-04-2010, 17:23
FOR EN KAMP START SPILLER!!!!!

FESTFOTBALL!!

.... Dette lukter medalje!!!

steffn
05-04-2010, 17:59
Utrolig bra kamp! Kjempebra angrepsspill, selv om uttellinga faktisk skulle vært bedre.

Forsvarsspillet må detterpes noe jæklig på!

Sømme66
05-04-2010, 18:02
JÆVLIG BRA!!!
Denne smakte, sender doffen og enga hjem som slakt!:icon_twisted:

gmkarlsen
05-04-2010, 18:02
Over 9000 tilskuere og 5-3, det bør vel duket for ganske mange tilskuere mot Odd.

Forresten, hvem er Hulsker? :-)

jensm
05-04-2010, 18:09
Ufattelig gøy kamp!

Som du forutså Frankieboy: Sesongen blir preget av at Start vil score mye, men også glippe en del bakover. Men steike så gøy det er å se på! Så lenge Starts mål er i flertall vel og merke.

At Bolanos klarer å overgå sine tidligere perler er nok som forventa. Denne mannen er helt unik og kanskje tidenes beste Startspiller. Tror vi må verdsette hvert sekund han spiller her, for han tar utvilsomt noen store steg ut i større ligaer snart. Hvis han bare er smart nok til å gå rett til utlandet og ikke via RBK.

Men Kleiven da! I fra å være småfrustrert og halvgod i fjor, så fremstår han som kongen i dag! Og målteften er jo enorm! Plasserer seg lurt, og viste med lobben at han har en silkefot som blir gull verdt!

Mange svært gode prestasjoner i dag! Owello satte et endelig punktum for savn etter doffen og fredrik på midtbanen, han spilte vel bedre enn de begge tilsammen i dag.

Og Høie da. Rett mann på rett sted til rett tid! Utrolig plasseringssterk, leser utgangen av skuddene lenge på forhånd, og kan redde alt som kommer! Baklengsmålene som kom kan han ikke lastes for. Det får bli forsvaret som har en merkelig egenskap i å få søvnanfall i noen viktige sekunder.

Men for en kamp! Masse mål og spennans til siste slutt, med en herlig avslutning som satte spikeren i kista for VIFs håp! Og alltid herlig å knuse de!

Jeg er mektig imponert av Starts spill så langt! Toppnivået er fullt på høyde med finspillet i 2005, men faktisk enda mer underholdende! Kombinasjoner og gjennombruddsspill fremover er enda kjappere og enda mer lekent.

Gleder meg til resten av sesongen! Dette kan ende svært så bra!!

Millonarios
05-04-2010, 18:11
Jeg spør meg selv:

Klarer Lars Lägerback å komme utenom Solomon Owello til VM-troppen om den unge nigerianeren fortsetter slik?

bhnilsen
05-04-2010, 18:24
FY FAEN for en kamp....da det stod 4-3 var det så spennende at jeg ikke klarer å sette ord på det ....

HÅPER vi klarer å spille slik fotball mot de svakere lagene.. START har en tedens til å spille helt rått mot lag som RBK og VIF....

LENGE LEVE MEDALJE OG CUPGULL I ÅR :D

geirwi
05-04-2010, 18:42
Det som gledet meg mest i dag er Ole Martin Årst. Han scorer to mål, men nesten like viktig er at han jobber defensivt som en galeislave. Det bidrar til at VIF ikke får ro i spillet sitt, og er en av faktorene som gjorde at deres vanligvis gode midtbanetreer var dårlige.

Fremspillet til Fevang var også nydelig, men sistnevnte har dessverre ikke vært i form på lang tid, og får derfor ikke gjort noe ut av sjansen.

Godt å se Milesevic komme inn på tampen. Dawda Leigh ble for kjapp for Vikstøl som slet stort på sin side.

Håper Tørum klarer å få Kleiven ned på jorda, for på stillingen 4-1 skulle han på død og liv prøve en tunnel på motspiller rundt midt på banen. Helt unødvendig, selv om jeg forstår at han tar av litt etter å ha scoret to mål på rappen.

