PDA

Se full versjon : Brann - Start (kamptråd)

frankieboy
06-04-2010, 05:36
Tid: Søndag 11.april kl.1800
Sted: Brann Stadion
Tur: Ikke fellestur, men er nok mange sørlendinger i Bergen som vil farge byen gul.
---------------------------------------------------------------------------------
Tabellen:
3. Start 4 kamper 2-2-0 11-7 8 poeng
14.Brann 4 kamper 1-1-2 5-9 4 poeng
__________________________________________________ ____________________

Kruttrøyken etter fyrverkeriet på Sør Arena har ennå ikke lagt seg, men det er på tide å se framover mot neste kamp - som kommer søndag mot et Brann-lag som sliter...

Brann åpnet denne sesongen med 0-0 hjemme mot Haugesund. Deretter ble det 0-4 borte mot Viking. Forrige helg vant de 3-2 hjemme mot Sandefjord mens de nå tapte 3-2 borte mot Molde etter å ha ledet 2-0. I et kravstort Bergen er dette langt fra godt nok, og bortsett fra ynkelige Hønefoss, så har de sluppet inn flest i Tippeligaen.

Når de så skal ta i mot Tippeligaens mestscorede lag, Start, så burde det få de fleste Bergensere til å skjelve i buksene. Start har scoret nesten 3 i snitt, mens Brann har sluppet inn over 2 i snitt.

Det som taler til Starts fordel her er at Brann fikk en smell ved å lede 2-0 borte mot Molde, for så å slippe inn 3 mål og dermed retur til Bergen med ny smultring. Hjemme har de heller ikke imponert - selv ikke i kampen mot Sandefjord hvor de også lå under da det var kort tid igjen.
Må også nevne at Brann har et utrolig press på seg foran kampen mot Start. Laget ligger på kvalik og det er LANGT under forventningene til kresne Bergensere. De VET at et tap mot Start betyr krise og spekulasjoner om Steinar Nilsen skal byttes ut med Tom Nordlie.
Dette er klar fordel Start, som spiller helt uten press, og som kommer proppfulle av selvtillit etter å ha nettet 5 ganger mot et VIF-lag som har fått en bra start på sesongen.

Ser vi på lagene, så må Rudolph Austin sone også mot Start, men ellers har de vel ganske toppet mannskap. Erik Huseklepp er jo alltid en trussel men så lenge vi scorer flere enn Brann, så er det helt greit om Puseklepp putter... Som Start så sliter Brann defensivt, så det kan fort bli en ny underholdende kamp!! (Hvorfor blir ikke Start satt opp som hovedkamp på TV 2 oftere??)

Start stiller nok ganske likt som i de siste 2 kampene. Espen kommer nok definitivt inn istedet for Mads, men ellers stiller vi nok som sist. Jesper begynner vel kanskje å utfordre Bård om en startplass snart, men jeg tror nok Brann-kampen kommer for tidlig.

I utgangspunktet er jeg fornøyd med 1 poeng i Bergen, men her har vi alle tiders mulighet for å få med oss alle tre poengene hjem, og klarer vi det så fortjener laget full stadion mot Odd i uka etter!!

Gratulerer med en flott start på sesongen alle Start-supportere. Måtte det vare... til langt utpå høsten!

zgull
06-04-2010, 21:22
Denne kampen SKAL jeg se live, tilsv. match i fjor var jeg forhindret i å oppleve. Brann er kjent for dårlig press i midtbaneleddet, så her tror jeg Christer og Solomon får god plass til å boltre seg. Jeg håper vi unngår 1 mot 1-situasjoner med Huseklepp. Jeg drømmer om null baklengs, men jeg tror det blir med drømmen...

Høie

Hunter
Goodson
Bård(Jesper)
Vikstøl

Bola
Christer
Solomon
Espen

Geir Ludvig

Årst

Jegers
07-04-2010, 03:12
Stikkord til Bola, Kleiven og Owello: Skyt mye lave skudd fra rett utenfor 16 meteren, gjerne med en liten dupp så ballen spretter i forkant av målet, Opdal sliter skikkelig på slike skudd. Ellers, kjør høyt press på midtbanen og backene til Brann så mye som mulig, de HATER å bli presset høyt, i tillegg er backene utrygge med ballen, særlig Sævarsson.

Kjør høyt tempo i pasningsspillet på midtbanen, sentralmidtbanelinjen til Brann er TREGE, midtstopperne til Brann er meget duellsterke, men ikke særlig raske, stikkpasninger i bakrommet kan funke greit.

Defensivt må vi passe på bakromspasninger mot Huseklepp, og de kommer det til å komme mange forsøk på, ellers kan Brann skilte med svært få andre angrepsvåpen enn dette utenom dødballer som blir slått presist inn mot de mange gode hodespillerne deres, noe vi må passe oss for. Til sist pass på småttingen Gustavinho og filletakene hans hvis han spiller, skuddene hans er som regel ufarlige, men han kan få til noen lykketreff inne iblant, i tillegg skal man passe seg for tilfeller av akutt krampe der i gården.

Millonarios
07-04-2010, 13:25
Start er på papiret et betydelig sterkere lag enn Brann spiller for spiller. Huseklepp hadde selvsagt gått rett inn på laget vårt og muligens også Erik Mjelde og kanskje Opdal på sitt beste, men ellers kan Brann stille med et historisk svakt lag.

Selv om nok media vil legge all press på Brann og hvor bergenserne normalt skal vinne på hjemmebane, vil jeg si Start er småfavoritter til denne kampen. Det er jo heller ikke til å komme utenom at vi har hatt et godt tak på Brann borte de siste årene.

Med en forhåpentligvis frisk Jesper Mathisen inn for Bård Borgersen og Espen Børufsen inn for Mads Stokkelien, bør mye ligge til rette for tre nye poeng. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg.

