PDA

Se full versjon : Strømsgodet - Start (kamptråd)

frankieboy
16-04-2010, 05:46
Sted: Marienlyst Stadion, Drammen
Tid: Søndag 18.april kl.1800
Tur: JA, ring 97507856 eller ta turen privat. Start-gutta trenger hjelp!
------------------------------------------------------------------------
Tabellen:
4. Start 6 3-3-0 16-11 12 p
6. SIF 6 3-1-2 12-11 10 p
__________________________________________________ _______________________

Ny bortekamp for Start som på sine 2 første bortekamper har scoret totalt 7 ganger og det på Lerkendal og Brann Stadion. Skal man fortsette trenden i Drammen, så blir det 5 Start-scoringer søndag. Og med 3 baklengsmål i begge kampene til nå, så ligger alt til rette for 3-5 til søndag. Dermed er det ingen grunn til å bli hjemme...

Men seriøst! Dette blir en vanskelig kamp. SIF har åpnet bra, og hjemme har de 3 strake seire. (4-2 mot Sandefjord, 2-1 mot Viking og 2-0 over KIL). Borte har de dog 2 tap (RBK og Molde) og uavgjort i Haugesund. De har sluppet inn like mange mål som Start, så det er gode sjanser for en severdig kamp i Drammen.
SIF har denne sesongen veldig mange unggutter og det er helt klart et lag for fremtiden. De vil nok vise seg ganske ustabile utover sesongen, men det er alltid bra med ungt friskt blod i en klubb. La oss håpe på en svak forestilling av laget i blått i denne kampen.

SIF spilte kamp mot Molde torsdag kveld, og tapte 2-3 etter at kampen plutselig tok av etter pause. Etter 69 min fikk Mohammed Keita direkte rødt kort og han må dermed stå over kampen mot Start, men han har langtfra imponert denne sesongen og regnes nok ikke som noe veldig tap for SIF-trener Ronny Deila.

Men, det som absolutt taler for Start er at kampen ble spilt på en blytung Molde-matte, og med en dag mindre hvile, så KAN dette fort gi utslag mot slutten av kampen til helga.
(vi håper iallefall det....)

Ser vi på Starts lag, så blir det endringer i og med at Bård Borgersen soner karantene og at Fevang trolig blir friskmeldt igjen.

Dermed blir det nok 4-4-1-1 igjen (som i begge bortekampene til nå) og jeg tipper disse 11 starter for Start:

Kenneth Høie

Hunter Freeman
Jesper Mathisen
Clarence Goodson
Rolf Daniel Vikstøl

Christian Bolanos
Solomon Owello
Christer Kleiven
Espen Børufsen

Geir Ludvig Fevang

Ole Martin Aarst
--------------------------------------------------------------

En helt åpen kamp, der tilfeldighetene kan avgjøre. Jeg håper vi leverer en ny solid bortekamp og holder oss ubeseiret også etter denne kampen. Uansett er det viktig at folk tar turen og støtter laget. Skal vi kjempe i toppen må også supporterne bidra, så jeg anbefaler så mange som mulig om å ta turen til Drammen.

La oss legge SIF 5 poeng bak oss på tabellen! Heia Start!

Magne Hadland
16-04-2010, 08:04
En dag mindre hvile OG x antall timer i buss fra Molde til Drammen..

Et poeng du ikke nevner er at Godset mangler Lars Sætra i forsvaret som er (sammen med blant annet E.Knudsen fra Start) med G19-landslaget i kvalikkamper.

zgull
16-04-2010, 08:09
Høie

Hunter
Goodson
Jesper (Bård)
Branko

Bola
Owello
Christer
Espen

Fevang

Årst

magnussl
16-04-2010, 08:10
Nevner også i denne tråden at Menigheden har satt opp en buss til Drammen som går fra rutebilstasjonen i Kr.sand kl 11.00. Meld deg på ved å sende Navn og mobilnummer til tur@menigheden.no! Pris medlem: 350. Pris ikke medlem: 450. TA MED MEDLEMSKORT!

Vi satser på en flott tur med full buss! Meld deg på NÅ og bli med å støtt guttan fram til ny borteseier mot Strømsgodset!

fonzie
16-04-2010, 12:57
Vi kommer noen stk fra Oslo, tenkte vel sette oss litt på dubliner og ta noen kalde før vi tar toget utover. Er det evt en pub i Drammen Startfans vil møtes på før matchen?

stallis
16-04-2010, 13:23
Vi kommer noen stk fra Oslo, tenkte vel sette oss litt på dubliner og ta noen kalde før vi tar toget utover. Er det evt en pub i Drammen Startfans vil møtes på før matchen?

Vi har ikke gjort noe avtale med noen så vi finner vel bare ei kneipe som er åpen. Regner med å være i Drammen i 3 tida så dere får bare komme dere sørover tidligere enn planlagt :)

Johnny
16-04-2010, 17:11

Er vel en buss som går fra Oslo også? Da slipper man og toge - og kan drikke sammen med resten fra Oslo i Drammen.

Magne Hadland
16-04-2010, 17:39
OT: Grattis med Gullrikbamse i dagens fotballfredag Frank! :)

samebror
16-04-2010, 19:24
Til supportere som vil samles et sted før kampen, så vil hvertfall jeg sitte på Goggens på Bragernes Torg :)

frankieboy
17-04-2010, 00:00
OT: Grattis med Gullrikbamse i dagens fotballfredag Frank! :)

hehe.. takk for det. Det var veldig morsomt de hadde det i studio da Fevang las at jeg bodde i USA. :-)

Ellers merket jeg meg at Fevang var veldig tvilsom til kampen på søndag. Det er ikke bra. Jeg ville heller spilt 4-4-1-1 i en slik kamp med Stokkis inn som innbytter utover i kampen...

Vel, vi får se i morra hvem som er klare!

Hvem her inne er det som skal til Drammen da? Sist jeg var der var opprykksdramaet på 90-tallet da Espen Johnsen spilte sitt livs kamp. Gode minner!

doppelt gemoppelt
17-04-2010, 23:13
Godset har mye spennende. Marcus Pedersen og Berget kjører med stor fart i angrep.
Nordkvelle på midten er en oppgave for Owello.
Slipper inn håpløst like mange mål som Start så jeg tror de som spiller klokest og mest oppegående i forsvar vil vinne her.
Føler vi har blitt satt i skyggen av de unge godset spillerene hittil i media. Nå er det Stokkelien vs Marcus Pedersen. Owello vs Nordkvelle. Berget vs Kleiven.
Men de har ingen Bolanos og ei heller Goodson.
Åpen kamp. Håper å se et forsvar som sitter.
Lykketil.

zgull
18-04-2010, 08:58
Høie

Hunter
Goodson
Jesper (Bård)
Branko

Bola
Owello
Christer
Espen

Fevang

Årst

Da Fevang er skadet bytter han med Mads...

frankieboy
18-04-2010, 17:17
Da var laget klart og det er 2 overraskelser i startoppstillingen! Ola og Haraldsen inn..

Høie

Freeman
Goodson
Haraldsen
Branko

Bola
Owello
Oladapo
Børufsen

Kleiven

Årst

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article166817.ece

frankieboy
18-04-2010, 18:08
..og da var slusene aapne.. :-(

jbasma
18-04-2010, 18:09
Og overraskende nok er Haraldsen for treg. Faen

geirwi
18-04-2010, 18:37
Dette er helt grusomt. Owello er grusom. Børufsen, Kleiven, Høie, Årst er grusomme.

Kudos til Strømsgodset som spiller med svært høyt press og er aggressive, men selv når vi har tid på oss er vi upresise. Det er skikkelig 4. divisjon på Start i dag.

jbasma
18-04-2010, 18:48
Søppelomgang. Trøsten er at vi kan ikke bli dårligere...
1 sjanse på 1,5 kamper nå. Er vi så avhengige av en Fevang som aldri spiller bra?

Hanzen
18-04-2010, 18:49
dette var trist å se på

frankieboy
18-04-2010, 18:51
Her maa vi gjore forandringer i pausen, for dette fungerer ikke.

Ola virker utilpass og Christer sliter litt med plassen sin. Han trenger aa faa kunne komme bakfra fra midtbaneposisjon, og da trenger vi to spillere foran han. Inn med Mads, ut med Ola, og 4-4-2 er mitt forslag.

Dette har vaert svakt - men 4.div var litt droyt (geirwi)..

Vi kan snu dette, men SIF spiller bra saa lett blir det ikke!

Jegers
18-04-2010, 18:54
Synes det er en taktisk blunder av Tørum å spille med Ola og Haraldsen, flytt Kleiven ned på midtbanen, innpå med Stokkelien på topp og få opp presset og pasningspresisjonen, dette spillet kan ikke gutta være bekjent av, vi skal ha med oss poeng.

DayWalker
18-04-2010, 18:55
Det gjør rett og slett vondt langt inni sjela å se håpløs gampefotball som dette!
Alt, absolutt ALT mangler!! Traff vi på EN eneste passning? Hva er det blitt trent på de siste par ukene? Er frykten for å slippe inn mål blitt så stor at angrepsfotballen er helt glemt?

Nei takke mæ te!

fishkillen
18-04-2010, 18:55
var trist å se på 1 omg. Vi kan bedre enn dette. Mange upresise pasninger av Owello og Ola. Her bør det byttes. Inn med Mads og ut med Ola. Få Kleiven ned.

Virker som Godset har gjort jobben sin og gir Bola lite med spillerom. Rutinert.

Håper det bedrer seg

mr.leipsland
18-04-2010, 18:56
Her må vi få inn Hulsker!

bhnilsen
18-04-2010, 18:57
Sitter med en veldig trist følelse inn i meg etter 1omg. kan bare bli bedre.

bhnilsen
18-04-2010, 18:57
Her må vi få inn Hulsker!

skjerpings....

geirwi
18-04-2010, 18:58
Søppelomgang. Trøsten er at vi kan ikke bli dårligere...
1 sjanse på 1,5 kamper nå. Er vi så avhengige av en Fevang som aldri spiller bra?

Nei, dette har ingenting med Fevang å gjøre. Det er ikke sånn at bare fordi Fevang er på banen, klarer alle å sende avgårde en pasning. Det er jo litt sånn Start er da, enten fantasifotball eller bedriftsfotball.

Jeg var mest redd for Oladapo og Haraldsen, men det er ikke pga dem at vi ligger under. Vi er helt uinspirerte, løper og kjemper ikke. Og tross alt; en mindre inspirerende kaptein enn Fevang finnes ikke. Sympatisk til tusen, men...

Forstår at man vil spille i bakrom, men hvorfor gjøre det mot Årst som ikke eier fart? Enten må han da prøve å utfordre - noe som han ikke har evnene til, eller så står han i offside som han har gjort et utall ganger så langt i sesongen. Nei, spill nå for Guds skyld ut på enten Bolanos eller Børufsen som har litt fart. I mellomtiden kan da Årst komme seg inn i boksen og møte ballen med styrken hans; nemlig hodet.

Og Vikstøl spiller nok en hårreisende kamp. Fatter ikke hva Milesevic har gjort for å fortjene dette.

mr.leipsland
18-04-2010, 18:58
Det er vel NETTOPP pga Haraldsen vi ligger under...

Espen K G
18-04-2010, 18:59
Virker som Godset har gjort jobben sin og gir Bola lite med spillerom. Rutinert.
Det bør jo derimot åpne opp rom for de andre der fremme, men det virker ikke som de hverken evner eller ønsker å utnytte mulighetene :(

Mye dårlige pasninger i dag, men det jeg savner mest er helhjertede forsøk på kontring. Alt stopper opp på midtstreken fordi det er altfor mange som bare lunter etter når vi har mulighet til å kjøre tempo imot.
Trist sålangt, men krysser fingrene for en 2. omgang det lukter svidd av!

Helge
18-04-2010, 18:59
man skal ha det tydeligvis...

DayWalker
18-04-2010, 19:00

Liten tvil om det! Helt enig!

mr.leipsland
18-04-2010, 19:04
Mye dårlige pasninger i dag, men det jeg savner mest er helhjertede forsøk på kontring. Alt stopper opp på midtstreken fordi det er altfor mange som bare lunter etter når vi har mulighet til å kjøre tempo imot.
Trist sålangt, men krysser fingrene for en 2. omgang det lukter svidd av!

Litt uenig i at alt har stoppet opp ved midtstreken. Hadde Kleiven og Børufsen klart å slå litt skikikelig passninger så hadde vi hatt flere feite sjanser.

geirwi
18-04-2010, 19:05
Her maa vi gjore forandringer i pausen, for dette fungerer ikke.

Ola virker utilpass og Christer sliter litt med plassen sin. Han trenger aa faa kunne komme bakfra fra midtbaneposisjon, og da trenger vi to spillere foran han. Inn med Mads, ut med Ola, og 4-4-2 er mitt forslag.

Dette har vaert svakt - men 4.div var litt droyt (geirwi)..

Vi kan snu dette, men SIF spiller bra saa lett blir det ikke!

Enig, ut med Ola og inn med Mads.

Og nei, 4. divisjon er ikke noen overdrivelse. Jeg har sett mye større prestasjoner ned i divisjonene enn dette. Hadde de f.eks. spilt som dette mot Fløy, ville de blitt knust.

geirwi
18-04-2010, 19:09

Tenke litt lengre enn nesetippen kanskje..?

Helge
18-04-2010, 19:10
# 50
# Hjemmelaget bruker mye tid på dødball allerede. Er vel tidlig å begynne å drøye tid.

DayWalker
18-04-2010, 19:11
Til og med å ta et korrekt innkast var visst vanskelig idag...

Helge
18-04-2010, 19:11
# 53
# Freeman venter så lenge med å ta et innkast ved midtbanen at Hauge tar affære og gir ballen til Godset.

DayWalker
18-04-2010, 19:13
Kleiven!!!!

Satt i hele 1 omgang og sa at gutten må skyte!

Helge
18-04-2010, 19:13
Go kleiven!

Jegers
18-04-2010, 19:14
Sånn skal det gjøres gutt, nå går vi for seier.

Jegers
18-04-2010, 19:19
Fy faen, så var vi igang igjen.

PINLIG FORSVARSSPILL.

Helge
18-04-2010, 19:20
Men for helsike da!

frankieboy
18-04-2010, 19:22
Og nei, 4. divisjon er ikke noen overdrivelse. Jeg har sett mye større prestasjoner ned i divisjonene enn dette. Hadde de f.eks. spilt som dette mot Fløy, ville de blitt knust.

Helt utrolig uenig. SIF gjorde oss svake i 1.omg med aa stoppe vaare beste spillere og ligge tett inn i spillerne vaare. Greit at vi ikke spiller bra, men at vi hadde blitt knust av Floy er skivebom. SIF (som har 8 strake(?) hjemmeseire) er et sinnsykt mye bedre lag enn Floy og alle 4.div lag ogsaa. Men det viser bare at du (og mange andre) forventer at vi skal utspille de fleste lag i denne sesongen.

Helge
18-04-2010, 19:23
Da var det kjørt...

DayWalker
18-04-2010, 19:23
Satan! Forbanna Start!!!

Jegers
18-04-2010, 19:24
Lattis, pinlig å slippe inn 3 mål mot dette laget, fullstendig taktisk bom av Tørum med lagoppstillingen og latterlig forsvarsspill, nå burde forsvaret gå i seg selv.

Hanzen
18-04-2010, 19:25
begynner å bli flaut

kaptein
18-04-2010, 19:28
Lattis, pinlig å slippe inn 3 mål mot dette laget, fullstendig taktisk bom av Tørum med lagoppstillingen og latterlig forsvarsspill, nå burde forsvaret gå i seg selv.

Ja hvem burde startet da?

eksil
18-04-2010, 19:28
Håper man får inn Mathisen i forsvaret - om han er i stand til å spille.

Jegers
18-04-2010, 19:30
Ja hvem burde startet da?

I hvertfall ikke snila Haraldsen, Vikstøl kunne også blitt benket.

