Se full versjon : Start - Hønefoss (kamptråd)
frankieboy
21-04-2010, 05:16
Sted: Sør Arena
Tid: Søndag 25.april kl.1800
Oppvarming: Up-town
----------------------------------------------------------
Tabellen:
5. Start 7 3-3-1 17-14 12 poeng
16.Hønefoss 6 0-0-6 2-18 0 poeng
__________________________________________________ __________
Søndagens motstander Hønefoss ligger sist på alle oversikter. Her er noen eksempler:
Hønefoss ligger sist på tabellen med 0 poeng.
Hønefoss har sluppet inn flest scoringer (18).
Hønefoss har scoret minst (2).
Hønefoss har skapt færrest målsjanser med 2 i snitt (12 på 6 kamper)
Hønefoss har sluppet til flest målsjanser med 6.5 i snitt. (39 på 6 kamper)
Hønefoss har dårligst utnyttelse av sjansene sine (16,7 % utnyttelse)
Hønefoss ligger sist på hjemmetabellen med 1-5 i målforskjell.
Hønefoss ligger sist på bortetabellen med 1-13 i målforskjell.
Det må være utrolig lenge siden Start har hatt større favorittstempel enn det de har i denne kampen, og det er aldri et godt utgangspunkt. Vi VET at en gang vil Hønefoss ta poeng, og Start er absolutt i stand til å rote bort poeng i denne kampen. For første gang denne sesongen er Start klare favoritter (kanskje med unntak av Sandefjordkampen) og vil Start takle dette forventningspresset?
Ser vi på lagenes kamper til nå så har Hønefoss gått fra tap til tap, men viste i forrige kamp mot Viking at de har noe å fare med. De har veldig mange gode spillere og de aller fleste forhåndstips var at de ville oveleve greit denne sesongen. Men det var før kampene startet.. De har spilt elendig og bl.a tapt hjemme mot KIL og de ble knust 1-5 i Haugesund men vi vet at de før eller siden vil ta poeng..
De spiller onsdag en forsinket kamp mot Stabæk, men med Nannskog & co i scoringsform i turnhallen så har jeg lite tro på at det første poenget til Hønefoss kommer der. Da er Start neste..
Start har hatt en bra sesonginnledning og scoret massevis av mål, men det har skurret litt de siste 2 kampene selv om vi har spilt mot gode lag. Mange mener at det er pga Geir Ludvig Fevangs skade og det blir spennende å se om han blir skadefri til denne kampen.
Jeg tror uansett ikke at Christer Kleiven igjen blir plassert i denne rollen. Da blir det nok heller 4-4-2 som vi avsluttet med mot SIF.
Kan vi satse på dette laget?
Høie
Freeman
Goodson
Borgersen
Vikstøl
Bolanos
Kleiven
Owello
Børufsen
Fevang
Årst
Er det noe som er viktig til søndag så er det å score et tidlig mål. Får vi ett eller to kjappe mål, så kan det bli veldig morsomt å være Start-supporter - og da er det mye mer morro å være på stadion enn å følge med på tekst-tv. Det fikk mange erfare da VIF gjestet Sør Arena..
Velkommen til Hønefoss sine spillere, lagledere og supportere. Vi håper dere får deres første poeng mot Molde 2.mai...
mr.leipsland
21-04-2010, 08:14
Selvsagt er det en god ting å ha ett soleklart favorittstempel. Det er jo en grunn til at vi er favoritter. Mye større sannsynlighet for 3 poeng her enn f.eks mot RBK hvor vi ikke er favoritter. Garantier får du aldri.
Ellers håper jeg da virkelig at vi får inn Mathisen i midtforsvaret først som sist.
Er det noe som er viktig på søndag så er det å ikke stresse selv om vi ikke scorer tidlig.
Stabæk - Hønefoss idag, ny "trener" som har hatt to økter med laget.
Får laget selvtillit eller blir de banket sønder og sammen av et Stabæk på vei oppover.
Stabæk - Hønefoss idag, ny "trener" som har hatt to økter med laget.
Får laget selvtillit eller blir de banket sønder og sammen av et Stabæk på vei oppover.
Det er uansett bare positivt for Start at vi har hatt 1 uke siden sist kamp mens Hønsa har midtuke kamp denne uka :)
Vi er storfavoritter i denne kampen, og som skrevet over har vi utgangspunktet mye større sjanse til å flå hønefoss enn Rosenborg barnefotball klubb. Når det er sagt så viser historien at start har hatt en lei tendens til å snuble mot slike lag. Start er vel sammen med Brann lag som kan betegnes som de hjelpeløses hjelper.
Roy_Keane
21-04-2010, 14:23
jeg vil ha rune nilssen inn i denne kampen, høie har sluppet inn masse mål, det kan ikke feies under en stol, så kan det heller diskuteres om han kan lastes for noen av målene! han fortjener en sjangse rett og slett :) ellers vil jeg ha 4-4-2, og jeg er så dristig at jeg mener vi bør forvente en seier, ellers har vi ikke noe å gjøre i toppen :)
jeg vil ha rune nilssen inn i denne kampen, høie har sluppet inn masse mål, det kan ikke feies under en stol, så kan det heller diskuteres om han kan lastes for noen av målene!
Er veldig usikker her - Kenneth har jo hatt noen feberredninger av dimensjoner og føler ikke at vi har sluppet inn pga han. Det er kun forsvaret vårt som har vært totalt udugelige på enkelte markeringer.
Noen som vet om Jesper er klar til denne kampen?
Spilte for Start 2 på onsdag.
mr.leipsland
21-04-2010, 14:50
Høie kunne definitivt tatt noen av måla selv om det ikke kan kalles tabber. Man må jo også spørre om Høie klarer å kommunisere godt nok og spre trygghet. En av Nilssens styrker er jo nettopp det at han dirigerer bra. Nilssens fortjeneste, men backrekka som får pluss på terningen.
Høie har stort sett gjort en brøler eller to i de siste kampene. I kampen mot godset er det f.eks bare flaks at ikke Godset scorer på corneren etter '35 minutt. Siden det ikke blir baklengs så blir det heller ikke mye fokus på det, men keepertabben er like stor.
Hvorvidt det er riktig å vrake Høie er jeg alikevel tvilende til. Nilssen har jo definitivt sine svakheter ja. Helst skulle vi hatt ny keeper også.
Hvorvidt det er riktig å vrake Høie er jeg alikevel tvilende til. Nilssen har jo definitivt sine svakheter ja. Helst skulle vi hatt ny keeper også.
Enig med leipsland. Høie har blitt hyllet for et par gode redninger mens han slipper unna den store kritikken for alle unødvendige returer, dårlig feltarbeid og få store redninger. Fevennen viser til denne statistikken:
"Start har sluppet til 23 sjanser på sine syv første kamper. Med 14 baklengsmål vil det si at Start avverger 39,1 prosent av sjansene. Til sammenligning har Tromsø avverget 82,4 prosent av sjansene mot. Kun Brann er dårligere med 17 baklengs på 26 målsjanser mot (34,6 prosent avverging)."
Få sjanser mot men stor sjanse for mål likevel. Forsvaret har fått gjennomgå, men jeg mener dette også tydeliggjør Høies manglende ferdigheter. Jeg er stor fan av Espen Johnsen og synes det er rart, med tanke på Mathisens fokus på lokale spillere, at man ikke har hentet han tilbake.
Vi har iallefall bedre keeper en tegneseriekeeperen til Hønefoss.
Vi har iallefall bedre keeper en tegneseriekeeperen til Hønefoss.
Ja, fortsetter han som i dag blir det garantert fryktelig mange mål :)
frankieboy
21-04-2010, 20:12
HFK keeper Steve Clark fikk seg en smell i slutten av 1.omg og ble igjen i garderoben i pausen. Da blir det nok ikke noen Start-kamp på han, selv om det kanskje ikke er noen svekkelse..
Leo Olsen gikk også ut etter 35 min.. uten at jeg vet hvor god han er, så er vel han også ute mot Start!