Bolanos var HELT borte i 2. omgang! Fantastisk mål som var verdt TV2 Sumo-abonnementet alene, men så slår nok en gang en horribel tversoverpasning som fører til kontring imot. Drillo kommer til å ha mareritt i to uker.

mr.leipsland
05-04-2010, 18:43
"Glippene" våre bak er jo egentlig ikke forsvarsfeil, men feil begått med ball. Vi gir fra oss en haug av kontringsmuligheter. Det er veldig artig at Tørum oppfordrer gutta til å holde på ballen og spille fotball over hele banen. Da må vi godta noen brølere, men antallet og grovheten må kuttes.

aljahnsen
05-04-2010, 18:50
Jeg spør meg selv:

Klarer Lars Lägerback å komme utenom Solomon Owello til VM-troppen om den unge nigerianeren fortsetter slik?

Owello var fantastisk i dag, beste kampen jeg har sett han har spilt i Start.

En fantastisk kamp i dag, men sykt spennende det ble på slutten. Men litt en kamp dette, herlig å oppleve slike kamper, og når vi banker Enga i tillegg så kan man ikke gjøre annet enn å smile. Herlig. For et mål av Bolaños også, gleder meg til se den i reprise. Årets mål?

Dette var fantastisk folkens, bra stemning i dag også, og mange flere på kamp enn jeg hadde trodd. Bra jobbet folkens :)

aljahnsen
05-04-2010, 18:54
Sild i tønne og publikumsrekord i norsk fotball i følge ikstart.no, hehe. De er vel høyt oppe etter kampen, men dette var kanskje litt skyhøyt?

"Årsbeste på Sør Arena! Et fyrverkeri av en kamp endte tilslutt med alle poengene i Kristiansand.
De drøye 90000 tilskuerne (årsbeste) fikk oppleve to lag som leverte et fyrverkeri av en kamp. To lag som ville angripe. To lag som spilte kjapp fotball langs bakken"

http://ikstart.no/articlelistmatch.aspx?m=278&amid=493278

Nyt kvelden Stolte Soldater :)

kaptein
05-04-2010, 19:08

Utenom det håper jeg vi vinner selvfølgelig.

Du hadde helt rett der. Freeman ble til de grader "raukjørt" av Shelton. At Martin A bytter ut VIF sin beste spiller som lekte på kanten med Freeman skal vi takke alle guder for. Vi hadde aldri vunnet om Shelton hadde fulført kampen. Når VIF satte i gang presset så slapp vi han heldigvis.
Takk martin Andresen for din ukloke (for VIF) handling, vi vant kampen på det.

Tankcenter
05-04-2010, 19:17
For en thriller av en kamp, mye mer spenning en jeg ønsket! Det hjelper nå, det har gått litt tid. Men blir det slik hver hjemmekamp, vet jeg ikke om kroppen klarer det, det er så gøy og sååå uliidelig spennende!!

Roy_Keane
05-04-2010, 19:28
dette var fantastisk bra, kleiven og owello som klart best, owello har tatt mange og store steg siden i fjor, da var det mye feilpasninger og rot. kjipt å slippe inn 3 mål, men det gjør da ikke noe i dag når vi skårer 5 selv, 2 av dem skikkelige perler. nydelig å være start-supporter i dag. brann borte har jeg troa på, mens odd hjemme bekymrer meg litt, denne jævla kovacks pleier å skåre mot start, men la oss ikke ta sorgene på forskudd, HEIA START!!!!

frankieboy
05-04-2010, 19:30
Du hadde helt rett der. Freeman ble til de grader "raukjørt" av Shelton. At Martin A bytter ut VIF sin beste spiller som lekte på kanten med Freeman skal vi takke alle guder for. Vi hadde aldri vunnet om Shelton hadde fulført kampen. Når VIF satte i gang presset så slapp vi han heldigvis.

Dette får vi jo aldri svar på, men det er ingen tvil om at Start var klart best - også mens Shelton var på banen. Ja, han er rask, men det var ikke mange ganger det var veldig farlig i de 57 minuttene han var på banen. Ser vi på fakta, så vant Start 2-1 da Shelton var på banen, mens det ble 3-2 da Shelton var tatt av... Dvs at VIF ble sterkere framover UTEN Shelton. Så at du kan si at vi aldri hadde vunnet hvis Shelton hadde spilt ferdig kampen - er det ingen grunn til å tro... og som sagt - det får vi aldri svar på!

Vi vant kampen fordi vi hadde en utrolig bra midtbane i dag, og vi var klart best i 70-75 minutter av kampen.