Rett og slett flaut at laget fremstår på denne måten, de burde få seg en skikkelig oppstrammer etter kampen.

geirwi
18-04-2010, 19:32
Helt utrolig uenig. SIF gjorde oss svake i 1.omg med aa stoppe vaare beste spillere og ligge tett inn i spillerne vaare. Greit at vi ikke spiller bra, men at vi hadde blitt knust av Floy er skivebom. SIF (som har 8 strake(?) hjemmeseire) er et sinnsykt mye bedre lag enn Floy og alle 4.div lag ogsaa. Men det viser bare at du (og mange andre) forventer at vi skal utspille de fleste lag i denne sesongen.

Nei, jeg forventer ikke at Start skal spille ut alle lag denne sesongen, men jeg forventer at vi ikke oppfører oss som et 4. divisjonslag. Nå er det 8-1 i corner, og det er ikke Barcelona vi snakker om her, men STRØMSGODSET.

Når i helvete har jeg sagt at Fløy er et bedre lag enn Strømsgodset? Hold deg for god til å bedrive stråmannsargumentasjon. Please?

Hadde Strømsgodset vært mer effektive i dag, hadde det stått ca 8-1. Ja, jeg forventer bedre.

Jeg SKREV tidligere at Strømsgodset er aggressive og har høyt press. Derfor sliter vi, men ikke kom og fortell meg at pasningskvaliteten var ok i 1. omgang? Mener du virkelig det?

Utrolig.

DayWalker
18-04-2010, 19:40
Dagens stikkord: gul gubbe til blå gubbe.

Dagens fra tribunen: Godset supportere synger "for en gjeng med bønder" til oss! Haha, dagens!

Helge
18-04-2010, 19:40
At vi tydeligvis er SÅ sårbare når det gjelder skader/suspensjon....

Mr.Nor
18-04-2010, 19:42
åssen er det mulig å være så stor men så dårlig på hodet som haraldsen er.. FRUSTRERT!!

geirwi
18-04-2010, 19:43
Sjakktrekk med Haraldsen på topp. Vinner en hodeduell fordi ingen andre er i duellen, og header knallhardt tilbake mot midtsirkelen.

Helge
18-04-2010, 19:43
KHH er vel redd for sveisen...

kaptein
18-04-2010, 19:46
Ingen må tro at vi skal varte opp med festfotball en hel sesong. Vi har åpnet serien bedre en de største opptimister kunne håpe. Derfor er det selvsagt kjedelig når vi presterer så dårlig som i dag. Start er ikke bedre enn at vi vil gå på flere "blemmer" i løpet av sesongen. Vi får ta en kamp av gangen og stikke fingeren i jorda å se at det vil svinge.

Vi er nok ikke noe medaljekandidat men heller midt på tabellen pluss minus. Jege r sikker på at før sesongen ville 90% av oss her inne på forumet vært fornøyd med alt over nr 9 på tabellen. At sesongåpningen har gitt mange av oss tro på noe bedre er så.

Helge
18-04-2010, 19:50
men det er jo lov å bli skuffa når vi taper a?!

DayWalker
18-04-2010, 19:50
Men om Start hadde klart å treffe på noen passninger innimello
så kunne dette sett langt lysere ut. En annen ting er at Start venter til det 80 minutt før vi begynner å angripe... Hva er det med det?!?

Hønefoss neste, jeg gruer meg!

eksil
18-04-2010, 19:51
En utrolig drittkamp!

Jegers
18-04-2010, 19:52
Angrepsspillet vårt holder medaljestandard, men forsvarsspillet derimot lukter det nedrykk av, snakk om ubalansert lag. I tillegg ser vi idag det berykte bunnivået vårt som direkte skremmer meg.

Heldigvis har vi Hønefoss i neste kamp på Sør Arena, og hvis vi ikke slår de kan vi like godt grave oss ned.

kaptein
18-04-2010, 19:53
men det er jo lov å bli skuffa når vi taper a?!

Det er lov å bli skuffa helt klart, det er det som er fotball lidenskap. Opp og nedturer. STrømsgodset er ett av lagene vi burde spille jevnt med borte men etter som jeg forstår var vi langt fra poeng i dag. Da er vi skuffa alle mann.

Neste kamp mot Hønefoss vinner vi og da er opptimismen på plass igjen.

jensm
18-04-2010, 20:05
Nja...

i første omgang spilte begge lag dårlig. Godset setter naturlig nok en corner hvor Starts forsvar sover. Litt aggresivitet for å vinne ballen også ved dødballer kunne kanskje vært noe å tenke på for Tørum? Det var jo sånn på begge scoringene ved corner. Nesten som om de står og ser på og lurer på hvordan dette vil gå. Sjekk Stokkelien på 3-1 målet. Han har jo full kontroll, men blir stående stille istedenfor å gå etter ballen.

Joda, Godset stod kompakt og gjorde det vanskelig for Start. Men det er ikke hovedårsaken til fiaskoen i dag.

Sjekk pasningsspillet! Knapt en eneste pasning traff der den skulle, og da blir det ingen sjanser.

Owello og Olufemi spilte jo håpløst i dag. Usikre med ballen, mye fomling, og pasninger som var håpløse.

Årst stod og sov, og når han endelig fikk sjansen (og hadde god tid) så skyter han altså rett på en sittende (!) keeper.

Kollektiv kollaps i dag, skremmende nært bunnivået vi så i blant i fjor.

Neida, Fløy hadde nok ikke klart å matche Start på en så dårlig dag, men det hadde nok Hønefoss og Kongsvinger! Det i seg selv er elendig nok.

Ingenting stemte i dag. Bolanos meldte seg tidlig ut, og gjorde seg lite spillbar. Kleiven ble pakka godt inn, men gjorde lite for å frigjøre seg.

Allerede etter et kvarter ut i første omgang burde Tørum tatt noen grep, bytta litt rundt på spillerne. Forsøkt en annen taktikk. Men neida. En hel omgang bortkastet ved forsøk på å spille trangt på et Godsetlag som tydelig hadde lagt opp til å demme opp for nettopp dette. Hvorfor ikke da bruke bredden? Tror ikke Start prøvde på det en eneste gang før ute i andre omgang. Og da åpnet det seg for muligheter.

Nei, strykkarakter både til spillerne og Tørums taktiske valg.

Og Årst som kaptein kan kalles en fiasko først som sist. Han står jo bare øverst og henger, uten å foreta seg noe. En kaptein skal vel prøve å oppildne til litt innsats? Da kan det være en fordel å gjøre noe selv. Og mase litt på medspillerne om å stå på. Men neida.

Tragisk kamp av Start. Godset var vel akkurat som forventet. Effektiv på dødballer, og skaper litt sjanser innimellom. Et par spillere som bør passes på i Nordkvelle og Pedersen. Start virka rett og slett uforberedt og umotivert til denne kampen! På dette nivået skal det ikke være mulig.

Håpet og trodde dette lave bunnivået var noe som var luket ut i sesongoppkjøringen.

Espen K G
18-04-2010, 20:06
Nå er det vel ikke første sesongen vi er dårlige på dødball imot. 2 mål på hjørnespark skal ikke være lov i samme kamp :(
Ellers sliter midtbanen mye mer enn vi har sett tidligere. Det er helt klart at den beste kombinasjonen vi har er Kleiven og Owello bak, med Fevang foran. Tror kanskje at Kleiven kan passe bra i rollen til Fevang, hvis han får en bra kombinasjon bak seg. Det håper jeg at Bruer Hanssen kan tilføre når han kommer tilbake igjen.
Ola har en del å gå på enda, spesielt kan han drite i småtriksene sine på egen banehalvdel. Han må lære seg å spille ballen kjapt i lengderetning og deretter følge på selv. Nå blir det mye bråstopp og vending, ny vending, ny vending.....og det bare fortsetter til han enten mister ballen eller sender den videre til en som står rett ved siden.
Owello spiller en godkjent kamp, men det kan se ut som han mangler litt defensivt. Altfor ofte kommer han sent inn, eller går på "oversiden" av mann, slik at det skapes rom bak som blir utnyttet. Dette rommet er det ingen som fyller, men PBH passer bra i den rollen.
På topp er Årst den løpende mann som ikke vinner en hodeduell. Dette skal liksom være hans styrke, men han har mistet mye timing i løpet av to år ser det ut til. Virkelig trist å se at han taper duell etter duell på hodet.

Største fokuset til laget står derimot i signaturen min. Enough said! :)

beng222
18-04-2010, 20:10
Elendig kamp. Ubesluttsomt forsvarspill. Markeringssvikat haraldsen og olafemi på begge cornerene som fører til mål. Passningspillet er upresisist. Svakt backspill spesielt av vikstøl. Årst er borte så og si hele kampen og brenner kjempesjanen han har alene med keeper. Spillerene så heller ikke ut til å være dus med kunstgresset.

Når ting åpenbart ikke fungerer så presterer tørum å kun bytte ut Børufsen mot Stokkelien, og det byttet hadde nok kommet om vi ledet 5-0 også. Vikstøl spiller svakt og bør byttes om milesevick. At bredden i stallen er for tynn vises tydelig i dag. I dag var savnet etter hulsker stort, og utleiet av til Stabæk kan ha kostet oss våre første poeng. KHH gjør ingen stor kamp, og jeg begynner nå å sette spørsmålstegn ved talentet til Espen Knudsen ettersom han tydligvis ikke klarer å danke ut KHH. Nå håper jeg virkelig Jesper snart er tilbake.

Hønefoss neste, og det er typisk at Start er første laget til å gi bort poeng mot dem.

aljahnsen
18-04-2010, 20:24
Elendig kamp. Ubesluttsomt forsvarspill. Markeringssvikat haraldsen og olafemi på begge cornerene som fører til mål. Passningspillet er upresisist. Svakt backspill spesielt av vikstøl. Årst er borte så og si hele kampen og brenner kjempesjanen han har alene med keeper. Spillerene så heller ikke ut til å være dus med kunstgresset.

Når ting åpenbart ikke fungerer så presterer tørum å kun bytte ut Børufsen mot Stokkelien, og det byttet hadde nok kommet om vi ledet 5-0 også. Vikstøl spiller svakt og bør byttes om milesevick. At bredden i stallen er for tynn vises tydelig i dag. I dag var savnet etter hulsker stort, og utleiet av til Stabæk kan ha kostet oss våre første poeng. KHH gjør ingen stor kamp, og jeg begynner nå å sette spørsmålstegn ved talentet til Espen Knudsen ettersom han tydligvis ikke klarer å danke ut KHH. Nå håper jeg virkelig Jesper snart er tilbake.

Hønefoss neste, og det er typisk at Start er første laget til å gi bort poeng mot dem.

Hehe, jobber du på et begravelsebyrå? :p For dette var veldig labre greier.. ;)

Ingen god kamp i dag, men her overdramatiserer du endel. Vi kan ikke vinne og ha dagen hver kamp, og Godset er et spennende og bra lag. Vi reiser oss mot Hønefoss. Vi har en tynn stall, det ser vi, men det får vi ikke gjort noe med nå. Start knuser Hønefoss neste helg :)

Start sin styrke deffensivt er å angripe og være i støtet fremover, så fort den offensive kraften ikke er tilstede så sliter laget og blir baktunge. Mye å terpe på etter denne kampen, men er sikker på at Start resier seg. Vi vil nok oppleve at Start er endel opp og ned i år. Vi har en tynn stall, spesielt med tanke på kvaliteten på de spillerene vi har i backup. Vi trenger å ha spillere som Fevang, Bola og Goodson i form. Er nok vi som har blitt bortskjemte i seriestarten, men Start kommer til å levere utover sesongen også de. Men se på de andre lagene, de er mye opp og ned de også.

frankieboy
18-04-2010, 20:33
Når i helvete har jeg sagt at Fløy er et bedre lag enn Strømsgodset? Hold deg for god til å bedrive stråmannsargumentasjon. Please?

Dette skrev du da stillingen var 1-0 til SIF v pause...

Hadde de f.eks. spilt som dette mot Fløy, ville de blitt knust.

Jeg tolker det som du mener at Fløy hadde gjort det bedre enn SIF i en kamp som dette..
Men nok om det.

Poenget mitt geirwi er at JA, Start spiller en svak kamp, men istedet for å KUN poengtere hvor svake Start er så må vi gi ros til et meget bra Strømgodset lag. Deila sier at SIF leverte årsbeste og at Start var det beste laget de hadde spilt mot denne sesongen. Jeg veier faktisk ordene hans litt sterkere enn en skuffet Start-supporter..
For å poengtere hvor sterke SIF er på hjemmebane, så er her deres siste hjemmekamper:
18/4-10 SIF - Start 3-1
11/4-10 SIF - Sandefjord 4-2
28/3-10 SIF - Viking 2-1
14/3-10 SIF - Kongsvinger 2-0
25/10-09 SIF - Viking 2-1
4/10-09 SIF - Bodø/Glimt 3-0
20/09-09 SIF - FFK 4-1
30/8-09 SIF - Odd 3-1
2/8-09 SIF - VIF 3-0

Ja, mange av disse kampene er mot svake lag, men å vinne 9 hjemmekamper på rad ER imponerende.
Vi ser også hvor viktig Geir Ludvig Fevang er for Start. Vi har ingen som behersker han sin rolle like bra, og det ble helt bom å kjøre Christer i den rollen. Vi må ha Christer og Owello sentralt på midten og hvis ikke Fevang er klar, må vi heller kjøre 4-4-2 og ha Mads inn. Da Mads kom inn skapte jo Start også noen store sjanser og kunne puttet iallefall 2 mål.. (Tverraskuddet til Mads og alene med keeper (Ole Martin))

Start leverer en svak kamp i dag, men tapet måtte komme en gang, og er ikke veldig overrasket over at det kom mot SIF. De har utrolig mye talent og kjempet oss ut av stilen. Det er nok langt flere lag som kommer til å slite i Drammen. Det er jeg rimelig sikker på.

Jeg er dog rimelig sikker på at dette gav gutta en revansjelyst og den skal Hønefoss få merke neste søndag!

aljahnsen
18-04-2010, 20:36
Godset har det siste året blitt et meget sterkt hjemmelag med mange spennende spillertyper, men på en god dag hadde Start helt klart vært på høyde med Godset og kunne fått med seg alle poengene hjem. Jeg er skuffet, men vi tapte mot et bedre lag i dag. Men vi reiser oss ;)

geirwi
18-04-2010, 20:45
Ingen god kamp i dag, men her overdramatiserer du endel. Vi kan ikke vinne og ha dagen hver kamp.

Forstår at beng222 er veldig skuffet, og er enig i hver eneste setning han skriver. Hvilke setninger synes du han overdramatiserer i?

Og hvor leser du at beng222 forventer at vi skal vinne og ha dagen i hver kamp? Det må da være lov å forvente at Start ikke skal ha Tippeligaens dårligste bunnivå når vi ender på øvre halvdel av tabellen? Jeg kan ikke komme på noen lag som svinger halvparten så mye som oss i prestasjonene.

aljahnsen
18-04-2010, 20:59
Forstår at beng222 er veldig skuffet, og er enig i hver eneste setning han skriver. Hvilke setninger synes du han overdramatiserer i?

Og hvor leser du at beng222 forventer at vi skal vinne og ha dagen i hver kamp? Det må da være lov å forvente at Start ikke skal ha Tippeligaens dårligste bunnivå når vi ender på øvre halvdel av tabellen? Jeg kan ikke komme på noen lag som svinger halvparten så mye som oss i prestasjonene.

Skjønner veldig godt at han er skuffet, er selv skuffet jeg. Men syntes at folk flest er for raskt ute med å deppe og klage når ting går litt i mot. Sykt mye medgangsupportere generelt, og generelt så krever sørlendinger alt for mye av Start. Hvorfor det svinger sånn er jo et godt spm å ta opp, men Godset er ikke et så dårlig lag hjemme at man kan forvente å hente poeng der. Start har et spennende lag, men vi har en tynn stall, hvor vi er avhengig av at klassespillerene våre har dagen. Derfor svinger det så mye, men stabiliteten kommer. Viktig at det er godt trøkk på trening, og at det er konkuranse om plassene.Men akkurat nå er stallen tynn, og før neste overgangsvindu kan man ikke annet å gjøre enn å jobbe hardt videre slik det gjøres i dag. Har stor tro på det Tørum og spillerene gjør om dagen, og Start leverer festfotball når de har dagen, og er mer anonyme når de ikke har dagen. Egentlig et veldig godt kjennetegn på Start, slik laget alltid har vært sålenge jeg har holdt med Start iallefall.

