Se full versjon : Start - Odd Grenland (kamptråd)
frankieboy
12-04-2010, 05:28
Tid: Onsdag 14.april kl.1900
Sted: Sør Arena
Samling på Up-town før kamp
------------------------------------------
Tabell:
4. Start 5 3-2-0 15-10 11 p
7. Odd 5 2-1-2 10-9 7 p
__________________________________________________ _____
Kun 3 dager etter festspillet i Bergen braker det løs igjen, og da møtes:
Start mot Odd.... Det morsomste laget i Norge mot det kjedeligste laget i Norge.
Tørum mot Fagermo....Den mest sympatiske treneren mot den minst sympatiske treneren.
Årst mot Kovacs... Tippeligaens mest likte spiller mot Tippeligaens minst likte?
Morten Fevang mot Geir L Fevang... Startsupporter mot Startsupporter
Jeg kunne sikkert fortsatt lista, men det er ingen tvil om at store motsetninger møtes til dyst på Sør Arena førstkommende onsdag. Og jeg tar GARANTERT ikke feil hvis jeg sier at minst 90 % av de nøytrale tilskuerne rundt om i Norge ønsker at Start skal vinne denne kampen. En av hovedgrunnene er trenerne som her møtes. Fagermo kan man bare ikke like! Ja, han er sikkert en dyktig trener, men det mølet han klarer å si i media setter han i en helt egen kategori. Jeg gidde ikke å bruke mer tid på han, men kan bare slå fast at det er utrolig deilig at vi har Knut Tørum som trener - og ikke Fagermo..
Ser vi på sesongen til nå så har Start kommet klart bedre i gang enn Odd, men det er ingen tvil om at dette blir en vanskelig kamp. Vi sliter alltid med Kovacs, men jeg mener å huske at Jesper hadde veldig god kontroll på han forrige gang vi spilte mot Odd. Kan Jesper bli kastet inn sammen med Clay i denne kampen?
Ser vi på lagenes resultater til nå, så har Odd spilt 2 bortekamper hvor de vant 2-1 på Kongsvinger og de spilte 1-1 i Sandefjord. Ikke noe voldsomt overbevisende det. Hjemme har de to tap(Stabaek og RBK) og en seier (Haugesund).
Start scorer og scorer - selv mot de beste lagene i Tippeligaen. Når vi i dag ser RBK enkelt vinne i Skien, og vi vet at Start burde vunnet på Lerkendal - ja da ser vi hvor sterk prestasjonen til Start var.
Tar vi lagene, så er Odd veldig avhengige av Bentley og Kovacs. Spesielt frykter jeg Bentley, som er en teknisk spiller som kan gi vårt noe trege forsvar problemer.
Hos Start er Rolf Daniel Vikstøl ute med karantene og Branco kommer inn her. Ellers tipper jeg Børufsen er tilbake på bekostning av Stokkelien og kanskje Jesper for Bård.
Vi får vel svar på formasjonstreninga på tirsdag, men uansett så er Start klare og vi har mange spillere i form og som er målfarlige.
Som avslutning vil jeg si at dette er en kamp der Start FORTJENER minst 10 000 tilskuere. De fortjener egentlig fullt hus etter festforestillingene de siste ukene. Så har du ikke tatt turen til Sør Arena tidligere denne sesongen - og du samtidig kaller deg en Start-suppoter - ja da har du bare med å ta turen til onsdag. Ta gjerne med deg hele familien.
Start leverer festfotball på banen, og da fortjener de full fest - også på tribunen.
God kamp - og velkommen til Odds supportere! Måtte veien tilbake til Telemark bli lang....
chameleon
12-04-2010, 15:24
...denne kampen kan dere ikke tape!
...denne kampen kan dere ikke tape!
Odd er et veldig godt lag - så jo, det er fullt mulig og tape.
Skal Start vinne denne kampen er de nødt til å spille bedre en hva de gjorde mot Molde, presterer vi like dårlig som den gangen blir det i beste fall 1 poeng.
Men vi har det i oss, det er mulig og vinne om vi spiller bra fotball - noe vi har vist at vi kan.