Et rettferdig resultat i dag hadde vel blitt: 9-6 til Start!

En STOR kamp, og la oss rette fokuset på den utrolig bra kampen Start-spillerne viste! Hunter klarte seg bedre enn fryktet, og hadde i tillegg en strålende målgivende til Kleiven!

reiGN
05-04-2010, 19:32
De drøye 90000 tilskuerne

Sinnsykt, trodde det bare var plass til 14500 på stadion! :D

Ps. Hulsker debuterte for Stabæk nu! Edit: Ikke noe pent syn i den drakta.

DelPiero
05-04-2010, 19:45
Dette var en meget bra kamp, og varmer et fotballhjerte. Det er så HERLIG å være Start fan...

jensm
05-04-2010, 20:00

Veeel.. joda, Freeman ble forbiløpt noen ganger men det førte aldri til noe. Shelton skapte så godt som ingenting. Tror nok skuffelsen når han ble tatt av like mye var irritasjon over sin egen dårlige jobb. Start hadde forøvrig god sikring, tydelig at Tørum på forhånd visste at Shelton ville bli vanskelig å spille mot.

Så det var nok et bytte som egentlig ikke gjorde det helt store utslaget noen vei.

Freeman er nok svakeste ledd bakerst, men synes han klarte seg relativt godt i dag.

DayWalker
05-04-2010, 20:04
Må også si at jeg synes Freeman gjorde en relativt god kamp. Han vant da vitterlig mange dueller med Shelton? Spesielt i første omgangen.

beng222
05-04-2010, 20:04

For noe forbanna vas. Shelton er god han, og freeman fikk kjørt seg, men han fikk stort sett alltid blokkert eller tatt ballen fra han. Kom vel så og si aldri innlegg fra vifs venstre side hverken før eller etter shelton bytte.

Og det er vanvittig urettferdig å ikke nevne den flotte assisten til freeman i forkant av 2-1 målet til start, når du først skal evaluere innsatsen til freeman.

sureup
05-04-2010, 20:17
Fantastisk kamp!! :D Men altfor spennende. Skjønner ikke hva forsvaret vårt driver med på noen av målene imot...

Høie gjør en superredning, men ellers så klarer han ikke å holde noen baller. Her må det trenes!
Forsvaret generelt var bra i første omgang, men i andre omgang så sprakk det. Freeman sleit veldig gjennom hele kampen men utrolig nok klarte å stoppe shelton de fleste gangene, men han hadde masse feilpasninger i tillegg... Vikstøl gjorde det bra selvom han ble veldig alene på venstresiden.
Bolanos var god og fikk til mye, jobbet også masse defensivt, og ikke minst et fantastisk frispark mål. Owello var fantastisk og klart banens beste. Kleiven var også god og wow det ene målet var en kald perle! Stokkelien var ok med tanke på at det er en posisjon han ikke er vandt med. Fevang hadde en del fine kombinasjoner og var generelt ok. Årst sleit en del, men stod på og ordnet to mål.

Banens beste: Owello
Banens dårligste: Forsvaret?

Ellers så kan jeg nevne at vi fortjente virkelig denne seieren. Vi hadde mange mange mange sjanser og burde ledet med 3-4 mål etter bare første omgang. Men men man kan ikke klage når man har skårt 5 mål, men det er helt klart at forsvaret må skjerpe seg for sånne glipper som skjedde idag vil føre til tapte poeng senere.

Alt i alt en fantastisk opplevelse der vif var heldige som bare tapte 5-3! :)

P.S. Det er litt trist å se at benken vår var: "Rune Nilssen, Avni Pepa, Espen Knudsen, Knut Henry Haraldsen, Branislav Milicevice, Morten Hæstad og Olufemi Oladapo.". Ikke en eneste offensiv spiller...

Mr.Nor
05-04-2010, 20:43
Først og fremst.. FOR EN KAMP!!!!

For det andre.. Hva skal til for at vi skal tippe over 10000 på stadion? Shame on you folk som ikke kom på kamp!

Men FOR EN KAMP!!