Snatch
07-04-2010, 15:11
Gleder meg stort over at vi endelig scorer fra utenfor 16-meteren. Kleiven har tre, bola har ett (egentlig fra 16-meter x 2...) og det første fra årst mot vif var vel utenfor? Halvparten av målene vi har scora er dermed utenfor 16 (tar ikke med selvmålet mot sandefjord). Lenge siden vi har vært i nærheten av den statistikken!

Her er det bare å brenne til på en dårlig bergensbane:icon_biggrin:

steffn
07-04-2010, 17:32
Klarer Start å spille pen makrellfotball på en potetåker?

DelPiero
07-04-2010, 23:37
Dette kan bli en vanskelig kamp.
Brann spiller aldri 3 gode eller dårlige kamper på rad.Alltid opp og ned. Dessuten syns jeg Brann underrvurderes. Sævardsson glimter til, Vaagan Moen er god. Bakke har sine øyeblikk og Bjarnason er god så lenge han slipper å løpe, ikke ulikt ett par av våre stoppere.
Dessuten er S. Nilsen en av norges beste trenere. Men har troen på seier hviss gløden fortsatt er tilstede.

Ole Gilboe Hermansen
07-04-2010, 23:46
Gleder meg til atter en gang å ta meg en tur til Bergen.

gmkarlsen
08-04-2010, 00:21
Brann kommer ikke til å bli bedre enn et midt-på-tabellen-lag i år. Passer vi på Mjelde og Huseklepp så bør det ikke være noe i veien for at vi skal vinne.

zgull
08-04-2010, 12:34
Det er ingenting i veien for at man håper på 3 poeng, men Brann på Stadion må aldri undervurderes! Jeg ser oss som hårfine favoritter.

aljahnsen
08-04-2010, 14:35
Brann har et veldig stort press på seg her, de må vinne rett og slett. Start er i slaget og har med seg en god opplevelse fra Vålerengakampen. Start spiller offensiv fotball om dagen, men de møter et tent og revansjesugent Brann lag som må vinne. Kan slå begge veier, men tror på en målrik kamp hvor Start tar det lengste strået.

Men man skal ikke undervurdere Brann, de er vanligvis veldig sterke på stadion, så det blir en tøff kamp. Men denne tar Start ;)

steffn
08-04-2010, 20:41
Jeg spår to utfall:

- Start viser igjen sitt forferdelige bunnivå og blir pissa på i Bergen

- Start fortsetter sine gode bortetrend og spiller skjorta av pjuskete bergensere.

Håper på siste. Satser på at det blir en spennende og underholdende kamp, slik det har vært i Bergen de siste årene :-)

doppelt gemoppelt
08-04-2010, 21:25
Taper Brann på Søndag er de ille ute og det blir opprør. Jeg tror ikke det skjer.
Mulig årets første tap.
Men håper jeg kan bli sitert i "Hva var det jeg sa tråden" der jeg tok skammelig feil:)
Vi må temme Huseklepp.
Flinke på offensiv og defensiv dødball.
Beholde innsatsen fra Rbk og Vif kampen.
Beholde utellings%.
skjerpe bakover.

bhnilsen
08-04-2010, 21:45
Husk at Austin har karantene :D

Simenrf
09-04-2010, 01:37
Høie

Freeman Borgersen Goodson Vikstøl

Owello Kleiven

Bolanos Fevang Børufsen

Årst

Håper det er dette laget vi stiller med. Men jeg er redd for en ny Molde-reprise. Start pleier ofte å gå på en smell etter en god kamp, de suger for mye på karamellen. Jeg husker godt at det kom en rekke dårlige kamper etter Rosenborg-kampen og. Men vi får satse på en ny Vålerenga reprise fra Start :icon_smile:

Espen K G
09-04-2010, 06:55
Jeg husker godt at det kom en rekke dårlige kamper etter Rosenborg-kampen og. Men vi får satse på en ny Vålerenga reprise fra Start :icon_smile:
Mener du i fjor da eller? Spilte to kamper (Mot Aalesund og TIL) som ikke var bra, deretter kamp mot VIF som vi slo 2-0. Så var sesongen ferdig. To kamper blir ingen rekke der jeg bor.
I år har vi ikke spilt dårlig etter RBK kampen...synes jeg i hvert fall.

DayWalker
09-04-2010, 10:22
Var på Dagfinn Lyngbøs "Evolusjon" show i går hvor han helt på slutten kjører teamet med kloning.

"Skulle kunne klonet Christer Kleiven så kunne Brann også fått en.... F**n altså..."

:D

Tankcenter
09-04-2010, 18:09
Spennende blir det i Bergen, det blir tøft og jeg tror det går rette vei for oss. Start skal vise bergenserne hvordan teknisk, undrholdende fotball skal spilles. Start er i siget, ikkesant folkens?

reiGN
09-04-2010, 20:02
Jævlig humpete den banen (http://www.brann.no/nyheter/slik-er-stadiongresset-na/) i Bergen. Håper Start får det til å funke. Men det er ikke så ofte vi vinner i Bergen, så jeg har ingen forventninger. Det blir mest uavgjort.

zgull
10-04-2010, 00:35
Var på Dagfinn Lyngbøs "Evolusjon" show i går hvor han helt på slutten kjører teamet med kloning.

"Skulle kunne klonet Christer Kleiven så kunne Brann også fått en.... F**n altså..."

:D

Tidenes beste show, spør du meg! Vi hadde vel neppe gitt bort et stk. Christer til bergenserne...

magnussl
10-04-2010, 01:59
Et lite bidrag fra oss i MenighedenTV før kampen på Søndag.
http://www.youtube.com/watch?v=g2DuZ6cmaRM

zgull
10-04-2010, 21:53
Et særdeles vellaget innslag, virkelig profesjonelt utført! Takk!

petrus
10-04-2010, 23:04

Imponerende, går FVN tv en høy gang!

zgull
11-04-2010, 00:30
Fra Bataljonens forum:

Slik trente Brann torsdag (4-5-1): Håkon Opdal – Birkir Sævarsson, Yaw Amankwah, Olafur Bjarnason, Hassan El Fakiri – Diego Guastavino, Tijan Jaiteh, Eirik Bakke, Erik Mjelde, Petter Vaagan Moen – Erik Huseklepp.