Fant ut at elendige Svein Erik Edvartsen skal dømme kampen, da skal det nok bli mye moro.
The Swans
12-04-2010, 18:23
Lagoppstilling:
Høie (men Rune er vel nærmere nå enn noen gang)
Hunter (altfor lavt bunnivå, men ingen reelle alternativer)
Goodson
Jesper
Branko (Vikstøl med karantene)
Bolanos
Christer
Solo
Børufsen
Stokkelien (Fevang skadet?)
Årst
Kommentar: "Never change a winning team" sies det, samtidig har vi nesten aldri sluppet inn så mye mål som vi har nå. Spår minimale endringer på midtbane/angrep, men nok et par endringer i forsvar. Vikstøl må uansett ut pga karantene.
Slik det er nå vil nok ingen lag vi spiller mot "gi opp" om de ligger under med et par mål mot oss, da de vet at vi lekker som ei sil bakover.
Der var Fevang skadet til kampen og kanskje lengere! Litt skummelt nå dette mtp. utlånet.
gmkarlsen
12-04-2010, 19:51
Vikstøl har ikke imponert, og Fevang har ikke spilt på sitt beste. Blir spennende å se Start uten dem på Onsdag.
mr.leipsland
12-04-2010, 19:51
Ser for meg at Tørum kan varte opp med denne elleveren om Fevang ikke kan spille:
Høie
Freeman, Borgersen, Goodson, Milicevic
Bolaños, Owello, Femi, Børufsen
Kleiven
Årst
frankieboy
12-04-2010, 19:57
Ser for meg at Tørum kan varte opp med denne elleveren om Fevang ikke kan spille:
Høie
Freeman, Borgersen, Goodson, Milicevic
Bolaños, Owello, Femi, Børufsen
Kleiven
Årst
Et veldig bra forslag. Jeg tror Christer kunne gjort det bra i Fevang-rollen.
Hvis ikke tror jeg Stokkelien går inn for Fevang (evt 4-4-2) og Esben inn på kanten.
Kunne også tenkt meg Jesper i denne kampen...
doppelt gemoppelt
12-04-2010, 22:28
Poeng på hjemme bane er et krav.
Helt åpen kamp, Nok en kamp som ikke blir målløs.
Hvis kovacs får lov til å score mål på hodet så er det stryk.
(Ikke gjøre som Rbk og sette sin minstemann Annan som oppasser til Kovacs på frisprak ;) )
Tankcenter
12-04-2010, 22:31
Ny kamp, Odd er ingen enkel eller grei motstander, altfor mye stygt spill der i gården, best å passe på Kovacs! Nå ha vi hjemmebane, la oss vise Odd hvordan god teknisk og festfotball spilles, gi de en skikkelig leksjon Startgutter!! Vi skal slå Odd på hjemmebane! Det bør være mye folk, mye folk på Sør Arene til Onsdag- over 10.000 tilskuere.
Klart vi knuser Odd! Ingen problem..
Meget bra tråd, frankieboy!
Vi er inne i en meget god periode og satser på en reprise fra bortekampen i fjor. Det blir nok desverre målrikt, men jeg håper på Jesper som hadde meget god kontroll på Kovacs da. Jeg håper på disse:
Høie
Hunter
Goodson
Jesper
Branko
Bola
Christer
Owello
Espen
Mads
Årst
Jeg er usikker på om det er veldig smart og dytte inn helt nytt forsvar selv om det som har vært til nå har sviktet en del. Branko er vel selvskreven pga karantene til Rolf men ble ikke veldig imponert over at Jesper Mathisen og Branislav Milicevic spilte forsvar i dagens Start 2 kamp og slapp inn 3 mål mot Fløy.
gmkarlsen
13-04-2010, 13:12
fvn.no har vært på treningen og sett denne lagoppstillingen:
Kenneth Høie – Branislav Milicevic, Bård Borgersen, Clarence Goodson, Hunter Freeman – Christian Bolaños, Solomon Owello, Christer Kleiven, Espen Børufsen – Mads Stokkelien, Ole Martin Årst
Ingen bomber der.
gmkarlsen
13-04-2010, 13:14
ble ikke veldig imponert over at Jesper Mathisen og Branislav Milicevic spilte forsvar i dagens Start 2 kamp og slapp inn 3 mål mot Fløy.