Ellers kjemper de bra mot Stabaek, men de har jo utrolig flaks og har blitt reddet av stenger, redninger på streken og har rett og slett vaert heldige. Slipper de inn et mål, så tror jeg fort det kan komme flere, og det samme er nok tilfelle for Start. Viktig å "drepe" kampen tidlig...
Bård Larsen
21-04-2010, 20:12
Start sliter mot dårlige lag og overrasker positivt mot gode lag. Start verste fiende er forventningspress og har vært det i årevis. Tror vi kommer til å slite mot Hønefoss (som forøvrig klarer å holde Stabæk til 0-0 når dette skrives, halveis inni i kampen). Vi vinner, men det blir et ork og ingen pen kamp.
frankieboy
21-04-2010, 20:19
Og der fikk Dimitrev sitt 3 gule og er ute mot oss..
Nå mangler vi bare et gult til Obiefule så er han også ute!
gmkarlsen
21-04-2010, 20:48
Ha ha ha, der scoret Hønefoss og vinner sannsynligvis mot Stabæk! Det må være nedtur for Sundgot :-)
bhnilsen
21-04-2010, 20:51
ÅÅÅÅ glad det ikke er start :-. håper ikke det blir slik til helgen.
DelPiero
21-04-2010, 21:30
Syns keeperen viser skremmende takter.. At Høie har gjort et par store redninger er sant, like sant som at han ikke har hatt en stor sesong. Dessuten kommer nok pølsekameratene med ny giv. Deres formkurve går gjennom taket, vår motsatt vei.
Forøvrig hadde vi også sist fordelen av lengre opphold mellom kampene og vi så hvordan det gikk.
doppelt gemoppelt
21-04-2010, 21:35
Hvorfor er det egentlig slik; Sparke treneren så vinner man påfølgende!!.
De ble jo overkjørt av stabæk og resultatet er flaterende ihht kampens bilde.
Tvilsom at hønsa vinner 2 bortekamper på rad. Sikker H men vanskelig å si om det blir en slitekamp eller 2-3-4 målseier.
Uansett så skal gutta ut å kjempe og offre seg. Går de ut å viser seg arrogante og tror dette skal gå av seg selv så blir det et pinlig tap.
Ja Hønefoss vinner i dag og får en god dose selvtilitt av det. men de var dødelige effektive og veldig heldig i denne kampen. Ikke bare hadde keper sin livs kamp, men også uflaks fra Stabæk sin side i en kamp de burde vunnet 4-0 normalt ut fra sjanser.
Start scorer ett tidlig mål og dermed er hønsa igjen ute å kjøre mentalkt. Vi vinner 5-1.
Håper dette er bra for Start. Jeg hater sånne kamper mot nedrykkslag. Men det er bra de tok poeng før vi møter dem, så det ikke blir som mot Lyn ifjor.
Jeg er sjeleglad for at Hønefoss fikk sin etterlengtede trepoenger igår, selv om det var høyst ufortjent!
Trepoengeren ville før eller siden kommet, og jeg tror det er postivt at de nå har tatt de poengene, så kan det helle være "back to basic" mot oss!
Om de fikk selvtillit, ja så sier likevel magefølelsen min at vi ligger bedre en nå iforhold til tre poeng til søndag! Jeg tror og forventer at vi vinner, men alle må være 100% skjerpa!
Tror spillerne har lært av tapet mot Godset og kommer inn på vinnersporet igjen mot Hønefoss, tror også det var bra for oss at Hønefoss fikk en etterlengtende trepoenger mot Stabæk. Forhåpentligvis kommer ikke Hønefoss til å ligge superlavt slik at vi må stange mot forsvaret deres gjennom hele kampen.
Håper vi starter slik:
Høie
Freeman-Goodson-Mathisen-Vikstøl
Bolanos-Owello-Kleiven-Børufsen
Stokkelien(Fevang)
Årst(Stokkelien)
Ole Gilboe Hermansen
22-04-2010, 11:28
Håper kampen i går kan være en vekker for de som trodde at dette ville være en walkover kamp.
magnussl
22-04-2010, 14:24
Tørum vår. Du som er på sidelinjen
La vårt lag holdes oppe.
La din vilje skje på banen som på benken.
Gi oss på søndag, tre lette poeng,
og forlat oss vårt sinne, om så ikke skjer.
Led oss ikke inn i tap, men frels oss fra pølsemakerne.
For makten er din, og æren i all evighet etter seriegullet.
Amen.
Alf Qaida
22-04-2010, 16:11
Før kampen Start-Hønefoss så samles vi på Up Town!!
Up Town åpner klokka 13.00 og nedtellinga til kampen nærmer seg med stormskritt. Kom i rett stemning! Det blir Startmusikk på anlegget, tippekonkurranser, salg av medlemskap m.m. Vær med å skap en sinnsyk stemning!
Vi synges på Up Town!!
PS: Det er meldt skyet og 6 grader ute. Men inne på Up Town er det sol, varme og kald drikke!
Ole Gilboe Hermansen
22-04-2010, 22:14
Tørum vår. Du som er på sidelinjen
La vårt lag holdes oppe.
La din vilje skje på banen som på benken.
Gi oss på søndag, tre lette poeng,
og forlat oss vårt sinne, om så ikke skjer.
Led oss ikke inn i tap, men frels oss fra pølsemakerne.
For makten er din, og æren i all evighet etter seriegullet.
Amen.
He he. Denne var konge.
bhnilsen
23-04-2010, 14:33
jEEZ masse skader ;S
men jeg tror dette er oppstillingen:
Høie
Hunter - Clay - Jesper - Vikstøl
Morten - Solo - Christer - Espen
Bola
Årst
Alladin Sane
23-04-2010, 14:59
jEEZ masse skader ;S
men jeg tror dette er oppstillingen:
Høie
Hunter - Clay - Jesper - Vikstøl
Morten - Solo - Christer - Espen
Bola
Årst
Ikke dumt! Bolanos spiller jo ikke ving for tiden likevel, så da tror jeg Hæstad vil være en forsterkning på høyrekanten. Det vil gi bedre kontringsstyrke og mer bevegelse uten ball. Samtidig som Kleiven kommer tilbake i sin beste posisjon.
Hva skjer med Jesper, egentlig? Er han i streik? Han er åpenbart en spiller som Tørum ranker foran Haraldsen, og trolig også foran Borgersen, men spiller bare andrelagskamper. Har han fått akutt prestasjonsangt?
Ole-Bernt
23-04-2010, 16:27
Hva skjer med Jesper, egentlig? Er han i streik? Han er åpenbart en spiller som Tørum ranker foran Haraldsen, og trolig også foran Borgersen, men spiller bare andrelagskamper. Har han fått akutt prestasjonsangt?
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493686
Ta lett på oss dere, vi kommer nå :icon_lol:
Går for en U i denne kampen jeg.
Hønefoss uansett!:icon_twisted:
høie
freeman-clay-borgersen-branco
bolanos-kleiven-solo-børufsen
Jesper - Årst
Vinner glatt.
høie
freeman-clay-borgersen-branco
bolanos-kleiven-solo-børufsen
Jesper - Årst
Vinner glatt.
Time vil show :icon_lol:
samebror
24-04-2010, 11:48
Ta lett på oss dere, vi kommer nå :icon_lol:
Går for en U i denne kampen jeg.
Hønefoss uansett!:icon_twisted:
Dere slipper inn mest mål og har bare scoret 3 mål........
Ifølge mediene er Geir Ludvig Fevang,Mads Stokkelien,Olufemi Oladapo og Petter Bruer Hansen alle ute med skade,i tillegg til at Aran Khalili og Bernt Hulsker begge er utleid,så jeg er ikke sikker på at der kjører over HBK, men det får vi se :)
Ønsker både Start og HBK lykke til, måtte den beste vinne.
Ønsker både Start og HBK lykke til, måtte den beste vinne.
Det vil si Start.
gmkarlsen
24-04-2010, 19:16
Ifølge mediene er Geir Ludvig Fevang,Mads Stokkelien,Olufemi Oladapo og Petter Bruer Hansen alle ute med skade,i tillegg til at Aran Khalili og Bernt Hulsker begge er utleid,så jeg er ikke sikker på at der kjører over HBK, men det får vi se :)
Olufemi er ute med 3 gule kort.