En del er faktisk pessimistisk til kampen.

Johnny
11-04-2010, 12:01

Ja, dette var virkelig bra. Håper dere kommer med flere sånne :)

doppelt gemoppelt
11-04-2010, 12:26
Fra Bataljonens forum:

Slik trente Brann torsdag (4-5-1): Håkon Opdal – Birkir Sævarsson, Yaw Amankwah, Olafur Bjarnason, Hassan El Fakiri – Diego Guastavino, Tijan Jaiteh, Eirik Bakke, Erik Mjelde, Petter Vaagan Moen – Erik Huseklepp.

En del er faktisk pessimistisk til kampen.

Ikke ulikt det de har spillt i det siste 2 kampene.
Slet mot Sandefjord og Molde med dette laget. De viste jo tidlig i kampen mot molde hvordan Brann kan spille med huseklepp i spissen. Og samme mot sandefjord med bra spill siste 20 minuttene.
Et merkelig brann lag med såppas gode profiler.

Diego mot Freeman!!! Der er jeg spent om den settingen blir faktum.
Håper Eirik alko bakke blir rundlurt av vår talentfulle midtbane og huseklepp blir satt ut av spill av bla goodson. Samt Freeman gjør sitt livs beste kamp hittil.
Lykketil:)

SStart
11-04-2010, 12:40
Viser de kampen på Sør Arena?

REBell
11-04-2010, 12:55
Viser de kampen på Sør Arena?

Magnus sier at de ikke har ordentlige TV signal enda, og at den ikke vises.

magnussl
11-04-2010, 12:58
Magnus sier at de ikke har ordentlige TV signal enda, og at den ikke vises.

Det stemmer. Vi vil ikke arrangere noe før vi har det tekniske på plass med de kanalene vi trenger. Men det skal snart være på plass, så da kommer vi til å vise bortekampene.

Sømme66
11-04-2010, 16:40
Brann uten Gylfi Einarsson. I tillegg er det jo også en god gammel nyhet at Jan gunnar Solli er ute.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/brann-uten-einarsson-mot-start-3180245.html

fishkillen
11-04-2010, 17:11
Gleder meg stort til kampen. Har en følelse av at start ikke skal klare å spille tre gode kamper på rad, men jeg håper jeg tar feil. Brannlaget er også meget ustabile. De har nok tatt sine forhåndsregler selv om Nilsen sier noe annet.

Blir spennende å følge kampen. Lykke til alle sammen.

Jegers
11-04-2010, 18:07
Bra åpning.

gmkarlsen
11-04-2010, 18:09
Det var da en klar offside såvidt jeg kan se. Eneste muligheten er at kameravinklen lyver veldig.

gmkarlsen
11-04-2010, 18:12
Flott Årst og Stokkelien.

Jegers
11-04-2010, 18:12
årst, jada!!

Gerrard
11-04-2010, 18:15
Er det flere enn meg som har problemer med å få betalt for å se vgnett sin visning av kampen :(

geirwi
11-04-2010, 18:20
Vikstøl bør bli byttet ut fort som svint. Inn med Milesevic som har fart og kan holde følge med raske Brann-spillere. Vikstøl har blitt raukjørt og vært i fire farlige episoder allerede, og har nå gult kort.

gmkarlsen
11-04-2010, 18:23
Bolanos!!!!!

Jegers
11-04-2010, 18:29
Går ikke an å slippe inn så mye mål.

frankieboy
11-04-2010, 18:32
Stor feil av dommeren som gir Brann det frisparket som ender me 2-2. Irriterende!

Som vanlig er det full lekk bakover, men heldigvis er vi gode framover.

Hvordan skal dette ende?

Ellers saa er det liten tvil om at Vikstol sliter veldig og ikke har nok fart til aa hamle opp med Huseklepp.

Jegers
11-04-2010, 18:35
Innpå med Milisevic i pausen.

Jegers
11-04-2010, 18:40
Fy faen for en kamp!!!

reiGN
11-04-2010, 18:41
Kan vi kanskje holde ledelsen nå, er det umulig kanskje?

For en jævla drittbane, akkurat som jeg sa tidligere.

geirwi
11-04-2010, 18:46
Vi er nesten latterlig gode foran mål, men dessverre nesten like latterlige helt bakerst. Dog er det viktig å tenke på at man MÅ ofre mye defensiv trygghet når man satser så mye fremover.

Men at man ikke nærmest hyller Start for Norges i særklasse mest offensive innstilling viser bare at folk har noe imot Start. Synd at det skal være sånn.

mr.leipsland
11-04-2010, 18:52
For all del, vi er rufsete bak, men 1-0 målet starter med at Bakke planter albuen solid i ryggen på Startspilleren. Soleklart frispark.

Jegers
11-04-2010, 18:53
Kjørere vi på i andre omgang vinner vi med 6-4, slike resultat liker vi. Nei, men ærlig talt må vi tette igjen bedre bak nå, vi kan ikke drive å slippe 2-3 må hver kamp.

frankieboy
11-04-2010, 18:53
Rune Skarsfjord mente Brann var snytt for tidenes klareste straffespark, og gratulerte dommertrioen med en avgjorelse han saa var feil helt fra der han stod 50 meter unna.
For en dust. Skulder til skulder..

geirwi
11-04-2010, 18:54
Ca verdens mest partiske intervjuer på TV2 i pausen. Først spør han Skarsfjord om det ikke skulle vært straffe da Moen gikk ned, og så spør han om hvilke tanker han gjør om at to Start-spillere får hodeskader, og rett etterpå får to mål?