De slapp inn ett mål, for de spilte bare første omgang.
laget blir nok som følger.
freeman-goodsen-borgersen-miletics
Bola-owelo-kleiven-børulfsen
stokelien
årst.
Men håper at Jesper får en del til for borgersen
å at høies dager snart er talte.
Nilsen bør være sykt sykt nær start oppstilingen nå.
PS noen vile putte ola in i midtbannen sammen med Owelo. har sett det testa i treningskamper i år det FUNGERER ikke!!!!
Så for gud skyld ikke gjør det i en kamp.
da er det faktisk bedre å butte Bola inn der å kjøre hæstad på kanten(et bedre valg) men langt fra et godt et!!!!!!
frankieboy
13-04-2010, 16:05
laget blir nok som følger.
freeman-goodsen-borgersen-miletics
Bola-owelo-kleiven-børulfsen
stokelien
årst.
Men håper at Jesper får en del til for borgersen
å at høies dager snart er talte.
Nilsen bør være sykt sykt nær start oppstilingen nå.
PS noen vile putte ola in i midtbannen sammen med Owelo. har sett det testa i treningskamper i år det FUNGERER ikke!!!!
Så for gud skyld ikke gjør det i en kamp.
da er det faktisk bedre å butte Bola inn der å kjøre hæstad på kanten(et bedre valg) men langt fra et godt et!!!!!!
2 ting: Selv om Kenneth har sluppet inn mange mål, så mener jeg at han er bombesikker på keeperplassen. Redningene mot VIF viser at han er en matchvinner og jeg synes han har klart seg veldig greit til nå. Han har eks et snitt på VG-borsen på 5.2 og det er ganske bra med tanke på at vi har sluppet inn så mange mål. Det er samme score som eks Jarstein hos Viking og bedre enn Arason i Odd..
Det andre er Ola og Owello sammen. Selv om det ikke fungerte i treningskampene, så trenger det ikke å bety at det ikke fungerer nå. Det er noe HELT annet med seriespill foran fulle tribuner. Jeg tror Ola kommer til å bli en meget god spiller for Start. Han fikk jo masse ros for innsatsen mot Brann. Når han blir enda mer sikker på arbeidsoppgavene sine så har han talent i massevis til å lykkes i norsk fotball. Såpass mye stoler jeg på Knut T og Matta som har vist seg lure i investeringene de siste sesongene. Det tok tid med Owello, men nå ser vi hva han kan, og det samme tror jeg er tilfelle med Oladapo.
(Jeg er dermed helt uenig i at det er et bedre valg med Bolanos i midten og Morten på ving)
Tullball, Kenneth er selvskreven på keeperplass.
Til dere som vil ha Jesper bak i forsvaret: Er det ikke lurt å ha Jesper på benken, så har vi en å kaste i angrep skulle behovet komme? Han er også fin å ha på lur ved en eventuell skade på en stopper.
steffn: Isåfall kan man ha Borgersen på benken og flytte Jesper frem som spiss og sette Borgersen inn i forsvaret.
Men det virker kanskje som om Kleiven kan overta Fevang-rollen om det skulle bli behov, og da kan vi heller sette inn en midtbanespiller.
Tullball, Kenneth er selvskreven på keeperplass.
Til dere som vil ha Jesper bak i forsvaret: Er det ikke lurt å ha Jesper på benken, så har vi en å kaste i angrep skulle behovet komme? Han er også fin å ha på lur ved en eventuell skade på en stopper.
Jeg har tro på Jesper jeg. Har kapasitet til å bli stor. Det blir han ikke av å sitte på benken i påvente av skader. Ei heller i påvente av at kan kastes frem i angrep mot slutten.
For hans utvikling må han spille, er heller ikke helt trygg på Bård. Er det bare meg som mener han lager alt for mange unødvendige frispark mot !
Disse kommer bl a grunnet mangel på hurtighet.
Jesper er nesten så godt som på Bård's nivå. Derfor må han spille !
steffn: Isåfall kan man ha Borgersen på benken og flytte Jesper frem som spiss og sette Borgersen inn i forsvaret.