Årevis med tradisjon, mye tårer svette og blod, vi holder aldri kjeft, støtter laget uansett! Leve Idrettsklubben

sureup
18-04-2010, 21:02
Veldig dårlig kamp av oss mot et godset som heller ikke var særlige gode. For ærlig talt det er skikkelig rævva forsvarsjobb på alle 3 målene imot...

Det jeg syntes var spesielt trist var hvordan de ikke retta på det viktige tørum pekte på i kampen mot odd og det var den veldig dårlige bruken av sidene! Det er når kantene våre blir brukt sammen med offensive backer vi skaper masse, så her må det gjøres noe!

Ellers så var ola, freeman og årst spesielt dårlige. Årst har jeg klaga på flere ganger i år pga de mange feilene han gjør, men han har fått en "free pass" for kritikken ettersom han har skårt såpass mye. Men ærlig talt hvordan kan han gang på gang løpe bak forsvarsspilleren når vi går i angrep? Gjemmer seg som om han ikke har lyst til å skåre...

Men men jeg har tro på laget, og så lenge vi arbeider skikkelig med presisjonen og ikke minst begynner å bruke kantene igjen så tror jeg det blir 3 lette poeng mot hønefoss. :)

geirwi
18-04-2010, 21:05
frankieboy, det er det jeg mener med stråmannsargumentasjon. Ikke argumenter mot et argument som jeg aldri har fremsatt. Forstår ikke logikken i det du sier. Når jeg sier at Fløy (som vel nesten rykket opp til Adecco sist sesong, og spilte 2-3 i treningskamp mot Start) ville gitt Start store problemer etter 1. omgang i dag, sier jeg ikke at de da også er bedre enn Godset. Tror du har litt overdreven respekt for hvor gode Start er på sitt dårligste. Når Start ville truffet flere medspillere ved å slå i blinde, holder ikke det mot et motivert Fløy-lag.

Strømsgodset spilte veldig bra i dag, jeg har ikke sagt noe annet. Jeg sa også tidlig at de var aggressive og spilte med høyt press. At Start blir spilt lave forstår jeg, men at de slår pasninger helt i ørska upresset skal og må kritiseres.

At SIF leverte årsbeste tror jeg også, men at han faktisk mente at Start var det beste laget de hadde spilt mot denne sesongen når RBK stakk slo dem 1-0? Mener Deila at det er en større prestasjon å tape 1-3 enn å vinne 1-0? Det er lett å rose motstanderen når man har feid dem av banen og man flyr. Deila er forøvrig litt sånn, i forrige kamp roste han dommeren for å gi hans egen spiller Keia rødt kort.

Hønefoss får ny manager til kampen mot Start, og kampen mot Viking i går var den soleklart beste fra deres side denne sesongen...

Kan legge til at jeg spilte på seier til Strømsgodset i dag, og fikk 2.34 på Betfair. En god odds med tanke på hvor god de er hjemme. Så at vi tapte kom ikke som noen bombe, det gjør derimot måten det skjer på.

aljahnsen
18-04-2010, 21:09
Tror også at det tette kampprgrammet satt litt i beina på spillerene i dag, de har hatt to tøffe kamper den siste uken mot Brann på potetåkeren i Bergen og en slitekamp mot Odd på Onsdag. Så ut som Odd også var litt mindre på hugget i dag, og virket mer slitne.

Forsvarspillet var ikke bra mot Godset, og Knut Henry Haraldsen er ikke bra nok for eliteserien lenger. Så vi må få inn klare forsterkninger i midtforsvaret, men jeg ser uansett ikke noen grunn til å svartmale noe som helst. Vi har hatt en kjempe seriestart, og vi får dra med oss at Kleiven fortsetter å skåre. Neste helg slår vi Hønefoss, og er tilbake på hugget igjen.

geirwi
18-04-2010, 21:24
Tror også at det tette kampprgrammet satt litt i beina på spillerene i dag, de har hatt to tøffe kamper den siste uken mot Brann på potetåkeren i Bergen og en slitekamp mot Odd på Onsdag. Så ut som Odd også var litt mindre på hugget i dag, og virket mer slitne.

Det kan godt hende, og er nok litt vanskelig for dem å innrømme.

Men jeg forstod ikke helt Deila da han mente at Godset kunne vært enda bedre om de ikke hadde hatt fredagens busstur (mot Molde, 50 mil kjøretur) i beina. Om de trenger mer enn to dager på å komme seg etter en busstur, tror jeg de må legge om kosten eller chartre en buss med sitteplasser. Start kjørte da vitterlig 30 mil til Drammen i dag formiddag...

doppelt gemoppelt
18-04-2010, 22:03
Er ikke særlig overasket da vi lekker som ei gammal kjærring.
Blir fort 50-60 mål bakover i år om Tørum ikke gjør noe grep eller vi henter inn en en solid spiller bakover ASAP.
barnesykdommen frispark i mot henger over oss.
KHH er en bløff som i fjor. Og som i Kamma og vålenga.
Om vi spiller slik mot Hønefoss så er det desverre for vår del hønefoss sin første seier.
Vi jobber og sliter. Prøver og prøver men det blir ubetalt arbeid. På 1-1 kunne hva som helst skjedd men stress i angrepspillet blir til feilpassninger og at tiden løper for SIF.
Kleivens scoring er kremen mens det andre blir pizza uten ost.

Alladin Sane
18-04-2010, 22:13
Skuffende kamp.

Forsvarsspillet er naturligvis ikke bra nok, men jeg føler Start har rimelig defensiv kontroll i spill. Desto mer skuffende at laget slipper inn to dødballmål. Knut Henry har åpenbare svakheter langs bakken, og har definitivt ikke råd til å glippe markeringer på defensiv dødball om han skal ha noe i eliteserien å gjøre.

Men det er jo først og fremst angrepsspillet som sviktet idag. Det offensive pasningsspillet var begredelig, og det kan jo selvsagt skyldes slurv, men samtidig er man avhengig av god bevegelse rundt ballfører for å holde høy pasningskvalitet. Idag var Start i mine øyne ekstremt statiske.

Starts suksessformel til nå har jo vært løpsvillige kantspillere og en voldsom drivende kraft i Kleiven sentralt. Med Kleiven utilpass i mellomrommet og Bolanos uten vilje til å løpe, faller all bevegelse uten ball på Børufsen. Da er det lett å forsvare seg for Godset.

Jeg er forøvrig litt bekymret for måten Tørum disponerer Kleiven. Kleiven har vært Starts kanskje beste spiller i år og endelig funnet sin rolle etter flere sesonger som talentet som ikke riktig slo til. Det virker ikke videre smart å flytte han rundt på banen nå som han endelig har fått flyt. Han forsvant ut av kampen da han ble flyttet frem mot Odd, og klarte aldri å prege spillet i dag heller.

For meg virker det komplett uforståelig at Kleiven ender opp på venstrekanten han hater idag, og at Børufsen ofres, mens Bolanos, som spiller til en ener på børsen, får stå dønn stille og slå støttepasninger gjennom samfulle nitti minutter.

Når Bolanos ikke gjør jobben sin, er Børufsen desto viktigere for Starts offensive spill. Og om man vurderer det slik at Bolanos matchvinneregenskaper er så viktige at han skal få bli på banen selv på en beksvart dag som dette, så burde Tørum og co i mine øyne heller latt Bolanos ta mellomrommet, som han jo likevel stort sett sto i, og latt noen andre overta høyrekanten. Slik Bolanos spilte i dag, som fraværende høyrekant, ville Start trolig vært bedre med ti mann.

Jeg liker ikke tendensen til hierarki i Starttroppen, der Børufsen er første bytte helt uavhengig av prestasjoner. Om Børufsen hadde spilt som Bolanos idag, ville han vært tatt av etter et kvarter.

Startgass
18-04-2010, 22:25
Dagens fra tribunen: Godset supportere synger "for en gjeng med bønder" til oss! Haha, dagens!

Haha:icon_mrgreen:

Stig Hornnes
18-04-2010, 23:51
Dårlig førsteomgang, klar bedring i andre. Kunne med litt marginer fint fått med oss poeng, men det var vel forsåvidt greit at Godset vant.

http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=44861

beng222
18-04-2010, 23:53
Hehe, jobber du på et begravelsebyrå? :p For dette var veldig labre greier.. ;)

Ingen god kamp i dag, men her overdramatiserer du endel. Vi kan ikke vinne og ha dagen hver kamp, og Godset er et spennende og bra lag. Vi reiser oss mot Hønefoss. Vi har en tynn stall, det ser vi, men det får vi ikke gjort noe med nå. Start knuser Hønefoss neste helg :)

Start sin styrke deffensivt er å angripe og være i støtet fremover, så fort den offensive kraften ikke er tilstede så sliter laget og blir baktunge. Mye å terpe på etter denne kampen, men er sikker på at Start resier seg. Vi vil nok oppleve at Start er endel opp og ned i år. Vi har en tynn stall, spesielt med tanke på kvaliteten på de spillerene vi har i backup. Vi trenger å ha spillere som Fevang, Bola og Goodson i form. Er nok vi som har blitt bortskjemte i seriestarten, men Start kommer til å levere utover sesongen også de. Men se på de andre lagene, de er mye opp og ned de også.

Nei jobber ikke i begravelsebyrå. Mener fortsatt og står inne for hvert eneste ord som jeg skrev tidligerer. Hva er feil eller i overkant pessimistisk utenom den dystre spådommen i møte med hønefoss neste søndag. Er det noen av utsagnene du er uenige i?

Jeg forstår også og forventer heller ikke festspill i alle kamper og at start tar medalje. Men det er noe med hvordan man taper, og hvilke grep som tas fra sidelinjen når det butter i mot. Hadde Hamren vært starttrener så ville han sagt at spillerene maglet attitude i dag, noe han ville hatt helt rett i.

Jeg mener at Tørum gjør en kjempejobb med laget, og vil absolutt ikke ha han ut, men generelt mener jeg at han bytter for sjeldent og for seint når det butter i mot.

beng222
18-04-2010, 23:55
Dårlig førsteomgang, klar bedring i andre. Kunne med litt marginer fint fått med oss poeng, men det var vel forsåvidt greit at Godset vant.

http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=44861

Forsåvidt greit? Du får det til å høres som kampen var tilnærmet jevn. Hadde Start fått med seg poeng i denne kampen så hadde det vært et ran.

Stig Hornnes
19-04-2010, 07:17
Forsåvidt greit? Du får det til å høres som kampen var tilnærmet jevn. Hadde Start fått med seg poeng i denne kampen så hadde det vært et ran.

Nei det hadde ike vært det. Start var det klart beste laget i den viktigste delen av kampen, nemlig avslutningen. Det er marginer som gjør at Start ikke får uttelling, og så lavt som Starst spilte Godset i den perioden kunne alt skjedd dersom Start hadde redusert. Kampen minnet meg litt om Enga-kampen sånn sett. Der hadde Start full kontroll frem til litt ut i andre omgang, men det var til slutt marginer som gjorde at vi vant.

Smurfen
19-04-2010, 08:03
Nei det hadde ike vært det. Start var det klart beste laget i den viktigste delen av kampen, nemlig avslutningen. Det er marginer som gjør at Start ikke får uttelling, og så lavt som Starst spilte Godset i den perioden kunne alt skjedd dersom Start hadde redusert. Kampen minnet meg litt om Enga-kampen sånn sett. Der hadde Start full kontroll frem til litt ut i andre omgang, men det var til slutt marginer som gjorde at vi vant.

Hvilke kamp er det du har sett pa.......!!! Hadde nubbesjangs i denne kampen!

Giovanni
19-04-2010, 08:06
At Start ikke vant denne kampen kom ikke som noen som helst overraskelse, det som derimot blir interessant er om de klarer å reise seg til neste kamp.

Videre så håper jeg virkelig at Vikstøl for noen kampers pause på benken, han har fortsatt tilgode å imponere meg denne sesongen.

Samtidig blir angrepsspillet noe forutsigbart og skulle absolutt ønske at de hadde alternativer på topp med litt mer fart. Syns det blir veldig tynt.

Nå har det vært to søppelkamper på rad, på tide å heve seg igjen.

Millonarios
19-04-2010, 09:14
Videre så håper jeg virkelig at Vikstøl for noen kampers pause på benken, han har fortsatt tilgode å imponere meg denne sesongen.

Vikstøl gjorde vel en helt ok jobb defensivt mot Strømsgodset? Vikstøl er og vil aldri forbli noe vidunderbarn.

Som jeg har sagt før; jeg tror ikke vi får noe bedre spill med Milicevic. Derfor mener jeg det er helt greit å satse på en ung kristiansander som med årene kan bli en brukbar TL-spiller (+), enn en serber som åpenbart er ferdig i klubben til neste sesong.

Helst skulle jeg sett en ny venstreback, men det er vel for mye å forlange med klubbens økonomi.

ezp1
19-04-2010, 09:33
Uten at jeg skal halushugge Tørum på noe vis, så stiller jeg et lite spørsmål ved at han ikke bruker byttene sine. Han bytter inn Stokken etter 60 min, men på slutten da vi jager mål så måtte det vel vært bedre å sette inn Jesper på topp, i stedet for Haraldsen? Jesper som vært spiss i "alle" år, helt til nå i de siste årene hvor han har blitt omskolert.
På slutten av kampen så kunne vi trengt noen som kunne kommet inn med friske bein å løpt litt, og derfor synes jeg det er litt rart at han ikke bruker opp byttene sine.
Som mange andre har ytret tidligere så stiller jeg også et lite spørsmplstegn ved Tørums taktiske prioriteringer. Når man ser at det man gjør ikke fungerer, så hvorfor da ikke prøve et bytte for å kanskje kunne bryte ut av dette mønsteret?

beng222
19-04-2010, 10:35
Så du mener de siste 5 minuttene er mer viktig enn de første 85 minuttene. Nei Stig her bør du se kampen på nytt.

Hvis godset vinner sjansestatistikken 15-4, så kan du da ikke mene at det er en jevn kamp fordi Start hadde de to sjansene som kom sist i kampen? Meningsløs og barnslig argumentasjon.

Espen K G
19-04-2010, 11:13
At SIF leverte årsbeste tror jeg også, men at han faktisk mente at Start var det beste laget de hadde spilt mot denne sesongen når RBK stakk slo dem 1-0? Mener Deila at det er en større prestasjon å tape 1-3 enn å vinne 1-0?
" Start er det beste laget vi har møtt her hjemme, men vi vinner likevel fullt fortjent, sier Godset-sjefen."

mr.leipsland
19-04-2010, 13:24
Må si FVNs spillerbørs imponerte i dag. Både Årst og Bolaños fikk 4! Tenk hvor ræva de må være for å få 2'er...

frankieboy
19-04-2010, 13:48
Så du mener de siste 5 minuttene er mer viktig enn de første 85 minuttene. Nei Stig her bør du se kampen på nytt.

Hvis godset vinner sjansestatistikken 15-4, så kan du da ikke mene at det er en jevn kamp fordi Start hadde de to sjansene som kom sist i kampen? Meningsløs og barnslig argumentasjon.

Slik jeg forstår innlegget til Stig er det at Start mot slutten presset SIF bakover, og hadde Mads sitt tverrliggerskudd gått inn så kunne det fort blitt et veldig Start-press mot slutten som igjen kunne gitt oss ett poeng.