Tviler på at Hæstad får prøve seg som kant, blir nok Jesper som skal prøve seg som hengende spiss, noe som kanskje ikke er så dumt.
Alladin Sane
24-04-2010, 20:16
Jeg har absolutt ingen tro på Jesper som hengede spiss, men blir vel ikke akkurat overrasket om det er nettopp dette trekket Knut Kjartan trekker opp av hatten sin i morgen.
Tørum har en egen evne til å velge de løsningene jeg synes er dårlige.
Jeg vil ha Hæstad på kant og Bolanos i mellomrommet. Jesper har aldri levert som spiss i Start. Hæstad kan tilføre laget viktig fart og løpsstyrke, og gi Hunter litt defensiv støtte.
Stig Hornnes
24-04-2010, 20:56
Jeg har absolutt ingen tro på Jesper som hengede spiss, men blir vel ikke akkurat overrasket om det er nettopp dette trekket Knut Kjartan trekker opp av hatten sin i morgen.
Tørum har en egen evne til å velge de løsningene jeg synes er dårlige.
Jeg vil ha Hæstad på kant og Bolanos i mellomrommet. Jesper har aldri levert som spiss i Start. Hæstad kan tilføre laget viktig fart og løpsstyrke, og gi Hunter litt defensiv støtte.
Hæstad tilfører løpsstyrke, men ikke noe særlig fart. Han vil gjøre livet lettere for Freeman, men offensivt er det ikke helt heldig. Selv om Bola trekker mye inn i banene og vandrer mye, er han likevel flinkt til å komme til innlegg. Hæstad har vel aldri hatt det heler som sin store styrke. Men det kan godt være dette er det minst dårlige valget. Det er ihvertfall mye bedre enn å sette Jesper opp som spiss. Grøss og gru....
Hæstad tilfører løpsstyrke, men ikke noe særlig fart. Han vil gjøre livet lettere for Freeman, men offensivt er det ikke helt heldig. Selv om Bola trekker mye inn i banene og vandrer mye, er han likevel flinkt til å komme til innlegg. Hæstad har vel aldri hatt det heler som sin store styrke. Men det kan godt være dette er det minst dårlige valget. Det er ihvertfall mye bedre enn å sette Jesper opp som spiss. Grøss og gru....
Det er bedre å spille med 10 mann enn med Morten Hæstad som minner mer om en orienteringsløper som har løpt seg vill i skauen enn en fotballspiller.
Jeg tror på dette laget:
Høie
Hunter
Clay
Jesper
Branko
Hæstad
Owello
Christer
Espen
Bola
Årst
doppelt gemoppelt
25-04-2010, 13:03
Jeg ville hatt det slik. Og tror Stokkelien rekker kampen..men starter ikke. Samme med Jesper. Kommer innpå
Høie
Hunter
Clay
Bård
Vikstøl
Hæstad
Owello
Christer
Espen
Bola
Årst
Alf Qaida
25-04-2010, 13:06
Laget blir slik:
Høie
Freeman - Goodson - Borgersen - Vikstøl
Bolaños - Owello - Kleiven - Børufsen
Årst - Mathisen
benwright
25-04-2010, 13:28
Det skal bli spennende å følge Mathisen på topp igjen.
Laget blir slik:
Høie
Freeman - Goodson - Borgersen - Vikstøl
Bolaños - Owello - Kleiven - Børufsen
Årst - Mathisen
Blir utrolig spennende å følge Mathisen på topp, er bola i form vil de få mange baller å jobbe med, og med høytruvende Mathisen sammen med Årst lukter jeg mange mål...
Millonarios
25-04-2010, 13:54
Selv om en såkalt "moderne fotballspiller" skal kunne spille i flere posisjoner, må jeg si jeg ikke liker at spillere plutselig blir omrokert etter å ha bli satset på i en bestemt posisjon i en lengre tid. Trodde Mathisen var og skulle forbli midtstopper, der han etter mitt syn hadde en god 2009-sesong. Omrokeringen til plutselig å spille spiss er jo enorm. Men - om han scorer to mål og gjør en kanonkamp, skal jeg ikks si noe. Mathisen har et medfødt balltalent som er kun et fåtall spillere innehar.
Er det bekrefta at Jesper starter som spiss i dag?
Tankcenter
25-04-2010, 14:16
Håper ikke noen tar oppgaven for lett idag, håper inderlig på full konsentrasjon og ikke noe av undervurdering. Dette kan være en vanskelig kamp, alle kamper er jo det , men denne..... Håper og tror at Start tar hønsa!!
Har ingen tro på hverken Mathisen, Haraldsen eller Borgersen. Trenger nye stoppere som har fart og innteligens
Skrotnisse
25-04-2010, 16:38
Leste at Sogndal ikke fikk bruke 2.lagsspillere uten a-lagskontrakt i troppen til førstelaget. Er det tilfelle at reglene er slik? Noen som vet?
Ser at vi nå har fire forsvarsspillere på benken i dag, og kampen i dag burde jo vært en fin anledning for en eller annen ung og lovende angrepsspiller å få prøvd seg...i hvertfall på benken.
Store Tå
25-04-2010, 17:27
Enig at det ser trist ut på benken i dag. I tillegg til keeper er det fire forsvarsspillere. Eneste offensive spiller er Morten Hæstad, som kanskje er best som høyreback...
Jaja, håper i hvert fall ingen av de offensive spillerne pådrar seg unødvendige kort...
Bård Larsen
25-04-2010, 18:26
Skandalespill av Start. Herregud! Å så skorer vi, ........Freeman av alle! Sprøtt. Ja ja. Kanskje vi er i gang allikevel?
Forstår ikke hvordan det er mulig å variere så mye i prestasjonene.
Dette er så ræva at jeg ikke har ord. Bolanos? Han kan ikke sentre, kan ikke drible og har ikke ballkontroll. 90% av ballene sparker han for langt foran seg sånn at forsvarer tar den.
Bård Larsen
25-04-2010, 18:42
Upresist over hele fjøla og tre feite målsjanser til Hønefoss. Vinner vi dette så vinner vi på en dårlig dag.
Tørum: "Det er ikke aller verst"
Hvilken planet bor han på? Er han fornøyd med å skape færre sjanser enn Hønefoss på hjemmebane?
Stig Hornnes
25-04-2010, 18:50
Dette har vært syltynt. Hønefoss har styrt dette, og Start har ikke klart å etablere noe som helst av spill. Jeg gruer meg nesten litt til andre omgang nå....
Bård Larsen
25-04-2010, 18:52
Tenkte det samme. Enig med deg i at Bola spiller merkelig dårlig. Clays pasninger er også farlige. Jeg tippet at dette ville bli vanskelig, men dette er verre enn jeg hadde kunnet tro. Tror ikke vi klarer mer enn uavgort i kveld, kanskje enda verre.
Store Tå
25-04-2010, 18:56
Tror vi skal være glad for at det er Hønefoss vi møter. Alle andre lag ville vunnet stort mot oss på en dag som dette.
Jaja. Nå har vi en mulighet til å sjekke om Tørum er bra på å ta tak i pausen.
Ikke noe med denne kampen å gjøre, men Kristofer Hæstad MÅ på landslaget. To nye mål mot Odd, en av dem en perle.
Bård Larsen
25-04-2010, 19:08
Slapp åpnng også. Ingen tordentale i garderoben går jeg ut fra....
Vikstøl på midten!! Hva fan skjer!
Edit: Han har faktisk vært flink, tar det tilbake. Props til Vikstøl.
Bård Larsen
25-04-2010, 19:35
Mathisen er en katastofe....
Bård Larsen
25-04-2010, 19:38
Det var såååå opplaget at Bola skulle bomme på denne!!!!!!
Store Tå
25-04-2010, 19:56
Sesongens dårligste kamp. Bare reddet av to selvmål.
Goodson var god. Årst og Kleiven var vel ok. Heller ikke Borgersen og Vikstøl helt bort. Matta jr. spilte seg noe opp.