Samtidig spør han verken Skarsfjord eller Tørum om Branns første mål som var offside, eller om Bolanos såkalte felling som førte til frisparket, som igjen førte til målet. De skulle ikke hatt noe frispark overhodet.

Lavmål!

kleeman
11-04-2010, 18:57
Jah, geirwi. Merker jeg blir provosert!!

Hanzen
11-04-2010, 19:02
ja han intervjueren var latterlig

stallis
11-04-2010, 19:04
Ca verdens mest partiske intervjuer på TV2 i pausen. Først spør han Skarsfjord om det ikke skulle vært straffe da Moen gikk ned, og så spør han om hvilke tanker han gjør om at to Start-spillere får hodeskader, og rett etterpå får to mål?

Samtidig spør han verken Skarsfjord eller Tørum om Branns første mål som var offside, eller om Bolanos såkalte felling som førte til frisparket, som igjen førte til målet. De skulle ikke hatt noe frispark overhodet.

Lavmål!

Vi snakker selvsagt om TV2 og da kan men ikke forvente noe mer. Ellers er det jo katastrofe med den gressmatta.

geirwi
11-04-2010, 19:09
Faen, Vikstøl! Der saboterte han en Brann-kontring som normalt ville ført til et gult kort, og dermed skulle han faktisk blitt utvist. Idiotisk å risikere å spille med ti mann resten av kampen.

Jeg vet han kalles Røde-Rolf, og derfor burde han blitt tatt av ved pause.

Supporteren
11-04-2010, 19:13
Dette lukter rødt kort. Bytt da Tørum!!!

reiGN
11-04-2010, 19:13
Nå må han fan med skjerpe seg vikstøl! Vet han at han har gult eller? Og 2 gule blir rødt!

Fevang skadet eller? :(

stallis
11-04-2010, 19:16
Jadda Christer :)

geirwi
11-04-2010, 19:17
Fantastisk av Kleiven. Det er rett og slett klasse det han driver med om dagen, og det er åpenbart ikke tilfeldig lenger!

aljahnsen
11-04-2010, 19:20
YEEEEEESSSS!!!!! For et fantastisk fotballag vi har, sinnsykt deilig. Meget imponert over Start, som fortsetter å leverer fartsfyllt og offensiv fotball, selv på en potetåker. Årst, Bola og Kleiven fortsetter å levere mål, herlig :)

reiGN
11-04-2010, 19:26
Godt å se Start litt mer kyniske etter 4-2, får da være måte på å mye man skal satse framover.

hehe kult at Kleiven er Kaptein :D

geirwi
11-04-2010, 19:27
Sier det igjen: Vikstøl er et joggende rødt kort - ta ham av banen!

Vi legger oss litt bakpå nå for å trygge ledelsen, og da hadde Milesevic' friske og raske ben vært bra på kontringer.

frankieboy
11-04-2010, 19:35
Sier det igjen: Vikstøl er et joggende rødt kort - ta ham av banen!

Vi legger oss litt bakpå nå for å trygge ledelsen, og da hadde Milesevic' friske og raske ben vært bra på kontringer.

Helt enig.. Kan noen som kjenner noen som er på kampen be de gå ned å gi Knut et tips!

frankieboy
11-04-2010, 19:38
Nå er vi gode. SKULLE stått 5-2 der.. Fantastisk kontring!

Supporteren
11-04-2010, 19:40
Burde punktert kampen der. Svakt! Dette må vi klare!!

reiGN
11-04-2010, 19:41
Gøy å se at vi spiller bra i forsvar nå!

Vittig å se at det ser ut som begge lagene har gitt opp å spille :P

Forbanna vikstøl, er han helt dum eller!

HVA ER DET MED START OG LEDELSE I KAMPER!!!!

Supporteren
11-04-2010, 19:51
Utrolig.. hvorfor..

geirwi
11-04-2010, 19:52
2. gang Bakke snurrer rundt med Vikstøl i dag. Eirik Bakke!

Jegers
11-04-2010, 19:53
Så jævlig unødvendig.

Supporteren
11-04-2010, 19:54
Hehe, deilig. Hadde tjent 7000 på oddsen om det hadde blittt 4 - 4, men bedre med 3 Startpoeng. :p

reiGN
11-04-2010, 19:54
Jadaadadadad!! Latterlig forsvar spill, men vi vant! Konge!!

hehe surt Supporteren, men jeg tror jeg også ville hatt 3 poeng her enn 7 000 hehe

Forresten burde den vel egentlig endt 5-3 denne også med tanke på den sjansen på slutten der. Tragisk at vi ikke scorer på den og dreper kampen.

Jegers
11-04-2010, 19:56
Er nesten mer irritert over at vi slipper inn 3, men men, ENORM STERK BORTESEIER!!!

reiGN
11-04-2010, 20:04
Men vi kan ikke fortsette å slepe inn 3 mål i HVER ENESTE KAMP!! Vi kommer jo til å slå målrekorden i baklengs fra ifjor visst vi fortsetter. Jeg syns 2 mål er helt greit idag sånn som det utspilte seg, men at de ikke klarer å holde unna i slutten der er UTROLIG DÅRLIG. Og helt ærlig burde vel faktisk Høie tatt den til Bakke på slutten. Det var ikke så mange andre plasser den ballen kunne gå enn der han stod. En liten bifølelse med denne seieren, er ikke så glad som jeg pleier.