Tror ingen mener at resten av kampen ikke er viktig, men man ser ofte hvor viktig det er med en scoring mot slutten av kampene da spillerne begynner å bli trette og en scoring kan gi et veldig energi-kick til det ene laget og det motsatte til det laget som slipper inn scoring mot slutten.
...og da har det ingenting å si at det ene laget leder 10-1 i målsjanser de forste 80 minuttene.

geirwi
19-04-2010, 14:38

Ufattelig uenig. Strømsgodset var veldig mye bedre enn Start, og grunnen til at Start tar over i siste del av kampen er fordi Strømsgodset leder 3-1. Mål preger kamper, og Godset ga fra seg initiativet frivillig for å forsvare inn en ledelse. Det skulle de selvfølgelig ikke gjort, for Start kom til svært mange fete sjanser. Det virket som om de helt hadde glemt at Start har Norges beste offensive slagkraft og scorer mest mål i Norge. Når de vet at Start er så dårlige bakover, må de bare fortsette å presse høyt og stresse våre midtbanespillere.

Det er mulig at Godset ble slitne utover i 2. omgang, for de løp mye mer enn våre spillere. Men likevel hadde de full kontroll på stillingen 3-1. For Start er selv ikke en 4-1-ledelse noen trygg ledelse, men andre lag har altså fungerende forsvarsspill.

geirwi
19-04-2010, 14:39
" Start er det beste laget vi har møtt her hjemme, men vi vinner likevel fullt fortjent, sier Godset-sjefen."

Ja, hvilket utsagn fra Deila tror du at jeg viser til kanskje? Hva vil du frem til?

Stig Hornnes
19-04-2010, 14:45

Godset var klart best før pause, og var også hakket bedre innledningsvis i andre. Start løftet imidlertid spillet sitt og var stort sett fullt på høyde med Godset første halvtimen i andre omgang. De siste 15, ikke 5, tok Start helt over. Når Stokkelien hadde sin sjanse var det 11 minutter pluss tillegg igjen å spille. Når Årst var alene med keeper var det 6 pluss tillegg. Med det enorme trykket Start hadde etablert er det ingen overdrivelse å si at avslutningen ville blitt en thriller dersom en av de ble omsatt i scoring.

Når det er sagt vant Godset totalt sett fortjent. Men det er ikke til å stikke under en stol at det siste kvarteret i en kamp er mer avgjørende enn det første kvarteret. Det er faktisk da kampen avgjøres, og i går var Start det laget med klart mest krefter igjen mot slutten.

Meningsløs og barnslig argumentasjon? Du om det.

Stig Hornnes
19-04-2010, 14:52
Ufattelig uenig. Strømsgodset var veldig mye bedre enn Start, og grunnen til at Start tar over i siste del av kampen er fordi Strømsgodset leder 3-1. Mål preger kamper, og Godset ga fra seg initiativet frivillig for å forsvare inn en ledelse. Det skulle de selvfølgelig ikke gjort, for Start kom til svært mange fete sjanser. Det virket som om de helt hadde glemt at Start har Norges beste offensive slagkraft og scorer mest mål i Norge. Når de vet at Start er så dårlige bakover, må de bare fortsette å presse høyt og stresse våre midtbanespillere.

Det er mulig at Godset ble slitne utover i 2. omgang, for de løp mye mer enn våre spillere. Men likevel hadde de full kontroll på stillingen 3-1. For Start er selv ikke en 4-1-ledelse noen trygg ledelse, men andre lag har altså fungerende forsvarsspill.

I første omgang ble Start overkjørt, i andreomgang løftet Start spillet sitt flere hakk. Å påstå at Godset har full kontroll på stillingen 3-1 når du samtidig sier at Start kom til mange fete sjanser mot slutten faller på sin egen urimelighet. Da har man per definisjon ikke full kontroll. Det er godt mulig Godset hadde hevet seg dersom Start hadde fått en redusering, men slik jeg leste kampbildet virket Godset spillerne tomme på slutten.

geirwi
19-04-2010, 14:53
Skuffende kamp.

Forsvarsspillet er naturligvis ikke bra nok, men jeg føler Start har rimelig defensiv kontroll i spill. Desto mer skuffende at laget slipper inn to dødballmål. Knut Henry har åpenbare svakheter langs bakken, og har definitivt ikke råd til å glippe markeringer på defensiv dødball om han skal ha noe i eliteserien å gjøre.

Men det er jo først og fremst angrepsspillet som sviktet idag. Det offensive pasningsspillet var begredelig, og det kan jo selvsagt skyldes slurv, men samtidig er man avhengig av god bevegelse rundt ballfører for å holde høy pasningskvalitet. Idag var Start i mine øyne ekstremt statiske.

Starts suksessformel til nå har jo vært løpsvillige kantspillere og en voldsom drivende kraft i Kleiven sentralt. Med Kleiven utilpass i mellomrommet og Bolanos uten vilje til å løpe, faller all bevegelse uten ball på Børufsen. Da er det lett å forsvare seg for Godset.

Jeg er forøvrig litt bekymret for måten Tørum disponerer Kleiven. Kleiven har vært Starts kanskje beste spiller i år og endelig funnet sin rolle etter flere sesonger som talentet som ikke riktig slo til. Det virker ikke videre smart å flytte han rundt på banen nå som han endelig har fått flyt. Han forsvant ut av kampen da han ble flyttet frem mot Odd, og klarte aldri å prege spillet i dag heller.

For meg virker det komplett uforståelig at Kleiven ender opp på venstrekanten han hater idag, og at Børufsen ofres, mens Bolanos, som spiller til en ener på børsen, får stå dønn stille og slå støttepasninger gjennom samfulle nitti minutter.

Når Bolanos ikke gjør jobben sin, er Børufsen desto viktigere for Starts offensive spill. Og om man vurderer det slik at Bolanos matchvinneregenskaper er så viktige at han skal få bli på banen selv på en beksvart dag som dette, så burde Tørum og co i mine øyne heller latt Bolanos ta mellomrommet, som han jo likevel stort sett sto i, og latt noen andre overta høyrekanten. Slik Bolanos spilte i dag, som fraværende høyrekant, ville Start trolig vært bedre med ti mann.

Jeg liker ikke tendensen til hierarki i Starttroppen, der Børufsen er første bytte helt uavhengig av prestasjoner. Om Børufsen hadde spilt som Bolanos idag, ville han vært tatt av etter et kvarter.

Veldig enig i alt du skriver, men når vi slipper inn tre mål, gir bort ti cornere og får 15 målsjanser mot oss, ja da høres "rimelig defensiv kontroll" noe rart ut...

Jeg føler at motstanderlaget kan score i hvert angrep, og jeg vil også være livredd mot Hønefoss i neste kamp - laget som er helt lobotomert fremover på banen.

geirwi
19-04-2010, 14:55
I første omgang ble Start overkjørt, i andreomgang løftet Start spillet sitt flere hakk. Å påstå at Godset har full kontroll på stillingen 3-1 når du samtidig sier at Start kom til mange fete sjanser mot slutten faller på sin egen urimelighet. Da har man per definisjon ikke full kontroll. Det er godt mulig Godset hadde hevet seg dersom Start hadde fått en redusering, men slik jeg leste kampbildet virket Godset spillerne tomme på slutten.

De ledet altså 3-1, og hadde dermed full kontroll på kampen. En tomålsledelse er verdens farligste ledelse, for da slapper man av fordi man vet at man kan slippe inn ett mål uten at det får konsekvenser.

Om Start hadde scoret, ville Godset tatt grep igjen. Mål preger kamper...

Stig Hornnes
19-04-2010, 15:15
De ledet altså 3-1, og hadde dermed full kontroll på kampen. En tomålsledelse er verdens farligste ledelse, for da slapper man av fordi man vet at man kan slippe inn ett mål uten at det får konsekvenser.

Om Start hadde scoret, ville Godset tatt grep igjen. Mål preger kamper...

Jeg tror ikke vi er så langt unna å være enig egentlig. Godset var det beste laget, skapte flest sjanser og vant fortjent. Start kan ikke fortsette å være så passive i den kollektive defensive jobbingen, da kommer de til å bli rullet over av flere. Men jeg synes fremdeles Start hevet seg bra utover i andre omgang. Og jeg er langt fra like sikker som deg på at Godset ville vært i stand til å heve seg dersom Start hadde fått 3-2.

Alladin Sane
19-04-2010, 15:18
Veldig enig i alt du skriver, men når vi slipper inn tre mål, gir bort ti cornere og får 15 målsjanser mot oss, ja da høres "rimelig defensiv kontroll" noe rart ut...

Jeg føler at motstanderlaget kan score i hvert angrep, og jeg vil også være livredd mot Hønefoss i neste kamp - laget som er helt lobotomert fremover på banen.

I følge TV2 og VG vant Godset sjansestatistikken 6-3. Halvparten av Godsets sjanser kom på dødball.

Espen K G
19-04-2010, 15:48
Ja, hvilket utsagn fra Deila tror du at jeg viser til kanskje? Hva vil du frem til?
Du trakk frem RBK - SIF, i tilknytning til utsagnet fra Deila. Strømsgodset har ikke spilt mot RBK i Drammen i år og Deila presiserer at han prater om hjemmekampene til SIF. Get it?

geirwi
19-04-2010, 17:51
I følge TV2 og VG vant Godset sjansestatistikken 6-3. Halvparten av Godsets sjanser kom på dødball.

Var noen som nevnte 15 sjanser, så jeg baserte det på det. Baserer TV2 seg på VGs sjansestatistikk? Som de fleste vet må en sjanse være veldig klar før VG kaller det en sjanse, det er noe de innførte for et par år siden?

Uansett, de hadde langt flere sjanser, cornere og noen flere ...mål.

Gerrard
19-04-2010, 18:15
Kort oppsummert så spilte vi rævva mot Godset som var minst 10 ganger hvassere enn oss i går, (trengte ca. 1 døgn på å orke å akrive noe på forumet ....)
Og forøvrig , (bare for å ta opp en gammel debatt) Utrolig IDIOTISK av pyrogjengen.
Dridunger er de. Håper de får regninga i posten og blir utestengt fra startkamper resten av sesongen( For vi begynner jo med blanke ark igjen og tilgir alt når neste sesong blåses igang igjen) :)

Fish
19-04-2010, 18:50
Etter den verste harmen har gitt seg hos undertegnede og det meste er sagt av andre her, vil jeg aller nådigst be Tørum drille spillerne i en bestemt, edel ferdighet. Den inngår i aller høyeste grad i fotballspillet, ja den må vel sies å være en vesentlig del av av den. Mange vil nok påstå at at den aktuelle ferdigheten er en basisferdighet i dette gamet. Den avgjør hvem som har ballbesittelsen og hvor lenge man har den. Fotballag som skal vinne kamper er avhengig av at kvaliteten på den er høy, med mindre man satser på at enkeltspillere skal vinne kamper alene - noe som kan være en smule utfordrende. For Starts del kan det med ujevne mellomrom se ut som at denne vitale delen av fotballspillet er det vanskeligste av alle ferdigheter som kreves, ja rett og slett en uhåndterlig oppgave å mestre. Og mestrer man den ikke, får motstanderen tak i ballen. Dette skjedde veldig, veldig ofte for Starts del i går.

Da dette innlegget mer og mer tok form som en quiz, vil jeg herved avsløre at den edle ferdigheten jeg mener startspillerne bør øve mer på er...(trommevirvel...........fortsatt trommevirvel........) ta-daaah:

Pasningsspill.

geirwi
19-04-2010, 18:51
Du trakk frem RBK - SIF, i tilknytning til utsagnet fra Deila. Strømsgodset har ikke spilt mot RBK i Drammen i år og Deila presiserer at han prater om hjemmekampene til SIF. Get it?

Kilde, takk.

Ole Gilboe Hermansen
19-04-2010, 20:08
Kort oppsummert så spilte vi rævva mot Godset som var minst 10 ganger hvassere enn oss i går, (trengte ca. 1 døgn på å orke å akrive noe på forumet ....)
Og forøvrig , (bare for å ta opp en gammel debatt) Utrolig IDIOTISK av pyrogjengen.
Dridunger er de. Håper de får regninga i posten og blir utestengt fra startkamper resten av sesongen( For vi begynner jo med blanke ark igjen og tilgir alt når neste sesong blåses igang igjen) :)

Enig i det du skriver her. Spesielt om pyro-gutta- Hva faen vil dere som gjør oppnå? Hva faen er det som er så forbanna kult med å fyre opp og kaste bengalskelys blant oss medsupportere? Trodde vi heia på samme lag og trodde det viktigste var det som skjedde på banen. Håper at dere eller du som gjorde er mann nok til å innrømme og ta konsekvensen ved å eventulet betale boten som. Men, det er vel som å tro på julenissen.

Ose
19-04-2010, 20:22
Virket som om det som skjedde på banen spilte liten rolle for noen av gutta fra M-øst.

geirwi
19-04-2010, 20:24

Har fremdeles ikke fått noe svar på hvor du har dette fra. Her er Deilas intervju etter kampen: http://www.youtube.com/watch?v=AFomz8QdnLs

Han presiserer altså IKKE at Start var det beste laget han hadde møtt hjemme. Så det er bullshit. Get it?

Ole Gilboe Hermansen
19-04-2010, 20:34
Virket som om det som skjedde på banen spilte liten rolle for noen av gutta fra M-øst.

Du får mene hva du vil,men å kaste pyro blant medsupportere ført til at noe av fokuset på kampen for noen ble dratt bort fra kampen ved at man mått konsentre seg om hvor den havnet. Jeg er veldig glad for at ledelsen i Menigheden har tatt sterkt avstand fra dette. Dette er faen meg ikke Menigheden Øst som er de onde her.
Min vurdering av kampen er at Godset vant fordi det var bedre enn oss. Vi klart desverre ikke å spille fest fotballen vi er kjent for.

doppelt gemoppelt
19-04-2010, 21:45
Kasting av pyro er uakseptabelt og FARLIG. Men selvfølgelig; Når ingen holder den så blir man jo ikke så lett tatt for det. FEIGT.

Vi henger med lenge og har 1-1. Jeg synest vi spiller u-safe og bør trygge mere når man er på bortebane og har 1 poeng.
Hiver seg i nagrep og mister ballen like fort...

Neon
19-04-2010, 21:47
Kampen i går viste at vi har for tynn stall til å henge med i toppen.
Mest trist er det at start må bruke pengene på bøter i stedet for nye spillere. Håper idiotene snart blir utestengt. Greit at man lager liv, men å kalle seg supporter, når man bevisst ødelegger for klubben blir bare dumt.

Dritthelg!

boyeman
19-04-2010, 21:56
Du får mene hva du vil,men å kaste pyro blant medsupportere ført til at noe av fokuset på kampen for noen ble dratt bort fra kampen ved at man mått konsentre seg om hvor den havnet. Jeg er veldig glad for at ledelsen i Menigheden har tatt sterkt avstand fra dette. Dette er faen meg ikke Menigheden Øst som er de onde her.
Min vurdering av kampen er at Godset vant fordi det var bedre enn oss. Vi klart desverre ikke å spille fest fotballen vi er kjent for.

Det blir tent et bluss og dannet en ring rundt det, hva er problemet?

at en går opp i trynet på en helt random uskylding gutt, det er uakseptabelt!!

Menigheden Øst er og forblir PAKK!!

REBell
19-04-2010, 21:58
Det blir tent et bluss og dannet en ring rundt det, hva er problemet?

Da tar vi det saklig.

Sømme66
19-04-2010, 22:06
Styret i menigheden burde feie for sin egen dør om dere er så sterke motstandere av pyroteknikk.
Bare et lite tips.

Wangel
19-04-2010, 22:10
hadde vært gøy å se hva som hadde skjedd med stemninga visst alle de som støtter bluss hadde boikotta en kamp!

eksil
19-04-2010, 22:13
Wangel: Som det også fremgår av annonseringen på forsiden av menigheden.no så uttrykker menighedens ledergruppe kun avstand mot uorganisert blussing. Organisert blussing har man ikke noe i mot.

Når det er sagt syntes jeg TV-bildene fra i går ser helt latterlige ut. En haug med drittunger i masse røyk. Det blir ingen visuell effekt av et slikt bluss, istedet blir det veldig enkelt å kategorisere hele gjengen med IK Start-supportere som en gjeng med pøbler.

Sømme66
19-04-2010, 22:14
hadde vært gøy å se hva som hadde skjedd med stemninga visst alle de som støtter bluss hadde boikotta en kamp!