Elllers var dette langt under pari, selv om poengene er verdifulle nok.
Stig Hornnes
25-04-2010, 20:00
Forferdelig kamp. Det er bare å prise seg lykkelig over 3 poeng og fortest mulig glemme det som skjedde.
latterlig av bola å bomme på straffen
Jeg synes Kleiven var Starts beste på en dag da ingen var gode.
Hvem sitter i juryen? Kåringen av Høie som Starts beste er jo bare til å le av. Som vanlig gir han returer på alt som er, og har såpe på hanskene.
Som Bolanos spiller i dag holder han Adeccoligaen-nivå, og han kan bare glemme utlandet slik som han har spilt denne sesongen, og siste halvdel av siste sesong.
Samtidig har vi ingen fullgode alternativer på høyrekanten, og han har en egen evne til å score perler.
Bård Larsen
25-04-2010, 20:07
OK! Vi vinner på en dårlig dag og det er veldig bra. Vi plukker forventede poeng. Verre at det Start presterer er så utrolig rævva at dette ikke kan fortsette!
Vil bare gratulere dere med 3 poeng, men om det er fortjent er ikke jeg enig i. Start var elendige i 1 omg. og vi var jevne i 2 omg. og vi måtte hjelpe dere med selvmål for at dere måtte vinne, men slik er fotballen, vi hadde flaks i Telenor Arena. Flaks må til å. :icon_lol:
Men at HBK har noe på gang er helt sikkert ;). Ses på Aka Arena.....
Hønefoss uansett!
Hvordan var kleiven den beste? Han mistet jo ballen hele tida! Ellers så var jesper elendig. Tror jesper har lært for mye av hulsker, altså det der med å gå i slow motion mode hver gang ballen kommer imot og la motstpilleren komme helt opp i kroppen og snappe den opp 75% av gangene...
Første omgang var dårlig og utrolig nok så hadde hønefoss et par store sjanser,
men alt i alt så var det 3 fortjente poeng for vi dominerte jo hele andre omgang.
Får håpe skadene våre kommer seg tilbake for det blir for dumt på putte venstrebacker midt på midtbanen (selvom han gjorde en ok jobb) og midtstopper som spiss.
Vi får ta med oss det positive videre: 3 poeng og vi slapp ikke inn noen mål. :)
EDIT: må legge til at også årst var forferdelig. Han må begynne å skjerpe seg snart...
Vil bare gratulere dere med 3 poeng, men om det er fortjent er ikke jeg enig i. Start var elendige i 1 omg. og vi var jevne i 2 omg. og vi måtte hjelpe dere med selvmål for at dere måtte vinne, men slik er fotballen, vi hadde flaks i Telenor Arena. Flaks må til å. :icon_lol:
Hønefoss uansett!
Vil ikke si vi det var gjevnt i andre omgang..
Hønefoss uansett!
Ja dere hadde flere store sjanser i første omgang. Men i andre omgang så var det bare ett lag på banen. (selvom vi rota mye)
mr.leipsland
25-04-2010, 20:20
Ikke lett å kåre Starts beste i dag, men Høie var definitivt ikke riktig valg. Synes juryen kunne gitt BB-premien til Vikstøl jeg. Ikke fordi han nødvendigvis var best, men han er lokal unggutt som har fått sitt gjennombrudd på a-laget og i dag var bidragene fremover også der.
Herlig med ny trepoenger. 15 poeng på 8 kamper er veldig bra! Spillet er ikke like bra, men vi får fokusere på poenga :)
Espen K G
25-04-2010, 20:21
3 poeng på en dag under pari, det er helt ok. Mye stusselig spill, men det må nok omrokkeringene stå for mye av.
Høie er absolutt ikke bestemann i dag, selv om det er vanskelig å peke på en som var virkelig god på laget. Synes Høie altfor ofte bokser og/eller glipper når ballen skal være i fast grep. Han gjør det unødvendig farlig iblant.
Synd at Owello gikk ut. Nå er det bare å håpe at han ikke blir ute lenge, for vi begynner å få en lang liste over utilgjengelige spillere. Satser på at Fevang og Owello er tilbake neste kamp, slik at vi får vår beste midtbanetrio på banen igjen. Spesielt Fevang har vi savnet, noe som er tydelig i alle kampene uten han. Mye pes om at han ikke spiller bra, men bevegelsene hans gjør mye for de andre på laget!
Ellers skaffet Hunter meg litt poeng i tippeligamanager i dag, og det takker og bukker jeg for :)
Hvordan var kleiven den beste? Han mistet jo ballen hele tida!
Jeg sa ikke at noen var gode i dag, men at han var Starts beste.
Alle mistet ballen noen ganger, og la ikke merke til at Kleiven mistet mer enn andre. Han hadde mange gode pasninger, og det kan ikke sies om noen andre.
3 poeng og null baklengs er bra, på en spillemessig dårlig dag...
I dag fortjener Vikstøl skryt....
Men...
Ble målet korrekt annulert?
Filmet Børufsen?
Jeg har ikke fått sett reprisene...
Ble målet korrekt annulert? Filmet Børufsen?
Vanskelig å se utfra vinkelen på tv-kamera, men var nok offside. Og ja, Børufsen filmet.
Store Tå
25-04-2010, 20:44
Men...
Ble målet korrekt annulert?
Filmet Børufsen?
Jeg har ikke fått sett reprisene...
Ja på første. Bola, som var involvert i spillet, var i offside.
Sannsynligvis ja på andre også. Kunne ikke se noen kontakt fra noen av kameravinklene. Det utelukker jo ikke fullstendig at det kan ha vært kontakt, men dommeren var i hvert fall godt plassert.
Synes juryen kunne gitt BB-premien til Vikstøl jeg. Ikke fordi han nødvendigvis var best, men han er lokal unggutt som har fått sitt gjennombrudd på a-laget og i dag var bidragene fremover også der.
Du får ta det opp med de fra Mini-Menigheden som var i juryen :-)
Synes Goodson var BB, Freeman skapte som vanlig det meste av farlighetene bakover ved sine sedvanlige plasseringsproblemer og vegring mot å gå i dueller, dog skal han ha for sin villighet til å gå fremover. Borgersen var god og Vikstøl brukbar helt til han ble flyttet inn på sentral midtbane.
Midtbanen fungerte ikke optimalt idag, Kleiven litt under pari og Owello måtte gå ut. Bolanos var vel vår dårligste mann idag, men han våkna litt på slutten av kampen. Børufsen var det mye opp og ned med, men han prøver ihvertfall.
Årst jobber bra, men taper fremdeles for mye luftdueller og får for lite innlegg å jobbe med fra kantene. Jesper viste vel at han passer bedre som stopper enn som spiss, god i luftdueller, god til å holde på ballen og sterk i kroppen i tillegg til at vi vet han kan slå gode pasninger.Idag var han ikke komfortabel med rollen sin.
mr.leipsland
25-04-2010, 21:09
Du får ta det opp med de fra Mini-Menigheden som var i juryen :-)
Hvem som var juryen fikk jeg ikke helt med meg :)
Millonarios
25-04-2010, 21:11
Som Bolanos spiller i dag holder han Adeccoligaen-nivå, og han kan bare glemme utlandet slik som han har spilt denne sesongen, og siste halvdel av siste sesong.
Bolaños var da meget god i de første kampene. At han er ujevn er da ingen overraskelse, det sa jeg han ville bli allerede da han fikk sitt gjennombrudd i Tippeligaen 2009 og gjennomgikk den vanlige TV 2-hypen. Bolaños er prototypen på en ujevn spiller, og det både håper jeg og tror Start visste da man kjøpte han.
Forskjellen fra tiden i OB er at han ikke blir benket, og det bør han heller ikke bli. All over synes jeg forventningene er for høye til Bolaños, både fra media og Start-publikummet. Og han er tross alt nest sist på 2-0-målet og har x-faktor som kan avgjøre en enkeltkamp.
Så får det heller være at han har noen idiotiske balltap (dette kan lett tas bort med å levere ballen tidligere etc.) og ikke er erkebritisk hva gjelder defensivt arbeid.