Men 3 poeng er 3 poeng :)

kjf87
11-04-2010, 20:10
Nå har vi møtt Molde, Rosenborg, Vålerenga og Brann. Vi står med 8 poeng på de kampene og har scoret 13 mål! Det er jo helt fantastisk. Guttene jobber kjempebra mellom hele kampen, og har stort sett full kontroll på Brann gjennom hele andre omgang og der var større sannsynlighet at det skulle bli 5-2 enn 4-3. Nå er det bare å glede seg til neste kamp. Vi kan ikke forvente å slå alle lagene 4/5-1. Da er det mye bedre å slippe inn litt.
Takk for nok en fest-kamp!

Hanzen
11-04-2010, 20:12
vi har jo strengt tatt 11 poeng

kjf87
11-04-2010, 20:13
vi har jo strengt tatt 11 poeng

Tenkte mest på de kampene jeg ramset opp, unnlot Sandefjord siden de tross alt er et lag vi SKAL slå.. Men du har jo rett, på en måte..

sureup
11-04-2010, 20:17
Fantastisk av Start! Utrolig sterk 3 poenger! Og 4 mål er jo heller ikke dårlig :)
Men defensivt så må det skjerpe seg!

Først og fremst så er det Goodson som lett kan blokkere innlegget på det første målet imot, men så velger han å heller prøve å sette han i offside. Og selvom han sannsynligvis var i offside så er det unødvendig når det er så lett å blokkere... På andre målet imot så er jo alle på bærtur. En fyr på bakerste som får gå alene (freeman eller goodson som slipper han?) og så er det to brann spillere alene i midten... Selvom han ene brann spilleren (vet ikke om det var han som skårte eller han ved siden av) dytta bort en start spiller med strake armer så skal det fortsatt ikke skje at de får stå alene der... Tredje målet imot burde først vært avblåst for hands men dessverre så lar slitne startspillere brann skåre et lett mål.

Men offensivt var det mye bedre. Idag er vi ganske effektive, men på slutten så burde vi putta minst en til! Hva faen er det børufsen driver med liksom? Han roter bort minst 2 giga sjanser.

Fortjent seier og 3 utrolig sterke poeng. Begynn å terpe det defensive nå så blir dette kanon! :D

Søndag1800
11-04-2010, 20:19
YESS! Meget bra jobba av gutta i dag. Spesielt imponert i andre omgang da vi legger oss mer tilbake og hva angrepsspillerne pluss 1-2 midtbanespillere greier å utrette offensivt.

Hanzen
11-04-2010, 20:20
Tenkte mest på de kampene jeg ramset opp, unnlot Sandefjord siden de tross alt er et lag vi SKAL slå.. Men du har jo rett, på en måte..

beklager, skal lære meg å lese :-p

Jegers
11-04-2010, 20:23
Tror forsvarsspillet lider noe av at vi er såpass offensive. Allikevel føler jeg at både Milisevic og Mathisen bør få sjansen mot Odd. Da trenger vi duellstyrke bak der.

Supporteren
11-04-2010, 20:25
Nå må vel Vikstøl stå over neste Kampala, så da blir det nook serberen som kommer inn.

kjf87
11-04-2010, 20:28
Fortjent seier og 3 utrolig sterke poeng. Begynn å terpe det defensive nå så blir dette kanon! :D

Dette er kanon! :D

Bård Larsen
11-04-2010, 20:36
Huhei hvor det går! Aner vi en reprise av fjoråret, eller skal gutta klare dette gjennom hele sesongen? I så fall snakker vi medalje!!!!
Seier i dag hadde jeg minimal tro på. Dette er formidabelt sterkt av et Start-lag som ligner den gode gamle makrellen. Offensiv fotball med fantastiske angrep! Juhu!

doppelt gemoppelt
11-04-2010, 20:49
Den dagen vi svikter offensivt blir det et stygt tap:D
Tror vår kjære serber klarer å spille seg inn på laget etter neste match da han får muligheten.
Hvor er du vikstøl på Første brann scoring?
Og freeman i påfølgende innlegg!

Men for en match og sesong hittil av Årst, tar av meg hatten og ser klart gode gamle er tilbake...lukter mål hele tiden.
Kleiven fotsetter som mange antydet før sesongen.
Owello,..må ha lært dette av myggen i sin tid i fjor!!!Flott
Kunne nevnt mange idag og hele gjengen i 2 omg.
Litt fomlesen bakover men det holder..

Piren
11-04-2010, 20:52
Kommer hjem fra Brann Start 3-4
Bra kamp men unødvendig å slippe inn det siste og sløsing med sjanser

Dommeren Ken Henry Johnsen var tragisk. Blåste stortsett mot START hele tiden. og brann fikk gjøre som de ville.

Branns 2 Scoring etter feilaktig frispark mot Bolanos
Branns 3 scoring etter hands av Brannspiller før ballen havna hos Eirik Bakke

Eirik Bakke fikk bare et gult kort. en av de væste og mest usympatiske spillerene i tippeligaen
Burde hatt minst 1 gult til hvis dommer skulle dømt likt

Uansett kjekt med seier

Supporteren
11-04-2010, 20:55
Piren, hehe, greit å se kampen med gule øyner, men vi var heldige som ikke måtte spille med 10 mann.

Helge
11-04-2010, 21:07
Supergøy å klå Begensårane. Bakke er vel den mest usympatiske alkisen nord for ekvator. Makan til grisespiller. Dommeren heller hjemme-vennlig i de fleste situasjoner. Heldivis gikk han ikke på vågan-moen sin oscar-nominasjon. Stokkelien burde og kunne punktert kampen på innlegget fra Børufsen. Synd han ikke KLINER til der.

GØY at gutta ikke klapper sammen selv med en skåring i mot! Og at de står på, men trenger de å gjøre det så JÆVLA spennende??!!?

Nå er det vel kanskje på tide å finne en klasse-forsvarsspiller? Da hadde vi ledet serien nå...

kaptein
11-04-2010, 21:35
Kjempebra. Nå må vi heller glede oss over bra spill med mange mål, enn å være kritiske til at vi slipper inn noen mål for mye. Hvem hadde trudd at vi skulle starte serien så bra som som vi tross alt har, iallefall ikke jeg.
Nå må det bli stinn brakke i nestekamp. Eller iallefall passere godt over 10 000.