Men det virker kanskje som om Kleiven kan overta Fevang-rollen om det skulle bli behov, og da kan vi heller sette inn en midtbanespiller.
Never change a winning team. Borgersen skal selvsagt spille.
Heller Kleiven i Fevang-rollen da eventuelt.
Jesper er mye tryggere med ballen enn Bård, i tillegg er han raskere og har minst den samme duellstyrken, det eneste Bård slår Jesper på nå er erfaring noe som selvfølgelig er viktig. Synes Jesper skal få sjansen i morgen.
doppelt gemoppelt
13-04-2010, 21:18
Ny kamp, Odd er ingen enkel eller grei motstander, altfor mye stygt spill der i gården, best å passe på Kovacs! Nå ha vi hjemmebane, la oss vise Odd hvordan god teknisk og festfotball spilles, gi de en skikkelig leksjon Startgutter!! Vi skal slå Odd på hjemmebane! Det bør være mye folk, mye folk på Sør Arene til Onsdag- over 10.000 tilskuere.
Forklar hvorfor onsdager skal trekke over 10.000! :)
Håper Odd knuses fagermongo får stoppet kjeften.
Der har vi en ener i Tørum, rolig og avbalansert.
Forklar hvorfor onsdager skal trekke over 10.000! :)
Hvis du ikke skjønner det har du ikke fulgt mye med på Start i år. Hvis man har et hjerte i klubben, befinner seg i Kristiansand på onsdag og har fri - ja da er det overhode ingen grunn til ikke å dra på kamp.
Tankcenter
13-04-2010, 22:38
[QUOTE=doppelt gemoppelt;216335]Forklar hvorfor onsdager skal trekke over 10.000! :)
Tror at mange rett og slett har lyst til å oppleve den underholdende og samtidig ulidelige spenning som Start har vist i de siste kampene. Vet det er midt i uka, vet at det er varmt og godt i stua, vet at det er billigere med TV/PC. Det er selvfølgelig mange ting man kan tenke på for å ikke gå, jeg velger å være optimistisk, jeg innviterer mange med meg, jeg utfordrer tvilere, pessimister. Hvis det ikke kommer mer enn 10.000 imorgen onsdag, så er det iallefall ikke Starts feil! Du skal se, folk kommer i morgen!
Supporteren
13-04-2010, 22:54
Jeg blir faktisk utrolig overrasket hvis det kommer over 10 000 tilskuere på kamp i morgen. Selv har jeg tippet at det kommer litt over 9000 tilskuere, noe jeg synes vi burde være middels fornøyd med, med tanke på at dette er onsdagskamp, og den generelle nedgangen i publikummere over hele landet. Fotballen virker ikke å være så attraktiv som den har vært de siste årene. Kansje fordi den er så tilgjengelig på TV og data? Fordi det var så tidlig sesongstart? Ikke vet jeg, men noe har iallfall skjedd. Når vi spilte onsdagskamp mot Lyn i 2005, og var med og kjempet om gull, kom det vel knappe 5500 tilskuere. Nå var det en kamp som gikk i 9 tiden på kvelden, og det skal jo ha sin del av skylden, men historisk er det ikke alt for mange Startkamper som har trukket over 10 000 tilskuere. Vi må bare akseptere det.
doppelt gemoppelt
14-04-2010, 00:09
Hvis du ikke skjønner det har du ikke fulgt mye med på Start i år. Hvis man har et hjerte i klubben, befinner seg i Kristiansand på onsdag og har fri - ja da er det overhode ingen grunn til ikke å dra på kamp.
Jo jeg har fulgt godt med og registrer at det har tilgode å komme over 10.000;) og redselen for å fryse i hjel er stor.(Selv med underholdende fotball).
Støøter deg på resten :)
frankieboy
14-04-2010, 01:47
Hentet dette innlegget fra Oddranes forum! Tydelig respekt for oss der i gården. Kan det vaere Morten Fevang som har skrevet?
har sett start i år og de er grisegode! De jobber KNALLHARDT hele veien! Vel så slipper de inn mye mål men fremover er de skarpe! Faktiske det laget som spiller penest og effektiv angrepsfotball om dagen.