Starts minst dårlige var Goodson og Kleiven. Kleiven gjorde mye rart han også, men hadde i det minste noen bra gjennombrudds pasninger.
Jesper svak, men kan ikke forvente mere. Vært borte lenge og har ikke spillt spiss på lang lang tid. Nesten litt dårlig gjort å gi han comecack i denne rollen.
Når det gjelder Miniheden's bestemann, så er det på tide at Ruthford snart må komme til temaet "boksing". Hvorfor han for enhver pris skal prøve å holde alle baller, er en gåte. Hadde også mange farlige utkast mot feilvendte mistbanespillere. Slutt med det !!
Ellers noterer jeg meg at vi kun har hatt 1 god hjemmekamp, til tross for god poengfangst.
Likevel storfornøyd med sesongen så langt.
Alf Qaida
25-04-2010, 21:42
Ikke-straffen til Børufsen så faktisk riktig ut på reprisen. Men når det gjelder målet til Årst så skjønner jeg ikkje den. Bola og Årst er bak Børufsen i det innlegget går. I tillegg er Årst på linje eller bak i det Bola toucher ballen videre. Var ihvertfall det jeg fant ut av ved å fryse bildet på reprisen. Dog er min vurdering tatt ut i fra at linjene på gressmatta er rette.
DayWalker
25-04-2010, 21:58
Her var det mye rart og mye dårlig dessverre! Merket det var skikkelig vanskelig å virke engasjert under dagens kamp! Bolanos blant annet er jo helt borte vekk hvor jeg forøvrig fortalte samboeren på siden av meg på tribunen at han var den siste på banen som burde ta straffen. Forresten angående straffer... Er det ikke bedre for Menigheden å holde kjeft til straffen er tatt? I mine øyne distraherer man straffeskytteren med å rope til ham samt armbevegelser og liv bak målet.
Jaja, eneste positive i dag var 3 poeng, at vi igjen holdt nullen og at sekslingen min på oddsen nettopp gikk inn med uavgjort mellom RBK og LSK til en total odds på 31,67 :)
Sesongens dårligste kamp. Bare reddet av to selvmål.
Goodson var god. Årst og Kleiven var vel ok. Heller ikke Borgersen og Vikstøl helt bort. Matta jr. spilte seg noe opp.
Elllers var dette langt under pari, selv om poengene er verdifulle nok.
Så du mener vi var bedre mot Strømsgodset sist? Og du mener Årst var Starts nest beste?
Fy fader så mye surhet å oppgulp etter vi vinner en kamp 2-0 som alle visste på forhånd ville bli en slitekamp, med et hønefoss lag som ligger med 10 mann bak ballen til enhver tid...
SKJERPINGS!!!
Hva faen forventer man ???
Bolaños var da meget god i de første kampene. At han er ujevn er da ingen overraskelse, det sa jeg han ville bli allerede da han fikk sitt gjennombrudd i Tippeligaen 2009 og gjennomgikk den vanlige TV 2-hypen. Bolaños er prototypen på en ujevn spiller, og det både håper jeg og tror Start visste da man kjøpte han.
Forskjellen fra tiden i OB er at han ikke blir benket, og det bør han heller ikke bli. All over synes jeg forventningene er for høye til Bolaños, både fra media og Start-publikummet. Og han er tross alt nest sist på 2-0-målet og har x-faktor som kan avgjøre en enkeltkamp.
Så får det heller være at han har noen idiotiske balltap (dette kan lett tas bort med å levere ballen tidligere etc.) og ikke er erkebritisk hva gjelder defensivt arbeid.
Er uenig i det aller meste du skriver her. Jeg synes ikke han har vært god denne sesongen, og jeg synes ikke han er ujevn, men jevnt dårlig.
Han bør ikke benkes, for vi har ingen alternativer, og han er den eneste på laget som kan skape mål fra intet. Men at Start visste at 23-/24-åringen Bolanos ikke kunne bli jevnere i prestasjonene tror jeg ingenting på. Det er normalt at unge spillere er mer ujevne enn eldre spillere, og får de tillit over tid hjelper det ofte. Det er ikke for sent med Bolanos, men jeg ser ingen bedring i smartness og avgjørelser ute på banen. Han har aldri vært noen intelligent spiller, men synes det er rart at han ikke har forbedret seg noe over et drøyt år i klubben. Du sier at de idiotiske balltapene lett kan tas bort ved at han gir fra seg ballen tidligere, men Tørum har garantert fortalt ham dette mange ganger. Likevel er det ingen bedring å spore.
Jeg er helt uenig i at Bolanos er dårlig defensivt. Faktisk synes jeg hans defensive arbeid er en av hans styrker, og det la jeg merke til i hans første kamp mot Bryne i Sørlandshallen. Det er lett å la seg farge av hans navn, opprinnelse, lange våte hår og pannebånd, og anta at alle sånne flambojante spillere er dårlige defensivt.
Fy fader så mye surhet å oppgulp etter vi vinner en kamp 2-0 som alle visste på forhånd ville bli en slitekamp?
Hvordan visste du dette? Er du synsk?
Jaja da viste TV2 det skikkelig i reprise og det var ikke offside på noen på årst sitt mål. Godt å vite at vi egentlig klarte å få en i målet uten hjelp :)
aljahnsen
25-04-2010, 22:37
Ikke spesielt god underholdning i dag, heller en laber kamp, men vi vinner. Det er tross alt det viktigste. Start manglet rytme i spillet, og vi virket ikke på g. Det ble en slitekamp, men vi hadde fortsatt nok av muligheter til skåre flere mål i dag. Vi kommer sterkere tilbake, og vi viser styrke ved at vi står på i dag.
Men jeg har sagt det tidligere og sier det igjen, Start sliter når de ikke har offensive krefter og rytme i spillet sitt. Laget må være skjerpet og på g, kjøre kampene og ønske å angripe. Start kan ikke legge seg bakpå uten å satse fremover. Så vi er heldige at vi møter et lag som ikke er spesielt effektive i spillet sitt eller foran mål. En dårlig dag, men vi vinner, kan jo ikke bli bedre enn det. Skal være måte på hva vi skal forvente i hver kamp.
Hvordan visste du dette? Er du synsk?
Om du ikke vet at å møte et poengtørstig bunnlag blir slitekamp, da har du ikke sett mye fotball opp igjennom...
Jaja da viste TV2 det skikkelig i reprise og det var ikke offside på noen på årst sitt mål. Godt å vite at vi egentlig klarte å få en i målet uten hjelp :)
Jepp.
Uansett kjedelig å se Børufsen kaste seg i feltet på den måten. Latterlig.
Straffesparket var også av av det veldig billige slaget.
Tror ikke vi skal klage for mye på dommeren i alle fall...
Det ble ihvertfall bekreftet for min del at Fevang er langt viktigere for den offensive rytmen vår enn jeg tidligere har trodd, forhåpentligvis er han på plass igjen mot Aalesund.
Stig Hornnes
25-04-2010, 22:48
Er uenig i det aller meste du skriver her. Jeg synes ikke han har vært god denne sesongen, og jeg synes ikke han er ujevn, men jevnt dårlig.
Han bør ikke benkes, for vi har ingen alternativer, og han er den eneste på laget som kan skape mål fra intet.
Du marginaliserer en spiller som på egenhånd kan avgjøre kamper, noe han har gjort mange ganger. I norsk målestokke er det en sjelden kvalitet, og på deg høres det ut som om han burde vært benket bare vi hade hatt et litt bedre alternativ enn Hæstad. Når Bolanos er dårlig går det ofte skikkelig på trynet, men ikke kom her å si at han jevnt over er dårlig. Da ser du isåfall noe ingen andre i dette landet ser. Det er greit at han ikke leverer godt nok til kunne forvente at toppklubbene i de store ligaene står klare med sjekkheftet, men det finnes da grenser mann.