Så selv ikke kampen så jeg kan ikke utale meg om situasjonene som blir diskutert her. Men det iriterer meg grenesløst at kommentatoren på NRK radio var så Brann vennlig. Da Start scoret 1-1 målet (tror jeg det var) så var de inne direkte fra Brann stadion. Kommentatoren virker som han nettopp har fått vite at faren er død da Start scorer. Såvidt jeg skjønner at Årst faktisk har scoret. Men når Brann scorer da går han virkelig opp i fistel.

Ja ja nå driter vi i sure Bergensere, så suger vi på karamellen som Norges beste lag for tiden.

Supporteren
11-04-2010, 21:48
Tviler på at det kommer over 10k på en onsdagskamp.

Millonarios
11-04-2010, 21:55
Tror forsvarsspillet lider noe av at vi er såpass offensive. Allikevel føler jeg at både Milisevic og Mathisen bør få sjansen mot Odd. Da trenger vi duellstyrke bak der.

Etter mitt syn har vi to venstrebacker som ikke holder Tippeliga-nivå. At Vikstøl leverte en dårlig kamp etter noen brukbare er dog ikke overraskende. Dette var en risk da Tørum satte han som førstevalg i denne posisjonen. Jeg mener Vikstøl har potensial til å bli en brukbar/god TL-back på sikt, mens Milicevics sjanse vel er forspilt. Kan godt hende serberen bør bli foretrekket av taktiske hensyn i enkeltkamper (hurtig høyrekant), men ellers har han vel ikke levert prestasjoner som gjør at jeg kan stole på at han presterer bedre enn Vikstøl gjorde mot Brann.

Når det gjelder Mathisen vs Borgersen heller jeg helt klart mot førstnevnte. Får håpe Mathisen kan få en-to Start 2-kamper først.

reiGN
11-04-2010, 22:02

Torsdag 21. mai 2009
Start - Odd 1-1
Tilskuerantall: 10 793

Jeg har tro på over 10 000, av en eller annen grunn trekker Odd folk her nede. Og det var vel det beste publikumssnittet hjemme ifjor også. Det er jo heller ikke så mye forskjell på en onsdag og en torsdag sånn kampdag-messig.

frankieboy
11-04-2010, 22:03

Jo det har jeg tro på. Etter de siste 2 kampene, så er sjansene gode for mye mål og stor dramatikk. Kampen begynner jo kl. 19. Da rekker de fleste å komme seg hjem og spise - for så å dra på kamp. I helgene har man også problemet med at endel reiser bort, og det har man ikke på en onsdagskamp.

Og de fleste har jo litt fleksibilitet i jobben.

Tipper Fevennen bygger opp endel fram mot kampen, og tror faktisk vi passerer 11 000 i denne kampen!

utlending
11-04-2010, 22:06
Hadde tippet 4-2 til Start; misliker Eirik Bakke enda mer nå enn jeg gjorde før :P

Utrolig nok har vi sluppet inn 9 mål i kampene mot RBK, VIF og Brann og allikevel tatt 7 poeng... Hvem hadde trodd det?

bollaP
11-04-2010, 22:16
En god arbeidsseier dette. En utrolig dårlig bane gjør forholdene veldig vanskelige, skam på banemanskapet i Bergen. Det som gleder meg er at Tørum opptrer taktisk fornuftig ved å legge om til en defensiv formasjon og spillestil på 2-4, et spill vi tydeligvis mestrer bedre nå en på lenge, et par av kontringene kunne fort skaffet oss et mål til. Det er synd Vikstøl blir så til grader avslørt, men resten av laget står til laud synes jeg. Vi spilte tross alt borte mot Brann. Hurra for Årst som utrolig nok fortsetter å putte, Kleiven fortsetter utrolig nok å score, og selv om underlaget spilte Bolanos ett og annet puss så er han nok en gang veldig viktig for Start. Både forover og bakover på banen. Deilig at han fikk seg et nytt mål.

Nå er det gode tider for makrellfotball, gleder meg til neste kamp. Det har for en stund siden gått opp for meg hvor god trener Tørum virkelig er. Vi spiller den mest underholdende fotballen i Eliteserien, vi spiller teknisk festfotball borte som hjemme. Og vi vinner.

Gratulerer med seieren, heia Start!

Jegers
11-04-2010, 22:16
Hadde tippet 4-2 til Start; misliker Eirik Bakke enda mer nå enn jeg gjorde før :P

Utrolig nok har vi sluppet inn 9 mål i kampene mot RBK, VIF og Brann og allikevel tatt 7 poeng... Hvem hadde trodd det?

12 mål har vi scoret mot de lagene noe som er utrolig sterkt. Ingen andre lag enn Start som greier noe slikt.

bollaP
11-04-2010, 22:23
En liten vittig ting sjedde jo; Da Fevang gikk ut, så ga han kapteinsbåndet til Kleiven. Kleiven løper bort til Borgersen med båndet, men Bård han sier at Kleiven kan ha det. Hehe, så Kleiven debuterte som Kaptein i kveld.

Sømme66
11-04-2010, 22:28
Tørum stemmer i på nystemten før kamp, LAVMÅL!

bollaP
11-04-2010, 22:37

Det er jeg ikke helt enig i. Nystemten er som nasjonalsangen i Bergen, man kan ikke være bergenser å ikke synge med. Den har overhode ikke noe med fotball å gjøre.

Piren
11-04-2010, 22:40

Tørum er fra Sotra like ved Bergen. At han har folkeskikk nok til å synge med er da ikke ille.
Synes derimot at det er langt mer latterlig at du sjikanerer Tørum

DayWalker
11-04-2010, 22:44

Synes faktisk det var helt OK av Tørum. I hvert fall ingen ting å henge seg opp i!