AndersH.
05-04-2010, 21:45
Dette var herlig å dra i land! Veldig morsom kamp! Veldig gøy å være på stadion, vi fikk virkelig valuta for pengene! Herlig med så mye mål. Offensivt var dette forrykende, mens det var greit defensivt. Alle målene kan det riktignok gjøres noe med. Men Bolanos' sitt mål er sykt! For ei perle. Kleivens var heller ikke dårlig :)

Men veldig herlig med seier. Viktig! Og for en herlig serieåpning det har vært. Deilig å være ubeseiret! Herlig, rett og slett. Gøy å se Kleiven og Owello på midten. Stokkelien imponerte meg også! De fire på midten var veldig bra i dag! Og alle leverte en solid innsats. Herlig!

Høie - 5 - En helt fantastisk redning på slutten! Sykt å se på. Ellers litt utrygg og unøyaktig.

Freeman - 4 - Aldeles grusom defensivt, men god offensivt.
Goodson - 6 - Full kontroll.
Borgersen - 5 - Ikke allverdens i duellspillet, men plasserer seg smart. Solid.
Vikstøl - 5 - Variabel med ball, men veldig solid defensivt.

Bolanos - 6 - Scorer et fantastisk mål. Ikke så dominant som på sitt beste, men han leverer alt i alt en solid kamp.
Kleiven - 8 - Gode valg. Trygg med ball. Avslutter som en konge sammenlignet med det han gjorde i vinter i Sørlandshallen.
Owello - 8 - Dominant. Veldig solid med ball. Er over hele banen.
Stokkelien - 7 - Veldig, veldig god. Velger gode løsninger og er god til å holde på ballen.

Fevang - 4 - Unøyaktig og tidvis svak. Enkelte fine involveringer trekker opp.

Årst - 6 - Svak i duellspillet, men jobber som en helt. Klassespiss.

Alladin Sane
05-04-2010, 21:58
Banens beste: Owello
Banens dårligste: Forsvaret?

Tja. Forsvarsspillet ble markert bedre da Owello ble byttet ut til fordel for Oladapo.

Jeg synes Owello og Kleiven tidvis var strålende sentralt, men det skjedde fryktelig mye rart etter 4-1, og i mine øyne må den sentrale midtbanen ta store deler av ansvaret for at dette ble hawaii, og helt unødvendig spennende.

Det er heller ikke til å stikke under en stol at Owello startet kampen forferdelig, og hadde syv strake balltap/feilpasninger på 0-0. Femti gode minutter er i mine øyne ikke nok til å hente hjem bb-tittelen, i hvert fall ikke når partneren sentralt er på høyde, spiller stabilt godt hele tiden og dessuten krydrer med to flotte scoringer.

Det er jo fantastisk moro at Start spiller offensiv, positiv fotball. Dagens kamp var ren propaganda for fotballen. Men jeg klarer ikke helt å la være å irritere meg over naiviteten og fraværet av taktisk kløkt. Start er tidvis fryktelig gode på det som er vanskelig i fotball, men samtidig ganske svake på enkle nødvendigheter. Det burde være mulig å få noe bedre grep på det defensive uten å miste allverden slagkraft fremover.

gmkarlsen
05-04-2010, 22:04
Først og fremst.. FOR EN KAMP!!!!

For det andre.. Hva skal til for at vi skal tippe over 10000 på stadion? Shame on you folk som ikke kom på kamp!

Men FOR EN KAMP!!

Nå kunne vel ikke folk forutse at det skulle bli slik, etter kampen mot Molde. Men mot Odd bør vel antallet tippe over 10000, ihvertfall etter at vi har knust Brann i Bergen.

Staaaaart
05-04-2010, 22:45
Fantastisk kamp i dag. Førsteomgangen var klart årsbeste, synd vi ikke er er mer effektive foran mål. Unødvendig å sleppe VIF inn i matchen når vi leder 4-1. Men en fullt fortjent seier, og moro at Årst er tilbake igjen - scoringsmessig.

Har lagt ut høydepunkter fra kampen på youtube her: http://www.youtube.com/watch?v=5goTDIeM15w
Laget samtidig en herlig video på 5 min med det beste av Bolaños, inkludert dagens kremmerhus: http://www.youtube.com/watch?v=hthrSuUpvxU

;)

Helge
05-04-2010, 22:53
FOR en kamp! Må jo vært VELDIG gøy til og med for tilskuere uten tilknytning til noen av lagene. Litt kjipt for VIF fans, men det gir jeg fullstendig faen i...