Millonarios
25-04-2010, 22:55
Han bør ikke benkes, for vi har ingen alternativer, og han er den eneste på laget som kan skape mål fra intet. Men at Start visste at 23-/24-åringen Bolanos ikke kunne bli jevnere i prestasjonene tror jeg ingenting på. Det er normalt at unge spillere er mer ujevne enn eldre spillere, og får de tillit over tid hjelper det ofte. Det er ikke for sent med Bolanos, men jeg ser ingen bedring i smartness og avgjørelser ute på banen. Han har aldri vært noen intelligent spiller, men synes det er rart at han ikke har forbedret seg noe over et drøyt år i klubben. Du sier at de idiotiske balltapene lett kan tas bort ved at han gir fra seg ballen tidligere, men Tørum har garantert fortalt ham dette mange ganger. Likevel er det ingen bedring å spore.
Verken hans historie som spiller eller noe annet viste til at Bolaños skulle fortsette storspillet han viste på vårsesongen i 2009. Derfor er jeg ikke overrasket over spillet han viste ifjor høst og denne sesongen, der han kun har vært god i enkeltkamper eller i enkeltsituasjoner i enkeltkamper.
Det som overrasker meg er at folk faktisk er overrasket over Bolaños' ujevnhet. Det så man i OB, og det tror jeg Start visste at man fikk innerst inne. Like fullt tror jeg Start visste at man fikk en spiller som kan avgjøre enkeltkamper. I Danmark benket man han da han viste seg fra sin dårligste side, i Start har man gitt spilleren tillitt, noe som har gitt resultater i form av mål og assist. Selvsagt håper man på mer stabilitet i spillet hos costaricaneren, men jeg tror Bolaños vil fortsette å være prototypen på en ujevn spiller også i fremtiden. At Bolaños er så god defensivt mener jeg ellers er en stor myte.
frankieboy
25-04-2010, 22:56
Joda, vi slet til tider mot jumben i Tippeligaen, men det må vaere forste gang jeg har lest så mye kritikk og sure oppstot etter at vi holder nullen og tar 3 poeng i Tippeligaen.
Vi må huske på at vi ble spådd til å slåss på nederste halvdel av stort sett samtlige eksperter, og vi måtte pga skader og utleie bruke en forsvarspiller som spiss. Fevang er utrolig viktig og de fleste har vel fått det med seg nå, og når da også Mads er ute så er det begrenset hva vi har å by på fremover.
Vi hever oss bra i 2.omg og vinner fortjent (brant straffe/feilaktig annulert mål) og vi tok innpå teten. Vi har tatt 15 poeng på våre forste 8 kamper og har bl.a slått Brann og VIF som begge vinner veldig enkelt i dag. Vi er det eneste laget om har scoret på Lerkendal og vi vinner en kamp der ALLE forventer at vi skal vinne mot et lag som spiller helt uten press.
Vi hadde alt og tape, men vant... La oss bruke kreftene våre til å vaere litt positive da!!
3 poeng er 3 poeng og null baklengs er bra for selvtilliten!
Stig Hornnes
25-04-2010, 22:59
Joda, vi slet til tider mot jumben i Tippeligaen, men det må vaere forste gang jeg har lest så mye kritikk og sure oppstot etter at vi holder nullen og tar 3 poeng i Tippeligaen.
Vi må huske på at vi ble spådd til å slåss på nederste halvdel av stort sett samtlige eksperter, og vi måtte pga skader og utleie bruke en forsvarspiller som spiss. Fevang er utrolig viktig og de fleste har vel fått det med seg nå, og når da også Mads er ute så er det begrenset hva vi har å by på fremover.
Vi hever oss bra i 2.omg og vinner fortjent (brant straffe/feilaktig annulert mål) og vi tok innpå teten. Vi har tatt 15 poeng på våre forste 8 kamper og har bl.a slått Brann og VIF som begge vinner veldig enkelt i dag. Vi er det eneste laget om har scoret på Lerkendal og vi vinner en kamp der ALLE forventer at vi skal vinne mot et lag som spiller helt uten press.
Vi hadde alt og tape, men vant... La oss bruke kreftene våre til å vaere litt positive da!!
3 poeng er 3 poeng og null baklengs er bra for selvtilliten!
Du har helt rett, det er bare så frustrerende å se bunnnivået når vi vet hvor gode de kan være:)
mr.leipsland
25-04-2010, 23:12
Den "negative" stemmningen kommer av at man har slått bunnlaget på hjemmebane i en litt traurig kamp som man stort sett leda hele veien. Slikt utløser ikke noen spontan glede og jubel. At stadion var glissen hjelper heller ikke på.
Når status skal gjøres opp så er folk selvsagt strålende fornøyd med tre nye poeng og en finfin posisjon på tabellen.
doppelt gemoppelt
25-04-2010, 23:27
Bolas booom understreker hans vilje, innsats og holdning i denne kampen. Fortsetter han slik så fortsår jeg at danskene ville ha han ut.
Det går halvtime før vi får en sjanse, den tar freeman å sleiver til via hønsebein å i mål.
Det er uakseptabelt å produsere så få sjanser mot hønefoss hjemme av alle ting.
Tross seier så må det være lov å komme med en oppvekker, spesiellt Bola bør ta med seg den.
Jesper på topp var resultatløst, kunne likegodt vært mette marit.
Jesper er forsvarsmann.
Fornøyd med seier, men måten vi gjør det på er tamt og kjedelig. Offensive kraften er mager.
Du marginaliserer en spiller som på egenhånd kan avgjøre kamper, noe han har gjort mange ganger. I norsk målestokke er det en sjelden kvalitet, og på deg høres det ut som om han burde vært benket bare vi hade hatt et litt bedre alternativ enn Hæstad. Når Bolanos er dårlig går det ofte skikkelig på trynet, men ikke kom her å si at han jevnt over er dårlig. Da ser du isåfall noe ingen andre i dette landet ser. Det er greit at han ikke leverer godt nok til kunne forvente at toppklubbene i de store ligaene står klare med sjekkheftet, men det finnes da grenser mann.
Du sier at jeg marginaliserer Bolanos fordi jeg sier at han kan avgjøre kamper på egenhånd og er god defensivt. Da utfordrer jeg deg til å liste opp alle de kvalitetene som jeg etter ditt syn har utelatt.
Venter i spenning...
PS: Ikke nok med at ikke toppklubber i de store ligaene står klare med sjekkheftet - selv småklubber som Wigan og Stoke glimrer med sitt fravær. Og for å ta det enda lenger, heller ikke gamle gjengangere som nederlandske, greske eller tyrkiske middelmådige klubber har meldt sin interesse. Når ikke engang Trabzonspor vifter med sine tyrkiske lire bør varsellampene blinke...
Bolas booom understreker hans vilje, innsats og holdning i denne kampen. Fortsetter han slik så fortsår jeg at danskene ville ha han ut.
Det går halvtime før vi får en sjanse, den tar freeman å sleiver til via hønsebein å i mål.
Det er uakseptabelt å produsere så få sjanser mot hønefoss hjemme av alle ting.
Tross seier så må det være lov å komme med en oppvekker, spesiellt Bola bør ta med seg den.
Jesper på topp var resultatløst, kunne likegodt vært mette marit.
Jesper er forsvarsmann.
Fornøyd med seier, men måten vi gjør det på er tamt og kjedelig. Offensive kraften er mager.
Bola må kunne ha "dårlige" kamper han og, hadde ikke bola vært bola og hatt de forventningene hver kamp over seg, hadde han vært lovprist...
Jesper gjorde etter mitt syn en veldig OK kamp på topp, han må spille på det han er god på, han bant opp mange spillere og hadde noen nydelige stikkere...
Måten det gjøres på sier du? Ikke så forbanna enkelt å storspille mot lag som ligger med alle mann bak og spiller en kamp for og ødelegge for start, og de byr ikke akurat opp til fest..
Kunne selvfølgelig ønske vi vant 4-0 og STOR spillte, men vi var 1 straffe og en straffe til fra en 4-0 seier, lurer på om all denne nagativiteten hadde vært der da og...
Om du ikke vet at å møte et poengtørstig bunnlag blir slitekamp, da har du ikke sett mye fotball opp igjennom...
Tenker du på Liverpools 4-0-seier borte mot Burnley i dag f.eks.?