Det kan umulig finnes en mer sympatisk trener i Norges land?

Sømme66
11-04-2010, 22:45
Er fullstendig klar over at Tørum er fra bergen, eller like utenfor men syntes han kan holde følesene sine for SKB utenfor når det spilles kamper mot brann. At nystemten er som en nasjonalsang i bergen driter jeg i, sjikanerer ikke Tørum heller, bare sier min mening. Dette er tross alt et diskusjonsforum og ikke noe wikipedia!

beng222
11-04-2010, 22:50
http://fotball.bt.no/webtv/index.jsp?id=94280

Andreasmj
11-04-2010, 22:51
Herlig å se Start tørre å spille så offensivt, med uttelling, på bortebane! Vi må ta noen grep i det defensive spillet, men så lenge vi scorer fler mål enn vi slipper inn skal jeg ikke klage.

Nok en gang var det ikke ETT godt ord om Start i fotballXtra. Latterlig!:icon_lol:

DayWalker
11-04-2010, 22:54
Reagerer også på det at TV2 alltid fremstiller det som om det er noe galt med laget Start spiller MOT til tross for at Start brilljerer i angrepsspillet!

gmkarlsen
11-04-2010, 22:57
Reagerer også på det at TV2 alltid fremstiller det som om det er noe galt med laget Start spiller MOT til tross for at Start brilljerer i angrepsspillet!

Får håpe det blir mye galt med lagene Start spiller mot framover.

doppelt gemoppelt
11-04-2010, 23:11
Ofte helt ute av rytme og fungerer ikke sammen.
Trenerene sier ofte det samme om sitt lag.
Kjøper den.

Johnny
11-04-2010, 23:15

I dag har de vel litt rett også - var ikke bra spilt av forsvarsrekka til Brann. Men generelt er jeg enig i at det tapende laget ofte får all skylden - ikke et bra Start lag.

Lynet
12-04-2010, 00:09
Jeg tar av meg hatten for spillerne våres! De leverer nok en strålende kamp! Å slå Brann i Bergen er ikke annet enn meget sterkt...

Men jeg begynner å bli bekymret og lei av alle baklengsmålene. Det er greit så lenge vi scorer 4-5 mål i hver kamp, men det kommer vi ikke til å gjøre hver gang... Det må ikke bli en vane å slippe inn 3-4 mål liksom, det er for svakt! Forsvaret må seriøst skjerpe seg, og jeg heller på tanken om å slippe til Mathisen for Borgersen så snart han er matchklar. En eller annen endring må testes...

Men kan egentlig ikke være annet enn superfornøyde etter en ny festkveld levert av IK Start!

zgull
12-04-2010, 01:00
Meget deilig og befriende seier! Jeg også synes det var postivt at vi begynte å spille kynisk og sikre 3 poeng fremfor å bare peise på i samme spor. Fantastisk offensivt spill på en dårlig bane, hvor vi er meget effektive. Alle de 6 foran får mer enn godkjent, Owello har jeg som BB.

Forsvarsrekka lekker som en sil, den eneste som får godkjent er Goodson. Bård er verdens hyggeligste fyr, men han henger ikke med. Uttallige ganger i dag prøver han å bryte ballbanen foran motspiller, når han da bommer på tacklinga har han solgt seg og blir fryktelig straffet. Dette skjedde bla. på 1-0-målet.

En annen ting som var et lite pent syn i dag var det Bola som stod for. Måten han prøvde å få Vikstøl til å bli liggende er under enhver kritikk. Flaut!

Ole Gilboe Hermansen
12-04-2010, 07:49
Fantastisk kamp. Dette er festfotball.

Giovanni
12-04-2010, 10:16
Dette er tross alt et diskusjonsforum og ikke noe wikipedia!

Haha... beste sitatet på lang tid her inne! :)

Over til kampen... første mann som burde få fyken i fotball-Norge er banemesteren til Brann, makan til potetåker skal man lete lenge etter.

Angrep/midtbane/effektivitet: Upåklagelig... spilte faktisk tidvis fint, i hvert fall om man tar med baneforholdene i beregningen.

Forsvar: Katastrofe. Må være det mest duellveike forsvaret som fins i ligaen. Borgersen burde ta et par kamper på benken, da jeg har mer tro på at Knudsen har både et høyere nivå og potensial enn Borgersen pr. nu.

Vikstøl har vært en katastrofe, og hvorfor han spiller er jo et stort mysterium. Han er tregere enn Marius Johnsen og da er man treg. På tide å få inn Branco! I mangel av bedre alternativer.

Men som jeg sa etter forrige kamp... i lengden kan man ikke slippe inn 3 mål pr. kamp. Det er altfor tynt

Alladin Sane
12-04-2010, 10:36
I følge Aftenpostens dekning ble det gjort en kvalifisert redning i løpet av kampen. Den hadde Høie på frisparket som gikk via muren.

Brann skapte ikke stort, men var effektive. Så jeg synes ikke Starts defensive spill var så aller verst til tross for tre baklengs. Forøvrig mener jeg bestemt at Start skulle hatt et klart frispark i forkant av første målet, som også ser ut som offside, mens frisparket som ledet til 2-2 i mine øyne aldri skulle vært blåst. På den annen side var jo Freeman heldig som ungikk straffe, mens Vikstøl flørtet i overkant intenst med det andre gule kortet og fort kunne vært sendt av banen tidlig i andre omgang. Branns tredje mål var unødvendig, og ville aldri kommet om Borgersen hadde sendt ballen på tribunen i stedet for å pirke ballen ut over sidelinjen, og la Brann ta et raskt innkast.