Da hadde menigheden vært den dårliste supporterklubben i hele Norges land både visuelt og vokalt.
Men det viktigste her er igjen å feie for sin egen dør før man er motstander av pyroteknikk.

aljahnsen
19-04-2010, 22:21
Herlig å se pyro, men det blir litt av det samme og gir lite effekt med et lite bluss. Men godt timet denne gangen iallefall, kom iallefall etter en skåring. Skulle vært langt mer pyro, stemning og kaos på kampene. Men vil ikke si at det kommer noen vei med det lille som kommer her i landet. Kjør på skikkelig! Stemmer for dette i neste kamp; :p
http://www.youtube.com/watch?v=nfZRXeinYe4&feature=related

Problemet er at dette fører til at Start vil få bøter, og det passer ikke for en allerede hardt presset økonomisk fotballklubb. Reglementet rundt dette må belyses, og iallefall bli langt mer klart. Både fra NFF og klubbene selv sin side. Egentlig veldig unfair at klubbene skal ta disse bøtene, hadde det ikke vært for det så kunne tribunene stå i fyr og flamme for min del, sålenge det er blandt de som selv går god for det og det ikke går utover sikkerheten. De fleste syntes nok at det er meget stilige effekter med dette og at det skaper stemning, men samtidig så føler folk seg utrygge og er i mot dette for at klubben de elsker kan få følger av dette. Men hvordan vil vi egentlig ha det? Hadde det vært like stor etterspørsel rundt dette om det hadde blitt mer legalisert? Og hvordan skal vi klare å få det legalisert?

REBell
19-04-2010, 22:28
Jeg håper NFF får igang prøveprosjektene med Kjernen og Klanen snart.
Det virker som om ting kan være på gang hvertfall!

Espen K G
19-04-2010, 22:35
Kilde, takk.

http://www.dagbladet.no/2010/04/18/sport/tippeligaen/fotball/stromsgodset/start/11340397/

Happy?

stallis
19-04-2010, 23:18
Styret i menigheden burde feie for sin egen dør om dere er så sterke motstandere av pyroteknikk.
Bare et lite tips.

Vi har aldri sagt at vi er motstander av pyro, vi har faktisk brukt enormt mye tid og krefter for å kunne ha organisert blussing på SA i år men får ikke gjennomslag for dette av de som faktisk eier stadion. Uorganisert blussing er vi motstander av fordi klubben får bøter for dette, og selv den som har fått stryk i matte skønner at klubben ikke har penger til disse bøtene. Hadde det ikke vært bedre å kunne brukt disse bøtepengene på eventuelle nye spillere?

zgull
19-04-2010, 23:19
Kasting av pyro er uakseptabelt og FARLIG. Men selvfølgelig; Når ingen holder den så blir man jo ikke så lett tatt for det. FEIGT.

Sikkert den tullingen med den latterlige LACOSTE-krokodillen-som-spiser-en-NFF-logo-vimpelen

Jeg håper NFF får igang prøveprosjektene med Kjernen og Klanen snart.
Det virker som om ting kan være på gang hvertfall!

Meget postivt! Organiserte pyro-effekter av høy kvalitet ser meget bra ut!

Jeg tror ikke vi er så langt unna å være enig egentlig. Godset var det beste laget, skapte flest sjanser og vant fortjent. Start kan ikke fortsette å være så passive i den kollektive defensive jobbingen, da kommer de til å bli rullet over av flere. Men jeg synes fremdeles Start hevet seg bra utover i andre omgang. Og jeg er langt fra like sikker som deg på at Godset ville vært i stand til å heve seg dersom Start hadde fått 3-2.

Helt enig, Stig! Jeg synes avslutningen av kampen bar bud om optimisme.

Supporteren
19-04-2010, 23:44
Svært skuffet over Menigheden Øst. Begynner å krangle med alt og alle midt under kampen. Jeg var på ingen måte den som fyrte av noe bluss, men ja, jeg synes det er gøy når noen gjør det. Plutselig kommer det folk fra Menigheden Øst og skal kjefte og styre. Jeg prøver å se på kampen, men må gang på gang avvise folk som skal kommentere ting.

Plutselig ser jeg at sentrale personer i Menigheden Øst står og snakker med politiet, og peker rundt på feltet. Noen peker på meg, uten at jeg har hatt noe som helst med dette å gjøre, og selvfølgelig blir jeg stoppet etter kampen, og må gi fra meg personalia, som igjen skal sendes til Start. Hva er det med dere? Jævla provoserende oppførsel. Du trenger ikke å fornekte noe som helst, Gilboe, eller noen av dere andre.

Supporteren
19-04-2010, 23:46

Jeg stod i nærheten, og det ble ikke kastet noe pyro. Plutselig etter scoringen så lå det et bluss på bakken. Helt ufarlig! Hvis det hadde vært så farlig, hvorfor løftet da politiet det opp og viftet med det mellom folk og fe på vei ut av tribunen?

Og du er sikkert hjertelig velkommen til å stå og holde et bluss i neste kamp, hvis du synes alle andre er så feige.

Supporteren
19-04-2010, 23:50
Når det er sagt syntes jeg TV-bildene fra i går ser helt latterlige ut. En haug med drittunger i masse røyk. Det blir ingen visuell effekt av et slikt bluss, istedet blir det veldig enkelt å kategorisere hele gjengen med IK Start-supportere som en gjeng med pøbler.

Nå har jeg ikke sett TV-bildene, siden jeg var på kamp, men er enig i at å kaste et bluss på bakken koster mer enn det smaker. Det ser bra ut når man står på tribunen da, men slik spontan blussfeiring burde kansje vært forbeholdt seriegull/cupfinalegull, etc. Som KFL i 2007. Når man i ren og skjær lykkerus driter i konsekvenser, og bare holder blusset oppe stolt og fri.

eksil
19-04-2010, 23:52
Det blir linket til youtube-film og har tidligere blitt forherliget som en ekstremt positiv ting for supportere og laget(!);

La oss se på realitetene!

Boyeman, Sømme66, Wangel og aljahnsen;

Se nøye på dette bildet og fortell meg hva som er så utrolig tøft;
http://fotball.fvn.no/multimedia/archive/00115/pyro_godset-start_115513o.jpg

- Er det den latterlige krokodillen?
- Nedverdigelsen av byvåpenet?
- De kule gutta uten supportereffekter på venstre flanke?
- Eller er det de enorme mengdene med røyk og lys?

doppelt gemoppelt
19-04-2010, 23:52
Jeg støtter meg kun til regelverket.
Og ønsker organisert pyro så slipper vi bedehustilstander før kamper.

Neon
20-04-2010, 00:00
Det blir linket til youtube-film og har tidligere blitt forherliget som en ekstremt positiv ting for supportere og laget(!);

Haha, snakk om freakshow.... Faktisk ingenting med det bildet som gjør meg stolt over å være start-tilhenger. Blir bare flau...

zgull
20-04-2010, 00:02
Haha, snakk om freakshow.... Faktisk ingenting med det bildet som gjør meg stolt over å være start-tilhenger. Blir bare flau...

Du tok ordet rett ut av munnen min: FLAUT!

Supporteren
20-04-2010, 00:04

Det tøffeste med dette bildet er Menigheden Øst karene med utklippede avisartikler som hodeplagg. Ikke høye krav for å bli professor i dette landet..

Ellers ser jeg ikke poenget ditt med å være så frekk og tøff i kjeften mot andre. Hvorfor kan ikke folk gå kledd som de vil på kamp? Hvorfor skal det ikke være frivillig å stå under den fanen man selv ønsker? Godt at du har så høye tanker om deg selv, men trenger ikke å tro du er så mye bedre enn alle andre.

Og blusset ser iallfall bittelitt bedre ut fra tribunen;
http://www.youtube.com/watch?v=u5gKdxeiwzc

eksil
20-04-2010, 00:09
Og blusset ser iallfall bittelitt bedre ut fra tribunen;
http://www.youtube.com/watch?v=u5gKdxeiwzc

Sorry ass, innser nå umiddelbart at jeg tok feil! Utrolig tøft! Jeg legger meg helt flat. Noe så kult har jeg knapt sett i hele mitt liv! Kom politiet også! Jeg er I.M.P.O.N.E.R.T! Skikkelig bad ass!

Håper dere fortsetter trenden, dette trenger vi virkelig på kampene fremover. Hele stadion blir sikkert like imponert som meg, jeg skjønner jo nå at dette har en helt ekstrem innvirkning på kampene, moralen til supportere og på kulhetsfaktoren til krokodillen!

Rezpekt!

Sømme66
20-04-2010, 00:10
Har sett bedre pyrobilder i mitt liv, det er min mening.

Når det er sagt så har Supporten skrevet et innlegg over som heller burde diskuteres.
Hva vil man ha på en tribune kan man spørre seg selv om AKKURATT NÅ!

1: Medsupportere som tyster/peker ut folk som overhodet ikke har noe med situasjoen å gjøre?
2: Bluss på tribunen?

Supporteren
20-04-2010, 00:10
Du tok ordet rett ut av munnen min: FLAUT!

Jeg blir til tider også ganske flau over å se hvem jeg står på tribunen sammen med. Deler av Menigheden Øst, 14 åringer med parykker, alkisser som kun er på kamp for å drikke seg drita.. men jeg logger meg ikke inn her for å skrive at jeg er flau over mine medsupportere, som kansje har reist land og strand, for å støtte Idrettsklubben. Synes jeg du også burde holde deg for god til.

Supporteren
20-04-2010, 00:12
I.M.P.O.N.E.R.T!

Nysgjerrig på hva denne forkortelsen står for?

DayWalker
20-04-2010, 00:33
Jeg er undrende til at et bluss som ligger å lager røyk på bakken er verdt intern splid samt bøter for vår økonomiske skakkjørte klubb.

Forsvaret er det samme som alltid det samme fra akkurat de samme folka... Et desperasjonens sukk på jakt etter faktiske gode argumenter.

eksil
20-04-2010, 00:36
...er flau over mine medsupportere, som kansje har reist land og strand, for å støtte Idrettsklubben.

Om støtten du viser er en grønn krokodille og en bot på 25'000 så syntes jeg like godt du og gjengen din kan holde dere hjemme.

Supporteren
20-04-2010, 00:42
Om støtten du viser er en grønn krokodille og en bot på 25'000 så syntes jeg like godt du og gjengen din kan holde dere hjemme.

Jeg er ikke med i noen gjeng. Jeg skrev til neon og zgull at de ikke måtte være så frekk med Menigheden Øst gjengen, de reiser jo tross alt rundt og støtter laget..

geirwi
20-04-2010, 02:56
http://www.dagbladet.no/2010/04/18/sport/tippeligaen/fotball/stromsgodset/start/11340397/

Happy?

Ja, jeg er veldig happy, for du gikk høyt ut og skulle arrestere meg. Men så viser det seg da at jeg (uheldigvis for deg) finner en link på youtube, der Deila i det offisielle TV-intervjuet sier at Start er det beste laget han har møtt i år - og det sier han uten forbehold.

Senere i Dagbladet snakker han bare om hjemme, og nevner ikke borte. Derfor skal du argumentere svært godt for å kunne si at han 'presiserte' at det kun gjaldt hjemme...

Så kan du ikke bare innrømme at du dreit deg ut noe jævlig? Eller skal du kritisere meg for at jeg kun baserte meg på TV-intervjuet som jeg husket mer eller mindre ordrett (og du åpenbart hadde glemt), og ikke alle landets aviser der Altaposten gjengir det han sier med en annen vinkling?

Det blir med håpet...

Ole Gilboe Hermansen
20-04-2010, 04:51
Når jeg går på kamp, vil jeg se kamp og for meg er det å få et bengalsk lys rett ved der jeg står, ganske irrirterende og gjør at det skapes unødvendig bråk. Hva folk går med gir jeg faen i.

kaptein
20-04-2010, 06:15
For en gjeng med drittunger. Håper virkelig at Start nekter disse folkene adgang ialefall ut året. Så kan de få en ny sjanse neste år siden det da er blitt 1 år eldre. I den alderen så kan 1 år bety mye på modenhetsnivået, det kan jo være de etterhvert kan vokse til å bli gode suportere for laget vårt.

Jeg er enig med dere som skriver at dette bare er patetisk og flaut til de grader. Det virker som noen umodne gutter har sett litt for mye på italiensk fotball eller hva det nå er de har sett på. En grønn krokodille jaja VELDIG TØFT.

REBell
20-04-2010, 08:28
For en gjeng med drittunger. Håper virkelig at Start nekter disse folkene adgang ialefall ut året. Så kan de få en ny sjanse neste år siden det da er blitt 1 år eldre. I den alderen så kan 1 år bety mye på modenhetsnivået, det kan jo være de etterhvert kan vokse til å bli gode suportere for laget vårt.

Jeg er enig med dere som skriver at dette bare er patetisk og flaut til de grader. Det virker som noen umodne gutter har sett litt for mye på italiensk fotball eller hva det nå er de har sett på. En grønn krokodille jaja VELDIG TØFT.

Jeg tror konsekvensene blir alvorlige denne gangen, for nå er man dritt lei dette fra klubbens side. Man kan ikke trekke strikken i det uendelige.

boyeman
20-04-2010, 08:48
Når jeg går på kamp, vil jeg se kamp og for meg er det å få et bengalsk lys rett ved der jeg står, ganske irrirterende og gjør at det skapes unødvendig bråk. Hva folk går med gir jeg faen i.

Bengalsk lys rett ved der du står, du stod faktisk ganske så langt forran det bengalske lyset, og hindra det deg i å se kamp? var det noen som tvingte deg til å snu deg?!

De som Tenner et bluss blir evnt tatt og utestengt eller ikke, dette er noe Sikkerhet og politi burde ta seg av, ikke Menigheden Ø(ty)st.

REBell
20-04-2010, 08:54
De som Tenner et bluss blir evnt tatt og utestengt eller ikke, dette er noe Sikkerhet og politi burde ta seg av, ikke Menigheden Ø(ty)st.

Generalisere grupper blir for enkelt, hva enkeltpersoner gjør knyttes ikke til grupper. På samme måte som du reagerer om alle i U1905 blir utestengt for dette, så vil du hevde det er enkeltpersoner som har gjort det.
På samme måte her, å si at alle i Øst er pakk og tystere, hvor modent er det?
Man må kunne ha forskjellige meninger om forskjellige ting.

stallis
20-04-2010, 09:07
Har sett bedre pyrobilder i mitt liv, det er min mening.

Når det er sagt så har Supporten skrevet et innlegg over som heller burde diskuteres.
Hva vil man ha på en tribune kan man spørre seg selv om AKKURATT NÅ!

1: Medsupportere som tyster/peker ut folk som overhodet ikke har noe med situasjoen å gjøre?
2: Bluss på tribunen?

Takk gud for at alle startsupportere ikke er bosatt i samme by.

Æ vil ha engasjerte supportere som støtter klubben og ikke skader klubben, pr. i dag så skader uorganisert blussing klubben å det støtter jeg absolutt ikke.

Reservesamen
20-04-2010, 09:11

Det tøffeste er vel egentlig å se at Fevang er en del av gjengen (rett ved krokodillen)

.

Espen K G
20-04-2010, 09:22
Ja, jeg er veldig happyMerkelig, for du virker ikke happy i det hele tatt ;)

Senere i Dagbladet snakker han bare om hjemme, og nevner ikke borte. Derfor skal du argumentere svært godt for å kunne si at han 'presiserte' at det kun gjaldt hjemme... En endring fra "beste motstander, punktum" til "beste motstander hjemme" tolker jeg som en presisering. Så kan du kalle det hva du vil.

Så kan du ikke bare innrømme at du dreit deg ut noe jævlig?Litt for drøyt for min del. Kan nøye meg med; fikk ikke med meg ordrett hva han sa på intervjuet på TV (hva Deila sier på TV er i nærheten av det Fagermo sier på min "se-hvor-mye-jeg-bryr-meg" liste) og baserte meg på artikkelen i Dagbladet.

Det blir med håpet...Håper du ikke holdt pusten i spenning ;)

aljahnsen
20-04-2010, 09:28

?