Her tror jeg vi får kjørt oss skikkelig...men jeg lever i håpet at Start føler seg "overlegne" Odd nå...
Det er artig med fotballsupportere som oss. Enten er alt svart, eller så er alt hvitt. Nå er vi i strålende humør og så og si alle forventer seier ser jeg.
Jeg er redd for denne kampen. Start står ikke i stil med Odd laget. Jeg har faktisk tro på et målfattig oppgjør som ender uavgjort eller med ettmålsseier til Odd. Beklager...
Kenneth Storberget
14-04-2010, 14:11
Kommer meg ikke på kamp i dag, så jeg lurte på om det er noen som har en gratis kode til web tv og avse til meg. Ta kontakt på PM, eller hvis du vil så er det jo bare og sende meg kode på SMS og si hvilken tv den funker til. SMS sendes til 47653053.
Takk for hjelpen.
Kommer meg ikke på kamp i dag, så jeg lurte på om det er noen som har en gratis kode til web tv og avse til meg. Ta kontakt på PM, eller hvis du vil så er det jo bare og sende meg kode på SMS og si hvilken tv den funker til. SMS sendes til 47653053.
Takk for hjelpen.
Kjøp deg en Big One, så har noe mat også.
Gratis Sumo kode i den.
Alf Qaida
14-04-2010, 14:36
http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493496
Kenneth Høie
Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branislav Milicevic
Christian Bolaños - Solomon Owello - Christer Kleiven - Espen Børufsen
Ole Martin Årst - Mads Stokkelien
Innbyttere: Rune Nilssen, Knut Henry Haraldsen, Avni Pepa, Olufemi Oladapo, Jesper Mathisen, Morten Hæstad
1 Start 6 4 2 0 16-10 14
2 Aalesund 6 4 1 1 12-6 13
3 Tromsø 6 4 1 1 6-2 13
4 Rosenborg 5 3 2 0 11-5 11
5 Strømsgodset 5 3 1 1 10-7 10
6 Lillestrøm 6 2 3 1 8-3 9
7 Haugesund 6 2 2 2 10-9 8
8 Vålerenga 5 2 2 1 8-7 8
9 Odd Grenland 6 2 1 3 10-10 7
10 Stabæk 5 1 3 1 6-6 6
11 Viking 6 1 2 3 6-7 5
12 Sandefjord 5 1 1 3 8-11 4
13 Molde 5 1 1 3 7-10 4
14 Kongsvinger 6 1 1 4 4-8 4
15 Brann 5 1 1 3 8-13 4
16 Hønefoss BK 5 0 0 5 2-17 0
Kenneth Storberget
14-04-2010, 19:46
Det varte ikke lenge, for nå er Tromsø på topp.
Espen K G
14-04-2010, 19:53
Virkelig ikke mye å skryte av første omgangen, selv om vi scoret et mål. Må virkelig skjerpe seg, spesielt Owello, dersom vi skal vinne denne :(
i følge pausebildet på tv2 skal vi vist spille mot rosenborg også i dag :-P
Espen K G
14-04-2010, 20:56
Stusselig kamp, som er godt oppsummert av Tørum.
Dagens mest latterlige: Fagermo som klarer å klage over banen!
Trist kamp og Tørum har rett.
Odd dominerer oss istarten men etter de første 20 minuttene så har vi ballen mest, men utrolig nok så skaper vi veldig lite. Ellers så synes jeg at ufyselige fagermo kan hoppe i havet.
Og er det noen som har sett Odd målet i slow motion? Følg med på bentley! Stygge hora flytter beinet til siden og opp og spenner høie!! Burde helt klart vært annulert + gult/rødt kort!
Bortsett fra det så var dommeren utrolig gavmild med frispark. Ble jo stopp i spillet hele tida pga en spiller kom borti en annen...
Owello og freeman er dagens beste menn. Owello er jo kongen på banen og er faenmeg overalt! Freeman gjør en god jobb og nøytraliserer bentley til de grader. Goodson gjør også en god kamp. Resten var middelmådige og da er det ikke rart at det ikke blir noen sjanser... Også er det pinlig å se på årst av og til, f.eks: når vi har en kontring og årst løper ved siden av kleiven som har ballen, så presterer vår spydspiss å jogge og ende opp langt bak, langt vekk fra angrepet...