Konge at vi skårer så mye mål, men LITT bekymrende at vi ikke kontrollerer inn 4-1 ledelsen! På 4-1 gjør vi litt merkelige valg på midten og gir vekk ballen unødvendig. Dette må det terpes mer på. Kynisme heter det vel. Ellers synes jeg jo det er greit med offensiviteten selv om vi får et mål imot etter 1-0 skåringen. I en rettferdig verden ville det jo været 3-0 til pause. All honnør til Kirshfieldenfeldt eller hva han heter. Hadde vel noen svidde fingertupper til pause...

Gøy med mye mål og all kredd til spillerne som gir ALT! Eneste jeg skulle ønske var litt mindre arroganse/lempfeldighet når vi leder 4-1!!! Herregud, jeg tåler ikke slike kamper! Tærer for mye på helsa!

magnussl
05-04-2010, 23:23
FOR EN KRIG! Hvilken underholdning!!!
Dette her er i ferd med å ta av hvis det fortsetter sånn.
Det er fantastisk å se hvor mange strenger vi har å spille på offensivt, med årst og kleiven som putter på komando. Helt sykt. Kan ikke huske jeg har vært på en mer syk kamp på sør arena. Nå gjelder det bare for gutta og få beina godt ned i bakken igjen før vi møter et Brann-lag i motgang. Dette kan bli spennende, folkens! tar vi poeng i Bergen blir det garantert mer enn 10 000 neste onsdag mot Odd!

PS! Noen av dere som observerte noen av kamp plakatene jeg hang opp rundt forbi i sentrum noen dager før kampen? xD

doppelt gemoppelt
05-04-2010, 23:50
Første jeg tenker er hvorfor ikke man kunne spille slik angrepsfotball mot Molde når vi så som i dag liknende mot RBK.
Bolanos er helt suveren, i øverste hylle.
Kleiven (Som forventet pga hans fremgang i vinter) viser i år at han får sitt endelige gjennombrudd og mulig A- Landslaget lurer!!
Mye bevegelse i boxen, mye folk i boxen og bra innsats. Her er unntaket forsvaret. Jeg er forbauset over at vi tilsynelatende IKKE trenger en spiss men en Rajo Piroja ol, sammen med Goodson.
Den bør komme på på plass asap.
Nydelig match.

Ole Gilboe Hermansen
06-04-2010, 00:02
Dette var sinnsykt vanvittig deilig. For en fantastisk kamp dette var. Et spørsmål til spillerne om de leser her: Var det nødvendig å skape slik spenning det siste kvarteret? :)

zgull
06-04-2010, 00:39

Der mener jeg du tar feil, kaptein. Shelton ble byttet ut fordi han ikke skapte noe. Jeg synes Hunter spilte bra. Han hadde også målgivende på det viktige 2-1-målet. Svakest hos oss var Bård, fulgt av Vikstøl og Mads(i en uvant kantrolle). Det er på en slik dag ikke så morsomt å snakke om dårlige prestasjoner.

MOM mener jeg er Høie, som bla. har en matchvinnerredning av dimensjoner!!! På pallen min kommer også Owello som spiller sinnsykt bra!!! Han er overalt og har mye gode og skapende pasningsvalg. Kleiven tar bronse med to fantastiske scoringer. Han viser en ufattelig ro i skuddøyeblikket og har tatt enorme steg fra i fjor!!! Skuddet til Bola må også nevnes!

Alltid deilig å gruse enga!!!

Sjallum
06-04-2010, 00:54
På tide at Høie leverer en god redning som redder poeng, men jeg synes det vil være å legge lista altfor lavt for hva en keeper skal prestere ved å si at han var man of the match. Han fortsetter å gi en rekke farlige returer, og det var klasseforskjell mellom han og en stort sett strålende Hirschfeld på akkurat det området.

zgull
06-04-2010, 01:04
Jeg er fullstendig klar over en del av hans svakheter som keeper, nemlig returer, feltarbeid og fotarbeidet. Når det gjelder reaksjonsredninger på både korte og langskudd er han helt i toppen av TL. Hans redning i dag var like vakker som skuddet til Bola og Christer, og var avgjørende for kamputfallet. Ergo MOM!