Tror faktisk du skal lese innlegget mitt en gang til... ;)

samebror
20-04-2010, 09:33
Nå skal det sies at mesteparten av bannere og flagg ble med fra Kristiansand, det eneste jeg vet at MØ hadde med seg var det store flagger. Og ja mange av de supporterne er litt latterlige til tider, jeg mener at man kan dra å se på laget sitt uten å drikke en halv kasse øl før hver jævla kamp. Men jeg mener også at det er ganske mange reale folk i MØ også.

Til slutt vil jeg spørre: når ble det sånn at man er en dårlig supporter av å male seg i klubbens farger? Alle andre land i verden har en kultur der man har hjertet sitt i klubbens farger, så hvorfor ikke kle og male seg i det?

aljahnsen
20-04-2010, 09:40
La oss heller stå sterke sammen, i stede for å rive oss med sammen. Vi er på kamp fordi vi deler lik lidenskap og kjærlighet til IK Start. Diskuter opp og ned i mente mellom kampene, men når man ikke klarer å samle seg uansett så er diskusjonene heller meningsløse og lite konstruktive.

Vi er uenige om mye, men gi heller blanken i det når man er på kamp for da er vi der for å støtte frem laget vårt sammen.

Og en annen ting, diskuter sak, ikke person!

Ole Gilboe Hermansen
20-04-2010, 10:16
Bengalsk lys rett ved der du står, du stod faktisk ganske så langt forran det bengalske lyset, og hindra det deg i å se kamp? var det noen som tvingte deg til å snu deg?!

Jeg stod ikke langt unna der det bengalskelyset havnet og jeg flyttet meg nedover for å unngå røyken.

Når det er sagt vil jeg si at det Rolf,Jan Erik og Alex skriver i sine siste innlegg er meget fornuftig.

Fokuset bør være på klubben.

Johnny
20-04-2010, 12:44
Dette må være tidenes mest selvmotsigende innlegg:

Det tøffeste med dette bildet er Menigheden Øst karene med utklippede avisartikler som hodeplagg. Ikke høye krav for å bli professor i dette landet..

OK, så du mener at enkelte mennesker kler seg latterlig - og velger og kritisere antrekket til denne ene supporteren?

Dessuten generaliserer du på bakgrunn av 1 - EN - person.

Ellers ser jeg ikke poenget ditt med å være så frekk og tøff i kjeften mot andre. Hvorfor kan ikke folk gå kledd som de vil på kamp? Hvorfor skal det ikke være frivillig å stå under den fanen man selv ønsker? Godt at du har så høye tanker om deg selv, men trenger ikke å tro du er så mye bedre enn alle andre.

OJ, hva er det du sier her? Skal alle få lov og gå som de vil uten og måtte ta kritikk fra andre? Hva var det akkurat du gjorde rett over? Kritiserte du ikke akkurat hvordan en annen supporter gikk kledd på en nedverdigende måte?

I tillegg blir 1905 gutta veldig sinte med en gang det sies at de blusser - for en skal jo ikke kritisere en gruppe for det 1 person gjør.

Jeg foreslår at enkelte går litt i seg selv og bytter ut argumentene sine slik at man ikke fremstår så ekstremt hyklersk. Enten velger man og slutte og kritisere gruppen "Menigheden Øst" på bakgrunn av enkelte derfra, eller så godtar man at andre dømmer deg på bakgrunn av kompisene dine. Jeg ville vurdert det første alternativet var jeg deg.

Supporteren
20-04-2010, 12:53
Jaja, kom ikke helt frem hva jeg mente, men samma det, orker ikke å diskutere dette om og om igjen.

Blir bare lettere irritert og provosert når jeg må gi fra meg personalia til politiet, fordi enkelte i Menigheden Øst står og peker på meg og sier ting til politiet, bare fordi jeg stod noen meter i nærheten av hvor noen fyrte av et bluss. Skal de ta folk, så får de ta de som har gjort noe galt, ikke fordi de står galt plassert. Veldig gøy å kjøre 8 timer i bil for å støtte laget, og ende opp med å bli mistenkt for blussing takket være angivere i Menigheden Øst.

Lars Olav Karlsen
20-04-2010, 13:06
Blir bare lettere irritert og provosert når jeg må gi fra meg personalia til politiet, fordi enkelte i Menigheden Øst står og peker på meg og sier ting til politiet, bare fordi jeg stod noen meter i nærheten av hvor noen fyrte av et bluss. Skal de ta folk, så får de ta de som har gjort noe galt, ikke fordi de står galt plassert. Veldig gøy å kjøre 8 timer i bil for å støtte laget, og ende opp med å bli mistenkt for blussing takket være angivere i Menigheden Øst.

Skjønner veldig godt at det er fryktelig irriterende, har selv opplevd å motta drapstrusler for å ha tystet etter en kamp - når det jeg faktisk gjorde var å be politiet og vaktene om at de burde være forsiktige med og ta ut større grupper for det enkelte personer gjorde. (noen hadde akkurat blusset og vaktene hadde en formening om at det var en gruppe på 10-12 stk som stod bak og ønsket og ta ut alle sammen). Jeg var Menighedens representant på feltet opp mot hjemmelagets vakter - så det at jeg i det hele tatt tok den praten var helt naturlig. Angret selvfølgelig ekstremt etterpå, burde støttet dem i at alle burde ut. Ikke noe hyggelig og først støtte noen for så å få et evig judas stempel etterpå.

Fish
20-04-2010, 13:12
Da er det vel på tide å legge både Godset-kampen og tribunegreiene bak seg, og se frem mot oppgjøret til søndag. Smil og vær glad, for den vinner vi. Joda, vi vet at Start kan finne på å tape også mot en slik motstander, men det skjer ikke denne gangen - til det er de for hevngjerrige.

Johnny
20-04-2010, 13:18
Da er det vel på tide å legge både Godset-kampen og tribunegreiene bak seg....

Enkelte ting bør kanskje løses og ikke oversees?

Problemet i Menigheden er tydelig at ting bare ignoreres og oversees. På denne måten håper man at alt ordner seg til slutt.

REBell
20-04-2010, 13:21
Problemet i Menigheden er tydelig at ting bare ignoreres og oversees. På denne måten håper man at alt ordner seg til slutt.

Det er i og for seg et problem det som har skjedd, men det er i bunn og grunn et hovedproblem mellom NFF og klubb p.d.d.
Regelverket som foreligger er noe NFF har utarbeidet sammen med klubbene, og det er de to enhetene som sanksjonerer mot det. Det betyr også at det er klubbstyret til Start som bestemmer sanksjoner for ting som er skjedd på områder IK Start.

Skjønner at det er lett for folk å "mene" at Menigheden ignorerer det, men vi er en interesse organisasjon, ikke en organisasjon som sanksjonerer hvor vi ikke har adgang til det.

Johnny
20-04-2010, 13:28
Skjønner at det er lett for folk å "mene" at Menigheden ignorerer det, men vi er en interesse organisasjon, ikke en organisasjon som sanksjonerer hvor vi ikke har adgang til det.

Det er ikke korrekt og er etter min mening en ansvarsfraskrivelse for hva Menighedens medlemmer gjør. At dere ikke har sanksjonsmuligheter overfor egne medlemmer er jo bare tull. Hvis Menighedens medlemmer oppfører seg på hjemme og/eller bortekamp på en slik måte at de skader klubben økonomisk så har selvfølgelig Menigheden mulighet til å ekskludere disse som medlemmer og bortvise dem fra eget felt.

Jeg regner med at du kommer til å si at dette ikke er medlemmer - men det er også en standard ansvarsfraskrivelse som ofte har kommet for Menighedens styre og "toe sine hender". Jeg har flere ganger med egne øyne sett at den som står med bluss i hånden er på Menighedens felt - og med tanke på kontrollen for å slippe inn her så er dette nødvendigvis medlemmer.

Når det er sagt mener jeg at slike sanksjoner bør rettes mot flere enn bare de som blusser - en kan med fordel ta en alvorsprat med de som er så ekstremt fulle på kamp at de kun er til sjenanse for egne supportere slik den nevnte Menigheden Øst supporteren ofte er.

REBell
20-04-2010, 13:34
Spørsmålet her er jo hvem som skal sanksjonere. De personer som blir sanksjonert fra klubbens side, de sanksjoneres automatisk hos oss.

Om det er medlemmer eller ikke medlemmer vet jeg ikke. Ifjor ble det totalt 6 personer utestengt fra Sør Arena av Start. Så å si at det ikke gjøres noe er naivt. Det er sanksjonert, og vurdert bevis.

Men for å kunne saksjonere må man kunne bevise noe. Vi har ment at klubben, vakter, politi er de som må vurdere de bevis som foreligge. Gjerne i samtaler med supporterklubb.

I Drammen var det f.eks 6 politifolk i området, pluss vakter, samt kameraovervåkning. Om disse ikke finner nok bevis til å sanksjonere, står vi temmelig på bar bakke om vi på egenhånd skal sanksjonere mot personer.

Supporterklubben har i lengre tid prøvd å endre reglementet, slik at man skal få andre rutiner for sanksjonering og utestengelser, slik at man får det rettferdig.
Våre innspill har gått på at man går over til et system basert på advarsler med sanksjoner for de advarsler man når. Dvs at om man står i nærheten eller virker delaktig i uønskede hendelser får man advarsel. Om man i fremtiden står i tilknyttning til hendelser vil man få ny advarsel og evnetuelt utestengelse. F.eks.

1. advarsel (trekk deg unna situasjoner)
2. advarsel (2 kampers utestengelse)
3. advarsel (5-10 kampers utestengelse)

Man gir da folk valget om hvordan man vil oppføre seg på kamp, oppsøker man plasser hvor det skjer ting, deltar med å dekke til etc, må man forvente å kunne få advarsel og sanksjoner.
Dagens system treffer mange "uskyldige" og er tilfeldig i forhold til utestengelser.

Johnny
20-04-2010, 14:26
Du har noen gode poenger i forhold til at det er vanskelig og vite hvem det er som gjør dette, spesielt for de som står i forkant av hendelsen - de vil jo ikke kunne vite noe før det allerede har skjedd.

Men det at ingen vet hvem som gjør dette er jo veldig spesielt - vi står såpass tett på et felt at det er fullt mulig og luke ut slik oppførsel. Menigheden som supporterklubb kan selvfølgelig ikke gjøre noe overfor publikummere som ikke er medlemmer - men det bør gjøres noe aktivt for at slike ting ikke skal finne sted.

Jeg f.eks. var på kampen men så fort på det aktuelle feltet at flere av de elementene jeg oppfatter som negative var tilstede og trakk meg derfor over på den andre delen av tribunen - og det viste seg jo at jeg fikk rett i at noe kom til å skje.

Ingen står så tett oppi situasjonen som Menigheden selv.

Når det er sagt så bør Menigheden også få en hvis kontroll over hva slags bannere som brukes på Menighedens eget felt i Kristiansand. Stusser veldig på hva den Lacoste reklamen har og gjøre på feltet.

Slik det har blitt i Menigheden nå så dytter en fra seg flere og flere og snart er det bare unger som står der som liker all liv ukritisk til hva som skjer. Etter min mening burde det og være Start supporter være synonymt med og være medlem av Menigheden - men slik det er nå er jo det uaktuelt. Jeg ønsker ikke og komme på TV i sammenheng med diverse idiotiske bannere og oppførsel som ikke har noe med fotballen og gjøre.

REBell
20-04-2010, 14:37
Når det er sagt så bør Menigheden også få en hvis kontroll over hva slags bannere som brukes på Menighedens eget felt i Kristiansand. Stusser veldig på hva den Lacoste reklamen har og gjøre på feltet.

Den krokodilla har vel ikke vært på feltet i Kr.sand på mange mange år?

stallis
20-04-2010, 14:39
Den krokodilla har vel ikke vært på feltet i Kr.sand på mange mange år?

Jo da, er fremme ofte den men for de som ikke vet hva dette er så er det ei Krokodille som "spiser" NFF logoen.

Johnny
20-04-2010, 14:47
Litt skummelt at sentrale personer i Menigheden ikke vet hva som brukes av bannere på eget felt.

Jo da, er fremme ofte den men for de som ikke vet hva dette er så er det ei Krokodille som "spiser" NFF logoen.

Ja, har hørt rykter om den NFF logoen, men hjelper jo ikke når den ikke synes.

Det er enkelt og greit en Lacoste logo (skulle du være usikker, kan du sjekke denne linken: http://static.factory-outlet-stores.info/images/stories/lacoste.jpg) - og det er den folk som ser på banneret oppdager. Hvis meningen til disse guttene er og signalisere sin misnøye med NFF får de finne på en annen måte som kan vise dette bedre.

Men når det er sagt bør vel alle bannere fokusere på å støtte laget og ikke være negative til andre ting. Tror ikke mange i NFF mister nattesøvnen fordi noen smågutter i Start ikke liker dem.

Fish
20-04-2010, 14:55
Enkelte ting bør kanskje løses og ikke oversees?

Er enig i at enkelte ting bør løses og ikke overses, men jeg så ikke noen særlige løsningsorienterte innlegg lenger, tvert i mot. Når man begynner å kvekke til hverandre, dele opp fanskaren med geografisk argumentasjon, kalle andre for idioter o.l. - da er det kanskje tid for å la det ligge. Vel og merke som debattant. Regner med de ansvarlige i supp.klubben tar tak i det.

REBell
20-04-2010, 14:59
Litt skummelt at sentrale personer i Menigheden ikke vet hva som brukes av bannere på eget felt.

Vi er totalt 8 stk i styret nå, og jeg kan da ikke ha oversikt over alt?

Sømme66
20-04-2010, 15:02
http://i44.tinypic.com/6pce9y.jpg

stallis
20-04-2010, 15:13

Ja, har hørt rykter om den NFF logoen, men hjelper jo ikke når den ikke synes.

Det er enkelt og greit en Lacoste logo (skulle du være usikker, kan du sjekke denne linken: http://static.factory-outlet-stores.info/images/stories/lacoste.jpg) - og det er den folk som ser på banneret oppdager. Hvis meningen til disse guttene er og signalisere sin misnøye med NFF får de finne på en annen måte som kan vise dette bedre.

Men når det er sagt bør vel alle bannere fokusere på å støtte laget og ikke være negative til andre ting. Tror ikke mange i NFF mister nattesøvnen fordi noen smågutter i Start ikke liker dem.

Hvis det er meningen at alle i styret til en hver tid skal ha kontroll på absolutt alt som skjer så får vi begynne å gjøre det om til 100% stillinger med lønn. Vi er totalt 8 personer i styret som har ulike arbeidsoppgaver å da kan ikke alle få med seg alt heller.

Å jo jeg vet selvfølgelig at den krokodilla er en Lacoste.

Til alle dere som er så misfornøyde her nå så har jeg følgende oppfordring å komme med. Still til valg, meld dere som frivillige å vær med å bidra. Er kun ved hjelp av frivillige vi kan bli bedre å da hjelper det ikke at hele verden sitter på dette forumet og mener en hel masse hvis en ikke er med å bidrar selv.

Litt avsporing men mange av disse tingene henger sammen til syvende og sist.

Lars Olav Karlsen
20-04-2010, 15:51
Forstår godt frustrasjonen over at folk ikke melder seg frivillig, men en kan godt ta litt bedre vare på de som faktisk gjør det?

Det er mulig at jeg er et uønsket element og at det er grunnen til at jeg følte meg uønsket - og i så tilfelle er det vel greit. Nå var jeg aldri noe aktuell til styret i Kristiansand, men mine erfaringer stammer fra engasjement her på forumet og styreverv i Oslo (og hva som skjer i styret i Oslo kan selvfølgelig ikke styret i Kristiansand kritiseres for, bare så det er sagt).

Men ønsker man at folk skal engasjere seg så er ihvertfall min mening at de bør føle at de blir backet opp og støttet når det blåser litt.

aljahnsen
20-04-2010, 16:22
Jeg gjentar; La oss heller stå sterke sammen, i stede for å rive oss med sammen slik det gjøres nå.

eksil
20-04-2010, 16:30
Jeg gjentar; La oss heller stå sterke sammen, i stede for å rive oss med sammen slik det gjøres nå.