Men men hver kamp kan ikke være et fyrverkeri... Vi fikk ihvertfall ett poeng :)
Espen K G
14-04-2010, 21:22
Glemte dagens nest mest latterlige: Edvartsen som bokstavlig talt blåser ihjel kampen. For min del kan vi godt slippe han resten av sesongen. Men, han var ikke skyld i at det ikke ble tre poeng i dag.
Er uenig i at Owello var så stor i dag. Han er positiv offensivt men henger virkelig ikke med defensivt. Lar motspillere løpe rundt seg og i posisjon kontinuerlig.
Min beste var Kleiven som står for mye av drivet i laget og i tillegg jobber bra bakover.
Freeman gjorde seg heller ikke helt bort, men har noen merkelige dribleforsøk langt bak i banen.
Stort sett mye upresist i laget, og bakoverpasningen Goodson hadde til Kovacs var liksom symptomatisk for kampen. Små lysglimt, men stort sett trist å se på.
Alf Qaida
14-04-2010, 21:28
Goodson hadde kontroll på Kovacs, og dermed Starts beste. Kleiven hadde vel maks en vellykka pasning i løpet av hele kampen. I tillegg var han unormalt slapp i duellene. Nei Kleiven, på landslaget er du ikkje ennå.
Noen som har settOdd sitt mål på tv? Fra der jeg satt så mener jeg det var en klar offside, noen sier også angrep på Høie.
Ellers ser jeg en fjortiss på Menigheden sitt felt med ett banner med Lacoste merke. Er dette en såkalt Ultras dvs en liten gutt som leker stor og farlig????
Alladin Sane
14-04-2010, 22:05
Noen som har settOdd sitt mål på tv? Fra der jeg satt så mener jeg det var en klar offside, noen sier også angrep på Høie.
Branko opphever offsiden, og jeg reagerte ikke på noe angrep på Høie. Målet var greit nok.
Ellers synes jeg faktisk Krister Kleiven var banens klart beste spiller utover andre omgang inntil han ble flyttet fram. Det var synd for kampen, men i fravær av offensive spillere på benken et ganske naturlig valg som dessverre ikke lykkes.
Start var underlegne fysisk og i undertall på midtbanen og fikk aldri de store rommene. Odd var svært disiplinerte, og skapte også det meste av sjanser. Dermed må man vel være godt fornøyd med å knipe ett poeng. Jeg synes Start skal ha honnør for hard jobbing på en litt dårlig dag mot et godt lag, men er litt skuffet over at Stokkelien og Årst ikke vinner flere oppspill.
Håper Jesper er spilleklar når Borgersen må sone. Fevang er også savnet, selv om sesongen hans forløpig har vært forholdsvis ordinær.
Dårlig kamp dessverre, men Odd er veldig gode til å bryte ned spillet vårt, i tillegg blir det altfor mye feilpasninger som virkelig forundrer meg da banen er langt bedre å spille på enn f.eks Brann stadion hvor vi greide å være mer presise.
Det som skuffer mest er det pinlige fremmøtet fra publikum, 9075 tilskuere tror jeg, noe som er skammelig dårlig. Flaut folkens, ikke mer å si om det.
doppelt gemoppelt
14-04-2010, 22:10
Ellers ser jeg en fjortiss på Menigheden sitt felt med ett banner med Lacoste merke. Er dette en såkalt Ultras dvs en liten gutt som leker stor og farlig????
Han er i klar offside. En av våre trekker seg bak streken som ikke linjemannen får med seg.
Han er også i stor grad med i spillet(Bentley) som er tett forran Høie samt prøver å rekke ballen med beient.
Ingen Angrep, isåfall skal det blåset i hver gang motstyander kommer 1 meter unna keeper.
Uansett.
Sett en kamp der gult legger pasningert til hvite trøyer og omvendt.
Dommer som blåser for å få pauser til å hente seg inn.
Helt greit defensivt men flaut offensivt. Særlig 2 omg.