Eller Chelseas 7-0-seier over Stoke, også den så sent som i dag?
Og hva legger du i 'mye fotball'? Holder det å ha jobbet med fotball i ti år på fulltid?
Når det gjelder Jesper viser han at han ikke er noe annet enn en nødløsning på topp. Legger ikke så mye vekt på den kjempesjansen han fikk, men baserer det på at han bruker alt for lang tid på å stokke de lange beina når ballen kommer bardust på ham. Så det ved et par tilfeller i dag. Det er jo ikke det at han er klønete, for han har særdeles god teknikk og bra med ballen, men beina går ikke akkurat som trommestikker.
Det jeg imidlertid stiller spørsmålstegn ved er hvorfor han vurderes som dårligere enn Borgersen i midtforsvaret. I fjor hadde han noen praktkamper, og hans langpasninger og ro med ballen tilfører hele laget en ny dimensjon.
Jeg vet han har vært skadet, men han har jo spilt et par kamper på Start 2 i det siste. Får håpe han får plassen på midtstopper på bekostning av Borgersen som har vært svak.
doppelt gemoppelt
25-04-2010, 23:54
Bola må kunne ha "dårlige" kamper han og, hadde ikke bola vært bola og hatt de forventningene hver kamp over seg, hadde han vært lovprist...
Jesper gjorde etter mitt syn en veldig OK kamp på topp, han må spille på det han er god på, han bant opp mange spillere og hadde noen nydelige stikkere...
Måten det gjøres på sier du? Ikke så forbanna enkelt å storspille mot lag som ligger med alle mann bak og spiller en kamp for og ødelegge for start, og de byr ikke akurat opp til fest..
Kunne selvfølgelig ønske vi vant 4-0 og STOR spillte, men vi var 1 straffe og en straffe til fra en 4-0 seier, lurer på om all denne nagativiteten hadde vært der da og...
For meg gjør en spiss en ok kamp ved minst en assist eller et ok mål. Jesper er langt i fra alt dette samt ingen trussel slik en spiss skal være. 100% feilvendt.
nok om det...
Viktigst med 3 poeng. Jeg er mest gretten på Canal Digital som sender TV2 Sport 2-5 på dårlige frekvenser. Det er nesten helt ubrukelig.
Nå skal vi knuse AaFK! Forhåpentligvis med Fevang, Mads og muligens PBH...
Magne Hadland
26-04-2010, 07:54
Får håpe han får plassen på midtstopper på bekostning av Borgersen som har vært svak.
Jeg er enig i at Jespers gode egenskaper som stopper, ville gitt laget en ny dimensjon, men Borgersen var langt fra svak i dagens kamp.
Stig Hornnes
26-04-2010, 07:59
Du sier at jeg marginaliserer Bolanos fordi jeg sier at han kan avgjøre kamper på egenhånd og er god defensivt. Da utfordrer jeg deg til å liste opp alle de kvalitetene som jeg etter ditt syn har utelatt.
Venter i spenning...
PS: Ikke nok med at ikke toppklubber i de store ligaene står klare med sjekkheftet - selv småklubber som Wigan og Stoke glimrer med sitt fravær. Og for å ta det enda lenger, heller ikke gamle gjengangere som nederlandske, greske eller tyrkiske middelmådige klubber har meldt sin interesse. Når ikke engang Trabzonspor vifter med sine tyrkiske lire bør varsellampene blinke...
Jeg sa ikke at du ikke nevnte ferdighetene hans. Det du gjorde var å marginalisere dem og få det til å høres ut som omhan ikke var viktig for Start.
Jeg sa ikke at du ikke nevnte ferdighetene hans. Det du gjorde var å marginalisere dem og få det til å høres ut som omhan ikke var viktig for Start.
Jeg fikk like mye kritikk da jeg for et par år siden kritiserte en annen 'untouchable', nemlig Rune Nilssen (et par runder senere snudde dog hallelujastemningen). Det gjorde jeg også da jeg stilte spørsmål vedrørende Petter Bruer Hanssens kreativitet og viktighet for laget. Det er visse ting man bare ikke sier, for man skal ikke utfordre vedtatte sannheter og politisk korrekthet.
Ja, jeg banner i kirka når jeg sier at Bolanos ødelegger like mye som han bidrar, men så er jeg heller ikke religiøs. Ja, han scorer mål. Men om ikke han hadde spilt, hadde en annen fått straffene og frisparkene, og bidratt på en annen måte. Som f.eks. ikke mistet ballen hele tiden (som ofte fører til sjanser for motstanderlaget) og klart å sentre til en medspiller.
Synd jeg kun kan se kampene på internett, for ellers ville jeg kompilert en video som jeg kunne lagt ut. Så kunne jeg illustrert hvor mange dårlige involveringer Bolanos har i forhold til gode i løpet av en kamp.
Giovanni
26-04-2010, 09:47
Fy fader så mye surhet å oppgulp etter vi vinner en kamp 2-0 som alle visste på forhånd ville bli en slitekamp, med et hønefoss lag som ligger med 10 mann bak ballen til enhver tid...
SKJERPINGS!!!
Hva faen forventer man ???
Seier er vel og bra, men måten den kommer på er svært bekymringsverdig. Hadde Start møtt et lag som har evnen til å kontre, samt stå med et høyere press mot et hjemmelag som ikke klarte mer enn 2-3 pasninger på rad før feilpasningen kom, så hadde Start gått på en stjernesmell i dag. Tendensen på spillet er som den samme som Odd og Godset. På god vei nedover i forhold til hva de har vist tidligere.
Og to ting bekymrer meg særdeles mye. De må bruke Jesper som spiss, fy faen for en drittkamp han presterte. Men siden alt annet er leid ut så fins det ikke andre alternativer.
Og de måtte hive inn Vikstøl på midten. Fy faen for en tynn stall Start besitter.
Spiller de på samme måte mot Aalesund som de gjorde mot Hønefoss i dag, så taper de stort neste mandag.
Spillet de viser nå er syltynt. Og at Tørum presterer å si at det ikke var så galt etter første omgang bekymrer meg mer enn noe annet. Laget evener ikke å vinne dueller, ei heller å klarere den jævla ballen. Nå bør det tas noen tak på treninger fremover, for spillet nå lukter ikke noe annet enn nedrykkskamp. Og takk gud for at det fins lag som er enda mer ræva. (Les Hønefoss, Kongsvinger, Sandefjord)
Alladin Sane
26-04-2010, 10:02
Jeg er enig i at Bolanos har ødelagt vel så mye som han har bidratt med de siste kampene. Kampen mot Godset er vel kanskje tidenes verste forestilling av noen Startspiller i form av apatisk oppreden. Gårsdagens kamp var noe bedre.
I mine øyne er hovedproblemet at han slutter å løpe, søker dypere og mer sentralt, når han har disse drittdagene. Han blir liggende i en slags Beckhamrolle og strø dårligere pasninger. Han trekker ned tempoet og jobber ikke hjem.
Samtidig er Bolanos en attraksjon og blant eliteseriens aller beste spillere på gode dager, og han har jo ganske mange gode dager i løpet av en sesong. Og en spiller som kan avgjøre kamper selv på dårlige dager.
Å benke Bolanos er ingen god løsning, men jeg mener Start ville blitt bedre av å sette inn en annen mann på høyrekanten, og trekke Bolanos frem i mellomrommet nå som Fevang er skadet og Bolanos er i slik elendig form.
Når det er sagt, synes jeg Jesper gjorde en etter forholdene god kamp som hengende spiss i går. Han spilte klokt og enkelt, og sto ikke tilbake for det andre har prestert i denne posisjonen i løpet av våren. Snarere tvert imot.
Jeg er enig i at Bolanos har ødelagt vel så mye som han har bidratt med de siste kampene. Kampen mot Godset er vel kanskje tidenes verste forestilling av noen Startspiller i form av apatisk oppreden. Gårsdagens kamp var noe bedre.
I mine øyne er hovedproblemet at han slutter å løpe, søker dypere og mer sentralt, når han har disse drittdagene. Han blir liggende i en slags Beckhamrolle og strø dårligere pasninger. Han trekker ned tempoet og jobber ikke hjem.