Her jeg helt uenig. Skal Menigheden som supporterklubb komme seg videre må man klare å kvitte seg med en del uønskede elementer. Det må være så enkelt som at man ikke får være med så lenge man ikke overholder reglene. Og det er ikke lov å blusse på tribunen.

Denne gangen har ledergruppen i Menigheden sagt i fra på en skikkelig måte og gjort det helt klart hva man mener om uorganisert blussing.

aljahnsen
20-04-2010, 16:33
Her jeg helt uenig. Skal Menigheden som supporterklubb komme seg videre må man klare å kvitte seg med en del uønskede elementer. Det må være så enkelt som at man ikke får være med så lenge man ikke overholder reglene. Og det er ikke lov å blusse på tribunen.

Denne gangen har ledergruppen i Menigheden sagt i fra på en skikkelig måte og gjort det helt klart hva man mener om uorganisert blussing.

Debatten er riktig, men det kommer skjelden noe konstruktivt ut av det. Folk angriper hverandre, det er dette jeg påpeker og jeg mener at det burde være langt mer uønsket i supporterklubben enn debatten rundt bluss. Folk må ta debatten på alvor, men den sklir alltid alt for langt ut. Personlig er jeg tilhenger av pyroeffekter, men jeg respekterer lovverket, selv om det kanskje ikke er slik jeg mener det burde være. Men det hjelper lite å kjøre gjennom å ta saken i egne hender, som jeg også tidligere har sagt i debatten her så ser ikke et enkelt bluss som blir kastet i en mengde av folk spesielt tøft ut heller, det ser heller dumt ut. Ikke gir det store effekten heller.

Skal man få til dette, må man stå sterke sammen, og støtte hverandre opp. Så kommer ikke støyen igjennom, skjønner?

Vi er her for å støtte frem IK Start, og for at supporterklubben skal komme viderere så må vi stå langt mer samlet sammen.

aljahnsen
20-04-2010, 16:47
Ut ifra svarene jeg får på innleggene mine så vil jeg påpeke at jeg stiller meg 100 % bak det ledergruppen har kommet ut med om ulovlig bruk av pyroteknikk.

Folk virker å misforstå meg, på bakgrunn av min store lidenskap og interesse for tribuneliv og stemning. Jeg er fan av bruk av pyroteknikk, men ikke når det går utover sikkerheten og kan gi følger for klubben i mitt hjerte.

Supporteren
20-04-2010, 17:23
Skal Menigheden som supporterklubb komme seg videre må man klare å kvitte seg med en del uønskede elementer.

Da burde man kvitte seg med folk som er overstadig beruset på kamp. Det er jo ikke lov å være full på kamp, men dette håndteres jo aldri.

Johnny
20-04-2010, 18:57
Da burde man kvitte seg med folk som er overstadig beruset på kamp. Det er jo ikke lov å være full på kamp, men dette håndteres jo aldri.

Helt enig - ikke bare er det fryktelig irriterende men det er et stadig uromoment også.

Men jeg tenker at det fort kunne vært løst med en litt ordentlig samtale med de det gjelder først. Hvis det ikke løser seg med det så må en klart si ifra at vi ikke ønsker flatfyll på tribunen vår.

strawdog79
20-04-2010, 19:46
Er vel knapt noe point i å nok en gang forsvare en grillfest på dette forumet. For å sitere en klok mann: Slutt å syte, gi gass, ta konsekvensene og kjør på videre.

kaptein
20-04-2010, 20:01
Er vel knapt noe point i å nok en gang forsvare en grillfest på dette forumet. For å sitere en klok mann: Slutt å syte, gi gass, ta konsekvensene og kjør på videre.

Håper virkelig disse "småguttene" som står bak pyroen blir utestengt i lang tid. SÅ kan de vifte med sine "dødskule" flagg og bannere en annen plass.

Kenneth Storberget
20-04-2010, 20:06

Der tar du hvertfall helt feil, det er mange jeg har kastet ut av feltet vårt på Sør Arena da disse personene har vært alt for fulle for og være der. Først får dem en advarsel og etterpå så kastes dem ut fra stadion og blir ønsket velkommen tilbake til neste kamp.
Hva det gjelder på borte kamper så er det ikke vi som har inngangs kontrollen der og ikke vi som styrer hvem som er for fulle. Men har vært vakt på mange kamper i 2008 og 2009 og det er mange av våre medlemmer som ikke har kommet inn på kamp da dem har vært alt for fulle.

(noen har ikke blitt kastet ut men det er jo som sagt ikke opp til meg og bestemme. Å ja jeg har vært alt for full selv på en bortekamp og synes det var veldig veldig rart at jeg ikke ble kastet ut).

stwa
20-04-2010, 20:29
Dette med ulovelig blussing hadde vel ikke vært noe serlig problem om ikke start saboterte ettvert forsøk på å gjøre det lovlig..! Er klart at når det blir søkt så mange ganger, men start bare avslår (selv om man har fått tilatelse av TV2 og brannvesen) må de faktisk ta litt av skylden selv..

Spruce
20-04-2010, 22:04
Pyroboys, foren eder mot denne plastikkulturen som menigheden øst har jabbet om i årevis og tydeligvis får mer og mer aksept for.

Faen så digg det var på 90-tallet

Gerrard
20-04-2010, 22:17
Er sjeleglad for at jeg ikke står sammen med menigheden på kamp lengre.Den dagen det er bare menigheden som står på feltet, skal jeg heller komme ned igjen å støtte laget vårt sammen med dere.Hører utrolig mye drit om hvor barnslig menigheden er blitt.
Men så lenge de som står lengst fremme vifter med lacoste og ultrasbannere, står jeg heller noen steinkast unna.
Hele oppleget på feltet er blitt ei fjortissgreie som jeg ikke ønsker å identifisere meg med.Og Lars Olav, jeg støtter deg fullt ut i det du gjorde og hadde gjordt akkurat det samme hvis det var meg som var menighedens representant på ett bortefelt.
Blussing er fint i organiserte former, men så lenge det er forbudt så er det forbudt.
Og de som har gjordt det burde være voksne nok til å ta regninga som kommer(Men jeg stiller meg sterkt tvilende til at rebelske opprørske sinna ungdommer har såpass klubbfølelse at de tar ansvar for sine handlinger)Håper virkelig at ALLE som blusset under godset kampen blir utestengt fra resten av kampene i år.

Supporteren
20-04-2010, 22:42
Den dagen Menigheden kun består av gamle alkisser og 14 år gamle jenter, da skal jeg stille meg der igjen.

Jeg tror ikke grunnen til at Menigheden holder på å bli en av Norges minste og daffeste supporterklubber er fordi det er så mye Ultras, eller andre alternative supportere der.

Sømme66
20-04-2010, 22:58
Er sjeleglad for at jeg ikke står sammen med menigheden på kamp lengre.Den dagen det er bare menigheden som står på feltet, skal jeg heller komme ned igjen å støtte laget vårt sammen med dere.Hører utrolig mye drit om hvor barnslig menigheden er blitt.
Men så lenge de som står lengst fremme vifter med lacoste og ultrasbannere, står jeg heller noen steinkast unna.
Hele oppleget på feltet er blitt ei fjortissgreie som jeg ikke ønsker å identifisere meg med.Og Lars Olav, jeg støtter deg fullt ut i det du gjorde og hadde gjordt akkurat det samme hvis det var meg som var menighedens representant på ett bortefelt.
Blussing er fint i organiserte former, men så lenge det er forbudt så er det forbudt.
Og de som har gjordt det burde være voksne nok til å ta regninga som kommer(Men jeg stiller meg sterkt tvilende til at rebelske opprørske sinna ungdommer har såpass klubbfølelse at de tar ansvar for sine handlinger)Håper virkelig at ALLE som blusset under godset kampen blir utestengt fra resten av kampene i år.

Skjerp deg!
Henger ikke på greip det du skriver

Neon
20-04-2010, 23:17

Godt sagt... Å stå med Menigheden er desverre blitt helt uaktuelt. Det er trist.

Vil samtidig si at jeg er veldig glad for at styret i M for en gang skyld går ut å tar avstand fra disse idiotene.

Johnny
21-04-2010, 00:07
Godt sagt... Å stå med Menigheden er desverre blitt helt uaktuelt. Det er trist.

Jeg kan også skrive under på det som skrives og medlemskapet mitt ble ikke fornyet i år - nettopp pga dette.

frankieboy
21-04-2010, 04:32

Vil samtidig si at jeg er veldig glad for at styret i M for en gang skyld går ut å tar avstand fra disse idiotene.

Jeg kommer også hjem fra USA til 2 kamper i mai og juni og hadde gledet meg til å stå i Menigheden, men slik det er nå er dette helt uaktuelt.

Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor folk sier de elsker Start - er med og bidrar med sang (som er veldig bra) men som synes det er viktigere med et banner med ei krokodille enn å ha på seg ei Start-drakt eller ha et banner som stotter Start... Jeg kan heller ikke forstå at folk som sier de elsker Start og som vil at laget skal styrkes, samtidig tenner bluss når man VET at dette sannsynligvis gir ei klekkelig bot til klubben. Hva er poenget?

Hvis man elsker klubben IK Start, så kan jeg ikke forstå at man setter sitt eget EGO foran klubben.

Nei, er man Start-supporter så viser man SUPPORT til klubben man elsker - og ikke motarbeider den! Bruk de midlene som er LOVLIGE og er man i tvil hva det kan vaere, så kan jeg nevne Start-drakt, Start-skjerf og Start-flagg.

Jeg kan ikke forstå at ikke ALLE bare kan fokusere på å hjelpe laget sitt og heller legge sitt hat til NFF til side, la blussen ligge hjemme og heller mekke Gule og Sorte bannere som fokusere på hvor mye man elsker IK START. Tenker alle slik vil man få en stor og inkluderende supporterskare.

Den dagen dette blir en realitet på feltet, så kommer nok veldig mange av dem som nå forsvinner tilbake! Da stiller jeg også opp på feltet på de kampene jeg kan komme på!

Spruce
21-04-2010, 07:57
Politimester Bastian, er det deg?

Tror du virkelig at Start vil spille bedre om alle i Menigheden drar på seg ei Startdrakt og/eller lager gule og svarte bannere?

rooland
21-04-2010, 08:38
Politimester Bastian, er det deg?

Tror du virkelig at Start vil spille bedre om alle i Menigheden drar på seg ei Startdrakt og/eller lager gule og svarte bannere?

Tror du virkelig at start spiller bedre om man fyrer opp en bluss?

Helge
22-04-2010, 13:08
Jeg liker en øl eller tre og har ingenting imot at folk er "i god stemning". Det som er trist er at det tydeligvis er flere og flere som ikke klarer å se sine egne begrensninger og blir overstadig drita. Mitt tips: kutt ned til det halve og går på snørrfylla på lørdag i stede for. Det gjør jo hele turen til en bedre opplevelse for alle! Inkludert deg selv...

Og så var det den evige diskusjonen om pyro. Tror NOEN her at dette vil blir mer "lovlig" når det praktiseres som i dag? Det er gøy med fyrverkeri, men de som oppriktig MENER at dette er helt ufarlig er jo mentalt tilbakestående!! Jeg har selv stått forran en JÆVLA DUST med bengalsk lys som drøppa ned i hue og i tillegg ødela boblejakka (IKKE Lacoste-jakke altså..).

Fokuset synes jeg er sørgelig lite det fokuset BURDE være, nemlig Å STØTTE START! Ikke drekke seg drita og fyre opp bengalske lys. Dette er det fullt mulig å gjøre en hvilken som helst dag unntatt de 2 timene vi ser Start kamp.

Spruce
22-04-2010, 16:52
Er jo ikke alle som går på kamp for å støtte Start, men for å se på Start og la seg underholde

Johnny
22-04-2010, 17:27
Er jo ikke alle som går på kamp for å støtte Start, men for å se på Start og la seg underholde

Da har man vel strengt tatt ikke noe på Menighedsfeltet og gjøre. Menigheden får rabatt nettopp for å belønne de som støtter laget

Spruce
22-04-2010, 23:03
Tenkte på bortekamper

Helge
23-04-2010, 09:08

Tenker du på bortefansen nå? Hehe, denne kommentarens kjønte jeg ikke så mye av.

Supporteren
23-04-2010, 14:51
Jeg har selv stått forran en JÆVLA DUST med bengalsk lys som drøppa ned i hue og i tillegg ødela boblejakka (IKKE Lacoste-jakke altså..)

Bare av nysgjerrighet. Var dette Fredrikstad i 2005? Hoho, de blussene var ikke trygge. Dryppet som pokker. Menigheden som hadde kjøpt noe på billigsalg.

Helge
23-04-2010, 15:13
Hm, si det. Jeg var nok så full at jeg ikke husker det ;-)

Billy Bright
26-04-2010, 14:15
Hva med et eksperiment:

U1905 med hangs holder seg unna feltet neste hjemmekamp. Så kan Neon, Johnny og Frankieboy m. hangs få sjansen.

Hadde vært interessant å se hvor mye stemninga hadde løftet seg og hvor raskt klakken hadde vokst.

Jeg har mine tvil.

frankieboy
26-04-2010, 19:13
Hva med et eksperiment:

U1905 med hangs holder seg unna feltet neste hjemmekamp. Så kan Neon, Johnny og Frankieboy m. hangs få sjansen.

Hadde vært interessant å se hvor mye stemninga hadde løftet seg og hvor raskt klakken hadde vokst.

Jeg har mine tvil.

Jeg bor i USA, så sliter litt... MEN hva med et annet eksperiment:

Hvis alle dropper bluss ut sesongen, og at man istedet for å fokusere på NFF og andre ting, istedet fokuserer MAKS på å hjelpe Start med rop og sanger resten av sesongen - da kan vi se om stemningen vil vokse og se om antallet også vokser... Jeg er ikke i tvil om at dette ville hjulpet både på antall og volum på sanger/rop!

Er du med på dette Billy Bright?

stwa
26-04-2010, 21:15
Hvis alle dropper bluss ut sesongen, og at man istedet for å fokusere på NFF og andre ting, istedet fokuserer MAKS på å hjelpe Start med rop og sanger resten av sesongen - da kan vi se om stemningen vil vokse og se om antallet også vokser... Jeg er ikke i tvil om at dette ville hjulpet både på antall og volum på sanger/rop!

Hvor er det egentlig du har det fra at det bare er protester mot nff?

Du snakker tydeligvis om noe du ikke har peiling på! 99,9 prosent av alle sanger og rop er støtte til start! Kan nesten ikke huske sist det ble ropt noe om nff, så du får heller finne på noen andre begrunnelser for synet ditt..

Sømme66
26-04-2010, 21:45
Det er nok den enkle lacoste nff to-håndsen han tenker på, som fortsatt kommer til å være synlig på feltet også fremover.

frankieboy
26-04-2010, 23:16
Det er nok den enkle lacoste nff to-håndsen han tenker på, som fortsatt kommer til å være synlig på feltet også fremover.

Stemmer. Det er denne jeg prater om. Jeg vet at det ikke synges sanger om NFF, men jeg mener at det da må vaere bedre å ha bannere som støtter Start enn å bruke tid/plass/energi på eks NFF. Da mener jeg det er mye mer effektfullt å ha eks EN kamp der man lager et stort banner/kampanje mot NFF - og gjerne over hele landet.. enn å hver eneste gang ha en krokodille om spiser NFF-logoen.

Sømme66
26-04-2010, 23:52
En god grunn for å vise sin avsky noen få sekunder noen kamper jevnlig:
http://www.vif-fotball.no/article2872173.ece

NFF SA NEI TIL BLUSSING
Før kampen mot Rosenborg ønsket Klanen å gjennomføre et prøveprosjekt med blussing på tribunen.

- Dette var en prosess mellom Klanen og NSA, men søknaden har gått via oss som må være formell søker, sier adm. dir. Pål Breen til VIF TV.