Hadde vi gira opp 2 hakk så hadde Odd vært kjørt over enkelt.
Reservesamen
14-04-2010, 22:15
Han er i klar offside. En av våre trekker seg bak streken som ikke linjemannen får med seg.
Han er også i stor grad med i spillet(Bentley) som er tett forran Høie samt prøver å rekke ballen med beient.
.
Han er helt klart ikke offside, all den tid vår mann bak streken (Børufsen)sksl regnes som med i spillet.
Angrep på keeper/hindrer keeper, det er jeg med på!
Han er helt klart ikke offside, all den tid vår mann bak streken (Børufsen)sksl regnes som med i spillet.
Angrep på keeper/hindrer keeper, det er jeg med på!
Nå trudde jeg også at han ikke regnes som med i spillet når han er bak streken/dødlinja, men da tok også jeg feil i såfall.
Som jeg sa i min post, det er helt klart at bentley flytter foten til høyre og så opp og dermed spenner beina til høie... Skulle ønske noen i TV2 hadde baller til å spørre fagermo om hvordan det føles å jukse seg til ett poeng.
Dårlig dag for flere. Også dommeren. Faen, han er glad i lyden av fløyta si. Morsomt når spillerne ikke ANER hva det er dømt for...
Ellers var det flere som virka litt tomme gett.
Nei, her må det skjærpings til og fart i beina + presisjon i passningene! Viktig å heve oss før møte mes SIF på søndag.
Liverpool 4 ever
14-04-2010, 23:45
Nå trudde jeg også at han ikke regnes som med i spillet når han er bak streken/dødlinja, men da tok også jeg feil i såfall.
Han regnes som med i spillet så lenge dommeren ikke har gitt han tillatelse til å gå av banen ;) Men angrep på keeper er det vel en mulighet for å dømme på ved odds mål, men Mr. Edvartsen har jo som regel et par store feil i hver kamp, så det kommer jo ikke som noe sjokk at han gjorde noen i denne også
3 ting slår meg etter kampen :
1. Vi savner Fevang, Han har innvirkning på spillet vårt selv om han har hatt en til nå laber sesong.
2. Når fin/små-spillet vårt butter i mot mangler vi alternativer. Hvorfor ikke slå langt og komme etter ? Alle kan spille slik selv om ikke de har dagen. Fungerer ikke det vanlige spillet så savner jeg at Tørum tar tak og gjør endringer. Det går ikke over av seg selv ....
3. Tungen på vektskålen i en slik kamp befinner seg i Stabæk !! Bernt kunne ha kommet inn og pådratt seg et gult kort. Han kunne skaffet seg et straffespark. Kunne sådær ha stått med hoftefeste. Uansett kunne hans tilstedeværelse endret kampbilde, noe som var påtrengt. Er akkurat det å endre kampbilde han er ekspert på.
Uansett så har vi i mine øyne spilt 3 dårlige samt 1 god hjemmekamp. Spillestilen vår er som skapt til bortekamper. Likevel storfornøyd med sesongen så langt.
Det som ødelegger denne kampen for start er de håpløse backene.
Freeman, hva faen driver han med?
Branko, MAKAN TIL SØPPEL!!
Gi meg unggutter når som helst istedenfor de klovnene som idag kledde begge backene!!
Roy Eriksen
15-04-2010, 00:15
Har bildet av ODD-spiller angrep og taklet keeper. 2 bilder. men hvordan kan jeg legge 2 bilder?
Det som skuffer mest er det pinlige fremmøtet fra publikum, 9075 tilskuere tror jeg, noe som er skammelig dårlig. Flaut folkens, ikke mer å si om det.
Hvem var den myntet på? Som nevnt tidligere når en ingen vei med negative meldinger som dette her inne - for her har vi tross alt de som faktisk møter på kamp (sånn bortsett fra doppelt gemoppelt som tydeligvis foretrekker og være her på forumet - så til deg: Skamme deg).
Det som ødelegger denne kampen for start er de håpløse backene.
Freeman, hva faen driver han med?
Branko, MAKAN TIL SØPPEL!!