Scarto
06-04-2010, 01:30
Enig med sjallum... Det er helhetsinntrykk - og ikke enkeltprestasjon(er) - som bestemmer MOM. Så sånn sett kan aldri Høie bli bestemann, verken i kamp eller på trening :icon_mrgreen:

Espen K G
06-04-2010, 04:38
Sitter i California (jepp, fikk merke jordskjelvet ;) ) og gleder meg å se denne kampen som ligger og venter på DVD-spilleren min! Dette høres ut som en fantastisk kamp! RBK - Start var syk å sitte å se på, men dette høres hakket værre ut! Som en liten unge.... !!! :) :)

frankieboy
06-04-2010, 05:08
På tide at Høie leverer en god redning som redder poeng, men jeg synes det vil være å legge lista altfor lavt for hva en keeper skal prestere ved å si at han var man of the match. Han fortsetter å gi en rekke farlige returer, og det var klasseforskjell mellom han og en stort sett strålende Hirschfeld på akkurat det området.

Synes heller ikke Kenneth var man of the match, men at han var veldig delaktig i seieren er det ingen tvil om. Han har også en redning på en heading fra Moa(?) som er veldig bra.
Når det gjelder Hirschfeld så slapp vel han inn 5 mål, og i allefall det forste til Ole Martin kunne han vel gjort noe bedre på! Enig i at han allikevel spilte bra, men Kenneth leverte også en veldig bra kamp. Dog vanskelig å komme over midtbanen til Start som var enestående!

Ellers så er det morro å se på TV2 der Erik Thorstvedt mener at dette kanskje var den beste kampen han noensinne hadde sett! Teller man store sjanser, så kunne det vel fort blitt 14 scoringer. 9-5 hadde det ikke vaert noe å si på...

Poeng i Bergen og vi bikker over 10 000 neste onsdag!!

Stig Hornnes
06-04-2010, 10:57
For en kamp! Det svinger ordentlig av det offensive spillet nå med fikse kombinasjoner og mange gode bevegelser. Det devensive er opp og ned. Når enga reduserte til 4-3 hadde de satt 3 av 4 sjanser, dvs at Start hadde demmet rimelig godt opp frem til da. Etter dette var det kaos, og vi var heldige som slapp unna uten flere baklengs. Gutta virket sluttkjørte, men klarte å heve seg litt de siste minuttene.

Det er herlig å se at Start tør å spille offensivt selv om det går litt på bekostning av det defensive. Vi må bare håpe at de klarer å omstille seg litt når det butter offensivt slik at vi unngår de flaue tapene fra i fjor. Men igjen, dette ser lovende ut!

Giovanni
06-04-2010, 11:32
Alltid deilig å pisse på enga, ingenting som er bedre enn å være arrogant ovenfor folket i fra Oslo by. :)

Deilig å se hvorfor det aldri burde være en diskusjon hvorfor Høie er soleklart førstevalg i mål. Midtbanen pisser på den oppskrytte midtbanen til enga. Årst pisser på mine ord i fra forrige kamp, og glad er jeg for det.

Når det er sagt så er det kun tre lag som har sluppet inn flere mål enn Start, og det burde absolutt være bekymrende. Kan ikke forvente at Start fortsetter å score så mange mål.

Men... dette var moro! :)

frankieboy
06-04-2010, 13:52
hehe... noen som har sjekket toppbanneret paa Klanen sine sider?

Ta en titt:

http://www.vpn.no/content/view/full/56587

:D

aljahnsen
06-04-2010, 14:33

Ta en titt:

Haha, fantastisk :D

bhnilsen
06-04-2010, 14:37

Ta en titt:

Haha -.- ;)

Fish
06-04-2010, 15:24
God selvinnsikt på asfaltrampen :)

Poeng i Bergen og vi bikker over 10 000 neste onsdag!!

Og med seier, bør vi bikke 12'!

Ole-Bernt
06-04-2010, 16:10
Ta en titt:
Rene ord for penga!

stallis
06-04-2010, 17:59
Er jo ganske morro å lese Klanens forum også :)

"Tvers igjennom en drittkamp fra ende til annen. 5-0 til start hadde vært mer fortjent. Enga spilte ok fra 80-90 min, utenom det var det bare piss. Merkelig kamp dette her..."

"Elndig kamp av Enga! Forsvaret vårt er elendig idag.
Rettelse: Vi hadde ikke forsvar idag! "

de som vil kan jo lese mere her http://forum.klanen.no//showthread.php?t=23390

Ole Gilboe Hermansen
06-04-2010, 20:25
He he. Det må ha vært mye mer morro å se vår kamp en feks Viking-LSK som ble 0-0.