- Søknaden gikk til brannetaten, politiet og NFF. Brannvesenet og politiet sa ja, men NFF ba oss om å flytte prosjektet til å være mellom målet og reklameskiltene. Beskjeden fikk vi klokken ett på fredag og da måtte vi komme med nye planer på hvor blussingen skulle skje og nye evakueringsplaner.

Skrinla prøveprosjektet

På grunn av det sene avslaget valgte Klanen og klubben å skrinlegge prøveprosjektet til Rosenborg-kampen. Breen synes det er trist at avslaget kom fra fotballforbundet.

- Hensikten med prøveprosjektet var å blusse kontrollert på tribunen. Det er trist at vi ikke får kjørt dette prøveprosjektet når brannetaten sier ja, da det er de som er faginnstansen på om det er trygt eller ikke, sier han.

- Samtidig føler vi at vi burde fått et signal fra NFF på om vi fikk lov eller ikke tidligere enn vi gjorde.

Hadde klanen og kjernen fått kjørt på og gjennomført dette hadde de fått bevist at det finnes måter å blusse kontrollert også PÅ tribunen.
men den gang ei. . . . .

Når det er sagt så kommer HATER NFF effekter i form av banner/rop o.l å være tilstede på norske tribuner jevnt å trutt til det blir innført noe respektert fra hovedstaden.

Supporteren
27-04-2010, 14:21
Stemmer. Det er denne jeg prater om. Jeg vet at det ikke synges sanger om NFF, men jeg mener at det da må vaere bedre å ha bannere som støtter Start enn å bruke tid/plass/energi på eks NFF. Da mener jeg det er mye mer effektfullt å ha eks EN kamp der man lager et stort banner/kampanje mot NFF - og gjerne over hele landet.. enn å hver eneste gang ha en krokodille om spiser NFF-logoen.

Lag dine egne bannere og stå med de på kampene, og slutt å klag på andres. Æddemuli..

frankieboy
27-04-2010, 16:08
Lag dine egne bannere og stå med de på kampene, og slutt å klag på andres. Æddemuli..

Er vi litt hårsåre i dag? Jeg må da ha lov til å ha meninger om hva JEG tror vil hjelpe til å få flere folk til å komme på Supporterfeltet. Det eneste jeg prøver å fortelle er at jeg tror det vil hjelpe Supporterklubben og det vil hjelpe Start om man fokuserte 100% på å vise støtte til Start. Det banneret jeg henviste til var bare et eksempel på noe som ikke er der for å hjelpe Start..

Supporteren
27-04-2010, 21:19
Er vi litt hårsåre i dag?

På ingen måte. Og jeg er heller ikke involvert i dette banneret eller andre bannere, for den saks skyld. Synes bare det blir litt vel mye gnåling om dette banneret. Nå har noen gutter laget dette banneret, så får det være deres sak. Folk få heller lage sine egne bannere, med egne budskap, istedenfor å rakke ned på andres. Ha en ellers fin dag!

stallis
27-04-2010, 22:08
På ingen måte. Og jeg er heller ikke involvert i dette banneret eller andre bannere, for den saks skyld. Synes bare det blir litt vel mye gnåling om dette banneret. Nå har noen gutter laget dette banneret, så får det være deres sak. Folk få heller lage sine egne bannere, med egne budskap, istedenfor å rakke ned på andres. Ha en ellers fin dag!

Hva med å lage felles bannere som alle kan stå bak i stedet for at reaksjonen på enkelt personers bannere skal gå utover alle?

kaptein
27-04-2010, 22:39
Hva med et eksperiment:

Jeg har mine tvil.

Ikke la det bli med kun en kamp at dere holder dere borte. la det bli til dere har vokst i fra det fjortiss greiene der dere tilber Ultras fra italia og andre som dere ser opp til men som dere ikke er en kopi av en gang men bare ett tragisk og latterlig forsøk på å være noe dere aldri klarer.
Velkommen tilbake med sang og liv den dagen dere har vokst litt mer opp.

grinebiteren
28-04-2010, 00:25
Ta oppfordringen Ultras (med venner)!
Forlat M-feltet, finn et nytt for å igjen kunne skape entusiasme og engasjement! Kaptein og de 5-6 andre får det sikkert fint på feltet da... Da får de til og med Johnny(!) tilbake. Det blir fint for dem.

Johnny
28-04-2010, 00:30
Ta oppfordringen Ultras (med venner)!
Forlat M-feltet, finn et nytt for å igjen kunne skape entusiasme og engasjement! Kaptein og de 5-6 andre får det sikkert fint på feltet da... Da får de til og med Johnny(!) tilbake. Det blir fint for dem.

Hadde det bare vært meg som ikke likte det Ultras (med venner) holdt på med så hadde det ikke vært noe problem - da ville Menigheden vokst seg stor og bra. Slik det er nå blir det færre og færre, og det er, som ledelsen har skjønt, et tegn på at ganske mange mener at noe er galt.

grinebiteren
28-04-2010, 00:40
Javisst er det noe galt med Menigheden! Det er hevet over en hver tvil og noe alle vet, men det er ikke ultras gutta som er skyld i det..
Tvert i mot.
Jeg, og ekstremt mange med meg, har alltid holdt seg unna menigheden (på S-A) da drita single alenemødre, 14 år gamle jenter eller diverse andre sosiale utskudd ikke appelerer til meg når jeg skal på kamp.
Blir det derimot snakk om et "ultras-felt" er det stor sannsynlighet for at det er et sted man kunne tenke seg å stå..

Johnny
28-04-2010, 00:46
Men hvis det er slik du sier grinebiteren, så er det jo ingen grunn til at Ultras (med venner) skal fortsette og komme på Menighedens felt hvis en ikke ønsker og assosieres med de som står der.

Da foreslår jeg at en rett og slett inngår en gjensidig ønsket skilsmisse der Ultras (med venner) finner en annen plass og stå og samler seg der istedenfor og trenge seg på Menigheden - som jo strengt tatt ikke ønsker dere der.

grinebiteren
28-04-2010, 00:52
Jeg får presisere at jeg ikke har noenting med Ultras å gjøre, så ikke det jeg sier blir tatt til inntekt for dem.. Jeg er bare en gammel grinebiter som kjenner blodpumpa slå når så mange tullinger sier så mye dumt..

Sømme66
28-04-2010, 01:14
Hadde det bare vært meg som ikke likte det Ultras (med venner) holdt på med så hadde det ikke vært noe problem - da ville Menigheden vokst seg stor og bra. Slik det er nå blir det færre og færre, og det er, som ledelsen har skjønt, et tegn på at ganske mange mener at noe er galt.

Du er helt patetisk Johnny, du sitter på dette forumet 24/7 å øser ut kritikk mot Ultras. Ta heller å kom på pub før kamp å ta en prat om tribunekulturen/ukulturen som er her i sør, så slipper offentligheten å lese pisspratet ditt!
Tror du virkelig menigheden hadde vokst seg stor og bra om Ultras hadde flyttet felt? Tror om igjen. . . Idiot!

Neon
28-04-2010, 01:24
Hva med et eksperiment:

Jeg har mine tvil.

Skal prøve å ikke synke ned på ditt nivå, men tillater meg alikavell å si min mening:

For meg er det ikke avgjørende om supporterene går i Lacoste eller Startdrakt
For meg er det ikke avgjørende om supporterene er forrettningsfolk eller uføre-trygdet.
For meg er det ikke avgjørende om supporterne er skalla, eller går med parykk.

Har selvfølgelig mine meninger om hva jeg ville foretrukket av disse tingene, men det er ikke disse elementene som gjør at JEG ikke ønsker å assosieres med Menigheden.

Det er naturlig, og ikke minst sunt at M-feltet består av forskjellige mennesker med forskjellig syn. Dette er jo akkurat som samfunnet ellers;

I hverdagen må man tåle å leve sammen med folk med forskjellig politisk mening, annen hudfarge, legning osv... Folk er forskjellige, og det må vi bare akseptere og leve med. Det man dog ikke skal akseptere er folk som bryter loven. Ser jeg at noen bryter seg inn i bilen til naboen, så ringer jeg purken. Kall meg gjerne for en tyster, men slik er jeg.

Det viktigste for meg, er med andre ord at de som bevisst bryter loven, og på den måten ødelegger for klubben IKKE får tilgang til feltet. Å være medlem i en organisasjon, som inndirekte legger til rette for lovbrudd er for meg utelukket. At noen går i lacoste og stemmer SV, skal jeg alltids klare å svelge.

Billy Bright
28-04-2010, 12:33
Kapteinen og alle andre: Vil også understreke at jeg verken er med i Ultras 1905 eller Menigheden. Har ikke stått sammen med supporterklubben på hjemmebane siden 2005. Så ikke ta noe av det jeg skriver til inntekt for noen grupperinger.

Skal prøve å ikke synke ned på ditt nivå, men tillater meg alikavell å si min mening:

For meg er det ikke avgjørende om supporterene går i Lacoste eller Startdrakt
For meg er det ikke avgjørende om supporterene er forrettningsfolk eller uføre-trygdet.
For meg er det ikke avgjørende om supporterne er skalla, eller går med parykk.

Har selvfølgelig mine meninger om hva jeg ville foretrukket av disse tingene, men det er ikke disse elementene som gjør at JEG ikke ønsker å assosieres med Menigheden.

Det er naturlig, og ikke minst sunt at M-feltet består av forskjellige mennesker med forskjellig syn. Dette er jo akkurat som samfunnet ellers;

I hverdagen må man tåle å leve sammen med folk med forskjellig politisk mening, annen hudfarge, legning osv... Folk er forskjellige, og det må vi bare akseptere og leve med. Det man dog ikke skal akseptere er folk som bryter loven. Ser jeg at noen bryter seg inn i bilen til naboen, så ringer jeg purken. Kall meg gjerne for en tyster, men slik er jeg.

Det viktigste for meg, er med andre ord at de som bevisst bryter loven, og på den måten ødelegger for klubben IKKE får tilgang til feltet. Å være medlem i en organisasjon, som inndirekte legger til rette for lovbrudd er for meg utelukket. At noen går i lacoste og stemmer SV, skal jeg alltids klare å svelge.

Dette var jo et riktig så flott innlegg. Du skriver: For meg er det ikke avgjørende om folk er skalla eller går med parykk. Har selvfølgelig mine meninger om hva jeg ville foretrukket av disse tingene.

Av ren nysgjerrighet: Hvilke av disse foretrekker du?

Når det gjelder å synke ned på nivå med meg så er det jo bra for deg at du mener du unngår det. Ikke at jeg kan se hva det var i innlegget mitt som var så veldig lavpannet.

Hvis dere mener at dere hadde fått menigheden til å vokse bare U1905 peller seg vekk, så foreslår jeg at man prøver det i praksis. Eg er ingen edderkopp, eg er ein pragmatikar.

Sier du at Menigheden inndirekte legger til rette for lovbrodd?

Supporteren
28-04-2010, 13:10
Hva med å lage felles bannere som alle kan stå bak i stedet for at reaksjonen på enkelt personers bannere skal gå utover alle?

For det er alltid noen som kommer til å reagere, hvis man lager bannere/flagg som er litt mer spenstige enn "Heia Start - Gult og svart".

Ellers synes jeg innlegget til kapteinen er så graverende, at U1905 må vises full støtte, ellers synes jeg personlig at de burde forlate Menighedsfeltet. Menigheden fortjener dere ikke!

Supporteren
28-04-2010, 13:14

Hvor har du det fra, at Menigheden vil vokse seg til en stor og mektig supporterklubb, bare Ultras m/venner forsvinner? Tror ikke det er noe hold i den påstanden din, selv om jeg gjerne skulle sett om det var det. Supporterklubben må bygges på engasjement, ikke med regler og byråkrati, der alle skal være like, og alle skal følge den samme stimen.

Supporteren
28-04-2010, 13:16
Jeg er bare en gammel grinebiter som kjenner blodpumpa slå når så mange tullinger sier så mye dumt..

Velkommen til Menigheds forumet! :D

Neon
29-04-2010, 00:26
Av ren nysgjerrighet: Hvilke av disse foretrekker du?

Jeg ville noe foretrukket noe midt i mellom et sted. For meg ville det ideele vært et supporterfelt der alle var kledd i gult og svart, og alle hadde fokus UTELUKKENDE på å støtte laget. Har som sagt innsett at dette kun er en drøm som aldri kommer til å bli realisert.

Hvis dere mener at dere hadde fått menigheden til å vokse bare U1905 peller seg vekk, så foreslår jeg at man prøver det i praksis.
Er det virkelig slik at U1905 ikke klarer å stå på feltet uten å tenne disse stearinlysene sine? I så fall fryktelig barnslig. Håper U1905 er voksne nok til å akseptere reglene, slik som alle andre. M vil vokse, om de som driver ulovligheter forsvinner/slutter. Med eller uten U1905.

Sier du at Menigheden inndirekte legger til rette for lovbrodd? Absolutt! M-ledelsen vet veldig godt hvem som har brutt reglene. De har til og med hatt egne vakter på feltet. Alikvell har de gang på gang tillatt at disse folkene slipper inn igjen. Vil samtidig si at jeg synes det er positivt at de endelig innser at nok er nok.

Det er som sagt ikke meningene eller utseene som er avgjørende for meg. Det avgjørende er at man støtter start. De som blusser, støtter ikke start. Punktum!

Fasitsetteren
02-05-2010, 17:07
Er det virkelig slik at U1905 ikke klarer å stå på feltet uten å tenne disse stearinlysene sine? I så fall fryktelig barnslig.

Du skriver mye annet kvakksalveri, men hva er dette for en ting å si? Det er vel bare én eller to ganger noe slikt har forekommet på Sør Arena i vår historie, noe som vil si 2 av 40 kamper.

Neon
02-05-2010, 18:02
Du skriver mye annet kvakksalveri, men hva er dette for en ting å si? Det er vel bare én eller to ganger noe slikt har forekommet på Sør Arena i vår historie, noe som vil si 2 av 40 kamper.

Ehh... I det hele tatt sett hva jeg svarte på?
Ps: Slå opp kvakksalveri i ordboken...

Fasitsetteren
02-05-2010, 21:59
Ehh... I det hele tatt sett hva jeg svarte på?
Ps: Slå opp kvakksalveri i ordboken...

Ja, det var derfor jeg også påpekte det.

"person som utfører håndverksarbeid uten autorisasjon " - Du driver debattering uten autorisasjon.

Neon
02-05-2010, 22:16
Ja, det var derfor jeg også påpekte det.

"person som utfører håndverksarbeid uten autorisasjon " - Du driver debattering uten autorisasjon.

Haha, i rest my case!

Fasitsetteren
02-05-2010, 22:46
Haha, i rest my case!

Samme her. Tallet i signaturen min økte til 217.

Neon
02-05-2010, 23:05
Jepp, du er en hard nøtt. Skikkelig solide greier.... Håper for din skyld at tapsrekken ikke vil komme, når/visst du setter deg inn i saker, før du tar ut sitater av sammenhengen, og "kommenterer" dem.

Statsminister neste? Siden du sitter på/setter fasiten og debatterer som en gud, tenker jeg..

Min stemme går til deg!

grinebiteren
29-07-2010, 20:46
Men hvis det er slik du sier grinebiteren, så er det jo ingen grunn til at Ultras (med venner) skal fortsette og komme på Menighedens felt hvis en ikke ønsker og assosieres med de som står der.

Da foreslår jeg at en rett og slett inngår en gjensidig ønsket skilsmisse der Ultras (med venner) finner en annen plass og stå og samler seg der istedenfor og trenge seg på Menigheden - som jo strengt tatt ikke ønsker dere der.

Jeg syns denne var litt gøy å trekke opp igjen nå. Fornøyd med utviklingen?

Johnny
31-07-2010, 02:27
Jeg syns denne var litt gøy å trekke opp igjen nå. Fornøyd med utviklingen?

Nei - det skal jeg love deg at jeg ikke gjør. Jeg for min del er ufattelig glad at det er klubben jeg støtter og ikke grupperingene rundt. Er utrolig trist at det har blitt som det har blitt - men det er en helt annen debatt.