Gi meg unggutter når som helst istedenfor de klovnene som idag kledde begge backene!!
Det er en mildt sagt underlig timing på din kritikk av Freeman. Jeg har tidligere ment - og mener fremdeles - at Freeman ikke holder mål. Men i dag synes jeg han var Starts beste (Borgersen dårligst)! Greit, det sier ikke så mye, for alle var dårlige. Men Freeman minst dårlig. Hunters styrke er innleggene, de er som regel presise, og de var det i dag.
At Vikstøl nå måtte stå over pga sitt 3. gule kort var jeg sjeleglad for. Han var rett og slett grusom mot Brann. Selv Eirik Bakkes 'rykk' var for mye å håndtere. Eirik Bakke, ja!
Offensivt har han aldri vært bra, men når han så faller SÅ mye igjennom mot Brann og på død og liv skal prøve å leve opp til kallenavnet Røde-Rolf, ja da får jeg fnatt.
Milesevic klarte seg ganske greit defensivt mot Myklebyst i dag. Man ser at serberen har massevis av akselerasjon, så han holder følge med alle i svingene. Offensivt er han EKSTREMT mye bedre enn Vikstøl.
Men det Milesevic MÅ forbedre seg på er innleggskvaliteten. Den holder bare ikke mål. Likevel foretrekker jeg langt på nær Milesevic fremfor Vikstøl, for på backene trenger man først og fremst fart - ikke styrke.
Og du som mener backene (som tross alt utgjør halve forsvaret) sugde, bør vel forstå at Branko var med på slippe inn kun ett mål i hele kampen. Hvor mange har Vikstøl vært med på å slippe inn de fem kampene han har spilt?
Start ble løpende utrolig mye imellom i dag. Det kan se litt tilfeldig ut at ballene aldri detter ned der Start-spillerne er, men mye er Odds fortjeneste.
Espen K G
15-04-2010, 12:44
Som jeg sa i min post, det er helt klart at bentley flytter foten til høyre og så opp og dermed spenner beina til høie... Skulle ønske noen i TV2 hadde baller til å spørre fagermo om hvordan det føles å jukse seg til ett poeng.Så at denne meldingen kostet deg 5,- ;)
Når man ser reprisen er det tydelig at Bentley både hindrer keeper, og bevisst slenger ut et ben som gjør at Høie snubler på vei ut for å blokkere.
Jeg forstår derimot at Edvartsen ikke får dette med seg, for det går veldig fort og det er mange folk oppi situasjonen.
Så at denne meldingen kostet deg 5,- ;)
Når man ser reprisen er det tydelig at Bentley både hindrer keeper, og bevisst slenger ut et ben som gjør at Høie snubler på vei ut for å blokkere.
Jeg forstår derimot at Edvartsen ikke får dette med seg, for det går veldig fort og det er mange folk oppi situasjonen.
Du mener 0, skrev den på twitter 5 ganger ellno ;)
edit: og ja jeg er enig i at det er vanskelig for dommeren å se det. Men hvorfor er det ingen eksperter som spør odd spillerne+fagermo om hvordan det var å jukse seg til ett poeng? De spurte jo alle vålerenga spillerne osv da berre skårte etter juks...
Når en ser situasjonen så er det klart at det er en startspiller like bak dødlinja. Nå er vist regelen slik at spillere som er slik plassert er å regne som med i spillet om de ikkehar fått lov av dommer til å forlate banen. Men i denne situasjonen så er det faktisk enda en Odd spiller lenger bak dvs nestenpå asfalten bak målet han er i ballbanen men selvsagt ingen innflytelse på spillet da han er ca 4 meter bak til side for mål. men siden regelen er slik at spillere skal regnes som med i spillet selv om de er bak dødlinja så er denne Odd spilleren offside.
Reservesamen
15-04-2010, 22:05
men siden regelen er slik at spillere skal regnes som med i spillet selv om de er bak dødlinja så er denne Odd spilleren offside.
mulig det, men han drar ikke fordel av sin posisjon, og således ikke i straffbar offside.
Synes det ble litt vel mye flagging mot Odd. Hadde problemer med å få sett det som skjedde ute på banen. Ble litt irriterende til tider
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.