Jeg synes det er oppsiktsvekkende at Start spiller så god fotball på en så bedriten bane, og er veldig fornøyd med måten Start spilte på etter 4-2. Ola tilførte verdifull duellkraft sentralt, mens Børufsen tilførte kontringsstyrke. Start hadde rimelig god defensiv kontroll utover i andre omgang, og kunne avgjort kampen på flere gode kontringer.

Moro at Kleiven avsluttet som kaptein. Han spilte nok en stor kamp.

Alf Qaida
12-04-2010, 10:53
Hvorfor skal det alltid bli så sykt spennende med Start? Apotekene i Krsand må jo snart gå tomme for medisiner og piller for nervøse sørlendinger...

Ellers må jeg si at 2.omgangen var veldig bra. Forsvarsfireren stod lavere, og hindret bakrom, samt at mellomrommet mellom forsvaret og midtbanen var kort. Ok at Brann kom til enkelte innlegg, men der rydder jo BB og Clay enkelt unna. Presset på ballfører var mer kontrollert, og laget jobbet helhetlig og som et lag. Så får det heller være at Start sov på et raskt tatt kast, der man ikkje klarte å tette rommet der BB skulle vært. Han rakk ikkje tilbake etter at han hadde spilt ballen utover linja.

Når det gjelder Branns første mål, så ser jeg av reprisen, og å fryse bildet, at både Huseklepp og Gustavino står på femmeteren, på linje. Det kan ihvertfall forstås at det ikkje dømmes offside. Offsiden er i såfall svært marginal.

Helge
12-04-2010, 14:20
Det er bedritne kommentatorer både på NRK og TV2. Cal-Petter'n Løken var jo som en løk = til å grine av (RBK-Start). Det var jo KUN RBK sitt forsvar som var rævvadårlig og ikke Start som var gode.

Det samme JÆVLA GNÅLET var det i kampen i går. Skulle jo tro kommentatoren enten av Ex-Brannspiller, hadde aksjer i A/S Brann eller var redd for å få spaken om han sa noe ok om Start. LITT lei av dustekomentatorer nå.

Giovanni
12-04-2010, 15:42
Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk skal være så jævla opptatt av hva alle andre mener.
Så lenge både supporte av Start, samt ledere og spillere i Start selv er fornøyd så er det vel samme faen hva andre måtte mene!?

Skjønner ikke hvorfor enkelte gidder å la seg provosere over det.
Og hvis man så nachspielet på fotballextra i går så burde man få med seg at de var imponert over hva Start har fått til, og at det var et eget punkt i programmet, selv om det ikke var mange minuttene.

All fokus på Brann går for eksempel ikke kun på at de tapte mot Start, men at det er en tydelig krise som har vart over lang tid. Og på landsbasis så selger nyheter om Brann langt mer enn Start. Slik er det bare enten man vil eller ikke!

Ole Gilboe Hermansen
12-04-2010, 16:42
Hvorfor skal det alltid bli så sykt spennende med Start? Apotekene i Krsand må jo snart gå tomme for medisiner og piller for nervøse sørlendinger...

Ellers må jeg si at 2.omgangen var veldig bra. Forsvarsfireren stod lavere, og hindret bakrom, samt at mellomrommet mellom forsvaret og midtbanen var kort. Ok at Brann kom til enkelte innlegg, men der rydder jo BB og Clay enkelt unna. Presset på ballfører var mer kontrollert, og laget jobbet helhetlig og som et lag. Så får det heller være at Start sov på et raskt tatt kast, der man ikkje klarte å tette rommet der BB skulle vært. Han rakk ikkje tilbake etter at han hadde spilt ballen utover linja.

Når det gjelder Branns første mål, så ser jeg av reprisen, og å fryse bildet, at både Huseklepp og Gustavino står på femmeteren, på linje. Det kan ihvertfall forstås at det ikkje dømmes offside. Offsiden er i såfall svært marginal.

He he. Spurte Kenneth om dette etter kampen og han sa det var fordi han ville gi oss valuta for pengene.

zgull
12-04-2010, 22:40
Over til kampen... første mann som burde få fyken i fotball-Norge er banemesteren til Brann, makan til potetåker skal man lete lenge etter.

Det later til at varmekablene har blitt skrudd av for å spare penger...

Sømme66
13-04-2010, 02:00
Det later til at varmekablene har blitt skrudd av for å spare penger...

Hva? har du link til dette, nekter å tro på dette?
Må vel finnes en masse andre sparetiltak enn å slå av varmekablene/undervarmen.....

Helge
13-04-2010, 09:55
Jeg driter i hva folk synes om Start, men når jeg ser laget på TeeVee'n vil jeg i det minste ha en som kommenterer uten å ha hue opp i ræva på motstanderlaget. LITT nøytralitet må man jo forvente?

Johnny
13-04-2010, 12:05
Jeg driter i hva folk synes om Start, men når jeg ser laget på TeeVee'n vil jeg i det minste ha en som kommenterer uten å ha hue opp i ræva på motstanderlaget. LITT nøytralitet må man jo forvente?

Da må vel rådet være og slutte og se kampene på TeeVeen, der man må høre på en idiot med hodet opp i ræva til motstanderen - ta deg heller en tur for å se laget live, ikke bare er det en bedre opplevelse men du støtter laget også ;)

zgull
13-04-2010, 15:24
Hva? har du link til dette, nekter å tro på dette?
Må vel finnes en masse andre sparetiltak enn å slå av varmekablene/undervarmen.....

Det er mulig det ble sagt på Nachspiel'et på TV2 eller jeg har lest det i Bergens Tidende...

Helge
15-04-2010, 09:06
Da må vel rådet være og slutte og se kampene på TeeVeen, der man må høre på en idiot med hodet opp i ræva til motstanderen - ta deg heller en tur for å se laget live, ikke bare er det en bedre opplevelse men du støtter laget også ;)

Hehe, har planer om det til søndag ja!