Samtidig er Bolanos en attraksjon og blant eliteseriens aller beste spillere på gode dager, og han har jo ganske mange gode dager i løpet av en sesong. Og en spiller som kan avgjøre kamper selv på dårlige dager.
Å benke Bolanos er ingen god løsning, men jeg mener Start ville blitt bedre av å sette inn en annen mann på høyrekanten, og trekke Bolanos frem i mellomrommet nå som Fevang er skadet og Bolanos er i slik elendig form.
Når det er sagt, synes jeg Jesper gjorde en etter forholdene god kamp som hengende spiss i går. Han spilte klokt og enkelt, og sto ikke tilbake for det andre har prestert i denne posisjonen i løpet av våren. Snarere tvert imot.
Veldig enig i dette innlegget.
Jeg mener ikke vi skal benke Bolanos, for vi har uansett ingen gode alternativer å sette inn der. Jeg lurer på hvordan Freeman hadde gjort det på høyrekanten da han er bedre offensivt enn defensivt, men da har vi et minst like stort problem på høyrebacken igjen.
Bolanos er en publikumsmagnet på lik linje med Myggen, og penger i klubbkassa skal man selvfølgelig ikke undervurdere.
Jeg tror også Bolanos med fordel kunne spilt i Fevang-rollen, for da kommer han også til flere avslutninger - altså det han er god på.
Når det gjelder Jesper viser han at han ikke er noe annet enn en nødløsning på topp. Legger ikke så mye vekt på den kjempesjansen han fikk, men baserer det på at han bruker alt for lang tid på å stokke de lange beina når ballen kommer bardust på ham. Så det ved et par tilfeller i dag. Det er jo ikke det at han er klønete, for han har særdeles god teknikk og bra med ballen, men beina går ikke akkurat som trommestikker.
Det jeg imidlertid stiller spørsmålstegn ved er hvorfor han vurderes som dårligere enn Borgersen i midtforsvaret. I fjor hadde han noen praktkamper, og hans langpasninger og ro med ballen tilfører hele laget en ny dimensjon.
Jeg vet han har vært skadet, men han har jo spilt et par kamper på Start 2 i det siste. Får håpe han får plassen på midtstopper på bekostning av Borgersen som har vært svak.
Veldig enig i denne karakteristikken. Han er ikke annet en en nødløsning i angrepet, men kan heller ikke forvente annet. Forsvaret vårt vil derimot få en ny dimensjon når han erstatter Bård. Nå var ikke Bård svak igår, men lager til vanlig alt for mange frispark imot. I tillegg prøver han seg på lange oppspill som han med hell burde overlatt til andre !!
Stig Hornnes
26-04-2010, 11:01
Ja, jeg banner i kirka når jeg sier at Bolanos ødelegger like mye som han bidrar, men så er jeg heller ikke religiøs.
Jeg er hgelt enig med både du og Alladin i at Bola ødelegger mye på dårlige dager. Det du skriver her, som du ikke skrev tidligere, er jo at du også mener han bidrar like mye positivt. Da er vi enige.
Tankcenter
26-04-2010, 17:49
Så sant, så sant!!
Veldig enig i dette innlegget.
Jeg mener ikke vi skal benke Bolanos, for vi har uansett ingen gode alternativer å sette inn der. Jeg lurer på hvordan Freeman hadde gjort det på høyrekanten da han er bedre offensivt enn defensivt, men da har vi et minst like stort problem på høyrebacken igjen.
Bolanos er en publikumsmagnet på lik linje med Myggen, og penger i klubbkassa skal man selvfølgelig ikke undervurdere.
Jeg tror også Bolanos med fordel kunne spilt i Fevang-rollen, for da kommer han også til flere avslutninger - altså det han er god på.
Det du "skisserer", er at vi får en lagoppstilling som ser ca slik ut:
Høie
Knutsen-Mathisen-Goodson-Vikstøl
Freeman-Owello-Kleiven-Børufsen
Bolaños
Årst
Ser videre at Tørum har en etterlysning:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article167742.ece
Det utelukker jo Oladapo...
For meg gjør en spiss en ok kamp ved minst en assist eller et ok mål. Jesper er langt i fra alt dette samt ingen trussel slik en spiss skal være. 100% feilvendt.
nok om det...
jeg er helt enig i at Jesper virket litt rusten og at det gikk litt seint til tider. Dette vil hjelpe med kamptrening, men håper dog at han settes bak i forsvaret så fort som mulig det er der han har muligheten til å bli en topp stopper av minst nasjonal stor kvalitet. At Boregersen ble brukt bak mot Hønefoss var vel heller på grunn av manglende spillere framme som kunne brukes i denne kampen.
Men når det gjelder utsagnet om at en spiss gjør en ok jobb med en assist så må jeg jo si at den nydelige stikkeren fra Jepser var den store perstasjonen i det målet som feil ble annulert. Med andre ord en feil dommer/linjemann avgjørelse dømmer jesper til en drittkamp. :-)
Ole Gilboe Hermansen
27-04-2010, 11:21
Vil anbefalle alle å les Oddleivs synspunkter på ikstart.no:
http://ikstart.no/articlelist.aspx?m=491&amid=493783
"Når seier
ikke er godt nok...
Vennesla, 26. april
Start slår Hønefoss 2-0, er ubeseiret på hjemmebane, har scoret flest mål i tippeligaen og ligger 11 poeng over nedrykksstreken. Men heises flaggene, eller er det hendene over hodet? Nei!
For ut av Sør Arena søndag kveld vil jeg karakterisere stemningen blant mine følgesvenner på vei opp mot Solbygg til mellomfornøyd minus. De jamret seg over dårlig tempo, dårlig pasningskvalitet, dårlig rytme (herregud hvor flinke folk er til å slå om seg med såkalte fotballfaglige uttrykk).
Seier var rett og slett ikke godt nok. Forstå det den som kan. Jeg kan ikke. Hele ideen med spillet og det som gjør det så lettfattelig er at lager du ett mål mer enn motstanderen så vinner du kampen.
Nå medgir jeg glatt at å påstå at dette var et fyrverkeri ville være å pådra seg en domfellelse i Pressens Faglige Utvalg. Men det er i skihopp at stilkarakterene har betydning for poengsummen. I fotball får du tre poeng om du vinner, enten det har vært festfotball eller "dårlig rytme" i laget og det er det som har betydning når vi får fasiten i november.
Lokalavisen sprudlet heller ikke.
"Alt i alt et godt resultat i en svak kamp for hjemmelaget".
Der sprudler heller ikke treneren. Han gikk etter det som i tabloid språk kalles opprør i spillergruppa. Redaktør Hans-Christian Vadseth gikk på dagen. Oppsiktsvekkende, spesielt etter bare to og et halvt år i sjefsstolen, der det visstnok bare har sittet tre andre siden krigen (andre verdenskrig). Men dette er neppe noen jobb for Tom Nordlie.
Jeg savner større glede over resultatene og prestasjonene til Start som er langt over hva jeg forventet før seriestart.
Derfor fikk jeg heldigvis noen bokstaver som gledet på det rosa papiret hos min gamle arbeidsgiver. Gaute Larsen, ex Stabæk og Odd-trener ble spurt om hvilke lag som har overrasket mest i starten av sesongen:
- Jeg vil si Aalesund for at de tar poeng og klarer å vippe kamper i sin favør. At de skulle toppe tabellen nå, det hadde jeg ikke trodd. Men jeg vil også si Start for den fotballmessige prestasjonen. De har levert gode prestasjoner, spilt fin fotball og fått frem ungguttta, sa han til VG.
Gaute har peiling!"
Kunne ikke vært mer enig i det som står der.
Tankcenter
27-04-2010, 17:33
Leste også innlegget til Oddleiv, jeg måtte gå i meg selv. Det er så lett å klage når alt ikke er 100%, det er også en frustrasjon som må ut når vi vet at guttane kan det bedre. Vi trenger bloggere som Oddleiv, får skrevet det så bra!!
Får satt perspektiv på sakene
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.